Szukaj

Informacje o Rover 45

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia

Rover 45 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Rover 45

Liczba ocen: 129
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Jacek
Rover 45
Hatchback 1.4 i 16V 103KM 76kW
Polecam samochód jeżeli egzemplarz jest w miarę zadbany i sprzedający posiada rachunki, bolączki Rover'a 45 to - uszczelka pod głowicą, odpadająca podsufitka i boczki drzwi. Jeżeli auto nie miało zdarzenia drogowego to nie gnije w ogóle, zero rdzy. Samochód bardzo wygodny jak na taką niską cenę, przy prędkościach autostradowych silnik 1,4 103KM jedzie się bardzo ciężko, ponieważ jest bardzo głośno w kabinie i brakuje mu dynamiki. Części ogólno dostępne, silnik dobrze współpracuje z gazem lecz spalanie gazu odbywa się w wyższej temperaturze spalania i może wpływać na szybsze zużycie się uszczelki pod głowicą. Podusmowując kupiłbym Rover'a 45 jeżeli jest w miarę zadbany egzemplarz i sprzedający posiada rachunek na wymienioną wcześniej uszczelkę pod głowicą - jak nie to zejść z ceny.
3,6
~piluu
Rover 45
Hatchback 1.8 i 16V 117KM 86kW
Rover 45 to moje pierwsze auto. Dlaczego akurat ten samochód? Z kilku powodów: dobry stosunek ceny to jakości, ładny i elegancki wygląd, oryginalność na drodze. Muszę przyznać, że uwielbiam styl i jakość wykonanie tej marki. Na razie nie miałem poważnych usterek, także to na pewno plus. Największym mankamentem tego wózka jest dynamika a to winny jest automat. Niby jest tryb sport, ale samochód wyje wtedy niemiłosiernie. Chociaż i tak nie zamieniłbym na manual, bo w mieście szczególnie automat to cudo.
2,2
~Przywiązany do modelu 45
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Jak na auto o przebiegu prawie 270tys. myślałem, że będzie lepiej. Dużo by wymieniać wad tego samochodu. A napaliłem się na niego na początku, bo to moje pierwsze autko. Ogólnie rzecz biorąc nie polecam. Cały czas coś się psuje. Ale po kolei: 1. Alternator poszedł przy 220tys. 2. Przeguby wymieniałem już 3 razy z obu stron. 3. Wycieraczki się zacinają. 4. Bagażnik spada na głowę. 5. Wymieniłem już wszystkie klamki zewnętrzne. 6. Paruje w dni deszczowe (bez klimy ani rusz). 7. Woda w bagażniku. 8. Regulacja świateł nie działa jak należy. 9. Zderzak tylny odstaje. 10. Fotel kierowcy chodzi jakby miał zaraz odpaść. 11. Jazda w zimę przy większych mrozach nastręcza wiele niedogodności z uwagi na baaaaardzo długie nagrzewanie się auta. 12. Skrzyni biegów drży i wydaje metaliczny dźwięk. 13. Turbo niby jest, ale załącza się powyżej 2tys. obrotów. 14. Wymieniony wtryskiwacz. 15. Jazda powyżej 100km/h odpada z uwagi na hałas panujący w środku. 16. Szyba przednia od kierowcy ostatnio się zacina. 17. Pompa wspomagania poszła przy 240tys. 18. Sprzęgło przy 250tys. do wymiany. Na plus mogę dodać, że hamulce pracują ok i nie ma z nimi żadnych problemów (odpukać w niemalowane). Na razie jeszcze jeżdżę tym autem, ale zastanawiam się nad zmianą, bo usterki naprawdę są denerwujące. Słyszałem jeszcze, że popma wtryskowa często pada przy 300tys., więc najwyższy czas na zmianę.

