Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Skoda Fabia

Lata produkcji: 1999 - teraz
Segment: Auta małe
Popularny, szczególnie na polskim rynku model należący do segmentu B. Fabia produkowana jest od 1999 roku jako następczyni dla Skody Felicii. Samochód, choć był krytykowany za mało wyszukaną, niezbyt urodziwą linię oraz kiepskie wykończenie, odniósł duży sukces rynkowy. Fabia znalazła już blisko dwa miliony nabywców (prawie 200 tysięcy w samej Polsce). Obecnie w sprzedaży znajduje się trzecia generacja modelu. Niedługo po debiucie zdobył on nagrodę w serbskiej edycji konkursu na Samochód Roku 2007.

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Fabia III

Taka sama, a jednak inna - Fabia, która już na stałe wpisała się w krajobraz polskich ulic, w swojej trzeciej odsłonie wygląda znajomo, a mimo to przynosi pewien powiew świeżości. Czeski mieszczuch kontynuuje linię stylistyczną poprzedników, ale całość serwuje w połączeniu ze zmienionymi proporcjami oraz znacznie ostrzejszymi rysami. I choć wprowadzone zmiany nie czynią z małej Skody miss segmentu, dodają zgrabności i nowoczesnego stylu.

Pozytywnej metamorfozy stylistycznej doczekał się również kokpit. Szkoda, że przy okazji nie popracowano nad jego smutną kolorystyką, zaś otoczenie kierowcy wykończono niemal wyłącznie nieprzyjemnymi w dotyku, twardymi tworzywami. Postarano się natomiast o solidny montaż i wysoki poziom ergonomii - obsługa przełączników okazuje się dziecinnie prosta, a zegary przekonują czytelnością. Spodobać powinna się też bardzo dobra widoczność.

W ślad za wcześniejszymi generacjami, Skoda Fabia III aspiruje do miana samochodu rodzinnego. Kabina pasażerska oferuje miejsce dla czterech dorosłych osób (chyba że z przodu usiądą koszykarze - wtedy z tyłu jest ciasno) oraz bagażnik, który pojemnością dorównuje kompaktom. W środku nie brakuje schowków, a transport bagaży ułatwia kilka funkcjonalnych patentów. Siedzenia są wygodne, lecz po złożeniu kanapy na podłodze powstaje spory próg.

Zestrojenie podwozia jest takie, jakiego oczekujemy od produktu czeskiej marki, czyli rozsądne. Mimo że zawieszenie ma dość sztywne nastawy, dzięki czemu sprawdza się podczas pokonywania zakrętów, zapewnia jednocześnie należyte rezerwy komfortu. Karoseria przechyla się nieco na zakrętach, a podwozie może trochę hałasować, jednak nie jest to wyraźnie odczuwalne. Bardzo dobry okazuje się ponadto układ kierowniczy.

Czasy, kiedy Skoda Fabia zapraszała do salonów mniej majętnych kierowców, niestety minęły. Bazowa wersja modelu jest droga, a jej seryjne wyposażenie wcale nie usprawiedliwia pokaźnej ceny. Na szczęście dopłaty za kolejne specyfikacje nie są bardzo wysokie i w bogatszych konfiguracjach samochód plasuje się w podobnych rewirach cenowych co konkurenci. W polskich warunkach podkreślić trzeba bardzo niską utratę wartości.

Fabia II

Kiedy podczas projektowania nadwozia absolutnym priorytetem staje się praktyczność, lepiej nie oczekiwać zbyt urodziwych rezultatów. Dowodem na to jest Fabia II, która niezależnie od wersji nadwozia (hatchback lub kombi) cechuje się dość dziwacznymi proporcjami oraz totalnym brakiem polotu. Producent oferował wprawdzie specjalnie stylizowane odmiany (Monte Carlo, Scout czy RS), jednakże stanowią one margines oferty rynkowej.

Estetów nie zachwyci również wnętrze małej Skody, zwłaszcza w jej bazowych odmianach wykończonych mizernymi plastikami. W bogatszych wersjach tworzywa są już dużo lepsze, a niezależnie od wariantu możemy liczyć na solidny montaż. Mocną stroną kokpitu jest jego przejrzystość - obsługa przełączników nie stanowi żadnego problemu, zegary są znakomicie czytelne, zaś widoczność na zewnątrz okazuje się niemal idealna.

