Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

Druga generacja modelu pojawiła się na rynku na początku 2007 roku. Fabia II nazywana też Nową Fabią wizualnie upodobniła się do Skody Roomster. W samochodzie widać też nawiązania do nowego Suzuki Swift (tył auta) oraz Mini (biały dach). Model zyskał znacznie atrakcyjniejszy wygląd nadwozia, które jest nie tylko ładniejsze, ale i większe od tego z Fabii I. Fabia II dostępna jest jako hatchback i kombi. Wersja sedan została wycofana z oferty z powodu zbyt małego zainteresowania.

Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - kokpit

Generacje Skoda Fabia

  • Fabia II   2007 - teraz
    Skoda Fabia II
    • Wybierz generację

    • Fabia III (2014 - teraz)
    • Fabia II (2007 - teraz)
    • Fabia I (1999 - 2008)

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Wersje nadwozia Skoda Fabia II

Silniki Skoda Fabia II Hatchback

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.

Publikacje o Skoda Fabia

Skoda Fabia III - ładniejsza, wygodniejsza, bardziej multimedialna
 
Nasz test Skoda Fabia 1.0 MPI Style

Ofensywa modelowa Skody trwa. Po Citigo, Rapidzie i Octavii przyszedł czas na nową Fabię, która cieszy oko, zapewnia wyższy komfort i jest bardziej bezpieczna od poprzedniczki. Zmiany na lepsze nie przeszkodziły w zachowaniu akceptowalnych cen.

Skoda Fabia 1.2 TSI - przyzwoity kompan
 
Nasz test Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM

Skoda po raz kolejny bije w Polsce rekordy sprzedaży. Od stycznia do maja tego roku zarejestrowano w naszym kraju prawie 21 tysięcy nowych aut czeskiej marki. Dużą część sprzedaży Skody stanowi Fabia. Czy może zaskoczyć nas samochód istniejący w opisywanej wersji na rynku, z niewielkimi zmianami, od...

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
 
Nasz test Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI (105 KM)

Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło...

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Używane Fabie są także godne polecenia. Mimo dużej podaży modelu na rynku wtórnym, znalezienie wymarzonego egzemplarza może być jednak trudne.

Przegląd rynku nowych samochodów: tanie auta z LPG

Kupując tani samochód zależy nam na możliwie jak najniższych kosztach użytkowania. W najtańszych samochodach dostępnych na naszym rynku wykorzystywane są silniki bez turbodoładowana, które lepiej znoszą gaz niż skomplikowane jednostki napędowe ery downsizingu. Dziś przyglądamy się nowym samochodom zasilanym...

Przeczytaj pozostałe 20 artykułów o Skoda Fabia

Skoda Fabia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda FabiaautoWcentrum - społeczność Skoda Fabia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Fabia

Skoda Fabia 62,38

Skoda Fabia wersja Sport 60,32

Skoda Fabia 85,17

Skoda Fabia fabianka2008 56,63

Skoda Fabia Monte Carlo 82,02

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Fabia

pendzel 76,68

lewandos 49,93

lukas110 83,16

Thorne 90,98

SZKODOWKA 62,96

Slawomirus44 92,19

rahazomor 73,63

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Fabia

Czas na nowe kapcie
Czas na nowe kapcie Dziś po kilku dniach czytania, przeglądania testów dotarłem do wyboru opon zimow...
Lenistwo i pośpiech nie popłacają...
Lenistwo i pośpiech nie popłacają... Witam Wszystkich! Zacznę od początku- latem 2012 roku moje autko po małej obc...
Gadżety
Gadżety Kilka miesięcy temu pisałem, że zaopatrzyłem się w podłokietnik i wycieraczkę ty...
Goodbye!
Goodbye! Skoda znalazła nowego właściciela. Na sprzedaż miałem dwa tygodnie ale udało się...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Fabia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Fabia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Fabia

Skoda Fabia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Fabia
 

Skoda Fabia najczęściej porównywane z:

Renault Clio
Turbo RS (200 KM)
Citroen DS3
1.6 THP (156 KM)
Renault Clio
TCe EDC (120 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Fabia Classic Skoda Fabia Classic
Rocznik: 2011. Przebieg: 93 669 km. Silnik: 1.6 55KM .
Cena: 23 900 zł 23 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Skoda Fabia Classic Skoda Fabia Classic
Rocznik: 2011. Przebieg: 81 787 km. Silnik: 1.6 55KM .
Cena: 25 900 zł 25 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

  • Średnia ocena
    na podstawie 12 opinii
  • 3,89
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Skoda Fabia Hatchback 1.2 i HTP (60 KM)

Mały duży samochód z w miarę niezłym silniczkiem. W miarę niezawodny za w miarę małą kasę. Suma sumarum polecam.

dodał: slawek007

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Fabia

Skoda Fabia III Hatchback (2015) Skoda Fabia Combi 1.4  07.09.2005 - galeria redakcyjna Skoda Fabia III Hatchback 1.0 MPI Style - galeria redakcyjna Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia II Combi Facelifting Monte Carlo (2014) Skoda Fabia I Kombi Skoda Fabia Sedan Skoda Fabia III Combi (2015) Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia 1.2 HTP 60 KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Fabia

  • 1.
  • 2,00 Skoda Fabia II 1.4 i 16V (85KM) 2007r.
    dodał: DiDi, 05.04.2012

    Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: krzysad, 16.03.2010

    Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji.

  • 3.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Mariusz, 27.01.2014

    Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: ludger, 26.01.2012

    Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam

  • 5.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: artur, 27.09.2011

    Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie trasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok.

  • 6.
  • 4,75 Skoda Fabia I 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: kamil, 23.02.2013

    Długo się zastanawiałem 3tygodnie temu założyłem w Inowrocławiu instalację KME NEVO 4-GENERACJI wtryskiwacze pojedyńcze MATRIX HS.Moja fabka chodzi zajebiście instalacja super,zero różnicy między paliwem a gazem auto poprostu płynie,no i co najważniejsze na 25litrach zrobiłem w cyklu mieszanym połowa na trasie połowa na mieście 304kilasy czyli niezle.Pozdrawiam benzynowców i zyczę jak ja uśmiechu przy kasie na stacji.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skoda Fabia

1 098 komentarzy

587 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artur I~Artur I

Do ~jacca:
Nie każda wersja ma żarówki w czerwonych odblaskach w drzwiach. Oświetlenie wew. ma 3 pozycje jak w każdym aucie, więc nie wiem co ci nie działa.
Przy 2tyś obrotów SDI jak wrzucisz wyższy bieg to będzie 1,5tyś, więc to chyba logiczne że może szarpać.

~jacca~jacca

w jakim momencie przełączać biegi bo ja to robię jak jest około 2000 tyś ale po przerzuceniu szarpie to chyba za szybko przerzucam???

~jacca~jacca

skoda fabia kombi 1.9 sdi 2004r

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
35 401
Przejechany dystans
22 383 460 km
Zatankowanego paliwa
1 158 346 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 670
Wydanych pieniędzy
1 313 765 zł
Średnie wydatki na auto
1 159 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 067
Wydanych pieniędzy
2 317 569 zł
Średnie wydatki na auto
2 044 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 134)

Testy zderzeniowe Skoda Fabia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Fabia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Fabia 1.2 TSI 'Ambition', LHD
2014

Skoda Fabia
Skoda Fabia

Skoda Fabia
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

Na podstawie 28 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: cyc, dodano: 21.01.2010 23:17

Wiec autko nie jest zbyt oszczędne, możne dlatego ze żeby się normalnie poruszać trzeba je ostro cisnąc. Maksymalne spalanie jakie uzyskałem zima przy świrowaniu w mieście to 11 litrów!!!!! Ale w mieście w 8 się mieści przy zwykłej jeździe. Na trasie z poznania do warszawy (ok 330km)przy dosyć dynamicznej jeździe tzn 3 godziny spaliła mi 6,4 litra wiec rewelacyjnie. Auto bez awaryjne, mam od nowego i po 240tys km fabia jeździ jak nowa:) przyspieszenie zaczyna się od 3000 obrotów a na 5 biegu przy 130km/h maksymalna prędkość jaka osiągnąłem to ok 180 wiec to auto pomimo 60 koni nie jest wcale takie wolne:)

pełny raport Skoda Hatchback 1.4

autor: Maniek, dodano: 10.10.2014 23:59

Autko na instalacji gazowej LandiRenzo (sekwencja). Pomijam fakt, że samo auto jest MEGA-awaryjne. Non - stop wymieniam coś w zawieszeniu, a akcje jakie przechodzę ostatnimi czasy z pracą silnika to jakiś dramat. Czy wiedzieliście, że gumowa uszczelka pompy paliwa potrafi się wykruszyć, wpaść do zbiornika i rozpuścić zmieniając się w szlam? Niemniej jednak, w czasach gdy auto więcej jeździło aniżeli stało u mechanika, paliło całkiem niewiele. Na zbiorniku 42l robiłem około 600 - 630km. Trzeba do tego oczywiście doliczyć nieznaczne zużycie benzyny - pewnie wyjdzie około 1l / 100km. Wychodzi mi więc, że auto pali średnio 6,5l gazu. Prawdopodobnie wypadałoby doliczyć również ubytek oleju silnikowego - średnio żre jakieś 0.5l na 1000km. Ehhh Skoda.. Skoda.. Jest to takie auto, przy którym trzeba mieć drugie auto na zapas albo bilet miesięczny.

pełny raport Skoda Hatchback 1.4 16V

autor: TomaszĂłw Mazow, dodano: 09.05.2009 21:57

Autko bardzo dobrze sie spisuje, małe miejskie auto którym bardzo łatwo sie porusza w miescie.Spalanie małe lecz dużych osiagów nie ma co sie oszukiwac nie ma do 100km/h sie rozpedza bez problemu pozniej zaczynaja sie schody. Spalanie Średnie 8 litrów gazu w jeździe mieszanej. Nie zdarzyło mi sie zeby spalanie przekroczyło 10 litrów nawet przy ostrej jeździe. Problemów dużych z autem nie miałem a posiadam juz je od 2 lat. Jedyna słabościa tego auta jest delikatne zawieszenia jak na polskie drogi lecz koszt zamieników jest bardzo niski wiec naprawy nie kosztuja duzo. ja wymieniłem drążki i gumy stabilizatora, wymieniam co 15tys oleje i filtry i nie ma zadnych problemow. Ostatnio zaczeły falowac obroty lecz pojechałem na regolacje gazu i czyszczenie silnika krokowego cena 50zł i wszystko chodzi az miło sie jezdzi. Serdecznie polecam autko tanie w utrzymaniu. Nie ma co sie przejmowac ze to skoda poniewaz wiekszosc podzespołów w niej piochodzi od vw polo, miedzy inymi cale zawieszenie i częsc silnikow.

pełny raport Skoda Hatchback 1.4
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także