Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Peugeot 406

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.

Peugeot 406 Coupe - lewy bok
Peugeot 406 Coupe - bok - inne ujęcie
Peugeot 406 Coupe - prawy bok
Peugeot 406 Coupe - bok - inne ujęcie
Peugeot 406 Sedan - widok ogólny wnętrza z przodu
Peugeot 406 Sedan - kokpit

Wersje nadwozia Peugeot 406

Silniki Peugeot 406

Lista silników:
1.6 (88KM), 1.8 (90KM), 1.8 16V (110KM), 1.8 16V (116KM), 2.0 16V (132KM), 2.0 16V HPi (140KM), 2.0 16V (136KM), 2.0 Turbo (147KM), 2.2 16V (158KM), 3.0 V6 24V (207KM), 3.0 V6 24V (190KM), 1.9 D (75KM), 1.9 TD (90KM), 2.0 HDi (109KM), 2.0 HDi (90KM), 2.1 TD 12V (109KM), 2.2 HDi (133KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Peugeot 406

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Peugeot 406 - z Francji też dobre?

Dlaczego lubimy niemieckie samochody? Fakt, w Polsce jest ich całkiem sporo, może to dlatego, że żyjemy z Niemcami po sąsiedzku? A może dlatego, że ich samochody stały się synonimem trwałości w oczach sporej części naszych kierowców? Cóż, auta wytwarzane w Japonii też górują w rankingach niezawodności,...

Peugeot 406 Coupe - bo z przyprawą jest lepiej

Jakie uczucia towarzyszą miłości? Każdy reaguje na swój sposób. Ale zwykle chodzi o "motyle w brzuchu", radość, optymizm, pożądanie i wszystko co pokrewne. Ponoć najbardziej romantyczni są Francuzi i to właśnie oni postanowili zbudować auto, które chwyta za serce - przynajmniej taki był zamiar....

Sergio Pininfarina (1929 - 2012) - dorobek szefa najbardziej znanego centrum stylistycznego

Trzeciego lipca w wieku osiemdziesięciu pięciu lat z tego świata odszedł Sergio Pininfarina, który przez dziesięciolecia prowadził uznane studio projektowe odpowiedzialne za najbardziej kultowe modele Ferrari i Maserati. Dziś przyjrzymy się najciekawszym projektom, które narysowano w czasach, gdy to...

Peugeot 406 Coupe - francuskie Ferrari

W 1993 roku Ferrari zaprezentowało model 456 GT. Cztery lata później Peugeot przedstawił światu swojego 406 Coupe. Podobieństwa? O, tak. Nawet sporo. I nie mówcie, że to nie nobilitacja.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Peugeot 406

Społeczność kierowców Peugeot 406autoWcentrum - społeczność Peugeot 406

najwyższe oktanyAuta - Peugeot 406

Peugeot 406 2.0 HDI Kombi 51,78

Peugeot 406 Coupe 55,76

Peugeot 406 70,91

Peugeot 406 57,75

Peugeot 406 58,68

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Peugeot 406

wocik 30,10

edvard 30,13

_Hornet_ 30,11

lol444 30,17

Marek34_2005 30,15

Yasiox 30,12

SolAngelica 30,19

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Peugeot 406

Brak ogrzewania
Brak ogrzewania Problem polega na tym, ze w ostatnich mroźnych dniach, silnik szybko się nagrzew...
Hamownia
Hamownia Po namowach kolegi wybrałem się na pomiar na hamowni. Fabrycznie powinno być 20...
"Niezniszczalny"
Witam, ostatnio pisałem co to nie dolega mojemu Białasowi, teraz mogę powiedzieć...
LPG
LPG Miał być van jest LPG. Niestety nie udało się znaleźć za 15 tyś samochód w lepsz...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Peugeot 406

