Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia III

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. W porównaniu do swoich poprzedników, Octavia zwiększyła swoje rozmiary, przez, co, biorąc też pod uwagę debiut kompaktowego modelu Rapid, naturalnie przesuwa ją bliżej klasy średniej (segment D). Model został zbudowany na nowej platformie podłogowej VW Group MQB, którą tradycyjnie dzieli z VW Golfem, a także m.in. z Audi A3 i Seatem Leonem. Projektantem Octavii III był Jozef Kaban, odpowiedzialny wcześniej m.in. za stylistykę Bugatti Veyrona.

Skoda Octavia III Laurin & Klement - galeria redakcyjna (2) - widok z tyłu
Skoda Octavia III Laurin & Klement - galeria redakcyjna (2) - lewy bok
Skoda Octavia III Laurin & Klement - galeria redakcyjna (2) - widok z przodu
Skoda Octavia III Laurin & Klement - galeria redakcyjna (2) - lewy przedni reflektor - wyłączony
Skoda Octavia III Laurin & Klement - galeria redakcyjna (2) - widok z góry
Skoda Octavia III Laurin & Klement - galeria redakcyjna (2) - pełny panel przedni
Skoda Octavia III Laurin & Klement - galeria redakcyjna (2) - fotel kierowcy, widok z przodu

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia III   2013 - teraz
    Skoda Octavia III
    • Wybierz generację

    • Octavia III (2013 - teraz)
    • Octavia II (2004 - 2013)
    • Octavia I (1996 - 2010)

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia III

Silniki Skoda Octavia III

Lista silników:
1.2 TSI (86KM), 1.2 TSI (105KM), 1.4 TSI (140KM), 1.8 TSI (180KM), 2.0 TSI (220KM), 1.6 TDI CR DPF (90KM), 1.6 TDI CR DPF (105KM), 1.6 TDI CR DPF (110KM), 2.0 TDI (150KM), 2.0 TDI CR DPF (150KM), 2.0 TDI (184KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI - na (prawie) każdy szlak
 
Nasz test Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 150 KM

Skodę Octavię zdążyliśmy poznać nadzwyczaj dobrze. Znamy wersję liftback, znamy kombi, jeździliśmy topowym RS. Na naszej liście pozostała ostatnia odmiana, która dopiero niedawno dołączyła do pełnej gamy modeli. Oto Skoda Octavia Scout.

Skoda Octavia Laurin and Klement 1.8 TSI - klasę wyżej?
 
Nasz test Skoda Octavia Laurin&Klement 1.8 TSI

Jedna z wersji Octavii nosi nazwę firmy produkującej rowery. Co wspólnego mają czeski samochód, Laurin i Klement? Właściwie to wszystko, ale zacznijmy od początku.

Skoda Octavia RS 2.0 TSI - dyskrecja gwarantowana
 
Nasz test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM

Skoda produkuje samochody przede wszystkim rodzinne - o dobrym stosunku ceny do jakości. Złośliwi mogą jednak zarzucić im nudę. To chyba właśnie dla nich tworzone są modele z serii RS - jak testowana przez nas dzisiaj Octavia. Czy zamknie usta malkontentom?

Skoda Octavia Laurin & Klement - powiew luksusu
 
Nasz test Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8 TSI

Szukasz praktycznego i świetnie wyposażonego samochodu, ale za żadne skarby nie chcesz się rzucać w oczy, irytować sąsiadów i wywoływać zazdrości wśród kolegów z pracy? Octavia we flagowej wersji Laurin & Klement może przypaść Ci do gustu.

Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd?
 
Nasz test Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine

3,2 l/100km. Tyle, według deklaracji producenta, powinna spalać Octavia 1.6 TDI w superoszczędnej wersji GreenLine. Sprawdzamy, czy w normalnym ruchu można zbliżyć się do wyniku uzyskanego w cyklu homologacyjnym.

Przeczytaj pozostałe 53 artykuły o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia 76,21

