Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Hatchback 1.5 dCi 110KM 81kW 2007-2011

Lata produkcji: 2007 – 2011
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~pieciu
Renault Laguna III
Hatchback 1.5 dCi 110KM 81kW
Super auto bardzo fajna sylwetka, nie kazdemu sie podoba, fajne tylne lampy led. Wykonczenie wnetrza z pol skora pierwsza klasa. Wysoki komfort jazdy, auto codziennie poznaje na nowo. zaskakuje za kazdym razem gdy sue do niego wsiadze, pojawai sie banan na twarzy. Spory bagaznik, Karta hands free to fajna sprawa wystarczy miec w portfelu i mozna uzytkowac samochod. Posiadam bixenon skretny bardzo ladnie oswietla droge. Nawigacja jest w jezyku angielskim ale jest prosta w obsludze, dobre mapy. System audio wystarczajcy mam zmienarke na 6 plyt odkrylem to przypadkowo.Polecam auto!!!
4,9
~JacekGr
Renault Laguna III
Hatchback 1.5 dCi 110KM 81kW
Chciałbym podzielić się moimi uwagami nt. Renault Laguna 1.5 l dCi expression (diesel), rocznik 2010. Samochód odbierałem z mieszanym uczuciami. Niemal każdy twierdzi, że Laguna 3 to zły wybór. Sylwetka jest ładna. Futurystyczny tył z lampami diodowymi, przód nieco drapieżny, ładna linia boczna. Wykończenie wnętrza bez zarzutu, fotele wygodne, nie za twarde, ale też nie za miękkie, czyli w sam raz. Wbrew malkontentom jest dużo miejsca na tylnej kanapie. Siedzi się wygodnie, œśrodkowy panel na kubki jest strzałem w dziesiątkę. Bagażnik 460 litry, niby mało, ale jego niemal prostopadłościenny kształt czyni go obszernym. Walizki można ułożyć jedna na drugiej, dodatkowo liczne schowki ułatwiają przewóz takich drobiazgów jak termos w pionie, czy klapki. Gniazdo zasilania w bagażniku jest cenne. (W sumie doliczyłem się 4 gniazd 12 V) Kierowca siedzi naprawdę wygodnie, regulacja siedzenia jest w „trzech wymiarach”. Pasażer może praktycznie spać. Przyspieszenie Laguny z ww silnikiem mogłoby wydawać się ospałe. A tak nie jest. Samochód startuje spod świateł żwawo. Poza miastem przez pierwsze 30 km bałem się wyprzedzać ciężarówki „TIR”, bo długie, jadą szybko i zawsze coœ jedzie z przeciwnej strony. Niepotrzebnie, bo po wciśnięciu pedała przyspieszenia, będąc na 5 biegu, samochód rwie do przodu niczym wystrzelony z katapulty osiągając po kilku sekundach 130-140 km/godz. Manewr wyprzedzania udaję się przeprowadzić nawet na niby ospałym biegu 6. Przy prędkości 130-140 km/godz w samochodzie jest cicho, żadnych hałasów, sinika po prostu prawie nie słychać, radio doskonałej jakości. Mp3 odtwarza z płyty lub z innych źródeł przez bluetooth lub poprzez kable cinch. Na końcu spalanie. W mieście spalanie ropy ok. 6-7,0 litrów/100 km, poza miastem to rzeczywiście 4,5-6 l/100 km, przy czym przy prędkoœci 90-100 km/godz. spalanie wynosi 3,5-3,7 l/100 km. Aha – przeglądy co 30 000 km lub co 2 lata, gwarancja to 150 000 km lub 3 lata. Rocznie przeciętny kierowca pokonuje ok 12 000-15 000 km. I co jest ważne - wymiana żarówek œświateł mijania nie jest tak skomplikowana jak twierdzi serwis. W ostatnim czasie sprawiłem sobie DRL, działają dobrze z opcją "auto". Moje poprzednie samochody to: Fiat 126p, Lada, Ford Escort,Fiat Seicento, Ford Focus, Dacia sandero. Przed zakupem próbowałem praktycznie wszystkie marki, ale to Laguna przypadła mi właśnie do gustu.
4,9
~Jakub
Renault Laguna III
Hatchback 1.5 dCi 110KM 81kW
Bardzo dobra francuska limuzyna. Samochód ładny, wygodny i potrafi żwawo przyspieszyć. Silnik pracuje cicho i okazuje się w 100% bezawaryjny. Wygląd atrakcyjny - ładna linia boczna i nowoczesne akcenty w postaci świateł LED z tyłu + agresywny przód.
Średnie spalanie dla Renault Laguna III Hatchback 1.5 dCi 110KM 81kW 2007-2011
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Renault Laguna III
Hatchback 1.5 dCi 110KM 81kW
Typowo po dużym mieście jeżdżę bardzo rzadko, trudno powiedzieć ile by wtedy spalał. Jeżdżę po wioskach od czasu do czasu trasa i średnie spalanie w takim cyklu 5,3 l/100km. Ostatnio jechałem w trase 200 km, co jakiś czas przejeżdzałem przez miasteczka, 4 dorosłe osoby, 40st upał więc klima na maksa i spalanie 4,8 l/100 km. Czasami jeżdżę 31 km prostą drogą krajową do mojego miasta powiatowego i komputer na tym odcinku pokoazuje średnie spalanie 4,0 l/100km. Jest to jednak typowa trasa, mało miejsc gdzie trzeba zwalniać i przy dość spokojnej jeździe.
6,6
Renault Laguna III
Hatchback 1.5 dCi 110KM 81kW
W rzeczywistosci samochod jet uzytkowany tylko po miescie. W dobie dzisiejszych ostrych zim samochod spala 7,2/100 km, latem w 6litrow ON. ten motor w zupelnosci pozwala dynamcznie poruszac sie po miescie. Sprawa sie kaplikuje na trasie gdzie pare konikow przydalo by sie na bezstresowe wyprzedzannie. Jednakze rowniez nie moge narzekac, ze wzgeldu na aspekt ekonomi. Na dzien obecny przy charakterze moich krotkich przejazdow samochod spelnia swoje zadanie w 100%. Jesli bym mial ponownie dokonac wyboru napedowego dla Laguny to bym sie zastanowil nad automatem ze 175 konna jednostka. pozdro
6,0
Renault Laguna III
Hatchback 1.5 dCi 110KM 81kW
Silnik do spokojnej jazdy w trasy. Przy spokojnej jeździe z prędkościami 90km/h spalanie 3.8-4 litry. Na drogach ekspresowych i autostradach spalanie 5.2-5,5 litra za to w mieście potrafi spalić między 7 a 8 litrów na 100km.

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 10
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III Hatchback