Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Renault Laguna

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w Europie od 1993 roku. W ofercie francuskiej marki Laguna zastąpiła wysłużony i niezbyt udany (duża awaryjność) model Renault 21. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, Laguna szybko stała się silnym graczem w swojej klasie, znakomicie sprzedaje się również w Polsce, gdzie przez pewien czas była nawet liderem segmentu D. Charakterystyczne dla modelu jest to, że nie jest on produkowany w wersji sedan. Obecnie na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu.

Generacje Renault Laguna

  • Wybierz generację: Renault Laguna III (2007 - teraz)
    Renault Laguna III
    Renault Laguna 2007 - drzwi tylne lewe Renault Laguna 2007 - szyba tylna Renault Laguna 2007 - lewy przedni reflektor - wyłączony Renault Laguna 2007 - komputer pokładowy Renault Laguna 2007 - komputer pokładowy Renault Laguna 2007 - nawigacja gps

    Renault Laguna III

    Trzecia, najnowsza generacja Laguny, która na świecie debiutowała w lecie 2007 roku. Jesienią model trafił również do Polski. Zbudowano go na platformie podłogowej FF-L, na której powstał między innymi Nissan Altima. Sylwetka Laguny znów została solidnie...

    więcej o Renault Laguna III

  • Wybierz generację: Renault Laguna II (2001 - 2007)
    Renault Laguna II

    Renault Laguna II

    Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem...

    więcej o Renault Laguna II

  • Wybierz generację: Renault Laguna I (1993 - 2001)
    Renault Laguna I

    Renault Laguna I

    Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana...

    więcej o Renault Laguna I

Laguna III

Druga generacja Laguny tchnęła w klasę średnią powiew luksusu zachwycając swoją stylistyką rzeszę poszukiwaczy rodzinnej limuzyny. Kolejna generacja nie zrobiła już takiej furory, bowiem jej projektanci skupili się na poprawie jakości wykonania, głównej bolączki poprzednika. Mimo to, auto zwraca na siebie uwagę za sprawą dynamicznej sylwetki oraz eleganckich akcentów designerskich. Wzrok przyciąga w szczególności odmiana coupe, którą rozpoznamy po agresywnym pasie przednim z ogromnym grillem, sportowej linii bocznej oraz masywnym tyle inspirowanym Astonem Martinem DB9.

Wspomniana wyżej poprawa jakości wykonania objęła w Lagunie m.in. udoskonalenie wykończenia kabiny. Materiały wykorzystane do obszycia kokpitu pochodzą z najwyższej półki dzięki czemu nie tylko świetnie wyglądają, ale są też miłe w dotyku. Bez zastrzeżeń ocenimy ponadto staranność, z jaką zmontowano poszczególne elementy wnętrza. Samą tablicę rozdzielczą zaprojektowano bez jakichkolwiek ekstrawagancji, co sprawia, że jej wygląd nie wprawi nas w zachwyt, ale będziemy cieszyć się z ergonomicznie rozmieszczonych klawiszy pokładowych i czytelnych wskaźników.

Wygodne siedzenia Laguny zachęcają do odbywania dłuższych wycieczek. Szkoda tylko, że niewystarczająca regulacja fotela kierowcy nie pozwala na zajęcie odpowiedniej pozycji za „kółkiem”, a ograniczona przestrzeń na tylnej kanapie sugeruje unikać podróżowania z kompletem osób. Na pochwałę zasługuje za to przestrzeń wygospodarowana na bagaże – niezależnie od odmiany nadwoziowej miejsca na walizki jest sporo, a wykorzystanie kufra ułatwiają proste kształty.

Przy projektowaniu zawieszenia, konstruktorzy Renault postawili na dość sztywne nastawy. W efekcie, skuteczność pochłaniania wybojów jest nieco ograniczona, co kłóci się z wizerunkiem francuskiej limuzyny. Trakcję na zakrętach należy za to ocenić wysoko, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z modelem wyposażonym w układ czterech kół skrętnych (pozwala on łatwiej utrzymać właściwy kurs jazdy na łukach oraz uprzyjemnia parkowanie). W prowadzeniu auta przeszkadza niestety układ kierowniczy, który nie daje odpowiedniego wyczucia tego, co dzieje się z kołami.

