Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Superb Sedan 1.8 T

Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), umiejscawiany również na granicy segmentów D i E. Jego produkcja rozpoczęła się w 2001 roku. Swoją nazwą i specyfiką nawiązuje do przedwojennego modelu 640 Superb (lata 1934-1942), jednego z najbardziej luksusowych limuzyn w historii Skody. Współczesny Superb to również flagowy model w ofercie czeskiej marki. Obecnie na rynku dostępna jest jego druga generacja tego samochodu. Dotychczas Skoda sprzedała ponad 140 tysięcy egzemplarzy Superb.

Generacje Skoda Superb

  • Wybierz generację: Skoda Superb II (2008 - teraz)
    Skoda Superb II

    Skoda Superb II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja Superb (oznaczenie B6) debiutowała na rynku w 2008 roku. Nowy model odróżnia się od swojego poprzednika nie tylko większymi rozmiarami, ale i nową, bardziej wyrazistą, elegancką stylistyką. Superb II zbudowano...

    więcej o Skoda Superb II

  • Wybierz generację: Skoda Superb I (2001 - 2008)
    Skoda Superb I

    Skoda Superb I

    Pierwsza generacja Superb (oznaczenie B5) produkowana w latach 2001-2008. Model nawiązywał do przedwojennej, luksusowej limuzyny o tej samej nazwie i wypełnił lukę w segmencie E, nieobsadzonym dotąd przez Skodę. Superb bazuje na prototypie Montreux z...

    więcej o Skoda Superb I

Superb II

Opinie na temat atrakcyjności stylistycznej Superba są podzielone. Jedni mówią, że prezentuje się dostojnie i elegancko niczym limuzyny z najwyższej półki. Drudzy zaś twierdzą, że wygląda ociężale, a w wersji sedan – za sprawą udziwnionej linii okien, szerokich słupków C i nietypowych lamp tylnych – nieco pokracznie. Obie grupy mają trochę racji, jednak ostatecznie wygląd to i tak kwestia indywidualnych upodobań. A o gustach nie zamierzamy dyskutować, zamiast tego zajrzymy pod nadwozie.

Ale również po zaglądnięciu do środka musimy powiedzieć trzy słowa o designie – a powiemy jedynie tyle, że kokpit jest na tyle konserwatywny i pozbawiony jakichkolwiek stylistycznych „smaczków”, że trudno rozpoznać, iż siedzimy w nowoczesnym aucie. Komu to jednak nie przeszkadza, ten zajmując miejsce kierowcy powinien poczuć się wyśmienicie. Projektantom wnętrza do perfekcji udało się dopracować pozycję za „kółkiem”, ergonomię obsługi, czytelność wskaźników, jak też widoczność na zewnątrz. Aby nie zepsuć idealnego obrazu, postarano się jeszcze o wysokogatunkowe tworzywa wykończeniowe oraz solidny montaż poszczególnych detali.

Jeśli myślicie, że to koniec walorów kabiny pasażerskiej, to znaczy, że jesteście w dużym błędzie. Kolejny z atutów jest jednocześnie jedną z najważniejszych cech całego auta. A mowa o przestronności – podczas, gdy na przednich fotelach miejsca jest po prostu bardzo dużo, tylna kanapa oferuje przestrzeń, o której mogą tylko pomarzyć konkurencyjne modele. Powiemy więcej, w tej kwestii Superb depcze po piętach samemu Mercedesowi klasy S, i to w wersji przedłużonej! Ok, ale czy w takim razie zostało w ogóle miejsce na bagaż? Zdecydowanie tak! Także w kwestii pojemności kufra czeskie auto posyła swoich konkurentów na łopatki. Zresztą nie tylko obszerność jest zaletą bagażnika – jego funkcjonalność podnoszą zarówno regularne kształty, jak i łatwy dostęp (w tym miejscu wspomnieć trzeba, że 4-drzwiowy model może być otwierany dwójnasób – jak klasyczny sedan lub niczym liftback, razem z szybą).

