Wszystkie modele

Starsze

9-3 9-5 9-7X 900 9000 99
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.

Saab 9-5 Sedan 2010 - widok z tyłu
Saab 9-5 Sedan 2010 - widok z tyłu
Saab 9-5 Sedan 2010 - widok z tyłu
Saab 9-5 Sedan 2010 - widok z tyłu
Saab 9-5 Sedan 2010 - deska rozdzielcza
Saab 9-5 Sedan 2010 - pełny panel przedni

Generacje Saab 9-5

Gdyby ktoś pokusił się o wybranie najciekawiej wystylizowanych limuzyn klasy wyższej, w swoim rankingu z pewnością ująłby Saaba 9-5 III. generacji. To, że szwedzcy designerzy odważnie podeszli do zaprojektowania nadwozia, widać z każdej jego strony. Przód cechują charakterystyczny dla marki grill oraz nowoczesne reflektory z obramowaniem. Linię boczną wyróżniają z kolei wąskie szyby, czarne wykończenia słupków A, potężnej wielkości słupki C oraz harmonijne połączenie kabiny z częścią bagażową. Tył natomiast rzuca się w oczy za sprawą masywnej formy, licznych przetłoczeń oraz atrakcyjnych lamp.

Designerom Saaba nie zabrakło oryginalnych pomysłów także przy opracowywaniu wnętrza. Zgodnie z tradycją firmy, kokpit zaprojektowano, inspirując się kabinami samolotów, dzięki czemu (albo przez co - to już zależy od gustu) wchodząc do środka, mamy wrażenie zajmowania miejsca w myśliwcu. Szkoda, że niepowtarzalna forma kokpitu nie poszła w parze z jego przejrzystością, bo nie dość, że przyciski pokładowe są dość niefortunnie ulokowane, to jeszcze mają niewystarczającą wielkość i są słabo opisane. Zastrzeżeń nie budzi jakość wykończenia wnętrza - ładne i miłe w dotyku materiały świadczą o tym, iż podróżujemy samochodem z górnej półki.

Z przodu siedzi się w 9-5 bardzo komfortowo - kierowca i pasażer mogą cieszyć się z wygodnych foteli oraz ogromnej swobody ruchów. Z tyłu jest już nieco gorzej - na nogi miejsca jest tam multum, ale wyższym osobom może nieco przeszkadzać opadający dach. Zresztą samo zajmowanie miejsca na tylnej kanapie nie należy do wygodnych, co spowodowane jest koniecznością przeciskania się przez niewielkie otwory drzwiowe. Minusem kabiny pasażerskiej jest ponadto słaba widoczność. Złych słów nie powiemy z kolei o przestrzeni bagażowej - cieszy ona pojemnością i jest łatwo dostępna.

Opisywany Saab idealnie nadaje się dla tych kierowców, którzy oczekują od prestiżowej limuzyny przede wszystkim odpowiedniego prowadzenia. Sztywne nastawy zawieszenia sprawiają, że szwedzki model jest istnym “pożeraczem” zakrętów i gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. Niestety, własności jezdne jak marzenie wiążą się ze stosunkowo twardym resorowaniem nierówności. Układ kierowniczy modelu określimy mianem przyzwoitego, zaś układ hamulcowy - prześwietnego.

Co prawda Saab 9-5 III mógłby teraz odbierać klientów Audi, BMW i Mercedesowi, jednak tego nie czyni. Powód? Nie tylko ten model, ale i cała szwedzka marka zniknęła z rynku nowych aut, a powrót do rywalizacji na motoryzacyjnej arenie stoi pod wielkim znakiem zapytania. Z czysto praktycznego punktu widzenia sprawia to, że właściciele 9-5 muszą borykać się z problemami w serwisie, a chętni na używaną sztukę raczej nie mogą przebierać w ofertach. Patrząc jednak na sytuację z innej perspektywy, dochodzimy do wniosku, że oto mamy wyjątkowe, rzadko spotykane i historycznie ważne auto, które - niczym wino - powinno z biegiem lat drożeć.

Komentarze redakcji

Powagosław: Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić.
Luzacjusz: Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni

Publikacje o Saab 9-5

Czy warto kupić - używany Saab 9-5 (od 1997 do 2010)

Saab 9-5 nie jest propozycją dla każdego. Limuzyna o specyficznej urodzie pod wieloma względami odstaje od konkurencji. Jest też kosztowna w utrzymaniu. Niedostatki rekompensują niskie ceny używanych egzemplarzy oraz duża porcja skandynawskiego stylu w każdym z nich.