Dzięki rozsądnie zagospodarowanej przestrzeni niewielka Skoda Fabia II to niezwykle przestronne auto. W pierwszym rzędzie pomieści właściwie każdego, z tyłu sprosta oczekiwaniom dwóch dorosłych osób, a pod tylną klapą ukryje wszystkie nasze walizki. Przekona też do siebie wygodnymi fotelami, licznymi schowkami oraz kilkoma funkcjonalnymi dodatkami. Nie zaoferuje jedynie płaskiej podłogi, kiedy zechcemy złożyć tylną kanapę.

Wysoka karoseria czeskiego mieszczucha lubi przechylać się podczas pokonywania zakrętów i jest podatna na boczny wiatr, za to podwozie gwarantuje doskonałą stabilność. Podobać może się bezpośredni układ kierowniczy, który ułatwia poruszanie się po zatłoczonym mieście. Pomimo dość sztywnych nastawów zawieszenie skutecznie tłumi nierówności, ale komfort jazdy obniża swą hałaśliwą pracą. Lepsze mogłoby być ponadto wyciszenie wnętrza.

Choć używanych Fabii drugiej generacji jest na rynku zatrzęsienie, ofert godnych uwagi jest stosunkowo niewiele. Skreślić należy niedopracowane auta z początku produkcji, te z bazowym silnikiem 1.2 oraz te ubogo wyposażone. Uważać trzeba ponadto na bardzo liczne samochody poflotowe. Z wersji silnikowych najpewniejszym wyborem są proste i udane benzyniaki 1.4 oraz 1.6. Świetną propozycją są również diesle, jednak w ich przypadku trzeba brać pod lupę przebieg. Nowsze jednostki TSI to już wybór podwyższonego ryzyka. Miejska Skoda kosztuje dużo, ale dobrze wybrany egzemplarz zapewni nam mało problematyczną eksploatację i tani serwis.

Fabia I

Motoryzacyjni esteci nie powinni nawet zwracać uwagi na Fabię - jej stylistyka jest wybitnie monotonna, a sylwetka sedana okazuje się na domiar złego nieproporcjonalna. Designerska nuda panuje również we wnętrzu, a złe wrażenie pogłębia nieciekawa kolorystyka i kiepskie plastiki. Komu to jednak nie przeszkadza, z wnętrza powinien być z wszech miar zadowolony - miejsce pracy kierowcy jest czytelne i banalnie proste w obsłudze, kabina pasażerska przestronna, a bagażnik wystarczająco pojemny, szczególnie w kombi.

Skoda Fabia I. generacji skonstruowana została pod skrzydłami Volkswagena, nic więc dziwnego, że pod maską króluje niemiecka technika. Czeski jest tylko benzynowy motor 1.4 MPi, który zdecydowanie odradzamy. Polecamy za to jego następcę - silnik 1.4 16V, który jest wystarczająco żwawą, całkiem ekonomiczną, a do tego trwałą konstrukcją. Z diesli najlepiej prezentuje się "nieśmiertelna" jednostka 1.9 TDI, choć - pomijając kulturę pracy - również wersja 1.4 TDI jest udana. Zawieszenie zapewnia niezły kompromis pomiędzy prowadzeniem a komfortem, zaś układ kierowniczy okazuje się precyzyjny.

Z racji ogromnej popularności czeskiego "mieszczucha" łatwo wymienić jego typowe wady - najczęściej użytkownicy sygnalizują szybkie zużycie zawieszenia, różnego rodzaju defekty elektryki czy niedostatki w wykonaniu wnętrza. Pomijając przestarzałą jednostkę MPi, silniki Fabii trzeba uznać za niezawodne - dobry wizerunek jedynie nieznacznie psują przypadki "przeskoczenia" łańcucha rozrządu w silnikach 1.2 HTP oraz zamarzające odmy w pierwszych sztukach motoru 1.4 16V. Cieszą tanie jak barszcz części zamienne, martwi nienajlepsza sytuacja rynkowa - sporo aut jest "zajeżdżonych" i ma skrajnie ubogie wyposażenie.

