Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Renault Trafic

Lata produkcji: 1981 - teraz
Segment: Dostawcze
Średniej wielkości samochód dostawczy produkowany od 1981 roku. Model został wprowadzony na rynek jako następca Renault Estafette. Pierwsza generacja auta była spokrewniona stylistycznie z większym modelem Master. Pod względem konstrukcyjnym, jej bliźniaczym modelem był Opel Arena. W 2001 roku debiutował Traffic II, laureat tytułu Van Roku 2002. W roku model przeszedł facelifting. Jego bliźniaczymi modelami są Opel Vivaro oraz Nissan Primastar. Traffic oferowany jest w trzech wersjach: furgonu o ładowności 5,3 m3, furgonu dla 6 osób i 3,6 m3 ładunku oraz mikrobusu dla 9 osób.

Dane techniczne Renault Trafic

Silniki

Moc silników 60-150 KM

Poj. silników 1 900-2 464 cm3

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Renault Trafic

Średnia ocena modelu

na podstawie 138 opinii

3.81

Średnia dla segmentu: Dostawcze 3.83

Zalety

+ Silnik

+ Widoczność

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Drobne usterki

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (72%)
NIE (28%)

Wybrane oceny kierowców Renault Trafic

ZALETY. Dobre właściwości jezdne oraz komfort jazdy (jak na busa i dopóki nowy lub prawie nowy), ciekawa sylwetka, niezła dynamika, ... więcejskuteczne hamulce (ale niska ich trwałość), obszerna kabina pasażerska. Ogólnie : można się nabrać i kupić... WADY (długa lista - podam tylko niektóre). Zużycie paliwa sporo wyższe (średnio o 2 litry) niż podawane (obiecywane) przez producenta. Wąski zakres obrotów użytecznych silnika (wibracje i twarda nieprzyjemna praca silnika do ok. 1900obr/min, "odcięcie" przy 3600 obr/min). Silnik stopniowo zaczyna "brać olej" od przebiegu ok. 30tys km. Luzujące się i dzwoniące osłony silnika. Dla mnie zbyt krótkie przełożenia skrzyni biegów (na autostradzie na 6 biegu można osiągnąć obroty maksymalne silnika - 3500-3600 obr.min). Często występują problemy z włączaniem 3 biegu (opory i przeskoki). Zdecydowanie za słabe ogrzewanie ; przy -20 st.C na zewnątrz śnieg pod nogami kierowcy taje dopiero po 20 minutach jazdy, osiągana temperatura w aucie przy ustawionym na maksa ogrzewaniu i dmuchawie oraz jazdy na niskich biegach i wysokich obrotach i tak nie przekroczy 10 st.C. Układ kierowniczy i zawieszenie niezłe dopóki nowe - od ok. 40tys km zaczynają się luzy i stukania. Najpierw "lecą" tuleje stabilizatora przechyłów. Skuteczne hamulce, ale o niskiej trwałości tarcz i klocków (dopiero ok. 50 tys. km a już zmieniałem 2 razy przednie i raz tylne). W czasie gwarancji zgłosiłem u dealera (Kiljańczyk !) ściąganie w prawo oraz ok. 5mm różnicę w rozstawie osi po obu stronach pojazdu. Nic nie zrobili, powiedzieli, że w jest normie (chyba w normie Renault !). Wada konstrukcyjna powodująca przyśpieszone zużycie klocka wewnętrznego przy tylnym prawym kole (radzę okresowo sprawdzać ten klocek i zachować przy wymianie 3 stare, mniej zużyte). Wysokie ceny części zamiennych i eksploatacyjnych, np. klocki 270zł na oś + wymiana. Tylko na niby dwa miejsca dla pasażerów z przodu, kanapa zbyt wąska dla dwu dorosłych osób, dla pasażera w środku brak miejsca na nogi(przeszkadza konsola środkowa). Podniesiona podłoga części pasażerskiej (z przodu) utrudnia wsiadanie oraz jest efektem powstania wysokiego progu w wersji kombi. Jednocześnie fabryczna "kratka" montowana w miejsce usuniętej przegrody