Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Cordoba

Model należący do segmentu B, będący wersją sedan Seata Ibizy, produkowany w latach 1993-2009. Cordoba trafiła na rynek jako następczyni modelu Malaga. Auto zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Konstrukcyjnie było ono spokrewnione nie tylko z bliźniaczą Ibizą, ale też z VW Polo (wersja sedan, tzw. Polo Classic). W 1999 roku Seat zaprezentował model przejściowy po gruntownym faceliftingu, nazywany czasem Cordobą drugiej generacji. Stuprocentowo nowa ewolucja auta (projekt Waltera de„Silvy) debiutowała w 2002 roku. Po zakończeniu produkcji, Seat nie przedstawił następcy Cordoby.

Generacje Seat Cordoba

Choć nosi odmienną nazwę, Cordoba to tak naprawdę Ibiza, do której "przyklejono" trzecią bryłę nadwozia. Efekt tej operacji trzeba uznać za nadzwyczaj udany, bo nie dość, że mały Seat zachował agresywną linię nadwozia, to jeszcze zyskał ogromny bagażnik. Co prawda, ciasnota na tylnej kanapie pozostała bez zmian, ale trzeba jasno powiedzieć, że klasowi rywale nie są w tej materii lepsi. Plus za ładny, czytelny i ergonomiczny kokpit, minus za przeciętną jakość wykonania wnętrza.

Szeroka gama silnikowa to mocny punkt hiszpańskiego sedana. Spośród jednostek benzynowych, najbardziej optymalną opcją wydaje się wersja 1.4 - wystarczająco dynamiczna, spalająca akceptowalne ilości paliwa i tania w serwisowaniu. Lepszym wyborem - zwłaszcza biorąc pod uwagę rodzinny charakter auta - będzie jednak któryś z diesli, najlepiej 100-konny motor 1.9 TDI i najlepiej bez gigantycznego przebiegu. W porównaniu do Ibizy, Cordoba ma bardziej komfortowe nastawy zawieszenia, choć auto i tak jest bardzo sprężyste.

Jeśli poszukujesz taniego sposobu na jazdę, Seat Cordoba III. generacji jest dla Ciebie odpowiednią propozycją. Samochód okazuje się całkiem trwały (karoseria jest dobrze zabezpieczona przed korozją, silniki nie sprawiają większych problemów, jedynie przekładnia kierownicza i elektryka mogłyby być bardziej dopracowane), a prosta budowa i bezproblemowy dostęp do tanich części gwarantują niewygórowane ceny napraw. Co więcej, stosunkowo łatwo "upolować" zadbaną Cordobę.

Komentarze redakcji

Powagosław: To jeden z takich modeli, na które bezpowrotnie skończyły się pomysły. Powiedzmy, że Cordoba jako tako broniła się jakieś 15 lat temu. Ale jej ostatnia generacja to co najwyżej akt przeciętności daleki od hiszpańskiego temperamentu i hasła „Auto emotion”.
Luzacjusz: Sedan segmentu B to wyrażenie bliskoznaczne do takich epitetów, jak brzydki, nieforemny, koślawy, niezgrabny i nieproporcjonalny. Do tego zbioru można dołożyć hasło „Cordoba”. Przykładowe zastosowanie? „Ta dziewczyna jest strasznie cordoba. Musi popracować nad sylwetką”.

Publikacje o Seat Cordoba

Zapomniany przez producenta - Seat Cordoba

Nie ma co ukrywać - czasem bardzo trudno wstrzelić się w gusta klientów. Historia zna wiele przypadków samochodów, które wydawały się być bardzo ciekawe i przemawiające do szerokiej grupy odbiorców, ale w praktyce niewiele osób się nimi zainteresowało. Takim właśnie autem jest bohater tego tekstu.

Seat Cordoba - hiszpański, czy rodzinny temperament?
 
Nasz test

Zwykle przychodzi w życiu taki czas, że zaczynają rodzić się dzieci. I wtedy wszystko staje się za małe - a młodym ludziom czasem ciężko pożegnać się ze swoim ukochanym, sportowym wozem. Do tego rodzinny bus to jeszcze coś za dużego i zbyt "tatusiowatego", a niedrogie kombi są przeważnie stare...

Opis techniczny Seat Cordoba

Seat Cordoba to samochód zgrabny, w którym spotkać możemy dosyć szeroką gamę zespołów napędowych, co pozwala każdemu wybrać coś dla siebie. Miłośnicy diesla mogą natomiast wybierać pomiędzy wolnossacym i turbodoładowanym silnikiem. Linia karoserii jest prosta jednak ładna i tradycyjna, wnętrze jest proste...

