Szukaj

Usterki – wybierz markę

W tym serwisie możesz:
  • przed zakupem auta sprawdzić jego typowe usterki zgłoszone przez innych kierowców
  • po zakupie auta podzielić się swoją wiedzą o jego typowych usterkach
  • zapytać innych kierowców jak rozwiązać problem (niekoniecznie typowy)
  • pomóc innym kierowcom, zadającym pytania

Ostatnio dodane typowe usterki

Uszkodzenie sprzęgła
  • Hyundai IONIQ Hatchback 1.6 GDi 141KM 104kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • 112 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Przy przebiegu 110tyś km w ciągu 7 lat nagle samochód przestał jechać do tyłu a do przodu nie szybciej niż 60km/h Aso zdiagnozowało błąd w oprogramowaniu skrzyni biegów i sprzęgieł.Zresetowali całe oprogramowanie i samochód ruszył.Po 3 miesiącach problem powtórzył się.Tym razem wykryto uszkodzenie w dwóch sprzęgłach silnika elektrycznego i...
Utrata mocy podczas jazdy ze stałą prędkością ( sprzęgło rozwiązuje )
  • Audi 100 C4 Sedan 2.5 TDI 115KM 85kW 1991-1994
  • silnik
  • 434 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam. Od niedawna Dumnie przemierzam ulice w świetnie utrzymanym 33 latku z 2.5 TDI. Ogólnie auto świetne. Dziś inżynierowie nawet nie dopuszczają do siebie myśli o produkcji tak solidnych aut. Jednak jak wiadomo, że niema ideałów, tak i mój egz. ma kilka nazwijmy to "humorków". Zasadniczo miałem na myśli dwie sprawy ale jedną wyjaśniło mi...
Nierównomierne ścieranie tylnych opon
  • Toyota Proace City Verso Long
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mamy w firmie ponad 20 szt. w różnych konfiguracjach tj. długie, krótkie, manual, automat ale zawsze z dieslem 130 KM. W 9 sztukach pojawił się podobny problem tzn. nierównomiernie zużywa się tylna prawa opona, znacznie szybciej w części zewnętrznej. Dodatkowo opony tylne ogólnie zużywają się szybciej niż przednie. W serwisie stwierdzili...
Strzelający ogranicznik drzwi kierowcy
  • Volvo V90 II
  • nadwozie
  • 130 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Po przejechaniu około 130 tys. drzwi od strony kierowcy zaczęły skrzypiec i strzelać .Okazało się ze to zużył się ogranicznik drzwi.Naprawa jest bardzo kłopotliwa bo nawet w warsztacie Volvo nie bardzo chcą to naprawiać bo wiąże się to z całkowitą rozbiórka drzwi mimo ze sama część jest niedroga ale dużo roboty.
Odpadająca klamka
  • Kia Stonic Crossover
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Odpadających klamkach czytałem na niektórych serwisach i w moim przypadku również się to zdarzyło lewa klamka tył podobno słaby plastik. W pewnym momencie że ona chciała otworzyć tylne drzwi i klamka została jej po prostu w ręce

Ostatnio dodane indywidualne usterki

Pękająca szyba czołowa
  • Volvo XC40 Crossover 2.0 D4 190KM 140kW 2017-2020
  • inne
  • 160 tys. km
W ciągu 6 m-cy 3 x pęknięta szyba czołowa w tym samym miejscu , srednio co 10-15 tys km. Wg panów w servisie - wynik uderzenia być może kamieniem. Jeżdżę dużo, głownie autostradami, drogami szybkiego ruchu (obecnie na liczniku 160 tys km). Pękniecie za każdym razem występuję na prawym brzegu szyby, w miejscu mocowania, podczas jazdy. Trzeci...
Oczekuje na rozwiązanie
Wyciek z pompa paliwa pod kanape
  • Citroen C3 I Hatchback 1.1 i 61KM 45kW 2002-2010
  • inne
  • 212 tys. km
Dzień dobry,z pompe paliwa ucieka benzyna,kiedyś było wszystko spozontku ale po jakiś tam czasu auto nie chciało odpalić i mechanik powiedział że trzeba pompa paliwa wymienic, I tak się stało wymienił ale po jakiś czasu zaczynał uciekać paliwa z góry i myślałem że to może być przez uszcelke i spowrotem do mechanika i wymienił na nowym ale też po...
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria systemu Start-Stop
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.0 MPI EVO 80KM 59kW 2018-2019
  • instalacja elektryczna
  • 131 tys. km
W moim Seacie, po uruchomieniu silnika, pojawiła się kontrolka check engine która po chwili zgasła i zamiast niej pojawił się komunikat o awarii systemu start-stop dodatkowo zaświeciła się na żółto kontrolka EPC. Auto bardzo głośno pracuje, silnik po otworzeniu maski o mało nie wyskoczy i nie samochód ma mocy. Nawet na postoju samochód...
Problem rozwiązany
1 komentarz
"Usterka silnika. Napraw pojazd"
  • Peugeot 3008 II Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW 2016-2020
  • układ wydechowy
  • 124 tys. km
Auto z salonu, użytkowane od 2,5 roku 95% trasy poza miastem (ekspresówki, autostrady po 100-800km), rzadko w korkach, rzadko przejazdy zimnym silnikiem po kilka kilometrów ale i nawet po tym przelot ekspresówka po 30-50km. Serwisowane regularnie co ok. 5-6 miesięcy w ASO (komputer za kazdym razem, świece, rozrząd, itp.). A tu po jeździe...
Oczekuje na rozwiązanie
Stuki ze skrzyni biegów
  • Kia Proceed Shooting Brake 1.5 T-GDI 160KM 118kW 2021
  • układ napędowy
  • 60 tys. km
Przy odpuszczaniu gazu i wysprzęglaniu biegów słychać głuche stuki ze skrzyni biegów i uderzenie, które czuć na lewarku zmiany biegów. Problem pojawił sie na biegu wstecznym w okolicach przebiegu 30k km. ASO twierdzi, że ten typ tak ma. Po teście sprzęgieł przy okolicach 45k km zużycie sprzęgła nieparzystego 18%, parzystego 25%. Obecny przebieg...
Oczekuje na rozwiązanie

Usterki

Usterki zdarzają się w każdym aucie – to nie jest tajemnica. Jednak jedne auta są na nie bardziej podatne, a inne mniej. Każdy z nas, kupując auto nowe, a tym bardziej używane, zadaje sobie na pewnym etapie to samo pytanie: czy to auto nie będzie się psuło? Jak już ustaliliśmy, odpowiedź brzmi: „na pewno będzie”, jednak auto autu nie jest równe. Różne są też usterki i wady samochodów.

Usterki samochodowe mają – można powiedzieć – różną rangę. Zacinający się schowek czy parujący reflektor, chociaż potrafią naprawdę irytować, to mimo wszystko nie stanowią tak dużego problemu jak niedziałająca skrzynia biegów czy rdzewiejące nadwozie. Niektóre problemy z samochodem można rozwiązać samemu (np. parujące szyby w zimie – czasem wystarczy wymienić filtr kabinowy, a welurowe dywaniki zastąpić gumowymi), przy innych pomóc musi już mechanik lub elektryk samochodowy. Zawsze, nim wydamy pieniądze na diagnozę, warto samemu sprawdzić, czy to tylko błahostka i sami poradzimy sobie z rozwiązaniem, czy konieczna będzie wizyta w serwisie.

Informacje z „pierwszej ręki”

Skąd więc czerpać wiedzę na ten temat? Skąd wiedzieć, co samemu da się naprawić, a za co słono zapłacimy u mechanika? Oczywiście informacje znajdziesz w naszym dziale „Usterki”, prowadzonym przez samych kierowców. Jest to więc najbardziej wiarygodne źródło informacji, ponieważ pochodzi „z pierwszej ręki”, od samych użytkowników aut, a nie od działów PR producentów. Jeśli więc aktualnie masz problemy z samochodem, warto przeczytać wpisy innych użytkowników. Zwykle opisują oni najczęstsze awarie samochodów różnych marek i typowe usterki poszczególnych modeli, z którymi sami mieli do czynienia.

Jeśli okaże się, że Twojemu samochodowi „dolega” coś innego niż wcześniej opisane przez innych usterki, zawsze możesz zapytać o radę. Być może ktoś podsunie Ci rozwiązanie problemu, z którym sam nie możesz się uporać? Może ktoś miał podobny problem z autem, tak samo jak Ty teraz nie wiedział, co zrobić, ale w końcu udało mu się go rozwiązać? Może ta osoba będzie w tym momencie mogła Ci pomóc? Zapytaj, napisz – jest spore prawdopodobieństwo, że inny użytkownik się odezwie i doradzi.

Również Ty możesz pomóc komuś, kto czeka na odpowiedź! W naszym serwisie możesz podzielić się wiedzą na temat usterek, które spotkały Twój samochód.

Statystyki awaryjności aut

Dział „Usterki” daje też możliwość przejrzenia statystyk usterek dla poszczególnych aut – konkretnych modeli z określonym przebiegiem. Pozwala nam to ocenić, jaka jest awaryjność samochodów, poznać dokładnie, jakie problemy mają poszczególne modele i jak to komentują inni kierowcy. Jest to niewątpliwie pomocne przed zakupem – możemy dowiedzieć się, jakie wady samochodów mogą – chociaż oczywiście nie muszą – się w pojawić.

Czytaj więcej