Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Peugeot 406

Lata produkcji: 1995 - 2004
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.

Dane techniczne Peugeot 406

Silniki

Moc silników 75-207 KM

Poj. silników 1 580-2 946 cm3

Prędkość maks. 175-240 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,8-15,3 s

zobacz dane techniczne

Oceny Peugeot 406

Średnia ocena modelu

na podstawie 904 opinii

4.24

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Silnik

Wady

- Skrzynia biegów

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (89%)
NIE (11%)

Wybrane oceny kierowców Peugeot 406

Ogólnie auto jest ok.Duze,wygodne,z dobrą dynamiką i stosunkowo ekonomiczne.Niektórzy powiedzieliby,że ekonomia to HDI ale nie do końca tak jest.Większe osiągi ... więcejw HDI skutkują spalaniem w granicach 9-10 l/100km.A wiadomo jaka jest cena ON nie mówiac juz o wyzszej cenie przy zakupie auta.Do tego dochodzi jeszcze jakość paliwa... ;/ ukryj
dodano 11.01.2009 przez
polecam bezwypadkowe ,serwisowane-gwarancja zadowolenia
dodano 18.10.2008 przez
Poprzednio miałem 405 1,9D, Omegę 2,3TDI i Mitsubishi Galanta 1,8 w benzynie. Najbardziej jednak pasuje mi 406, komfort jazdy, wygląd, ... więcejprzestrzeń w środku. Z osiągami nieco gorzej. Trochę mało mocy jak na jego wagę ale w końcu wiedziałem że to 90KM a nie 150KM gdy kupowałem. Żwawy na niskich biegach, w trasie jak dla mnie trochę brakuje mocy przy wyprzedzaniu. W zamian za brak mocy mamy silnik który nas nie zawiedzie, 1,9 D po dołożeniu turbiny (czyli 1,9 STDT) dalej jest trwały jak mało który. Gdy je (1,9D) montowano swojego czasu w Polonezach to w FSO twierdzili, że ten silnik przetrwa trzy nadwozia i tylko się zastanawiam czy nie więcej niż trzy. Następny pewnie będzie Peugeot 407, ale tylko w wersji w której nie "nadźgali" za wiele elektroniki. :-) ukryj
dodano 23.12.2008 przez
Przywiozłem auto 20.09.2009 z Niemiec z przebiegiem 124 250km. Teraz ma 150 000. Autem codziennie dojeżdżam do pracy ok. 16km ... więcejwe Wrocławiu(korki). Do tej pory wymieniłem sprzęgło, poduszkę pod silnikiem i klocki hamulcowe(przód oraz tył). Samochód jest bardzo pakowny i ładowny. Z powodzeniem mieszczą mi się maszyny budowlane do bagażnika. Wspaniały na wyjazdy poza miasto. Narty z oryginalnym bagażnikiem -sama przyjemność(oryginalny, ponieważ schludny i nie odstaje wysoko ponad dach). Przyczepki campingowej też się nie boi. Wysoki moment obrotowy. Osiągi może nie porywają, ale wyprzedzanie na każdym biegu bez obaw- przyzwoite. Bardzo niskie spalanie jak na gabaryty auta to jest zasługa wspaniałego rozwiązania common rail. Komfort jazdy- prawdziwa przyjemność prowadzić te auto. Zawieszenie miękko, przyjemnie tłumi nierówności. Jeśli przebieg jest udokumentowany, auto serwisowane-szczerze polecam. Silnik o zadowalających parametrach,kawał auta- ponad 4,5m i niebywały komfort. Elektronika bardzo dobra(Bosch) nic nie klęka. POLECAM gorrąco. W razie pytań: 508 066 759. ukryj
dodano 27.03.2011 przez
Zobacz oceny Peugeot 406 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Peugeot 406

Pb
5,43 - 13,83
Na podstawie 365 raportów spalania
ON
4,53 - 10,73
Na podstawie 327 raportów spalania
LPG
7,47 - 15,03
Na podstawie 162 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Peugeot 406