Podobnie jak pozycjonowane niżej Clio i Megane, Lagunę można kupić w bardzo korzystnej cenie, zwłaszcza jeśli trafimy na którąś z pojawiających się co chwila promocji. Standardowe wyposażenie modelu trzeba uznać za wystarczające – znajdziemy w nim zestaw 6 airbagów, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, materiałowo-skórzaną tapicerkę siedzeń czy skórzane wykończenie koła kierownicy. Narzekać nie można też na listę wyposażenia opcjonalnego.

Laguna II

Zgrabna sylwetka, szykowne detale, a do tego świetnie zabezpieczenie przed korozją i najwyższy stopień bezpieczeństwa - nadwozie Laguny trzeba ocenić bardzo wysoko. Podobać może się też wnętrze, bo choć nie zmieści wiele bagażu, a jego montaż bywa nieco niestaranny, pasażerom oferuje należytą swobodę ruchów i komfortowe siedzenia, zaś kierowcy także atrakcyjny wizualnie i przejrzysty kokpit wykonany z dobrej jakości materiałów. Do listy zalet dodamy jeszcze wyposażenie, bo większość egzemplarzy ma sporo dodatków.

Średniej klasy Renault oferowane było z szeroką gamą jednostek napędowych. Wśród tych benzynowych polecamy wersje 1.6 i 1.8 (żwawe, całkiem oszczędne i niezawodne), odradzamy natomiast odmiany 2.0 IDE i 3.0 V6 (wysokie koszty eksploatacji gwarantowane). Doskonała relacja osiągów do spalania skłania do wyboru któregoś z diesli, ale tak naprawdę tylko 2-litrowe dCi jest warte uwagi. Mimo prostej konstrukcji, udane okazuje się zawieszenie - gwarantuje wysoki komfort i odpowiednią stabilność na zakrętach.

Ładne, wygodne, bezpieczne i na wskroś nowoczesne - nic dziwnego, że Renault Laguna II. generacji zrobiło na rynku niemałą furorę. Niestety, kolejki do salonów sprzedaży szybko zamieniły się w kolejki do serwisów, bo auto okazało się zwykłym bublem. Niekończące się usterki skomplikowanej elektroniki, poważne awarie nowoczesnych silników (zwłaszcza diesli!) czy szybko zużywające się elementy zawieszenia nie tyle nadszarpnęły, co zdruzgotały reputację francuskiej marki. Na szczęście, konstrukcję sukcesywnie udoskonalano, co sprawia, że egzemplarze z końca produkcji są zdecydowanie warte uwagi. Zwłaszcza, że mają atrakcyjne ceny, a koszty ich obsługi łatwo obniżyć tanimi częściami.

Komentarze redakcji

Powagosław: Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.
Luzacjusz: Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

Silniki Renault Laguna

Renault Laguna III - jaki silnik wybrać?

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

Publikacje o Renault Laguna

Lepsza od konkurentów - Renault Laguna III (2007- )

Poszukując używanego, kilkuletniego samochodu segmentu D wielu kierowców z premedytacją pomija Lagunę III. To błąd. Auto jest wygodne i bezpieczne. Co ważne, pozytywnie zaskakuje trwałością i kosztuje dużo mniej od niemieckich lub japońskich konkurentów.

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Renault Laguna komfort w korzystnej cenie

Na początku 1994 roku w salonach sprzedaży Renault zadebiutował model Laguna, który zastąpił mocno wysłużonego poprzednika. Nowy pojazd o zaokrąglonych kształtach karoserii z mocno opadającą maską przednią oraz wąskimi reflektorami odpowiadał trendom początku lat 90-tych.

Renault Laguna 2.0: Czasy świetności ma już za sobą...

W kilkunastoletniej Lagunie może zawieść niemal wszystko, ale na silnik benzynowy 2.0 wciąż można liczyć.

