Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Seat Ibiza Hatchback 1.9 TDi

Jeden z najpopularniejszych modeli należących do segmentu B oraz jeden z najbardziej udanych komercyjnie projektów Seata (ponad 5 mln sprzedanych egzemplarzy). Produkcja Ibizy ruszyła w 1985 roku. Pierwsza generacja modelu powstała we współpracy z Fiatem, a pozostałe – po przejęciu Seata przez Volkswagena. Wtedy też radykalnie zmieniła się stylistyka auta. Podstawową wersją Ibizy jest hatchback. Pozostałe wersje były wcześniej oferowane jako Seat Cordoba. Teraz wersja trzydrzwiowa nosi nazwę Ibiza SportCoupe, a kombi – Ibiza ST. Obecnie na rynku dostępna jest piąta generacja modelu.

Seat Ibiza Sport Coupe - lewy bok
Seat Ibiza Sport Coupe - widok z przodu
Seat Ibiza Sport Coupe - widok z tyłu
Seat Ibiza Sport Coupe - przód - reflektory wyłączone
Seat Ibiza Sport Coupe - poduszki powietrzne
Seat Ibiza Sport Coupe - bagażnik
Seat Ibiza Sport Coupe - kokpit

Generacje Seat Ibiza

  • Wybierz generację: Seat Ibiza V (2008 - teraz)
    Seat Ibiza V

    Seat Ibiza V

    Piąta, najnowsza i obecnie produkowana wersja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2008 roku. Bazuje on na prototypie Bocanegra zaprezentowanym w 2007 roku. Ibiza V powstała na płycie podłogowej Volkswagena PQ24, którą dzieli m.in. ze VW Polo i Audi A1....

    więcej o Seat Ibiza V

  • Wybierz generację: Seat Ibiza IV (2001 - 2008)
    Seat Ibiza IV

    Seat Ibiza IV

    Czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja Ibizy (oznaczenie 6L) debiutowała w 2001 roku (w Polsce pojawiła się rok później). Model zbudowano na platformie podłogowej A04 stworzonej przez inżynierów Volkswagena, zaś jego projektantem był Walter...

    więcej o Seat Ibiza IV

  • Wybierz generację: Seat Ibiza III (1999 - 2001)
    Seat Ibiza III

    Seat Ibiza III

    Trzecia generacja modelu była produkowana w latach 1999-2001. Była to de facto gruntownie zmodernizowana wersja Ibizy II. Zmiany objęły kształty nadwozia, dzięki nim samochód zyskał jeszcze bardziej sportowy charakter (dostępna była również usportowiona...

    więcej o Seat Ibiza III

  • Wybierz generację: Seat Ibiza II (1993 - 1999)
    Seat Ibiza II

    Seat Ibiza II

    Druga generacja Ibizy (symbol 6K) powstała po przejęciu hiszpańskiej marki przez niemiecki koncern Volkswagen. Model zaprezentowany w 1993 roku zbudowano na platformie podłogowej VW Polo, a wiele rozwiązań technicznych zostało zapożyczonych z Golfa trzeciej...

    więcej o Seat Ibiza II

  • Wybierz generację: Seat Ibiza I (1984 - 1993)
    Seat Ibiza I

    Seat Ibiza I

    Ibiza pierwszej generacji (oznaczona symbolem 021A) debiutowała w 1985 roku. W ofercie Seata zastąpiła model Fura. Ibiza I została stworzona na bazie Fiata 127, a jej nadwozie zaprojektował Giorgetto Giugiaro. W 1991 roku model został poddany face-liftingowi....

    więcej o Seat Ibiza I

Seat Ibiza V

„SportCoupe” i „SportTourer” – oto, jakich oznaczeń Seat użył przygotowując Ibizę w wersjach nadwoziowych coupe i kombi. Musimy śmiało rzec, że przydomek „Sport” pojawił się w nazwach nieprzypadkowo. Wystarczy rzut oka na nadwozie, aby dowiedzieć się, że jego stylistom postawiono za zadanie stworzyć auto przesycone dynamiką. Światła o agresywnej fakturze, opadająca linia dachu, a przede wszystkim głębokie przetłoczenia sprawiają, że Ibiza przyciąga wzrok, jak mało który „maluch”. Dla niektórych to zaleta nie do przecenienia.