Flagowa limuzyna Skody swoje waży, ale dzięki staraniom inżynierów nie prowadzi się ociężale. Wręcz przeciwnie – przyczepnością podczas pokonywania zakrętów oraz precyzją przenoszenia ruchów kierownicą na koła auto góruje nad wieloma rywalami. Ustępuje im za to w innej kwestii – aby zagwarantować stabilne zachowanie się na łukach, konstruktorzy opatrzyli zawieszenie w twarde nastawy, co niekorzystnie wpłynęło na skuteczność resorowania. Poprawić przydałoby się ponadto wydajność układu hamulcowego.

Nie da się ukryć – Superbowi brakuje prestiżu. Choć to świetne auto pod wieloma względami, dla niektórych po prostu nie ma racji bytu. Dlaczego? Znaczek Skody widniejący na grillu informuje, że mamy do czynienia z produktem „taniej” marki, co nijak pasuje do wizerunku limuzyny. Ale ma to też swoje zalety – samochód oferowany jest w atrakcyjnych cenach, a na dodatek jest całkiem bogato wyposażony. Co ważne, niezły standard wyposażenia połączono z długą listą dodatków.

Superb I

Jeśli szukasz limuzyny, która nie afiszuje się wśród tłumu, zapewniając maksimum dyskrecji, to znaczy, że Superb jest dla Ciebie. Co najważniejsze, mimo znaczka Skody to najprawdziwsze auto klasy wyższej - z gigantyczną ilością miejsca dla pasażerów (zwłaszcza na tylnej kanapie!), komfortowymi fotelami oraz luksusowym wyposażeniem. Podobnie jak nadwozie, miejsce pracy kierowcy zostało zaprojektowane bardzo zachowawczo. Na szczęście, niedostatki w stylu nadrabia ono czytelnością i ergonomią obsługi. Kokpit został wykonany z niezłych materiałów, ale z przełączników błyskawicznie schodzi farba.

Czeski sedan oparty został na Volkswagenie Passacie B5 i właśnie z niego przejął większość podzespołów. Wśród nich znalazło się zawieszenie, które udanie łączy właściwości trakcyjne z komfortem jazdy, a także silniki, z których odradzić możemy jedynie diesle 2.0 TDI oraz 2.5 V6 TDI, narażające właściciela na drogie w usunięciu awarie. Pozostałe jednostki okazują się mało kłopotliwe, a benzynowa wersja 1.8T i wysokoprężna 1.9 TDI dodatkowo świetnie łączą dynamikę z niewygórowanym spalaniem.

W ślad za swoim niemieckim "dawcą organów", Skoda Superb I. generacji to samochód, który psuje się raczej sporadycznie, a jego naprawy nie należą do kosztownych (prócz wspomnianych usterek większych diesli oraz uszkodzeń skomplikowanego i przeciętnie trwałego zawieszenia przedniego). Czesi nie uniknęli jednak niedociągnięć - karoserie aut sprzed liftingu potrafią korodować, a elektryka miewa swoje "humory". Pomijając elementy blacharskie, części zamienne są tanie i łatwo dostępne, co w połączeniu z niską ceną zakupu samego auta (emblemat na grillu robi swoje) zapewnia niewygórowane koszty.

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło „limuzyna z Czech” dziś brzmi obco, ale Skoda jeszcze długo przed erą pozytywistycznej pracy na rzecz zjednoczonych ludów Europy Wschodniej i jeszcze dłużej przed erą Volkswagena, słynęła z luksusowych aut. Superb to nie Bentley, nawet nie Passat, ale jest zbyt solidny, elegancki i tani zarazem, by go lekceważyć.
Luzacjusz: Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o VW Passacie, a boicie się zapytać lub po prostu was nie stać. Ja doceniam to auto. Tylko czemu nie nazywa się ono Skoda Uslechtila, albo Skoda Vyborna? Znaczy to samo, co Superb, czy jak kto woli: „Znakomity/a”, a brzmi jakoś bardziej swojsko.

Silniki Skoda Superb

Skoda Superb II - jaki silnik wybrać?

W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.

Publikacje o Skoda Superb

Skoda Superb II Combi 2.0 TDI - triumf kompromisów
 
Nasz test Skoda Superb II Combi 2.0 TDI 170 KM

Kupno samochodu, bez znaczenia czy jest to auto nowe, czy też używane, zawsze wiąże się z dość bolesną walką z kompromisami. Bez znaczenia, czy mamy do wydania 10, 50 czy też 200 tysięcy, zawsze musimy zrezygnować z kilku ważnych cech. Jeśli chcemy auta sportowego, zapomnijmy o komforcie i funkcjonalności....