Renault Laguna po kuracji odmładzającej

Druga generacja Laguny, wprowadzona na rynek w 2000 roku, okazała się dla Renault jedną wielką porażką. Choć oferowała elegancką stylizację i wysoki poziom bezpieczeństwa, swoją awaryjnością i kosztami napraw pozostawiła ogromny niesmak po dziś dzień. Dlatego też projektując Lagunę numer 3, Renault musiało...

Rasowe coupe - test Renault Laguna Coupe

Większość z nas chciałaby mieć w garażu prawdziwe sportowe coupé. Zazwyczaj takie auto jest drugim, zaraz po limuzynie. Z założenia sportowy samochód przewidziany jest dla 2 osób oraz małego bagażu. Czy można jednak połączyć coupé z limuzyną? Niektórym producentom udaje się to doskonale, z jednej strony...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Renault Laguna

Renault Laguna na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Renault LagunaautoWcentrum - społeczność Renault Laguna

najwyższe oktanyAuta - Renault Laguna

Renault Laguna DYNAMIQUE 72,80

Renault Laguna 72,12

Renault Laguna II FL 1.9 dCi 81,90

Renault Laguna Initiale 77,68

Renault Laguna 70,20

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Renault Laguna

jorgen1971 50,95

marek520 63,39

misioq 84,10

fascination13 69,24

Wieszak_2007 45,22

francuzz 48,84

pantego 65,72

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Renault Laguna

Znalazłem swoją byłą perełkę... nie jeżdżona od roku...
Znalazłem swoją byłą perełkę... nie jeżdżona od roku...  Znalazłem swoją byłą perełkę w jednym z garaży warszawskich, która sprzedałem ki...
Ile mozna zaoszczedzic na OC?
Ile mozna zaoszczedzic na OC? Witam właśnie kończy mi się polisa OC. Z racji tego kupuje tylko OC zalezało mi...
Pierwszy serwis ;)
Pierwszy serwis ;) Dziś mój nowy samochód przeszedł pierwszą naprawę, a raczej wymianę (oprócz wcze...
Laguna wraca do formy... czyli malujemy pyszczek
Laguna wraca do formy... czyli malujemy pyszczek Laguna w zeszłym roku uległa małemu wypadkowi ... ale w szczegóły nie będę się w...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Renault Laguna

od 77 220 zł do 129 200

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (140 KM): 2.0 16v E85 eco2

 

Diesel (110 - 180 KM): 1.5 dCi eco2, 2.0 dCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa
Katalog nowych aut Renault Laguna
 

Najpopularniejsza wersja Renault Laguna

Renault Laguna 2.0 dCi 180KM - 2 drzwiowe coupe

Najważniejsze wyposażenie

klimatyzacja
podgrzewane fotele
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

123 210

Zobacz ofertę Renault Laguna 2.0 dCi 180KM - 2 drzwiowe coupe
 

Renault Laguna najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 Turbo ECOTEC (250 KM)
Honda Accord
2.4 VTEC (201 KM)
Volkswagen Passat
1.4 TSI BlueMotion (160 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Premium Demonstracyjny Infiniti Q50 Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 11 500 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 47 490 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Renault Laguna

Renault Laguna
1.9 benzyna 120 KM
112 500 km, 2004
11 900 PLN
Renault Laguna
1.6 benzyna 110 KM
224 000 km, 1999
6 700 PLN
Renault Laguna
2.9 benzyna 206 KM
135 000 km, 2001
12 500 PLN
Renault Laguna
2.0 benzyna 134 KM
170 500 km, 2005
11 700 PLN

Ocena auta Renault Laguna

  • Średnia ocena
    na podstawie 2654 opinii
  • 4,10
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Renault Laguna Hatchback 1.8 (90 KM)