Użytkujemy z żoną w rodzinie to autko od początku roku 2008. przebiegi roczne 6 do 7 tyś.km. rocznie. Drugim autem ... więcejKOMBI 3 do 4 tyś.km. rocznie. Przywiozłem sobie to autko z Francji z pękniętym zderzakiem, zbitym reflektorem i uszkodzoną maską z przebiegiem 103 tyś.km. poważnie od pierwszej właścicielki (faktury na jedno nazwisko od nowości itp.). Poza tym nic mu nie dolegało. Przy aucie na początku wymieniłem wszystkie opony na nowe (jesienią przyczyna kolizji we Francji), wymieniłem absolutnie wszystkie płyny i filtry, rozrząd, tarcze i klocki, po roku cały wydech,końcówki drążków stabilizatora i gumy pod nim oraz końcówki drążków kierowniczych (oczywiście zbieżność również). Pisze dlatego to wszystko bo od tamtego momentu nie naprawiałem przy ty aucie absolutnie nic. Wymieniam co roku filtry i olej choć wiem że z takim przebiegiem rocznym mógłbym to robić raz na dwa lata. Auto jest tak proste w obsłudze że wszystkie czynności serwisowe przeprowadzam sam w garażu. Proszę Państwa choć 406-tki mają niskie zawieszenie nie nadają się na dojazd na ryby, to są auta cudowne. Chęć kupna innego samochodu miałem już nie raz, to sprzedać mojego autka za bez cen żeby komuś zrobić prezent nie mam zamiaru. Plusy 406 to super wygodne zawieszenie płynie się nie jedzie, prosta obsługa, duży wygodny bagażnik, ciche wnętrze, przy mrozach nawet do -30C. bardzo dobre ogrzewanie, co najważniejsze te auta nie rdzewieją, moim zdaniem luksus i wygoda za te pieniądze. Niezawodność nawet że to Francuz. Spalanie śmiesznie małe-co to jest 7 litrów. Gdy raz jechaliśmy na wakacje z naprawdę przeładowaną 406-stką i trzema rowerami na dachu spalanie 10,5 litra/100. Na maksa mi wyszło również na inne wakacje znów przeładowane auto, trzy rowery na dachu i łącznie 700 kilogramowa przyczepa na haku łódź z silnikiem motorowym, wtedy spalanie wyniosło 11,5 litra oczywiście benzyny na 100 km. przy prędkościach 100 do 110 km/h. Peugeot 406 zawsze daje rade. Pozdrawiam ukryj
dodano 25.09.2013 przez
Jak w każdym samochodzie. Jak dbasz i wkładasz to będzie jeździł i jeździł, jak zaniedbujesz to się mści. Ja zakupiłem ... więcejauto w okazyjnej cenie od emerytowanego wojskowego, który był głuchy bo całe życie pracował na lotnisku więc nie słyszał wielu stuków, puków, klepania wariatora itp. Poza tym u mnie w aucie musi być wszystko na tip top więc nie oszczędzam na naprawach. No to po kolei: Na dzień dobry po zakupie duży przegląd z wymianą wszystkich płynów, filtrów, tarcz hamulcowych z przodu, nabijanie klimy i mnóstwo innych drobnych rzeczy. kilka miesięcy później trochę grubsze rzeczy, pompa wspomagania, wentylator chłodnicy, amory tył. Później ten nieszczęsny wariator faz rozrządu. Następnie pasek klinowy plus rolki i napinacze. Zawieszenie przód, właściwie całość. Wypalony tłumik końcowy (założyłem na zamówienie z kwasówki bo nie ma zamienników a nowy z ASO kosztował tyle samo). Do zrobienia jeszcze sprzęgło bo tarcza się zwichrowała i trzęsie autem przy ruszaniu. W sumie przez dwa lata włożyłem w to auto ok. 8 - 9 tyś.zł a jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia. Czy to dużo? Jak już pisałem na wstępie dla mnie auto ma być sprawne na tip top i zawsze dojechać tam gdzie chcę. Do tej pory Peugeot zjechał pół Polski i zawsze bez problemu docierał do celu i wracał z powrotem, więc jak najbardziej uważam że jest wart każdych zainwestowanych w niego pieniędzy. Spalanie wręcz nie do uwierzenia. Nie jeżdżę szybko ale też nie emerycko. Zdecydowana większość to jazda po mieście. Średnie na obecną chwile to 8,5l Miasto, zima, krótkie dystanse ok. 10l Trasa zgodnie z przepisami ok. 6,5l Trasa 140 - 160 km/h ok. 7,5l Trasa 200 i powyżej ok.14l (brak 6-biegu) ukryj
dodano 20.12.2014 przez
