Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Fabia

Popularny, szczególnie na polskim rynku model należący do segmentu B. Fabia produkowana jest od 1999 roku jako następczyni dla Skody Felicii. Samochód, choć był krytykowany za mało wyszukaną, niezbyt urodziwą linię oraz kiepskie wykończenie, odniósł duży sukces rynkowy. Fabia znalazła już blisko dwa miliony nabywców (prawie 200 tysięcy w samej Polsce). Obecnie w sprzedaży znajduje się druga generacja modelu. Niedługo po debiucie zdobył on nagrodę w serbskiej edycji konkursu na Samochód Roku 2007.

Generacje Skoda Fabia

  • Wybierz generację: Skoda Fabia II (2007 - teraz)
    Skoda Fabia II
    Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - lewy bok Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa Skoda Fabia II Hatchback 1.2 i HTP 60KM - galeria redakcyjna - kokpit

    Skoda Fabia II

    Druga generacja modelu pojawiła się na rynku na początku 2007 roku. Fabia II nazywana też Nową Fabią wizualnie upodobniła się do Skody Roomster. W samochodzie widać też nawiązania do nowego Suzuki Swift (tył auta) oraz Mini (biały dach). Model zyskał...

    więcej o Skoda Fabia II

  • Wybierz generację: Skoda Fabia I (1999 - 2008)
    Skoda Fabia I

    Skoda Fabia I

    Pierwsza generacja Fabii debiutowała w 1999 roku. W ofercie czeskiej marki zastąpiła udany, choć mocno wysłużony już model Felicia. Samochód został zbudowany na płycie podłogowej VW A04, którą dzielił m. in. z Seatem Ibiza oraz Volkswagenem Polo. Choć...

    więcej o Skoda Fabia I

Fabia II

Fabię pierwszej generacji Skoda dopracowała niemal pod każdym względem, ale w kwestii designu zupełnie się nie popisała – nawet tuż po premierze auto wyglądało ponuro i mało nowocześnie. Przygotowując drugą generację, styliści bardziej się postarali, dzięki czemu wygląd małej Skody już nie razi. Designerzy pokusili się nawet o zastosowanie czarnych słupków A i dachu, który na życzenie klienta może mieć inną barwę niż reszta nadwozia – niczym w Mini. Amatorom zadziornie wyglądających „maluchów” polecamy odmianę Monte Carlo z szeregiem przyciemnionych detali.

Miejsce pracy kierowcy Fabii ma tak naprawdę tylko jedną istotną wadę – otóż z daleka wieje nudą, nawet jeśli mamy do czynienia z usportowionymi wersjami. Z metra cięta deska rozdzielcza okazuje się za to wyjątkowo łatwa w obsłudze, zegary zachwycają swoją czytelnością, a całość wykonana jest z przyzwoitych jakościowo, solidnie spasowanych plastików. Prowadzący może cieszyć się ponadto ze znakomitej pozycji za „kółkiem” oraz wzorowej widoczności.

Kabiny pasażerskiej trudno nie pochwalić także przyglądając się jej wymiarom. Podczas, gdy z przodu miejsca jest po prostu dużo, przestrzenią wygospodarowaną z tyłu auto dorównuje niektórym kompaktom. Fabia pozostawia większość konkurentów w tyle także w kwestii pojemności bagażnika – zwłaszcza w kombi miejsca na pakunki jest całe mnóstwo. Gdyby jeszcze po złożeniu tylnych siedzeń nie powstawał „schodek”, byłoby wręcz idealnie.

O tym, że miejska Skoda jest pojazdem dopieszczonym przez konstruktorów, dowiadujemy się zasiadając za jej kierownicą i odbywając próbną jazdę. Na szybko pokonywanych zakrętach auto prowadzi się doskonale, zachowując stabilność i utrzymując karoserię w odpowiedniej pozycji. I mimo pewnych własności jezdnych, Fabia gwarantuje wysoki – jak na pojazd segmentu B – komfort resorowania. Pozytywnie trzeba ocenić też układ kierowniczy oraz hamulce.

