Szukaj

Informacje o Renault Captur I

Lata produkcji: 2013 – 2019
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Renault Captur to produkowany od roku 2013, mały miejski crossover SUV (segment I, choć ze względu na rozmiary klasyfikowany także do segmentu B). Uważany jest za zastępcę modelu Modus. Stylistycznie, bezpośrednim pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany w roku 2011, prototyp o nazwie Captur Concept. Renault Twingo niektóre elementy zapożyczyło także z prototypowego Renault DeZir. Wersja produkcyjna samochodu powstała natomiast w oparciu o model Clio czwartej generacji (m.in. wspólna platforma podłogowa Renault/Nissan B platform. Model w Korei Płd sprzedawany jest pod nazwą Samsung QM3.
czytaj więcej
Powagosław
Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom. ~Powagosław
Luzacjusz
Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy. ~Luzacjusz

Renault Captur I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Captur I

Liczba ocen: 87
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Zegarmistrz
Renault Captur I
Crossover 1.2 ENERGY TCe 118KM 87kW
Bardzo fajny samochodzik. Auto użytkowane przez żonę która z racji hobby potrzebowała czegoś pojemniejszego niż Fiat500, dającego sobie radę w lekkim terenie, nie bojącego się dziur i krawężników, a jednocześnie bezpiecznego i w miarę dynamicznego. Ostatnio doszła do tego potrzeba holowania przyczepy. Captur wywiązuje się z tego z nawiązką i jak dotąd bezawaryjnie. Nie jest to demon autostrad ale, jeśli trzeba i tam sobie poradzi. Bardzo duży plus to pojemne i dobrze wykończone (wersje po liftingu) wnętrze. Zwłaszcza przesuwana kanapa daje możliwości idealnego zaaranżowania wnętrza. Przed decyzją o zakupie testowaliśmy Mazdę CX-3 (urodą przebija Captura bezdyskusyjnie), ale właśnie ze względu na ilośc miejsca wewnątrz i rozmiary bagażnika wybraliśmy małe Renault.
4,4
~Robert
Renault Captur I
Crossover 1.5 Energy dCi 90KM 66kW
Mały z zewnątrz, duży wewnątrz, idealne auto do miasta ale i w trasie daje radę. Byłem mocno sceptyczny na początku, jestem pozytywie zaskoczony w trakcie eksploatacji. Bezproblemowy, ekonomiczny, zaskakująco praktyczny i ładny samochód. Wg mnie z silnikiem dci 90 KM idealny zestaw. Świetne drugie/trzecie auto w rodzinie. Po prawie 40 tyś zrobionych km ujawnił wiele zalet ( jak na taki mały samochodzik). A jedyny duży minus jaki widzę w nim to oświetlenie - światła w wersji "soczewkowej" to katastrofa, dramat i rozpacz. Zarówno reflektory główne, to coś co imituje halogeny czy oświetlenie z tyłu (wsteczny)..... no brak słów. Można przyjąć że świateł ten samochód nie ma. Mimo, że to bogata wersja Intense. Reszta na 5-tkę. Ogólnie auto polecam. Captur 2020 wygląda świetnie. Możliwe że będzie następca obecnego. Tyle że już będzie wersja ze światłami ;-)
4,6
~_P
Renault Captur I
Crossover Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Bardzo fajny, ładny (to kwestia gustu) i całkiem pojemny samochód. Kupiona za 60 tys wersja Winter Edition ma prawie wszystko co potrzeba, klimę automatyczną (co prawda jednostrefową), nawigację, podgrzewane siedzenia, elektrykę wszystkich szyb, czujnik deszczu i zmierzchu, czujniki parkowania, tempomat, opony zimowe. W środku jest ładnie, materiały są przyzwoitej jakości. Pomimo niedużych wymiarów zewnętrznych w środku jest zaskakująco dużo miejsca. Uważam że może być niezłą propozycją dla rodziny 2+2. Pewnie trudno byłoby się spakować na kamping z namiotem w 4 osoby, ale do pensjonatu czy hotelu już nie powinno być problemu.
Średnie spalanie dla Renault Captur I
6,2 – 7,3
l/100 km
4,5 – 5,4
l/100 km
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Renault Captur I
Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW
Auto ma już 3 lata i przebieg 45k. Tzw. spalanie spadło do przyzwoitego poziomu po tzw. chiptuningu. Po tym zabiegu, który podniósł moc auta do 146km i spowodował wzrost momentu obrotowego do blisko 250Nm, dynamika auta uległa widocznej poprawie. Podane parametry odnoszą się do silnika po tuningu. Zatem, po tuningu zrobiłem już kilka tysięcy km, zatem wystarczająco do dokonania porównań. Przez cały okres zimowy przy jeździe miasto/ trasa (ok. 200km w weekendy) spalanie nie przekroczyło 6,7l/100km. Obecnie na trasie autostrada (120-130km/h)/drogi jednopasmowe (90km/h) osiągam spalanie na poziomie 5,9l/100km w tym b.dużo jazdy na tempomacie. Niestety przy szybszej jeździe autostradowej 140km/h i więcej spalanie dramatycznie rośnie. Trasa nad morze i z powrotem z kufrem na dachu (1200km) i prędkością ok 140km/k daje średni wynik ok 9l/100km. No cóż, to miejski crossover. Gdy zaakceptuje się cel dla jakiego teoretycznie go stworzono, to auto bardzo przyzwoite. Jazda nim nie męczy nawet na dłuższej trasie. Niestety brak poduszek tylnych pasażerów, kurtyn powietrznych, hamulce bębnowe z tyłu, mało czytelny wyświetlacz przy nasłonecznieniu to minusy. Średnie maksymalne zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe wpisałem przypuszczalnie, bo tak nie jeżdżę zatem brak mi wiarygodnych danych.
8,0
Liczba komentarzy: 1
Renault Captur I
Crossover Facelifting 1.3 TCe 150KM 110kW
Jestem zdziwiony tak dużym spalaniem. Szczególnie w mieście i w trakcie przyspieszania i ruszania. Każde muśnięcie pedału gazu od razu pokazuje kilkanaście litrów chwilowego zużycia. Od nowości 6 tankowań co 2 tygodnie. Jazda w trasie (drogi krajowe) 6,2-6,5 l/100km przy delikatnej jeździe. Po mieście 9,5-10 z klimą, włączonym eco i wyłączonym start/stop. Żeby osiągnąć te wpisane 5,5 l/100km trzeba jechać bardzo płynnie nie więcej niż 90km/h ze stałą prędkością, co nie zawsze jest możliwe, stąd zazwyczaj zwiększa się do min. 6,2 l/100km Mam nadzieje, że wiosną spalanie nieco zmaleje :-( To przecież mały i lekki samochodzik.
5,3
Renault Captur I
Crossover ENERGY dCi 90KM 66kW
autostrada 140 km/h na tempomacie - 6.5 l. trasa do 100 km/h - 4 l. jazda "w koło domu" - 6.5 l. ASO omijam z daleka, części eksploatacyjne (oryginalne Renault - w śmiesznych cenach, klocki 80-100 zł, rozrząd kpl. 350-400 zł, filtr oleju 20 zł, filtr pow. 35 zł, kabinowy 45 zł.) Po Clio II x 2, Megane II, Twingo II, Megane III, Clio III, Grand Scenic IV - to kolejne moje Renault i kolejny raz jestem usatysfakcjonowany. Jeżdżę tylko dieslami (robię ok 20 tyś rocznie) i nie wiem co to DPF, turbina, wtryski, dwumasa itp. Warunek - AUTO Z POTWIERDZONYM PRZEBIEGIEM :)

