Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia III

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. W porównaniu do swoich poprzedników, Octavia zwiększyła swoje rozmiary, przez, co, biorąc też pod uwagę debiut kompaktowego modelu Rapid, naturalnie przesuwa ją bliżej klasy średniej (segment D). Model został zbudowany na nowej platformie podłogowej VW Group MQB, którą tradycyjnie dzieli z VW Golfem, a także m.in. z Audi A3 i Seatem Leonem. Projektantem Octavii III był Jozef Kaban, odpowiedzialny wcześniej m.in. za stylistykę Bugatti Veyrona.

Skoda Octavia III RS 2.0 TSI 220KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Octavia III RS 2.0 TSI 220KM - galeria redakcyjna - przód - reflektory włączone
Skoda Octavia III RS 2.0 TSI 220KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Octavia III RS 2.0 TSI 220KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Skoda Octavia III RS 2.0 TSI 220KM - galeria redakcyjna - zagłówek na fotelu kierowcy, widok z przod
Skoda Octavia III RS 2.0 TSI 220KM - galeria redakcyjna - przyciski na tunelu środkowym
Skoda Octavia III RS 2.0 TSI 220KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia III   2013 - teraz
    Skoda Octavia III
    • Wybierz generację

    • Octavia III (2013 - teraz)
    • Octavia II (2004 - 2013)
    • Octavia I (1996 - 2010)

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia III

Silniki Skoda Octavia III

Lista silników:
1.2 TSI (105KM), 1.2 TSI (86KM), 1.4 TSI (140KM), 1.8 TSI (180KM), 2.0 TSI (220KM), 1.6 TDI CR DPF (90KM), 1.6 TDI CR DPF (105KM), 1.6 TDI CR DPF (110KM), 2.0 TDI (184KM), 2.0 TDI (150KM), 2.0 TDI CR DPF (150KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia RS 2.0 TSI - dyskrecja gwarantowana
 
Nasz test Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM

Skoda produkuje samochody przede wszystkim rodzinne - o dobrym stosunku ceny do jakości. Złośliwi mogą jednak zarzucić im nudę. To chyba właśnie dla nich tworzone są modele z serii RS - jak testowana przez nas dzisiaj Octavia. Czy zamknie usta malkontentom?

Skoda Octavia Laurin & Klement - powiew luksusu
 
Nasz test Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8 TSI

Szukasz praktycznego i świetnie wyposażonego samochodu, ale za żadne skarby nie chcesz się rzucać w oczy, irytować sąsiadów i wywoływać zazdrości wśród kolegów z pracy? Octavia we flagowej wersji Laurin & Klement może przypaść Ci do gustu.

Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd?
 
Nasz test Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine

3,2 l/100km. Tyle, według deklaracji producenta, powinna spalać Octavia 1.6 TDI w superoszczędnej wersji GreenLine. Sprawdzamy, czy w normalnym ruchu można zbliżyć się do wyniku uzyskanego w cyklu homologacyjnym.

Skoda Octavia Scout - alternatywa dla SUV-a
 
Nasz test Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Pakiet terenowych dodatków uczynił z Octavii ciekawą alternatywę dla crossoverów i SUV-ów. Czeskie kombi najlepiej czuje się na utwardzonych drogach, ale gdy zajdzie potrzeba, pokona nawet najbardziej wyboiste, gruntowe dukty.

Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance - niszczy stereotypy
 
Nasz test Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI 180KM DSG 4x4 Elegance

Do Skody Octavii przywarło kilka stereotypów. Uznawana jest za samochód idealny dla przedstawiciela handlowego, emeryta i człowieka, który chce kupić tańszego... Golfa z większym bagażnikiem. Każdy spotykany na naszych drogach pojazd ma jakieś przywary. A jak się ich pozbyć? To trudne i proste zarazem....

Przeczytaj pozostałe 51 artykułów o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia BlackPearl 63,47