Dane techniczne Skoda Fabia

Silniki

Moc silników 50-180 KM

Poj. silników 997-1 984 cm3

Prędkość maks. 147-226 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,3-21,6 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Skoda Fabia

Średnia ocena modelu

na podstawie 2236 opinii

3.91

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Skrzynia biegów

+ Ergonomia

+ Układ jezdny

Wady

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (71%)
NIE (29%)

Wybrane oceny kierowców Skoda Fabia

Fajne autko do jazdy po mieście i na krótkie wypady. Na dłuższych trasach przeszkadza głośny silnik i kiepska pozycja za ... więcejkierownicą. Wysoka niezawodność i solidność wykonania. Ja używałem Fabię jako auto służbowe i bardzo mile wspominam, nie miałem z nim nigdy żadnych problemów. Z mojej wiedzy wynika, iż w całej firmie Fabie 1,4 TDI (kilkadziesiąt sztuk) były oceniane pozytywnie (choć oczywiście każdy marzył o 1,9TDI). W 2-3 lata przejeżdżały często ponad 200tyś km bez poważnych awarii, w przeciwieństwie do również używanej u nas Astry II. Mogę każdemu bez wahania polecić ten model. Dodatkowo Fabia jest stosunkowo bezpiecznym autem, w firmie kilka zostało skasowanych ale ludzie wychodzili bez szwanku. Jestem tego najlepszym przykładem, gdyż moją wydachowałem przy 80km/h i poza kilkoma siniakami nic mi i pasażerowi się nie stało (autko poszło niestety do kasacji). Jako ciekawostkę mogę napisać, iż po wypadku dostałem Fabię II z tym samym silnikiem i moim zdaniem Fabia II to totalna porażka. Jeśli chodzi o wygląd, jakość wykonania, wyposażenie, ergonomię i komfort jazdy Fabia II to krok wstecz. Jeżeli ktoś zastanawia się czy wybrać Fabię I czy II to powinien brać I. II to totalna kalarepa. ukryj
dodano 06.09.2009 przez
Ogólnie troche wszedzie sie rozpisalem wiec jest co poczytac. Juz troche jezdze tym samochodem i tak jak pisałem w innych ... więcejpodpunktach. Jezeli ktos szuka auta bezawaryjnego to napewno to auto tym nie jest. Oprócz kilku naprawde powaznych awarii ciagle cos jest nie tak. Jak nie zawieszenie, to jakas uszczelka itd.itd. Nie jestem jakimś tam mega marudą ale jak na poczatku przez pierwszy rok byłem zadowolony tak teraz gdybym tylko miał pieniądze na to zeby kupić inne nowsze auto to skode jak najszybciej bym oddal wrogowi ;-)ale zeby byla jasność - nie jest to az tak wadliwe auto ze ciagle tylko stoi pod blokiem. Nigdy nie zdażyło sie tak ze stanął na drodze bo wtedy juz napewno bym jak sprzedal. ukryj
dodano 27.01.2013 przez
Bardzo dobre solidne auto.Dobrze wykonane, nie przekombinowane wygodne i całkiem sympatyczne.Lekkie i bardzo ładne, dobrze się prezentuje na ulicy , ... więcejnowoczesny wygląd i całkiem pojemny. ukryj
dodano 06.09.2011 przez
Auto oceniam dobrze. Eksploatujemy je z żoną od ponad 3 lat i sprawuje się bardzo dobrze. Gdyby było odrobinę większe ... więceji wygodniejsze ocena byłaby wyższa. Samochód nie zaskakuje, ani pozytywnie, ani negatywnie. Auto które dowiezie Ciebie i Twoją rodzinę wszędzie za cenę biletu PKP dla jednej osoby. Auto nie budzi zazdrości sąsiadów, nie jest lubiane wśród złodziei (kilka razy zdarzyło mi się go nawet nie zamknąć). Polecam go młodym rodzinom z jednym dzieckiem, lub starszym osobom do spokojnego dojazdu do rodziny/działkę. ukryj
dodano 01.08.2012 przez
Zobacz oceny Skoda Fabia Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Skoda Fabia

Pb
4,03 - 13,67
Na podstawie 1163 raportów spalania
ON
3,83 - 7,73
Na podstawie 407 raportów spalania
LPG
5,17 - 11,67
Na podstawie 213 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Skoda Fabia

