Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Laguna

Lata produkcji: 1993 - teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w Europie od 1993 roku. W ofercie francuskiej marki Laguna zastąpiła wysłużony i niezbyt udany (duża awaryjność) model Renault 21. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Laguna szybko stała się silnym graczem w swojej klasie, znakomicie sprzedaje się również w Polsce, gdzie przez pewien czas była nawet liderem segmentu D. Charakterystyczne dla modelu jest to, że nie jest on produkowany w wersji sedan. Obecnie na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Laguna III

Druga generacja Laguny tchnęła w klasę średnią powiew luksusu zachwycając swoją stylistyką rzeszę poszukiwaczy rodzinnej limuzyny. Kolejna generacja nie zrobiła już takiej furory, bowiem jej projektanci skupili się na poprawie jakości wykonania, głównej bolączki poprzednika. Mimo to, auto zwraca na siebie uwagę za sprawą dynamicznej sylwetki oraz eleganckich akcentów designerskich. Wzrok przyciąga w szczególności odmiana coupe, którą rozpoznamy po agresywnym pasie przednim z ogromnym grillem, sportowej linii bocznej oraz masywnym tyle inspirowanym Astonem Martinem DB9.

Wspomniana wyżej poprawa jakości wykonania objęła w Lagunie m.in. udoskonalenie wykończenia kabiny. Materiały wykorzystane do obszycia kokpitu pochodzą z najwyższej półki dzięki czemu nie tylko świetnie wyglądają, ale są też miłe w dotyku. Bez zastrzeżeń ocenimy ponadto staranność, z jaką zmontowano poszczególne elementy wnętrza. Samą tablicę rozdzielczą zaprojektowano bez jakichkolwiek ekstrawagancji, co sprawia, że jej wygląd nie wprawi nas w zachwyt, ale będziemy cieszyć się z ergonomicznie rozmieszczonych klawiszy pokładowych i czytelnych wskaźników.

Wygodne siedzenia Laguny zachęcają do odbywania dłuższych wycieczek. Szkoda tylko, że niewystarczająca regulacja fotela kierowcy nie pozwala na zajęcie odpowiedniej pozycji za „kółkiem”, a ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie sugeruje unikać podróżowania z kompletem osób. Na pochwałę zasługuje za to przestrzeń wygospodarowana na bagaże – niezależnie od odmiany nadwoziowej miejsca na walizki jest sporo, a wykorzystanie kufra ułatwiają proste kształty.

Przy projektowaniu zawieszenia, konstruktorzy Renault postawili na dość sztywne nastawy. W efekcie, skuteczność pochłaniania wybojów jest nieco ograniczona, co kłóci się z wizerunkiem francuskiej limuzyny. Trakcję na zakrętach należy za to ocenić wysoko, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z modelem wyposażonym w układ czterech kół skrętnych (pozwala on łatwiej utrzymać właściwy kurs jazdy na łukach oraz uprzyjemnia parkowanie). W prowadzeniu auta przeszkadza niestety układ kierowniczy, który nie daje odpowiedniego wyczucia tego, co dzieje się z kołami.

Podobnie jak pozycjonowane niżej Clio i Megane, Lagunę można kupić w bardzo korzystnej cenie, zwłaszcza jeśli trafimy na którąś z pojawiających się co chwila promocji. Standardowe wyposażenie modelu trzeba uznać za wystarczające – znajdziemy w nim zestaw 6 airbagów, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, materiałowo-skórzaną tapicerkę siedzeń czy skórzane wykończenie koła kierownicy. Narzekać nie można też na listę wyposażenia opcjonalnego.

Laguna II

Zgrabna sylwetka, szykowne detale, a do tego świetnie zabezpieczenie przed korozją i najwyższy stopień bezpieczeństwa - nadwozie Laguny trzeba ocenić bardzo wysoko. Podobać może się też wnętrze, bo choć nie zmieści wiele bagażu, a jego montaż bywa nieco niestaranny, pasażerom oferuje należytą swobodę ruchów i komfortowe siedzenia, zaś kierowcy także atrakcyjny wizualnie i przejrzysty kokpit wykonany z dobrej jakości materiałów. Do listy zalet dodamy jeszcze wyposażenie, bo większość egzemplarzy ma sporo dodatków.

