Szukaj

Informacje o Renault Trafic I 1.9 TD 100KM 74kW 1994-2001

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Dostawcze
Produkowany od roku 1981, średniej wielkości samochód dostawczo-osobowy. W ofercie marki zastąpił model Estafette. Pierwsza generacja Renault Trafica powiązana była pod względem stylistycznym z większym Masterem. Konstrukcyjnie, jego modelem bliźniaczym był Opel Arena. W roku 2001 zaprezentowano drugą odsłonę Trafica, która zdobyła tytuł „Samochód Dostawczy Roku 2002”. Auto poddano faceliftingowi w roku 2006. Trzecia generacja Trafica zadebiutowała na rynku w roku 2015. Aktualnie Renault Trafic oferowany jest w wariancie normalnym i przedłużonym oraz dwóch wersjach wysokości karoserii. Poza modelem dostawczym, dostępna jest również wersja pasażerska.
czytaj więcej
Powagosław
Renault trochę zapomniał o swoim dostawczym modelu, bo od premiery drugiej generacji minęło prawie 15 lat. Wiele się w tym czasie zmieniło w motoryzacji, ale nowy Trafic, wystylizowany niczym osobówka, zdaje się za tymi zmianami nadążać. ~Powagosław
Luzacjusz
Po pierwszym kontakcie wzrokowym myślałem, że to nowy SUV Dacii. Ale gdzie tam… To „muscle car” wśród dostawczaków (te przetłoczenia…). Żarty na bok – Trafic może się podobać, szczególnie jeśli twoja rodzina to coś dużo więcej niż standardowe 2+1. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1900 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW)
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,4
~wj@ogrzewaj.pl
Renault Trafic I
Furgon 1.9 TD 100KM 74kW
ZALETY. Dobre właściwości jezdne oraz komfort jazdy (jak na busa i dopóki nowy lub prawie nowy), ciekawa sylwetka, niezła dynamika, skuteczne hamulce (ale niska ich trwałość), obszerna kabina pasażerska. Ogólnie : można się nabrać i kupić... WADY (długa lista - podam tylko niektóre). Zużycie paliwa sporo wyższe (średnio o 2 litry) niż podawane (obiecywane) przez producenta. Wąski zakres obrotów użytecznych silnika (wibracje i twarda nieprzyjemna praca silnika do ok. 1900obr/min, "odcięcie" przy 3600 obr/min). Silnik stopniowo zaczyna "brać olej" od przebiegu ok. 30tys km. Luzujące się i dzwoniące osłony silnika. Dla mnie zbyt krótkie przełożenia skrzyni biegów (na autostradzie na 6 biegu można osiągnąć obroty maksymalne silnika - 3500-3600 obr.min). Często występują problemy z włączaniem 3 biegu (opory i przeskoki). Zdecydowanie za słabe ogrzewanie ; przy -20 st.C na zewnątrz śnieg pod nogami kierowcy taje dopiero po 20 minutach jazdy, osiągana temperatura w aucie przy ustawionym na maksa ogrzewaniu i dmuchawie oraz jazdy na niskich biegach i wysokich obrotach i tak nie przekroczy 10 st.C. Układ kierowniczy i zawieszenie niezłe dopóki nowe - od ok. 40tys km zaczynają się luzy i stukania. Najpierw "lecą" tuleje stabilizatora przechyłów. Skuteczne hamulce, ale o niskiej trwałości tarcz i klocków (dopiero ok. 50 tys. km a już zmieniałem 2 razy przednie i raz tylne). W czasie gwarancji zgłosiłem u dealera (Kiljańczyk !) ściąganie w prawo oraz ok. 5mm różnicę w rozstawie osi po obu stronach pojazdu. Nic nie zrobili, powiedzieli, że w jest normie (chyba w normie Renault !). Wada konstrukcyjna powodująca przyśpieszone zużycie klocka wewnętrznego przy tylnym prawym kole (radzę okresowo sprawdzać ten klocek i zachować przy wymianie 3 stare, mniej zużyte). Wysokie ceny części zamiennych i eksploatacyjnych, np. klocki 270zł na oś + wymiana. Tylko na niby dwa miejsca dla pasażerów z przodu, kanapa zbyt wąska dla dwu dorosłych osób, dla pasażera w środku brak miejsca na nogi(przeszkadza konsola środkowa). Podniesiona podłoga części pasażerskiej (z przodu) utrudnia wsiadanie oraz jest efektem powstania wysokiego progu w wersji kombi. Jednocześnie fabryczna "kratka" montowana w miejsce usuniętej przegrody z blachy nie dochodzi do tego progu aż o kilkanaście centymetrów, co nie tylko zmniejsza i tak nierewelacyjną przestrzeń ładunkową, ale również tworzy trudno dostępny kanał przed kratką. Złe, nieergonomiczne umieszczenie regulatora świateł nisko na desce rozdzielczej pod kierownicą. Brak popielniczki nawet w opcji (tzw. żaroodporny kubek przy bocznej szybie sprawy nie załatwia - zatem palacze niech sobie dadzą spokój bo w najlepszym przypadku popalą deskę lub tapicerkę). Poza tym trochę ciężko trafiać w czasie nocnej jazdy prawa ręką (ponad lewą którą trzymamy kierownicę) w niewidoczny nocą kubek. Fatalne wykonanie zabudów w wersji kombi (nierówna i śliska podłoga, niewygodne, ciężkie i trudnodemontowalne fotele, słabej jakości i zacinające się pasy, dzwoniąca podsufitka). Narastający hałas spowodowany szumem powietrza (powyżej prędkości 100 km/h szum powietrza czasem głośniejszy od hałasu spowodowanego pracą silnika). Licha pojemność części ładunkowej przy tych wymiarach auta, dodatkowo zmniejszona złym opracowaniem kraty w wersji kombi (osobowo-towarowej). Przednia szyba z efektem pryzmatu (niebezpieczne i wprowadzające w błąd rozdwajanie świateł samochodów nadjeżdżających z przeciwka). Źle opracowane, brudzące się łatwo lusterka wsteczne, gdzie środek pasa brudu umieszcza się prawie w środku pola obserwacji lusterka. Awaryjna elektryka (szczególnie alarm), trzaski w zamontowanym w serwisie radiu przy każdej zmianie świateł. Wypadająca co jakiś czas zaślepka gałki biegów. Wypadająca listwa gumowa nad przednia szybą (radzę profilaktycznie przykleić, żeby nie zgubić w drodze). Luzujące się i dzwoniące osłony silnika. Odwrotnie niż w innych autach zamykające się tylne drzwi, do tego słabo zabezpieczone przed uszkodzeniami przy odruchowej próbie zatrzaśnięcia w odwrotnej kolejności. Piszę tę opinię na gorąco - więc nie podaję wszystkich wad, lecz tylko te które w tym momencie pamiętam. Waldemar Janas wj@ogrzewaj.pl
2,2
~Renek
Renault Trafic I
Furgon 1.9 TD 100KM 74kW
2005-2007 nawaliło tarcze hamulcowe,linki,zawieszenie,alternator,EGR, GMP,turbina x3,zawor turbiny,panewki.pierścienie,uszczelniacze,wentylator,przełącznik kierunkow,uszczelka pg,tłumniki. trzy razy powrót z trasy 300-500km na lawecie Straszny typ.Sprzedałem z radością
4,4
~Zygi007
Renault Trafic I
Furgon 1.9 TD 100KM 74kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony, komfort rewelacja, na trasie widocznosc dwa razy wieksza niz w osobowym - wyprzedasz jak chcesz i co chcesz, Bardzo dobre nagłośnienie standartowe , rewracyjna klima, nie kradną nic ( w VW to łańcuchem do nogi ! )

