Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Peugeot 306

Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1993-2003. W ofercie Peugeota 306-tka zastąpiła niezbyt udany model 309. Jest ona również uważana za następczynię 305-tki. Szefom francuskiej marki zależało na powtórzeniu sukcesu modelu 205, dlatego zaprojektowanie 306 zlecili stylistom z firmy Pininfarina. Auto nie zagroziło co prawda liderom rynku kompaktów, choć sprzedawało się całkiem nieźle. W 2001 roku zostało zastąpione przez model 307.

Generacje Peugeot 306

  • Wybierz generację: Peugeot 306 II (1997 - 2003)
    Peugeot 306 II

    Peugeot 306 II

    Drugą generację 306 zaprezentowano w 1997 roku. Nadwozie auta zostało poddane niewielkim zmianom, po których zyskało ono nieco bardziej opływowy wygląd. Modernizacja objęła między innymi światła, atrapę chłodnicy i zderzaki. Oprócz dotychczasowych wersji,...

    więcej o Peugeot 306 II

  • Wybierz generację: Peugeot 306 I (1993 - 1997)
    Peugeot 306 I

    Peugeot 306 I

    Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1993 roku zastępując w ofercie francuskiej marki wysłużoną i niezbyt udaną 309-tkę. Stylistycznie auto było zbliżone do popularnego modelu 205, a projektantami obu samochodów byli styliści włoskiej firmy Pininfarina....

    więcej o Peugeot 306 I

Publikacje o Peugeot 306

Piękny kompakt spod znaku lwa - Peugeot 306 (1993-2001)

Francuski kompakt, mimo blisko 20 lat na karku, wciąż świetnie wygląda. Występuje w pięciu wersjach nadwoziowych. Ceny używanych egzemplarzy nie są wyśrubowane. Nie można narzekać również na ich podaż.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Peugeot 306 SW - całkiem interesujące kombi

W pewnej polskiej komedii, której tytułu pozwolę sobie nie wymieniać, jednym z kluczowych momentów jest monolog wygłaszany na temat mężczyzn i ich maszyn. Młody aktor zadaje grupie współbiesiadników szereg pytań, wśród nich jedno, które dotyczy motoryzacji, a mianowicie mocy samochodów, które posiadają....

Opis techniczny Peugeot 306

Pomimo iż premiera Peugeota 306 była już dosyć dawno, auto jest nadal świeże i nowoczesne. Duża liczba samochodów spotykanych na naszych drogach mówi sama za siebie.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot 306

Społeczność kierowców Peugeot 306autoWcentrum - społeczność Peugeot 306

najwyższe oktanyAuta - Peugeot 306

Peugeot 306 Psuja 57,57

Peugeot 306 XS   90/115 KM 73,48

Peugeot 306 Dziadek 49,45

Peugeot 306 2.0 XSi, 121 KM 63,56

Peugeot 306 48,55

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot 306

herod1988 30,02

olo_999 66,64

kowal_vario 30,18

legionistka 30,06

rafalodis 30,07

arka3 30,70

Jacek9 30,02

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Peugeot 306

Kontrolka silnika.
Kontrolka silnika. Witajcie, Pyzio zaczął dzisiaj świrować, zapalając check przy prawie każdym w...
Wypad do Wrocławia - test spalania w trasie.
Wypad do Wrocławia - test spalania w trasie. Witajcie, poniedziałek i wtorek spędziłem na wyjeździe, udałem się w okolice ...
Test spalania w mieście.
Test spalania w mieście. Witajcie, 1 października br. postanowiłem zmierzyć ile spala Peugeot w cyklu ...
Podsumowanie roku 2010
Podsumowanie roku 2010 Podsumowanie ostatniego roku: Od momentu wymiany termostatu jedyne "usterki" kt...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Peugeot 306

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Peugeot 306
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 306

Peugeot 306

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Peugeot 306
 

Peugeot 306 najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus III Titanium Ford Focus III Titanium
Rocznik: 2011. Przebieg: 118 527 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 39 800 zł
Ford Focus Trend Ford Focus Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 139 765 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 35 900 zł

Używane Peugeot 306

Peugeot 306
benzyna
171 000 km, 1998
5 100 PLN
Peugeot 306
1.9 diesel
201 630 km, 1995
2 700 PLN
Peugeot 306
1.9 diesel 90 KM
290 000 km, 1994
1 500 PLN
Peugeot 306
1.6 benzyna
198 000 km, 2000
4 300 PLN

Ocena auta Peugeot 306

Wybrane opinie

Peugeot 306 Hatchback 1.4 (75 KM)