Średniej klasy Renault oferowane było z szeroką gamą jednostek napędowych. Wśród tych benzynowych polecamy wersje 1.6 i 1.8 (żwawe, całkiem oszczędne i niezawodne), odradzamy natomiast odmiany 2.0 IDE i 3.0 V6 (wysokie koszty eksploatacji gwarantowane). Doskonała relacja osiągów do spalania skłania do wyboru któregoś z diesli, ale tak naprawdę tylko 2-litrowe dCi jest warte uwagi. Mimo prostej konstrukcji, udane okazuje się zawieszenie - gwarantuje wysoki komfort i odpowiednią stabilność na zakrętach.

Ładne, wygodne, bezpieczne i na wskroś nowoczesne - nic dziwnego, że Renault Laguna II. generacji zrobiło na rynku niemałą furorę. Niestety, kolejki do salonów sprzedaży szybko zamieniły się w kolejki do serwisów, bo auto okazało się zwykłym bublem. Niekończące się usterki skomplikowanej elektroniki, poważne awarie nowoczesnych silników (zwłaszcza diesli!) czy szybko zużywające się elementy zawieszenia nie tyle nadszarpnęły, co zdruzgotały reputację francuskiej marki. Na szczęście, konstrukcję sukcesywnie udoskonalano, co sprawia, że egzemplarze z końca produkcji są zdecydowanie warte uwagi. Zwłaszcza, że mają atrakcyjne ceny, a koszty ich obsługi łatwo obniżyć tanimi częściami.

Dane techniczne Renault Laguna

Silniki

Moc silników 84-240 KM

Poj. silników 1 461-3 946 cm3

Prędkość maks. 175-244 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,3-15,5 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Laguna