Saab 9-5 - z jakim silnikiem warto?

O tym, że Saab 9-5 to fantastyczne auto chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Znakomite osiągi, doskonała jakość wykonania, niesamowite wrażenia z jazdy i styl, którego szwedzkiej marce pozazdrościć może każdy niemiecki czy japoński producent. Pod koniec lat 90-tych XX wieku skandynawski producent, którego...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Saab 9-5 - skandynawski indywidualista

Szwecja to kraj wyjątkowy. Sztokholm, stolica Królestwa, uchodzi za jedno z najczystszych miast świata. W trzeciej dekadzie sierpnia na północnych krańcach Bałtyku, w ojczyźnie fundatora nagrody Nobla, obchodzone jest Święto Kwaszonego Śledzia. W jednym ze szwedzkich miast, Jakkasiarvi, znajduje się...

Saab 9-5 Sedan model 2010

Początek ery wyrazistego stylu projektowania szwedzkiej marki premium.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Saab 9-5

Społeczność kierowców Saab 9-5autoWcentrum - społeczność Saab 9-5

najwyższe oktanyAuta - Saab 9-5

Saab 9-5 59,49

Saab 9-5 79,61

Saab 9-5 Sabina 54,63

Saab 9-5 62,71

Saab 9-5 62,18

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Saab 9-5

byczy 49,93

pawel1492 30,16

myshka 30,02

Aerodynamiczny 30,05

inskom 43,30

opioom 30,02

mesel_saabturbo 30,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Saab 9-5

A może by tak zaGAZować Saaba .. ?
A może by tak zaGAZować Saaba .. ? Co prawda , jak na tę masę i moc , auto nie pije dużo bo średnie spalanie nie pr...
Sprzedaż
Sprzedaż Witam No i Saabolot poszedł do ludzi. Niestety nie trafiłem zbyt dobrze z zakup...
2000 km ze spalaniem 7,5
2000 km ze spalaniem 7,5 Jestem dumna z Sabinki. Na trasie Kraków - Monachium (no może trochę dalej) - K...
Kupno i początki nowego Saaba
Kupno i początki nowego Saaba Witajcie, mój Saab nareszcie ma towarzystwo - dołączył do niego młodszy brat,...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Saab 9-5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Saab 9-5
 

Najpopularniejsza wersja Saab 9-5

Saab 9-5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Saab 9-5
 

Saab 9-5 najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,0 City Style Demonstracyjny Mitsubishi Outlander 2,0 City Style
Rocznik: 2014. Przebieg: 750 km. Silnik: 2.0 150KM, benzynowy.
Cena: 99 900 zł 91 900 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 4x4 Premium Demonstracyjny Suzuki SX4 1,6 4x4 Premium
Rocznik: 2014. Przebieg: 50 km. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 71 890 zł 61 890 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Saab 9-5

Saab 9-5
2.3 benzyna 186 KM
145 000 km, 2007
31 899 PLN
Saab 9-5
2.3 benzyna 218 KM
109 000 km, 2005
26 500 PLN
Saab 9-5
1.9 diesel 150 KM
176 729 km, 2006
23 900 PLN
Saab 9-5
3.0 diesel 177 KM
170 000 km, 2002
10 900 PLN

Ocena auta Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 4,69
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Saab 9-5

Saab 9-5 BioPower Saab 9-5 I Kombi - galeria społeczności Saab 9-5 Sedan 2010 Saab 9-5 SportKombi Saab 9-5 II Sedan Saab 9-5 2001 Saab 9-5 Saab 95 Saab 9-5 2002 Saab 9-5 Sedan
Zobacz inne galerie Saab

Opinie o instalacji LPG

Saab 9-5

  • 1.
  • 2,75 Saab 9-5 I 3.0 i V6 24V (200KM) 1999r.
    dodał: qrwix, 26.07.2012

    Jak masz kupę kasy i montujesz gaz do Poloneza czy innego starego rupiecia to śmiało, inaczej NIE POLECAM!!! Białystok, głęboka Polska, może nawet do samych Włoch lepiej jechać na montaż. Taniej cię to wyniesie niż u Pana Janka - właściciela warsztatu, który to jest bardzo nieprzyjemnym i niemiłym człowiekiem. Jeśli już, nie płać mu żadnej kasy do czasu odbioru auta i porządnego przetestowania, bo zerżnie na kasie a potem się rzuca i wypina, że to co złe to wina auta ale nie montażu czy instalacji. PS model auta jest fałszywy. Reszta jest autentyczna.