silnik pracuje jak disel , mechanik mówi że to wtryskiwacze , PLASTIKOWE zatrzaski pokrywy silnika ( popękały ) Okropna praca skrzyni biegów , dopiero jak się rozgrzeje olej lepiej wchodzą biegi , na zimno muszę kombinować , sprzęgło do podlogi i trójka i dopiero na jedynke , koszmar !!! Z włożeniem biegu radzi tyko moja delikatna żonka , na szczęście słysze i widze to nie często ( brrr ) Zbieżność kół przednich farycznie żle ustawiona samochód jest mulasty nie dla młodych ale na dobrej trasie jechałem dobrze ponad 200 i wcale nie z górki . Przy szybkości ok . 100 km auto dostaje siakieś wibracji ( drży kierownica ) do 130 samochód jest cichy . Bardzo dobrze trzyma się drogi w środku jest ładny , wygodny i pakowny , silnik jest oszczędny !! mało schowków nie ma miejca na kawe czy cole , wygodne fotele z reg . nacisku na kręgosłup , na trasach nie męczę się jak w poprzednich autach . Ogólnie jestem zadowolony ale gdyby nie nadzwyczjna okazja nigdy bym nie kupił " francuza " tyko japońca...

dodał: bronek555
Renault Laguna Hatchback 2.2 dCi (150 KM)

Auto, psujące się ~ 2 razy w mieś. za ponad 100000 złotych to paranoja. Strach wyjechać poza miasto bo może się popsuć. Renault twierdzi, że auto może się psuć nieokreśloną ilość razy podczas trwania gwarancji ( np. 50 ?!!! ) i wszystko jest zgodne z normami jakości Renault !!! - mam to na piśmie. Ponadto warunki Assistance obowiązujące w Renault są inne niż dostaje klient w karcie gwarancyjnej !!! - niemożliwe - patrz ostatnie zdanie w warunkach assistance z karty gwarancyjnej - mówi ono, że w razie rozbieżności między dokumentem assistance z karty gwarancyjnej a warunkami Renault Assistance moc wiążącą mają te drugie. Na moją pisemną prośbę o udostępnienie ich ( po tym jak spotkały mnie problemy z otrzymaniem auta zastępczego ) salon gdzie kupiłem auto odmówił mi udostępnienia warunków "tych wiążących". - mam to na piśmie. Od miesięcy (!!!) czekam na odpowiedź z Renault na temat tego co psuje się w moim aucie bo chcę je wymienić na nowe, niestety Renault nie informuje mnie o rodzajach...

dodał: okima@wp.pl
Renault Laguna Grandtour 2.0 16v (140 KM)

W sumie zakup bardzo udany. Wersja Privilage Grandtour ma wszystko poza nawigacją (zrezygnowałem ze względu na niezbyt dokładne mapy Polski) Czarny kolor jest super, ale wymaga stałej pielęgnacji. Widać każdy pyłek i zaciek, niestety o wygląd trzeba dbać, zwłaszcza w deszczowe dni. Podczas jazdy pełny relaks cisza spokój, zestaw audio 230 (9 głośników) spisuje się bardzo dobrze, fotele trzymają dobrze kierownica super leży w dłoniach Bardzo lubię gażdety w stylu karty, przycisku start, podświetlanych lusterek, wyświetlacza Bluetooth itp. Manetka do zmiany nagrań jest jednak bardziej czuła niż w II i czasami przeskakuję o kolejną płytę a nie utwór. Menu w języku polskim przejrzyste ale brakuje mi syntezy mowy poprzednia "kobieta" nawiązywała kontakt w języku francuskim to było coś, ale zawsze jednak rozpraszało. Podsumowując jazda super wykonanie super, wygoda super, jedynie mogłoby być trochę więcej miejsca z tyłu, teraz wybrałbym mocniejszy motor, jak kupowałem leszpych nie było....

dodał: laguś
Renault Laguna Grandtour 2.0 16v (140 KM)

Jeździłem Laguną I, II teraz III w sumie mogę powiedzieć, że auto jest wykonane bardzo dobrze, mi się po prostu podoba ma w sobie to "coś" oczywiście są różne gusta. Oczywiście wersja Privilege Szary Eclips daje w standardzie praktycznie wszystko, ja zainwestowałem dodatkowo w funkcjonalność ciemne szyby rolety otwieraną szybę tylnej klapy, czujniki parkowania z przodu itp. Nie mogła być gorzej wyposażona od poprzednich Walory jezdne bardzo dobre pełna kontrola na autem przy szybkiej jeździe, co do ładowności i pakowności są oczywiście samochody większe, jednak nie każdy wozi w kombi lodówki i pralki. Samochód jest wystarczający jako samochód do użytku codziennego jaki samochód rodzinny w moim przypadku 2+3. Mieściłem się w starej to w nowej również nie będzie żadnego problemu. Przestrzegam przed szybą atermiczną jest zupełnie nie przepuszczalna dla anty... oraz GPS przenośny ma problemy z nastawem później już trzyma bez problemu.