Z charakterem

Indywidualny styl i zalety auta rodzinnego, to podstawowe cechy Seata Cordoby.

Stonowany charakter

Choć Cordoba w tej wersji silnikowej nie odzwierciedla hiszpańskiego temperamentu marki, to ma jednak swoje zalety.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Cordoba

Społeczność kierowców Seat CordobaautoWcentrum - społeczność Seat Cordoba

najwyższe oktanyAuta - Seat Cordoba

Seat Cordoba 60,10

Seat Cordoba 56,54

Seat Cordoba 78,37

Seat Cordoba Porażka ;) :D 58,15

Seat Cordoba Korba :) 64,61

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Cordoba

miskoff 30,11

chrumek1989 30,10

wfal 30,13

kpyka 30,12

pietrek-75 30,12

Pawel_TDi 30,11

musi92 30,19

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Cordoba

Słabe ogrzewanie
Słabe ogrzewanie Ostatnio jak już wszyscy wiemy, temperatura w naszym kraju, dość znacznie spadła...
usterka
usterka Witam. W ostatnim wpisie pisałem na temat nie działającej lampy tylnej dzisiaj m...
5000 km za nami ...
5000 km za nami ... Pokonanie tych tytułowych 5 tys. km zajęło Cordobie 4 miesiące. Muszę przyznać ...
Nowy akumulator
Nowy akumulator Stary już nie reagował na ładowanie, więc trzeba było zakupić nowy. Koszty 230zł...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Cordoba

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Seat Cordoba
 

Najpopularniejsza wersja Seat Cordoba

Seat Cordoba

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Seat Cordoba
 

Seat Cordoba najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Cordoba

Seat Cordoba
1.4 benzyna 60 KM
169 000 km, 2001
8 900 PLN
Seat Cordoba
benzyna
0
6 800 PLN
Seat Cordoba
1.4 benzyna 60 KM
241 000 km, 1997
4 500 PLN
Seat Cordoba
1.4 benzyna
130 000 km, 2002
7 900 PLN

Ocena auta Seat Cordoba

Wybrane opinie

Seat Cordoba Sedan 1.4 16V (75 KM)

jak dla mnie autko bardzo ladne,nie przecietne i nieczesto spotykane na drodze, dynamika silnika 1.4 srednia ale jezdze glownie sam wiec w zupelnosci mi wystarcza, dobra ekonomia jednostki napedowej, lato z klimatyzacja ok 7l/100 , w zimie 7,8l/100, bardzo dobrze i precyzyjnie dzialajaca skrzynia biegow, pisze o tym dlatego ze jezdzilem kilkoma samochodami ale w cordobie najbardziej plynnie i bez oporow zmienia sie biegi, denerwoje mnie za nisko umieszczony panal climatronika, troche trzeszczace tworzywa w zimie, glosno pracujace zawieszenie na dziurach natomiast super trzyma w zakretach cos za cos, jednak to sa rzeczy do ktorych trzeba sie przyzwyczaic i w kazdym samochodzie jest cos co nas denerwuje, jestem z niego bardzo zadowolony zaluje jedynie, ze nie kupilem uzywanej cordoby z turbodieslem takiej rocznej z malym przebiegiem, co nowe to nowe a nastepna bedzie miala diesla, pozdrawiam fanow marki

dodał: fan marki
Seat Cordoba Sedan 1.4 i (60 KM)

ogólnie autko jest bardzo fajne, małe bo małe ale da się jakoś z tym żyć.na szczególną pochwałę zasługuje silnik i skrzynia - już nie jeden koleś którego wiozłem nie mógł uwierzyć że mam pod maską 1.4 8V :D. cenie je także za małą usterkowość i tanie części zamienne (nawet oryginały) co jest dla Polaka bardzo ważne. ekonomia to także mocna strona tego auta. karoseria - zadbane auto nie będzie miało ani grama rdzy, zaniedbane będzie miało, ale rdzewienie będzie naprawdę bardzo powolne.wkurzać mogą pierdoły ale także poważniejsze rzeczy np. hamulce które po rozgrzaniu pracują w miarę dobrze, ale przed rozgrzaniem... radzę nie przekraczać 60 km/h. no i ta nieszczęsna przepustnica... no cóż - tanie auto dla małej rodziny(dosłownie - małego wzrostu i gabarytów), twarde ale pewne no i z nie lekką dozą sportowego charakteru:)

dodał: michalbak6@interia.pl
Seat Cordoba Sedan 1.6 i (75 KM)