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Peugeot 406
 

Najpopularniejsza wersja Peugeot 406

Peugeot 406

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Peugeot 406
 

Peugeot 406 najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Opel Insignia 2.0 CDTi Edition Opel Insignia 2.0 CDTi Edition
Rocznik: 2011. Przebieg: 133 275 km. Silnik: 2.0 96KM .
Cena: 37 800 zł
Ford Mondeo Gold X Ford Mondeo Gold X
Rocznik: 2010. Przebieg: 139 475 km. Silnik: 2.0 107KM .
Cena: 43 900 zł

Używane Peugeot 406

Peugeot 406
benzyna 110 KM
1997
6 800 PLN
Peugeot 406
1.8 benzyna 66 KM
300 000 km, 1966
4 200 PLN
Peugeot 406
2.9 benzyna 194 KM
180 000 km, 1997
15 000 PLN
Peugeot 406
1.8 benzyna 112 KM
205 000 km, 1996
5 900 PLN

Ocena auta Peugeot 406

Wybrane opinie

Peugeot 406 Sedan 1.6 (88 KM)

Nie wiem jak wy ale ja jestem bardzo nie zadowolony . Powiem w skrocie: 3razy uszczelka pod glowica, klima nie dziala, 3jka nie wchodzila, wymiana tloczkow w bebnach w tylnich kolach. Wode wywalalo przez korek (codziennie dolewac lub nawet miedzy postojem a postojem) Wkoñcu wymiana calego silnika, skrzyni biegow i chlodnicy. lacznie wydalem jakies 3500 euro ( to prawie tyle co jest wart tu w hiszpani). Teraz jakies gluche i bardzo mocne uderzenia w przednim prawym kole przy gwaltowynym ruszaniu. Biegi kiepsko wchodza. Co prawda nie mam problemow z zawieszeniem tak jak opisuje tu wiele osob. Moze dla tego ze w Hiszpani nie ma takich dziur w drodze. Teraz kupilem 406 2.1 break rok 1998, full equip. Spytacie dlaczego ....... wiec dla tego ze bylo to za smieszna sume 4000 euro i zrobilem to z mysla zarobienia na nim (brzydko mowiac). Znienawidzilem peugeota glownie tylko za to ze jego naprawa jest trodna, bo nie ma gdzie wsadzic reki i trzeba z kazda pierdola leciec do mechanika....

dodał: swito
Peugeot 406 Sedan 1.8 16V (110 KM)

Witam!!! Posiadam Pug´a 406, 96 rok produkcji, kupiłem go w roku 97. Jest to silnik 1.8 16v 115KM benzynowy. Przejechałem nim juz 435kkm. Uważam że jest to świetny samochód, polecam go dla tych osób które poszukują wygodnego, dosyć dynamicznego samochodu za niewielka cenę. Pomimo tak dużego przebiegu nie doświadczyłem prawie żadnych śladów korozji oprócz tylnego nadkola było tam bardzo niewielkie ognisko korozji. Jednak po naprawie blacharskiej nie ma już po nim śladu.Silnik sprawował sie bez zarzutu. Myślę że największym mankamentem francuskich samochodów jest układ elektryczny. Miałem jeden poważny problem, mianowicie spalił mi się główny moduł sterowania układem elektrycznym. Unieruchomiło to samochód na dobry tydzień jednak po tej naprawie już wiecej nie miałem problemów z układem elektrycznym(odpukać:D). Zawieszenie samochodu jest skonstruowane na inne drogi niż nasze Polski. Nie wspominam już o wymianie amortyzatorów czy łączników stabilizatorów. Ogólnie samochód oceniam...

dodał: Szczęsliwy użytkownik Pug´a 406
Peugeot 406 Sedan 2.0 16V (132 KM)