dodał: XL
Renault Laguna Kombi 1.9 dCi (120 KM)

Ogolnie samochod porazka - bardzo sie ciesz e ze udalo mi sie go pozbyc bo jest to typowa studnia bez dna - strach bylo tym gdziekolwiek jezdzic - bo zaliczylem juz kilka powrotow na lawecie - a potem miesiacami nikt nie mogl dojsc co jej jest - wymiana komputera tez byla, po licznych naprawach wymiana silka, i nadal strach bylo tym jesdzic - utrata mocy przy wyprzedzaniu mogla przeciez doprowadzic do nieszczescia - sprzedalem go w pelni sprawnego - bo chcialem miec czyste sumienie ze nikt przezemnie nie zginie - ale balem sie go trzymac dalej bo kto wie kiedy znow sie popsuje - nie ufam juz Pana z Renault- nigdy wiuecej tej marki - to tylko kupa zlomu - wszystko ladne fajne - przyjemne ale nietrfale- lepiej go nie ogladac bo mozna sie w nim zakochac z wygladu ale to bedzie milosc bez wzajemnosci - to tak jak bys wziol dziwke pod swoj dach - zawsze bedziesz slono jej placil- TRZYMAJCIE SIE Z DALA OD TEGO AUTA !!!!!!!

dodał: Pawcio
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Renault Laguna

Renault Laguna GT Renault Laguna Coupe Renault Laguna III Facelifting Renault Laguna I Kombi - galeria społeczności Renault Laguna 2007 Renault Laguna III Liftback Phase III (Facelifting 2013) Renault Laguna Grandtour 2011 Renault Laguna II Renault Laguna III Kombi Renault Laguna Hatchback 2011
Zobacz inne galerie Renault

Opinie o instalacji LPG

Renault Laguna

  • 1.
  • 5,00 Renault Laguna II (KM) 2003r.
    dodał: kamyk9, 01.06.2010

    Instalacja BRC Sequent24 założona w maju 2010 w Energy Gaz Polska (Warszawa) - jak najbardziej polecam ten typ instalacji na miejscu doradzili mi jaki model instalacji będzie najkorzystniejszy dla tego typu silnika, żadnych problemów z samą instalacją, różnica w spalaniu w normie ~10-20% (na trasie nawet bardziej 10%). Jak na razie przejechane 2000 km na gazie, na początku (od razu po instalacji) zawór odcinający w baku musiał się "ułożyć" na początku nie odcinał dopiero po 3-4 tankowaniu do pełna zaczął poprawnie działać (odcinać) ale generalna uwaga do osób które chcą założyć instalacje gazową - pierwszy 1000 km to swoisty okres testowy instalacji w tym czasie moga sie dziać różne mniejsze albo większe rzeczy z instalacją... ale po to jest przegląd po 1000 km żeby wszystko wyrównać, u mnie to był dziwnie działający zawór ale o dziwo po kilku tankowaniach zaczął działać. Z instalacją gazową jest tak ze po prostu się obserwuje (na słuch na oko, na spalanie) jak działa - organoleptycznie - (poza oczywiście regularnymi przeglądami zgodnie z instrukcją) i to właściwie jedyny sposób na ocenę pracy instalacji przez zwykłego użytkownika LPG, po paru posiedzeniach w necie nad literaturą i pokonywaniem kolejnych kilometrów na LPG będziecie wiedzieć kiedy jest OK. a kiedy coś zaczyna się dziać... Ważna informacja dla osób które posiadają komputer pokładowy w Lagunie (w innych samochodach) - po zainstalowaniu instalacji LPG moze (ale nie musi) byc taka sytuacja że wskazówka paliwa (benzyny) bedzie spadać i z odczytów wskaźników i komputera wynikać bedzie ze normalnie spalamy benzynę... a tak nie jest (zakładając ze z instalacją wszystko OK.) jest to dość denerwujący objaw bo nie wie się dokładnie ile jest benzyny w zbiorniku i nie wiadomo jak się orientować w tym wszystkim. Wtedy trzeba założyć "Emulator wskaźnika benzyny" ~140 zł. wszystkie warsztaty montujące LPG powinny takie emulatory posiadać i montować... niestety jest pewien mały odsetek samochodów gdzie nawet ten Emulator nie działa... u mnie w Lagunie II z komputerem zadziałał.... co prawda komputer dalej pokazuje głupoty jeśli chodzi o obliczenia długości trasy jaką moge zrobic na danym paliwie (reszta wskazań komputera jest OK) ale to jedyny minus zainstalowania LPG i tak naprawdę kompletnie nieznaczący. Polecam również w Lagunie II instalacje wlewu gazu obok wlewu paliwa - pod klapką... jest tam idealne miejsce właśnie na wlew do gazu dzięki temu Laguna z zewnątrz wygląda jak by nie było żadnej instalacji LPG ;] (nie ma żadnych czarnych korków w zderzakach ;]) Podsumowując: Ja tez się długo zastanawiałem czytałem internet znajomych itp. "założyć - nie założyć" ... założyłem i absolutnie nie żałuje, wręcz przeciwnie namawiam na instalacje LPG... ale tylko w dużych, rekomendowanych warsztatach. pozdrawiam.

