Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III

Lata produkcji: 2013 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Oceny Skoda Octavia III

Liczba ocen: 362
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Franko2000
Skoda Octavia III
RS Kombi 2.0 TSI 220KM 162kW
Bardzo szybkie auto (dane fabryczne wskazują ok 7.2 ale to dlatego że do 65-70km/h traci przyczepność), na trasie przyspieszanie powyżej 70 km/h jest zaskakujące. Prowadzi się świetnie i brzmi świetnie a skrzynia DSG bardzo szybko zmienia biegi, do tego ma duży bagażnik i a podstawowe wyposażenie w wersji RS powinno być wystarczające. Niestety jest słabo wygłuszony, a świetne prowadzenie jest kosztem komfortu. No i samoistne pęknięcie szyby przy 50 tyś km, chłodnica klimatyzacji do wymiany i kilka innych drobiazgów (a przynajmniej tak się wydaje) mnie irytują - tym bardziej że w ASO za wymianę chodnicy chcą 2600 PLN a wymianę przedniej szyby 2800 PLN.
4,9
~Zadowolony
Skoda Octavia III
Kombi 1.6 TDI 110KM 81kW
Samochód kupiłem, na szybko od znajomego, bo potrzebowałem na wyjazd rodzinny, w prawdzie wolałem jakiegoś minivana, bo mam 3 dzieci, ale tylko to było w miarę pewne od ręki. Samochód mnie zaskoczył bardzo pozytywnie, bardzo pakowany, wygodny, mój jest w wersji ambition więc wyposażenie wystarczające. W tej cenie myślę że ciężko kupić lepszy samochód użytkowy z takim wyposażeniem, pojemnością tanim serwisem( choć jeszcze nic nie robiłem przy nim). Nie należy porównać do samochodów innej klasy, bo wiadomo że plastiki nie jak w BMW , jest to tani samochód dla ludu który w tej kategorii jest chyba bezkonkurencyjny.
4,9
~Patryk
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
Przy 80 000 km wymieniona pompa wody, teraz przy 105 000 robię rozrząd ale bardziej z prewencji bo ma już 9 lat, a przebieg malutki. Poza tym... olej, filtry co 12 tyś, przy 60 tyś świece, jedna wymiana tarcz przednich i kompletu klocków przy przebiegu około 90 000 km. Poza dosłownie pierdołami nic się na przestrzeni lat nie działo. Pierdoły tj. czujnik w skrzyni biegów od razu po samym zakupie wyskakiwał z błędem, czasami czujniki parkowania się gubią i hmm... tyle ; ) Jakbym miał wskazać 3 wady i zalety to do zalet zdecydowanie silnik- mega elastyczny, dynamiczny i mało spalający ( i nie mówię o oleju bo tego nigdy nie dolewałem), mega przestrzeń jak na tą klasą auta i bardzo dobrze wypadające materiały wewnątrz. Z wad: nie, że istnieje auto bez wad ale nic co przykułoby moją uwagę poza tymi pierdołami z początku opinii
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III
5,5 – 9,8
l/100 km
5,0 – 8,4
l/100 km
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Skoda Octavia III
Liftback 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Zakup w 2020 z przebiegiem 166kkm salon Polska poleasingowe, od razu zmieniony kompletny rozrząd z pompą. Obecnie w 2024 jest nalatane 220kkm. Opony wielosezonowe, auto bez systemu start-stop. Średnia z ostatnich 30kilku tysięcy km to 4,7 - stosuję ecodriving. W trasie jeżdżąc po wioskach 70-95 km/h - spala 3,4-3,8 Autostrada Toruń-Gdańsk przy utrzymywanej prędkości 130 spalanie 4,9-5,3 w zależności od płynności ruchu. Generalnie bardzo oszczędne auto. Z dieslowskich wydatków: przy 203kkm sprzęgło wyzionęło ducha, kura nie posiada dwumasu.
5,2
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
Spalabie rewelacyjne. Silnik był zagwozdką od początku. 3 cylindry, 1.0, duża buda. Nikt nie bierze pod uwagę masy samochodu, która wynosi 1100 kg. Samochód bardzo podatny na obciążenie. W dwie osoby w zupełności wystarczy, ekonomiczny, wystarczająco dynamiczny, poniżej 10 sek do 100. Jednak przy pełnym obciążeniu, trzeba już trzymać obroty wyżej. Za to rekomensuje to spalaniem: Poniżej 4,6 przy płynnej jeździe do 100 km/h Ekspresówki to spalanie około 5,0 litrów. Autostrady trzeba 5,5-6 liczyć. Przy prędkościach około 160 - 6,5 litra. Średnia trasa do Chorwacji to 5,3 litra przy średniej 93km/h Średnia z kilku tysięcy kilometrów z jazdy po aglomeracji śląskiej - trasy po 5-25km to 5,8 litra.
6,3
Skoda Octavia III
Kombi Facelifting 1.4 TSI 150KM 110kW
Na dystansie 100 000 km średnia 6,38l/100km (około 50/50 trasa/miasto), na podstawie aktualnie wlewanego paliwa, nie odczytu z komputera - ten pokazuje wynik o jakieś 0,2l/100km niższy. Jazda raczej spokojna a to przy tym silniku ma olbrzymie znaczenie, tryb sport i kręcenie wysoko można uzyskać sporo ponad 10l/100km. Emerycka jazda i można zejść poniżej 6l/100km. Minimalne zużycie w lecie z kompletem pasażerów i jazdą na tempomacie to 4,9l/100km. W zimie zużycie wyższe o około 0,5 l/100km - opony zimowe i dłuższe nagrzewanie się silnika.

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 34
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
4,5
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 140KM 103kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 104 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Profesjonalny i solidny warsztat. Kolejny samochód zagazowany bez najmniejszych problemów. Zawsze cierpliwie wytłumaczą co i jak , a przeglądy w atrakcyjnych cenach pomagają w bezproblemowej eksploatacji. Polecam każdemu kto myśli o LPG do samochodu.
3,5
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.0 TSI 115KM 85kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 26 tys. km
Nie jest źle ale wiele pozostaje do życzenia. Główne problemy to falowanie obrotów na niskich obrotach i szarpanie przy dynamicznym przyspieszaniu. Przyspieszając w zakresie obrotów 2,5 - 4,5 tyś potrafi nawet 3-4 razy zaliczyć dziurę. Szczególnie odczuwalne przy niskiej temperaturze na dworze. Temperatura silnika jest bez znaczenia, choć na zimnym jest to bardziej...
5,0
Skoda Octavia III
Kombi 1.2 TSI 105KM 77kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT PRO DIRECT
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 150 tys. km
Auto wykorzystuję w celach służbowych. Instalacja została zamontowana zaraz po zakupie samochodu. Na liczniku już ponad 150 000 km, ale właściwie 3-4 dni w tygodniu bywam w trasie. Spalanie uważam za bardzo dobre: na 6 l LPG bierze 1,5 l Pb. Mnie się ta instalacja dawno zwróciła. Naprawdę nie trzeba mieć V generacji, żeby być zadowolonym z oszczędności. Gdybym te 3 lata temu...
Skoda Octavia III