Średnia ocena modelu

na podstawie 2774 opinii

4.08

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Silnik

Wady

- Skrzynia biegów

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Renault Laguna

Jak wybierałem samochód kierowałem się kilkoma kryteriami/zachciankami: kombi, min.140PS, xenony, automat, nawigacja, przebieg do 120tys. Tylko Laguna daje mie te ... więcejwszystkie zachcianki w rozsądnej cenie i dużo więcej. Auto ma pondato piękna alusy 17" z czujnikami ciśnienia, skórzaną tapicerką, elektryczne fotele podgrzewane. Fotel kierowcy z pamięcią, czujnik świateł, wycieraczek, system keyless!!!!, skrętne xenony!!. Blokowanie tylnych szyb wraz z blokowaniem zamków wewnętrznych - BARDZO POLECAM - dla ludzi z małymi dziećmi. Nie trzeba pamiętać żeby za każdym razem wyłączyć blokadę w drzwiach. W tylnych drzwiach są rolety przeciwsłoneczne, każdy kto ma dzieci wie jak bardzo przydatny element wyposażenia. Samochód w wersji hatchback może nie należy do urokliwych, ale za to wersja kombi już jest dużo ładniejsza (moja subiektywna opinia). Napiszę tak super samochów, ale też nie bez wad. Sa takie, które mnie wyjątkowo drażnią: - brak informacji o kończącym sie płynie do szyb-co może i latem nie jest przydatne, ale od jesieni do wiosny kiedy płynu idzie sporo, a ponadto każde pryśniecie na szybę powoduje spryskanie reflektorów przy włączonych światłach miejania jest SPORYM niedopatrzniem ze strony Renault!!! - mycie reflektorów przy włączonych światłach mijania za każdym pryśnięciem na szybę!!!! lekka przesada konkurencja mysie światła co 3-4 spryskanie szyby i wystarczy a pojemnik na płyn to tylko około 4-4,5l więc kończy się w mgnieniu oka nie wiadomo kiedy-> patrz wada wyżej. - mało informacji w komputrze w desce rozdzielczej. szkoda grupa VW i Opel mają takie bajerki jak np: nazwa stacji radiowej, prędkość w km/h, milach, mógłby się tam pojawić kompas i takie tam bajerki ale to tylko moje fanaberie - szkoda. Generalenie auto godne polecenia jestem bardzo miele zaskoczony. Uwielbiam jeździeć tym samochodem tak samo zresztą jak moja żona. POLECAM. ukryj
dodano 08.10.2012 przez
Chciałbym podzielić się moimi uwagami nt. Renault Laguna 1.5 l dCi expression (diesel), rocznik 2010. Samochód odbierałem z mieszanym uczuciami. ... więcejNiemal każdy twierdzi, że Laguna 3 to zły wybór. Sylwetka jest ładna. Futurystyczny tył z lampami diodowymi, przód nieco drapieżny, ładna linia boczna. Wykończenie wnętrza bez zarzutu, fotele wygodne, nie za twarde, ale też nie za miękkie, czyli w sam raz. Wbrew malkontentom jest dużo miejsca na tylnej kanapie. Siedzi się wygodnie, œśrodkowy panel na kubki jest strzałem w dziesiątkę. Bagażnik 460 litry, niby mało, ale jego niemal prostopadłościenny kształt czyni go obszernym. Walizki można ułożyć jedna na drugiej, dodatkowo liczne schowki ułatwiają przewóz takich drobiazgów jak termos w pionie, czy klapki. Gniazdo zasilania w bagażniku jest cenne. (W sumie doliczyłem się 4 gniazd 12 V) Kierowca siedzi naprawdę wygodnie, regulacja siedzenia jest w „trzech wymiarach”. Pasażer może praktycznie spać. Przyspieszenie Laguny z ww silnikiem mogłoby wydawać się ospałe. A tak nie jest. Samochód startuje spod świateł żwawo. Poza miastem przez pierwsze 30 km bałem się wyprzedzać ciężarówki „TIR”, bo długie, jadą szybko i zawsze coœ jedzie z przeciwnej strony. Niepotrzebnie, bo po wciśnięciu pedała przyspieszenia, będąc na 5 biegu, samochód rwie do przodu niczym wystrzelony z katapulty osiągając po kilku sekundach 130-140 km/godz. Manewr wyprzedzania udaję się przeprowadzić nawet na niby ospałym biegu 6. Przy prędkości 130-140 km/godz w samochodzie jest cicho, żadnych hałasów, sinika po prostu prawie nie słychać, radio doskonałej jakości. Mp3 odtwarza z płyty lub z innych źródeł przez bluetooth lub poprzez kable cinch. Na końcu spalanie. W mieście spalanie ropy ok. 6-7,0 litrów/100 km, poza miastem to rzeczywiście 4,5-6 l/100 km, przy czym przy prędkoœci 90-100 km/godz. spalanie wynosi 3,5-3,7 l/100 km. Aha – przeglądy co 30 000 km lub co 2 lata, gwarancja to 150 000 km lub 3 lata. Rocznie przeciętny kierowca pokonuje ok 12 000-15 000 km. I co jest ważne - wymiana żarówek œświateł mijania nie jest tak skomplikowana jak twierdzi serwis. W ostatnim czasie sprawiłem sobie DRL, działają dobrze z opcją "auto". Moje poprzednie samochody to: Fiat 126p, Lada, Ford Escort,Fiat Seicento, Ford Focus, Dacia sandero. Przed zakupem próbowałem praktycznie wszystkie marki, ale to Laguna przypadła mi właśnie do gustu. ukryj
dodano 24.10.2010 przez
Ogólnie samochód jest okej, nie ma co narzekać, jest w stanie przejechać kupę kilometrów bez jęknięcia. Super silnik. Super auto. ewentualny ... więcejkontakt puchatymisio@wp.pl ukryj
dodano 21.02.2010 przez
Laguna nie jest złym autem. Zapewni Ci komfort i przyjemność z jazdy jak mało który inny samochód i jeśli będziesz ... więcejo nią dbał odwdzięczy się tym niezawodnością. Mity biorą powstają tak, że właściciele doprowadzają swoje Laguny do takiego stany, że przyjeżdżają do serwisu dopiero jak im amortyzatory wyjdą przez masę. A przecież można było to naprawić wcześniej niewielkim kosztem, jak zaczęło tylko stukać. ukryj
dodano 28.03.2010 przez
Zobacz oceny Renault Laguna Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Laguna