Jestem maniakiem eco-drivingu i w kilku autach, które miałem, lub którymi dane mi było jeździć udało mi się zejść do ... więcejrekordowo niskiego spalania przy ekonomicznej, ale i dynamicznej jeździe. Np. w suzuki swift z litrowym silnikiem udało mi się spalić równe 4 litry, co jest wynikiem niespotykanym jak na to autko. Fabia/Polo/Golf/ z silnikiem SDI to było idealne auto dla mnie i takie właśnie kupiłem (fabia). Jak już trochę pojeździłem (zrobiłem już 5 tysięcy km tym autkiem) to mam w miarę wiarygodny obraz tego ile to auto pali i co jak co, ale poniżej 4 litrów (ale tylko minimalnie) udało mi się zejść tylko raz podczas jazdy przez całą Polskę nad morze w nocy. Nie wiem jak to możliwe, żeby to autko spaliło około 3 litrów - to jakiś kosmos, czary czy co... Może po prostu za wolno jechałem? Starałem się trzymać przez większość trasy równe 90km/h na piątce oczywiście - obroty oscylowały w okolicach 2000 przy tej prędkości na tym przełożeniu. Oczywiście dynamiczne przyśpieszanie, utrzymywanie stałej prędkości, hamowanie silnikiem, z górki rozpędzanie się na luzie, przewidywanie itd... Jednak zszedłem tylko minimalnie (setne części) poniżej 4 litrów na 100km... Może ekonomiczniejsze dla tego auta jest stałe 100km/h, lub 110? Będę to jeszcze testował, ale nie widzę już zbyt dużego pola do manewru jeśli chodzi o uzyskanie jeszcze mniejszego spalania. Ciekaw jestem przy jakich obrotach na piątce jadąc po płaskim to autko pobiera najmniej paliwa na 100km. Myślę, że komputer by mi tu coś podpowiedział, jednak mam wersję bez komputera... Pocieszające jest to, że próbując spalić jak najwięcej, starając się łamać zasady eco drivingu, do tego praktycznie same miasto nie udało mi się uzyskać spalania większego niż 5 litrów - ba nawet do 5 litrów nie doszło... i to jest bardzo fajne... Generalnie czy jeździ się tym autem ostro, czy delikatnie to pali mniej więcej tyle samo - spalanie przy agresywnej jeździe rośnie o około ponad pół litra, a to przeczy (na korzyść) jakimś zasadom fizyki ;) Np. w swifcie spalanie przy oszczędnej jeździe w stosunku do jazdy agresywnej potrafiło się różnić o 4 litry! (4 vs 8). Tylko męczy i ciekawi mnie to jak w tej fabii zejść grubo poniżej 4 litrów? ukryj
dodano 04.09.2013 przez
No i niestety spory zawód, gdyż spodziewałem się, że będzie dużo lepiej. Samochodem jeżdżę głównie w mieście, dużo w korkach, ... więcejwięc niestety ale spalanie mam naprawdę duże. Zima zdarzało się, że było nawet 11 litrów/100 km (mierzę na podstawie zatankowanej ilości), ale to w sytuacji gdy ruszałem, po 100 m wjeżdżałem w korek który ciągnął się 6 km i kończył pod domem. Natomiast nawet jak nie ma tragicznych korków, jeżdżąc tylko po mieście i raczej delikatnie, muszę liczyć się ze zużyciem ponad 8 l/100 km. Silnik niestety strasznie wrażliwy na styl jazdy, każde mocniejsze dociśnięcie i przyspieszenie od razu podnosi zużycie. A zaznaczam, ze jeżdżę raczej spokojnie, nie katuję samochodu i nie przyspieszam bez potrzeby. W mieszanej (60 trasa/40 miasto) średnio weźmie ok 6,5 l. Natomiast na trasie jeśli nie szarżujemy, jedziemy w miarę ze stałą prędkością 90-110 sporadyczne wyprzedzanie, wtedy można liczyć że weźmie jakieś 5,3-5,5. Natomiast rekord pobiłem jadąc kiedyś niezwykle zatłoczoną droga przez 80 km za 3 tirami, których nie dało się w żaden sposób wyprzedzić i toczyłem się za nimi gdzieś 70-80 km/h. Wtedy spalił ok. 4,6 l na 100 km, co było prawie równe danym fabrycznym :) tyle, że przecież nikt tak normalnie jeździł nie będzie. Włączenie klimy podnosi zużycie ok 0,8 na trasie, do 1 litra w mieście. ukryj