  • 2.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: carlos, 18.01.2014

    Instalacja była droga - Landi Renzo gotowy zestaw, a nie jakieś zbieraniny na Stagu. Niemalże podwoiłem wartość auta :) ale wiem co mam. Zwróciła się po 18.000km i pracuje bezproblemowo. Zero spadku mocy (ustawiana na hamowni) a przynajmniej ja nie czuję momentu przełączenia. Spalanie 9 litrów czyli tyle samo co benzynki, bez względu czy lato czy zima. Do tego 3-4 pełne zbiorniki benzyny na rok na odpalanie. Jedyna wada to głośno pracujące wtryskiwacze gazu (MADy) - po prostu ten typ tak ma :D ale słychać to oczywiście tylko na zewnątrz pojazdu. Ogólnie jestem mega zadowolony i nie zamierzam się auta pozbywać bo jest tanie w utrzymaniu zwłaszcza teraz z gazem, no i bezawaryjne póki co. Zostanie w rodzinie jak się dorobię czegoś nowszego.

  • 3.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 1999r.
    dodał: Rzeszowiak61, 03.03.2011

    jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz oraz po tym przebiegu padł parownik / membrana /. Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta / Pozdrawiam Pana -przedstawiciela BRC z Gorlic / można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Renault Laguna I 2.0 (113KM) 1995r.
    dodał: Maccabra, 25.02.2012

    Witam. Ponad rok temu kupiłem dosyć już wiekowe auto 95r. Jako iż silniki Lagun1 phI są starego typu SOHC, więc spalanie PB w trybie mieszanym to okolo 10-11 l/100. Więc nie bylo innego ratunku jak zdecydować się na założenie LPG. Teraz mija roczek, żadnych zmian w głowicy, silnik pracuje niemalże idealnie (podobno mój silnik bardzo dobrze znosi gaz, co się sprawdza). Zero dodatkowych wkładów oczywiście oprócz kosztów instalacji, wymiany przewodów i świec zapłonowych, regulacji zaworów. Na razie jestem na etapie kończenia zwracania kosztów instalacji, teraz to już z górki.

