Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Octavia III

Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. W porównaniu do swoich poprzedników, Octavia zwiększyła swoje rozmiary, przez, co, biorąc też pod uwagę debiut kompaktowego modelu Rapid, naturalnie przesuwa ją bliżej klasy średniej (segment D). Model został zbudowany na nowej platformie podłogowej VW Group MQB, którą tradycyjnie dzieli z VW Golfem, a także m.in. z Audi A3 i Seatem Leonem. Projektantem Octavii III był Jozef Kaban, odpowiedzialny wcześniej m.in. za stylistykę Bugatti Veyrona.

Skoda Octavia III Liftback 1.8 TSI - galeria redakcyjna - lewy bok
Skoda Octavia III Liftback 1.8 TSI - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Skoda Octavia III Liftback 1.8 TSI - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Octavia III Liftback 1.8 TSI - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Skoda Octavia III Liftback 1.6 TDI - galeria redakcyjna - zestaw wskaźników
Skoda Octavia III Liftback 1.6 TDI - galeria redakcyjna - komputer pokładowy
Skoda Octavia III Scout 1.8 TSI - galeria redakcyjna - kokpit

Generacje Skoda Octavia

  • Octavia III   2013 - teraz
    Skoda Octavia III
    • Wybierz generację

    • Octavia III (2013 - teraz)
    • Octavia II (2004 - 2013)
    • Octavia I (1996 - 2010)

Komentarze redakcji

Powagosław: Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej.
Luzacjusz: W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida.

Wersje nadwozia Skoda Octavia III

Silniki Skoda Octavia III

Lista silników:
1.2 TSI (86KM), 1.2 TSI (105KM), 1.4 TSI (140KM), 1.8 TSI (180KM), 2.0 TSI (220KM), 1.6 TDI CR DPF (110KM), 1.6 TDI CR DPF (90KM), 1.6 TDI CR DPF (105KM), 2.0 TDI (150KM), 2.0 TDI CR DPF (150KM), 2.0 TDI (184KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Skoda Octavia

Skoda Octavia Laurin & Klement - powiew luksusu
 
Nasz test Skoda Octavia Laurin & Klement 1.8 TSI

Szukasz praktycznego i świetnie wyposażonego samochodu, ale za żadne skarby nie chcesz się rzucać w oczy, irytować sąsiadów i wywoływać zazdrości wśród kolegów z pracy? Octavia we flagowej wersji Laurin & Klement może przypaść Ci do gustu.

Skoda Octavia GreenLine - alternatywa dla hybryd?
 
Nasz test Skoda Octavia 1.6 TDI GreenLine

3,2 l/100km. Tyle, według deklaracji producenta, powinna spalać Octavia 1.6 TDI w superoszczędnej wersji GreenLine. Sprawdzamy, czy w normalnym ruchu można zbliżyć się do wyniku uzyskanego w cyklu homologacyjnym.

Skoda Octavia Scout - alternatywa dla SUV-a
 
Nasz test Skoda Octavia Scout 1.8 TSI

Pakiet terenowych dodatków uczynił z Octavii ciekawą alternatywę dla crossoverów i SUV-ów. Czeskie kombi najlepiej czuje się na utwardzonych drogach, ale gdy zajdzie potrzeba, pokona nawet najbardziej wyboiste, gruntowe dukty.

Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI DSG 4x4 Elegance - niszczy stereotypy
 
Nasz test Skoda Octavia III Combi 1.8 TSI 180KM DSG 4x4 Elegance

Do Skody Octavii przywarło kilka stereotypów. Uznawana jest za samochód idealny dla przedstawiciela handlowego, emeryta i człowieka, który chce kupić tańszego... Golfa z większym bagażnikiem. Każdy spotykany na naszych drogach pojazd ma jakieś przywary. A jak się ich pozbyć? To trudne i proste zarazem....

Skoda Octavia 2.0 TDI - sprawdzony przepis na sukces
 
Nasz test Skoda Octavia Elegance 2.0 TDI (150 KM) DSG

Do dnia dzisiejszego Skoda sprzedała prawie 4 miliony egzemplarzy Octavii. To dzięki temu modelowi producent z Mlada Boleslav stał się bardzo ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym. Czy trzecia generacja nie zawodzi pokładanych w niej nadziei? Postanowiłem to sprawdzić.

