Gorące tematy

Wszystkie modele

Starsze

9-3 9-5 9-7X 900 9000 99
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.

Saab 9-5 Sedan 2010 - widok z tyłu
Saab 9-5 Sedan 2010 - widok z tyłu
Saab 9-5 Sedan 2010 - widok z tyłu
Saab 9-5 Sedan 2010 - widok z tyłu
Saab 9-5 Sedan 2010 - deska rozdzielcza
Saab 9-5 Sedan 2010 - pełny panel przedni

Generacje Saab 9-5

Gdyby ktoś pokusił się o wybranie najciekawiej wystylizowanych limuzyn klasy wyższej, w swoim rankingu z pewnością ująłby Saaba 9-5 III. generacji. To, że szwedzcy designerzy odważnie podeszli do zaprojektowania nadwozia, widać z każdej jego strony. Przód cechują charakterystyczny dla marki grill oraz nowoczesne reflektory z obramowaniem. Linię boczną wyróżniają z kolei wąskie szyby, czarne wykończenia słupków A, potężnej wielkości słupki C oraz harmonijne połączenie kabiny z częścią bagażową. Tył natomiast rzuca się w oczy za sprawą masywnej formy, licznych przetłoczeń oraz atrakcyjnych lamp.

Designerom Saaba nie zabrakło oryginalnych pomysłów także przy opracowywaniu wnętrza. Zgodnie z tradycją firmy, kokpit zaprojektowano, inspirując się kabinami samolotów, dzięki czemu (albo przez co - to już zależy od gustu) wchodząc do środka, mamy wrażenie zajmowania miejsca w myśliwcu. Szkoda, że niepowtarzalna forma kokpitu nie poszła w parze z jego przejrzystością, bo nie dość, że przyciski pokładowe są dość niefortunnie ulokowane, to jeszcze mają niewystarczającą wielkość i są słabo opisane. Zastrzeżeń nie budzi jakość wykończenia wnętrza - ładne i miłe w dotyku materiały świadczą o tym, iż podróżujemy samochodem z górnej półki.

Z przodu siedzi się w 9-5 bardzo komfortowo - kierowca i pasażer mogą cieszyć się z wygodnych foteli oraz ogromnej swobody ruchów. Z tyłu jest już nieco gorzej - na nogi miejsca jest tam multum, ale wyższym osobom może nieco przeszkadzać opadający dach. Zresztą samo zajmowanie miejsca na tylnej kanapie nie należy do wygodnych, co spowodowane jest koniecznością przeciskania się przez niewielkie otwory drzwiowe. Minusem kabiny pasażerskiej jest ponadto słaba widoczność. Złych słów nie powiemy z kolei o przestrzeni bagażowej - cieszy ona pojemnością i jest łatwo dostępna.

Opisywany Saab idealnie nadaje się dla tych kierowców, którzy oczekują od prestiżowej limuzyny przede wszystkim odpowiedniego prowadzenia. Sztywne nastawy zawieszenia sprawiają, że szwedzki model jest istnym “pożeraczem” zakrętów i gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. Niestety, własności jezdne jak marzenie wiążą się ze stosunkowo twardym resorowaniem nierówności. Układ kierowniczy modelu określimy mianem przyzwoitego, zaś układ hamulcowy - prześwietnego.

Co prawda Saab 9-5 III mógłby teraz odbierać klientów Audi, BMW i Mercedesowi, jednak tego nie czyni. Powód? Nie tylko ten model, ale i cała szwedzka marka zniknęła z rynku nowych aut, a powrót do rywalizacji na motoryzacyjnej arenie stoi pod wielkim znakiem zapytania. Z czysto praktycznego punktu widzenia sprawia to, że właściciele 9-5 muszą borykać się z problemami w serwisie, a chętni na używaną sztukę raczej nie mogą przebierać w ofertach. Patrząc jednak na sytuację z innej perspektywy, dochodzimy do wniosku, że oto mamy wyjątkowe, rzadko spotykane i historycznie ważne auto, które - niczym wino - powinno z biegiem lat drożeć.

Komentarze redakcji

Powagosław: Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić.
Luzacjusz: Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni

Publikacje o Saab 9-5

Czy warto kupić - używany Saab 9-5 (od 1997 do 2010)

Saab 9-5 nie jest propozycją dla każdego. Limuzyna o specyficznej urodzie pod wieloma względami odstaje od konkurencji. Jest też kosztowna w utrzymaniu. Niedostatki rekompensują niskie ceny używanych egzemplarzy oraz duża porcja skandynawskiego stylu w każdym z nich.

Saab 9-5 - z jakim silnikiem warto?