Czeska propozycja w gamie „maluchów” może być dla wielu rywali wzorem do naśladowania. Zwłaszcza, że jej dopracowana konstrukcja nie kosztuje specjalnie dużo. Trzeba jednak zaznaczyć, że atrakcyjne cenowo są jedynie podstawowe wersje, bowiem te bogatsze kosztami zakupu wkraczają w rewiry zarezerwowane dla kompaktów. Wybierając najtańszą odmianę nie liczmy na dobre wyposażenie – w standardzie brak centralnego zamka, elektrycznie sterowanych szyb, asymetrycznie dzielonej kanapy czy nawet lakierowanych lusterek bocznych.

Fabia I

Motoryzacyjni esteci nie powinni nawet zwracać uwagi na Fabię - jej stylistyka jest wybitnie monotonna, a sylwetka sedana okazuje się na domiar złego nieproporcjonalna. Designerska nuda panuje również we wnętrzu, a złe wrażenie pogłębia nieciekawa kolorystyka i kiepskie plastiki. Komu to jednak nie przeszkadza, z wnętrza powinien być z wszech miar zadowolony - miejsce pracy kierowcy jest czytelne i banalnie proste w obsłudze, kabina pasażerska przestronna, a bagażnik wystarczająco pojemny, szczególnie w kombi.

Skoda Fabia I. generacji skonstruowana została pod skrzydłami Volkswagena, nic więc dziwnego, że pod maską króluje niemiecka technika. Czeski jest tylko benzynowy motor 1.4 MPi, który zdecydowanie odradzamy. Polecamy za to jego następcę - silnik 1.4 16V, który jest wystarczająco żwawą, całkiem ekonomiczną, a do tego trwałą konstrukcją. Z diesli najlepiej prezentuje się "nieśmiertelna" jednostka 1.9 TDI, choć - pomijając kulturę pracy - również wersja 1.4 TDI jest udana. Zawieszenie zapewnia niezły kompromis pomiędzy prowadzeniem a komfortem, zaś układ kierowniczy okazuje się precyzyjny.

Z racji ogromnej popularności czeskiego "mieszczucha" łatwo wymienić jego typowe wady - najczęściej użytkownicy sygnalizują szybkie zużycie zawieszenia, różnego rodzaju defekty elektryki czy niedostatki w wykonaniu wnętrza. Pomijając przestarzałą jednostkę MPi, silniki Fabii trzeba uznać za niezawodne - dobry wizerunek jedynie nieznacznie psują przypadki "przeskoczenia" łańcucha rozrządu w silnikach 1.2 HTP oraz zamarzające odmy w pierwszych sztukach motoru 1.4 16V. Cieszą tanie jak barszcz części zamienne, martwi nienajlepsza sytuacja rynkowa - sporo aut jest "zajeżdżonych" i ma skrajnie ubogie wyposażenie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita.
Luzacjusz: Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz.

Silniki Skoda Fabia

Skoda Fabia II - jaki silnik wybrać?

Ofertę otwiera trzycylindrowy motor 1.2l o mocy 60 lub 70KM. To jeden z tych, które dzielnie „pyrkoczą” pod maską, ale napędzanie samochodu wychodzi im tak sobie. Floty, miastowi – im się ta jednostka spodoba. Reszta niech weźmie coś mocniejszego. 1.4l o mocy 85KM bardziej nada się do zróżnicowanego użytkowania auta, ale przez to, że Fabia II jest dość ciężka, to też nie jeździ tak, jak moglibyście się spodziewać. Żeby wycisnąć z niej moc, trzeba trzymać wysokie obroty, ale to i tak nie zmienia faktu, że ten silnik to minimum godne wyboru. 1.6l o mocy 105KM jest za to idealny, choć dość drogi. Warto za niego jednak dopłacić, bo dynamika jest bardzo dobra, a wóz dalej dość oszczędny. Jednak dla naprawdę oszczędnych są diesle. 1.9TDI ma taką samą moc jak benzynowe 1.6l, czyli 105KM. Dynamika jest nieznacznie gorsza, a dźwięk dość dokuczliwy przy wyższych obrotach, ale i tak warto go kupić, jeśli myślicie o motorze wysokoprężnym. Auto napędza bardzo dobrze. Mniejszy 1.4TDI o mocach 70 i 80KM spodoba się oszczędniejszym. Palą niedużo, ale szczególnie ten słabszy na trasę jest trochę zbyt ospały.

