Szukaj

Usterki – wybierz markę

W tym serwisie możesz:
  • przed zakupem auta sprawdzić jego typowe usterki zgłoszone przez innych kierowców
  • po zakupie auta podzielić się swoją wiedzą o jego typowych usterkach
  • zapytać innych kierowców jak rozwiązać problem (niekoniecznie typowy)
  • pomóc innym kierowcom, zadającym pytania

Ostatnio dodane typowe usterki

Nierównomierne ścieranie tylnych opon
  • Toyota Proace City Verso Long
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mamy w firmie ponad 20 szt. w różnych konfiguracjach tj. długie, krótkie, manual, automat ale zawsze z dieslem 130 KM. W 9 sztukach pojawił się podobny problem tzn. nierównomiernie zużywa się tylna prawa opona, znacznie szybciej w części zewnętrznej. Dodatkowo opony tylne ogólnie zużywają się szybciej niż przednie. W serwisie stwierdzili...
Bateria
  • DS 7 Crossback E-Tense 1.6 Hybrid 225KM 165kW 2020-2022
  • instalacja elektryczna
  • 68 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po podłączeniu ładowarki do gniazdka w garażu bateria nie ładuje się. Na wyświetlaczu wyskakuje komunikat że ladowanie zakończone. Po zapaleniu samochodu wyskakuje błąd awaria silnika. Nadmienię, że na benzynie dziala normalnie.
Elektryczna tylna szyba, nie podnosi się
  • Hyundai i20 III Hatchback 1.0 T-GDI 100KM 74kW 2020-2023
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Przy 10 tyś km przebiegu opuściłem tylną szybę po stronie pasażera i została w tej pozycji. Słychać że silniczek działa ale mechanizm nie podnosi jej. Mija 3 dzień w serwisie i bez kontaktu z ich strony.
Przewody klimatyzacji
  • Mercedes Klasa V W447 Kompaktowy Facelifting 2.0 250d 190KM 140kW od 2019
  • układ chłodzenia
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Rozszczelnia sie klima. Winne sa zwykle przewody metalowo gumowe. Korodują pod spinkami po lewym progu na przewodach na tył. A najczesciej nieosloniete przewody za tylnym lewym kolem. Warto przekuc ten odcinek na valkowicie gumowy.
Deformacje blach drzwi przednich i tylnych przy klamkach
  • Toyota Proace City Verso Standard 1.2 D-4T 110KM 81kW od 2019
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po roku ekstensywnego użytkowania, tj. 11 tysi przebiegu, zaczynają się pojawiać i pogłębiać deformacje blach drzwi od kierowcy i pasażera za nim w pobliżu klamek. W ASO tego nie widzą pod światło, ze światłem i pod każdym innym kątem. Zgłosiłem reklamację i czekam.

Ostatnio dodane indywidualne usterki

Gaśnie podczas jazdy
  • Smart Fortwo I Coupe
  • instalacja elektryczna
  • 150 tys. km
Witam. Nie pamiętam przebiegu ale to do sprawdzenia jak i rok produkcji (chyba 2004?)Problem jest w tym że gaśnie mi czasami podczas jazdy. Mogę się domyślać że przejechałam po wybojach na drodze bo takowe były i nagle zgasł i tak zdarza mi coraz częściej. Podpowiedzi gdzie może być problem były że może to moduł do wymiany ale zdążało mi się tęż...
Oczekuje na rozwiązanie
Mocne drgania silnika
  • Volvo S40 II 2.4 i 140KM 103kW 2004-2010
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Mam następujący problem. Odczuwałem silne drgania silnika podczas jazdy do 1500 obr/s, po oddaniu samochodu do mechanika stwierdził, iż jest poduszka silnika uszkodzona. Wymienił poduszkę i drgania delikatnie jakby ustały. Występują nadal lecz w mniejszym stopniu ale teraz na wolnych obrotach drży cały samochód, cały filtr powietrza wraz...
Oczekuje na rozwiązanie
Dziwne grzytanie z lewej strony Przy ruszaniu na pierwszym biegu
  • Honda HR-V II SUV Facelifting 1.5 i-VTEC 130KM 96kW 2018-2021
  • silnik
  • 1000 tys. km
Jeżdżę Honda hrv 1.5 ex z 2017 roku i od jakiegoś czasu słyszę przy ruszaniu na pierwszym biegu dziwny zgrzyt z lewej strony silnika, coś w stylu luźnej obudowy. Sprawdzałem z mechanikiem każdy element pod autem i w komorze silnika, niestety nic nie mogliśmy namierzyć. Byłem w hondzie i również nic nie znaleźli, z tym że wskazali że coś może...
Oczekuje na rozwiązanie
Przerywanie pracy silnika
  • Audi A6 C7 Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW 2014-2017
  • silnik
  • 1000 tys. km
A6C7 2.0 190KM.250000tyś. Krótko po zagrzaniu silnika (około 10 km) silnik zaczyna przerwać, od 2 do około 10 przerw w odstępach 2 do około 15 sekund,(w zależności od obrotów silnika i temperatury zewnętrznej ) przerwy jakby impulsowe około 0,5 sekundy. Po tych "przerywaniach" silnik powraca do poprawnej pracy, trase 1250km pokonuje bez...
Oczekuje na rozwiązanie
UTRATA MOCY
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2005
  • silnik
  • 1 tys. km
Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z problemem utraty mocy podczas jazdy. Mianowicie czasami, gdy przekroczę 3 tys. obrotów, auto traci moc. Po zgaszeniu go i odpaleniu moc wraca i jest wszystko dobrze. Auto nie kopci ani nie wyskakuje żadna kontrolka. Już kiedyś miałem ten sam problem i wymieniłem pompę próżniową (była uszkodzona, bo po 2...
Oczekuje na rozwiązanie

