Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Skoda Fabia

Lata produkcji: 1999 - teraz
Segment: Auta małe
Miejski model segmentu B produkowany od 1999 roku. Następca modelu Felicia. Fabia okazała się sukcesem komercyjnym Skody: do tej pory sprzedano ponad 3,5 mln egzemplarzy tego samochodu (od lat jest jednym z najpopularniejszych aut w Polsce). Model od początku jest spokrewniony z innymi samochodami koncernu VW. W przypadku najnowszej, trzeciej generacji, debiutującej w 2014 roku, jest to płyta podłogowa VW Group PQ25, którą Fabia dzieli m.in. z Audi A3 i Seatem Leonem. Fabia została nagrodzona tytułem Samochodu Roku 2007 w Serbii, a także Samochód Roku 2015 w plebiscycie magazynu „What Car?”.

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Dane techniczne Skoda Fabia

Silniki

Moc silników 50-180 KM

Poj. silników 997-1 984 cm3

Prędkość maks. 147-226 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,3-21,6 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Skoda Fabia

Średnia ocena modelu

na podstawie 2266 opinii

3.91

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Skrzynia biegów

+ Ergonomia

+ Układ jezdny

Wady

- Koszty utrzymania

- Widoczność

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (71%)
NIE (29%)

Wybrane oceny kierowców Skoda Fabia

Fajne autko do jazdy po mieście i na krótkie wypady. Na dłuższych trasach przeszkadza głośny silnik i kiepska pozycja za ... więcejkierownicą. Wysoka niezawodność i solidność wykonania. Ja używałem Fabię jako auto służbowe i bardzo mile wspominam, nie miałem z nim nigdy żadnych problemów. Z mojej wiedzy wynika, iż w całej firmie Fabie 1,4 TDI (kilkadziesiąt sztuk) były oceniane pozytywnie (choć oczywiście każdy marzył o 1,9TDI). W 2-3 lata przejeżdżały często ponad 200tyś km bez poważnych awarii, w przeciwieństwie do również używanej u nas Astry II. Mogę każdemu bez wahania polecić ten model. Dodatkowo Fabia jest stosunkowo bezpiecznym autem, w firmie kilka zostało skasowanych ale ludzie wychodzili bez szwanku. Jestem tego najlepszym przykładem, gdyż moją wydachowałem przy 80km/h i poza kilkoma siniakami nic mi i pasażerowi się nie stało (autko poszło niestety do kasacji). Jako ciekawostkę mogę napisać, iż po wypadku dostałem Fabię II z tym samym silnikiem i moim zdaniem Fabia II to totalna porażka. Jeśli chodzi o wygląd, jakość wykonania, wyposażenie, ergonomię i komfort jazdy Fabia II to krok wstecz. Jeżeli ktoś zastanawia się czy wybrać Fabię I czy II to powinien brać I. II to totalna kalarepa. ukryj
dodano 06.09.2009 przez
Ogólnie troche wszedzie sie rozpisalem wiec jest co poczytac. Juz troche jezdze tym samochodem i tak jak pisałem w innych ... więcejpodpunktach. Jezeli ktos szuka auta bezawaryjnego to napewno to auto tym nie jest. Oprócz kilku naprawde powaznych awarii ciagle cos jest nie tak. Jak nie zawieszenie, to jakas uszczelka itd.itd. Nie jestem jakimś tam mega marudą ale jak na poczatku przez pierwszy rok byłem zadowolony tak teraz gdybym tylko miał pieniądze na to zeby kupić inne nowsze auto to skode jak najszybciej bym oddal wrogowi ;-)ale zeby byla jasność - nie jest to az tak wadliwe auto ze ciagle tylko stoi pod blokiem. Nigdy nie zdażyło sie tak ze stanął na drodze bo wtedy juz napewno bym jak sprzedal. ukryj
dodano 27.01.2013 przez
Bardzo dobre solidne auto.Dobrze wykonane, nie przekombinowane wygodne i całkiem sympatyczne.Lekkie i bardzo ładne, dobrze się prezentuje na ulicy , ... więcejnowoczesny wygląd i całkiem pojemny. ukryj
dodano 06.09.2011 przez
Auto oceniam dobrze. Eksploatujemy je z żoną od ponad 3 lat i sprawuje się bardzo dobrze. Gdyby było odrobinę większe ... więceji wygodniejsze ocena byłaby wyższa. Samochód nie zaskakuje, ani pozytywnie, ani negatywnie. Auto które dowiezie Ciebie i Twoją rodzinę wszędzie za cenę biletu PKP dla jednej osoby. Auto nie budzi zazdrości sąsiadów, nie jest lubiane wśród złodziei (kilka razy zdarzyło mi się go nawet nie zamknąć). Polecam go młodym rodzinom z jednym dzieckiem, lub starszym osobom do spokojnego dojazdu do rodziny/działkę. ukryj
dodano 01.08.2012 przez
Zobacz oceny Skoda Fabia Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Skoda Fabia