Publikacje o Skoda Fabia

Skoda Fabia 1.2 TSI - przyzwoity kompan
 
Nasz test Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM

Skoda po raz kolejny bije w Polsce rekordy sprzedaży. Od stycznia do maja tego roku zarejestrowano w naszym kraju prawie 21 tysięcy nowych aut czeskiej marki. Dużą część sprzedaży Skody stanowi Fabia. Czy może zaskoczyć nas samochód istniejący w opisywanej wersji na rynku, z niewielkimi zmianami, od...

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
 
Nasz test Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI (105 KM)

Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło...

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do jakości. Używane Fabie są także godne polecenia. Mimo dużej podaży modelu na rynku wtórnym, znalezienie wymarzonego egzemplarza może być jednak trudne.

Przegląd rynku nowych samochodów: tanie auta z LPG

Kupując tani samochód zależy nam na możliwie jak najniższych kosztach użytkowania. W najtańszych samochodach dostępnych na naszym rynku wykorzystywane są silniki bez turbodoładowana, które lepiej znoszą gaz niż skomplikowane jednostki napędowe ery downsizingu. Dziś przyglądamy się nowym samochodom zasilanym...

Wojna cenowa: Mini Cooper S vs Skoda Fabia RS

Przynajmniej 180 KM, niewielkie nadwozia, sztywne zawieszenia, kubełkowe fotele i... diametralnie różne charaktery. Wybór jest trudny. W grę wchodzi tańsze i bardziej praktyczne auto lub stylowy maluch ze świetnym zawieszeniem i kipiącym mocą silnikiem.

Przeczytaj pozostałe 19 artykułów o Skoda Fabia

Skoda Fabia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda FabiaautoWcentrum - społeczność Skoda Fabia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Fabia

Skoda Fabia niebieski żółw 59,33

Skoda Fabia Uprzejmy Wozik 64,25

Skoda Fabia służbowóz 64,11

Skoda Fabia 58,54

Skoda Fabia 85,29

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Fabia

pendzel 76,93

zaako 75,88

arcimek 53,42

czaras1 67,22

master_endriu 58,63

jachup 84,95

Tusia8510 69,86

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Fabia

Zmiany, zmiany, zmiany...
Zmiany, zmiany, zmiany... Witam wszystkich! Po burzliwych przygodach z wieloma dziwnymi autami, wróciłem ...
Mega wymiana części - zaorane hamulce
Mega wymiana części - zaorane hamulce Po dwóch tygodniach dziwacznego zachowania się autka przy hamowaniu zdecydowałem...
I po wakacjach ;) + dobry filmik podsumowujący Fabię monte carlo od serwisu autocentrum
I po wakacjach ;) + dobry filmik podsumowujący Fabię monte carlo od serwisu autocentrum Witam serdecznie, niestety czas szybko biegnie i już jestem dawno po wakacyjnym ...
Przydomowe ASO 11
Przydomowe ASO 11 No i przyszła pora na zdiagnozowanie a następnie na naprawę paru defektów, które...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Fabia

od 37 700 zł do 67 699

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (60 - 105 KM): 1.2 HTP, 1.2 TSI, 1.4 16V

 

Diesel (75 - 105 KM): 1.6 TDI CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

automatyczna: 7-stopniowa
Katalog nowych aut Skoda Fabia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Fabia

Skoda Fabia 1.2 HTP 60KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
wspomaganie kierownicy

Dostępne kolory

Cena katalogowa

37 700

Zobacz ofertę Skoda Fabia 1.2 HTP 60KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Skoda Fabia najczęściej porównywane z:

Toyota Yaris
1.33 Dual VVT-i (99 KM)
Alfa Romeo MiTo
1.4 MPI (70 KM)
Seat Ibiza
1.2 (70 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Fabia

Wybrane opinie

Skoda Fabia Hatchback 1.4 16V (75 KM)