Auto o klastycznej sylwetce, o mocnym silniku co daje pewność w prowadzeniu i czynne bezpieczeństwo na drodze. Posiadane przeze mnie egzemplarz jest bogato wyposażony, w miarę dobrze wykończony. Dobrze trzyma się drogi, również na sliskiej nawierzchni. Doskonale nadaję się dla rodziny i do pracy w której spędza się wiele godzin za kierownicą. Jest ciepłe zimą i przytulne w środku. Sądzę, że następca 406, który pojawi się wiosną 2004 r. będzie posiadał mniej wad i usterek niż obecny model. Przejechałem nim juz 130 tys km, na razie nie odmówił mi posłuszeństwa, choć kilkakrotnie mnie zdenerwował - zużycie paliwa w skali miesiąca lub roku!!!!. Polecam 406 osobom o ukształtowanym charakterze (bez ułańskiej fantazji-dla nich inne zabawki). Osobiście, to następny samochod też będzie spod znaku lwa, ale raczej z silnikiem HDI. Warto rownież podkreślić fakt, iż auto nie cieszy się wzięciem u złodziei i nie kojarzy się z "dresami" itp.

dodał: Żbik
Peugeot 406 Sedan 1.8 (90 KM)

Mam ten samochód od nowości i uważam, że jest godny polecenia. Jest to bardzo udany model i trwały. Ja mam co prawda sentyment do Peugeota i jest to już mój chyba 10 model tej marki, ale obiektywnie rzecz ujmując muszę go bardzo pochwalić. Jedno wiem napewno, że w domu jednym z samochodów będzie Peugeot. Obecny egzemplarz chcę wymienić na nowszy, ale głównie chodzi mi o klimę, której mi teraz brakuje. Nie rozumiem niechęci wielu ludzi do "Francuza" a jedynie zachwyt na VW lub Audi, ja im poprostu współczuję bo nie wiedzą co tracą, a jest to wygoda, komfort, niezaprzeczalne piękno bez względu na upływ czasu i co jest nie bez znaczenia - brak popularności wśród złodzieji. Ja jestem w tej marce zakochany. Wózek jest nie do zajeżdżenia. Pasjonatom marki polecam go

dodał: rpyra@wp.pl
Peugeot 406 Sedan 2.0 16V (132 KM)

Po maluchu, polonezach dwóch, fiacie brava 1,6, oplu Vectrze 1,9 dti, to mój najlepszy samochód, najcichszy, największy i najszybszy. Miałem na początku trochę kłopotów z serwisem ale zmądrzałem bo skórę by z człowieka zdarli. Może faktycznie tak trudno umiejscowić usterkę ale żeby na łożysko w przednim kole rozbierać pół samochodu, a na zawieszony wtryskiwacz za 100 zł proponować wymianę komputera za 2000 to chyba przesada, ten wtryskiwacz wymieniłem sam. 15 min roboty. Ten serwis to Kraczkowa pod Rzeszowem a co śmieszniejsze takie diagnozy postawił mistrz zmiany - ale autorytet. Teraz mam zaprzyjaźniony sklep który sprowdzi mi co potrzeba i warsztat który za ludzką cenę wymieni tą część

dodał: Krzysiek

Galerie Peugeot 406

Peugeot 406 Sedan Peugeot 406 Coupe Peugeot 406  Kombi - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Peugeot

Opinie o instalacji LPG

Peugeot 406

  • 1.
  • 5,00 Peugeot 406 (KM) 2000r.
    dodał: Kocham_paliwa_alternatywne, 28.08.2012

    Po ok. 100.000 przebiegu tej instalacji musiałem wymienić płytkę od centralki - koszt wymiany 250 PLN z usługą, więc NIC. Jak się jeździ na dobrym gazie (Statoil, Shell, własne stacje Orlena) - to filtry muszę wymieniać także bardzo rzadko, nawet po 30-40 tysiącach km. Instalacja bardzo szczelna, gdyby nie mały wlew na gaz - nikt by nawet nie wiedział, że mam w tym aucie gaz :-) Ale nie wstydzę się tego, a wręcz się tym obnoszę jako ekolog :-] Acha, z początku miałem instalację II generacji i to była pod wieloma względami - PORAŻKA !!! Tylko IV-ta generacja, a do tego modelu auta jest dedykowane Vialle nawet !!!

