Szukaj

Usterki – wybierz markę

W tym serwisie możesz:
  • przed zakupem auta sprawdzić jego typowe usterki zgłoszone przez innych kierowców
  • po zakupie auta podzielić się swoją wiedzą o jego typowych usterkach
  • zapytać innych kierowców jak rozwiązać problem (niekoniecznie typowy)
  • pomóc innym kierowcom, zadającym pytania

Ostatnio dodane typowe usterki

Błąd EPS
  • Opel Meriva I 1.6 ECOTEC 100KM 74kW 2002-2006
  • układ kierowniczy
  • 260 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Co jakiś czas pojawia się problem ze wspomaganiem kierownicy. Częstotliwość jest zupełnie losowa. Jak na moje oko, nie skojarzone raczej z żadnym konkretnym zachowaniem, użytkowaniem, eksploatacją, prędkością. Blokuje się układ kierownicy, trzeba włożyć dużo siły, żeby nią obrócić. Doraźnie pomaga zazwyczaj wyłączenie i włączenie zapłonu,...
Nie działająca dmuchawa klimatyzacji, "zawieszanie się klimatyzacji"
  • Citroen C4 III SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Kilkukrotnie "zawiesiła się klimatyzacja". Niezależnie od tego jaki tryb był wybierany (auto/manual), jaki kierunek nawiewów, jaka temperatura itd. klimatyzacja nie działała. Zdarzało się np. że lewa strona działała normalnie, a u pasażera wiało pełnym gorącem. Czasami pomaga włączenie/wyłączenie zapłonu, czasami pomaga ustawienie temperatury...
Błąd uszkodzonej skrzyni biegów
  • Renault Austral 1.2 E-Tech Full Hybrid 200KM 147kW od 2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po 46 przejechanych (od nowości) kilometrach nie chciał ruszyć z postoju, pojawiła się informacja o uszkodzeniu silnika elektrycznego. Został wymieniony silnik elektryczny na nowy, po przejechaniu kolejnych 1400km w trakcie jazdy auto szarpnęło i zgasło na środku ulicy. Informacja na wyświetlaczu : "uszkodzona skrzynia biegów, ustaw bieg w...
przednie sanki może brać korozja
  • Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Przy standardowym przeglądzie auta diagnosta zwrócił uwagę na przednie sanki, które zaczynała brać korozja. Wymieniłem przy przebiegu około 150 tys km. Nie wiem jaka jest przyczyna, słyszałem o dwóch: 1) skropliny z klimy stale nawilżają sanki i dlatego wcześniej gniją; kontrargument: w czasie jazdy nie powinno to mieć znaczenia, bo są...
Wypadanie zapłonu, szarpie, brak mocy.
  • Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 2.0 220 190KM 140kW 2018-2022
  • inne
  • 70 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
70tys km, pierwszy check engine od nowości. Żona akurat byla w trasie auto stracilo moc, zaczeło szarpać, tak na szybko pierwsza myśl wiadomo, cewka zapłonowa ewentualnie świeca (komplet do wymiany miałem w garażu).Auto trafiło do serwisu aso, po całym dniu diagnostyki dobrneli do wymiany świec, pomiaru kompresji i wymiana uszkodzonej cewki...

Ostatnio dodane indywidualne usterki

Płyn chłodniczy
  • Renault Talisman Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 160 tys. km
Witam zacznijmy od początku Rok temu kupiłem Talismana i mam wrażenie że to mój talizman nieszczęścia, jeżdżę od mechanika do mechanika, a oni już rozkładają ręce i nie chcą się podjąć, ja utopiłem za dużo pieniędzy żeby auto sprzedać. Problemem jest uciekający płyn chłodniczy, gdy pierwszy raz oddałem auto posprawdzali wymienili coś co...
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z subwooferem BOSE
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Od samego początku pojawił się problem z przerywającym subwooferem. W hatchbackach problem nie występuje. Serwis początkowo stwierdził, że nie ma żadnej wady. Za drugim razem przyznali, że to problem z którym Mazda nie potrafi sobie poradzic i być może kiedyś wypuszczą aktualizację systemu. Problem dość drogi jak na nagłośnienie premium… Z tego...
Oczekuje na rozwiązanie
Pękająca szyba czołowa
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • inne
  • 160 tys. km
W ciągu 6 m-cy 3 x pęknięta szyba czołowa w tym samym miejscu , srednio co 10-15 tys km. Wg panów w servisie - wynik uderzenia być może kamieniem. Jeżdżę dużo, głownie autostradami, drogami szybkiego ruchu (obecnie na liczniku 160 tys km). Pękniecie za każdym razem występuję na prawym brzegu szyby, w miejscu mocowania, podczas jazdy. Trzeci...
Oczekuje na rozwiązanie
Wyciek z pompa paliwa pod kanape
  • Citroen C3 I Hatchback 1.1 i 61KM 45kW 2002-2010
  • inne
  • 212 tys. km
Dzień dobry,z pompe paliwa ucieka benzyna,kiedyś było wszystko spozontku ale po jakiś tam czasu auto nie chciało odpalić i mechanik powiedział że trzeba pompa paliwa wymienic, I tak się stało wymienił ale po jakiś czasu zaczynał uciekać paliwa z góry i myślałem że to może być przez uszcelke i spowrotem do mechanika i wymienił na nowym ale też po...
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria systemu Start-Stop
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.0 MPI EVO 80KM 59kW 2018-2019
  • instalacja elektryczna
  • 131 tys. km
W moim Seacie, po uruchomieniu silnika, pojawiła się kontrolka check engine która po chwili zgasła i zamiast niej pojawił się komunikat o awarii systemu start-stop dodatkowo zaświeciła się na żółto kontrolka EPC. Auto bardzo głośno pracuje, silnik po otworzeniu maski o mało nie wyskoczy i nie samochód ma mocy. Nawet na postoju samochód...
Problem rozwiązany
1 komentarz