Samochód troche drogi, jeżeli brać pod uwagę usterki. Skrzypienie plastiku świadczy o niedbalstwie konstruktorów (źle dobrane polimery i źle dopracowane profile), pojawienie się denerwującego turkotu po 17tys.km jest oznaką, że celowo zastosowano materiały o niskiej jakości, czyli trzeba się pozbyć samochodu do 3 lat. Autoryzowany serwis od ponad roku walczy dzielnie z wadliwym zamkiem centralnym, swiadczy to o braku ich fachowości. Są również niechlujni, podczas serwisu olejowego zalali silnik 2 cm powyżej dopuszczlnej normy (powyżej przegięcia na bagietce) i nieuczciwi, bo wstawili w ramach naprawy gwarancyjnej nieoryginalne cząści zamienne i nic o tym nie powiedzieli i spowodowali dodatkową usterkę zamka centralnego. Podczas zakupu, sprzedawca zachęcając kłamał i przeważnie udzielał wymijających odpowiedzi na szczegółowe pytania. Nie dotrzymali terminu sprzedaży i jeszcze byli aroganccy podczas rozmowy. Jeżeli ktoś chce wiedzieć gdzie tak jest, to chętnie wskaże ten serwis (proszę napisać...

dodał: bubu
Skoda Fabia Hatchback 1.4 16V (75 KM)

Jestem teraz na kontrakcie we Francji i podrozuje dosc czesto na trasie POL-FR via Niemcy Skoda Fabia 1.4 16V, rocznik 2005. Wedlug producenta samochod ma 75 KM i Vmax=170km/h. Przemierzajac cale Niemcy w poprzek moge sprawdzic moje auto na naprawde dobrych autobahnach. Jakiez bylo ostatnio moje zaskoczenie gdy po zatankowaniu na Shellu V-Power´a (oczywiscie niemieckiego) moja Skoda na lewym pasie autostrady "przekrecila" ze sporym okladem licznik (a jest na nim 200 km/h), bylem w szoku jak z drogi zjezdzal mi gosciu BM-ka serii 5 (on zreszta tez). Tylko ze zaraz skonczyla sie gorka i jak wjezdzalem pod kolejna samochod wytracil predkosc do 160 km/h :(. Mozna pojechac taka Skoda ok 200 mk/h ale przy sprzyjajacych warunkach, z gorki na niemieckiej autostradzie i tam zatankowanym paliwie, uwiezcie roznica jest naprawde wielka jesli chodzi o paliwko, Niemcy maja najlepsze (nie chrzczone). Nawet we Francji leja do baku badziewie! Pozdrawiam wszystkich fanow duzych predkosci, nie zabijcie...

dodał: macrog@wp.pl
Skoda Fabia Hatchback 1.4 (60 KM)

W zasadzie samochód sprawował się dobrze, do momentu pierwszej wizyty w ASO, wówczas powoli zaczął szwankować silnik, zawieszenie i układ kierowniczy. Uważam, że samochód jest dobrze skonstruowany, niestety w ASO spotyka się czasami wadliwy sprzęt diagnostyczny(to sugestia jednego "życzliwego", aczkolwiek bojącego się o utratę pracy pracownika), a przede wszystkim nie wyuczoną załogę (mechanik po licznych jego błędach, które udowodniłem mu sam - jestem technikiem, chociaż laikiem w dziedzinie samochodów, udało mi się dowiedzieć, że certyfikat wywieszony w salonach Skoda P... w pomorskiem są na wyrost. Nie są bowiem szkoleni, jak się dowiedziałem (choć , jak podejrzewam, być może parę osób jest wyszkolonych, aby można pokazać w razie czego papier, generalnie jednak na warsztacie trudno odnieść takie wrażenie) ani w Poznaniu w fabryce, ani w Mlada Boleslaw, a jedynie "starsi ich koledzy co nie co przyuczają, gdy znajdzie się jakich przypadek w serwisie". SKODA AUTO POLAND mogłaby się porządnie...

dodał: pechowiec
Skoda Fabia Hatchback 1.4 i 16V (85 KM)

