Szukaj

Informacje o Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015

Lata produkcji: 2004 – 2015
Segment: VANy
Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2004 roku. Altea uzupełniła rodzinną ofertę Seata, dołączając do większego modelu Alhambra. Auto jest również jednym z pierwszych tworzących grupę sportowych, rodzinnych vanów zwanych też MSV. Jego projektantem był Walter de'Silva, a zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagena o symbolu PQ35. W 2009 roku model został poddany modernizacji, po której upodobnił się do Ibizy IV generacji. Altea dostępna jest również w powiększonej wersji XL oraz uterenowionej Freetrack.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemny rodzinny samochód, który miłe wrażenie sprawia zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dynamiczna sylwetka nie kłamie - Altea jest może jeździć szybko. ~Powagosław
Luzacjusz
Altea jest jak shake w „Pulp Fiction”. Dobra, ale nie bardzo warta swojej ceny. Sylwetka trochę przerysowana. Choć przynajmniej potrafi się rozpędzić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~260781
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
Auto, praktyczne i raczej niezawodne w moim przypadku 1.6MPI/LPG Tanie i łatwe w serwisowaniu. Mechanicy doskonalę sobie radzą z tą mechaniką. Prosta konstrukcja, zapewnia spokój ducha. Niestety jak dla mnie bardzo głośne, nie spodziewałem się tego po takim samochodzie. Dochodzi do tego skrzynia 5biegów która ewidentnie nie nadaję się na trasy. Auto dobrze sprawdza się w mieście, dużo miejsca z przodu jak i z tyłu pojazdu, bardzo wygodnie można podróżować w 4 dorosłe osoby. Bagażnik troszkę mały, więc polecam wersję XL jak ktoś planuje dalsze wypady z całą rodziną albo box dachowy.
4,1
~Olek
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
Auto bardzo fajne, kupione przez przypadek bo nie brałem go pod uwagę podczas poszukiwań auta. Dobrze się prowadzi, silnik świetnie znosi założoną przeze mnie instalację gazową, zachwyca ilością miejsca i ilością schowków, świetne radio, wygodne fotele i ten sportowy wygląd, auto niebanalne. Z minusów to paliwożerny silnik (wg mnie wynika to z masy auta 1400kg) który lubi łyknąć olej, skrzynia biegów precyzyjna ale aż się prosi o szósty bieg. Więcej zastrzeżeń nie mam, kupiłbym jeszcze raz, naprawdę dobre auto dla rodziny 2+2.
4,2
~billy
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
Idealny samochód dla osób którym poczucie luksusu w codziennym użytkowaniu jest totalnie zbędne. Altea sprawdza sie doskonale w zatłoczonym mieście, do rozwożenia dzieciaków do przedszkola czy szkoly, z powrotem jeszcze zakupy, korek, dzieciaki i garaż ... ;) W srodku jest przestronnie, efekt potęguje wysoko poprowadzona linia dachu. Niestety jest to zwykly kompakt wiec w srodku mamy morze twardego plastiku, na szczęście jest dosyć odporny na przetarcia czy zarysowania. Fotele wygodne, dobre trzymanie boczne, tapicerka latwo sie czysci po szkodnikach (dzieci), na plus jest tez możliwość przesuwania tylnej kanapy, przy malych dzieciach mozna sobie latwo i szybko powiększyć bagażnik. Moja ma 7 lat i poki co nic w srodku nie trzeszczy. Silnik 1.6 to miejski wol roboczy (jednostka jeszcze chyba z lat 90tych), czyli bezobłsługowo połyka tysiące km po mieście, niestety charakteryzuje się lichymi osiagami (12,5 sek) jak na dzisiejsze czasy, a na autostradzie to tak lepiej nie ustawiac tempomatu powyzej 160km/h bo robi sie bardzo glosno, no ale do codziennej jazdy to jednak wystarcza. Dodam jeszcze, że 1.6 8v to moj swiadomy wybor, bo szukałem silnika idealngo pod lpg. Co do serwisowania to ciężko znaleźć cos tańszego, auto jest produkowane od 2004, wiec czesci jest od groma na każdym kroku. Spalnanie to 8,5 na trasie, 12 na mieście (Kraków, godziny szczytu), autostrada (140 -150) 12l/100. Reasumując altea to przyzwoite wozidło za roządne pieniądze.
Średnie spalanie dla Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015
8,3
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
Nie wiem jakie samochody mają inni ale widzę,że mój to jakiś rodzynek.Zacznijmy od tego,że wywalamy oryginalne ogumienie 205/55/16 i zakładamy 195/65/15-oszczędzimy ok 0.5 litr/100.Przy prędkości 90-110 na trasie spala 6.1 litr,przy prędkości stałej 140 spala 6.4 litra.W mieście ok 8.2.Zimą zanotowałem zużycie do 9.1.Mam Alteę Essence sprowadzoną z Niemiec.Wymienione łożyska,kable,świece.Jak na takie gabaryty uważam,że zużycie paliwa jest bdb i może być konkurencyjne w stosunku do innych samochodów.
10,0
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
Alteą zrobiłem juz prawie 40kkm. Spalanie benzyny trzymało się na stałym poziomie 8 litrów na setke, jeżdzę raczej umiarkowanie, wiekszość poza miastem. Przy około 140 na autostradzie średnio w granicach 9-9,5/100km. Dojeżdzam ok. 30km do pracy w jedna strone wiec ok. 15kkm temu założyłem sekwencje i właśnie mi sie zwróciła ;) Srednio gazu łyka ok. 9,5, ostatnio wracając ze śląska na autostradzie, średnia przelotowa 140, wziął około 12 litrów. Na koszty utrzymania nie narzekam bo są raczej znikome, silnik praktycznie bezawaryjny, a w razie czego naprawy i części i tak tanie.
8,0
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
9 litrow na 100 km , jazda calay czas z bagaznikiem dachowym, większość trasy to po za miastem ze średnia predkoscia 100 km/h . W 80 % przypadkach jazdy uzywany tempomat. 1.6 benzyna bez gazu i nigdy nie bylo.

Usterki Seat Altea

Liczba wpisów: 21
Nieszczelność maski
  • Seat Altea XL 1.6 MPI LPG 102KM 75kW od 2010
  • części blacharskie
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 1
Maska na połączeniu plastiku (tam gdzie są spryskiwacze) z blachą jest nieszczelna, uszczelka gumowa się zużywa. Nie byłoby to nic ciekawego, gdyby nie fakt, że w najniższym punkcie rynienki z blachy nie był zrobiony otwór (fabrycznie!), przez który woda leje się do komory silnika. Stąd robi się pleśń na macie wygłuszającej, a w moim przypadku przy wygryzionej przez zwierzęta macie woda leje się na korek oleju (stąd potem majonez pod korkiem) i przelewa się na przewody do świec, co skutkuje przebiciem i brakiem możliwości jazdy w większym deszczu. Rozwiązanie jakie zastosowałem u siebie to wężyk poprowadzony od tego nieszczęsnego otworu w rynience aż do przodu maski w rejony zamka (jest tam takie wgłębienie w obudowie plastikowej, z którego woda potem ścieka na chłodnicę). Dodatkowo wymieniam matę na nieuszkodzoną, bo przy prędkościach autostradowych w wężyku potrafi zrobić się cofka.
7 komentarzy
Silnik - problem podczas przyspieszania
  • Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015
  • silnik
Nie zawsze, ale czasem występuje problem podczas przyspieszania. Zdarza się, że w czasie naciskania pedału gazu przez 2-4 sekundy samochód nie przyspiesza, a uczucie jest jakby paliwo nie docierało do silnika. Dodam, że zdarza się to zarówno podczas jazdy na benzynie jak i lpg. Wymieniłem filtry z instalacji lpg, ale na próżno. Kolejny mechanik wymienił cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, świece, uszczelki kolektora i nic, a swoje zainkasował. Potrzebuję pomocy - co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
DSG 7 - Mecatronic / utrata mocy i szarpie
  • Seat Altea XL 1.8 TSI 160KM 118kW od 2005
  • układ napędowy
Od początku skrzynia sprawiała problemy, a mianowicie 3-5 razy dziennie na D2-D3 potrafiła jak by odciąć moc i wręcz hamować biegiem mniejszym niż na wyświetlaczu. Zawsze na bardzo nierównej nawierzchni gdy jechałem na biegu D3 i zdejmowałem nogę z akceleratora aby zmniejszyć trzęsienie samochodu, w momencie gdy chciałem kontynuować i lekko przyśpieszyć pojazd nie odpowiadał i wręcz hamował, dopiero po wciśnięciu "gazu" do dechy ożywiało go po 1.5 sek. To samo się działo w czasie skrętu na skrzyżowaniu np. 3 pasmowym większym w lewo gdzie startuje 5 pasów i każdy sie wciska więc czasem trzeba odpuścić przyśpieszanie i na ponowne dodanie gazu nic, jak w powyższym... Po serwisie 7.5 tyś. km w Seacie zaktualizowano oprogramowanie, problem zmniejszył częstotliwość do 1 x na dzień lub nawet tydzień. Po serwisie 15 tyś. km ponownie wgrano nowe oprogramowanie do Mecatronic-i no i przyczyna już prawie usunięta, pojawia sie może 1 raz na 2 tyg. ale za to odczułem inną przypadłość, pojazd w czasie delikatnego ruszania na D2 potrafi szarpnąć lekko 2,3 razy (jak by już wsprzęgił D3 i dopiero chwilkę po tym wysprzęglał D1, takie subiektywne odczucie), pojazd przejechał już 600 km. od czasu serwisu, Gdzieś wyczytałem o Test drive po wymianie, aktualizacji Mecatroniki, Czy powinienem zrobić sugerowany test drive dla skrzyni DSG aby się nauczyła?
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
2,5
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
Dzień Dobry , Sam montaż oraz dobór elemetów nie mam zastrzeżeń, to koniec dobrego usługa gwarancyjna totalna katastrofa auto żle wyregulowane mimo moich zastrzeń Próśb o regulacje kóńczyło sie Słowem Wszystko jestes Wporządku tak mam być.Właczyć auto kalibracje to nie sztuka.!!Przez takie traktowanie klienta i wmawianie ze wszystko jest wporzadku straciłem dwie sondy...
5,0
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Zamontowana instalacja BRC SQ 32. Przebieg na LPG do dziś 110 tys.km, właśnie zrobiony kolejny przegląd i wymiana filtrów. Auto jak i instalacja od momentu montażu nie sprawiały żadnych problemów, dlatego pracę i montaż oceniam bardzo dobrze. Zero błędów usterek, nie wracałem na poprawki. Spalanie na poziomie 9l/100km oceniam bardzo przyzwoicie.
5,0
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC Sequent na wtryskach Alba. Montowana w 2016 r. Do teraz przebieg na LPG ok 60 tys.km. Silnik całkiem nieźle współpracuje z LPG, nie ma spadków mocy. Spalanie niewiele większe ok 15% w porównaniu z Pb. Do serwisu zaglądam jedynie na przeglądy.
Seat Altea Standard