W ciekawy design „ubrano” też wnętrze hiszpańskiego modelu. Umieszczone w „tubach” zegary z „wiszącymi” wskazówkami, „klapki” pełniące rolę osłon nawiewów, jak i sportowo wyprofilowana kierownica wzbudzają zainteresowanie, a wraz z licznymi wstawkami w jasnej barwie ożywiają kokpit. Niestety, przy bliższym poznaniu tablica rozdzielcza traci nieco na atrakcyjności – nie wszystkie przyciski pokładowe są tam, gdzie być powinny i nie wszystkie materiały użyte do wykończenia cechują się odpowiednią jakością. Drobne zastrzeżenia ślemy też ku widoczności z miejsca kierowcy.

W kwestii przestronności wnętrze prezentuje się przyzwoicie, ale na pewno nie wzorowo. Z przodu siedzi się na obszernych i udanie wyprofilowanych fotelach, a podróżowanie umila pokaźna ilość miejsca. Z tyłu nie jest już niestety tak różowo – nie trzeba być koszykarzem, żeby poczuć tam niedosyt przestrzeni. Ciasnotę na tylnej kanapie, Ibiza odrabia bardzo pojemnym bagażnikiem, który oferuje dodatkowo foremne kształty. Załadunek większych przedmiotów ułatwia nisko poprowadzona krawędź bagażnika, utrudnia zaś próg powstający po złożeniu tylnych siedzeń.

Z miejskiego Seata zadowoleni będą kierowcy z żyłką sportowca. Twardo zestrojone zawieszenie sprawia, że auto pewnie trzyma się drogi nawet na najciaśniejszych łukach, zaś bezpośredni układ kierowniczy pozwala na wykonywanie szybkich manewrów bez utraty stabilności. Kapitalne własności trakcyjne nie idą niestety w parze z należytym komfortem jazdy – podczas pokonywania nierówności, kabiną pasażerską mocno wstrząsa.

Podstawowa wersja Ibizy nie kosztuje dużo, a jej dodatkowym atutem jest przyzwoite wyposażenie seryjne – znajdziemy w nim czołowe i boczne poduszki powietrzne, elektrycznie regulowane szyby przednie, jak i reflektory służące do jazdy w dzień. W przypadku droższych odmian – z nadwoziem kombi czy mocniejszym silnikiem – ceny szybują mocno w górę, a wysokich kwot nie rekompensuje wyższy standard wyposażenia.

Seat Ibiza IV

Design jest niezaprzeczalnie jedną z najmocniejszych stron Ibizy - zwarta sylwetka, agresywnie narysowany przód i masywny tył pracują na sportowy charakter nadwozia. Choć atrakcyjne wzornictwo zastosowano także w środku, nie przeszkodziło to w zaprojektowaniu czytelnego i banalnie łatwego w obsłudze kokpitu. Materiały wykończeniowe prezentują się nieźle, ale ich wykonanie nie nastraja optymizmem. Z przodu w Secie siedzi się bardzo wygodnie - wystarczająca przestrzeń i obszerne fotele pozwalają na komfortową podróż. Niestety, z tyłu jest ciasno, a kufer ma zaledwie przeciętną pojemność.

Mimo przynależności do segmentu B, Seat Ibiza IV. generacji oferowany był w naprawdę mocnych wersjach. Niestety, zwykle były one źle traktowane i mają na swoim koncie kolizje, przez co dzisiaj wymagają sporych wydatków. Takowych uniknie się wybierając benzynową odmianę 1.4 lub lepszy pod względem osiągów i spalania wysokoprężny wariant 1.9 TDI. Dusigroszom polecamy nieprzyjemne dla ucha, ale oszczędne i niezawodne motory 1.4 TDI oraz 1.9 SDI. Typowo dla Seata, twarde nastawy zawieszenia zachęcają do pokonywania zakrętów, ale mocno ograniczają komfort jazdy.