Pb
5,33 - 15,50
Na podstawie 1038 raportów spalania
ON
4,53 - 11,47
Na podstawie 1287 raportów spalania
LPG
6,43 - 19,00
Na podstawie 449 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Laguna

MIARODAJNY POMIAR! Posiadam auto z 2008r. - piękna wersja Initiale Paris z dobrej klasy instalacją gazową BRS Sequent24. Spalanie wydaje ... więcejsię być adekwatne do pojemności silnika i masy auta. Na wstępie pragnę zaznaczyć, że dokonany przeze mnie pomiar zużycia paliwa jest BARDZO DOKŁADNY - przez niemal rok notowałem każde tankowanie i na tej podstawie wyliczyłem z wykorzystaniem Excela RZECZYWISTE ZUŻYCIE PALIWA. W omawianym okresie auto przejechało 15324 km zużywając 1572 l LPG oraz 191 l benzyny. Co to oznacza? Wynika z powyższego, że średnie spalanie wyniosło 11,5 l / 100 km, na co składa się 10,26 l LPG oraz 1,24 l benzyny. Biorąc pod uwagę średnie ceny w omawianym okresie koszt przejechania tym autem 100 km wynosi 32,3 zł / 100 km. Powyższy pomiar jest miarodajny również z tego względu, że był przeprowadzany w różnych porach roku oraz w różnych warunkach drogowych. Ponadto mniej więcej równomiernie rozkłada się podział tras miasto - trasa - długie trasy - krótkie odcinki. Co ciekawe nie zauważyłem jakiś specjalnych różnic w zużyciu paliwa zimą i latem, ponadto nie ma też specjalnych różnic, gdy staram się jeździć oszczędnie i mniej oszczędnie. Po prostu auto musi spalić swoje i nie ma na to rady. Poprzednim moim autem było Renault Megane kombi z 2007r. (również z LPG) z silnikiem 1.6 (112 KM). Średnie spalanie liczony w tym aucie było o około 3 litry niższe niż w Lagunie (7,46 l gazu + 1,1 l benzyny = 8,56 l /100 km). Koszt przejechania 100 km - ok. 7 zł niższy. Wracając jednak do oceny samej Laguny. Auto kupiłem w 2013r. sprowadzane z Niemiec z zakładaną tam instalacją gazową i przebiegiem (!) 38 tys km. Przebieg okazał się prawdziwy, co potwierdził serwis Renault w Polsce. Auto w najbogatszej wersji Initiale Paris (w 2008r. kosztowało jako nowe 125 tys zł). Samochód bardzo ładny, wygodny, choć sama kabina jest raczej kompaktowa i nie należy do najbardziej obszernych w tej klasie. Żonie znakomicie jeździ się automatem, mi on nie przeszkadza. Jeśli chodzi o mankamenty pojazdu to razi mnie jakość spasowania niektórych elementów wnętrza (skrzypiące kratki wentylacyjne, czy środkowa część konsoli). Poza tym - w porównaniu z Meganką - wewnątrz jest dużo mniej schowków i są dużo mniejsze. Ale generalnie auto godne polecenia, a silnik typu F4R 2.0T 170 KM, który pochodzi z Laguny II, jest idealny do zagazowania. Prosta, bezawaryjna konstrukcja, która może nie rzuca na kolana osiągami, ale sprawdza się w codziennym użytkowaniu znakomicie. Podstawowy benzynowy silnik Laguny III - 2.0 140 KM - jest znakomity, ale zdania na temat założenia w nim LPG są bardzo podzielone. Wersja Initiale Paris to m. in. ksenony skrętne, elektryczna regulacja foteli, system hand free, kimatronic, navi, skóra + drewno, 18 calowe alufelgi i wiele, wiele innych. POLECAM! ukryj
dodano 24.08.2014 przez