  • 2.
  • 5,00 Peugeot 406 1.8 16V (110KM) 1998r.
    dodał: Dziadek, 20.01.2009

    Instalacja jest instalacja fabryczną, niestety Peugeot chciał zaoszczedzic na częściach i zamiast oryginalnego silniczka krokowego w rozdzielaczu gazu zastosował włoska podróbę, w której po 40 tys. kilometrów rozpuszcza się tulejka prowadząca i silniczek "pada". Początkowo za sam silniczek Peugeot liczył sobie 600 PLN w serwisie. Po zamontowaniu oryginalnego holenderskiego silniczka krokowego problemy zniknęły.

  • 3.
  • 4,50 Peugeot 406 2.0 16V (136KM) 2001r.
    dodał: jubel, 22.01.2009

    Żeby nie kontrolki to nie do odróżnienia na jakim paliwie się jedzie. Przydało by się mniejsze zużycie gazu w stosunku do paliwa. U mnie zużycie gazu waha się od 10 do 13 litrów LPG. Benzyny auto zużywało w podobnych warunkach od 7 do 10 litrów benzyny. Jak na razie jestem zadowolony z instalacji LPG.

  • 4.
  • 5,00 Peugeot 406 (KM) 2003r.
    dodał: peugeociak, 18.11.2011

    Mimo obaw, na razie jestem zadowolony. Przez 5 miesięcy zaoszczędziłem na paliwie 1800 zł. Przede wszystkim trzeba dobrać dobrą instalację do swojego auta. Czyli poczytać na forach danego modelu co piszą użytkownicy. No i bardzo ważne silnik w dobrej formie a także układ chlodzenia.

  • 5.
  • 4,50 Peugeot 406 2.0 16V (132KM) 1997r.
    dodał: Janusz., 30.01.2009

    Instalacja jest idealna zachowuje się bardzo dobrze. Jedyny problem to spalanie w mieście 17l/100km, jednak trzeba dodać,że jest to automat. Na trasie jest bardzo dobrze ok. 9 litrów. Samochód spisuje się na tym paliwie bez zarzutów. Podstawą jest bardzo dobry gazownik.

  • 6.
  • 5,00 Peugeot 406 (KM) 2002r.
    dodał: gt_1, 23.01.2012

    Polecam ten wydawałoby się niepozorny warsztat, profesjonalność, fachowość, odpowiednie podejście do klienta, o wszystko można dopytać. Gaz założyłem na początku 2009r, do dziś -odpukać- żadnych problemów. Zresztą wszystkie komentarze w sieci mówią to samo.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Peugeot 406

Peugeot 406

526 komentarzy

335 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Peugeot 406 2.0 16v~Peugeot 406 2.0 16v

Witam mam problem z Peugeot 406 coupe 2.0 16v 132km. Problem twi w tym ze jak odpalam go zimnego nie ma sily ruszyc z miejsca a jak probuje dodac gazu to gasnie co moze byc przyczyna?

~TomCio~TomCio

Witam.
Ile trzeba wlać oleju do Peugeota 2.0 Benzyna + gaz 1998rocznik

~luk~luk

dymi na czarno to moze być uszczelka pod głowićą ja tak miałem i myslałem że to turbo a dymiło tak że z tyłu nic nie było widać jak depnąłem na gaz

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Peugeot

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
23 935
Przejechany dystans
18 582 051 km
Zatankowanego paliwa
888 359 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 938
Wydanych pieniędzy
1 355 642 zł
Średnie wydatki na auto
1 300 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 254
Wydanych pieniędzy
1 411 589 zł
Średnie wydatki na auto
1 353 zł
Zobacz dzienniki kosztów Peugeot (1 043)

Testy zderzeniowe Peugeot 406

Najnowsze testy zderzeniowe Peugeot 406 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Peugeot 406

Peugeot 406
2001

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Peugeot

Zużycie paliwa Peugeot 406

Na podstawie 852 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Andrzej, dodano: 30.10.2010 22:21