Skoda Octavia Rider 66,96

Skoda Octavia Oktawka 67,46

Skoda Octavia  Blue Power    200KM 83,72

Skoda Octavia 59,87

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

makbhp 63,01

sklejek 39,81

Waga55 59,87

apllo 66,78

jodys 31,35

mariow44 58,00

rafaldo 67,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

Majówka w Chorwacji
Majówka w Chorwacji Pierwszy wyjazd wakacyjny. Trasa Lublin-Umag przez Słowację,Węgry a potem Zagrze...
Rejestrator OVERMAX i pierwsze nagranie na drodze w miejscowości LUBIN
Rejestrator OVERMAX i pierwsze nagranie na drodze w miejscowości LUBIN Jeden z kolegów poruszył temat rejestratorów, no i przypomniało mi się, że nagra...
bak>1000km
bak>1000km Wyjazd do Poznania, prędkość na autostradzie 130 i wynik-1050 km z 55 litrów. Na...
Zmiana opon i ... kradzież....!
Zmiana opon i ...  kradzież....! Witajcie :) Na koniec października na obecne alusy założyłem nowe opony Goody...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

od 60 400 zł do 130 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (86 - 220 KM): 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI

 

Diesel (90 - 184 KM): 1.6 TDI CR DPF, 2.0 TDI, 2.0 TDI CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Simply Clever dla GSM - 200
Pakiet "Chrom" - 500
Pakiet Sun and Pack - 550
Pakiet Simply Clever - 200
Pakiet amazing dla wersji Elegance - 3 900

Cena katalogowa

87 250

Zobacz ofertę Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Audi A3
1.4 TFSI CoD ultra (150 KM)
BMW Seria 1
118i (170 KM)
Seat Leon
1.2 TSI (110 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Octavia 1.4 TSi 122KM Family Skoda Octavia 1.4 TSi 122KM Family
Rocznik: 2012. Przebieg: 111 570 km. Silnik: 1.4 90KM .
Cena: 35 900 zł 35 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Skoda Octavia Tour Skoda Octavia Tour
Rocznik: 2012. Przebieg: 110 106 km. Silnik: 1.6 75KM .
Cena: 33 900 zł 33 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia III

  • Średnia ocena
    na podstawie 33 opinii
  • 4,09
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - układ jezdny
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia III Liftback Laurin & Klement 1.8 TSI 180KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia I Skoda Octavia RS z zewnątrz - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Kombi 1.8 TSI 180KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia III Kombi TSI (2013) Skoda Octavia II GreenLine Hatchback Facelifting Skoda Octavia RS wewnątrz - galeria redakcyjna Skoda Octavia 1.9 TDI Ambiente - galeria redakcyjna Skoda Ovtavia I Kombi RS Skoda Octavia III Kombi - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

  • 6.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 17.09.2012

    Gaz co prawda założyłem dwa tygodnie temu,ale byłem już na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu gwarancyjnego.Diagnosta z zadowoleniem pokiwał głową i powiedział,że nie pamięta kiedy ostatnio widział tak profesjonalnie i schludnie założoną instalację gazową.Słyszałem różne opinie o warsztacie na Bytkowskiej,ale mam 100 % pewności,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie wyboru stacji montażowej.Na instalacji jeżdżę dopiero dwa tygodnie,ale póki co sprawuje się super.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

824 komentarze

501 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~gregor~gregor

Do ~Miszczu:
Golf 3 nie był ocynkowany łebie jeden

~mezzoa~mezzoa

Problemy z gazem? www.lpghouse.pl - ci ogarniają WSZYSTKO.

Wisnia73Wisnia73

Witam.chce kupic Skode Oktawie w kombi z silnikiem 1.8 20v Turbo 150KM na poczatku jezdzic na benzynie a potem zalozyc do niej gaz i chcialem sie zapytac jak to sie sprawuje bo slyszalem rozne opinie a w szczegolnosci ze sie nie oplaca zakladac do silnikow 1,8 bo ..........Dziekuje.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
35 400
Przejechany dystans
22 383 127 km
Zatankowanego paliwa
1 158 321 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 670
Wydanych pieniędzy
1 313 765 zł
Średnie wydatki na auto
1 159 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 067
Wydanych pieniędzy
2 317 569 zł
Średnie wydatki na auto
2 044 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 134)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia III

Na podstawie 82 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Rudi, dodano: 11.12.2013 13:33

Auto mam już 4 lata i przejechałem nim ponad 70 tys km. Instalacja LPG nie jest fabryczna i mam ją od 2 lat (założona po skończonej gwarancji). Lubię jazdę dynamiczną. Chętnie przyspieszam, wyprzedzam i agresywnie ruszam ze świateł. Zanim założyłem instalację LPG zużycie benzyny 8-8,5l. niezależnie czy cykl mieszany czy trasa. Przy prędkościach powyżej 130km/h nawet do 10l. Po założeniu instalacji LPG spalanie wzrosło do ok 10l. Tak jak na benzynie nie ma większego znaczenia czy w cyklu mieszanym czy w trasie (trochę mnie to dziwi bo w Astrze miałem spalanie znacznie inne w cyklu mieszanym i trasie - 6,5/8,5l.). Na autostradzie utrzymując prędkość ok 150km/h spalanie nie przekroczyło 11l. Ciekawy jestem czy spalanie mocno wzrośnie gdyby ciąć non stop np. 170. Czasem nie korci, żeby to sprawdzić. Jak na tak duże auto jestem bardzo zadowolony ze spalania (szczególnie przy tankowaniu LPG) ;-)

pełny raport Skoda Hatchback Facelifting 1.6 MPI LPG

autor: EkoManiak, dodano: 27.10.2012 22:55

(UWAGA Wersja GreenLine - 1 na mazowszu, a druga w Polsce, po tej z testu w AutoŚwiecie) Autocentrum ma braki(chociażby model nadwozia to nie jest kombi tylko sedan po faceliftingu). Spalanie tego auta jest niesamowite. Średnie spalanie 70km do warszawy przy prędkościach 120 i wyprzedzaniu oraz po warszawie(rozkład czasowy to mniej wiecej 50 minut do warszawy i pół godziny po warszawie - w jedna stronę) to 5.0l (tak samo pokazuje komputer jak i wychodzi z wyliczeń). Maksymalne spalanie jakie podałem to było w zimie przy -15 stopniach, stanie w korkach( za zimno na system start/stop) zrywna jazda po warszawie i poza nią. Więcej nie dało się nią spalić jeżdżąc zrywnie(ale racjonalnie). Co do minimalnego spalania to 3.9 było na normalnej trasie wymienionej wcześniej, ale 2.8 również jadąc tylko w trasie z rozgrzanym silnikiem - 60 km z predkością zmienną(maks 60-70) , ale zachowaniem zasad eko jazdy i jazdą na (UWAGA) 4-ce. Jadąc z Jeleniej góry do Warszawy osiągnąłem spalanie rzędu 3.2 z prędkością średnią 74km/h. Czyli jechałem praktycznie cały czas 90-100. Auto obecnie ma zrobione 40 tysięcy kilometrów i jedyny wydatek poza paliwem i płynem do spryskiwaczy to przegląd po 30 tys. Miałem jeden problem z czujnikami parkowania, ale to naprawili w ramach gwarancji na przeglądzie. Odnośnie komfortu jazdy, to auto jest niesamowicie ciche. Można spokojnie wsłuchać się toczenie się opon przy prędkościach rzędu 80-90km/h. W aucie siedzi się wygodnie, nawet w długich trasach. Dynamika w tym samochodzie również jest bardzo pozytywnie zaskakująca. Silnik ma 105 km i 250 Nm już przy 1500obr/min co przy krótkich przyspieszeniach od niskich obrotów daje spore możliwosci.

pełny raport Skoda Kombi Facelifting 1.6 TDI CR DPF

autor: Buczakis, dodano: 16.02.2009 23:33

Jak na taką wielkość auta i przede wszystkim osiągi jest rewelacyjnie. Minimalne spalanie na trasie to według komputera, co potwierdziło tankowanie wyniosło 4.9 litra ON na setkę. Średnia prędkość ok 74 km/h bez dróg szybkiego ruchu i autostrad, konieczna jest płynna jazda i hamowanie silnikiem. Jeśli chodzi o normalną jazdę to ok. 5.5-6 lirów bez żadnego problemu. Jazda ze stałą prędkością ok. 160 km/h (ale czasem i 200 km/h) powoduje wzrost zużycia do 7-7.3 litra na setkę. Zaznaczę że znajomy jadąc Fordem Focusem I 1.6 benzyna, 100KM za mną spalił 8.8 litra. W mieście to zależy od fantazji, tj. można spalić 6.6 litra przy delikatnej jeździe ale można i 8.5 litra przy dynamicznej-średnio jakieś 7.4 litra. Nie należy go wkręcać na obroty tylko jak najszybciej wrzucić szóstkę i korzystać z elastyczności. Generalnie auto pali ok. 1 litra więcej niż wersja 1.9 TDI 90 KM w Octavii I. A i jeszcze jedno- konieczne są dolewki oleju silnikowego, ok. 1 litr na 10.000km.

pełny raport Skoda Hatchback 2.0 TDI CR DPF

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia III

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia III

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Octavia III
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 2.0 TDI CR DPF 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 1.8 TSI 180KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 2.0 TSI 220KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także