dodano 24.10.2011 przez
To konkurencja w której silniki SDI są mistrzami. Silnik ma 250 tys km, ciągle jeździ na oleju syntetycznym i mimo ... więcejto nie ma nigdzie żadnego wycieku! Żadna awaria silnika mi się jeszcze nie przydarzyła oprócz standardowego serwisu. Spalanie można określić najkrócej - 5-5,5 litrów/100 km. Auto ma dokładny komputer (przekłamuje max 0.1l/100km), wyniki pokrywają się z tymi z dystrybutora. W trasie jadąc płynnie, wyprzedzając normalnie, da się zejść średnio do 4,5 l/100, przy jeździe ekonomicznej, 50 km/h zabudowany i 90 km/h niezabudowany da się spalić nawet poniżej 4 litrów (mój rekord to 3,7 na 150 km trasie). Przy jeździe autostradowej około 120 km/h jest 5 l/100. Przy 140-150 km/h zużycie rośnie do 6 l/100. W mieście (Kraków) wszystko zależy od stopnia zakorkowania. Do pracy mam 11 km w jedną stronę rano bez korków - tylko normalne światła (15 minut jazdy) pali około 4,5-5 litrów. Z powrotem jest gorzej - jadę około 30 minut tą trasę, spalanie wzrasta do 6-6,5 l/100 km. Realny zasięg w codziennym użytkowaniu to 700 km do zaświecenia rezerwy. Te wyniki to mocny punkt SDI. ukryj
dodano 01.08.2012 przez
Witam, postanowiłem dodać komentaż żeby zdementować opinie poprzedników. Wypożyczyłem skode 1.4 16V z wypożyczalni specjalnie na wyjazd do niemiec bo ... więcejnie byłem pewien czy mój staruszek da rade. Jechałem przez całą trase (2600km) wyłącznie po autostradach dlatego mogę wyrazić opinię jedynie dotyczącą spalania minimalnego na trasie. Staralem sie jechać oszczednie i tankowałem kilka razy pod kurek żeby prawdziwie wyliczyć spalanie. Miałem sporo czaasu i chciałem dokładnie sprawdzić to auto i pierwszy bak zrobiłem jadąc po autostradzie z prędkością balansujacą 105-115 km bez klimy. Ku mojemu zaskoczeniu spalanie wyszło 5.07L. Tak więc da sie tym autem naprawde dobry wynik osiągnąć. Inny bak przejechałem z prędkością 120-140 km z klimą (dość dynamicznie przy wyprzedzaniu) i tutaj spalanie nie bylo juz takie niskie i wyniosło 6,7L. Ogólnie jestem pod dużym wrażeniem choć na codzień tym autem zdecydowanie bym nie jeździł - odgłos silnika jest zbyt glosny co wynika z duzych obrotow na jakich to auto musi pracowac zeby sie dobrze rozpedzic. Ale jako miejskie autko wypas. ukryj
dodano 09.10.2012 przez
Na poczatku palił duzo do 3 tys kilometrów około 7litr benz.. ... więcejpozniej załozyłem gaz ale nie w serwisie bo maja gorszej generacji i dodatkowo pobiera paliwo w czasie jazdy , wiec załozyłem gaz z wyzszej półki niz w salonie kubox hana stag 300 , obecnie pali mi około 6 litrów gazu przy spokojnej jezdzie do 105 na godz trasa . autko polecam mam klime , esp .el. szyby . c. zamek ,komputer , pakiet oswietlenia czujniki cofania i to wszystko za 30.500zł i NÓWKA wiem ze ktos powie ze to szrut , ale kup sobie audi albo passata z silnikiem 2.0 tdi to zobaczysz jak na dzień dobry dwumas ,pompowtryski ,i elektronika , GŁOWICA ITP. a wiec polecam nówki . nastepne bedzie rapid 1.2 mpi z gazem i z bagaznikiem 550litrów polecam proste silniki bezynowe lub starego typu diesle 1600 vw 1900 vw 1900sdi opel astra 1700d opel corsa 1500d bmw 324 desel mercedes 2000 desel . nowe diesle juz z nimi koniec ELEKTRONIKA ICH WYKONCZYŁA . POZDRAWIAM ukryj
dodano 16.01.2014 przez
Zobacz raporty spalania Skoda Fabia Dodaj raport spalania