Usterki

Usterki zdarzają się w każdym aucie – to nie jest tajemnica. Jednak jedne auta są na nie bardziej podatne, a inne mniej. Każdy z nas, kupując auto nowe, a tym bardziej używane, zadaje sobie na pewnym etapie to samo pytanie: czy to auto nie będzie się psuło? Jak już ustaliliśmy, odpowiedź brzmi: „na pewno będzie”, jednak auto autu nie jest równe. Różne są też usterki i wady samochodów.

Usterki samochodowe mają – można powiedzieć – różną rangę. Zacinający się schowek czy parujący reflektor, chociaż potrafią naprawdę irytować, to mimo wszystko nie stanowią tak dużego problemu jak niedziałająca skrzynia biegów czy rdzewiejące nadwozie. Niektóre problemy z samochodem można rozwiązać samemu (np. parujące szyby w zimie – czasem wystarczy wymienić filtr kabinowy, a welurowe dywaniki zastąpić gumowymi), przy innych pomóc musi już mechanik lub elektryk samochodowy. Zawsze, nim wydamy pieniądze na diagnozę, warto samemu sprawdzić, czy to tylko błahostka i sami poradzimy sobie z rozwiązaniem, czy konieczna będzie wizyta w serwisie.

Informacje z „pierwszej ręki”

Skąd więc czerpać wiedzę na ten temat? Skąd wiedzieć, co samemu da się naprawić, a za co słono zapłacimy u mechanika? Oczywiście informacje znajdziesz w naszym dziale „Usterki”, prowadzonym przez samych kierowców. Jest to więc najbardziej wiarygodne źródło informacji, ponieważ pochodzi „z pierwszej ręki”, od samych użytkowników aut, a nie od działów PR producentów. Jeśli więc aktualnie masz problemy z samochodem, warto przeczytać wpisy innych użytkowników. Zwykle opisują oni najczęstsze awarie samochodów różnych marek i typowe usterki poszczególnych modeli, z którymi sami mieli do czynienia.

Jeśli okaże się, że Twojemu samochodowi „dolega” coś innego niż wcześniej opisane przez innych usterki, zawsze możesz zapytać o radę. Być może ktoś podsunie Ci rozwiązanie problemu, z którym sam nie możesz się uporać? Może ktoś miał podobny problem z autem, tak samo jak Ty teraz nie wiedział, co zrobić, ale w końcu udało mu się go rozwiązać? Może ta osoba będzie w tym momencie mogła Ci pomóc? Zapytaj, napisz – jest spore prawdopodobieństwo, że inny użytkownik się odezwie i doradzi.

Również Ty możesz pomóc komuś, kto czeka na odpowiedź! W naszym serwisie możesz podzielić się wiedzą na temat usterek, które spotkały Twój samochód.

Statystyki awaryjności aut

Dział „Usterki” daje też możliwość przejrzenia statystyk usterek dla poszczególnych aut – konkretnych modeli z określonym przebiegiem. Pozwala nam to ocenić, jaka jest awaryjność samochodów, poznać dokładnie, jakie problemy mają poszczególne modele i jak to komentują inni kierowcy. Jest to niewątpliwie pomocne przed zakupem – możemy dowiedzieć się, jakie wady samochodów mogą – chociaż oczywiście nie muszą – się w pojawić.

Czytaj więcej