O tym, że Saab 9-5 to fantastyczne auto chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Znakomite osiągi, doskonała jakość wykonania, niesamowite wrażenia z jazdy i styl, którego szwedzkiej marce pozazdrościć może każdy niemiecki czy japoński producent. Pod koniec lat 90-tych XX wieku skandynawski producent, którego...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Saab 9-5 - skandynawski indywidualista

Szwecja to kraj wyjątkowy. Sztokholm, stolica Królestwa, uchodzi za jedno z najczystszych miast świata. W trzeciej dekadzie sierpnia na północnych krańcach Bałtyku, w ojczyźnie fundatora nagrody Nobla, obchodzone jest Święto Kwaszonego Śledzia. W jednym ze szwedzkich miast, Jakkasiarvi, znajduje się...

Saab 9-5 Sedan model 2010

Początek ery wyrazistego stylu projektowania szwedzkiej marki premium.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Saab 9-5

Społeczność kierowców Saab 9-5autoWcentrum - społeczność Saab 9-5

najwyższe oktanyAuta - Saab 9-5

Saab 9-5 sabina 57,31

Saab 9-5 Aero 42,80

Saab 9-5 73,99

Saab 9-5 Powolniak 42,82

Saab 9-5 59,49

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Saab 9-5

karooluss 30,09

pawel1492 30,16

adamgor93 30,08

mesel_saabturbo 30,06

Aerodynamiczny 30,05

Thiefff 30,08

apch 30,02

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Saab 9-5

Turbo
Turbo Coś mi turbinka za słabo ciągnie i nie wiem o co chodzi. Jutro na komputerek i m...
Pierwsze "oznaki" wiosny
Pierwsze Witam szanowne GRONO :) Wczoraj podczas mojej 250 kilometrowej trasy na lotnis...
2000 km ze spalaniem 7,5
2000 km ze spalaniem 7,5 Jestem dumna z Sabinki. Na trasie Kraków - Monachium (no może trochę dalej) - K...
Filtr kabinowy wymiana
Filtr kabinowy wymiana Wymyśliłem sobie wymianę filtra kabinowego. Jak pomyślałem tak zrobiłem. Filtr...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Saab 9-5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Saab 9-5
 

Najpopularniejsza wersja Saab 9-5

Saab 9-5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Saab 9-5
 

Saab 9-5 najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Volvo S60 Momentum Volvo S60 Momentum
Rocznik: 2010. Przebieg: 108 060 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 56 400 zł
Volvo V60 Summum Volvo V60 Summum
Rocznik: 2011. Przebieg: 141 320 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 63 900 zł

Używane Saab 9-5

Saab 9-5
2.3 benzyna 186 KM
145 000 km, 2007
31 899 PLN
Saab 9-5
2.3 benzyna 218 KM
109 000 km, 2005
26 500 PLN
Saab 9-5
1.9 diesel 150 KM
176 729 km, 2006
23 900 PLN
Saab 9-5
3.0 diesel 177 KM
170 000 km, 2002
10 900 PLN

Ocena auta Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

  • Średnia ocena
    na podstawie 2 opinii
  • 4,45
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Saab 9-5

Saab 9-5 BioPower Saab 9-5 2001 Saab 9-5 2002 Saab 95 Saab 9-5 II Sedan Saab 9-5 SportKombi Saab 9-5 Sedan 2010 Saab 9-5 Sedan Saab 9-5 Saab 9-5 I Kombi - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Saab

Opinie o instalacji LPG

Saab 9-5

  • 1.
  • 2,75 Saab 9-5 I 3.0 i V6 24V (200KM) 1999r.
    dodał: qrwix, 26.07.2012

    Jak masz kupę kasy i montujesz gaz do Poloneza czy innego starego rupiecia to śmiało, inaczej NIE POLECAM!!! Białystok, głęboka Polska, może nawet do samych Włoch lepiej jechać na montaż. Taniej cię to wyniesie niż u Pana Janka - właściciela warsztatu, który to jest bardzo nieprzyjemnym i niemiłym człowiekiem. Jeśli już, nie płać mu żadnej kasy do czasu odbioru auta i porządnego przetestowania, bo zerżnie na kasie a potem się rzuca i wypina, że to co złe to wina auta ale nie montażu czy instalacji. PS model auta jest fałszywy. Reszta jest autentyczna.

  • 2.
  • 5,00 Saab 9-5 I 2.0 i T SE (150KM) 2001r.
    dodał: Joachim40, 12.11.2014

    Samochód przeszedł Gazowanie w autoryzowanym serwisie LandiRenzo , z racji takiej że samochód miał służyć w dalekie trasy i miał pokonywać wiele kilometrów w ciągu roku zależało mi na bardzo dobrej instalacji , od czasu zagazowania samochód mnie nie zawiódł wszystko działa poprawnie.