WADY: Samochód o dużej masie, przez co silnik 1,4 daje dobre przyspieszenia tylko w warunkach miejskich. Na trasie jest za mało dynamiczny. Spalanie dość duże jak na auto segmentu "B". Mało przestrzeni na nogi kierowcy, pedał gazu za bardzo przesunięty w prawo (blisko przy plastikowej ściance). Taka sobie widoczność w lusterkach bocznych. Kiepska widoczność w tylnej szybie. Fatalna jakość fabrycznych głośników. W standardzie tylko małe głośniki z przodu - zero basów :-( ZALETY: Dobre zawieszenie i hamulce, świetnie trzyma się drogi, doskonale pokonuje zakręty. Dobra wentylacja, ogrzewanie i klimatyzacja. Bardzo przestronne wnętrze, dużo schowków. Wygodne fotele. Fotel kierowcy z regulacją wysokości. Fajna, sportowa skrzynia biegów, krótkie odległości między biegami. Wysoka jakość wykończenia wnętrza. Plastiki dobrze spasowane - nic a nic nie skrzypi. Plastiki barwione w masie (a nie lakierowane jak u innych marek).

dodał: wojtek79
Skoda Fabia Hatchback 1.4 16V (75 KM)

samochód nie sprawia większych problemów w eksploatacji polecam dla ludzi spokojnie jeżdżących dobrze rozwinieta sieć serwisowa w Eropie zjeździłem nim 2 razy cała Chorwację w górach się bardzo dobrze sprawował z boksem na dachu i pełnym obciążeniem na tle fiata brava 1.2 nie wypadał wcale żle, choć brava jest samochodem wyższego segmentu. Bagażnik na trasę i pełny sprzęt campingowy troche mały ,ale od czego są boksy .Spalanie z boksem o 1 litr więcej na 100km.Nie jest to samochód dla rajdowca czy człowieka potrzebującego wrażeń na drodze.Wystarczający dla rodziny i do pracy.Możemy pozazdrościć Czechom inwencji i rozsądku. Naprawdę dobry samochód.Pozdrawiam wszystkich fabiowiczów.I tych szalejących z mocniejszymi silnikami jak i tych z dobrym czeskim silnikiem 1.4 drgania na wolnych obrotach są wywołane doborem wtrysku z wolswagena zanika to już w silnikach 1.4 75kM u mnie po około 15tys.olej pełny syntetyk castrolTXT

dodał: Roman

Galerie Skoda Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo Skoda Fabia Combi 1.4  07.09.2005 - galeria redakcyjna Skoda Fabia 2007 Skoda Fabia 1.2 HTP 60 KM - galeria redakcyjna Skoda Fabia I Kombi Skoda Fabia I Sedan Skoda Fabia - galeria redakcyjna Skoda Fabia Kombi Skoda Fabia Kombi RS Skoda Fabia II Kombi
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Fabia

  • 1.
  • 2,00 Skoda Fabia II 1.4 i 16V (85KM) 2007r.
    dodał: DiDi, 05.04.2012

    Mam dwie fabie. Ten sam rocznik, te samy instalacje, ten sam przebieg, te same silniki. Jedna działa prawie OK w drugie gaz szaleje i nie wiadomo o co chodzi. Gaśnie na biegu jałowym, albo gaśnie i przeskakuje na benzynę. Po zgaśnięciu czasami w ogóle nie chce odpalić. Ostatnio na prawie pełnym baku gazu piszczy że brak gazu i przeskakuje na paliwo. Wymieniłem świece na irydowe, u gazownika jest co najmniej 2 razy w miesiącu, po podpięciu komputera wszystko jest OK. Po odłączeniu głupieje. Druga fabie prawie bez problemów. Natomiast obie mają sporą utratę mocy na niskich obrotach, po przełączeniu na gaz duszą się i gasną. Dopiero przy przełączeniu na gaz w granicach 50*C duszenie ustępuje i da się jechać. Po podpięciu instalacji gazowej do ODBII, brak komunikacji przez złącze diagnostyczne (Uniwersalny MemoScan), łączy się tylko VCDS Lite (interface Viaken) i to po kilku próbach. Spalanie na mieście w okolicach 12L gazu/100km, benzyna ok 8L na mieście. Po prostu TRAGEDIA z tym GAZEM - nie polecam NIKOMU TEJ INSTALACJI. Teraz chyba kupię sobie diesela.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: krzysad, 16.03.2010