spalanie tego auta na ten silnik 1.8 16 v to jak sokowiruwki z duzym wylotem stosunkowo do mocy ... auto ... więcejpali ze tak powiem durzo jak na pojemnosc 1.8 i tylko 120 km .. mieszkam w UK auto porusza sie wiecej po miescie niz po trasie .. w korkahc i miescie bez klimy (zima ) 9 l na 100 lato z z klima 9.5 nawed 10 miasto 30 ml/h cykl pozamijski troche lepiej 8.5 L ma 100 na krudkich trasach M4 autostrada 8 L trasa UK reading polska zywiec 7.5 lita na bardzo dlugiej trasie w zakresie 120-130 km/h tyle co moge powiedziec auto jezdzi na casrol 0w-40w ful syntetyk nie bierze okelu ani troche od wymiany do wymiany silnik pracuej w zakresie obrotuw od 0 do 4000 tys max na liczniku juz 12500 ML a co da sie wyciagna z tego auta to 185 km/h trzeba bardzo dlugos ie kulac zeby wyciagnac 200 to juz moja 2 laguna z tej seri sinkim czulu bardzo na paliwo jelsi wlejesz paliwo do bani od razu kontrolka check engine leje tylko +99 V-power na bardzo dlubich trasach potrafi sie zaswiecic lampka od sondy lambda przegrzanie katalizatora jazda bez postoju do pl tylko 2 jazdy na cpn na zbirniku jestem wstanie przejechac 800-900 km wienc powiem tylko tyle diesel wychodzi zancznie lepoej w miscie i na trasie do poslki jedno tankowanie po wyjezdzie z promu dunkerke i ciagne na zbirniku pod opole... jelsi chodzi o awaryjnosc to bez usterek mankament to kluczyk lubia sie psuc przyciski nowy kosztuje 230 F jakiesj 800-850 zl z tym jest poraszka ale jak ma ktos znajomego eneltronika mozna zaszczedzic troche kasy 25 F jakies 100 zl mankament to blacharka odbruskuej gurna warstwa lakieru .. od slonca nie tylko ja tak mam ale ien laguny tez prawie 80% aut stoi na ulicach 365 dni w roku widzialem ine laguny ztego rocznika wienc nie jest to jeden wyjatek.. ale co tu sie oszukiwac jak w uk auto srednio jezdzi po ukicy 5-6 lat potem idzie na scrap ( zlom )dostajesz 2000F od panstwa za zlomowanie swojego auta na nowe auto ukryj
dodano 14.03.2010 przez
Witam! Mój tata ma wątpliwą przyjemność posiadania wyżej wymienionego samochodu. Zgodzę się z moim przedmówcą, że ... więcejspalanie w mieście faktycznie jest znaczne, ale niestety fizyki nie da się oszukać i 6 pracujących cylindrów musi spalić - niestety;/. Ja już gruntownie przebadałem spalanie naszej lagunki. - w mieście dziecinka w zależności "od stopy" potrafi spalić od 14,1 do uwaga niemal 41,2 l/100 km:D. Kosmos to ostatnia wartość tak tak to średnie spalanie na 800 m przy ostrej kosmicznie ostrej jeździe: ze 3 sprinty 10-90 km/h raz spod świateł:P i wkręcaniu silnika pod skrajne wartości obrotowe --> 6500 obr/min. - ale jak zdarzają mi się jazdy typu Bemowo-Ursus to w mieście potrafię spalić 12 l/100 km, albo Łomianki-Ursus 11,2 l/ 100 km - traska wygląda duuużo lepiej, z resztą taki jest zamysł silników V6 i V8 nawet --> zostały stworzone do jeżdżenia po trasie - bo dlaczego np pomijając fakt taniego paliwa Amerykanie jeżdżą takimi potworami? W europie to ekstrawagancja ale USA - czemu nie? Przecież obecnie galon(3,78 l) paliwa kosztuje średnio $2.648! W trasie Warszawa-Bydgoszcz-Warszawa (niemal 600 km) jechałem dość spokojnie to średnie spalanie wyszło mi ok 8 l/ 100 km. Ale eco-driving też jest wykonalny. Komputer pokładowy przy prędkości 56 km/h z tempomatem pokazuje zaledwie 5,2-5,6 i zauważyłem, że najkorzystniej mu sie jedzie 78-90 wtedy mamy 6-6,5-7!. Da się zrobić, ale nie oszukujmy się, kto kupuje 200 konny silnik żeby uprawiać eco-driving:P. Pozdrawiam ukryj
