Wszystkie modele

Starsze

9-3 9-5 9-7X 900 9000 99
Opony
Części i akcesoria

Galerie

Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.

Saab 9-5 Sedan 2010 - widok z tyłu
Saab 9-5 Sedan 2010 - widok z tyłu
Saab 9-5 Sedan 2010 - widok z tyłu
Saab 9-5 Sedan 2010 - widok z tyłu
Saab 9-5 Sedan 2010 - deska rozdzielcza
Saab 9-5 Sedan 2010 - pełny panel przedni

Generacje Saab 9-5

Gdyby ktoś pokusił się o wybranie najciekawiej wystylizowanych limuzyn klasy wyższej, w swoim rankingu z pewnością ująłby Saaba 9-5 III. generacji. To, że szwedzcy designerzy odważnie podeszli do zaprojektowania nadwozia, widać z każdej jego strony. Przód cechują charakterystyczny dla marki grill oraz nowoczesne reflektory z obramowaniem. Linię boczną wyróżniają z kolei wąskie szyby, czarne wykończenia słupków A, potężnej wielkości słupki C oraz harmonijne połączenie kabiny z częścią bagażową. Tył natomiast rzuca się w oczy za sprawą masywnej formy, licznych przetłoczeń oraz atrakcyjnych lamp.

Designerom Saaba nie zabrakło oryginalnych pomysłów także przy opracowywaniu wnętrza. Zgodnie z tradycją firmy, kokpit zaprojektowano, inspirując się kabinami samolotów, dzięki czemu (albo przez co - to już zależy od gustu) wchodząc do środka, mamy wrażenie zajmowania miejsca w myśliwcu. Szkoda, że niepowtarzalna forma kokpitu nie poszła w parze z jego przejrzystością, bo nie dość, że przyciski pokładowe są dość niefortunnie ulokowane, to jeszcze mają niewystarczającą wielkość i są słabo opisane. Zastrzeżeń nie budzi jakość wykończenia wnętrza - ładne i miłe w dotyku materiały świadczą o tym, iż podróżujemy samochodem z górnej półki.

Z przodu siedzi się w 9-5 bardzo komfortowo - kierowca i pasażer mogą cieszyć się z wygodnych foteli oraz ogromnej swobody ruchów. Z tyłu jest już nieco gorzej - na nogi miejsca jest tam multum, ale wyższym osobom może nieco przeszkadzać opadający dach. Zresztą samo zajmowanie miejsca na tylnej kanapie nie należy do wygodnych, co spowodowane jest koniecznością przeciskania się przez niewielkie otwory drzwiowe. Minusem kabiny pasażerskiej jest ponadto słaba widoczność. Złych słów nie powiemy z kolei o przestrzeni bagażowej - cieszy ona pojemnością i jest łatwo dostępna.

Opisywany Saab idealnie nadaje się dla tych kierowców, którzy oczekują od prestiżowej limuzyny przede wszystkim odpowiedniego prowadzenia. Sztywne nastawy zawieszenia sprawiają, że szwedzki model jest istnym “pożeraczem” zakrętów i gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. Niestety, własności jezdne jak marzenie wiążą się ze stosunkowo twardym resorowaniem nierówności. Układ kierowniczy modelu określimy mianem przyzwoitego, zaś układ hamulcowy - prześwietnego.

Co prawda Saab 9-5 III mógłby teraz odbierać klientów Audi, BMW i Mercedesowi, jednak tego nie czyni. Powód? Nie tylko ten model, ale i cała szwedzka marka zniknęła z rynku nowych aut, a powrót do rywalizacji na motoryzacyjnej arenie stoi pod wielkim znakiem zapytania. Z czysto praktycznego punktu widzenia sprawia to, że właściciele 9-5 muszą borykać się z problemami w serwisie, a chętni na używaną sztukę raczej nie mogą przebierać w ofertach. Patrząc jednak na sytuację z innej perspektywy, dochodzimy do wniosku, że oto mamy wyjątkowe, rzadko spotykane i historycznie ważne auto, które - niczym wino - powinno z biegiem lat drożeć.

Komentarze redakcji

Powagosław: Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić.
Luzacjusz: Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni

Publikacje o Saab 9-5

Czy warto kupić - używany Saab 9-5 (od 1997 do 2010)

Saab 9-5 nie jest propozycją dla każdego. Limuzyna o specyficznej urodzie pod wieloma względami odstaje od konkurencji. Jest też kosztowna w utrzymaniu. Niedostatki rekompensują niskie ceny używanych egzemplarzy oraz duża porcja skandynawskiego stylu w każdym z nich.

Saab 9-5 - z jakim silnikiem warto?

O tym, że Saab 9-5 to fantastyczne auto chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Znakomite osiągi, doskonała jakość wykonania, niesamowite wrażenia z jazdy i styl, którego szwedzkiej marce pozazdrościć może każdy niemiecki czy japoński producent. Pod koniec lat 90-tych XX wieku skandynawski producent, którego...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Saab 9-5 - skandynawski indywidualista

Szwecja to kraj wyjątkowy. Sztokholm, stolica Królestwa, uchodzi za jedno z najczystszych miast świata. W trzeciej dekadzie sierpnia na północnych krańcach Bałtyku, w ojczyźnie fundatora nagrody Nobla, obchodzone jest Święto Kwaszonego Śledzia. W jednym ze szwedzkich miast, Jakkasiarvi, znajduje się...

Saab 9-5 Sedan model 2010

Początek ery wyrazistego stylu projektowania szwedzkiej marki premium.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Saab 9-5

Społeczność kierowców Saab 9-5autoWcentrum - społeczność Saab 9-5

najwyższe oktanyAuta - Saab 9-5

Saab 9-5 68,51

Saab  9-5 2.0T LPG 51,51

Saab 9-5 SAABINA 55,57

Saab 9-5 Gary Fisher 83,96

Saab 9-5 deep ocean blue 74,25

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Saab 9-5

kolek194 30,00

pakero0000 30,15

inskom 30,06

Qchar 97,70

myshka 30,10

prestidigitator 60,08

luki81 29,90

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Saab 9-5

Zamiana SID1 na SID2 (komputer pokładowy)
Zamiana SID1 na SID2 (komputer pokładowy) Witam! Postanowiłem opisać w pełni wyjaśniający sposób wymiany (zamiany) komp...
Zestaw GSM Nokia CK-200 (bluetooth)
Zestaw GSM Nokia CK-200 (bluetooth) Dzisiaj do Aero wjechał zestawik Nokia CK200. Zamontowałem go oczywiście zgodnie...
Gaz Problemów ciąg dalszy
Gaz Problemów ciąg dalszy Było fajnie przez 2 tygodnie i się zepsuło :) Zaczynam mieć podejrzenia dotyczą...
Kilka drobnych tematów
Kilka drobnych tematów Zamówione zostały: - zawór bypass do nagrzewnicy (bo jakiś taki mokry, delika...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Saab 9-5

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Saab 9-5
 

Najpopularniejsza wersja Saab 9-5

Saab 9-5

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Saab 9-5
 

Saab 9-5 najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Volvo S60 Momentum Volvo S60 Momentum
Rocznik: 2011. Przebieg: 117 489 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 64 900 zł
Volvo V70 Momentum Volvo V70 Momentum
Rocznik: 2009. Przebieg: 129 365 km. Silnik: 2.0 100KM .
Cena: 59 900 zł

Używane Saab 9-5

Saab 9-5
2.3 benzyna 186 KM
145 000 km, 2007
31 899 PLN
Saab 9-5
2.3 benzyna 218 KM
109 000 km, 2005
26 500 PLN
Saab 9-5
1.9 diesel 150 KM
176 729 km, 2006
23 900 PLN
Saab 9-5
3.0 diesel 177 KM
170 000 km, 2002
10 900 PLN

Ocena auta Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

  • Średnia ocena
    na podstawie 2 opinii
  • 4,45
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Saab 9-5

Saab 9-5 Sedan Saab 95 Saab 9-5 2001 Saab 9-5 2002 Saab 9-5 Sedan 2010 Saab 9-5 SportKombi Saab 9-5 II Sedan Saab 9-5 Saab 9-5 BioPower Saab 9-5 I Kombi - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Saab

Opinie o instalacji LPG

Saab 9-5

  • 1.
  • 2,75 Saab 9-5 I 3.0 i V6 24V (200KM) 1999r.
    dodał: qrwix, 26.07.2012

    Jak masz kupę kasy i montujesz gaz do Poloneza czy innego starego rupiecia to śmiało, inaczej NIE POLECAM!!! Białystok, głęboka Polska, może nawet do samych Włoch lepiej jechać na montaż. Taniej cię to wyniesie niż u Pana Janka - właściciela warsztatu, który to jest bardzo nieprzyjemnym i niemiłym człowiekiem. Jeśli już, nie płać mu żadnej kasy do czasu odbioru auta i porządnego przetestowania, bo zerżnie na kasie a potem się rzuca i wypina, że to co złe to wina auta ale nie montażu czy instalacji. PS model auta jest fałszywy. Reszta jest autentyczna.

  • 2.
  • 5,00 Saab 9-5 I 2.0 i T SE (150KM) 2001r.
    dodał: Joachim40, 12.11.2014

    Samochód przeszedł Gazowanie w autoryzowanym serwisie LandiRenzo , z racji takiej że samochód miał służyć w dalekie trasy i miał pokonywać wiele kilometrów w ciągu roku zależało mi na bardzo dobrej instalacji , od czasu zagazowania samochód mnie nie zawiódł wszystko działa poprawnie.

  • 3.
  • 5,00 Saab 9-5 I 2.3 i T (170KM) 2000r.
    dodał: RadekZG, 30.04.2009

    Super instalacja gazowa z dopasowaniem dla turbo i mocy silnika. Jedzie jak na benzynie. Nie wiem jak z trwałością silnika i turbiny, ale 15l/100km benzyny było nie do przyjęcia. Teraz jest 16-17l/100km gazu ( jazda miejska. Jak na razie OK.

  • 4.
  • 4,50 Saab 9-5 II 2.3 t (185KM) 2010r.
    dodał: admon, 25.09.2013

    Bardzo dobrze dobrana instalacja,samochód jeździ na gazie tak jak nie benzynie.Spalanie ok 1 l więcej,więc nie najgorzej.Schludnie wykonana instalacja,jestem zadowolony.

  • 5.
  • 5,00 Saab 9-5 I 2.3 t (185KM) 2004r.
    dodał: Mat, 20.09.2011

    Jestem bardzo zadowolony z pracy którą włożyli w to autko Ci Panowie. Bo efekt jet bardzo zadowalający. POLECAM

  • 6.
  • 3,75 Saab 9-5 I 2.0 T 16V (185KM) 2002r.
    dodał: n, n, 04.08.2011

    Nie równa praca silnika na biegu jałowym w porównaniu do pracy na benzynie

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Saab 9-5

Saab 9-5

61 komentarzy

54 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~dj~dj

Jaki olej wlac do 2.0 t

~al~al

Do ~saabmen:
no to tak raczej normalni Ci pali, w mieście powinien w oklicach 11, ale pytanie gdzie miaszkasz.. i ile stoisz w korkach

~dante~dante

ile trzeba wlac oleju do saab 9-5 98r 2.0 Torbo 150KM? nie wiel ile zakupić na wymiane?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Saab

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
3 728
Przejechany dystans
2 868 930 km
Zatankowanego paliwa
141 603 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
712
Wydanych pieniędzy
396 446 zł
Średnie wydatki na auto
2 591 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 002
Wydanych pieniędzy
281 251 zł
Średnie wydatki na auto
1 838 zł
Zobacz dzienniki kosztów Saab (153)

Testy zderzeniowe Saab 9-5

Najnowsze testy zderzeniowe Saab 9-5 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Saab 95

Saab 9-5
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Saab

Zużycie paliwa Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

Na podstawie 3 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Marcin, dodano: 07.12.2012 09:30

Ze spalanie jestem bardzo zadowolony. saab 2.0 z gazem którego mam jeszcze ani razu nie spalil mi srednio wiecej niz 12litrów gazu na 100km. maks jaki miałem to 11.8l. na trasie przy 120, 130 ok 7, 8litrow. w miescie nie mierzyłem ale srednia bdb to po co sibie tym głowe zawracac. jesli chodzi o spalanie benzyny to tu troche dziwna sprawa bo dugi saab z silnikiem 2.3 (185km)pali mniej o ok 0.3 do 0.5 litra mniej niz 2.0(km)

pełny raport Saab Sedan 2.0 i T SE

autor: jerzy.kossak@o2, dodano: 11.03.2014 23:29

Wartości spalania uwzględniłem w miesiącach gdzie temperatury powietrza nie spadają poniżej 5 stopni. Podczas dużych mrozów spalanie w mieście dochodzi do 10 litrów przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu, ale ja akurat uważam że ten samochód nie śpieszy się w mieście! ;) Co do maksymalnego zużycia opisanego przeze mnie to uzyskałem je na autostradzie na odcinku ok. 450 km ze średnią prędkością 140 km bez obciążenia. Nieduży ruch przyczynił się do płynnego operowania gazem. Średnia autostradowa w Polsce to od 7.5 do 8.5 w zależności od natężenia ruchu. Pozdrawiam

pełny raport Saab Kombi 3.0 TiD

autor: adi68@interia.p, dodano: 21.10.2008 10:26

Samochod jezdzi duzo zarowno po miescie jak i na trasie. W miescie przy dynamicznej jezdzie spalanie wynosi ok 12L przy oszczednej jezdzie 10L. Na trasie natomiast do predkosci 160km/h spalanie w granicy 9L, powyzej tej predkosci spalanie podobne jak w miescie.

pełny raport Saab Kombi 2.3 t

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Saab 9-5 Sedan 2.8 V6 Turbo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Saab 9-5 III Sedan 2.8 V6 Turbo 300KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Saab 9-5, oglądali także