Szukaj

Usterki – wybierz markę

W tym serwisie możesz:
  • przed zakupem auta sprawdzić jego typowe usterki zgłoszone przez innych kierowców
  • po zakupie auta podzielić się swoją wiedzą o jego typowych usterkach
  • zapytać innych kierowców jak rozwiązać problem (niekoniecznie typowy)
  • pomóc innym kierowcom, zadającym pytania

Ostatnio dodane typowe usterki

Poważna usterka silnika
  • Renault Scenic III Minivan Energy TCe 115KM 85kW 2013-2015
  • silnik
  • 133 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Auto z 2013, zakupione w 2021, z przebiegiem 120k kilometrów. Przez pierwsze 3 lata użytkowania wszystko ok, cicha i kulturalna praca silnika, płynne oddawanie mocy, olej wymieniany co rok. Rocznie przejeżdżane nie więcej niż 5k kilometrów, jeżdżone tylko po mieście. Problem zaczął się w 4 roku kiedy 6 miesięcy po wymianie oleju wyświetlił się...
Czujnik temperatury spalin
  • Hyundai Santa Fe IV SUV 2.0 CRDi 185KM 136kW 2018-2020
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
W ciągu 5 lat użytkowania, po przejechaniu 96 tyś. km: - dwa razy czujnik temperatury spalin - za każdym razem po ostrej jeździe z zalanym dodatkiem do paliwa czyszczącym DPF. Za ostatnim razem serwis zamontował jakiś nowy, lepszy i póki co bez problemów, także po ostrej jeździe z dodatkiem czyszczącym DPF. Wymiana na gwarancji, ale jakby co...
Nierównomierne przyspieszenie
  • Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014
  • silnik
  • 999 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Nierównomierne przyspieszenie, trochę jakby przeplata przy pedale w podłodze. Jest takie uczucie, w momencie gdy wciskasz gwałtownie pedal do końca, to jakby ciut przed samą dechą, lepiej idzie niż już wciśnięte na maxa. Świece nowe. Wcześniej jeszcze walnął ze dwa, może trzy razy wypadanie zapłonu na 4cyl., ale oddałem do gazownika i od dwóch...
Nierównomierne przyspieszenie
  • Chevrolet Cruze Sedan 1.8 16V DOHC 141KM 104kW 2008-2014
  • silnik
  • 999 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Nierównomierne przyspieszenie, trochę jakby przeplata przy pedale w podłodze. Jest takie uczucie, w momencie gdy wciskasz gwałtownie pedal do końca, to jakby ciut przed samą dechą, lepiej idzie niż już wciśnięte na maxa. Świece nowe. Wcześniej jeszcze walnął ze dwa, może trzy razy wypadanie zapłonu na 4cyl., ale oddałem do gazownika i od dwóch...
Świst słyszalny przy wysokich prędkościach i/lub niesprzyjającej pogodzie
  • Mercedes EQA SUV 300 228KM 168kW 2021-2024
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po przekroczeniu wyższych prędkości (dla mnie było to powyżej 80-90 km/h) oraz przy niesprzyjających warunkach pogodowych (opady deszczu i porywisty wiatr), we wnętrzu kabiny pojawiał się świst przypominający dmuchanie wiatru w gwizdek. Dźwięk wydawał się dobiegać z okolic środka deski rozdzielczej/kokpitu. Okazuje się to być znanym problemem,...

Ostatnio dodane indywidualne usterki

Awaria wyświetlacza kierowcy
  • Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0 B5 250KM 184kW od 2022
  • instalacja elektryczna
  • 96 tys. km
Po ostatnim przeglądzie ASO w styczniu 2025 ujawnił się problem z wyświetlaczem kierowcy (wyświetlacz z zegarami za kierownicą). W dniu kiedy był robiony przegląd, po odebraniu auta i około 5 minutowej jeździe wyświetlacz zblakł, pojawiły się pionowe szaro-biało-czerwone pasy, treści wyświetlacza przebijały się jakby przez mgłę. Ponowna...
Oczekuje na rozwiązanie
okresowo brak przyśpieszenia po naciśnięciu pedału gazu
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018
  • układ napędowy
  • 95 tys. km
Po naciśnięciu pedału gazu do oporu zupełny brak przyśpieszenia, wręcz samochód powoli stopniowo wytraca prędkość. Praca silnika równa. Brak lampek błędu. Obroty silnika bez wzrostu, powoli zmniejszają się w czasie jak samochód wytraca powoli prędkość. Po pewnym czasie typu 15/20 sekund gdy trzyma się cały czas wciśnięty pedał silnik powoli...
Problem rozwiązany
1 komentarz
Świrująca elektronika
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW 2020-2021
  • instalacja elektryczna
  • 93 tys. km
Od około 6 miesięcy albo okrągłego roku (efekty narastały) zmagam się z poniższymi usterkami: * czujniki parkowania żyją swoim życiem (np. stojąc w korku minimum 1m od poprzedzającego auta (widzę dolną krawędź jego opon na styku z drogą) w pewnym momencie, nagle czujniki zaczynają pipczeć i zmieniać kolory na wyświetlaczu tak jakby coś...
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Stuki w podwoziu przy zmianie biegów
  • Renault Kadjar Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW 2018-2023
  • układ napędowy
  • 45 tys. km
w Kadjarze 1.3 TCE 140KM w manualu z 2019 roku zakupionym przeze mnie dokładnie miesiąc temu (14.12.2024 ) przy przebiegu 45 tys km występują dziwne "stuki" dobywające się z podwozia, a dokładniej jakby ktoś kopał w fotel kierowcy. Jest to o tyle dziwne, że tylko dotyczy to zmiany z jedynki na dwójkę i z dwójki na trójkę - a dokładniej przy...
Oczekuje na rozwiązanie
GPF
  • Hyundai Tucson IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110kW 2020-2024
  • silnik
  • 11 tys. km
Problem z GPF zaczął się przy 6500 km. Szybko spaliłem na trasie na odcinku ok. 50km przy prędkości 100 km/h na 4-tym biegu. Ponownie problem pojawił się po 11500 km. Tym razem zrobiłem ok 170km i tych samych parametrów jazdy! Niestety kontrolka wciąż się świeci!! Spróbuję jeszcze raz, ale przy obrotach 4 tys na 4-tym biegu! Jeśli to nie...
Problem rozwiązany
1 komentarz

Usterki

Usterki zdarzają się w każdym aucie – to nie jest tajemnica. Jednak jedne auta są na nie bardziej podatne, a inne mniej. Każdy z nas, kupując auto nowe, a tym bardziej używane, zadaje sobie na pewnym etapie to samo pytanie: czy to auto nie będzie się psuło? Jak już ustaliliśmy, odpowiedź brzmi: „na pewno będzie”, jednak auto autu nie jest równe. Różne są też usterki i wady samochodów.

Usterki samochodowe mają – można powiedzieć – różną rangę. Zacinający się schowek czy parujący reflektor, chociaż potrafią naprawdę irytować, to mimo wszystko nie stanowią tak dużego problemu jak niedziałająca skrzynia biegów czy rdzewiejące nadwozie. Niektóre problemy z samochodem można rozwiązać samemu (np. parujące szyby w zimie – czasem wystarczy wymienić filtr kabinowy, a welurowe dywaniki zastąpić gumowymi), przy innych pomóc musi już mechanik lub elektryk samochodowy. Zawsze, nim wydamy pieniądze na diagnozę, warto samemu sprawdzić, czy to tylko błahostka i sami poradzimy sobie z rozwiązaniem, czy konieczna będzie wizyta w serwisie.

Informacje z „pierwszej ręki”

Skąd więc czerpać wiedzę na ten temat? Skąd wiedzieć, co samemu da się naprawić, a za co słono zapłacimy u mechanika? Oczywiście informacje znajdziesz w naszym dziale „Usterki”, prowadzonym przez samych kierowców. Jest to więc najbardziej wiarygodne źródło informacji, ponieważ pochodzi „z pierwszej ręki”, od samych użytkowników aut, a nie od działów PR producentów. Jeśli więc aktualnie masz problemy z samochodem, warto przeczytać wpisy innych użytkowników. Zwykle opisują oni najczęstsze awarie samochodów różnych marek i typowe usterki poszczególnych modeli, z którymi sami mieli do czynienia.

Jeśli okaże się, że Twojemu samochodowi „dolega” coś innego niż wcześniej opisane przez innych usterki, zawsze możesz zapytać o radę. Być może ktoś podsunie Ci rozwiązanie problemu, z którym sam nie możesz się uporać? Może ktoś miał podobny problem z autem, tak samo jak Ty teraz nie wiedział, co zrobić, ale w końcu udało mu się go rozwiązać? Może ta osoba będzie w tym momencie mogła Ci pomóc? Zapytaj, napisz – jest spore prawdopodobieństwo, że inny użytkownik się odezwie i doradzi.

Również Ty możesz pomóc komuś, kto czeka na odpowiedź! W naszym serwisie możesz podzielić się wiedzą na temat usterek, które spotkały Twój samochód.

Statystyki awaryjności aut

Dział „Usterki” daje też możliwość przejrzenia statystyk usterek dla poszczególnych aut – konkretnych modeli z określonym przebiegiem. Pozwala nam to ocenić, jaka jest awaryjność samochodów, poznać dokładnie, jakie problemy mają poszczególne modele i jak to komentują inni kierowcy. Jest to niewątpliwie pomocne przed zakupem – możemy dowiedzieć się, jakie wady samochodów mogą – chociaż oczywiście nie muszą – się w pojawić.

Czytaj więcej