Super autko. Przez 4 lata jazdy polonezem trzeba sobie go chwalić. Przywiozłem go z Niemiec, gdzie zapłaciłem za niego 3000 Euro. W wyposażeniu mam wspomaganie kierownicy, ABS, 4 szyby elektryczne, lusterka elektryczne, oryginalne radio, system pięknie grających głośników, 2 poduszki powietrzne, ABS, immobileizer i klimatyzację. Jedyną rzeczą jaką wymieniłem (jak narazie) jest łożysko w tylnim kole. Narzekać można jeszcze na sprzęgło i "wkładanie" biegów, ale do tego można się przyzwyczaić. Autko zwinne, szybkie i wygodne. Ma duży kufer. A klima to jest to! Już nigdy nie kupiłbym auta bez niej. Nic tylko jeździć i jeździć. Zamierzam go w niedalekiej przyszłości zagazować, aby ograniczyć wydatki na benzynę. Jak narazie nie mam zastrzeżeń do tego samochodu. I niech tak pozostanie. Polecam wszystkim!

dodał: Pawel (pawel.kruk@autocom.pl)
Seat Cordoba Sedan 1.4 16V (100 KM)

Auto ładne z zewnątrz w środku już rozczarowuje.Bez montażu dodatkowych elementów z drewna lub niklu ( jak kto woli ) wyglada jak "kopciuszek".Trudno w tym przypadku mówić o seacie jako aucie sportowym które przypomina tylko z wygladu.Parę nie przemyślanych elementów auta-bagażnik niby z ładnym zamknięciem ale nie praktycznym (proszę go otworzyć z siatkami w obu rękach) wystarczyła by dźwignia do otwierani we wnętrzu kabiny!Ogólnie auto całkiem przyzwoitę.Rozczarowuję równiez serwis ( niedawno przeczytałem że jeden lepszych w Polsce) może ja miałem pecha?Serwis nie mógł poradzić sobie z założeniem alarmu który wył regularnie co pół godz.Znalezienie przyczyny młodemu elektrykowi zajęło trzy dni!!!I to nie tylko jeden problem! Ostrzegam więc przed servisem w Osielsku pod Bydgoszczą.

dodał: marela.wera@neostrada.pl
Seat Cordoba Coupe 1.6 MPi (75 KM)

Mam wersje SX (Coupe) po prostu rewelacja, samochód jest dynamiczny i stosunkowo ekonomiczny(8.5 L w miescie wskazania komputera pokadowego). Wersja SX ze swoimi akcentami sportowymi i doskonaym wyposażeniem jest naprawde godna polecenia i jest doskonalom alternatywą dla trochę kobiecych megane coupe czy tigry. Samochodzik nigdy mnie nie zawiódl. Jakość plastików i wykonczenia jest lepsza niż w wersjach standardowych aczkolwiek plastiki dają o sobie znać przy większych nierównościach tym bardziej iż wersja SX ma utwardzone zawieszenie o bardziej sportowej charakterystyce. Jeżeli masz możliwość zakupu tej wersji nie wachaj się(pod warunkiem że jest z krajowej sieci dealerskiej). Gorąco polecam ten model.

dodał: MacGyver

Galerie Seat Cordoba

Seat Cordoba 1.4 16V (75 KM)  09.03.2006 - galeria redakcyjna Seat Cordoba 1.4 16V (75 KM)  23.03.2006 - galeria redakcyjna Seat Cordoba Sport Seat Cordoba Seat Cordoba 1.4 16V (75 KM)  14.02.2006 - galeria redakcyjna Seat Cordoba 1.4 16V (75 KM)  27.02.2006 - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Cordoba

  • 1.
  • 4,50 Seat Cordoba I 2.0 i (115KM) 1997r.
    dodał: gpik@poczta.onet.pl, 03.09.2009