  • 5.
  • 4,50 Renault Laguna I 1.6 i 16V (107KM) 2000r.
    dodał: Michał Gredka, 04.12.2010

    Polecam Firme "KOBA" Piotra Korbanka. W rodzinie mamy 3 auta z gazem robionym u Pana Piotra i nic się z nimi nie dzieje Vectra B z silnikiem 1.8 16V przejechała już 160 tyś km na gazie i żadnego remontu silnika nie miała i jeździ do tej pory. Astra z silnikiem 1.6 przejechała 70 tyś i też nic jej nie jest. Laguna 2000r z silnikiem 1.6 16V przejechała 50 tyś i nic z nią się nie dzieje. Silniki chodzą równo a spalanie w obu oplach jest na poziomie od 7 do max 8,5 litra laguna 7-9 litra. Polecam wszystkim.

  • 6.
  • 5,00 Renault Laguna I 1.8 16V (120KM) 1999r.
    dodał: Adam, 14.10.2010

    Instalacja BRC SEQUENT 24 zamontowana w firmie SEBA w Olsztynie sprawuje się rewelacyjnie. Przez 5 lat użytkowania wymieniałem tylko filtry fazy lotnej oraz oczywiście świece i filtr powietrza. Spalanie- trasa ok. 9 litr. (można zejść do 8 przy bardzo spokojnej jeździe) i do 10,5-11 litrów (autostrada w Chorwacji 140-160 km/h) W mieśce pali ok 11 litrów gazu. W zasadzie gdyby nie kontrolki, to nie wiedziałbym kiedy silnik przełącza się na gaz.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Renault Laguna

Renault Laguna

745 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~carisma złom~carisma złom

~carisma złom~carisma złom

~calibrsma~calibrsma

Do ~s: Calibrsma

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Renault

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
51 589
Przejechany dystans
32 081 339 km
Zatankowanego paliwa
1 693 108 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 918
Wydanych pieniędzy
2 655 716 zł
Średnie wydatki na auto
1 329 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 135
Wydanych pieniędzy
2 983 786 zł
Średnie wydatki na auto
1 493 zł
Zobacz dzienniki kosztów Renault (1 998)

Testy zderzeniowe Renault Laguna

Najnowsze testy zderzeniowe Renault Laguna przeprowadzone przez Euro NCAP.

Renault Laguna

Renault Laguna
2007

Renault Laguna

Renault Laguna
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Zużycie paliwa Renault Laguna

Na podstawie 2661 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Arek, dodano: 08.10.2011 12:40

No cóż - coś za coś. Moje auto całe szczęście się nie psuje, ale Lagunki mają swoje słabe punkty jak się źle trafi można trochę dokładać. Stosunkowo duże spalanie mojej Lali to wynik dużego silnika 2.2 i automatycznej skrzyni biegów. Taki zestaw nie nadaje się do jazdy w mieście - wtedy spalanie będzie kolosalne. Ja podaję spalanie 70% trasa (polska trasa :) ) i 30% miasto bo tak cały czas używam mojego auta. W czasie 3 letniej eksploatacji dołożyłem do: naprawa zamków w drzwiach przednich, nowy egr (ale to bolączka wszystkich diesli), nowy kolektor dolotowy, wymiana żarówek xenon, akumulator, końcówki drążków kierownicy. Teraz jeszcze będę musiał wymienić tarcze hamulcowe. Poza tym zwykła eksploatacja.

