Szukaj

Informacje o Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1999, kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), posiadający cechy sportowe. Pierwsza generacja auta była sportową odmianą hatchback Seata Toledo, projektu Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym Seat Leon powiązany był także z Volkswagenem Golfem. W roku 2005 stworzono drugą generację samochodu, już jako autonomiczny model o nowej stylistyce, zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Seat Leon drugiej generacji stał się bardzo popularny, w wielu krach był najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. Auto zdobywało tytuły Samochodu Roku – m.in. w Finlandii, Danii i Grecji. Trzecią generację Seata Leona wprowadzono na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 202 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Widoczność
Średnie spalanie dla Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2005
5,7
l/100 km
11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Rewelacyjny silnik. Ostatnio po zatanankowaniu za 100zł (5.63zł/l) zrobiłem 315km w cyklu mieszanym. Następnym razem po zalaniu za taką samą kwotę zrobiłem juz trochę mniej kilometrów, bo ok. 300, ale 200km z tego pokonałem jadąc autostradą, rzadko schodząc poniżej 140km/h. Najwyższe spalanie jakie udało mi sie osiagnąć w mieście , to 7,2l w czasie mrozów (start od jednych świateł do drugich). Ale już podczas spokojnej jazdy w trasie najniższy wynik, jaki udało mi się powtórzyc kilka razy to 3,9l/100km, co uważam za rewelacyję. Ogólnie jednak rzecz ujmując jeżeli będziesz jeździł w miarę spokojnie, do max. 110-120km/h, nie startując spod świateł, to mając Leona z tym silnikiem nie będziesz zbyt często odwiedzał stacji paliwowych :)
5,9
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Autko dość ekonomiczne, średnie spalanie auta to jakies 6 litrów ropy, mam 15km do pracy w jedną stronę plus miasto, wypady. Rocznie wychodzi około 20 tyś km. Koszt rozrządu kompletnego dobrej firmy z pompą wody to koszt jakiś 600zł, klocki hamulcowe na tył np 80zł dobrej firmy.
5,7
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Szkoda że nie jeżdzę Leonkiem najczęściej w dugie trasy bo wtedy spalanie na poziomie 4,8L przy dynamicznej jeździe było by super, ale najczęściej jeżdzę w cyklu mieszanym i spalanie w lecie około 5,7 też jest oszczędnym spalaniem i bezawaryjna obsługa, a więc polecam serdecznie :) Pozdrawiam.

Usterki Seat Leon I

Liczba wpisów: 56
UTRATA MOCY
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2005
  • silnik
  • 1 tys. km
Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z problemem utraty mocy podczas jazdy. Mianowicie czasami, gdy przekroczę 3 tys. obrotów, auto traci moc. Po zgaszeniu go i odpaleniu moc wraca i jest wszystko dobrze. Auto nie kopci ani nie wyskakuje żadna kontrolka. Już kiedyś miałem ten sam problem i wymieniłem pompę próżniową (była uszkodzona, bo po 2 wciśnięciach hamulca stawał się strasznie twardy) oraz gruszkę od turbosprężarki bo po kilku dniach nawet zgaszenie i odpalenie nie pomagało. Po tym zabiegu problem ustał ale po 3, 4 miesiącach problem wraca. Mój mechanik twierdzi, że to może być wina turbo. Pytanie czy jest do wymiany czy można to rozwiązać jakimś innym sposobem. Auto ma przebieg około 340 tys.
Oczekuje na rozwiązanie
Mrugająca kontrolka od świec
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu zauważyłem że po odpaleniu samochodu za chwilkę zapala mi się kontrolka od świec i mruga na początku to się zdarzało niekiedy a teraz po każdym odpaleniu samochodu. Zaczynałem od najprostszych rzeczy mianowicie świece, kable, zarówka od stopu, czujnik przy pedale , nie wiem jakie jeszcze usterki są przypisane do tej kontrolki... Czy może to mieć też coś wspólnego z pompą? pytam bo gdzieś w przedziale czasu jak mi kontrolka mruga mam też problemy podejrzewam że przepustnica albo pompa przy każdym odpaleniu silnika zimnego słychać lekkie falowania obrotów natomiast gdy się zagrzeje wtedy mniej słychać... Nie wiem chwilowo da się z tym jeździć ale już mnie to denerwuje... Pliiiis podpowiedzcie co by to jeszcze mogło być a może ktoś miał ten problem albo podobny?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kontrolka systemu kontroli spalin.
  • Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004
  • inne
Cześć, Kupiłem 10 letniego Leona. Stan jak idealny bo gruntownym sprawdzeniu. Zero korozji, zero blacharek. Przejechałem 200 km i wszystko było ok. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i olej. Odjechałem od mechanika i zapaliła się kontrolka systemu kontroli spalin. Wróciłem. Błąd z komputera 17586 P1-17586. W programie brak opisu więc błąd mi skasował i pojechałem. Praca silnika normalna. Przejechałem 200 km do innego miasta było ok. Rano odpalam znów się pojawiła i świeci się dalej. W internecie znalazłem opis błędu "Linearna sonda lambda. Przerwa w zasilaniu prądowym. " Czytałem że to może być sonda lambda. Nie wydaje mi się, żeby akurat nagle coś jej się stało. Raczej coś w związku z wymianą. Może przewody obruszane. Mieliście może podobny przypadek po wymianie filtrów i oleju? Może to przez filtr paliwa? Gdzie znaleźć sondę lambda w Leonie? Pomóżcie to pierwsze auto i gruntownie przerzucam już internet żeby coś znaleźć i w weekend będę już u swojego mechanika więc może on coś powie. Czytałem też o czyszczeniu przepustnicy i adaptacji ale nie za bardzo rozumiem o co w tym chodzi? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Leon I Hatchback