Pb
4,03 - 13,67
Na podstawie 1173 raportów spalania
ON
3,83 - 7,73
Na podstawie 425 raportów spalania
LPG
5,17 - 11,67
Na podstawie 220 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Skoda Fabia

Jestem maniakiem eco-drivingu i w kilku autach, które miałem, lub którymi dane mi było jeździć udało mi się zejść do ... więcejrekordowo niskiego spalania przy ekonomicznej, ale i dynamicznej jeździe. Np. w suzuki swift z litrowym silnikiem udało mi się spalić równe 4 litry, co jest wynikiem niespotykanym jak na to autko. Fabia/Polo/Golf/ z silnikiem SDI to było idealne auto dla mnie i takie właśnie kupiłem (fabia). Jak już trochę pojeździłem (zrobiłem już 5 tysięcy km tym autkiem) to mam w miarę wiarygodny obraz tego ile to auto pali i co jak co, ale poniżej 4 litrów (ale tylko minimalnie) udało mi się zejść tylko raz podczas jazdy przez całą Polskę nad morze w nocy. Nie wiem jak to możliwe, żeby to autko spaliło około 3 litrów - to jakiś kosmos, czary czy co... Może po prostu za wolno jechałem? Starałem się trzymać przez większość trasy równe 90km/h na piątce oczywiście - obroty oscylowały w okolicach 2000 przy tej prędkości na tym przełożeniu. Oczywiście dynamiczne przyśpieszanie, utrzymywanie stałej prędkości, hamowanie silnikiem, z górki rozpędzanie się na luzie, przewidywanie itd... Jednak zszedłem tylko minimalnie (setne części) poniżej 4 litrów na 100km... Może ekonomiczniejsze dla tego auta jest stałe 100km/h, lub 110? Będę to jeszcze testował, ale nie widzę już zbyt dużego pola do manewru jeśli chodzi o uzyskanie jeszcze mniejszego spalania. Ciekaw jestem przy jakich obrotach na piątce jadąc po płaskim to autko pobiera najmniej paliwa na 100km. Myślę, że komputer by mi tu coś podpowiedział, jednak mam wersję bez komputera... Pocieszające jest to, że próbując spalić jak najwięcej, starając się łamać zasady eco drivingu, do tego praktycznie same miasto nie udało mi się uzyskać spalania większego niż 5 litrów - ba nawet do 5 litrów nie doszło... i to jest bardzo fajne... Generalnie czy jeździ się tym autem ostro, czy delikatnie to pali mniej więcej tyle samo - spalanie przy agresywnej jeździe rośnie o około ponad pół litra, a to przeczy (na korzyść) jakimś zasadom fizyki ;) Np. w swifcie spalanie przy oszczędnej jeździe w stosunku do jazdy agresywnej potrafiło się różnić o 4 litry! (4 vs 8). Tylko męczy i ciekawi mnie to jak w tej fabii zejść grubo poniżej 4 litrów? ukryj
dodano 04.09.2013 przez
No i niestety spory zawód, gdyż spodziewałem się, że będzie dużo lepiej. Samochodem jeżdżę głównie w mieście, dużo w korkach, ... więcejwięc niestety ale spalanie mam naprawdę duże. Zima zdarzało się, że było nawet 11 litrów/100 km (mierzę na podstawie zatankowanej ilości), ale to w sytuacji gdy ruszałem, po 100 m wjeżdżałem w korek który ciągnął się 6 km i kończył pod domem. Natomiast nawet jak nie ma tragicznych korków, jeżdżąc tylko po mieście i raczej delikatnie, muszę liczyć się ze zużyciem ponad 8 l/100 km. Silnik niestety strasznie wrażliwy na styl jazdy, każde mocniejsze dociśnięcie i przyspieszenie od razu podnosi zużycie. A zaznaczam, ze jeżdżę raczej spokojnie, nie katuję samochodu i nie przyspieszam bez potrzeby. W mieszanej (60 trasa/40 miasto) średnio weźmie ok 6,5 l. Natomiast na trasie jeśli nie szarżujemy, jedziemy w miarę ze stałą prędkością 90-110 sporadyczne wyprzedzanie, wtedy można liczyć że weźmie jakieś 5,3-5,5. Natomiast rekord pobiłem jadąc kiedyś niezwykle zatłoczoną droga przez 80 km za 3 tirami, których nie dało się w żaden sposób wyprzedzić i toczyłem się za nimi gdzieś 70-80 km/h. Wtedy spalił ok. 4,6 l na 100 km, co było prawie równe danym fabrycznym :) tyle, że przecież nikt tak normalnie jeździł nie będzie. Włączenie klimy podnosi zużycie ok 0,8 na trasie, do 1 litra w mieście. ukryj