Skoda Superb Kombi 1.8TSI DSG - z delikatnym makijażem
 
Nasz test Skoda Superb Kombi 1.8TSI 160 KM DSG

Mógłbym śmiało uznać się za laika w dziedzinie makijażu - jestem facetem, więc to dość oczywiste. No dobrze, może wiem czym jest puder, albo tusz do rzęs, ale nie wdaję się w żadne dyskusje na ten temat. Co innego, gdy producent przygotuje dla swoich klientów samochód, który wydaje się wersją z przypudrowanym...

Skoda Superb - poprawianie dobrego
 
Nasz test Skoda Superb

W bieżącym roku Skoda ma dużo pracy. Zamierza wprowadzić na rynek aż osiem nowości. Jedną z nich jest odświeżony Superb. Sprawdzamy, co uległo zmianie.

Skoda Superb - stereotyp usunięty
 
Nasz test Skoda Superb – stereotyp usunięty

Jeszcze w latach 90' ubiegłego wieku Skoda miała łatkę taniego auta dla ludu. Ponadto w pokoleniu Favorit - niezbyt trwałego. Małżeństwo z Volkswagenem poprawiło opinię na temat czeskich aut, a producent zaczął mierzyć coraz wyżej i wyżej... aż w końcu uderzył do świata limuzyn. Jaka jest Skoda Superb...

Czeski towar "premium" - Skoda Superb
 
Nasz test Skoda Superb 2.0 TDI, 170 KM

W 2008 roku, gdy Fabia na dobre zadomowiła się na naszych drogach, a Octavia biła rekordy sprzedaży, odświeżono najdroższy model w ofercie czeskiego producenta. Z kraju kojarzącego się z piwem i Vaclavem Havlem przyjechał towar marki Skoda z kategorii "premium eksport". Skoda Superb, bo o...

Przeczytaj pozostałe 9 artykułów o Skoda Superb

Skoda Superb na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda SuperbautoWcentrum - społeczność Skoda Superb

najwyższe oktanyAuta - Skoda Superb

Skoda Superb 50,98

Skoda Superb elegance 53,07

Skoda Superb 57,23

Skoda Superb na prawdę super(b) 51,82

Skoda Superb 41,42

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Superb

max164 30,15

mikolaj2481 89,18

jakub8881 30,17

karwasz 30,07

Dyplomata1961 30,18

zbyszekruba 30,15

TREX2009 30,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Superb

Poważna usterka po zimie i trochę kosmetyki .
Poważna usterka po zimie i trochę kosmetyki . W bieżącym tygodniu pierwszy raz w tym roku zapragnąłem załączyć klimatyzację j...
Zmiana koł na letnie
Zmiana koł na letnie Trochę pracy i już na letnich. Jak człowiek się dobrze namacha kluczem i lewarki...
Do czego to służy??
Do czego to służy?? Wczoraj pierwszy raz od 2 laty czyli od momentu zakupu samochodu zaglądnąłem do...
Naprawa automatycznej skrzyni biegów
Naprawa automatycznej skrzyni biegów No i kiedyś musiało to nastąpić ! Przy 280 tys. poleciało sprzęgło hydrokinetycz...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Superb

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Skoda Superb
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Superb

Skoda Superb

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Skoda Superb
 

Skoda Superb najczęściej porównywane z:

Volvo S80
2.0 D4 DRIVE-E (181 KM)
Lancia Thema
3.0L V6 Multijet (239 KM)
Lexus GS
450h (290 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volvo V60 Summum Volvo V60 Summum
Rocznik: 2011. Przebieg: 141 224 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 63 900 zł 63 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Volvo S60 Momentum D3 Volvo S60 Momentum D3
Rocznik: 2011. Przebieg: 117 500 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 59 900 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Superb Sedan 1.8 T

  • Średnia ocena
    na podstawie 27 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Wyższa klasa średnia: 4,35

Wybrane opinie

Skoda Superb Sedan 1.8 T (150 KM)

