Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Kombi 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Green tec
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Green tec
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Green tec
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Całokształt - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Zibenu
Skoda Octavia III
Kombi 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Auto do bólu poprawne, ze 150KM silnikiem zapewnia dobre przyspieszenie dzięki swojej niskiej masie. Np. Mondeo MK5 też ze 150KM silnikiem jedzie dużo gorzej niż Octavia. Zrobiłem nim 90 tys km, kupiłem je 4 letnie przy przebiegu 200 tys, jak się okazało później te auto miało zrobione 200 tys w 3 lata, (rok stało w Polsce na placu zanim je kupiłem). Gdyby nie to, że 5 lat jeździłem Octavią 1, i teraz 4 lata Octavią 3 to pewnie kupiłbym kolejną Octavię, no ale 9 lat ze Skodą to już wystarczy. Czas poszukać nowych wrażeń.
4,9
~Michał
Skoda Octavia III
Kombi 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Czytając opinie niektórych osób przychodzi mi na mysl,że to zwykli flotowcy nie znający się absolutnie na samochodach ktorzy głowę mają zapchana nie tym co potrzeba. Ze swojej strony napiszę że nie ma porządniejszego i bardziej wygodnego auta jakim dotychczas jezdzilem, 150 km w połączeniu ze skrzynią DSG robi bardzo dobra robotę, dodatkowo bardzo dobrej klasy naglosnienie, dużo miejsca dla pasażerów i w bagażniku. A to że trzeba od czasu do czasu coś w samochodzie wymienić to jest rzeczą normalną... ;) Nie spieszmy się na drogach, kazdy wszędzie dojedzie ;) pozdrawiam
2,4
~Marek
Skoda Octavia III
Kombi 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Samochód kosztował mnie wcale nie najmniejsze pieniądze z silnikiem, za który powinni dopłacać. Szumnie nazwana 2.0 TDI jest podobno poprawionym dawnym TDI koncernu VW. Jednostka zupełnie nieudana. Nie ma nic w sobie z niezawodności, o których słyszałem wcześniej o np: 1.9 TDI. W mojej opinii to silnik masakra. Głośny i awaryjny. Gdy poczytałem o tym silniku to mi włosy dęba stanęły. Po 50 tys. oprócz szeregu usterek, o których napisałem, zaczął zmniejszać się poziom płynu chłodzącego w tępie spalanej ropy. Ponoć to kłopot z nagrzewnicą? Niemniej wyłączająca się turbosprężarka podczas wyprzedzania to naprawdę poważny feler mogący kosztować życie jadących. Bryła nadwozia może się podobać i przyznam się szczerze, że to mnie zwiodło przy zakupie. Poza tym klocki hamulcowe trą o tarcze tak, jakby hamowało się wozem drabiniastym. Niewidoczne wskaźniki radia w słońcu. Szybko zużywające się obicia foteli. To co dobre: dużo miejsca w kabinie dla kierowcy i pasażerów, , dużo schowków, czytelne wskaźniki kokpitu, . Generalnie odradzam.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Kombi 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW 2013-2015
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Skoda Octavia III
Kombi 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Napęd 4x4. Stosunek jazdy po mieście do jazdy po trasie rocznie - 80/20. Mój ogólny styl jazdy - mieszany (zazwyczaj spokojnie ale czasami lubię sobie przycisnąć). Średnie spalanie od uruchomienia pojazdu przy jeździe po mieście (Warszawa), w zależności od pogody, ruchu drogowego, trasy itd. wynosi między 5,7l a 9,6l. Jeśli chodzi o długookresowe średnie spalanie z jazdy tylko po mieście to wychodzi mi ok 7,8l z czego głównie robię dziennie krótkie dystanse ok 12km na niezbyt ruchliwej trasie. W trasie przy tempomacie ustawionym na 140km/h było ok 6,3l-6,8l. Trasa Warszawa - Białka Tatrzańska (ok 400km) w okresie zimowym przy spokojnej jeździe i tempomat na 120km/h spalanie na koniec wyniosło 5,8l. Cały czas się głowię czy są to normalne wyniki, ponieważ często spotykam się z raportami, które są niższe o ok 1l-1,5l/100km i nie wiem czy jest to spowodowane napędem 4x4 (te raporty spalania, które znalazłem nie informowały jaki jest rodzaj napędu) czy jest to może kwestia czegoś innego. Wiem, że stały napęd 4x4 zauważalnie zwiększa spalanie ale czy dołączany też?
6,6
Skoda Octavia III
Kombi 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe - DK22 w nocy 200km zabudowany 50km/h reszta tempomat 100-110km/h Średnie minimalne spalanie - dojazdy do pracy na dystansie ok 20km 50/50 zabudowany i poza. Średnie maksymalne spalanie - A1 Poznań Warszawa tempomat 160km/h. Uwzględniłem konieczność dodania około 0.3l/100km do wskazań komputera. Wskazanie komputera długookresowe - 6.7 (+0.3 zgodnie z tradycyjnym sposobem liczenia tj. litry/kilometry). Średnia ogólna 7.0 przy w miarę dynamicznej jeździe.
6,8
Skoda Octavia III
Kombi 2.0 TDI CR DPF 150KM 110kW
Wynik na oponach Falken 235/40/18, na 205/55/16 można odjąć 0.5-1l. Moim zdaniem stosunek osiągów do zużycia paliwa jest bardzo dobry. 9-10 l/100 km - tryb S, jazda od świateł do świateł Normalne dojazdy do pracy w umiarkowanym ruchu miejskim - 6.5-7, w dużych korkach 8 l/100km. Oszczędna jazda do 80 km/h, z hamowaniem silnikiem itp - 5l /100km.

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 34
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Kombi