Skoda Octavia 1.6 MPI AMBIENTE+LPG 58,31

Skoda Octavia 62,99

Skoda Octavia Little Monster 90,90

Skoda Octavia Biała 61,14

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

Pawelels4 40,53

elpolacco 46,29

Waga55 62,37

ginomaritimo 35,52

makbhp 61,92

lasiu87 37,75

arassh 33,39

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

Wymiana rozrządu Octavia 1.6MPI 102KM - Koszty i części.
Wymiana rozrządu Octavia 1.6MPI 102KM - Koszty i części. Związku z zakupem samochodu używanego trzeba było liczyć się z podstawowym pakie...
Co roczne opłaty podatek drogowy w UK
Co roczne opłaty podatek drogowy w UK Jak co roku czas opłat pierwsze już za mną opłata drogowa (Road Tax. W tym roku ...
Pyrkosz, pyrkosz i nie jedziesz...
Pyrkosz, pyrkosz i nie jedziesz... I awaria. Kiedy? Ano jak jechałem do szpitala, przywieźć do domu najdroższą. Naj...
Pierwsza dłuższa trasa Octavii - Jihlava (Czechy). Spalanie 5.9l/100km
Pierwsza dłuższa trasa Octavii - Jihlava (Czechy). Spalanie 5.9l/100km Trafił mi się wyjazd do Jihlavy w Czechach i udokumentowałem krótkim filmikiem m...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

od 60 400 zł do 130 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (86 - 220 KM): 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI

 

Diesel (90 - 184 KM): 1.6 TDI CR DPF, 2.0 TDI, 2.0 TDI CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet Simply Clever dla GSM - 200
Pakiet "Chrom" - 500
Pakiet Sun and Pack - 550
Pakiet Simply Clever - 200
Pakiet amazing dla wersji Elegance - 3 900

Cena katalogowa

87 250

Zobacz ofertę Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Opel Astra
1.4 Turbo ECOTEC (140 KM)
Ford Focus
2.0 Duratorq TDCi DPF (140 KM)
Ford Focus
1.6 Duratec (125 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Octavia II 1,6 Classic Skoda Octavia II 1,6 Classic
Rocznik: 2012. Przebieg: 117 815 km. Silnik: 1.6 75KM .
Cena: 35 500 zł
Skoda Octavia II Mint Skoda Octavia II Mint
Rocznik: 2011. Przebieg: 115 424 km. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 36 900 zł

Ocena auta Skoda Octavia III

  • Średnia ocena
    na podstawie 33 opinii
  • 4,09
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - układ jezdny
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia III Kombi 1.8 TSI 180KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Liftback Laurin & Klement 1.8 TSI 180KM - galeria redakcyjna (2) Skoda Octavia II Kombi Skoda Octavia II GreenLine Hatchback Facelifting Skoda Octavia III RS Liftback (2013) Skoda Octavia 1.9 TDI Ambiente - galeria redakcyjna Skoda Octavia III RS Liftback 2.0 TSI 220KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Skoda Octavia III Liftback GreenLine 1.6 TDI CR DPF 110KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia II RS - porównanie Hatchback i Kombi - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 4,00 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2006r.
    dodał: Cacola, 04.01.2015

    Przejechałem 160 tys na gazie, spalanie latem 9,5 litra, zimą 8,6 litra gazu, klima tronic cały czas włączony więc on bardziej zabiera moc. Im większy przebieg na gazie to spalanie troszkę wzrasta. Jestem zadowolony trzeba o instalację dbać i regularnie serwisować i tankować na dobrych stacjach. Ja najniższe spalanie gazu mam gdy zatankuje na Shell ale jest drogi gaz wiec wolę Orlen. Jedyny problem jaki się wziął po zainstalowaniu LPG to zaczął brać olej i tak z czasem jego apetyt wzrasta ale na razie nic nie robię bo się nie opłaca. Zobaczymy z czasem

  • 6.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

825 komentarzy

502 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

hunterkshunterks

Witam Panowie. Zastanawiam się obecnie nad kupnem nowej Octavii 1.8 TSI 180KM z napędem 4x4. Czy ma ktoś może doświadczenie z tym autem/ silnikiem którym chciałby się podzielić?

Dzięki

~gregor~gregor

Do ~Miszczu:
Golf 3 nie był ocynkowany łebie jeden

~mezzoa~mezzoa

Problemy z gazem? www.lpghouse.pl - ci ogarniają WSZYSTKO.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
36 500
Przejechany dystans
233 948 284 km
Zatankowanego paliwa
1 181 098 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 774
Wydanych pieniędzy
1 351 711 zł
Średnie wydatki na auto
1 142 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 354
Wydanych pieniędzy
2 419 145 zł
Średnie wydatki na auto
2 043 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 184)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia III

