Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

Druga generacja modelu pojawiła się na rynku na początku 2007 roku. Fabia II nazywana też Nową Fabią wizualnie upodobniła się do Skody Roomster. W samochodzie widać też nawiązania do nowego Suzuki Swift (tył auta) oraz Mini (biały dach). Model zyskał znacznie atrakcyjniejszy wygląd nadwozia, które jest nie tylko ładniejsze, ale i większe od tego z Fabii I. Fabia II dostępna jest jako hatchback i kombi. Wersja sedan została wycofana z oferty z powodu zbyt małego zainteresowania.

Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - kokpit

Generacje Skoda Fabia

  • Fabia II   2007 - teraz
    Skoda Fabia II
    • Wybierz generację

    • Fabia II (2007 - teraz)
    • Fabia I (1999 - 2008)

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Wersje nadwozia Skoda Fabia II

Silniki Skoda Fabia II Hatchback

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Skoda Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
 
Nasz test Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI (105 KM)

Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło...

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Używane Fabie są także godne polecenia. Mimo dużej podaży modelu na rynku wtórnym, znalezienie wymarzonego egzemplarza może być jednak trudne.

Przegląd rynku nowych samochodów: tanie auta z LPG

Kupując tani samochód zależy nam na możliwie jak najniższych kosztach użytkowania. W najtańszych samochodach dostępnych na naszym rynku wykorzystywane są silniki bez turbodoładowana, które lepiej znoszą gaz niż skomplikowane jednostki napędowe ery downsizingu. Dziś przyglądamy się nowym samochodom zasilanym...

Wojna cenowa: Mini Cooper S vs Skoda Fabia RS

Przynajmniej 180 KM, niewielkie nadwozia, sztywne zawieszenia, kubełkowe fotele i... diametralnie różne charaktery. Wybór jest trudny. W grę wchodzi tańsze i bardziej praktyczne auto lub stylowy maluch ze świetnym zawieszeniem i kipiącym mocą silnikiem.

Lepsza niż myślisz - Skoda Fabia (1999-2007)

W ocenie wielu kierowców Skoda Fabia uchodzi za substytut Volkswagena Polo. To nieco krzywdząca opinia. Czas pokazał, że najmniejszy model z fabryk naszych południowych sąsiadów doskonale znosi trudy eksploatacji.

Przeczytaj pozostałe 18 artykułów o Skoda Fabia

Skoda Fabia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda FabiaautoWcentrum - społeczność Skoda Fabia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Fabia

Skoda Fabia 55,86

Skoda Fabia 60,37

Skoda Fabia służbowóz 64,25

Skoda Fabia Żonowóz 2 Fabian 58,60

Skoda Fabia 1,4 TDI 61,54

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Fabia

mutancik 66,09

arcimek 54,53

pendzel 77,50

jachup 89,39

d1010mm1 43,90

lewandos 62,48

ZadymeK 42,73

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Fabia

Sprężyny na tył:LESFOJORS
Sprężyny na tył:LESFOJORS Kupiłem w nadzieji,że trochę tył podniosę,bo towar wożę około 100kg,a tu lipa,ty...
Serwis klimatyzacji
Serwis klimatyzacji Bry. Dzisiaj udało się z pomocą ojca zrobić serwis klimatyzacji. Wymiana czynni...
Zmiany, zmiany, zmiany...
Zmiany, zmiany, zmiany... Witam wszystkich! Po burzliwych przygodach z wieloma dziwnymi autami, wróciłem ...
Sprzedana. Szukanie następcy...
Sprzedana. Szukanie następcy... Fabia sprzedana. Wydarzyło się to 2 tygodnie temu, ale wcześniej nie miałem czas...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Fabia

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Fabia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Fabia

Skoda Fabia

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Fabia
 

Skoda Fabia najczęściej porównywane z:

Opel Corsa
1.2 Twinport ECOTEC (85 KM)
Mini Paceman
1.6 (184 KM)
Volkswagen Polo
1.0 (75 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY Demonstracyjny Nissan Micra TEKNA I - KEY
Rocznik: 2013. Silnik: 1.2 80KM, benzynowy.
Cena: 54 480 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 580 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

  • Średnia ocena
    na podstawie 11 opinii
  • 4,03
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Skoda Fabia Hatchback 1.2 i HTP (60 KM)

Mały duży samochód z w miarę niezłym silniczkiem. W miarę niezawodny za w miarę małą kasę. Suma sumarum polecam.

dodał: slawek007

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Fabia

Skoda Fabia RS Skoda Fabia Combi 1.4  15.09.2005 - galeria redakcyjna Skoda Fabia Combi 1.4  22.09.2005 - galeria redakcyjna Skoda Fabia I RS Skoda Fabia - galeria redakcyjna Skoda Fabia I Sedan Skoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.2 TSI 105KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia Sedan Skoda Fabia I Hatchback - galeria społeczności Skoda Fabia II Combi Facelifting Monte Carlo (2014)
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Fabia

  • 1.
  • 2,00 Skoda Fabia II 1.4 i 16V (85KM) 2007r.
    dodał: DiDi, 05.04.2012

    Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: krzysad, 16.03.2010

    Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji.

  • 3.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Mariusz, 27.01.2014

    Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: ludger, 26.01.2012

    Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam

  • 5.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: artur, 27.09.2011

    Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie trasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok.