1.4 to zdecydowanie za mały silnik dla modeli 4-drzwiowych. Przy wysidaniu trzeba bardzo uważać na drzwi. Wielu moich pasażerów potłukło sobie głowy. Obicie foteli straszliwie elektryzuje, pokrowce są konieczne. Widoczność do tyłu jest fatalna. No skrzynia biegów - nie zawsze wchodzi wsteczny i jedynka. Trick z fiata 126p - pomaga zwolnienie sprzęgła i wciśnieęcie jeszcze raz. Jeżeli dealer dokonał jakiegoś kantu, firma zareaguje od razu, ale na pewno nie pomoże. Na początku bardzo dokuczały mi przednie siedzenia. W sumie jest to auto o niebo lepsze od np. Cordoby, ale gdy jeżdżę Renault Thalia, to nie jestem pewien, czy tego samochodu nie prowadzi się lepiej i czy nie ma lepszego przyspieszenia, choć w moim przypadku Renault to diesel. Wydaje mi się że 306 powinna oferować trochę więcej, zwłaszcza mój model, określany jako limuzyna. Nikt mnie nie przekona, że Peugeot produjuje brzydkie samochody, ale wykonanie nie jest dobre.

dodał: JFK
Peugeot 306 Hatchback 1.6 (90 KM)

Regularnie serwisowana 306 jest niezawodna, przewyzsza pod tym wzgledem np ople. Nigdy nie widzialem w trasie popsutej 306. Slabe strony tej bryki to hamulce, ktore nie sa w stanie zablokowac kol nawet przy malej predkosci, predkosc powyzej 120 km/h polecam tylko na autostradzie. Przy 90 kM nie problemu z uzyskaniem 160 km/h, do 185 km/h rozpedza sie z oporem. Kolejny mankament to glosna dmuchawa,w lecie nie zdaje egzaminu, mam zamontowany dodatkowy wiatrak, w zimie ogrzewanie dziala b.dobrze. Zalety to niezawodny silnik zawsze odpala oraz znakomita blacharka, 8 letni garazowany samochod nie ma zadnego ogniska korozji, sniedzieja natomiast niektore elementy silnika, warto wiec czasem zagladnac pod maske. Poza zarowkami w reflektorach nie wysiadaja zadne drobiazgi.

dodał: tojek@poczta.fm
Peugeot 306 Kombi 1.6 (90 KM)

Peugeot 306 1,6 to samochód przyjazny człowiekowi, ale raczej dla osób rzadko z niego korzystających, lubiących elastyczne, łagodnie, choć nie ospale, przyspieszające samochody, jest w miarę oszczędny, choć wiele drobnych usterek utrudnia przyjemność korzystania z niego. Poziom serwisu ciągle za niski, choć poprawia się. Dość komfortowe zawieszenie (ale bez niekończącego się sprężynowania) pozwala nie stracić zębów na beznadziejnych polskich drogach, jednak szybko się zużywa i nieco przeszkadza w gwałtownych manewrach i b. ostrych zakrętach branych z duża prędkością. To nie jest samochód sportowy, ale wsprincie spod świateł nie będzie ostatni i może zdziwić niejednego właściciela Hondy civic.

dodał: czaro
Peugeot 306 Hatchback 1.4 (75 KM)

Ogólnie auto bardzo przyjemne - wygodne, fajnie się prowadzi. Silnik 1400 ładnie daje sobie radę w trasie (maks. prędk. ok. 180 km/h) - zrywny, dobry moment obrotowy. Trzeba tu zaznaczyć iż jest bardzo wygodny - 5 godzin w trasie ( w 5 osób) bez wysiadania i bez najmniejszego bólu. Bardzo pojemny. Jeśli chodzi o wygląd - autko ładnie można wystylizować - choć czasami ciężko jest dostać "nietypowe" części - np. felgi. Minusem są tutaj zupełnie inne części - nawet śruby są "połówki". Francuzi także nie pomyśleli również nad łatwością wymiany niektórych części - aby wymienić mażetę przy kole należy rozebrać pół osi - biada mechanikom :). Jednak poza tym - szczerze polecam to autko.

dodał: LukaszB
Peugeot 306 Sedan 2.0 HDi (90 KM)

auto nawiązuje do dawnego typu miękkich samochodów francuskich, ale problemy z zawieszeniem po prawie 100 tys nie występują. Ekonomiczność jest dobra, nawet przy jeżdzie z max prędkością (około 200kmh) spalanie pozostaje na pozionie 7-7,5l/100, jazda normalna przynosi spalanie 5-5,5l/100 auto pozostaje stabilne nawet po jego dużym obciążeniu (5 osób) i jest tylko nieznacznie podsterowne. proponuje zamontowanie filtra typu k&n lub inny co wyraźnie poprawia jeszcze dół momentu obrotowego, jestem na etapie testowania zmienionego modułu i narazie mogę powiedzieć że te dodatkowe 25 koni potrafi miło zaskoczyć (zwłaszcza na światłach) jest to udany kompromis między ceną a usługą.

dodał: suwalowie@poczta.onet.pl kuba

Opinie o instalacji LPG

Peugeot 306

  • 1.
  • 5,00 Peugeot 306 II 1.6 (90KM) 1998r.
    dodał: Paweł, 17.08.2011

    Witam.Użytkowałem autko przez 5 lat. Byłem z niego bardzo zadowolony, nigdy mnie nie zawiodło. Instalacja gazowa to druga generacja lovato z elektroniką lov-eco lovato zbiornik gazu podwieszony w miejscu koła zapasowego i zabezpieczony antykorozyjnie, pomimo, że kolektor ssący jest plastikowy nie było żadnych problemów z eksploatacją. Standardem silnika TU5 jest kontrola luzu zaworowego (same się w silniku ośmio zaworowym nie wyregulują). Polecam regulację lpg co ok. 10000km, przy tym przebiegu wymieniałem zawsze filtr powietrza i gazu. Fajne autko w rozsądnej cenie.

  • 2.
  • 4,75 Peugeot 306 II 1.6 (90KM) 1999r.
    dodał: zibicom, 18.06.2013

    306 sedan to wygodny i komfortowy samochód jak na swoją klasę przy moim rocznym przelocie w granicach 27 tyś.żaden diesel nie będzie taki ekonomiczny .

  • 3.
  • 4,75 Peugeot 306 I 1.8 (101KM) 1997r.
    dodał: Piotr 3-miasto, 08.09.2010

    306 1.8 automot LPG sekwencja - polecam instalacje

  • 4.
  • 4,25 Peugeot 306 I 1.4 (75KM) 1993r.
    dodał: bramkarz, 31.10.2009
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 306

Peugeot 306

282 komentarze

212 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~ewe~ewe

hej chce kupic peugeota 306 rocznik 2000 1.8 beznyna z pszebiegiem 135 km jak myslicie oplaca sie

~giga3402~giga3402

Mam PEUGEOT 306 KOMBI 1,6 98KM , może ktoś wie jaka powinna być dopuszczalna grubość przednich tarcz hamulcowych, prosiłabym o odpowiedź.

~:D~:D

http://306team.pl

http://306team.pl/forum/index.php

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 440
Przejechany dystans
18 326 677 km
Zatankowanego paliwa
869 381 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 850
Wydanych pieniędzy
1 323 858 zł
Średnie wydatki na auto
1 295 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 154
Wydanych pieniędzy
1 374 768 zł
Średnie wydatki na auto
1 345 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (1 022)

Zużycie paliwa Peugeot 306

Na podstawie 516 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pawel m., dodano: 02.08.2005 21:24

W trasie spalanie rewelacyjne :) (max 110km/h), w mieście nie udało mi się zejść (nawet przy bardzo delikatnej jeździe) poniżej 8,6 l na 100km. Ale ogólnie jak na 10 letnie auto z przebiegiem 130tyś. to pali dokładnie tyle ile piszą w książce serwisowej

pełny raport Peugeot Hatchback 1.4

autor: bolek_niezapięt, dodano: 23.08.2011 02:00

Dużą zaletą tego silnika jest bardzo szybka reakcja na pedał gazu, wystarczy musnąć i pug już jedzie, ale niestety odwdzięcza się to wyższym spalaniem. 7l na trasie jest myślę do osiągnięcia, w mieście 10l przy ciężkiej nodze jak najbardziej. Fakt, auto sporo pali ale ma na prawdę elastyczny i dynamiczny motor - fajny moment obrotowy zaczyna się już od 2200-2300obr i ciągnie do końca. 10 litrów, które podałem to jazda bardzo dynamiczna, ale oczywiście z umiarem - nie jestem pseudo rajdowcem, po prostu szybko się przemieszczam. ;) 306 jest ok, częsci tanie, wygląd wg. mnie swietny, ma sporo zalet, na mój gust byłby pewnie cudowny z 1.8 albo 2.0.

pełny raport Peugeot Kombi 1.6

autor: Tomasz Lublin, dodano: 15.07.2012 13:28

Mam auto od roku, w tym czasie wybralem sie w kilka dluzszych tras, m.in. z Lublina do Chorwacji. W trasie auto jest bardzo oszczedne, taniej jezdzic chyba sie nie da: koszt 100km to ponizej 20zl, nawet z wlaczona klima. Tyle co nic! W miescie tez bez przesady, maksymalnie 11L, a to przy wpakowaniu sie w powazne korki, rowniez z klima. Generalnie klima chodzi od wiosny do jesieni, wielkiego wzrostu spalania nie zauwazylem. Wyposazenie jest OK, fotele bardzo wygodne do dlugiej jazdy, prowadzi sie dobrze. Demon szybkosci to nie jest, potrzebuje chwile zeby sie rozpedzic, ale jak trzeba to na autostradach robil 130km/h (na gazie - na benzynie pewnie daloby sie szybciej :) ). Nie sa to moze zawrotne liczby, ale przynajmniej jest tanio i bezpieczniej... Koszt utrzymania przecietny, czesci sa stosunkowo tanie. Uzywam dobrych, nie najtanszych zamiennikow. Tylko raz bylem zmuszony kupic cos od ASO i od tamtej pory omijam ich z daleka (absurdalne ceny!). Blacha i zawieszenie OK, nie narzekam. Dobre pierwsze auto dla mlodej osoby, zwlaszcza ze moza je trafic za bardzo male pieniadze.

pełny raport Peugeot Hatchback 1.8
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Peugeot 306

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 306

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Peugeot 306

Pomimo iż premiera Peugeota 306 była już dosyć dawno, auto jest nadal świeże i nowoczesne. Duża liczba samochodów spotykanych na naszych drogach mówi sama za siebie.

Zobacz dane techniczne Peugeot 306
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Peugeot 306, oglądali także