dodano 27.06.2009 przez
Wg poprzedniego samochodu spalanie to rewelacja. Przestraszyłem się trochę jak na komputerze średnie spalanie po poprzedniku wynosiło 7,2 l/100km ale ... więcejwidocznie miał ciężką nogę a robił krótkie trasy. Ogólnie na co dzień jeżdżę oszczędnie do 90km/h ( z ogranicznikiem ponieważ bardzo go polubiłem i dla mnie jest wygodny) w cyklu mieszanym ale raczej po małych miasteczkach gdzie jeździ się dość komfortowo. W takiej jeździe wychodzi te 5,5l/100km nawet przy czasami włączonej klimatyzacji. Jeśli trafiają się jakieś trasy około 60km w jedna stronę spalanie średnie schodzi nawet do 5,2 lub 5,3. Zrobiłem już 40.000km w ciągu 15 m-cy ale tylko raz miałem okazję jechać autostradą długi odcinek ( 520km) i wynik był w zasadzie ten sam na tempomacie na 100km/h, 110km/h i przy momentach wyprzedzania do 120-140max bo 5,2l/100km. W jeździe mieszanej ( bez autostrad ) na odcinku 535 km latem wyszło mi raz 4,8l/100km przy uważnej jeździe eco. Zimą widać wzrost spalania przy niskich temperaturach, dopóki silnik się nie nagrzeje. Niestety nie było tankowania, że jeździłem tylko na krótkie trasy typu po 30km dziennie także wtedy spalanie dochodziło do 6,2l/100km - przy jeździe po mieście na pewno troszkę by podrosło. tankuję średnio raz na 2 tygodnie do pełna i na tej podstawie podaję moje dane. We wszystkich przypadkach jechałem sam i w zasadzie na pusto ponieważ nie wożę ze sobą niczego cięższego. ukryj
dodano 30.07.2015 przez
Laguną jeżdżę już ponad rok w większości po 60tyś mieście i sporadycznie w trasy - zazwyczaj na wakacje. Staram się ... więcejjeździć ekonomicznie. Mam taki zwyczaj, że auto tankuję do pełna na początku każdego miesiąca i na tej podstawie obliczam zużycie. Najwyższe zużycie jakie zanotowałem miało miejsce w zimie - 15.3l/100km (jazda tylko po mieście na krótkich dystansach - silnik nie rozgrzany, grzanie na postoju). Normalne średnie zużycie w moim mieście to 12,5 - 14,0 w zależności od rozgrzania silnika. Gdyby Laguna jeździła po większym mieście to zużycie z pewnością było by mniejsze. Najniższe średnie zużycie w cyklu mieszanym wyszło mi 10.2 z przewagą trasy. Najniższe średnie zużycie w trasie to 6.4 (włączony tempomat, mały ruch na drodze, max prędkość 96km/h). Normalnie w trasie bez ecodivingu pali około 7,5l. Najdłuższą trasę jaką pokonałem to 1300km do Włoch autostradami 4 osoby na pokładzie, dużo bagażu i 4 rowery na dachu i tempomatem ustawionym na 108km/h - auto spaliło średnio 9,65 l/100km. Jestem zadowolony z Laguny III generacji, jak na razie brak usterek, auto ma 103000km przebiegu. Auto testowałem na hamowni i wyszło że ma 146,6KM. Z czystym sumieniem polecam wszystkim model z silnikiem 2.0 16V 140KM bo jest tani w eksploatacji i bezawaryjny. Pewne jest że pali więcej niż wersje diesel, ale biorąc pod uwagę koszty serwisowania jest tańszy w utrzymaniu ;-) ukryj
dodano 07.04.2015 przez
Zobacz raporty spalania Renault Laguna Dodaj raport spalania