Przeczytaj pozostałe 50 artykułów o Skoda Octavia

Skoda Octavia na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda OctaviaautoWcentrum - społeczność Skoda Octavia

najwyższe oktanyAuta - Skoda Octavia

Skoda Octavia 63,67

Skoda Octavia RS 200kucy w DSG 85,64

Skoda Octavia Octavian 59,22

Skoda Octavia  Blue Power    200KM 83,72

Skoda Octavia Biała 61,14

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Octavia

makbhp 63,98

sagittarius78 51,78

waldek6004 35,03

piterek1982 67,90

brera 91,28

roman78 34,82

Homon_ 40,36

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Octavia

Spalanie
Spalanie Dzisiaj zawoziłem moją żonę na uczelnię, niedziela, w miarę pusta droga... Spala...
Czujnik obrotów
Czujnik obrotów Niestety auto klękło na środku skrzyżowania. Kręcić silnikiem się dało, nie trzy...
Cieszyć się, czy płakać...?
Cieszyć się, czy płakać...? Zbliża się sądny dzień - koniec gwarancji. W związku z tym "szkodnik" zaczyna po...
Rok od zakupu
Rok od zakupu Witam, Dzisiaj minął równo rok od zakupu Octavii. Zakupiona z przebiegiem 65957...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Octavia

od 60 400 zł do 129 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (86 - 220 KM): 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI

 

Diesel (90 - 184 KM): 1.6 TDI CR DPF, 2.0 TDI, 2.0 TDI CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Skoda Octavia
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Octavia

Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
czujnik parkowania
podgrzewane fotele
tempomat

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Simply Clever dla GSM - 200
Pakiet "Chrom" - 500
Pakiet Sun and Pack - 550
Pakiet Simply Clever - 200
Pakiet amazing dla wersji Elegance - 3 900

Cena katalogowa

87 250

Zobacz ofertę Skoda Octavia 1.8 TSI 180KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Skoda Octavia najczęściej porównywane z:

Audi A3
2.0 TDI clean diesel (150 KM)
Volvo V40
1.6 T3 (150 KM)
Renault Megane
2.0 T Renault Sport (265 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 73 600 zł
Zyskujesz: 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Octavia III

  • Średnia ocena
    na podstawie 33 opinii
  • 4,09
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + silnik
  • Wady
  • - układ jezdny
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Octavia

Skoda Octavia I Skoda Octavia III Liftback Laurin & Klement 1.8 TSI 180KM - galeria redakcyjna Skoda Octavia II Scout Facelifting Skoda Octavia II Kombi - galeria społeczności Skoda Octavia I Kombi Skoda Octavia II GreenLine Hatchback Facelifting Skoda Octavia III Kombi (2013) Skoda Octavia III RS Kombi 2.0 TSI (2013) Skoda Octavia II RS Hatchback Facelifting Skoda Octavia III G-TEC (2014)
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Octavia

  • 1.
  • 4,75 Skoda Octavia I 1.6 MPI (102KM) 2003r.
    dodał: bronekp, 27.01.2009

    Kupiłem samochód Skoda Octavia Combi w lutym 2008 r. z rocznika 1998 r. Instalacja została założona w 2003 r. firmy Solaris. Silnik 1.6/102KM produkcji VW. Nie wiem ile spala na benzynie bo nigdy go nie testowałem. Na gazie spala poniżej 11 ltr/100 km, przy jeździe miejskiej.Na trasie około 10 przy spokojnej jeździe. W tym okresie roku eksploatacji miałem dwa problemy z instalacją- uszkodził się czujnik temperatury oraz ostatnio wystąpił zły skład mieszanki biegu jałowego- silnik gasł przy każdym wysprzęgleniu albo przełączeniu na luz. Na benzynie silnik na wolnych obrotach pracował normalnie. Po zmianie nastaw obroty biegu jałowego są niestabilne (prawdopodobnie te typy tak mają) ale już nie gaśnie. Przejechałem już ok.30 tys.km. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu. Serwis gazowy początkowo nie chciał go sprawdzić, bo do instalacji nie mieli programu, ale jeden z mechaników stwierdził, że program LECHO powinien to obsłużyć. Inne warsztaty po odczytaniu SOLARIS od razu odmawiali serwisu. Zanim znalazłem ten serwis odwiedziłem 5 warsztatów zajmujących się instalacjami gazowymi.Wpisałem różnice w spalaniu bo program tego się domaga. Tak naprawdę nie wiem, bo jak juz napisałem wcześniej nigdy go nie trasowałem na benzynie.