Na podstawie 99 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: gruby dick, dodano: 16.05.2014 15:07

przeglądy dwa serwisowe przy 30 i 60 tys. przebiegu kosztowały 950 zl i 1300 zł przy 60 tys. km. w aso. nic nie było wymieniane poza piórami wycieraczek, olejami, filtrami, w tym kompleksowe mycie i odgrzybianie. spalanie kształtuje się na poziomie: - sama jazda po warszawie 6,2 l, w zimie 6,8l. - jak wyskoczę poza miasto to gdy nie szaleję (do 140 km/h i bez przyspieszania gwałtownego) 4,8-9 l. - trasa wrocław - warszawa zszedłem jadąc z żoną (ryczy że jeżdżę za szybko :) ) do 4,5 l. - Natomiast trasa np. warszawa poznań prędkości prawie stale 180 - 200, komputer pokazuje średnio 7,8. Cykl 50 proc. miasto i 50 poc. poza nim, jakieś 5,5 l i takie spalanie zwykle mi pokazuje komputer. to są wyniki bardzo dobre moim zdaniem.

pełny raport Skoda Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF

autor: LE, dodano: 16.09.2012 16:45

przejechane ok. 18tys od nowości W moich oczach super!!! połączenie DSG i tempomatu jest ideałem. Tempomat dla manuala to inna historia i zupełnie nieporównywalna. Proszę nie słuchać historyjek, że automat pali więcej! To jest dwusprzęgłowa skrzynia i wcale więcej nie pali. Wszystko zależy od stylu jazdy ja napiszę o moim. Generalnie jeżdżę oszczędnie, bo często po mieście i to sporo jak na amatora 20-25 tysięcy rocznie. W mieście w ok. 60-70% korzystam z tempomatu, ustawiam prędkość zwykle na ok. 57-59 kmh aby nie być zawalidrogą jednocześnie nie łamać przepisów (rażaco :))). Spalanie przy moim stylu jazdy, to jeśli nie ma korków nie przekracza średnio na rozgrzanym silniku 5,0 l/100km, zaczynam się denerwować jak oscyluję w granicach 5,5 l/100km w zimie trzeba dodać pół litra na rozgerzanie silnika a potem jest ok. Jak czasami mnie ponosi to oczywiście 6,5-7,0 osiągam ale przyjemność z przyśpieszania bez szarpnięć jest warta szczególnie, że żona czy teściowa nie powie mi, że szarpię :))). W trasie, jeśli ustawiam tempomat na przelotowej tirów 85-100,00 to spalanie nie przekracza 4,0 l/100km. Minimalne spalanie jakie zanotowałem na trasie miarodajnej czyli pow. 100km to było ok. 3,6 ale przy prędkości max 85kmh równo z tirami albo nawet i wolniej. Poskromieniem przyciskania pedału gazu jest tempomat, który to również chroni przed presją innych kierowców :)). Przy prędkości maksymalnej ok. 190kmh, bo i taką osiągnąłem kiedy poniosło mnie na autostradzie i przyczepiłem się do innych szaleńców spalania wolałem nie oglądać ale było to dużo :)! Przy 130 kmh jest jeszcze znośnie, bo ok. do 6,0 l/kmh powyżej 140 kmh zaczynam się denerwować spalaniem :))). Podsumowanie; 1. 1,6 cr jest wg mnie ok. 2. Chcesz oszczędzić na paliwie, to polecam ale i tak spalanie zależy od Twojej nogi ;). 3. W oszczędzaniu paliwa pomoże Ci tempomat i dsg. PS. przy ustawieniu tempomatu na konkretną prędkość elektronika skrzyni dobiera odpowiedni bieg na wzniesieniach czyli na płaskim masz np. D7 a pod górę może być D6 czyli przy stałej prędkości masz zbliżone obroty silnika i go nie dusisz ;)

pełny raport Skoda Hatchback 1.6 TDI CR DPF

autor: chickenk, dodano: 12.05.2014 20:51

Spalanie ok. Bardzo zależy od stylu jazdy. Przy w miare spokojnej jeździe potrafi być naprawdę oszczędny - spokojnie 5,5-6,0 l/100km w trasie nie przekraczając 130km/h. Problemy zaczynają się przy dynamicznej jeździe z częstymi wyprzedzaniami i prędkościami w granicach 160km/h spala 7,5-8,0 l/100km. Rekordowo niskie spalanie na dłuższym odcinku nie przekraczając 90km/h wyniosło 4,7l/100km, ale to nie jest jazda którą bym polecał autem o takich osiągach. W mieście na krótkich trasach do 3km i przy dość dynamicznej jeździe spalanie w granicach 10-11l/100km. Przy jeździe w korkach miejskich ale dogrzanym autem spokojnie w 9l/100km można się zmieścić. Ogólnie przy tej mocy spalanie bardzo zadowalające - co nie zmienia faktu że przy normalnej jeździe dane katalogowe spalania nijak się mają do rzeczywistości

pełny raport Skoda Liftback 1.8 TSI

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia III

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia III

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Octavia III
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 2.0 TDI CR DPF 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 1.8 TSI 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 2.0 TSI 220KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także