Usterki Renault Trafic I

Liczba wpisów: 4
Bardzo słaba skrzynia biegów i za mała tarcza sprzęgła.
  • Renault Trafic I
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Trafic 2.1D 1993r Użytkuję takie auto od 5lat.Bardzo trwały i niezawodny silnik.Spalanie w cyklu miejskim ok.9l/100km poza miastem poniżej 8l.Stosunkowo łatwy rozruch przy niskich temperaturach.Nawet przy -15st.C nie mam z tym problemu.Zawieszenie mimo wszystko niezłe choć wymieniałem już niektóre elementy.Bardzo słaba skrzynia biegów.Słabe sprzęgło. To największe wady tego samochodu.Wad ma to auto jeszcze bardzo wiele n.p zawodna tablica bezpieczników,głośna praca silnika,słabe ogrzewanie.Słaby układ hamulcowy.Łożyska kół przednich bardzo obciążone,nie radzę nikomu montować t.zw zamienników bo szybko padają. Najsłabsza jest skrzynia biegów,wiem to od wielu użytkowników.Należy bardzo uważać na 5 bieg i nie przeciążać poszczególnych przełożeń. Wymiana skrzyni biegów b.trudna i kosztowna.
1 komentarz
Bardzo słaba blacha ,delikatna konstrukcja czuła na ciężary.
  • Renault Trafic I 2.1 D 68KM 50kW 1981-2001
  • nadwozie
Autem jeżdżę w DHL, dziennie około 350 kilometrów, auto nie wytrzymuje przeładowywania, słabe zawieszenie niedawno robione już się prosi o sprawdzenie. Jedyna pociecha to spalanie auto zamykam w 7 do 8 litrów na 100 km.
2 komentarze
skrzynia biegów
  • Renault Trafic I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 3
kupiłem dwa tygodnie temu trafika i cis mi nie chce wchodzić dwójkaraz wchodzi a raz nie nie wiem co mam robić pomocy!!!
Renault Trafic I