  • 2.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2010r.
    dodał: Grzegorz, 19.11.2011

    Auto wyjechało z salonu z zamontowaną instalacją LPG Landirenzo więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się"bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Octavię 1,6 MPI z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG

  • 3.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Majkel, 16.06.2011

    Kupiłem nową Octavię Tour 1,6 z instalacją Landi Renzo instalowaną przez salon. Początki były trudne bo serwis POL-Mot Bielany Auto dopiero przy 3 wizycie wgrał właściwe oprogramowanie do tej instalacji bo musi współpracować już z Euro5. Przez 1,5 miesiaca zapalała się co 200-400 km kontrolka silnika. Odczyt wskazywał zbyt ubogą mieszankę. "Autoryzowana" stacja POl-Mot uporczywie wmawiała mi że zatankowałem zły gaz i że oczywiscie przetestowali samochód, wgrali najnowsze oprogramowanie - ale to nie pomagało. Dopiero 3 wizyta gdzie zaktualizowali software instalacji zlikwidowała problem. Jeżdzę od miesiaca i jest ok, ale niesmak do tego serwisu pozostał. Pozdrawiam innych uzytkowników Octavi.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2009r.
    dodał: octavian80, 15.07.2013

    stag 4 plus, wtryski hana, zbiornik bormech 55, reduktor ACR01, przewody faro. jestem bardzo zadowolony i uważam że ten silnik musi być gazowany bo wtedy ma sens ze sie nie kupuje TSI które są o wiele mocniejsze. i jeszcze jedno musi auto wiecej palic lpg niż pb tak ma być i nie wolno oszczędzać, mieszanka musi być odpowiednia ja jeżdząc bardzo delikatnie miałem lekko ponad 7 a lpg przy takiej jezdzie 8.5-9 i tak ma być, oczywiście latem klima non stop i miasto to 10 też spokojnie ale to jak się stoi a nie jedzie to normalna sprawa i nie ma się co stresować. polecam LPG do tego autka.

  • 5.
  • 3,75 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2011r.
    dodał: Niebieski82, 04.02.2014

    WITAM ZAKUPIŁEM SKODE OCTAVIE W SALONIE NOWA SILNIK 1.6 Z GAZEM LANDIREZENO PO PRZEJECHANIU 1000TYS ZACZOŁ SZWANKOWAC JUZ WYREGULOWALI NIBY I OK PRZY 27TYS. JEST ZA BOGATA MIESZANKA I POSZŁA LISTWA WTRYSKOWA AUTO PALI PONAD 10L GAZU IPOWIEDZIELI ZE TRZEBA WYMIENIC TO JAK NAJSZYBCIEJ I NA RAZIE DO WYMIANY JEZDZIC NA BENZYNIE BO NA GAZIE MOZE WYPALIC GNIAZDA ZAWOROWE I MOZE DOJSC DO PRZEGRZANIA I PEKNIECIA GŁOWICY OPINA SERWISU EMIDA RUDA SLASKA A STAŁO SIE TO PO GARANCJI KOSZT NAPRAWY 1200ZŁ WIEC NIE POLECAM TEGO GAZU PORAZKA

  • 6.
  • 5,00 Skoda Octavia II 1.6 MPI (102KM) 2005r.
    dodał: Mariusz, 17.09.2012

    Gaz co prawda założyłem dwa tygodnie temu,ale byłem już na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu gwarancyjnego.Diagnosta z zadowoleniem pokiwał głową i powiedział,że nie pamięta kiedy ostatnio widział tak profesjonalnie i schludnie założoną instalację gazową.Słyszałem różne opinie o warsztacie na Bytkowskiej,ale mam 100 % pewności,że podjąłem słuszną decyzję odnośnie wyboru stacji montażowej.Na instalacji jeżdżę dopiero dwa tygodnie,ale póki co sprawuje się super.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Octavia

Skoda Octavia

824 komentarze

501 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~gregor~gregor

Do ~Miszczu:
Golf 3 nie był ocynkowany łebie jeden

~mezzoa~mezzoa

Problemy z gazem? www.lpghouse.pl - ci ogarniają WSZYSTKO.