dodano 24.10.2011 przez
Na początek powiem, że komputer zawyża spalanie o 0.5 L. Auto w mieście latem na krótkich odcinkach przy nie do ... więcejkońca rozgrzanym silniku z dużą ilością parkowania, styl jazdy raczej ekonomiczny z małą ilością hamowania spala 6.7 litra. Przy jeździe autostradą z prędkością 140 km/h w pełni załadowany z klimatyzacją pali 5.8 L. Przy prędkości 160 km/h spalanie rośnie do 7.5 litra, ale ciekawe jest, że jak się ciśnie samochód do oporu nawet pod 180 km/h to nie przekroczyło 7.6 litra. Przy spokojniejszej płynnej jeździe ok 90-100 km/h można zejśc do 4.5 litra a pewnie nawet i mniej. Ale teoretycznie ze względu na filtr cząstek stałych i dwumasę nie powinno się jeździć wolno za miastem. Żeby wypalić DPF potrzeba 15 minut nieprzerwanej jazdy na 2500 obrotów czyli niecałe 140 km/h. Jeśli natomiast chodzi o dwumase nie powinno się dusić silnika poniżej 1500 obrotów. Auto mam 7 miesięcy, bywają okresy, że jeżdżę przez 1 miesiąc tylko po mieście na krótkich odcinkach i jak na razie z DPFem nie ma problemu. Ostatnio przejechałem 600 km: 55% miasto, 20% autostrada (140-150 km/h), 25% trasa i spalanie wyszło 6.0. Ogólnie spodziewałem się mniejszego spalania. Wcześniej miałem VW Polo z silnikeim 1.9 TDI 100 Km. Spalanie było porównywalne albo nawet niższe, ale przyjemność z jazdy DUUUUUŻO większa. ukryj
dodano 14.10.2015 przez
To konkurencja w której silniki SDI są mistrzami. Silnik ma 250 tys km, ciągle jeździ na oleju syntetycznym i mimo ... więcejto nie ma nigdzie żadnego wycieku! Żadna awaria silnika mi się jeszcze nie przydarzyła oprócz standardowego serwisu. Spalanie można określić najkrócej - 5-5,5 litrów/100 km. Auto ma dokładny komputer (przekłamuje max 0.1l/100km), wyniki pokrywają się z tymi z dystrybutora. W trasie jadąc płynnie, wyprzedzając normalnie, da się zejść średnio do 4,5 l/100, przy jeździe ekonomicznej, 50 km/h zabudowany i 90 km/h niezabudowany da się spalić nawet poniżej 4 litrów (mój rekord to 3,7 na 150 km trasie). Przy jeździe autostradowej około 120 km/h jest 5 l/100. Przy 140-150 km/h zużycie rośnie do 6 l/100. W mieście (Kraków) wszystko zależy od stopnia zakorkowania. Do pracy mam 11 km w jedną stronę rano bez korków - tylko normalne światła (15 minut jazdy) pali około 4,5-5 litrów. Z powrotem jest gorzej - jadę około 30 minut tą trasę, spalanie wzrasta do 6-6,5 l/100 km. Realny zasięg w codziennym użytkowaniu to 700 km do zaświecenia rezerwy. Te wyniki to mocny punkt SDI. ukryj
dodano 01.08.2012 przez
Witam, postanowiłem dodać komentaż żeby zdementować opinie poprzedników. Wypożyczyłem skode 1.4 16V z wypożyczalni specjalnie na wyjazd do niemiec bo ... więcejnie byłem pewien czy mój staruszek da rade. Jechałem przez całą trase (2600km) wyłącznie po autostradach dlatego mogę wyrazić opinię jedynie dotyczącą spalania minimalnego na trasie. Staralem sie jechać oszczednie i tankowałem kilka razy pod kurek żeby prawdziwie wyliczyć spalanie. Miałem sporo czaasu i chciałem dokładnie sprawdzić to auto i pierwszy bak zrobiłem jadąc po autostradzie z prędkością balansujacą 105-115 km bez klimy. Ku mojemu zaskoczeniu spalanie wyszło 5.07L. Tak więc da sie tym autem naprawde dobry wynik osiągnąć. Inny bak przejechałem z prędkością 120-140 km z klimą (dość dynamicznie przy wyprzedzaniu) i tutaj spalanie nie bylo juz takie niskie i wyniosło 6,7L. Ogólnie jestem pod dużym wrażeniem choć na codzień tym autem zdecydowanie bym nie jeździł - odgłos silnika jest zbyt glosny co wynika z duzych obrotow na jakich to auto musi pracowac zeby sie dobrze rozpedzic. Ale jako miejskie autko wypas. ukryj
dodano 09.10.2012 przez
Zobacz raporty spalania Skoda Fabia Dodaj raport spalania