Usterki Renault Captur I

Liczba wpisów: 11
blacharskie i mechaniczne
  • Renault Captur I Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW 2017-2018
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 6
Samochód zakupiony w 2018.07. Od tego czasu jestem prawie szczęśliwym posiadaczem nowego pojazdu. Pierwsze zaskoczenie wynikło przy pierwszym myciu. Nie wiadomo dlaczego na progu samochodu zmyłem malutką część konserwacji, czyli czarnego " baranka " ( wg. mnie tłusty naciek pozostały przy konserwacji profili i na to czarna farba ) Drugie nie miłe zaskoczenie tzw. wtrącenie na dachu pojazdu, czyli przymalowany kurz ( samochód dwu kolorowy z czarnym dachem ) Usterki usunięte. Następnie bardzo źle spasowana blacharka nadwozia, ( tylne drzwi względem tylnych błotników , pokrywa bagażnika i tylne błotniki, przednie błotniki przestające względem przednich drzwi ) serwis uważa że jest wszystko ok czyli zgodnie z fabrycznymi normami i że ten typ tak ma ..... Następna rzecz to pukające zaciski hamulcowe podczas manewrowania podczas parkowania. ( każde pierwsze przyhamowanie w danym kierunku jazdy, prawdopodobnie puknięcie zacisku hamulcowego w jarzmo ) Polecam przed kupnem dokładne sprawdzanie pojazdu..... Ja myślałem że jak nowe to bez wad, niestety się pomyliłem a teraz to walka z wiatrakami
4 komentarze
Nie wysprzegla V biegu.
  • Renault Captur I Crossover 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2013-2017
  • układ napędowy
  • 105 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Przy jezdzie na V biegu, po kilku minutach, nie moge wysprzeglic biegu. Na autostradzie problemu nie zauwazylem. Wymienilem olej skrzyni, ale nie pomoglo. Skrzynia pracuje cicho, nie zacina, jest ok. Czy przyczyna moze lezec w samej skrzyni biegow, czy w ukladzie sprzegla? Przebieg 105 tys, bezwypadkowy i bezkolizyjny.
Blokada tylnej klapy bagażnika
  • Renault Captur I Crossover 1.2 TCe EDC 120KM 88kW 2013-2015
  • instalacja elektryczna
  • 105 tys. km
Detale: Posiada system keyless Akumulator: Centra CA722 72Ah/720A(EN) Przy mocniejszym zamknięciu klapy bagażnika, mechanizm zamykający generuje błąd stały DTC953215, Połączenie tylnej klapy. Po wygenerowaniu tego błędu, bagażnik zostaje zablokowany, pomaga jedynie reset komputera. Przycisk na klapie działa, pozwala otworzyć inne drzwi.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Captur I