207KM daje TYLE radości z jazdy, że kontrolowanie ile spala auto nie ma najmniejszego sensu. Przy prędkości 70 Km/h na ... więcej4tym /5 tym biegu potrafi spalić 7,5 l. 21 litrów przy przeciąganiu na drugim i trzecim biegu ,a zabawa jest przednia - taką chwilową wartość pokazuje komputer-tyle też potrafi spalić. Trasa plus tempomat i 140 ,do 160 km/h zamyka się wartościami 9,5 ,11 litrów - dwie osoby + AC włączona. Auto, jeżeli jest zadbane ,a właściciel zamiast naklejki "nie piję za kierownicą" i 18 calowych felg z profilem 40 zmienia regularnie olej ,filtry i leje dobre paliwo, codziennie dostaje 100% dawki czystej frajdy z jazdy - wrażenia są naprawdę z górnej półki. Auto stworzone do długich tras, wbrew pozorom (coupe) bardzo wygodne. Zawieszenie, pod warunkiem ,że jest sprawne przykleja Coupe do jezdni - układ kierowniczy reaguje z precyzją szwajcarskiego zegarka - cały czas masz wrażenie ,że w pełni kontrolujesz auto. Szukając 406 Coupe celujcie w silnik 3.0 - bez znaczenia 196 ,czy 207 KM, wiem co mówię. Gaz? Nie ,na 100% nie w silniku 207 KM , ten motor "nie lubi" gazu. 196 KM podobno znosi lepiej, nie mam zdania, nie założę gazu. Przed zakupem koniecznie sprawdzić silnik w ASO lub u Dobrego mechanika. Szerokiej drogi i niech moc będzie z Wami. ukryj
dodano 02.04.2015 przez
I tutaj można się rozpisać... :) ogólnie tak jak wcześniej pisałem samochód waży 1500kg i silnik 2.0 potrafi spalić prawie ... więcejtyle co 3.0... a jazda jest nieporównywalna. 3.0 benzyny spala ok. 11L/100km 2.0 pali 9-10l/100km więc nie ma żadnej przepaści. Ja posiadam instalacje LPG spalanie wygląda tak trasa normalna jazda do 130km/h 10,5 LPG/100km trasa 130km-170km/100km - 13,5-14 LPG/100km miasto 12-13,5/100km LPG Więc przy obecnych cenach nie jest tak źle. Co do cen pozostałych rzeczy. Ogólnie 3.0 jest droższy w utrzymaniu niż 2.0 rozrząd - 1600zł kompletny oryginalny tarcze przód 350 zł TRW klocki przód 120 zł tył 80zł filtry powietrza, kabinowy, oleju + olej i wymian 300zł (jest tanio :D) Poduszki pod silnik 230 zł sztuka oryginalna z salonu:) pasek alternatora, rolka napinacza alternatora 100 zł komplet łączników stabilizatorów oryginalne 320 zł na przednią i tylnią oś akumulator 350 zł Ogólnie nie jest tak źle tylko rozrząd jest droższy bo to V6 ale pozostałe części pasują od zwykłej 406... rzadko coś się psuje ja swoją pini :) przejechałem 70 tyś km i jedyne co wymieniałem to te części co wypisałem powyżej ale to są bardziej eksploatacyjne części, nigdy nie miałem poważniejszych napraw, nigdy nie stałem na drodze gdzieś w polu :) ukryj
dodano 02.07.2013 przez
406 kombi 2,0 16V-136KM, XII 2000r. Instalacja BRC Sequent 24,na moją prośbę przewody od butli do reduktora fi 8mm, reduktor ... więcejodpowiedni do mocy 100kW(ten większy,nie pamiętam parametru), wtryski pomarańczowe. Od montażu zrobiłem dopiero jakieś 6tys km,ale pierwsze wnioski takie: największy wpływ na spalanie ma ciężar prawej stopy,auto z komputerkiem więc można kontrolować spalanie (z czego często korzystam). Silnik elastyczny, ale jeśli chce się dynamicznie przyspieszać trzeba kręcić wyżej, co mocno przekłada się na spalanie.Osobiście jestem bardzo zadowolony ze spalania- najmocniej potrafi zaskoczyć na trasie:przy prędkości 100-110 potrafi spalić ok. 8,5litra oraz w mieście przy "szarpanej" jeździe (ponad 11 litrów, zimą nie miałem okazji sprawdzić,ale pewnie jeszcze więcej).Podsumowując stwierdzam, że jest to bardzo udane auto, dobrze wyposażone, gwarantujące komfort, dość dynamiczne a przy tym oszczędne w eksploatacji i bezkonkurencyjne jeśli chodzi o cenę zakupu oraz przestronne w przedziale pasażerskim i w wersji kombi wyposażone w niezwykle pojemny bagażnik. Jak dla mnie to wystarczająco dużo, żeby każdemu planującemu wydać 14 000-20 000zł na kombi polecić zakup 406. ukryj
dodano 04.10.2010 przez
Zobacz raporty spalania Peugeot 406 Dodaj raport spalania