Zaparowane lampy, zużyty alternator, usterkowe wspomaganie układu kierowniczego oraz wymagające stałej troski zawieszenie - oto typowe przypadłości bohatera naszego opisu. Silniki są zwykle trwałe, choć wczesne egzemplarze "benzyniaka" 1.4 mają problemy z odmą, a w intensywnie eksploatowanym 1.9 TDI dochodzi do awarii turbodoładowania. Prosta konstrukcja oparta na szalenie popularnych podzespołach grupy VW gwarantuje niewielkie koszty znakomitej większości napraw.

Komentarze redakcji

Powagosław: Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.
Luzacjusz: Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

Silniki Seat Ibiza

Seat Ibiza V - jaki silnik wybrać?

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

Publikacje o Seat Ibiza

Seat Ibiza Cupra - na podwójnym dopingu
 
Nasz test Seat Ibiza Cupra 1.4 TSI DSG

Niewielki Seat zaskakuje osiągami. To zasługa podwójnie doładowanego silnika 1.4 TSI. Sztywne zawieszenie oraz ostre hamulce zachęcają do dynamicznej jazdy. Najostrzejsza wersja Ibizy całkiem dobrze spisuje się także podczas codziennej eksploatacji.

Seat Leon FR vs Seat Ibiza Cupra - dwa pomysły na sport

180 KM, 250 Nm, 7-biegowe DSG, świetne osiągi, ciekawie brzmiące wydechy oraz bogate wyposażenie. Na tym podobieństwa się kończą. Czy drapieżna Ibiza Cupra wytrzyma konfrontację z dojrzałym Leonem FR?

Seat Ibiza 1.2 TSI - by cieszyć się jazdą
 
Nasz test Seat Ibiza 1.2 TSI DSG Style

Atrakcyjne nadwozie, żwawy i oszczędny silnik, szybka skrzynia DSG oraz dobrze zestrojony układ jezdny to niepodważalne zalety Seata Ibizy. Szkoda, że podczas ostatniej modernizacji nie popracowano nad wnętrzem, które nie wygląda najlepiej i rozczarowuje kilkoma rozwiązaniami.

Jeszcze bardziej zadziorny - Seat Ibiza
 
Nasz test

Seat Ibiza, podczas swojej wieloletniej obecności na rynku, dał się poznać jako sympatyczny, miejski samochód ze sportową nutką. Niedawno obecna generacja została odświeżona, my zaś, jako pierwsza redakcja internetowa, mamy przyjemność podzielić się z wami wrażeniami z testu tego auta.

Z odrobiną emocji - Seat Ibiza 6L (2002-2008)

Ibiza jest bliźniakiem Fabii i Polo. Przygotowano ją dla klientów preferujących auta ze sportowym "pazurem". Na rynku wtórnym liczba naprawdę gorących egzemplarzy jest jednak ograniczona. Zdecydowana większość Ibiz kryje pod maską niezbyt mocne silniki.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Seat Ibiza

Seat Ibiza na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Seat IbizaautoWcentrum - społeczność Seat Ibiza