z blachy nie dochodzi do tego progu aż o kilkanaście centymetrów, co nie tylko zmniejsza i tak nierewelacyjną przestrzeń ładunkową, ale również tworzy trudno dostępny kanał przed kratką. Złe, nieergonomiczne umieszczenie regulatora świateł nisko na desce rozdzielczej pod kierownicą. Brak popielniczki nawet w opcji (tzw. żaroodporny kubek przy bocznej szybie sprawy nie załatwia - zatem palacze niech sobie dadzą spokój bo w najlepszym przypadku popalą deskę lub tapicerkę). Poza tym trochę ciężko trafiać w czasie nocnej jazdy prawa ręką (ponad lewą którą trzymamy kierownicę) w niewidoczny nocą kubek. Fatalne wykonanie zabudów w wersji kombi (nierówna i śliska podłoga, niewygodne, ciężkie i trudnodemontowalne fotele, słabej jakości i zacinające się pasy, dzwoniąca podsufitka). Narastający hałas spowodowany szumem powietrza (powyżej prędkości 100 km/h szum powietrza czasem głośniejszy od hałasu spowodowanego pracą silnika). Licha pojemność części ładunkowej przy tych wymiarach auta, dodatkowo zmniejszona złym opracowaniem kraty w wersji kombi (osobowo-towarowej). Przednia szyba z efektem pryzmatu (niebezpieczne i wprowadzające w błąd rozdwajanie świateł samochodów nadjeżdżających z przeciwka). Źle opracowane, brudzące się łatwo lusterka wsteczne, gdzie środek pasa brudu umieszcza się prawie w środku pola obserwacji lusterka. Awaryjna elektryka (szczególnie alarm), trzaski w zamontowanym w serwisie radiu przy każdej zmianie świateł. Wypadająca co jakiś czas zaślepka gałki biegów. Wypadająca listwa gumowa nad przednia szybą (radzę profilaktycznie przykleić, żeby nie zgubić w drodze). Luzujące się i dzwoniące osłony silnika. Odwrotnie niż w innych autach zamykające się tylne drzwi, do tego słabo zabezpieczone przed uszkodzeniami przy odruchowej próbie zatrzaśnięcia w odwrotnej kolejności. Piszę tę opinię na gorąco - więc nie podaję wszystkich wad, lecz tylko te które w tym momencie pamiętam. Waldemar Janas wj@ogrzewaj.pl ukryj
dodano 19.11.2003 przez
Auto kupione niedawno z Niemiec od jednego właściciela z przebiegiem prawie 200tyś km, i co? Jak się dba tak się ... więcejma! Ot cała filozofia!! Jest to 5 letnie auto a wygląda prawie jak nowe, silnik chodzi jak pszczółka, układ jezdny zero luzów, ładne oryginalne aluski 16, skrzynia biegów elegancko, Auto śmiga aż miło, prędkości rzędu 160-180km/h nie stanowią żadnego problemu dla tego silnika, miałem już kilka busów, to jest mój czwarty z kolei, posiadam jeszcze T5 caravelle 2,5 tdi 130ps (nie chce mi się go nawet dokładnie oceniać w dziale VW ) i uwierzcie lub nie, zdecydowanie wyżej oceniam renault trafic passenger privelige 135ps ukryj
dodano 03.08.2011 przez
Część usterek została usunięta w ramach gwarancji,natomiast sprzęgło,amortyzatory padły tydzień pozakończeniu gwarancji.
dodano 12.03.2010 przez
szczerze!? oczekiwalem troche wiecej auto nie sterowne w prowadzeniu zawieszenie szybko sie zuzywa bardzo glosne przeniesienie napedu niczym ... więcejwiertara u dentysty wiele drobnych usterek w ukladzie elektrycznym totalna porazka jesli chodzi o wentylacje zaparowanych szyb niewygodne siedzenia w tym padniety podlokietnik po 15tys km, mocne zuzycie tapicerki choc na budziku tylko 55tys slaba jakosc spasowania i wykonczenia plastikow tworzy to auto meczace w uzytkowaniu ukryj
dodano 10.02.2011 przez
Zobacz oceny Renault Trafic Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Renault Trafic

Pb
7,30 - 12,00
Na podstawie 5 raportów spalania
ON
4,37 - 10,73
Na podstawie 128 raportów spalania
LPG
12,17
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Renault Trafic

Posiadam wersję Passenger Privelege z skrzynią biegów QuickShift. Auto wykorzystywane do transportu samochodów na lawecie. Z reguły jeżdżę na trasie ... więcejPolska-Niemcy-Polska. W jedna stronę na pusto w drugą z samochodem na lawecie. Jak dla mnie rewelacyjne spalanie. Średnie spalanie z takich tras waha mi się na poziomie 8.9 litra na 100km. Oczywiście muszę zaznaczyć ze prędkość z jaką się poruszam to maksymalnie 95 km/h. Samochód nie lubi szarpanej jazdy, oraz gwałtownego dociskania pedału gazu do samej podłogi. Jeżeli odpowiednio operujemy pedałem gazu odwdzięcza się Nam przyzwoitym spalaniem. Jeżeli chodzi o skrzynię biegów to muszę powiedzieć, że sprawuje się dość dobrze. Przy jeździe z pusta laweta nie myślę o zmianie biegów. przy jeździe z załadowaną laweta pomagam jej tylko na wzniesieniach. Auto jak najbardziej godne polecenia. Jeszcze na koniec podzielę się moim sposobem dbania o samochód. Otóż posiadam już drugiego Trafica, które wykonują taką samą prace mogę coś już o tych samochodach powiedzieć. Pierwsze auto to Trafic 1.9 dCi 80 km z przebiegem 390 000km bez żadnego remontu oprócz bieżących napraw. Chciałem się podzielić jedną radą, który dał mi mechanik jak tylko zacząłem przygodę z Trafikami. Do każdego pełnego tankowania dolewam 100ml Mixolu, a tak raz na 3 miesiące wlewam płukankę do układów wtryskowych. Od samego początku użytkowania moim samochodów stosuję takie zabiegi i musze przyznać szczerze, że nie miałem jak dotąd problemów z pompami czy wtryskami. ukryj
Wersja 7 osobowa Passenger. Silnik 2.0dCi to dość udana konstrukcja. Realne spalanie w trasie przy 110km/h wynosi około 7 litrów ... więcej(czasami do 6,5 da się zejść). W mieście auto zadowala się około 8-8,5 litra oleju napędowego. Średnie spalanie z przebiegu 146 tys. km wynosi 8,4 litra. Jak na takie gabaryty auta uważam to za niezły wynik. Przy jeździe 140km/h i wyżej na autostradzie auto połyka już od 12 litrów w górę. Części relatywnie tanie - za 2szt. końcówek drążków dałem 120zł (Febi), klocki tył 125zł (LUCAS). Jestem pierwszym właścicielem i przez 146 tys. km wymieniane były tylko filtry i oleje, nie było poważniejszej usterki. Jedynie spalony sterownik od elektr. szyb, słabo działająca klamka bocznych drzwi i kilka mniej istotnych pierdół. Jak na francuza całkiem nieźle się trzyma. Taka ciekawostka - zasięg na pełnym baku to ponad 1000km :) ukryj
dodano 06.01.2012 przez
Jak na 2 litrowego diesla silnik ekonomiczny przy spokojnej jeździe. Przy bardzo dynamicznej jeździe na trasie potrafi spalić nawet 12 ... więcejl/100km, ale daje w zamian satysfakcję z osiągów. Zalety: cicha praca silnika,dobrze się prowadzi, dość stabilny na nierównej drodze. Wady: mały zakres użytecznych obrotów (od 2000 do 3500 obr/min-powyżej i poniżej jest muł), brak dodatkowego uchwytu na napój( jest przy drzwiach kierowcy jeden-albo trzymamy tam napój albo popielniczkę). ukryj
dodano 30.07.2011 przez
Opel Vivaro-bliżniak Trafica ale przy pełnej wersji wyposaż.Opel dał się lepiej utargować+serwis tańszy o połowę.Jak na tak duży samochód i ... więcejtakie osiągi jestem naprawdę zadowolony 10.8/100(rzeczywiste bo w/g komputera 10,3)-wyszło na autostradach Austra/Chorwacja latem(ponad 30`C)klima,6 osób na pokładzie+bagaże 600km za 4,30 godz.,max w/g licznika 200/h w/g nawig.190/h.Średnie za cały przebieg 8,2(62000km-od nowości).Na razie niezawodny-polecam! ukryj
dodano 16.10.2009 przez
spalanie auta zawsze załadowanego przy rozsądnej jeździe narzekacie że wymiana oleju jest droga ale że - w niego wchodzi dużo oleju - wymienia ... więcejsię go co 30 tys Uchwytu na napój dla palacza faktycznie by się przydał A co do trzeszczenia plastików w szoferce to faktycznie zauważyłem coś podobnego ale tylko w zimę przy dużych mrozach No i te kiepskie ogrzewanie b.długo się nagrzewa (konieczna osłona na przednią atrapę) ukryj
dodano 17.07.2012 przez
Zobacz raporty spalania Renault Trafic Dodaj raport spalania

Testy zderzeniowe Renault Trafic Euro NCAP

Renault Trafic dCi 115 Combi, LHD
Renault Trafic dCi 115 Combi, LHD
2015
Zobacz szczegóły
Renault Trafic 2.0dCi Passenger Expression LH
Renault Trafic 2.0dCi Passenger Expression LH
2012
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Renault

Generacje Renault Trafic

Dealerzy Renault

DECAR

DECAR SP. Z O.O. Renault Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Modlińska 154B

Więcej

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O.

AMS CHRÓŚCICKI SP. Z O.O. Renault Siedlce

mazowieckie, Siedlce, Brzeska 178

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Kraków

małopolskie, Kraków, Aleja Pokoju 63

Więcej

ANTONI ŁYKO SP Z O.O.

ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Renault Zabierzów

małopolskie, Zabierzów, Krakowska 253

Więcej

ASO DYSZKIEWICZ

DYSZKIEWICZ SP. Z O.O. Renault Konstancin-Jeziorna

mazowieckie, Konstancin-Jeziorna, Warszawska 84

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Renault Trafic

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

432

Przejechany dystans

111 547 zł

Zatankowanego paliwa

21 917 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

18

Wydanych pieniędzy

12 257 zł

Średnie wydatki na auto

681 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

9

Wydanych pieniędzy

7 776 zł

Średnie wydatki na auto

432 zł

ZOBACZ 18 dzienników kosztów Renault Trafic Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Renault Trafic

Liczba wpisów: 4
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Renault Trafic dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Renault Trafic

Liczba wpisów: 4
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Renault Trafic Dodaj wpis do autodiagnozy