    Instalacja zamontowana przez Salon Skody kiedy to dopiero zaczynali z instalacjami LPG. Czyli fizycznie instalowała to firma zza miedzy :) Ale sama instalacja w sobie i jej praca nie może otrzymać żadnej negatywnej uwagi. Benzyna nigdy poniżej połowy baku, wszystko automatycznie zarządzane przez komputer (żadnych ekstra przebiegów na benzynie poza rozruchem i czasami dojazdami z braku gazu). Z uwagi na znaczny przebieg jestem przekonany do takiego rozwiązania i kolejne auto również wyposażone będzie w tą instalację. W przeciągu tego czasu (175k km) 2 razy w serwisie z uwagi na 1) awarię czujnika temperatury (nie przełączał się na gaz) 2) błąd komputera. Oba zdarzenia naprawione od ręki w serwisie na gwarancji.

  • 3.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (101KM) 2006r.
    dodał: Mariusz, 27.01.2014

    Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry gaz oraz gdy się tym zajmuje odpowiedni montażysta -diagnosta , można być naprawdę zadowolony z eksploatacji samochodu na LPG. Pozdrawiam Radwanice.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2006r.
    dodał: ludger, 26.01.2012

    Instalacja montowana w zakładzie x w Warszawie, auto przez miesiąc gasło na luzie, Panowie mechanicy rozkładali ręce, aż dzięki infolinii KME dostałem namiar na zakład: Auto-Dakar na ul. Lisiej w Warszawie. Wystarczyło 1,5 godz.,diagnoza: złe wtryskiwacze, nieprawidłowe odwierty w kolektorze, zła konfiguracja komputera - chłopak z Lisiej wszystko poprawił. Od poprawki minął rok, auto śmiga bez problemu, żadnego gaśnięcia. Polecam ten warsztat i instalację KME z czystym sumieniem. Pozdrawiam

  • 5.
  • 5,00 Skoda Fabia I 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: artur, 27.09.2011

    Walczyłem z sobą 3 lata przecież gaz jest dobry w zapalniczkach. Jednak stało się i założyłem sekwencje lovato smart. Spalanie trasa 110-130km/h 7 litrów, miejski cykl warszawa i okolice 8,2. Różnicy w pracy silnika nie stwierdziłem co do spadku mocy dla mnie niezauważalny. Instalacja pracuje bezproblemowo. Dla niezdecydowanych zakładajcie dobrą sekwencje u sprawdzonego mechaniora i za paliwko płacicie połowe. Opłaca się. Polecam ARS Nadarzyn tam zakładałem gaz i jest ok.

  • 6.
  • 4,75 Skoda Fabia I 1.4 (60KM) 2001r.
    dodał: kamil, 23.02.2013

    Długo się zastanawiałem 3tygodnie temu założyłem w Inowrocławiu instalację KME NEVO 4-GENERACJI wtryskiwacze pojedyńcze MATRIX HS.Moja fabka chodzi zajebiście instalacja super,zero różnicy między paliwem a gazem auto poprostu płynie,no i co najważniejsze na 25litrach zrobiłem w cyklu mieszanym połowa na trasie połowa na mieście 304kilasy czyli niezle.Pozdrawiam benzynowców i zyczę jak ja uśmiechu przy kasie na stacji.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Fabia

Skoda Fabia

1 098 komentarzy

587 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Artur I~Artur I

Do ~jacca:
Nie każda wersja ma żarówki w czerwonych odblaskach w drzwiach. Oświetlenie wew. ma 3 pozycje jak w każdym aucie, więc nie wiem co ci nie działa.
Przy 2tyś obrotów SDI jak wrzucisz wyższy bieg to będzie 1,5tyś, więc to chyba logiczne że może szarpać.

~jacca~jacca

w jakim momencie przełączać biegi bo ja to robię jak jest około 2000 tyś ale po przerzuceniu szarpie to chyba za szybko przerzucam???