    Silnik to typ AGG. Ogólnie dobrze znosi lpg. Komputer w instalacji w zasadzie był raz ustawiony i cały czas zachowuje się poprawnie, spalanie takie samo (średnio 9,5l/100km). Spadek mocy jest zauwazalny - nie ma takiego przyspieszenia jak na Pb zwłaszcza na wysokich obrotach (powyżej 4000). Sytuację poprawiłby chyba lepszy komputer bo AL602 to maksymalny prymityw. Jeśli chodzi o strzały w kolektor to było ich dosłownie kilka w czasie całego tego przebiegu, nie doszło do rozsadzenia kolektora, przepływomierz też jest nienaruszony. Nie mam żadnych korków antywybuchowych - jest tylko opaska na rurze dolotowej która spada w razie wybuchu. Występuje ciekawe zjawisko w tym aucie: wystarczy przełączyć na chwilę (nawet 20 sek)na benzynę a później na gaz i auto ma na gazie takie samo przyspieszenie jak na beznynie, ale będzie to trwało kilkanaście minut a później wraca do normy (czyli staje się lekko zamulony)

  • 2.
  • 2,50 Seat Cordoba II 1.6 (75KM) 2000r.
    dodał: I.R.Sz, 21.10.2010

    Od 2 lat (czyli od momentu zamontowania instalacji) same problemy. Najpierw silnik gasł na luzie, parę wizyt w warsztacie - gaśnie dalej, kolejna wizyta i regulacja - udało się - nie gaśnie..... tylko spalanie wzrosło do prawie 19 l/100 km. Kolejna wizyta - "to na pewno wina sondy lambda" - sonda wymieniona- ups..znów gaśnie. Nigdy więcej.....pal licho, że stracę gwarancję, może inny zakład działa bardziej profesjonalnie i gdzieś mi pomogą. Aha... na przeglądzie rocznym okazało się, że instalacja jest nieszczelna, co panowie raczyli sprawdzić i naprawić dopiero jak się ich przypilnowało stojąc obok. Dodatkowo każda wizyta umówiona na konkretną godzinę wiązała się z przynajmniej pół godzinnym oczekiwaniem.

  • 3.
  • 5,00 Seat Cordoba I 1.4 i (60KM) 1997r.
    dodał: Andrzej, 26.12.2012

    Na LPG przejechane 190tyś. km, poprzednio Skoda Felicja ponad 220 tyś na LPG. Cóż wyrosłem na LPG, teraz szukam czegoś nowszego chyba znów założę gaz. Obecnie instalacja ma prawie 7 lat auto 15, benzyny używam tylko w zimie na rozruch, nie robię już żadnych przeglądów tylko tankuję. Jedyna usterka to skruszały kolanka w parowniku. Spalanie teraz już 8 litrów, wcześniej gdy dbałem 7-7,5 litra. Muszę przyznać że mam szczęście co do instalacji gazowych.

  • 4.
  • 4,50 Seat Cordoba I 1.4 i (60KM) 1999r.
    dodał: pmpmp, 24.08.2010

    Założenie gazu do mojej cordoby to było najlepsze posunięcie. Silnik pracuje bez zarzutu. Gaz jest paliwem o wyższej liczbie oktanów niż benzyna także silnik pracuje na gazie bardzie miękko. Różnica w mocy niezauważalna, a spalanie...bajka Na trasie do 100km/h ok. 6.9 litrów; 120km/h ok. 7,3. W mieście około 9,5 litra. Mój STAG 300 PLUS idealnie nadaje się do niewysilonych jednostek benzynowych volkswagena montowanych również w skodach.

  • 5.
  • 4,25 Seat Cordoba III 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Pendrive, 25.02.2011

    Instalacje LPG zamontował poprzedni właściciel. Ja zrobiłem na tej instalcji już prawie 20 tys km i nie musiałem jeszcze jej serwisować. Jeżdżę na gazie z SHELLA (nie tankuje u panów rysiów). Jedyny problem pojawia się przy dużych mrozach -20 stopni - potrafi przygasnąć na wolnych obrotach. Przy rozgrzanym silniku żadnych problemów. Na wiosnę planuje serwis (pewnie wymiana filtru gazu) i oby tak dalej.

  • 6.
  • 3,50 Seat Cordoba I 1.4 i (60KM) 1998r.
    dodał: oct, 12.12.2011

    Zdecydowanie nie polecam zakładu DT GAS system z Lublina. Po założeniu instalacji przez pół roku trwała między nami wojna. W końcu wymienili parownik i wszystkie kłopoty jak ręką odjął. Auto przez pół roku nadawało się tylko do postawienia na kołki. Obsługa fatalna. Tyle kilometrów udało mi się zrobić po znacznej przeróbce tej instalacji. Auto nadal jeździ bezproblemowo.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Cordoba

Seat Cordoba

628 komentarzy

387 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~radio~radio

Do ~stenol: mam ksiazke do radia fabrycznego ale po niemiecku jak sie nie myle...

