Szukaj

Informacje o Porsche Panamera I Liftback 4.8 V8 400KM 294kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Auta sportowe
Produkowana w latach 2010-2016, oznaczona symbolem 970, pierwsza generacja Porsche Panamery pod względem stylistycznym i koncepcyjnym był pierwszym samochodem, w którym ziścił się niewcielony dotąd, dawny projekt Porsche – czterodrzwiowej wersji modelu 911. Panamera pierwszej generacji bazowała na stworzonym pod koniec lat 80. XX w. przez Porsche prototypie 989. Auto zostało zaprojektowane przez głównego stylistę niemieckiej marki – Michaela Mauera. Od roku 2011 Porsche Panamera był dostępny również w wariancie z napędem hybrydowym. Samochód przeszedł facelifting w roku 2013. Dostępny jest jedynie w wersji nadwozia typu fastback.
czytaj więcej
Powagosław

Każdy, nawet szlachetne Porsche musi choć trochę przystosować się do bezlitosnych wymogów rynkowych. Dlatego jest Cayenne i dlatego powstała Panamera. To nie jest najpiękniejsze Porsche (ten profil!), ale jest. Mówienie, że jest brzydkie to szczyt hipokryzji.

~Powagosław
Luzacjusz

Spadkobiercy Ferdynanda P. już pracują nad autem miejskim, które będzie dla odmiany skurczoną wersją 911. Potem w kolejce czekają minivan, kombivan i hybrydowy kompakt. I co? Żal? Żal to by był, gdyby Porsche zbankrutowało, bo ciebie nie stać na Carrerę. Dla mnie mogą sprzedawać nawet ciągniki jak Lamborghini, żeby móc produkować auta z klasą. Aha, a Panamera mi się podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 4806 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 400 KM (294 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 3500-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 96 x 83 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 7
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Porsche Panamera I Liftback 4.8 V8 400KM 294kW 2010-2012
14,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,5
Porsche Panamera I
Liftback 4.8 V8 400KM 294kW
Gdy lekko obchodzimy się z pedałem gazu, skrzynia biegów robi dobry użytek z momentu obrotowego, zmieniając biegi góra przy 2 tysiącach obrotów. Jeżdżąc tak, możemy nawet w mieście spalić mniej niż 18 l na setkę (w trasie bez trudu da się zejść nawet do 12 l), a pasażerowie prawdopodobnie uwierzą, że mają do czynienia z typową luksusową limuzyną - szczególnie że zawieszenie całkiem nieźle radzi sobie z nierównościami, a do kabiny dociera jedynie lekki i przyjemny dla ucha warkot silnika. Choć ceną rozpoczynającą się od 690 tys. zł Panamera konkuruje z topowymi odmianami BMW 7 (760i) czy Mercedesa S (AMG), to moim zdaniem charakterem znacznie bliżej jej do sportowych limuzyn pokroju BMW M5 czy Audi RS6. Gdziekolwiek byśmy ją jednak umiejscowili, i tak pozostanie ona samochodem zupełnie bezkonkurencyjnym, bo tak sportowej limuzyny nie przygotował jeszcze żaden ze wspomnianych producentów. Panamera, szczególnie w wersji Turbo, bez wątpienia zasługuje na honorowe miejsce w panteonie Porsche, bo zapewnia frajdę z jazdy, jakiej nie powstydziłoby się 911, i to dla dwa razy większej liczby pasażerów. (Silnik)
16,2
Porsche Panamera I
Liftback 4.8 V8 400KM 294kW
Pali dużo tylko przy jezdzie do 10km/h. Pozniej to juz tylko bajka, poza terenem zabudowanym jadac około 80km/h pali ponizej 10l. (Silnik)
13,4
Porsche Panamera I
Liftback 4.8 V8 400KM 294kW
Ciężko sklasyfikować. Jak pisałem wcześniej, trzeba się przygotować na spore koszta (Silnik)
Porsche Panamera I Liftback