  • 3.
  • 5,00 Saab 9-5 I 2.3 i T (170KM) 2000r.
    dodał: RadekZG, 30.04.2009

    Super instalacja gazowa z dopasowaniem dla turbo i mocy silnika. Jedzie jak na benzynie. Nie wiem jak z trwałością silnika i turbiny, ale 15l/100km benzyny było nie do przyjęcia. Teraz jest 16-17l/100km gazu ( jazda miejska. Jak na razie OK.

  • 4.
  • 4,50 Saab 9-5 II 2.3 t (185KM) 2010r.
    dodał: admon, 25.09.2013

    Bardzo dobrze dobrana instalacja,samochód jeździ na gazie tak jak nie benzynie.Spalanie ok 1 l więcej,więc nie najgorzej.Schludnie wykonana instalacja,jestem zadowolony.

  • 5.
  • 5,00 Saab 9-5 I 2.3 t (185KM) 2004r.
    dodał: Mat, 20.09.2011

    Jestem bardzo zadowolony z pracy którą włożyli w to autko Ci Panowie. Bo efekt jet bardzo zadowalający. POLECAM

  • 6.
  • 3,75 Saab 9-5 I 2.0 T 16V (185KM) 2002r.
    dodał: n, n, 04.08.2011

    Nie równa praca silnika na biegu jałowym w porównaniu do pracy na benzynie

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Saab 9-5

Saab 9-5

61 komentarzy

54 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~dj~dj

Jaki olej wlac do 2.0 t

~al~al

Do ~saabmen:
no to tak raczej normalni Ci pali, w mieście powinien w oklicach 11, ale pytanie gdzie miaszkasz.. i ile stoisz w korkach

~dante~dante

ile trzeba wlac oleju do saab 9-5 98r 2.0 Torbo 150KM? nie wiel ile zakupić na wymiane?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Saab

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
3 890
Przejechany dystans
2 909 641 km
Zatankowanego paliwa
140 062 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
740
Wydanych pieniędzy
418 401 zł
Średnie wydatki na auto
2 682 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 063
Wydanych pieniędzy
290 022 zł
Średnie wydatki na auto
1 859 zł
Zobacz dzienniki kosztów Saab (156)

Testy zderzeniowe Saab 9-5

Najnowsze testy zderzeniowe Saab 9-5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Saab 95

Saab 9-5
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Saab

Zużycie paliwa Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

Na podstawie 3 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: saab2004aero, dodano: 29.01.2010 23:03

Wysokie spalanie wynika z trybu używania - auto używane wyłącznie w mieście, przeważnie na dojazd do pracy, sklepów itp (łącznie ok 15km dziennie). Przy jeździe na dłuższych dystansach spalanie drastycznie maleje - nawet do 8l/100km. Jeśli ktoś planuje używać Saaba wyłącznie na dojazd do pracy - radzę to rozważyć: Ostatnie dwa tankowania: z pełnym bakiem przejechałem 315km i dotankowałem 69,5 litra(ponownie do pełna). Następnie przejechałem 306km i znowu tankowanie do pełna - 74,5 litra. Oczywiście miały na to wpływ ostatnie mrozy (od -10 do -20´C), jednak latem przy podobnym trybie użytkowania bak starcza na ok 370km, mój rekord przy naprawdę oszczędnej jeździe to 450km. Pozdrawiam i wcale nie zniechęcam do kupna tego samochodu - pod warunkiem, że macie drugie autko miejskie, albo po prostu tak jak ja wybaczycie Saabowi tę jedną malutką wadę.

pełny raport Saab Sedan 2.3 T 16V Aero

autor: gigadojec, dodano: 27.06.2009 20:10

Mój Vector jest po tuningu BSR (274 PS, ale spalanie wzrosło tylko w mieście przy dynamicznej jeździe. Przy spokojnym operowaniu gazem i jeździe miasto - 30%, trasa - 70% - spokojnie zamykam się 8 litrach. Przy spokojnej jeździe po mieście jest ok. 11 - 12 litrów, przy dynamicznej - jak wyżej. Ogólnie na to, co prezentuje auto z takim silnikiem - poziom spalania zupełnie akceptowalny, a nerwy na stacji benzynowej mijają po wciśnięciu pedału - jaaaaazda!

pełny raport Saab Kombi 2.3 t

autor: Artur, dodano: 17.05.2011 10:46

Kupując samochód ważący niemal 2 tony, z napędem na wszystkie koła, skrzynią automatyczną i silnikiem benzynowym 260 kM spodziewałem się wyższego spalania. Przy normalnej jeździe po trasie nie spali więcej niż 9-9.5 litra na setkę, po mieście około 13-14 ale jeżeli chcemy spod świateł nagminnie startować jako pierwsi to i 18 nie pogardzi.

pełny raport Saab Sedan 2.0 Turbo

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Saab 9-5 III Sedan 2.8 V6 Turbo 300KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Saab 9-5, oglądali także