Wisnia73Wisnia73

Witam.chce kupic Skode Oktawie w kombi z silnikiem 1.8 20v Turbo 150KM na poczatku jezdzic na benzynie a potem zalozyc do niej gaz i chcialem sie zapytac jak to sie sprawuje bo slyszalem rozne opinie a w szczegolnosci ze sie nie oplaca zakladac do silnikow 1,8 bo ..........Dziekuje.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
33 781
Przejechany dystans
21 401 837 km
Zatankowanego paliwa
1 106 842 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 510
Wydanych pieniędzy
1 254 423 zł
Średnie wydatki na auto
1 151 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
7 665
Wydanych pieniędzy
2 174 879 zł
Średnie wydatki na auto
1 995 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 090)

Testy zderzeniowe Skoda Octavia

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Octavia przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Octavia 1.6 'Ambition', LHD
2013

Skoda Octavia
Skoda Octavia

Skoda Octavia
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Octavia III

Na podstawie 69 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Robert, dodano: 10.08.2013 11:00

Spalanie mojej Octavii jest uzależnione od jazdy, codziennie robię 80 km do pracy i trzymam się prędkości do 100 km/h z tempomatem kiedy tylko mogę i spalanie wychodzi mi tutaj w granicach 8L/100km natomiast to może być uzależnione od ukształtowania terenu który jest w miarę płaski. Sprawa wygląda inaczej jak wyskakuje na autostradę, tutaj przy prędkości 90km-130km/h powoduje spalanie nie mniej i nie więcej niż 10L/100km. Nie przypominam sobie kiedy auto spaliło mi więcej niż 10L/100km nawet gdy jeździłem po Niemczech z prędkością 160-170km/h ale tam nie było zwalniania do 90km/h co jakiś czas i przyśpieszania tylko raz wbita prędkość trzymała się przez długie kilometry. Spalanie przy obecnej cenie gazu i diesla przebija każdego diesla, obliczałem ile muszę dołożyć benzyny do każdych 100km przejechanych i wychodzi 0,5L na każde 100km. Obecna cena waha się 2,09 -2,25 co przy spalaniu 10L/100km daje 22,50zł + 3 zł za benzynę. Problem zaczyna się gdy chcesz pojechać za granicę do kraju gdzie LPG nie występuje :/, czasem trzeba się stresować gdzie zatankować i dla ostrożności tankujesz częściej niż potrzeba co w efekcie przekłada się na czas podróży. Ja tak straciłem jakieś 2 godziny tylko dlatego że tankowałem co 250 km zamiast co 350 km na trasie 1500 km Polska-Włochy. Osobiście polecam to auto z tym silnikiem mimo iż uważam że brakuje mu ze 20 koni lub/i trochę momentu obrotowego :). Podsumowanie jestem zadowolony.

pełny raport Skoda Hatchback 1.6 MPI

autor: Marek, dodano: 29.07.2013 21:02

Średnie spalanie podczas przebiegu 6300km wg wskazań komputera to 5,7l/100km. Na ten przebieg składała sie trasa do Chorwacji (3300km w obie strony) z obciążeniem 3osób i pełnym bagażnikiem zprędkościami autostradowymi 130-140 km/h, jak również jazda w korku na 1-szym biegu przez kilka km. Pozostały przebieg to miasto i trasa. Dobra dynamika i przecietny komfort na dziurawych naszych drogach. Użytkuję wersję Elegance standardowo wyposażoną w ogumienie 225/45x17, które dobrze się spisują na autostradach, natomiast na nasze drogi są trochę za twarde przez co cierpi komfort podróżowania. Szkoda ,że importerzy nie przewidzieli możliwosci konfiguracji tej wersji z kołami 205/55x16, które wg mnie byłyby optymalne na każde warunki.

pełny raport Skoda Liftback 1.4 TSI

autor: oskzol, dodano: 08.03.2014 16:42

Ja jestem w posiadaniu auta od prawie roku i jestem naprawdę bardzo zadowolony. Po pierwsze spalanie. Nidy nie miałem dotychczas tak ekonomicznego auta naprawdę to jest duża zaleta tego modelu silnika. Najmniej mi spalił mi na trasie warszawa gdańsk 4.5l/100km gdzie jechałem spokojnie nie szybciej niż 100km/h a raz na tej trasie raz też jechałem bardzo szybko to znaczy między 140 a 180km/h i spalił mi 5,7l/100km. w cyklu miejskim to tak między 6-7l/100km. Po drugie moc. Naprawdę jak na 105 km o pojemności silnika 1,9 to ma nie zwykle mocne kopyto. Po trzecie części. Skoda ma sporo zamienników do różnych części dzięki czemu serwis jest jej bardzo tani. Jeżeli komuś zależy na tych trzech kryteriach w aucie to polecam ten model. Naprawdę warto.

pełny raport Skoda Hatchback 1.9 TDI PD

Skarbnica wiedzy o Skoda Octavia III

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Octavia III

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Octavia III
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 2.0 TDI CR DPF 150KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Octavia III 1.8 TSI 180KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także