Szukaj

Usterki – wybierz markę

W tym serwisie możesz:
  • przed zakupem auta sprawdzić jego typowe usterki zgłoszone przez innych kierowców
  • po zakupie auta podzielić się swoją wiedzą o jego typowych usterkach
  • zapytać innych kierowców jak rozwiązać problem (niekoniecznie typowy)
  • pomóc innym kierowcom, zadającym pytania

Ostatnio dodane typowe usterki

Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten...
Pompa oleju
  • Kia Venga Mikrovan Facelifting 1.4 DOHC 90KM 66kW 2015-2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Samochód po przejechaniu ~250 000 km powinien mieć wymienioną pompę oleju ponieważ, niestety w moim przypadku, doprowadziła ona do zatarcia silnika. Samochód pojechał na warsztat od razu po zapaleniu się czerwonej kontrolki a jednak po naprawie tego elementu, coś gdzieś indziej się posypało. Więc jesli nie chcesz remontować silnika, ogarnnij ten...
Problem przy zmianie biegów 2/3
  • Hyundai Kona II Crossover 1.6 T-GDI 198KM 146kW od 2023
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Przy gwałtowny wciśnięciu pedału gazu, jadąc z prędkością gdzie mamy pierwszy lub drugi bieg, auto nie zmienia biegu na 3. Następuje to z dużym opóźnieniem 2-3 sekundowym, w którym skrzynia pozostaje na neutralnym i samochód zwalnia, mimo obrotów powyżej 4-5tys. Serwis najpierw nie widział problemu, później wyszlo, że auto demonstracyjne również...
Kilka typowych usterek tego auta
  • Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • 196 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Autko ogólnie bardzo fajne, wersja poliftowa - 2010 rok, przebieg ok 196000. Typowe usterki przy kilku latach użytkowania to spory problem z zawieszeniem, co pół roku wymiana wahaczy, tulei, łączników stabilizatorów itd. Dodatkowo typowa usterka tego modelu - rdzewiejące na potęgę sanki z przodu i z tyłu. Po wymianie tych przednich, po kilku...
zerwany pasek rozrządu
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
producent przewiduje wymianę paska rozrządu przy 240 tysiącach kilometrów . NIe znam nikogo kto by do takiego przebieegu dał radę . Znam natomiast kilku co przed 100.000 mieli zerwany rozrząd . Ford wymieniał silniki ,bo naprawa nie ma sensu , silnik po regeneracji nie hula więcej jak 20 do 30.000 km . Znam również przypadek ,ze pasek pękł...

Ostatnio dodane indywidualne usterki

usterka elektroniki
  • Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW od 2024
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
przy pierwszym uruchomieniu po nocy, jak jest zimny, nie mam mocy, pokazuje 4-5 błędów, usterkę skrzyni biegów, swiateł, innych systemów, nie zwalnia hamulca elektrycznego, nie działa autohold, kamera cofania, nie można ruszyć z miejsca po wyłączeniu hamulca manualnie oczywiscie...trwa to kilkanascie minut, potem wraca, przynajmniej na razie, do...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Naprawa silnika
  • Jaguar S-Type 2.7 TD 207KM 152kW od 2004
  • silnik
  • 228 tys. km
Przede mną problem w kwestii naprawy silnika. Szukam kogoś kto ma wiedzę w tym zakresie, borykał się z podobnym problemem i znalazł dobre rozwiązanie lub wyciągnął wnioski po niezbyt skutecznych działaniach i próbach. Nie wiem czy opłacalna jest naprawa, a może bardziej opłacalna jest wymiana silnika i z czym to się wiąże? Czy są jakieś...
Oczekuje na rozwiązanie
Znaczny Wyciek oleju
  • Opel Grandland/Grandland X SUV
  • silnik
  • 110 tys. km
Dziś przed planowanym serwisem tj. Wymianą rozrządu zauważyłem że cała obudowa skrzyni biegów od góry jest dosłownie zalana olejem silnikowym. Ciężko znaleźć miejsce Wyciek ale prawdopodobnie jest to jakiś element plastikowy, który znajduje się z tylnej strony silnika z prawej strony bezpośrednio nad obudową skrzyni biegów. Ręką "wymacałem" że...
Oczekuje na rozwiązanie
Blokada półosi
  • Peugeot 206 Hatchback 5d +
  • układ napędowy
  • 250 tys. km
Witam mam następujący problem przy zatrzymaniu auta słuchać cichy pisk jakby chamulce trzymały podczas jazdy taż czuć lekki opór ale nie uciążliwy chamulce sprawdzone wszystko luźno ale jedna półoś stoi lewa koło w górze bez biegu ledwo przekręce dwoma rękami strona prawa podnoszę obraca się normalnie niestety nie miałem dwóch kół w górze...
Oczekuje na rozwiązanie
Kontrolka oil maintenance
  • Toyota Corolla X Sedan Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW 2010-2013
  • inne
  • 230 tys. km
Dzień dobry, w mojej Toyocie E15 Diesel ciągle świeci się kontrolka oil maintenance. Olej jest wymieniony, filtry wymienione. Komunikat skasowany. Jednak mimo kasacji komunikat cały czas się włącza sam. Można go kasować i po dwóch godzinach włącza się znów. Już dwóch mechaników sprawdzało i nie wiedzą co jest. Czy ktoś miał taki problem?
Oczekuje na rozwiązanie

Usterki

Usterki zdarzają się w każdym aucie – to nie jest tajemnica. Jednak jedne auta są na nie bardziej podatne, a inne mniej. Każdy z nas, kupując auto nowe, a tym bardziej używane, zadaje sobie na pewnym etapie to samo pytanie: czy to auto nie będzie się psuło? Jak już ustaliliśmy, odpowiedź brzmi: „na pewno będzie”, jednak auto autu nie jest równe. Różne są też usterki i wady samochodów.

Usterki samochodowe mają – można powiedzieć – różną rangę. Zacinający się schowek czy parujący reflektor, chociaż potrafią naprawdę irytować, to mimo wszystko nie stanowią tak dużego problemu jak niedziałająca skrzynia biegów czy rdzewiejące nadwozie. Niektóre problemy z samochodem można rozwiązać samemu (np. parujące szyby w zimie – czasem wystarczy wymienić filtr kabinowy, a welurowe dywaniki zastąpić gumowymi), przy innych pomóc musi już mechanik lub elektryk samochodowy. Zawsze, nim wydamy pieniądze na diagnozę, warto samemu sprawdzić, czy to tylko błahostka i sami poradzimy sobie z rozwiązaniem, czy konieczna będzie wizyta w serwisie.

Informacje z „pierwszej ręki”

Skąd więc czerpać wiedzę na ten temat? Skąd wiedzieć, co samemu da się naprawić, a za co słono zapłacimy u mechanika? Oczywiście informacje znajdziesz w naszym dziale „Usterki”, prowadzonym przez samych kierowców. Jest to więc najbardziej wiarygodne źródło informacji, ponieważ pochodzi „z pierwszej ręki”, od samych użytkowników aut, a nie od działów PR producentów. Jeśli więc aktualnie masz problemy z samochodem, warto przeczytać wpisy innych użytkowników. Zwykle opisują oni najczęstsze awarie samochodów różnych marek i typowe usterki poszczególnych modeli, z którymi sami mieli do czynienia.

Jeśli okaże się, że Twojemu samochodowi „dolega” coś innego niż wcześniej opisane przez innych usterki, zawsze możesz zapytać o radę. Być może ktoś podsunie Ci rozwiązanie problemu, z którym sam nie możesz się uporać? Może ktoś miał podobny problem z autem, tak samo jak Ty teraz nie wiedział, co zrobić, ale w końcu udało mu się go rozwiązać? Może ta osoba będzie w tym momencie mogła Ci pomóc? Zapytaj, napisz – jest spore prawdopodobieństwo, że inny użytkownik się odezwie i doradzi.

Również Ty możesz pomóc komuś, kto czeka na odpowiedź! W naszym serwisie możesz podzielić się wiedzą na temat usterek, które spotkały Twój samochód.

Statystyki awaryjności aut

Dział „Usterki” daje też możliwość przejrzenia statystyk usterek dla poszczególnych aut – konkretnych modeli z określonym przebiegiem. Pozwala nam to ocenić, jaka jest awaryjność samochodów, poznać dokładnie, jakie problemy mają poszczególne modele i jak to komentują inni kierowcy. Jest to niewątpliwie pomocne przed zakupem – możemy dowiedzieć się, jakie wady samochodów mogą – chociaż oczywiście nie muszą – się w pojawić.

Czytaj więcej