~seat cordoba FL~seat cordoba FL

witam moim zdaniem to seat cordoba FL to porażka fabryczna te fl to tak sie sypia ze nie jeden elektryk nie potrafi sie ogarnoc co w tych modelach sie dzieje a mechaniki mówią gonic te padła kazdy seat to jest syf na kułkach

~mondeo~mondeo

Do ~rzeznik: w Mondeo (na LPG) dokładnie takie efekty dawała zniszczona uszczelka pod głowicą w silniku.Nic nie pomagało, ani termostat nowy ani inne diagnozy. Dopiero wymiana tej uszczelki spowodowała, że wszystko wróciło do normy. PS.Dodatkowo strzelał korek -to chyba w związku z LPG, ale samej instalacji nic się nie stało.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
19 541
Przejechany dystans
14 524 751 km
Zatankowanego paliwa
572 388 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 989
Wydanych pieniędzy
933 172 zł
Średnie wydatki na auto
1 102 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 177
Wydanych pieniędzy
1 123 612 zł
Średnie wydatki na auto
1 327 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (847)

Zużycie paliwa Seat Cordoba

Na podstawie 943 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: TOUDI, dodano: 25.12.2013 21:44

witam jezdze tym autkiem juz 1,5roku jest to moje pierwsze autko diesel i jestem zachwycony nie naleze do osob z lekka noga za to tez mam mandaty ale autko jak na swoje lata wyglad wymiata.Rodzina 4osobowa sie miesci wiem bo taka mam jezdze do belgi bo tam pracuje i nie mialem tak oszczednego auta jak to plus jeszcze malo awaryjne (JAK SIE WSZYSTKO WYMIENIA NA CZAS I BIERZE SIE ZE SREDNIEJ POLKI CZESCI A NIE MADE CHINA)

pełny raport Seat Kombi 1.9 TDI

autor: pioter, dodano: 30.01.2008 22:01

Kupiłem auto rok temu z przebiegiem 24 tyś km. obecnie mam 32. od tego czasu nic poza wymiana oleju i laniem paliwa nie robiłem. myślałem swego czasu o LPG ale na dobrą sprawę nie bardzo to się opłaca, auto na trasie potrafi spalić niecałe 5l, w mieście max. 8.9 (zima i przez 10km wracając z pracy stoję w korkach). wiem, że te auta cechuje niezawodność i wyjątkowa trwałość zarówno jeśli chodzi o karoserię jak i silnik. Kupiłem auto okazyjnie i gdyby nie to że było nowe pewnie nigdy nie przekonałbym się jak taki niepozorny samochodzik może cieszyć:)

pełny raport Seat Sedan 1.4 i

autor: roman, dodano: 03.08.2010 15:23

Ogólnie w przeciągu roku nie wydałem zbędnej złotówki na auto. Wiadomo rozrząd, płyny eksploatacyjne oraz filtry to konieczny wydatek. Koszt wszystkich filtrów to max ok 150 zł olej w podobnej cenie. Rozrząd mnie kosztował 1100zł, ale wymienia się go raz na 60 tys wiec nie robi się tego co roku. Jeśli chodzi o spalanie to rewelacja. Zdecydowanie polecam wersje 110 konną, dzięki większej mocy auto jest oszczędniejsze, łatwiej jest mu się napędzić. Przy umiejętnej technice można śmiało spaść poniżej 5 l na 100 km. Przy dynamicznej jeździe i większych prędkościach ok 6 l. Jadać ze stało prędkością 180 km/h komputer wskazywał 7,2 litra. Bezcenna jest mina znajomych gdy słyszą ile kosztuje mnie pełen zbiornik paliwa i na ile mi kilometrów wystarcza:)

pełny raport Seat Coupe 1.9 TDi
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Seat Cordoba

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Cordoba

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Seat Cordoba

Seat Cordoba to samochód zgrabny, w którym spotkać możemy dosyć szeroką gamę zespołów napędowych, co pozwala każdemu wybrać coś dla siebie. Miłośnicy diesla mogą natomiast wybierać pomiędzy wolnossacym i turbodoładowanym silnikiem. Linia karoserii jest prosta jednak ładna i tradycyjna, wnętrze jest proste...

Zobacz dane techniczne Seat Cordoba

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Cordoba, oglądali także