Zurzycie paliwa w normie audi paliła o ok 0,5 l/100km ale była równierz mniejsza, nie przekroszyłem jeszcze 6l/100km. części są rewelacyjnie tanie i to jest głównie dzięki silnikowi 1.9TD np: wymiana kompletnego rozrządu wraz z częściami płąciłem ostatnio 600zł(z jepszych części) dużo mniej noż u niemieckich konkurentów, z tyłu poduchy na amortyzatorach 37zł szrtuka. Bardzo dobrze

pełny raport Peugeot Kombi 1.9 TD

autor: Paweł , dodano: 02.07.2013 11:50

I tutaj można się rozpisać... :) ogólnie tak jak wcześniej pisałem samochód waży 1500kg i silnik 2.0 potrafi spalić prawie tyle co 3.0... a jazda jest nieporównywalna. 3.0 benzyny spala ok. 11L/100km 2.0 pali 9-10l/100km więc nie ma żadnej przepaści. Ja posiadam instalacje LPG spalanie wygląda tak trasa normalna jazda do 130km/h 10,5 LPG/100km trasa 130km-170km/100km - 13,5-14 LPG/100km miasto 12-13,5/100km LPG Więc przy obecnych cenach nie jest tak źle. Co do cen pozostałych rzeczy. Ogólnie 3.0 jest droższy w utrzymaniu niż 2.0 rozrząd - 1600zł kompletny oryginalny tarcze przód 350 zł TRW klocki przód 120 zł tył 80zł filtry powietrza, kabinowy, oleju + olej i wymian 300zł (jest tanio :D) Poduszki pod silnik 230 zł sztuka oryginalna z salonu:) pasek alternatora, rolka napinacza alternatora 100 zł komplet łączników stabilizatorów oryginalne 320 zł na przednią i tylnią oś akumulator 350 zł Ogólnie nie jest tak źle tylko rozrząd jest droższy bo to V6 ale pozostałe części pasują od zwykłej 406... rzadko coś się psuje ja swoją pini :) przejechałem 70 tyś km i jedyne co wymieniałem to te części co wypisałem powyżej ale to są bardziej eksploatacyjne części, nigdy nie miałem poważniejszych napraw, nigdy nie stałem na drodze gdzieś w polu :)

pełny raport Peugeot Coupe 3.0 V6 24V

autor: Krystian, dodano: 06.11.2011 16:12

Jestem zadowolony z wyboru auta. Zastanawiałem się pół roku nad wyborem i patrzac na obecna ekspolatacje jestem milo rozczarowany. Sprawdzam sobie czesto spalanie i srednio wychodzi mi 10 litrow. Jeżdzę spokojnie - trasa 90 - 120 km/h, miasto nie przekraczajac 4 tys obrotow. 70% robie na trasie. Części stosunkowo tanie - filtry, uszczelki za grosze, wymieniłem pasek wieloklinowy (continental) z napinaczem i rolką za 200 zł, sonda lambda za 230 zł (niemiecka firma ale nie pamietam dokladnie jaka). Oczywiscie glowny problem - zawieszenie. zaczelo stukac 2 mce po zakupie. ale tez juz znam ceny i nie wyglada to przerazajaco. auto wyglada super, podoba sie ludziom, dzieki niemu udaje sie nawiazywac nowe znajomosci, bo wielu pyta sie co to za samochod. Jedyne co mi przeszkadza to zbyt twarde zawieszenie, ale w koncu na naszych drogach nic nie jest super.

pełny raport Peugeot Coupe 2.0 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Peugeot 406

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Peugeot 406

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Peugeot 406

Peugeot 406 to samochód w typie limuzyny, jest sporych rozmiarów i bardzo reprezentacyjnie wygląda. Cieszy się on sporą popularnością wśród użytkowników. Wykonanie samochodu jest dobre, komfort jazdy również jest na przyzwoitym poziomie. Swego czasu samochody były dosyć powszechnie używane jako samochody...

Zobacz dane techniczne Peugeot 406
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Peugeot 406, oglądali także