Publikacje o Peugeot 406

Przeczytaj pozostałe 9 publikacje o Peugeot 406

Dealerzy Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot

Antoniak Auto Autoryzowany Dealer Peugeot Wieliczka

małopolskie, Wieliczka, Czarnochowska 19

Więcej

AZMOT

AZMOT Peugeot Kraków

małopolskie, Kraków, Pokoju 78

Więcej

D&D

D&D Peugeot Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Karkonoska 45

Więcej

FRANCE AUTOMOBILES

FRANCE AUTOMOBILES Peugeot Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Al. Jerozolimskie 217

Więcej

Peugeot Nordyński

Peugeot Nordyński Łódź

łódzkie, Łódź, Snowalniana 3

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Peugeot 406

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

3 312

Przejechany dystans

555 582 zł

Zatankowanego paliwa

181 060 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

556

Wydanych pieniędzy

197 239 zł

Średnie wydatki na auto

1 793 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

590

Wydanych pieniędzy

119 249 zł

Średnie wydatki na auto

1 084 zł

ZOBACZ 110 dzienników kosztów Peugeot 406 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Peugeot 406

Liczba wpisów: 20
komentarzy(6)
komentarzy(0)
komentarzy(3)
komentarzy(3)
komentarzy(0)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Peugeot 406 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Peugeot 406

Liczba wpisów: 36
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Peugeot 406 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Peugeot 406

Liczba wpisów: 13
Instalacja jest instalacja fabryczną, niestety Peugeot chciał zaoszczedzic na częściach i zamiast oryginalnego silniczka krokowego w rozdzielaczu gazu zastosował włoska ... więcejpodróbę, w której po 40 tys. kilometrów rozpuszcza się tulejka prowadząca i silniczek "pada". Początkowo za sam silniczek Peugeot liczył sobie 600 PLN w serwisie. Po zamontowaniu oryginalnego holenderskiego silniczka krokowego problemy zniknęły. ukryj
dodano 20.01.2009 przez
Żeby nie kontrolki to nie do odróżnienia na jakim paliwie się jedzie. Przydało by się mniejsze zużycie gazu w stosunku ... więcejdo paliwa. U mnie zużycie gazu waha się od 10 do 13 litrów LPG. Benzyny auto zużywało w podobnych warunkach od 7 do 10 litrów benzyny. Jak na razie jestem zadowolony z instalacji LPG. ukryj
dodano 22.01.2009 przez
Instalacja jest idealna zachowuje się bardzo dobrze. Jedyny problem to spalanie w mieście 17l/100km, jednak trzeba dodać,że jest to automat. ... więcejNa trasie jest bardzo dobrze ok. 9 litrów. Samochód spisuje się na tym paliwie bez zarzutów. Podstawą jest bardzo dobry gazownik. ukryj
dodano 30.01.2009 przez
Po przejechaniu 170tys. powiem, ze nie mialem problemow z samochodem na gazie. Najwazniejsze jest solidne zalozenie instalacji no i sprawdzona ... więcejmarka, np. BRC. Parownik i wtryski dzialaja bez zarzutu do dzis. Drugi Peugeot 307 tez juz smiga na gazie. ukryj
dodano 12.01.2013 przez
ZAMONTOWAŁEM INSTALACJE GAS-TECH FIRMY DT GAS SYSTEM I JESTEM ZDECYDOWANIE ZADOWOLONY - JEDYNY SERWIS JAKI MUSZE WYKONAC TO WYMIANA FILTRÓW ... więcejGAZU CO 10000 km - WIĘC LUDZIE NIE PISZCIE TAKICH TUTAJ TAKICH GŁUPOT O AWARYJNOŚCI INSTALCJI ukryj
dodano 07.11.2009 przez
Pan Kowalski to oszust i kłamca. Nie szanuje klienta jest gbur i nie zna sie na rzeczy. Kase brać lubi ... więcejale jesli chcesz skorzystać z gwarancji to oczywiście nic nie obejmuje ukryj
dodano 26.10.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 406

Skarbnica wiedzy o Peugeot 406

Ciekawostki
dodano 01.06.2014 przez
Nie moge narzekac auto pod kazdym wzgledem cudowne zasakuje spalaniem :) ale jest jeden mankament tej marki mianowicie tylnie ramie wycieraczki . lubi sie lamac…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą