Szukaj
W tym serwisie możesz:
  • przed zakupem auta sprawdzić jego typowe usterki zgłoszone przez innych kierowców
  • po zakupie auta podzielić się swoją wiedzą o jego typowych usterkach
  • zapytać innych kierowców jak rozwiązać problem (niekoniecznie typowy)
  • pomóc innym kierowcom, zadającym pytania

Ostatnio dodane typowe usterki

Wadliwe rozwiązanie konstrukcyjne uszczelek w tylnych drzwiach
  • Volvo XC60 II D4 190KM 140kW od 2017
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Szkoda że Volvo wypuszcza auto z wadą fabryczną i nie informuje przed zakupem o tym klientów. Problem jest powszechnie znany w serwisach Volvo, powszechnie zgłaszany przez bezradnych klientów. Nowe Volvo XC60 od daty wypuszczenia czyli 2017 roku ma wadę fabryczna dotyczącą tylnych drzwi. Uszczelki źle są zaprojektowane i nie trzymają tj. nie...
Awaria silnika
  • Audi A6 C8 Sedan 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w...
Chłodniczka EGR
  • BMW Seria 5 F10-F11 Touring Facelifting 520d 190KM 140kW 2013-2017
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Uwaga na silniki 2.0d. na pojazdy z lat 2009-2016 jest akcja serwisowa dot. chłodniczki EGR, mianowicie - chłodniczka przepuszcza glikol do spalin, w wyniku czego może dojść do pożaru pojazdu. W Polsce, jak i na świecie producent przewidział akcję serwisową po wcześniejszej kontroli - nie mniej jednak - kontrolujcie Państwo poziom płynu w...
przekręcające się panewki
  • Kia Carens III 2.0 CRDi VGT 140KM 103kW 2006-2012
  • silnik
  • 132 tys. km
Występowanie usterki:
Przy 132 tyś, w trakcie wyprzedzania na autostradzie zredukowałem bieg po chwili usłyszałem jazgot i terkotanie tak objawiły się przekręcone panewki. 5 minut później stałem już w mopie i ze zdechłym autem. Mechanik co naprawiał auto srogo mnie skasował i powiedział że te silniki CRDI tak już mają. Pół roku później żona zredukowała bieg i...
Luz łańcucha rozrządu, napinacz.
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320i 150KM 110kW 2005-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Sprawdzać naciąg łańcucha rozrządu, jest możliwość sprawdzenia go przez otwór wlewu oleju, wziąć druta i jeśli jesteś w stanie go podnieść choć trochę to znaczy że jest za luźny, wymienić napinacz bo oryginały były wadliwe. Jeśli nadal da się go podnieść łańcuch i ślizgi do wymiany, nadmierne rozciągnięcie łańcucha. Wymieniać w komplecie bo...

Ostatnio dodane indywidualne usterki

BRAK KOMUNIKACJI
  • Audi A2 1.2 TDI 3L 61KM 45kW 1999-2005
  • instalacja elektryczna
  • 86 tys. km
Mam problem z samochodem. Posiadam audi A2 z automatyczną skrzynią biegu, od pewnego czasu nie potrafię ruszyć samochodem, zapala normalnie ale jak przesuwam przekładnię z pozycji neutralnej na biegi to nic się nie dzieje. Silnik nie zwiększa obrotów a auto nie jedzie, nie ma komunikacji pomiędzy silnikiem automatyczną skrzynią biegów....
Oczekuje na rozwiązanie
Nie odpala, migają świece żarowe, po odpaleniu nie równa praca silnika, jak by chodził na dwa gary, kopci, kontrolka od świec mruga,
  • Volkswagen Caddy II 1.9 SDI 65KM 48kW 1995-2003
  • silnik
  • 162 tys. km
Auto normalnie jeździło, wieczorem postawiłem i rano samochód nie chciał zapalić,, kręcił, kręcił i nic, odkręciłem rure od filtra powietrza i prysnołem plaka, auto od razu zapalił, strasznie nim rzucało, jak by chodził na dwa gary, do tego okropny dym, kontrolka od świec żarowych mrugała non stop. Po zgaszeniu i przekręceniu ponownie kluczyka...
Oczekuje na rozwiązanie
problem z uruchomieniem
  • Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122KM 90kW od 2016
  • instalacja elektryczna
  • 8 tys. km
Wystąpił problem z uruchomieniem samochodu - został odpalony z kabli. Wyświetlał się komunikat - system hybrydowy nie działa i inne kontrolki. Samochód w okresie gwarancji - ma niecałe dwa lata. Po wizycie w ASO Toyota nie stwierdzono żadnej usterki. Po zresetowaniu oddano mi samochód jako sprawny. Po 2 tygodniach awaria powtórzyła się -...
Oczekuje na rozwiązanie
nie odpala
  • Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010
  • silnik
  • 259 tys. km
Witam wszyskich mam duzy problem z odpaleniem auta.Odebralem od mechanika auto przejechalem 30 km i stop. Poczatek byl tai ze na goracym silniku po zgaszeniu okolo 10 min nie odpala chwile dluzej postoi to odpala na dotyk przy jezdzie nie traci mocy.Teraz jest taka sytuacja ze nie pali wcale.Przy probie przepalania silnika na postoju obroty...
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów...
Oczekuje na rozwiązanie

Usterki

Usterki zdarzają się w każdym aucie – to nie jest tajemnica. Jednak jedne auta są na nie bardziej podatne, a inne mniej. Każdy z nas, kupując auto nowe, a tym bardziej używane, zadaje sobie na pewnym etapie to samo pytanie: czy to auto nie będzie się psuło? Jak już ustaliliśmy, odpowiedź brzmi: „na pewno będzie”, jednak auto autu nie jest równe. Różne są też usterki i wady samochodów.

Usterki samochodowe mają – można powiedzieć – różną rangę. Zacinający się schowek czy parujący reflektor, chociaż potrafią naprawdę irytować, to mimo wszystko nie stanowią tak dużego problemu jak niedziałająca skrzynia biegów czy rdzewiejące nadwozie. Niektóre problemy z samochodem można rozwiązać samemu (np. parujące szyby w zimie – czasem wystarczy wymienić filtr kabinowy, a welurowe dywaniki zastąpić gumowymi), przy innych pomóc musi już mechanik lub elektryk samochodowy. Zawsze, nim wydamy pieniądze na diagnozę, warto samemu sprawdzić, czy to tylko błahostka i sami poradzimy sobie z rozwiązaniem, czy konieczna będzie wizyta w serwisie.

Informacje z „pierwszej ręki”

Skąd więc czerpać wiedzę na ten temat? Skąd wiedzieć, co samemu da się naprawić, a za co słono zapłacimy u mechanika? Oczywiście informacje znajdziesz w naszym dziale „Usterki”, prowadzonym przez samych kierowców. Jest to więc najbardziej wiarygodne źródło informacji, ponieważ pochodzi „z pierwszej ręki”, od samych użytkowników aut, a nie od działów PR producentów. Jeśli więc aktualnie masz problemy z samochodem, warto przeczytać wpisy innych użytkowników. Zwykle opisują oni najczęstsze awarie samochodów różnych marek i typowe usterki poszczególnych modeli, z którymi sami mieli do czynienia.

Jeśli okaże się, że Twojemu samochodowi „dolega” coś innego niż wcześniej opisane przez innych usterki, zawsze możesz zapytać o radę. Być może ktoś podsunie Ci rozwiązanie problemu, z którym sam nie możesz się uporać? Może ktoś miał podobny problem z autem, tak samo jak Ty teraz nie wiedział, co zrobić, ale w końcu udało mu się go rozwiązać? Może ta osoba będzie w tym momencie mogła Ci pomóc? Zapytaj, napisz – jest spore prawdopodobieństwo, że inny użytkownik się odezwie i doradzi.

Również Ty możesz pomóc komuś, kto czeka na odpowiedź! W naszym serwisie możesz podzielić się wiedzą na temat usterek, które spotkały Twój samochód.

Statystyki awaryjności aut

Dział „Usterki” daje też możliwość przejrzenia statystyk usterek dla poszczególnych aut – konkretnych modeli z określonym przebiegiem. Pozwala nam to ocenić, jaka jest awaryjność samochodów, poznać dokładnie, jakie problemy mają poszczególne modele i jak to komentują inni kierowcy. Jest to niewątpliwie pomocne przed zakupem – możemy dowiedzieć się, jakie wady samochodów mogą – chociaż oczywiście nie muszą – się w pojawić.

Czytaj więcej