Raporty spalania Rover 45

Liczba raportów: 139
Średnie spalanie dla Rover 45
7,2 – 8,6
l/100 km
5,8 – 6,2
l/100 km
8,3 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Rover 45
Sedan 1.8 i 16V 117KM 86kW
Ciężko uwierzyć znajomym ale przy mojej ciężkiej nodze i jeździe dynamicznej na wysokich obrotach regularnie spala mi 10 litrów gazu na 100 kilometrów.Silnik jak dotąd bezawaryjny,oleju nie bierze.Bardzo wygodne fotele.Zadbany egzemplarz prezentuje się jak zgrabna limuzyna.Łatwo się zakochać w tym aucie :) Jedynymi wadami są: -bieg wsteczny (cięzko wchodzi) -1,2,3 bieg nawiewu (chyba każdemu się spaliły) ale już 4 i 5 jest na chodzie, a więc tragedii nie ma :) -wyciszenie :( niestety dźwięk silnika jest dość mocno słyszalny Ogólnie mówiąc za tą cenę warto się pokusić , ponieważ samochód jest jej wart :)
8,8
Rover 45
Hatchback 1.8 i 16V 117KM 86kW
W chwili obecnej przy masie części używanych po niskich cenach oraz nowych po cenach części samochodów wychodzących z obiegu jest super. Jedynie świece platynowe polecane do auta to jakaś porażka (mam instalację gazową wiec może jak ktoś jeździ na samym paliwie się ni zgodzi). Świece platynowe 40 zł sztuka, przejechałem 5000 km do wyrzucenia jeździć się nie dało, podróbki denso K16TT , idealna inaczej od razu mi samochód chodzi, przejechałem 50 000 chodzi dalej chociaż już trochę zorane i już powinienem zmienić (koszt tych świec od 8 zło do 12 zł za sztukę )
6,3
Rover 45
Sedan 2.0 TD 101KM 74kW
Auto idealne na trasy, ale w mieście też daje radę. Mój styl jazdy: (czekam - smaruję, nie pałuję jak zimny. Nie przekraczam granic nawet jak rozgrzany, a chłodzę po trasie z rosądkiem w każdym bądź razie) - wszystko opisane na końcu z tych bardzo istotnych lecz podstawowych procedur. Jak jadę to w miarę dynamicznie: do 2100obr/min i zmiana biegu - przy zimnym/do 2500obr/min jak ciepły. Gdy trzymam się stałej prędkości np. ~60km/hto 1900-2000 obr/min jakbyście zwrócili uwagę na dane samochodu to maksymalny moment obrotowy uzyskujemy przy 2000obr/min. Uważam, że podczas dłuższego rozpędzania auto spali więcej niż wyższego chwilowego spalania przez krótszą chwile, a w tym wszystkim pomaga nam turbina. Spalanie: na trasie odcinek 35 km i z powrotem po kilku godzinnym przestoju - 5,2L/100km w mieście wypada troszeczkę gorzej i to jest zależne od warunków czy zima i mrozy czy lato i upały rzecz jasna ;) Tak więc: zima: miasto krótkie odcinki gdzie silnik się prawie nie nagrzewa to wynosiło mnie 8L/100km, a zdarzyło się nawet 9L/100km. Warto zaznaczyć, że 3,5 km trasy i tak codziennie w te i zpowrotem. W trasie pali normalnie dalej te 5,2L/100km no do 5,5L/100km, ale zachowując prędkość na poziomie kreseczki 120km/h. Ogólnie rzecz ujmując diesel po odpaleniu na mrozach czyli w zimie zużywa dużo, dużo więcej ropy. Dopiero po kilku kilometrach spalanie spada i normuje się, akurat wtedy byłem na miejscu, a nawet nie - wybacz Roverku. Lato: miasto wypija mi na 100km tak 6-7L jeżeli mówimy tu tulko o samym mieście i nie pełnym nagrzaniu się silnika bo jak ciepły to nie weźmie więcej niż 6 literków czyli tyle, a nawet mniej co niektórzy łykają przez upalny weekend browarków ;) na trasie dalej zostajemy 120km/h (~2700obr/min) i 5,2L/100km. Osobiście uważam, że jakby jechać w okolicy 2200obr/min (nie wiem jaka prędkość wychodzi) to wtedy zmieściłby się w 5L. Ja to jeszcze sprawdzę i dam znać. Szukajcie po nicku za parę miesięcy bo ropa po brzegi w baku tak szybko się nie kończy jak LPG czy PB! Jeszcze jedna uwaga. Pamiętajcie, że nasze silniki diesla z turbosprężarkami nie lubią "pałowania" kiedy zimne. Przyjmuję też zasadę, że nie należy odpalać i jechać lecz chwilę zaczekać ~15-40s, aż olej się porozprowadza po silniku i TURBINIE. Kiedy już wskazówka temperatury prawie poziomo i jest rozgrzany to można przyciskać mocniej w mieście i na trasie, a także spod świateł, pamiętając o tym, że zawsze rozsądnie. Nikt poza nami nie zna tak dobrze (pod wieloma względami) naszej wspaniałej maszyny! Po gorącej trasie nawet takiej spokojnej jak moja 120km/h po zatrzymaniu NIE GAŚCIE silnika odrazu, lecz zaczekajcie te ~50-80s, aż olej ostudzi i dosmaruje używaną zapewne przez dłuższy czas i na wyższych obrotach turbinę, która jest nam cenna i daje przewagę!

Usterki Rover 45

Liczba wpisów: 11
Nierówna praca silnika po rozgrzaniu.
  • Rover 45 Hatchback
  • silnik
Po rozgrzaniu pojazdu w przypadku przyśpieszania silnik szarpie. Uszkodzona jedna z cewek ( w powyższym silniku pod pokrywą znajdują się dwie). Trudna do zdiagnozowania usterka, komputer może wykazywać inne usterki układu elektrycznego). w przypadku mojego samochodu z wyniku eksploatacji po wyjęciu cewki jedna z nich nie dociągała się do korpusu (na dole jest sprężynka która podczas przykręcania jest lekko odpychająca cewkę). Po rozciągnięciu tej sprężynki pojazd zaczął pracować prawidłowo. Są dwie cewki dlatego u mnie różnica podczas przykręcania była wyczuwalna. Po przejechaniu ok. 200 km usterka powróciła w związku z czym po zakupie używanej za 20 zł została wymieniona. Przejechał po usterce ok. 30 tyś km. Nie ryzykowałem wsadzenia innej sprężynki z innych modeli z uwagi na inną jakość materiału (cewki te znajdują się pod pokrywą pracują w wyższej temperaturze niż te zewnętrzne).
Oczekuje na rozwiązanie
rover 45 td silnik nie ma tej mocy jak poprzednio bylo
  • Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
  • silnik
silnik tracil moc ---usteka jak byla poszla uszczelka na intercolerze ---tak pokazal komputer ---po wymianie uszczelki jest o wiele lepiej ale auto nie to samo ---rozpedza sie pomalu a pa kilu sekundach jest dopiero moca taka jaka byla --slyszalem ze jest jakies urzadzenie odpowiedzialne za moc silnika ktora sie czesto psuje i mechanicy o tym za bardzo nie wiedzo --prosze o podpowiedz co dalej --gdzie szukac [filter powietrza sprawdzalem]dzieki za rady jakies urzadzenie odpowiedzialne za moc --moze
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Problem z niskimi obrotami 20itd
  • Rover 45 Sedan 2.0 TD 101KM 74kW 1999-2005
  • silnik
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam mam problem z niskimi obrotami jadac do 1500ob mięsa się jechać obroty spadają odrazy do 1000ob jeśli rusze gazem 2lub3 razy stabilizuje się do puki nie rusze gazem i od nowa to samo powyżej 1500ob jest ok wymieniłem potencjometr gazu nic nie dalo
Rover 45