Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot 306

Lata produkcji: 1993 - 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1993-2003. W ofercie Peugeota 306-tka zastąpiła niezbyt udany model 309. Jest ona również uważana za następczynię 305-tki. Szefom francuskiej marki zależało na powtórzeniu sukcesu modelu 205, dlatego zaprojektowanie 306 zlecili stylistom z firmy Pininfarina. Auto nie zagroziło co prawda liderom rynku kompaktów, choć sprzedawało się całkiem nieźle. W 2001 roku zostało zastąpione przez model 307.

Dane techniczne Peugeot 306

Silniki

Moc silników 58-163 KM

Poj. silników 1 124-1 998 cm3

Prędkość maks. 155-220 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,8-19,2 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot 306

Średnia ocena modelu

na podstawie 624 opinii

3.97

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Widoczność

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów

- Drobne usterki

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (79%)
NIE (21%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot 306

auto nawiązuje do dawnego typu miękkich samochodów francuskich, ale problemy z zawieszeniem po prawie 100 tys nie występują. Ekonomiczność jest ... więcejdobra, nawet przy jeżdzie z max prędkością (około 200kmh) spalanie pozostaje na pozionie 7-7,5l/100, jazda normalna przynosi spalanie 5-5,5l/100 auto pozostaje stabilne nawet po jego dużym obciążeniu (5 osób) i jest tylko nieznacznie podsterowne. proponuje zamontowanie filtra typu k&n lub inny co wyraźnie poprawia jeszcze dół momentu obrotowego, jestem na etapie testowania zmienionego modułu i narazie mogę powiedzieć że te dodatkowe 25 koni potrafi miło zaskoczyć (zwłaszcza na światłach) jest to udany kompromis między ceną a usługą. ukryj
dodano 20.03.2003 przez
ogolnie auto bardzo fajne, design zewnetrzny - ponadczasowy, elegancki. tapicerka - rewelacja materialy deski rozdzielczej sredniej jakosci ale jednak o niebo lepsze ... więcejniz w jakichs daewoo itp. zegarek na desce rozdzielczej, niby nic ale swietna sprawa. prowadzenie samochodu - bajka, trzyma sie drogi - niski i szeroki, to robi swoje. standardowy system audio calkiem fajnie gra. fotele dobrze trzymaja i sa wygodne, w dlugiej trasie nic sie nie czuje. duzy bagaznik. jedynie do malo odpornego (choc komfortowego) zawieszenia mialbym zastrzezenia i troche malo mocy za to malo pali. W sumie mi sie podoba ukryj
dodano 11.09.2005 przez
Samochod jako 4 kola i silnik jest naprawde ok. Pali niewiele, jest raczej niezawodny. Zdecydowanie jego atutem jest bajeczny wyglad. ... więcejMa sliczny tyleczek, bez dachu wyglada swietnie, no i w zoltym kolorze jest rzecz jasna nie do pobicia. ukryj
dodano 16.07.2008 przez
Zobacz oceny Peugeot 306 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot 306

Pb
5,03 - 11,97
Na podstawie 317 raportów spalania
ON
4,67 - 8,60
Na podstawie 112 raportów spalania
LPG
6,23 - 12,67
Na podstawie 92 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot 306