najwyższe oktanyAuta - Seat Ibiza

Seat Ibiza 71,72

Seat Ibiza 1.4 TDI 70,55

Seat Ibiza 1.9 TDI GT 67,24

Seat Ibiza Ecomotive 88,18

Seat Ibiza BELPHEGOR TDI GT 73,51

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Seat Ibiza

majcher836 92,79

Michhh 73,95

grzesztof777 48,71

cw 30,52

marcin_bor 55,76

agusiaEL 82,15

beegos 35,18

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Seat Ibiza

Gwint zbiera żniwa
Gwint zbiera żniwa Wczoraj wieczorem wracając z pracy nie wiadomo skąd zapaliła mi się kontrolka ol...
Kolejny serwis w aucie i wszystko powinno działać w 100%
Kolejny serwis w aucie i wszystko powinno działać w 100% Przygotowuję Seata do dalekiej podróży. Nie pierwszy i nie ostatni raz. Jest duż...
Kolejne modyfikacje. Zakup gwintu, zamówienie znaczka i innych pierdółek
Kolejne modyfikacje. Zakup gwintu, zamówienie znaczka i innych pierdółek Witam, dzisiaj zainwestowałem w nowe zawieszenie (stare się już raczej do nicze...
Konserwacja
Konserwacja Trzeba było się zabrać za konserwację przed zimą, tak więc 2x puszka fluidolu je...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Seat Ibiza

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Seat Ibiza
 

Najpopularniejsza wersja Seat Ibiza

Seat Ibiza

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Seat Ibiza
 

Seat Ibiza najczęściej porównywane z:

Ford Fiesta
1.6 Duratorq TDCi (95 KM)
Ford Fiesta
1.6 Duratorq TDCi (95 KM)
Skoda Fabia
1.6 TDI CR DPF (90 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Seat Ibiza ST Seat Ibiza ST
Rocznik: 2014. Silnik: 1.4 62KM .
Cena: 52 090 zł 45 900 zł
Zyskujesz: 6 190 zł Zobacz szczegóły »
Seat Ibiza REFERENCE Seat Ibiza REFERENCE
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 49 653 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 4 753 zł Zobacz szczegóły »

Używane Seat Ibiza

Seat Ibiza
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 890 PLN
Seat Ibiza
1.4 benzyna 86 KM
50 000 km, 2010
13 800 PLN
Seat Ibiza
1.9 diesel 130 KM
180 400 km, 2003
16 500 PLN
Seat Ibiza
1.2 benzyna 70 KM
56 600 km, 2008
22 900 PLN

Ocena auta Seat Ibiza Hatchback 1.9 TDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 32 opinii
  • 4,16
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Seat Ibiza Hatchback 1.9 TDi (130 KM)

Pokochałam to autko. Poprzednio też jeździłam Seatem - golusieńką wersją z silnikiem 1.4 i też ją kochałam. Ale przesiadając się do jej młodszej siostry, cóż to było jak skok w nową erę. Od tak prozaicznej rzeczy jak wpomaganie kierownicy, po lampy xenonowe - cóż nie ma co porównywać, prawda? Nie będę oceniać ibizy bo stanowczo nie jestem obiektywna.

dodał: M@ry-sia!
Seat Ibiza Hatchback 1.9 TDi (130 KM)

Jak na razie rewelacja. Poprzednią ibizą jeździłam 8 lat i nigdy mnie nie zawiodła, dlatego zdecydowałam się pozostać przy marce, a tylko zmienić napęd na diesla. Autko małe, zwinne, szybkie, przysadziste, z charakterem, a do tego ma ładną linię.

dodał: Majka
Seat Ibiza Hatchback 1.9 TDi (130 KM)

reasumując idealny samochod dla młodych ludzi lubiacych sportowa a zarazem oszczedną jazde.samochod rzuca sie w oczy(3 d czarny xenon) niel polecam osobą ceniącym sobie komfort,poniewaz tym samochodem jezdzi sie jak gokardem

dodał: soldier125@o2.pl
Seat Ibiza Hatchback 1.9 TDi (130 KM)

Fajne autko,dobre odejście,niezłe hamulce,wydajna klima, ekonomiczny i żwawy silnik,dosyć ładne wnętrze no ale te trzaski w tylnej części nadwozia psują dobre wrażenie.

dodał: w.rotko@vp.pl
Seat Ibiza Hatchback 1.9 TDi (130 KM)