Usterki

Usterki zdarzają się w każdym aucie – to nie jest tajemnica. Jednak jedne auta są na nie bardziej podatne, a inne mniej. Każdy z nas, kupując auto nowe, a tym bardziej używane, zadaje sobie na pewnym etapie to samo pytanie: czy to auto nie będzie się psuło? Jak już ustaliliśmy, odpowiedź brzmi: „na pewno będzie”, jednak auto autu nie jest równe. Różne są też usterki i wady samochodów.

Usterki samochodowe mają – można powiedzieć – różną rangę. Zacinający się schowek czy parujący reflektor, chociaż potrafią naprawdę irytować, to mimo wszystko nie stanowią tak dużego problemu jak niedziałająca skrzynia biegów czy rdzewiejące nadwozie. Niektóre problemy z samochodem można rozwiązać samemu (np. parujące szyby w zimie – czasem wystarczy wymienić filtr kabinowy, a welurowe dywaniki zastąpić gumowymi), przy innych pomóc musi już mechanik lub elektryk samochodowy. Zawsze, nim wydamy pieniądze na diagnozę, warto samemu sprawdzić, czy to tylko błahostka i sami poradzimy sobie z rozwiązaniem, czy konieczna będzie wizyta w serwisie.

Informacje z „pierwszej ręki”

Skąd więc czerpać wiedzę na ten temat? Skąd wiedzieć, co samemu da się naprawić, a za co słono zapłacimy u mechanika? Oczywiście informacje znajdziesz w naszym dziale „Usterki”, prowadzonym przez samych kierowców. Jest to więc najbardziej wiarygodne źródło informacji, ponieważ pochodzi „z pierwszej ręki”, od samych użytkowników aut, a nie od działów PR producentów. Jeśli więc aktualnie masz problemy z samochodem, warto przeczytać wpisy innych użytkowników. Zwykle opisują oni najczęstsze awarie samochodów różnych marek i typowe usterki poszczególnych modeli, z którymi sami mieli do czynienia.

Jeśli okaże się, że Twojemu samochodowi „dolega” coś innego niż wcześniej opisane przez innych usterki, zawsze możesz zapytać o radę. Być może ktoś podsunie Ci rozwiązanie problemu, z którym sam nie możesz się uporać? Może ktoś miał podobny problem z autem, tak samo jak Ty teraz nie wiedział, co zrobić, ale w końcu udało mu się go rozwiązać? Może ta osoba będzie w tym momencie mogła Ci pomóc? Zapytaj, napisz – jest spore prawdopodobieństwo, że inny użytkownik się odezwie i doradzi.

Również Ty możesz pomóc komuś, kto czeka na odpowiedź! W naszym serwisie możesz podzielić się wiedzą na temat usterek, które spotkały Twój samochód.

Statystyki awaryjności aut

Dział „Usterki” daje też możliwość przejrzenia statystyk usterek dla poszczególnych aut – konkretnych modeli z określonym przebiegiem. Pozwala nam to ocenić, jaka jest awaryjność samochodów, poznać dokładnie, jakie problemy mają poszczególne modele i jak to komentują inni kierowcy. Jest to niewątpliwie pomocne przed zakupem – możemy dowiedzieć się, jakie wady samochodów mogą – chociaż oczywiście nie muszą – się w pojawić.

Czytaj więcej