Mam auto od roku, w tym czasie wybralem sie w kilka dluzszych tras, m.in. z Lublina do Chorwacji. W trasie ... więcejauto jest bardzo oszczedne, taniej jezdzic chyba sie nie da: koszt 100km to ponizej 20zl, nawet z wlaczona klima. Tyle co nic! W miescie tez bez przesady, maksymalnie 11L, a to przy wpakowaniu sie w powazne korki, rowniez z klima. Generalnie klima chodzi od wiosny do jesieni, wielkiego wzrostu spalania nie zauwazylem. Wyposazenie jest OK, fotele bardzo wygodne do dlugiej jazdy, prowadzi sie dobrze. Demon szybkosci to nie jest, potrzebuje chwile zeby sie rozpedzic, ale jak trzeba to na autostradach robil 130km/h (na gazie - na benzynie pewnie daloby sie szybciej :) ). Nie sa to moze zawrotne liczby, ale przynajmniej jest tanio i bezpieczniej... Koszt utrzymania przecietny, czesci sa stosunkowo tanie. Uzywam dobrych, nie najtanszych zamiennikow. Tylko raz bylem zmuszony kupic cos od ASO i od tamtej pory omijam ich z daleka (absurdalne ceny!). Blacha i zawieszenie OK, nie narzekam. Dobre pierwsze auto dla mlodej osoby, zwlaszcza ze moza je trafic za bardzo male pieniadze. ukryj
dodano 15.07.2012 przez
Jeżdżę moim pugiem dopiero pół roku, głównie do pracy 30km w jedna stronę. 1.4 na monowtrysku mile mnie zaskoczył. Pierwsze ... więcejtankowanie do pełna(Pb95)…. Zbiornik bez dna…. Rezerwa się nie święciła a weszło około 51 litrów. No to w drogę. 800km przejechane… wskazówka stoi na 1/4, jazda głownie w przedziale 95 – 115km/h . Ale czar prysł 853km i rezerwa. Na drugie tankowanie przemyślałem sprawę. Zatankowałem Pb98, do pełna, fantastyczne uczucie, wyszło w sumie 15zl więcej za całym zbiornik, czyli bez tragedii. Do dziś tankuje już tylko 98. 900km do rezerwy daje rade. Jazda o niebo lepsza, auto dużo żwawsze, lepiej się zbiera, silnik pracuje ciszej. Zima średnio -10 stopni auto nie garażowane, wiadomo, trzeba odpalić auto żeby pochodziło, ciepło się w środku zrobiło, szyby odmarzły. Spalanie średnio…. 7.0l na 100km ukryj
dodano 06.12.2010 przez
Mój egzemplarz jest po b. poważnych przejściach, na dokładkę naprawiany przez chłopów w stodole. Obawiałem się wszystkiego. I miła zaskoka. ... więcejNie gnije, zero rdzy (nie jest to mercedes czy VW by gnił), ceny części uważam za niskie, spalanie rewelacja - może dlatego ze wcześniejsze moje samochody paliły w mieście ponad 10 benzyny?. Przeglądy - naprawy typu końcówka drążka czy klocki wykonuję tam gdzie najtaniej bo trudno coś spitulić przy takich bzdetach, silnik nie pije oleju, czego wymagać od tak relatywnie taniego auta? Nie budzi zainteresowania złodzieja. Rewelacyjne zawieszenie, trwały silnik, super zabezpieczona karoseria - zero śladów korozji. Poważnie biorę pod uwagę poszukanie takiego samego auta jak następnego. Postawie w garażu i będzie jako drugie do eksploatacji. Zwłaszcza, ze więcej osób u mnie w rodzinie ma PJ. ukryj
dodano 13.01.2010 przez
Samochód ma 14 lat, a dwie głowice cylindrów przeciekają, więc trzeba to wziąć pod uwagę w ocenie spalania. Spalanie w cyklu ... więcejmieszanym (dojazd do pracy 25 km w jedną stronę, z czego tylko 8 km z ograniczeniami do 50 km/h, reszta 70 km/h i 4 km autostrady) -- nawet przy dynamicznym (względnie, rzecz jasna) ruszaniu ze skrzyżowań silnik spala 6,1 l. Przypuszczam, że jeżdżąc bardzo oszczędnie, dałoby się zrobić 1000 km na jednym baku. W cyklu wyłącznie miejskim, dystans poniżej 10 km, w zimie, spala pod osiem litrów, co i tak jest niezłym wynikiem. Na długiej trasie nie jest dobrze. Powyżej optymalnej prędkości, ok. 110-120 km/h, dynamika gwałtownie spada, spalanie równie szybko rośnie, a hałas (a raczej huk) właściwie wyklucza komfortową jazdę. ukryj
dodano 19.07.2011 przez
Spalanie benzyny minimalnie mniejsze (około 0,5l)instalacja gazowa oczywiście tylko STAG (moja 3 poprzednio 2x w audi ponad 100tyś)wszystko zalerzy kto ... więcejmontuje i co do niej dobierze.Model STAG 300-4 plus,reduktor-acr01,listwa wt.-OMVL(mogłem coś pomylić)sportowy filtr pow.K&N(wkładka nie stożek) zamiast katalizatora strumienica ze zwężką.Średnie mini. 70% trasa 30% miasto Vmax 130 zmiana biegów 3 do 4 tyś obr.Średnie max Vmax 180 zmian biegów 5 do 6 tyś.Min spalanie przy delikatnej jeździe ale nie tam jakiś eco dr.Felgi 16 opony 205 prof 45.Auto zakupiłem dziewczynie ale bardzo polecam dobre prowadzenie świetne osiągi i dużo miejsca(jak na ten segment) ukryj
dodano 24.06.2012 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot 306 Dodaj raport spalania

Generacje Peugeot 306

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot 306

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 030

Przejechany dystans

147 402 zł

Zatankowanego paliwa

38 338 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

273

Wydanych pieniędzy

70 568 zł

Średnie wydatki na auto

882 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

185

Wydanych pieniędzy

53 160 zł

Średnie wydatki na auto

665 zł

ZOBACZ 80 dzienników kosztów Peugeot 306 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Peugeot 306

Liczba wpisów: 15
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Peugeot 306 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Peugeot 306

Liczba wpisów: 21
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Peugeot 306 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Peugeot 306

Liczba wpisów: 4
Witam.Użytkowałem autko przez 5 lat. Byłem z niego bardzo zadowolony, nigdy mnie nie zawiodło. Instalacja gazowa to druga generacja lovato ... więcejz elektroniką lov-eco lovato zbiornik gazu podwieszony w miejscu koła zapasowego i zabezpieczony antykorozyjnie, pomimo, że kolektor ssący jest plastikowy nie było żadnych problemów z eksploatacją. Standardem silnika TU5 jest kontrola luzu zaworowego (same się w silniku ośmio zaworowym nie wyregulują). Polecam regulację lpg co ok. 10000km, przy tym przebiegu wymieniałem zawsze filtr powietrza i gazu. Fajne autko w rozsądnej cenie. ukryj
dodano 17.08.2011 przez
306 sedan to wygodny i komfortowy samochód jak na swoją klasę przy moim rocznym przelocie w granicach 27 tyś.żaden diesel ... więcejnie będzie taki ekonomiczny . ukryj
dodano 18.06.2013 przez
306 1.8 automot LPG sekwencja - polecam instalacje
dodano 08.09.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 306