Bardzo ładne i dynamiczne autko. w tej klasie naprawde ciężko szukać czekoś lepszego. I to spalanie 5l na 100km przy tej mocy to wielka radocha z jazdy

dodał: Jurij

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Seat Ibiza

Seat Ibiza SportTourer Ecomotive Seat Ibiza SportTourer Seat Ibiza II Hatchback - galeria społeczności Seat Ibiza Ecomotive Seat Ibiza FR TDI Seat Ibiza FR 2010 Seat Ibiza V Facelifting Seat Ibiza III Hatchback - galeria społeczności Seat Ibiza Bocanegra Seat Ibiza V Hatchback 5d Facelifting
Zobacz inne galerie Seat

Opinie o instalacji LPG

Seat Ibiza

  • 1.
  • 5,00 Seat Ibiza III 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: Sever, 03.01.2011

    Wrzuciłem gaz II gen BRC do mojego monstera 1,4 60koni od nowości za 2500zł w 2001 r. i juz mi sie zwrócił nawet nie licze ile razy. Od czasu do czasu wyregulować -raz na dwa lata. i pali 7,5-8 po trasie,8-9 średnio, 9-10 po mieście i z pełną przyczepą, ok 12 przy prędkości 140 . benzyny wychodziło 5 po trasie, 6 średnio, 7 wzimie i w mieście, a naciągnięcie przyczepy nabenzynie nie było mnie stać myśle że ok 8. Na gazie jest cichszy silnik, duuuuzo bardziej elastyczny, Zawsze bierze pół litra oleju od wymiany do wymiany (Mobil 1 0W-40)a juz mam 250tys najechane Nie jest to idealna instalacja bo auto kichnie tak raz w miesiącu(na szczęście w wydech). Silnik 1,4 8v jest stworzonydo zasilania gazem . Jednak BRC przyznaję że jest bezawaryjne bokoledzy mają różne stagi, landi renzo, lowato i każdy miał jakąś przygode z instalką albo z przełącznikiem. Po zapaleniu samochodu odczekuję ok 10-20 sek i przełączam na gaz lub sam sie przełącza bo nie ma czujnika temp tylko powyżej 2000 obr. Wymieniłem membranę w parowniku po 8 latach użytkowania i ok 200kkm i do tego kolanka od parownika i dalej śmiga do 2011 roku czyli do teraz. Podstawą jest dobre działanie silnika na benzynie to na gazie dostanie dobre dane i sobie poradzi.

  • 2.
  • 5,00 Seat Ibiza II 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: EVO 1, 02.12.2013

    Zdecydowanie polecam wmontowanie instalacji gazowej do tego modelu. Im starszy silnik i mniej elektroniki tym mniej problemów. Ibiza na gazie przepala tyle złotówek co mały skuter paliwa. Doradzę tylko, aby nie dać się zwieść tekstem "kable i świece są ok, nie trzeba wymieniać na nowe". Bzdura.. lepiej wymienić i dostroić gaz na nowych silikonowych kablach i świecach, a niżeli martwić się kiedy to przebicie dostanie się na cewkę i mamy jazdę z głowy. Ps. Ibiza ma klimat :)

  • 3.
  • 4,75 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: tadek32, 18.01.2009

    Samochód na gazie pracuje poprawnie. Jedynie w okresie zimowym po przejściu na gaz - na wolnych obrotach odczuwalne są drgania (za niskie obroty). Co 30 tys. wymieniam filtry (fazy lotnej i ciekłej oryginalne z hurtowni Czakram). Tankowanie paliwa tylko na sprawdzonych stacjach (Orlen, Shell, BP). Spalanie na poziomie 7-8l /100 km przy jeździe poza miastem z prędkością do 120 km/h

  • 4.
  • 4,25 Seat Ibiza IV 1.4 16V (75KM) 2004r.
    dodał: pimael, 18.02.2010

    Założyłem LPG ponieważ nie byłem zadowolony z spalania benzyny. Nawet na trasie spokojna jazda nie schodził poniżej 6l. A LPG na trasie 8l a w mieście 10l. Tylko 2 razy zszedłem poniżej 8l ale było to zimą i jazda w złych warunkach była bardzo wolna. Tak po za spalaniem żadnych problemów wszystko działa bez problemu. Myślę że te silniki nadają się jak najbrdziej do "zagazowania".

  • 5.
  • 2,50 Seat Ibiza IV 1.2 (54KM) 2004r.
    dodał: sebastiane, 04.07.2010

    Po miesiącu użytkowania zdecydowanie nie polecam! Przynajmniej w tej wersji silnikowej 1.2 66KM. Auto przy jeździe na (2000-2500) obrotów szarpie jak porąbane. Nie wiem czy to kwestia dostrojenia, choć dostrajane było 4 razy! Pali malutko, bo na baku 46 l- robię powyżej 500 km. Ale przyjemność z jazdy żadna.

  • 6.
  • 2,25 Seat Ibiza V 1.4 MPI (85KM) 2008r.
    dodał: maciej, 27.10.2010

    bardzo droga instalacja cenny z kosmosu instalacja awaryjna moze ja mialem pecha a ich gaz na srebrzynskiej slabiutki dziwnym trafem zawsze robie mniej kilometrow na tym gazie niz na stacjach wiekszych/??? obsluga ok w miare szybko to sie dzieje wszystko ... jednak instalalacji nie polecam drogo i

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Seat Ibiza

Seat Ibiza

512 komentarzy

376 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Damiano~Damiano

Posiadam Ibizę 1,2 i jak dotąd żadnych usterek.Auto szybko się rozpędza i jest dość oszczędne 5l na 100 powyżej 120 km

~wojtas~wojtas

witam mam takie pytanko kupiłem ibize z 96 roku autko chodzi super silnik jest w bdb stanie ale pojawil się problem bo według moich wyliczen auto pali 15 litrow paliwa na 100km, czy to możliwe żeby tyle palil? mam silnik 1.4 60km-

~damian~damian

dlaczego mi pipczy 3 razy po odpaleniu samochodu na ciepłym silniku? i zapala si czerwona kontrolka z wykrzyknikiem i zara gasnie? proze o pomoc

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Seat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
19 785
Przejechany dystans
14 627 079 km
Zatankowanego paliwa
579 962 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 024
Wydanych pieniędzy
943 988 zł
Średnie wydatki na auto
1 103 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 251
Wydanych pieniędzy
1 158 244 zł
Średnie wydatki na auto
1 353 zł
Zobacz dzienniki kosztów Seat (856)

Testy zderzeniowe Seat Ibiza

Najnowsze testy zderzeniowe Seat Ibiza przeprowadzone przez Euro NCAP.

Seat Ibiza 1.4 ´Reference´

Seat Ibiza
2008

Seat Ibiza

Seat Ibiza
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Seat

Zużycie paliwa Seat Ibiza Hatchback 1.9 TDi

Na podstawie 50 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Maciek, dodano: 27.02.2009 09:08

Ze spalania w Ibizie jestem bardzo zadowolony. Chciałem wcześniej kupić diesla, ale tu spalanie wcale dużo się nie różni. Mierzę spalanie tylko w jeździe mieszanej i w mieście, bo nie jeżdżę na bardzo długie trasy. Średnio najczęściej mam 6,3l/100km (trasa-miasto). Jak jeździłem tylko po swoim mieście (nieduże-25 tys. mieszkańców) osiągnąłem spalanie 6,5l/100km. Dodam, że nie jeżdżę jak emeryt, dość szybko się rozpędzam i jeżdżę z dużą prędkością. Wciskam dużo gazu, ale biegi zmieniam przy 2 tysiącach. Ostatnio zacząłem wyrzucać na luz, ale chyba z tego nic dobrego nie ma:D

pełny raport Seat Hatchback 1.4 i

autor: JFK, dodano: 17.03.2013 12:05

Codziennie pokonuję 72 km, jadę 44 km po drogach gminnych, pozostały kawałek po Łodzi. Niespecjalnie wierzę, żeby auto z instalacją gazową i tym silnikiem (tak wiem, są różne instalacje i konfiguracje w komputerze sterującym) mogło spalić mniej niż 8 litrów, czytając wiele raportów odnoszę wrażenie, że są wyssane z palca. Nie zależy mi na tym, żeby mój samochód wygrał w konkurencji ekonomiki zużycia paliwa, proszę traktować ten raport, jako wiarygodny i rzetelny, być może komuś ta informacja przyda się przy wyborze takiego bądź innego auta (prędkości jeśli chodzi o miasto 50-70, jeśli chodzi o drogi gminne 90-110)

pełny raport Seat Hatchback 1.4 16V

autor: darias, dodano: 16.04.2009 20:22

witam spalanie w miescie lpg latem to 10,5l-11l trasa spokojna jazda na lpg 8-9l kiedys zrobilem na 28l lpg 365 km, ale jechalem 90-100 km/h, jadac 120-140 km/h trzeba liczyc 10l lpg,zima miasto to okolo 12 a czasami nawet 12,5l oczywiscie instalacja lpg sekwencyjna marki "ZENIT" jak na 1.6 i 75 KM i opony 195/50/15 nie sa to dobre wyniki zwlaszcza spalanie w miescie kolega ma golfa 3 1.8 z instalacja sekwencyjna i pali mu dokladnie tyle samo.trzeba tez dodac ze przy instalacji sekwencyjnej silnik startuje na benzynie caly bak ok 38l zima starcza na ok. 2-2.5 miesiaca a latem tak na 3 lub 3 z kawalkiem mowa tu o codziennym odpalaniu przez 7 dni w tygodniu.min.dwa razy dziennie od zupelnie zimnego.temperature przelaczania na lpg jest ustawiona chyba ok. 35C* dokladnie juz nie pamietam.ceny serwisowania w ASO ceny wziate z kosmosu ale to akurat normalka jak to ASO.np.cena lacznika stabilizatora w ASO 180 zl!!! i jeszcze powiedzieli ze trzeba zamowic i czekac bo, a w sklepie dalem za zamiennik 20 zl!!! i tak o to pierwszy i ostatni raz bylem sie o cos zapytac w ASO SEATA.na lpg zrobilem 70 tys.km po zakupie gdy mial 72 tys.km poszla skrzynia biegow wyskakiwal piaty bieg i cos sie tam pomieszalo,skrzynia ze szrotu od vw 650 zl+olej+wymiana to kosztowalo mnie 1000zl podobno te skrzynie sa felerne jak mowili mechanicy,wymienialem tez silniczek krokowy z przepustnica w Polsce to koszt ok.800-900zl chyba zamiennik mi udalo sie kupic na internecie za ok 450zl przeliczajac na zl za nowy zamiennik,zamawialem z angielskiej strony internetowej.uwaga tez na kolumne kierownicza lubia sie tam robic luzy na krzyzakach a krzyzak jest zespolony z cala kolumna kierownicza, i albo trzeba wymienic cala kolumne kierownicza cena chyba 2400 zl w ASO lub dac do regeneracji co pewnie tez kosztuje pare ladnych stowek.

pełny raport Seat Hatchback 1.6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Seat Ibiza Hatchback 1.9 TDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Seat Ibiza Hatchback 1.9 TDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Seat Ibiza IV

Ibiza 4 podobnie jak poprzedniczka zbudowana jest na płycie podłogowej Volkswagena. W stosunku do poprzedniej wersji zmieniono wygląd zewnętrzny, wewnątrz również można dostrzec zmiany.

Zobacz dane techniczne Seat Ibiza IV Hatchback 1.9 TDi 130KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Seat Ibiza, oglądali także