Publikacje o Skoda Fabia

Przeczytaj pozostałe 60 publikacje o Skoda Fabia

Newsy o Skoda Fabia

Przeczytaj pozostałe 52 newsy o Skoda Fabia

Generacje Skoda Fabia

Auta Nowe: Skoda Fabia

nowe Skoda Fabia
Skoda Fabia
ceny od 40 380 zł do 73 830

Skoda Fabia III Hatchback 1.2 TSI 90KM od 2014

w pakiecie ACTIVE

w cenie katalogowej brutto

44 880 zł

Wyposażenie standardowe
Schowek na kamizelkę odblaskową
Jednotonowy sygnał dźwiękowy
ACS – system pokolizyjny
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet dla palących (150 zł)
Pakiet SIMPLY CLEVER II (350 zł)
Pakiet SIMPLY CLEVER I (300 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet dla palących (150 zł)
Pakiet SIMPLY CLEVER II (350 zł)
Pakiet SIMPLY CLEVER I (300 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 58 oferty Skoda Fabia

Dealerzy Skoda

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT Skoda Tychy

śląskie, Tychy, Begonii 12

Więcej

AUTO VIVA

SUNNY SP.Z O.O. Skoda Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 249

Więcej

ELCAR SP. Z O.O.

Elcar Sp. z o.o. - Autoryzowany Salon i Serwis Škoda Auto nr 14

dolnośląskie, Wrocław, Grunwaldzka 49-51

Więcej

GALL-ICM M. I I. MAJCHER S.J.

GALL-ICM Skoda Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Armii Krajowej 46

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Skoda Gliwice

dolnośląskie, Gliwice, Pszczyńska 306

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Skoda Fabia

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

13 277

Przejechany dystans

1 685 347 zł

Zatankowanego paliwa

397 312 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 277

Wydanych pieniędzy

432 963 zł

Średnie wydatki na auto

1 038 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 856

Wydanych pieniędzy

638 546 zł

Średnie wydatki na auto

1 531 zł

ZOBACZ 417 dzienników kosztów Skoda Fabia Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Skoda Fabia

Liczba wpisów: 73
komentarzy(40)
komentarzy(44)
komentarzy(38)
komentarzy(29)
komentarzy(33)
Zobacz inne typowe słabe punkty Skoda Fabia dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Skoda Fabia

Liczba wpisów: 51
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Skoda Fabia Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Skoda Fabia

Liczba wpisów: 81
Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w ... więcejdrugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela. ukryj
dodano 05.04.2012 przez
Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) ... więcejAle sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji. ukryj
dodano 16.03.2010 przez
Odradzam jakiekolwiek naprawy u Pana Mariusza Zaręby. Źle zamontowana instalacja LPG doprowadziła do remontu silnika. Pech chciał, że zdecydowaliśmy z ... więcejżoną kontynouwać z ufnością naprawę u Pana Zaręby. Pieniądze zainkasował za pełny remont, naprawy nie doprowadził do końca, zamontował używane części mówiąc że są nowe, auto jak się psuło tak się psuło, w końcu żona miała prawie wypadek bo "nowa" część się zepsuła. Najgorsze było ciągłe zbywanie i przekładanie terminu odbioru pojazdu. Szkoda mi już strzępić dalej języka. Po prostu Państwu NIE POLECAM tego zakładu. ukryj
dodano 08.05.2015 przez
Posiadam instalację gazową STAG z wtryskiwaczami HANA, silnik pracuje idealnie, brak różnicy gaz/ benzyna, spalanie ok. 20% wyższe: trasa (70-100 ... więcejkm/h)ok. 7,2-7,5 l/100km, trasa (90-140km/h)autostrada 8-9 l/100km, miasto ok. 10-10,5 l/100km. Oprócz regularnej wymiany filtrów w tej instalacji nie było potrzeby nic w niej innego wymieniać ani regulować dodatkowo przez przejechane już 110.000 km. 100% zadowolenia, wszystkim, którzy się zastanawiają, a jeżdżą dużo polecam, zostaje w portfelu ok. 4000zł rocznie, instalacja zwróciła się po 10 miesiącach jazdy. ukryj
dodano 15.11.2015 przez
Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do ... więcej7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice. ukryj
dodano 27.01.2014 przez
Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii ... więcejKME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam ukryj
dodano 26.01.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia

Ciekawostki
dodano 04.10.2012 przez
W niektórych modelach Skody Fabii pękają metalowe części składanego kluczyka (tzw. scyzoryka). Mimo, iż wszystko wskazuje na wadę fabryczną czy też materiałową felernych kluczyków firma…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą