Szukaj

Informacje o Saab 900 II Cabrio

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia

Saab 900 II Cabrio – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 5
Długość 4637 mm
Szerokość 1711 mm
Wysokość 1436 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Rozstaw kół - przód 1446 mm
Rozstaw kół - tył 1443 mm
Zwis przedni 1007 mm
Zwis tylny 1030 mm
Prześwit 114 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1075 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 990 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 838 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 963 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1330 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1061 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 378 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 295 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,0
~gabrys86@tlen.pl
Saab 900 II
Cabrio 2.0 i 131KM 96kW
Ogólnie bardzo dobrze, auto naprawdę bezawaryjne i tanie w utrzymaniu. Drogie części do SAABA to mit i miejska legenda. W połączeniu z prostym i niezawodnym silnikiem, oraz dobrą instalacją gazową daje naprawdę ciekawą i tanią mieszankę. Pomimo swojego nadwozia (cabrio) jest w pełni użytkowe (woziłem nim plazmę 40\', narty, jeździłem na wakacje pod namiot we 2 osoby) Dodatkowo wykonanie wnętrza jest świetne i oprócz tego że potrafi coś tam stuknąć i puknąć na świetnych polskich drogach osoba siedząca w środku w ogóle nie zorientuje się że siedzi w cabrio, tylko w coupe :)
4,4
~zanussi
Saab 900 II
Cabrio 2.0 i 131KM 96kW
Jest to autko nieco kapryśne jeśli chodzi o drobne usterki elektroniki ale generalnie jest to cudowny, niepowtarzalny wehikuł, w którym można się poczuć naprawdę wyjątkowo! Z każdym dniem uwielbiam go bardziej i czuję, że dokonałem dobrego wyboru. Piękny klasyczny design (niektórym to nie odpowiada) w połączeniu z solidnym wykonaniem (szwedzka stal pomimo słusznego wieku jest dalej w doskonałym stanie) i dynamicznym silnikiem oraz super układem kierowniczym/zawieszeniem. Mógłby tylko trochę mniej palić:)
3,9
~promotion@onet.pl
Saab 900 II
Cabrio 2.3 150KM 110kW
jak już podejmie się decyzję o tym aby jeżdzić tym samochodem to szczegóły nie mają znaczenia , koszty eksploatacji i napraw są nie istotne przy frajdzie jaką daje wiatr we włosach natomiast nie sugerujcie się niską ceną zakupu używanego saaba , codzienna eksploatacja nadrobi różnicę

Usterki Saab 900 II

Liczba wpisów: 7
ściąganie auta na lewą stronę, silne drganie kierownicy
  • Saab 900 II Hatchback 2.3 150KM 110kW 1993-1998
  • zawieszenie
W czasie jazdy auto zaczęło silnie ściągać na lewą stronę i nie mogłem prawie utrzymać kierownicy, szczególnie przy hamowaniu silnikiem czy podczas wychodzenia z zakrętu. Delikatnie pęknięta guma osłonowa łożyska [przegubu]. Dostał się brud i piasek oraz żwir z naszych naprawianych "super" dróg. Wymiana gumy (info dla posiadaczy SAAB'a 900 1996r.) guma idealnie pasuje o dziwo od VW T4! [naprawa w trasie]. wyczyszczenie łożyska, smar, opaski. Udało mi się uratować łożysko w ostatniej chwili.
Oczekuje na rozwiązanie
Układ wybieraka skrzyni biegów.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
W autach o większym przebiegu, ok. 200 tys. km, czasami później, ujawnia się zużycie mechanizmu wybieraka skrzyni biegów, co przejawia się zacinaniem lewarka przy próbie wrzucenia biegu (najczęściej wsteczny, 5, 1 i 2). Często doraźnie pomaga wrzucenie najpierw innego biegu, np. jak nie wchodzi piątka, należy najpierw lewarek przestawić na trójkę, a potem spróbować ponownie włączyć piątkę. Powodem usterki jest zużycie plastikowych tulejek - koszt naprawy powinien wynosić ok. 150 zł. Uwaga! Niektóre warsztaty próbują naciągnąć klienta na wymianę skrzyni biegów - warto wtedy zasięgnąć opinii innego specjalisty.
Wsteczny bieg.
  • Saab 900 II
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 4
Problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Wyrabia się synchronizator wstecznego biegu. Można z tym jeździć, aż do momentu kiedy wstecznego w ogóle nie da się wrzucić. Jest sposób na wrzucanie wstecznego jak już nie wchodzi: nacisnąć hamulec (chodzi o to aby auto stało), wcisnąć pedał sprzęgła, wrzucić pierwszy bieg (nie puszczając sprzęgła i hamulca), wrzucić piąty bieg, i teraz w 99% wsteczny wejdzie bez problemu. Możliwości naprawy: można szukać używanej skrzyni i zamienić skrzynie, można oddać skrzynie do naprawy - druga opcja jest o tyle lepsza, że to jest "nasza" skrzynia i mamy pewność co do jej działania, bo zdąża się też w tych skrzyniach, że jedynka wyskakuje. Należy również pilnować poziomu oleju w skrzyni. Serwisy często tego nie sprawdzają bo jest to w miarę złożona operacja, a na obniżonym poziomie oleju synchronizator wstecznego szybciej się wytrze. Niestety silnik Saab`a jest wspaniały, ale skrzynia Opla ma swoje nie domagania :(
Saab 900 II Cabrio