  • 2.
  • 5,00 Saab 9-5 I 2.3 i T (170KM) 2000r.
    dodał: RadekZG, 30.04.2009

    Super instalacja gazowa z dopasowaniem dla turbo i mocy silnika. Jedzie jak na benzynie. Nie wiem jak z trwałością silnika i turbiny, ale 15l/100km benzyny było nie do przyjęcia. Teraz jest 16-17l/100km gazu ( jazda miejska. Jak na razie OK.

  • 3.
  • 4,50 Saab 9-5 II 2.3 t (185KM) 2010r.
    dodał: admon, 25.09.2013

    Bardzo dobrze dobrana instalacja,samochód jeździ na gazie tak jak nie benzynie.Spalanie ok 1 l więcej,więc nie najgorzej.Schludnie wykonana instalacja,jestem zadowolony.

  • 4.
  • 5,00 Saab 9-5 I 2.3 t (185KM) 2004r.
    dodał: Mat, 20.09.2011

    Jestem bardzo zadowolony z pracy którą włożyli w to autko Ci Panowie. Bo efekt jet bardzo zadowalający. POLECAM

  • 5.
  • 3,75 Saab 9-5 I 2.0 T 16V (185KM) 2002r.
    dodał: n, n, 04.08.2011

    Nie równa praca silnika na biegu jałowym w porównaniu do pracy na benzynie

  • 6.
  • 5,00 Saab 9-5 I 2.3 T 16V Aero (250KM) 2002r.
    dodał: johny, 18.05.2010
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Saab 9-5

Saab 9-5

61 komentarzy

54 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~dj~dj

Jaki olej wlac do 2.0 t

~al~al

Do ~saabmen:
no to tak raczej normalni Ci pali, w mieście powinien w oklicach 11, ale pytanie gdzie miaszkasz.. i ile stoisz w korkach

~dante~dante

ile trzeba wlac oleju do saab 9-5 98r 2.0 Torbo 150KM? nie wiel ile zakupić na wymiane?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Saab

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
3 419
Przejechany dystans
2 563 696 km
Zatankowanego paliwa
131 459 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
647
Wydanych pieniędzy
373 365 zł
Średnie wydatki na auto
2 686 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
900
Wydanych pieniędzy
263 173 zł
Średnie wydatki na auto
1 893 zł
Zobacz dzienniki kosztów Saab (139)

Testy zderzeniowe Saab 9-5

Najnowsze testy zderzeniowe Saab 9-5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Saab 95

Saab 9-5
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Saab

Zużycie paliwa Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

Na podstawie 2 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: adi68@interia.p, dodano: 21.10.2008 10:26

Samochod jezdzi duzo zarowno po miescie jak i na trasie. W miescie przy dynamicznej jezdzie spalanie wynosi ok 12L przy oszczednej jezdzie 10L. Na trasie natomiast do predkosci 160km/h spalanie w granicy 9L, powyzej tej predkosci spalanie podobne jak w miescie.

pełny raport Saab Kombi 2.3 t

autor: adamUS, dodano: 12.12.2013 19:10

Spalanie jak na masę i moc naprawdę niskie (1720kg i 120KM/280Nm). Wygodne i super wyposażone autko za małe pieniądze. Naprawy raczej niedrogie, zawieszenie (opel) dosyć mocne i tanie!!! Oprócz amortyzatorów (wyższa półka x3 cena). Silnik na łańcuchu, tylko jeden pasek napędzający osprzęt. Znaleźć dobrego serwisanta (forum SAAB) i koszty utrzymania na poziomie auta klasy niższej. Polecam!!!

pełny raport Saab Sedan 2.2 TDi

autor: subaru1985@inte, dodano: 15.09.2009 01:23

NAJNOWSZE OPROGRAMOWANIE dla saaba aby twój samochód miej palił znacznie miej palił . Jeżeli masz 150koni mechanicznych mogą ci zwiększyć 185 jeżeli masz 185 to maksymalna moc jaka uzyskasz to jest 245 koni mechanicznych.2.0T program był wgrywany Wielkiej Brytanii jest to program wgrywany początkowo do silnika a następnie do skrzyni za dopłatą można tez wgrać program do klimatyzacji do jej łatwiejszej obsługi koszt około 600 zł

pełny raport Saab Sedan 2.0 T 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Saab 9-5 III Sedan 2.8 V6 Turbo 300KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Saab 9-5, oglądali także