~jacca~jacca

skoda fabia kombi 1.9 sdi 2004r

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
33 218
Przejechany dystans
21 073 820 km
Zatankowanego paliwa
1 086 645 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 456
Wydanych pieniędzy
1 236 114 zł
Średnie wydatki na auto
1 149 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 577
Wydanych pieniędzy
2 146 757 zł
Średnie wydatki na auto
1 995 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 076)

Testy zderzeniowe Skoda Fabia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Fabia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Fabia

Skoda Fabia
2007

Skoda Fabia 1.4 Classic

Skoda Fabia
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Fabia

Na podstawie 1679 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: And1WT, dodano: 25.12.2011 17:29

Jak na silnik generujący zaledwie 60KM to z spalaniem nie jest tak różowo. Ażeby np wyprzedzić, albo chociaż pojechać trochę szybciej trzeba go kręcić dość wysoko a co za tym idzie spalanie wzrasta diametralnie. Ale ten silnik jest skonstruowany stricte do miasta. Delikatne obchodzenie z gazem skutkuję naprawdę małym spalaniem, w trasie jest jeszcze lepiej. Gaz w tym modelu jest podyktowany tylko i wyłącznie bardzo wysokimi przebiegami i tylko te osoby, które takowe robią powinny myśleć o LPG. Ceny części umiarkowane a nawet tanie. Przeglądy nie wiem.

pełny raport Skoda Hatchback 1.2 i HTP

autor: ciepły, dodano: 19.12.2013 19:48

ile uzytkowników tyle opinii,czytajac niektóre opinie kierowców o tym samochodzie mozna uznac ze to nie udany samochód co jest bzdura!!!jak na 1.4 dynamika jest swietna spokojnie mozna wymijac,spalanie nawet przy 120km/h wynosiło 5.7-6.0 Auto tylko w miescie duzo pali.Ja dojezdzam do pracy 60 km i moje spalanie wynosi od 5.7 do 6.0 litrów.Auto jest godne polecenia,komfortowe swietnie dopracowane i oszczedne, w takich pienadzach nie dostaniemy nic lepszego.Jest duzo opinii ze 6 litrów to duze spalanie a przeciez to jest mało tylko paliwo jest drogie.Auto wzorowe i godne polecenia!!!

pełny raport Skoda Hatchback 1.4 i 16V

autor: ENDOREK, dodano: 26.03.2009 16:58

UZYTKOWUJE SKODE GŁOWNIE W MIESCIE I OD CZASU DO ZCASU W TRASIE, UWAZAM ZE SPALANIE JEST BARDZO PRZYZWOITE O ILE BEDZIE SIE TRAKTOWAŁO ODPOWIEDNIO, TO JEST NIEDUZY ALE BARDZO PRZYJEMNY SILNICZEK, JEZDZE SAM, CZĘSTO Z ZONA ALE I CZESTO 4 OSOBY Z BAGAZEM, PEWNIE ZE TROCHE BRAKUJE MOCY ALE TO TRZEBA WTEDY INNA TECHNIKE NO I NIE WYPRZEDZAC NA SIŁE KAZDEGO, ZROBIŁEM 60 TYS W 3,5 ROKU , ZADNEJ AWARII, ZADNEGO PROBLEMU, WYMIENIŁĘM NIEDAWNO TARCZE BO NA TYM NIE WARTO OSZCEDZACA POZA TYM TYLKO MATERIAŁY ELSPOLATACYJNE, SERWIS BIERNATOWSKI W BYDGOSZCY JEST OK I WYDAJE MI SIE TANI, NA PEWNO NIE POLECAM ZŁOTYCH RACZEK!!, JAK PATRZE CZYM PZREZ 36 LAT JEDZIzŁĘM TO MAM WRAZENIE ZE WSZYSTKIE SAMOCHODY STARE , BARDZO STARE I NOWE ZAWSZE MNIE NIE ZAWODZIŁY I NIEPSUŁY SIE BO JE TRAKTOWAŁEM JAK TRZEBA

pełny raport Skoda Hatchback 1.2 i
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Skoda Fabia

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Fabia

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Skoda Fabia I

Następczyni popularnej Felicji zyskała nowy atrakcyjniejszy moim zdaniem wygląd. Kształty są bardziej unowocześnione, zmieniono przednie lampy nie ma już szklanych kloszy jak w Felicji, zastąpiły je nowocześniejsze wykonane z tworzywa sztucznego elementy. Wnętrze zyskało nowy wygląd, stało się po prostu...

Zobacz dane techniczne Skoda Fabia
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Fabia II 1.2 TSI 105KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Fabia II 1.2 TSI 105KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także