Publikacje o Skoda Fabia

Przeczytaj pozostałe 57 publikacje o Skoda Fabia

Newsy o Skoda Fabia

Przeczytaj pozostałe 52 newsy o Skoda Fabia

Generacje Skoda Fabia

Nowe Skoda Fabia

nowe Skoda Fabia
Skoda Fabia
ceny od 39 380 zł do 72 830

Skoda Fabia III Hatchback 1.2 TSI 90KM od 2014

w pakiecie ACTIVE

w cenie katalogowej brutto

43 880 zł

Wyposażenie standardowe
Oświetlenie części bagażowej – 1 lampka
Reflektory halogenowe
Gniazdo 12V w komorze bagażnika (dotyczy wersji Combi)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet SIMPLY CLEVER I (300 zł)
Pakiet SIMPLY CLEVER II (350 zł)
Pakiet dla palących (150 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet SIMPLY CLEVER I (300 zł)
Pakiet SIMPLY CLEVER II (350 zł)
Pakiet dla palących (150 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 60 oferty Skoda Fabia

Dealerzy Skoda

MARSZAŁEK

P.H.-U. M & M MARSZAłEK Skoda Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 70/72

Więcej

PLICHTA - Aleksander Plichta

Plichta - Aleksander Plichta Skoda Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Grunwaldzka 339

Więcej

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT Skoda Tychy

śląskie, Tychy, Begonii 12

Więcej

AUTO VIVA

SUNNY SP.Z O.O. Skoda Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 249

Więcej

ELCAR SP. Z O.O.

Elcar Sp. z o.o. - Autoryzowany Salon i Serwis Škoda Auto nr 14

dolnośląskie, Wrocław, Grunwaldzka 49-51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Skoda Fabia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

12 393

Przejechany dystans

1 589 457 zł

Zatankowanego paliwa

370 971 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 201

Wydanych pieniędzy

411 068 zł

Średnie wydatki na auto

1 065 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 586

Wydanych pieniędzy

569 027 zł

Średnie wydatki na auto

1 474 zł

ZOBACZ 386 dzienników kosztów Skoda Fabia Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Skoda Fabia

Liczba wpisów: 72
komentarzy(39)
komentarzy(44)
komentarzy(37)
komentarzy(29)
komentarzy(33)
Zobacz inne typowe słabe punkty Skoda Fabia dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Skoda Fabia

Liczba wpisów: 48
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Skoda Fabia Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Skoda Fabia

Liczba wpisów: 69
Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w ... więcejdrugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela. ukryj
dodano 05.04.2012 przez
Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) ... więcejAle sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji. ukryj
dodano 16.03.2010 przez
Odradzam jakiekolwiek naprawy u Pana Mariusza Zaręby. Źle zamontowana instalacja LPG doprowadziła do remontu silnika. Pech chciał, że zdecydowaliśmy z ... więcejżoną kontynouwać z ufnością naprawę u Pana Zaręby. Pieniądze zainkasował za pełny remont, naprawy nie doprowadził do końca, zamontował używane części mówiąc że są nowe, auto jak się psuło tak się psuło, w końcu żona miała prawie wypadek bo "nowa" część się zepsuła. Najgorsze było ciągłe zbywanie i przekładanie terminu odbioru pojazdu. Szkoda mi już strzępić dalej języka. Po prostu Państwu NIE POLECAM tego zakładu. ukryj
dodano 08.05.2015 przez
Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do ... więcej7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice. ukryj
dodano 27.01.2014 przez
Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii ... więcejKME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam ukryj
dodano 26.01.2012 przez
Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie ... więcejtrasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok. ukryj
dodano 27.09.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia

Ciekawostki
dodano 04.10.2012 przez
W niektórych modelach Skody Fabii pękają metalowe części składanego kluczyka (tzw. scyzoryka). Mimo, iż wszystko wskazuje na wadę fabryczną czy też materiałową felernych kluczyków firma…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą