Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

Druga generacja modelu pojawiła się na rynku na początku 2007 roku. Fabia II nazywana też Nową Fabią wizualnie upodobniła się do Skody Roomster. W samochodzie widać też nawiązania do nowego Suzuki Swift (tył auta) oraz Mini (biały dach). Model zyskał znacznie atrakcyjniejszy wygląd nadwozia, które jest nie tylko ładniejsze, ale i większe od tego z Fabii I. Fabia II dostępna jest jako hatchback i kombi. Wersja sedan została wycofana z oferty z powodu zbyt małego zainteresowania.

Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - kokpit

Generacje Skoda Fabia

  • Fabia II   2007 - teraz
    Skoda Fabia II
    • Wybierz generację

    • Fabia III (2014 - teraz)
    • Fabia II (2007 - teraz)
    • Fabia I (1999 - 2008)

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Wersje nadwozia Skoda Fabia II

Silniki Skoda Fabia II Hatchback

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.

Publikacje o Skoda Fabia

Skoda Fabia III - ładniejsza, wygodniejsza, bardziej multimedialna
 
Nasz test Skoda Fabia 1.0 MPI Style

Ofensywa modelowa Skody trwa. Po Citigo, Rapidzie i Octavii przyszedł czas na nową Fabię, która cieszy oko, zapewnia wyższy komfort i jest bardziej bezpieczna od poprzedniczki. Zmiany na lepsze nie przeszkodziły w zachowaniu akceptowalnych cen.

Skoda Fabia 1.2 TSI - przyzwoity kompan
 
Nasz test Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM

Skoda po raz kolejny bije w Polsce rekordy sprzedaży. Od stycznia do maja tego roku zarejestrowano w naszym kraju prawie 21 tysięcy nowych aut czeskiej marki. Dużą część sprzedaży Skody stanowi Fabia. Czy może zaskoczyć nas samochód istniejący w opisywanej wersji na rynku, z niewielkimi zmianami, od...

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
 
Nasz test Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI (105 KM)

Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło...

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Używane Fabie są także godne polecenia. Mimo dużej podaży modelu na rynku wtórnym, znalezienie wymarzonego egzemplarza może być jednak trudne.

Przegląd rynku nowych samochodów: tanie auta z LPG

Kupując tani samochód zależy nam na możliwie jak najniższych kosztach użytkowania. W najtańszych samochodach dostępnych na naszym rynku wykorzystywane są silniki bez turbodoładowana, które lepiej znoszą gaz niż skomplikowane jednostki napędowe ery downsizingu. Dziś przyglądamy się nowym samochodom zasilanym...

Przeczytaj pozostałe 20 artykułów o Skoda Fabia

Skoda Fabia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda FabiaautoWcentrum - społeczność Skoda Fabia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Fabia

Skoda Fabia 62,38

Skoda Fabia 57,22

Skoda Fabia 85,17

Skoda Fabia 59,33

Skoda Fabia niebieski żółw 59,33

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Fabia

jogurt12 46,81

czaras1 66,84

arcimek 45,58

jachup 80,05

klima883 70,66

zmora 52,22

elpolacco 46,29

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Fabia

Czas na nowe kapcie
Czas na nowe kapcie Dziś po kilku dniach czytania, przeglądania testów dotarłem do wyboru opon zimow...
Kontrolka silnika II
Kontrolka silnika II Witam Myślałem, że już autko wróciło do normalności i można po prostu zająć s...
Przydomowe ASO 11
Przydomowe ASO 11 No i przyszła pora na zdiagnozowanie a następnie na naprawę paru defektów, które...
Gadżety
Gadżety Kilka miesięcy temu pisałem, że zaopatrzyłem się w podłokietnik i wycieraczkę ty...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Fabia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Fabia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Fabia

Skoda Fabia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Fabia
 

Skoda Fabia najczęściej porównywane z:

Citroen C3
1.6 HDi (114 KM)
Mini Paceman
1.6 (122 KM)
Ford Fiesta
1.25 Duratec (82 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Fabia Classic Skoda Fabia Classic
Rocznik: 2012. Przebieg: 84 373 km. Silnik: 1.2 55KM .
Cena: 26 900 zł 26 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Skoda Fabia Classic Skoda Fabia Classic
Rocznik: 2011. Przebieg: 67 710 km. Silnik: 1.6 55KM .
Cena: 27 900 zł 27 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

  • Średnia ocena
    na podstawie 12 opinii
  • 3,89
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Skoda Fabia Hatchback 1.2 i HTP (60 KM)

Mały duży samochód z w miarę niezłym silniczkiem. W miarę niezawodny za w miarę małą kasę. Suma sumarum polecam.

dodał: slawek007

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Fabia

Skoda Fabia 2007 Skoda Fabia Combi 1.4  07.09.2005 - galeria redakcyjna Skoda Fabia 1.2 HTP 60 KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia Kombi 2010 Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia Kombi Skoda Fabia I Kombi Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia Kombi RS Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM - galeria redakcyjna (2)
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Fabia

  • 1.
  • 2,00 Skoda Fabia II 1.4 i 16V (85KM) 2007r.
    dodał: DiDi, 05.04.2012

    Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: krzysad, 16.03.2010

    Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji.

  • 3.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Mariusz, 27.01.2014

    Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: ludger, 26.01.2012

    Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam

  • 5.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: artur, 27.09.2011

    Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie trasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok.

  • 6.
  • 4,75 Skoda Fabia I 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: kamil, 23.02.2013

    Długo się zastanawiałem 3tygodnie temu założyłem w Inowrocławiu instalację KME NEVO 4-GENERACJI wtryskiwacze pojedyńcze MATRIX HS.Moja fabka chodzi zajebiście instalacja super,zero różnicy między paliwem a gazem auto poprostu płynie,no i co najważniejsze na 25litrach zrobiłem w cyklu mieszanym połowa na trasie połowa na mieście 304kilasy czyli niezle.Pozdrawiam benzynowców i zyczę jak ja uśmiechu przy kasie na stacji.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skoda Fabia

1 098 komentarzy

587 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artur I~Artur I

Do ~jacca:
Nie każda wersja ma żarówki w czerwonych odblaskach w drzwiach. Oświetlenie wew. ma 3 pozycje jak w każdym aucie, więc nie wiem co ci nie działa.
Przy 2tyś obrotów SDI jak wrzucisz wyższy bieg to będzie 1,5tyś, więc to chyba logiczne że może szarpać.

~jacca~jacca

w jakim momencie przełączać biegi bo ja to robię jak jest około 2000 tyś ale po przerzuceniu szarpie to chyba za szybko przerzucam???

~jacca~jacca

skoda fabia kombi 1.9 sdi 2004r

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
34 920
Przejechany dystans
22 010 340 km
Zatankowanego paliwa
1 142 676 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 627
Wydanych pieniędzy
1 297 179 zł
Średnie wydatki na auto
1 156 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 921
Wydanych pieniędzy
2 262 196 zł
Średnie wydatki na auto
2 016 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 122)

Testy zderzeniowe Skoda Fabia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Fabia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Fabia

Skoda Fabia
2007

Skoda Fabia 1.4 Classic

Skoda Fabia
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

Na podstawie 28 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: skoda, dodano: 09.10.2012 21:51

Witam, postanowiłem dodać komentaż żeby zdementować opinie poprzedników. Wypożyczyłem skode 1.4 16V z wypożyczalni specjalnie na wyjazd do niemiec bo nie byłem pewien czy mój staruszek da rade. Jechałem przez całą trase (2600km) wyłącznie po autostradach dlatego mogę wyrazić opinię jedynie dotyczącą spalania minimalnego na trasie. Staralem sie jechać oszczednie i tankowałem kilka razy pod kurek żeby prawdziwie wyliczyć spalanie. Miałem sporo czaasu i chciałem dokładnie sprawdzić to auto i pierwszy bak zrobiłem jadąc po autostradzie z prędkością balansujacą 105-115 km bez klimy. Ku mojemu zaskoczeniu spalanie wyszło 5.07L. Tak więc da sie tym autem naprawde dobry wynik osiągnąć. Inny bak przejechałem z prędkością 120-140 km z klimą (dość dynamicznie przy wyprzedzaniu) i tutaj spalanie nie bylo juz takie niskie i wyniosło 6,7L. Ogólnie jestem pod dużym wrażeniem choć na codzień tym autem zdecydowanie bym nie jeździł - odgłos silnika jest zbyt glosny co wynika z duzych obrotow na jakich to auto musi pracowac zeby sie dobrze rozpedzic. Ale jako miejskie autko wypas.

pełny raport Skoda Hatchback 1.4 i 16V

autor: mike, dodano: 16.03.2014 20:25

Spalanie oceniam jako niskie. W jeździe mieszanej 50/50 miasto (bez korków)/ trasa (90-100) pali zimą 6,5-7, latem 6-6,5 (wersja bez klimy). Jeżeli ktoś pisze, że to auto spala na trasie minimalnie 7l/100km to niech napisze ile spala mu jakiś inny samochód w tych warunkach, bo jest to wynik świadczący albo o b. cięzkiej nodze, albo o bardzo słabych umiejętnościach kierowcy. Moge zejść spokojnie poniżej 5,5l/100km w kazdej trasie - oczywiście jadąc w okolicach 90 i wyprzedzając tylko jeśli to konieczne. Na autostradzie 130-140 mieści sie w 7l/100. Pozatym silnik i skrzynia w tym aucie nie do zajechania.

pełny raport Skoda Hatchback 1.4

autor: Peteru, dodano: 25.10.2012 18:44

Bardzo małe zużycie paliwa. Na gazie autko chodzi 10 lat od nowości. Instalacja BRC. Super spalanie, przy mojej jeżdzie ok 100 km dziennie w 2-4 osoby z prędkością przelotową 110km/h wychodzi 8 l gazu. Latem na dłuższych trasach auto spaliło 7.2 l gazu. To rewelacyjny wynik. Benzyny pali 6.6-7.0 l. Tak więc na gazie autko chodzi 175 tyś km i nic mu nie dolega. Równo pracuje na benzynie i na gazie. Zimą lekko odpala na paliwie, płynnie przechodzi na gaz. Naprawdę super silnik pod instalację LPG. Pozdrawiam skodziarzy:) ( wiadomo świece,filtry, oleje trzeba wymieniać i dbać o furę!!)

pełny raport Skoda Kombi 1.4
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także