pełny raport Renault Hatchback 2.2 dCi

autor: Wojt_77, dodano: 24.08.2014 13:40

MIARODAJNY POMIAR! Posiadam auto z 2008r. - piękna wersja Initiale Paris z dobrej klasy instalacją gazową BRS Sequent24. Spalanie wydaje się być adekwatne do pojemności silnika i masy auta. Na wstępie pragnę zaznaczyć, że dokonany przeze mnie pomiar zużycia paliwa jest BARDZO DOKŁADNY - przez niemal rok notowałem każde tankowanie i na tej podstawie wyliczyłem z wykorzystaniem Excela RZECZYWISTE ZUŻYCIE PALIWA. W omawianym okresie auto przejechało 15324 km zużywając 1572 l LPG oraz 191 l benzyny. Co to oznacza? Wynika z powyższego, że średnie spalanie wyniosło 11,5 l / 100 km, na co składa się 10,26 l LPG oraz 1,24 l benzyny. Biorąc pod uwagę średnie ceny w omawianym okresie koszt przejechania tym autem 100 km wynosi 32,3 zł / 100 km. Powyższy pomiar jest miarodajny również z tego względu, że był przeprowadzany w różnych porach roku oraz w różnych warunkach drogowych. Ponadto mniej więcej równomiernie rozkłada się podział tras miasto - trasa - długie trasy - krótkie odcinki. Co ciekawe nie zauważyłem jakiś specjalnych różnic w zużyciu paliwa zimą i latem, ponadto nie ma też specjalnych różnic, gdy staram się jeździć oszczędnie i mniej oszczędnie. Po prostu auto musi spalić swoje i nie ma na to rady. Poprzednim moim autem było Renault Megane kombi z 2007r. (również z LPG) z silnikiem 1.6 (112 KM). Średnie spalanie liczony w tym aucie było o około 3 litry niższe niż w Lagunie (7,46 l gazu + 1,1 l benzyny = 8,56 l /100 km). Koszt przejechania 100 km - ok. 7 zł niższy. Wracając jednak do oceny samej Laguny. Auto kupiłem w 2013r. sprowadzane z Niemiec z zakładaną tam instalacją gazową i przebiegiem (!) 38 tys km. Przebieg okazał się prawdziwy, co potwierdził serwis Renault w Polsce. Auto w najbogatszej wersji Initiale Paris (w 2008r. kosztowało jako nowe 125 tys zł). Samochód bardzo ładny, wygodny, choć sama kabina jest raczej kompaktowa i nie należy do najbardziej obszernych w tej klasie. Żonie znakomicie jeździ się automatem, mi on nie przeszkadza. Jeśli chodzi o mankamenty pojazdu to razi mnie jakość spasowania niektórych elementów wnętrza (skrzypiące kratki wentylacyjne, czy środkowa część konsoli). Poza tym - w porównaniu z Meganką - wewnątrz jest dużo mniej schowków i są dużo mniejsze. Ale generalnie auto godne polecenia, a silnik typu F4R 2.0T 170 KM, który pochodzi z Laguny II, jest idealny do zagazowania. Prosta, bezawaryjna konstrukcja, która może nie rzuca na kolana osiągami, ale sprawdza się w codziennym użytkowaniu znakomicie. Podstawowy benzynowy silnik Laguny III - 2.0 140 KM - jest znakomity, ale zdania na temat założenia w nim LPG są bardzo podzielone. Wersja Initiale Paris to m. in. ksenony skrętne, elektryczna regulacja foteli, system hand free, kimatronic, navi, skóra + drewno, 18 calowe alufelgi i wiele, wiele innych. POLECAM!

pełny raport Renault Hatchback 2.0T 16v

autor: sebeq, dodano: 24.08.2012 11:58

Oczywiście! Samochód jest kapryśny i delikatny, nie jest to ani rajdówka ani czołg. Może i jest nawet awaryjny? Osobiście jeszcze nic mi się z nim nie stało... nawet jeżeli, generalnie wydaje mi się, że jej awaryjność wzięła się z początkowych lat produkcji, kiedy to każda część elektroniczna kosztowała krocie i żeby ją dostać należało odczekać swoje w serwisie. Ale dziś? Dziś za to każdy jej elektroniczny kaprys można naprawić za 50 zł, obojętnie czy to karta, czytnik czy wyświetlacz. Zawieszenie pewnie, słabe... ale jego remont robi się za 1,5k zł. Wszystko to rekompensuje (mnie)jazda tym samochodem, jadąc do pracy czuje się jak na fotelu w salonie klera... aaa i chyba już nie kupie innego samochodu niż francuski :)

pełny raport Renault Kombi 1.6 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Renault Laguna

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Renault Laguna

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Renault Laguna II

Renault Laguna 2 to bardzo udana kontynuacja pierwszego modelu w stosunku do poprzednika. Samochód znacznie ulepszono, zastosowano więcej elektroniki, co ma swoje dobre i złe strony ze względu na częste awarie niektórych elektronicznych podzespołów. Zmienił się znacząco wygląd zewnętrzny, miedzy innymi...

Zobacz dane techniczne Renault Laguna
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Laguna, oglądali także