Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2179 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 314 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 96 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Wyciszenie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,0
~koksiu
Peugeot 406
Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW
To moja druga 406, w porównaniu z pierwszą 2.0 HDI 90 KM ten samochód to dramat. Użytkowałem go 4 lata (kupiony przy przebiegu 115 tys.) i przez 3 lata było wszystko generalnie ok, jednak ostatni rok to pasmo niekończących się napraw, w szczególności silnika. Najpierw poszło koło pasowe, którego elementy weszły w rozrząd - wymiana silnika. Później urwała się łapa silnika - silnik do wymiany po raz 2. Niekończące się wizyty u mechaników, którzy nie radzili sobie z wymianą silnika, do pełnej sprawności trzeba było wyprowadzać auto w ASO. W sumie koszt napraw poczynionych w ostatnim roku grubo przewyższył cenę za jaką go sprzedałem. Pomijając finanse notoryczna irytacja, a tu kontrolka się zapali, a tu chodzi jak muł, a tu alternator do wymiany , a tu FAP, kilka razy całkowicie odmówił posłuszeństwa podczas jazdy. Generalnie szczerze odradzam, być może to kwestia pechowego egzemplarza
4,1
~Bruno85
Peugeot 406
Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW
Niezły samochód za śmieszne pieniądze , ciągle nieźle wygląda jak na te lata , ma swój styl ma to coś którego honda nie miała , hondą jezdziłem bo musiałem peugeotem jeżdze bo lubie:) Ogólnie samochód dla ludzi którzy umieją o auto dbać i je prawidłowo eksploatować gdyż LEW nie toleruje druciarstwa
4,7
~Jerry
Peugeot 406
Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW
Świetna prezencja, wygodne i obszerne wnętrze, dynamiczny i oszczędny silnik i wcale nie taki awaryjny jak mówią o nim wielbiciele niemieckiej motoryzacji. Dobry stosunek tego co oferuje ten samochód do jego ceny.
Średnie spalanie dla Peugeot 406 Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW 2000-2004
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Peugeot 406
Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW
Jak dla mnie to auto jest super! W trasie nie przekraczając 90km/h na tempomacie mój rekord na odcinku 50 km to 4.5L/100km ! W mieście przy ciężkiej nodze 8.5l. Full opcja, grzana skóra, tempomat, climatronic (cały czas włączony), itd Świetnie się prowadzi, skrzynia elastyczna. Po przejechaniu 100tkm mogę z całą pewnością napisać że silnik i elektryka BEZAWARYJNIE ! Przy prędkościach 200 - 220 w środku nie jest zbyt głośno odziwo, auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Ceny części w normalnych cenach, podobnie jak do 1.9 TDI. Bardzo polecam !
6,5
Peugeot 406
Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW
Niestety silnik ma FAPa i jak cos z nim sie dzieje to naprawa zamyka sie 400-5000tys i tylko ASO. Jak dolewalem plynu do filtru bo sie skonczyl to 600 zl za 4 litry plynu + 250 za diagnostyke problemu i usuniecie bledu ze sterownika (wszystko w ASO). Auto z tym silnikiem drogie w utrzymaniu (czesci). Wiele rzeczy do kupienia tylko w ASO. Jednak auto rekompensuje wszystkie wydatki swietnym prowadzeniem komfortem i niezawodnoscia.
7,1
Peugeot 406
Sedan 2.2 HDi 133KM 98kW
Ogónie spalanie w mieście to ok. 6,5 - 7 l / 100 km przy normalnej jezdzie a na trasie mozna zejsc nawet do 5,9 jadac nie wiecej niż 120 km/h , powyzej wzrosnie nieznacznie do ok. 6,9 - 7,2 l. Ceny przegladów - przegląd główny przy przebiegu 60 tys.km
Peugeot 406 Sedan