Publikacje o Renault Laguna

Przeczytaj pozostałe 25 publikacje o Renault Laguna

Generacje Renault Laguna

Nowe Renault Laguna

nowe Renault Laguna
Renault Laguna
ceny od 85 800 zł do 129 400

Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM od 2011

w pakiecie BOSE EDITION

w cenie katalogowej brutto

97 900 zł

Wyposażenie standardowe
Kontrolka zapięcia lub braku zapięcia pasów bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach
Tylne światła wykonane w technologii LED
6 poduszek powietrznych: czołowe, przednie boczne, przednie i tylne kurtynowe
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Widoczność 2 (4 990 zł)
Pakiet Komfort 3 (1 150 zł)
Pakiet Widoczność 1 (3 490 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Widoczność 2 (4 990 zł)
Pakiet Komfort 3 (1 150 zł)
Pakiet Widoczność 1 (3 490 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 15 oferty Renault Laguna

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Laguna

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

11 161

Przejechany dystans

1 507 056 zł

Zatankowanego paliwa

371 273 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 633

Wydanych pieniędzy

561 324 zł

Średnie wydatki na auto

1 239 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 365

Wydanych pieniędzy

686 139 zł

Średnie wydatki na auto

1 515 zł

ZOBACZ 453 dzienniki kosztów Renault Laguna Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Laguna

Liczba wpisów: 55
komentarzy(28)
komentarzy(57)
komentarzy(9)
komentarzy(26)
komentarzy(18)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Laguna dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Laguna

Liczba wpisów: 124
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Laguna Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Renault Laguna

Liczba wpisów: 75
Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale ... więcejwiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego. ukryj
dodano 18.01.2014 przez
jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do ... więcej7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam ukryj
dodano 03.03.2011 przez
Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc ... więcejspalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki. ukryj
dodano 25.02.2012 przez
Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z ... więcejnimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim. ukryj
dodano 04.12.2010 przez
Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry ... więcejfazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz. ukryj
dodano 14.10.2010 przez
spala tyle gazu ile benzyny, nie odczuwam spadku mocy, sam się przełącza, a jak zabraknie gazu (zdarzyło się mimo że ... więcejrezerwa ostrzegała) bez problemu przeskakuje na benzynę. Montaż i regulacja pewnie też ma znaczenie, więc pochwalę firmę AUTOGAZ w Siedlcach na Kolejowej( o dobrych warsztatach trzeba pisać-wizyta w Piasecznie na Wśniowej to była katastrofa w chyba siedmiu odsłonach- wolę teraz gnać do Siedlec 100 km nawet z byle drobiazgiem. ukryj
dodano 02.04.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna

Sposoby wykonania czynności
dodano 09.08.2011 przez
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia…
dodano 09.08.2011 przez
Dotyczy tylko modeli Phase I z komputerem pokładowym (2 wyświetlacze i gadaczka). Aby wejść do trybu serwisowego zegarów należy przytrzymać przycisk komputera przy dźwigni wycieraczek…
dodano 27.07.2011 przez
Przemyśl jedna rzecz - układ dolotowy to nie rura od kibelka. Długość dolotów, ich przekrój i kształt jest precyzyjnie obliczany w celu spełnienia wielu często…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą