Szukaj

Informacje o Seat Cordoba II Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW 1999-2003

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

czytaj więcej
Powagosław

To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.

~Powagosław
Luzacjusz

Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Widoczność - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Seat Cordoba II Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW 1999-2003
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Seat Cordoba II
Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW
ASV 1.9 TDI 256000km przebiegu spalanie maksymalne - osiągnięte po mieście w zimie jazda normalna - nie gaz - hamulec w lecie spada nawet do 5.5 spalanie minimalne - na dystansie 80 km 3.4 litra... (Szczecinek- Złotów, Szczecinek- Mścice) jazda na trasie 380 km - spalanie 3.8 bez klimy, a z klimą 4.2 w drodze powrotnej - jechałem max ok 120 km/h i z górek na luz, a zwalniając przed miastami hamowałem silnikiem, a jak warunki pozwalały (równy teren bez podjazdów) przez miasto jechałem na 5 biegu.. spalanie 3.4 możliwe do osiągnięcia w optymalnych warunkach drogowych - mały ruch... aby nie być gołosłowny zamieszczam filmiki: http://www.youtube.com/watch?v=G6jiVclENb0 http://www.youtube.com/watch?v=CtnQ4Ds4gWE http://www.youtube.com/watch?v=CzoLL-nVcJI
5,2
Seat Cordoba II
Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW
Ogólnie w przeciągu roku nie wydałem zbędnej złotówki na auto. Wiadomo rozrząd, płyny eksploatacyjne oraz filtry to konieczny wydatek. Koszt wszystkich filtrów to max ok 150 zł olej w podobnej cenie. Rozrząd mnie kosztował 1100zł, ale wymienia się go raz na 60 tys wiec nie robi się tego co roku. Jeśli chodzi o spalanie to rewelacja. Zdecydowanie polecam wersje 110 konną, dzięki większej mocy auto jest oszczędniejsze, łatwiej jest mu się napędzić. Przy umiejętnej technice można śmiało spaść poniżej 5 l na 100 km. Przy dynamicznej jeździe i większych prędkościach ok 6 l. Jadać ze stało prędkością 180 km/h komputer wskazywał 7,2 litra. Bezcenna jest mina znajomych gdy słyszą ile kosztuje mnie pełen zbiornik paliwa i na ile mi kilometrów wystarcza:)
5,0
Seat Cordoba II
Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW
jak przystalo na silnik TDI jest wrecz super oszczedny udalo mi sie zejsc nawet do 3,1 litra na 100 (trasa) w miescia jest to zwykle 5,2-5,5 litra a przy jezdzie sportowej (i to bylo maksimum jakie udalo mi sie osiagnac) to 6,7 :) serwis: czesci sa ogolno dostepne i niedrogie

Usterki Seat Cordoba II

Liczba wpisów: 37
Niedziałająca klimatyzacja /radio
  • Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
Problem zaczął się od samoczynnie włączającego się radia - rozładowywało akumulator - podłączenie zasilania przez stacyjkę częściowo pomogło. Następnie regulacja głośności /włącznik/ Wyłącznik nie działa właściwie próbując zwiększyć głośność przeskakuje o kilka wartości czasami wyciszy do zera. Brak możliwości sterowania klimatyzacją - czasami łączy tuż po odpaleniu auta później już nie można zmienić nastaw. Prace przeprowadzone częściowo pomogły lecz problem wraca jak bumerang - Radio rozebrane na części w metalowej obudowie główna płytka pokryta punktowo dziwnym czarnym nalotem - schodził wacikiem nasączonym spirytusem, prze lutowanie wszystkich Lutów na płytkach. przez pół roku ok później znów to samo
Oczekuje na rozwiązanie
szarpanie, wyciek plynu chlodzacego
  • Seat Cordoba II Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW 1999-2003
  • układ chłodzenia
Problemy zaczely sie od szarpania przy mocniejszym przyspieszeniu. auto podlaczono pod komputer ktory wskazal na czujnik cisnienia oleju- wymieniony. z czasem zapalila sie kontrolka- za malo plynu chlodzacego. plyn dolany, po nie dlugim czasie to samo. po wizycie u mechanika wymieniona uszczelka pod glowica. na jakis czas pomoglo, ale ostatnio powtorka z rozrywki plus zauwazylam ze z chlodnicy kapie, ale nie za duzo. i jeszcze nowy objaw: w czasie jazdy, mimo nie zmieniania temperatury nawiewu auto dmucha zimnym powietrzem. po przestawieniu na wyzsza temp. wszytsko wraca do normy... CO TO MOZE BYc??? nie mam pojecia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
SILNIK SŁABNIE PO ROZGRZANIU
  • Seat Cordoba II Sedan 1.6 101KM 74kW 1999-2002
  • silnik
PROBLEM POLEGA NA TYM ZE PO ROZGRZEBNIU DO 90STOPNI SILNIK NAGLE STAJE SIE ZAMULONY JAK BY SIE PRZEGRZEWAL. WENRTYLATOR SIE WPLACZA WYMIENILEM OSTATNIO TERMOSTAT BO NIE OSIAGAL TEMPERATUTY. WYDAWALO BY SIE ZE JEST WSZYSTKO OK. ALE PODCZAS TYCH UPAŁÓW NAPRAWDE ZAUWAZYLEM ZE SILNIK JEST TROCHE SLABSZY. PRZYSPIESZA W ŻÓŁWIM TEMPIE. KIEDY NATOMIAST JEST JESZCZE NIE ROZGRZANY IDZIE JAK Z PRACY. pŁYN WYMOIENIONY NA NOWY PODCZAS ZMIANY TERMOSTATU. POMOCY PRZEGRZEWA SIE SILNIK ?? PODCZAS WYSOKICH TEMPERATUR
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Cordoba II Coupe