  • 6.
  • 4,75 Skoda Fabia I 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: kamil, 23.02.2013

    Długo się zastanawiałem 3tygodnie temu założyłem w Inowrocławiu instalację KME NEVO 4-GENERACJI wtryskiwacze pojedyńcze MATRIX HS.Moja fabka chodzi zajebiście instalacja super,zero różnicy między paliwem a gazem auto poprostu płynie,no i co najważniejsze na 25litrach zrobiłem w cyklu mieszanym połowa na trasie połowa na mieście 304kilasy czyli niezle.Pozdrawiam benzynowców i zyczę jak ja uśmiechu przy kasie na stacji.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skoda Fabia

1 098 komentarzy

587 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artur I~Artur I

Do ~jacca:
Nie każda wersja ma żarówki w czerwonych odblaskach w drzwiach. Oświetlenie wew. ma 3 pozycje jak w każdym aucie, więc nie wiem co ci nie działa.
Przy 2tyś obrotów SDI jak wrzucisz wyższy bieg to będzie 1,5tyś, więc to chyba logiczne że może szarpać.

~jacca~jacca

w jakim momencie przełączać biegi bo ja to robię jak jest około 2000 tyś ale po przerzuceniu szarpie to chyba za szybko przerzucam???

~jacca~jacca

skoda fabia kombi 1.9 sdi 2004r

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
30 182
Przejechany dystans
19 458 715 km
Zatankowanego paliwa
988 579 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 231
Wydanych pieniędzy
1 153 952 zł
Średnie wydatki na auto
1 152 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 027
Wydanych pieniędzy
2 012 116 zł
Średnie wydatki na auto
2 008 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 002)

Testy zderzeniowe Skoda Fabia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Fabia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Fabia

Skoda Fabia
2007

Skoda Fabia 1.4 Classic

Skoda Fabia
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

Na podstawie 27 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kuba, dodano: 01.08.2012 22:10

To konkurencja w której silniki SDI są mistrzami. Silnik ma 250 tys km, ciągle jeździ na oleju syntetycznym i mimo to nie ma nigdzie żadnego wycieku! Żadna awaria silnika mi się jeszcze nie przydarzyła oprócz standardowego serwisu. Spalanie można określić najkrócej - 5-5,5 litrów/100 km. Auto ma dokładny komputer (przekłamuje max 0.1l/100km), wyniki pokrywają się z tymi z dystrybutora. W trasie jadąc płynnie, wyprzedzając normalnie, da się zejść średnio do 4,5 l/100, przy jeździe ekonomicznej, 50 km/h zabudowany i 90 km/h niezabudowany da się spalić nawet poniżej 4 litrów (mój rekord to 3,7 na 150 km trasie). Przy jeździe autostradowej około 120 km/h jest 5 l/100. Przy 140-150 km/h zużycie rośnie do 6 l/100. W mieście (Kraków) wszystko zależy od stopnia zakorkowania. Do pracy mam 11 km w jedną stronę rano bez korków - tylko normalne światła (15 minut jazdy) pali około 4,5-5 litrów. Z powrotem jest gorzej - jadę około 30 minut tą trasę, spalanie wzrasta do 6-6,5 l/100 km. Realny zasięg w codziennym użytkowaniu to 700 km do zaświecenia rezerwy. Te wyniki to mocny punkt SDI.

pełny raport Skoda Kombi 1.9 SDI

autor: przedstawiciel-, dodano: 11.10.2009 23:24

Sprawa z nią wygląda tak; Minimalne:jedna osoba, trasa długa i równa, prędkości 80-90km/h, nowy olej, połowa baku z dobrym paliwem (tzn. nie kopci),brak większego wiatru. Maksymalne średnie: dzień pracy prędkości do 160km/h, średnia prędkość pokonania 100km-70km/h w cyklu mieszanym (przewaga miejskiego) z częstymi postojami, jazda szarpana. Średnie minimalne: trasa mieszana, jazda równa w przedziałach 50-110km/h. O tym samochodzie można mówić źle tylko wtedy jak się popsuje, części z ASO strasznie drogie a do tego często oszukują, cicha praca silnika i dość duży komfort jazdy sprawiają, że ten samochód jest przyjemny dla kierowcy. Niestety ma bardzo dużą wadę, mianowicie bardzo podatny na podmuchy wiatru, zwłaszcza boczne. Prędkość maksymalna jaką udało mi się rozwinąć 200km/h(wiatr w plecy, długie i strome wzniesienie ok.45´, wieżdzając zwolniła ze 160 do 140 :D)

pełny raport Skoda Sedan 1.4 TDI

autor: bart.one.pl, dodano: 08.03.2010 01:29

Auto odebrałem z salonu przy największych mrozach. Silnik na dotarciu w tym aucie to nawet do 50 000. Na początku po mieście 9 litrów, mrozy minus 15, auto chodziło jak traktor, dzwoniłem do ASO bo byłem lekko w kur... Dziś po przejechaniu 38 000 auto chodzi znacznie ciszej, uwaga ! trasa średnia prędkość 80-100 km/h trzy osoby , temp. na zewnątrz minus 5 st. auto spaliło mi 4,4 i wiem, że spaliłby mniej bo jeszcze troszkę po mieście w korkach pojechałem . minus, szybkie zużycie klocków ham. i opon. Parujące lusterka, nie wiedzieć czemu szybko brudzą się boczne szyby i zewn. lusterka. Na te wady narzekają wszyscy moi znajomi - użytkownicy fabi II, ogólnie POLECAM ! Zwiedziłem tym autem Ukrainę , Mołdawię, Nadniestrze. W Mołdawi pytali się co to za szkoda :).

pełny raport Skoda Kombi 1.4 TDI
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także