Polecam każdemu!!a poza tym: auto, które by mieć wypas (tempomat, podgrzewane fotele przód/tył, radio mp3 i wejście usb, okno w dachu, skóra, kierownica wielofunkcyjna uncewajte uncefort - trochę kosztuje, ale znaczek milutko chowa koszty:-) By mieć Audi 6/8 300 koła niewyjęte a tu... cmok. I w długich trasach - trzyyyma asfalt, czuć tą żabę przy 150++. No limuzyna-) Jedyna wada: telewizora nie przewiwziesz-chyba żeby lcd:-) ale to w końcu salonka... jadąc, żałuje się, że kocham jazdę, bop tu prosi się mieć swego kierowcę bo chciałoby sie spróbować jak to jest z tyłu ...Over

dodał: Corra
Skoda Superb Sedan 1.8 T (150 KM)

Mądry Polak po skodzie! Wysoce przesadzona cena w stosunku innych aut tej klasy. Z pewnością lepiej wydać takie same (a nawet mniejsze) pieniądze na przykładowo Renulta Lagunę, Forda Mondeo czy nawet topornego w wykończeniu Volkswagena z podobnym lub identycznym silnikiem ! Chyba, że Superb w wydaniu "Polsko" ( tak to określono w karcie pojazdu i instrukcji) to całkiem inny wyrób niż eksortowany do krajów zachodnich, w których jest on pozytywnie oceniany. A może to tylko silnik 1,8T z odrzutu Volkswagena?

dodał: Maciej K.
Skoda Superb Sedan 1.8 T (150 KM)

bardzo dobry silnik, lepszy jest chyba tylko 2.5 TDI... denerwuja mnie lekkie niedoróbki(niezamykajace sie popielniczki, schodzaca okleina koło drzwi i na panelu centralnym).na gazie nie traci osiągów(wtrysk 2-giej generacji-5500zł) i mało pali.

dodał: max GW
Skoda Superb Sedan 1.8 T (150 KM)

Superb to dobre auto i nadzwyczaj komfortowe. Moja skoda to wersja z pełnym wyposażeniem. Skóra, Navi, Xenon, Klimatronik, Pogrzewane siedzenia, alu 17". Wiem że za te pieniądze nie kupiłbym innego auta z podobnym wyposażeniem.

dodał: tomasz@rosloniec.com
Skoda Superb Sedan 1.8 T (150 KM)

Bardz dobrze się prezentuje z kołami 17" Duża przyjemnośc jazdy ( gdy nie pracują wycieraczki). Bogate wersje wyposażenia. Następny zakup z większym silnikiem.

dodał: Tadeusz

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Skoda Superb

Skoda Superb 2007 Skoda Superb II Liftback Facelifting (2013) Skoda Superb I Sedan - galeria społeczności Skoda Superb 2.0 TDI Elegance  06.2006 - galeria redakcyjna Skoda Superb II Facelifting Laurin & Klement (2014) Skoda Superb 2.0 TDI  08.05.2006 - galeria redakcyjna Skoda Superb II Kombi Facelifting (2013) Skoda Superb II Combi Facelifting Laurin & Klement (2014) Skoda Superb Skoda Superb Kombi 4x4
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Superb

  • 1.
  • 4,50 Skoda Superb I 1.8 T (150KM) 2005r.
    dodał: Akluko, 06.05.2010

    1.8T z założenia kupiony do zagazowania. Instalacja dedykowana do samochodów do 200KM i słusznie bo po założeniu chipa ma 180KM i jeździ super. W trasie spalanie przy prędkości 100-110 km/h potrafi spaść do 9litrów, w mieście 12,5 to jest naprawdę standard. Przy tak dużym samochodzie i autentycznie żadnych problemów od roku szczerze polecam.

  • 2.
  • 4,50 Skoda Superb I 2.0 (115KM) 2008r.
    dodał: Stanisław M, 16.10.2014

    Płynna,bezproblemowa jazda,trzecia skoda montowana w tym warsztacie.Spalanie w zależności od stacji,ale najlepsze na Bliskiej,prawie 1 do 1. Polecam

  • 3.
  • 5,00 Skoda Superb II 1.8 TSI (160KM) 2008r.
    dodał: skoda, 21.03.2010

    czekałem prawie półroku na instalację , ale teraz mogę tylko się śmiać z tych , którzy muszą tankować 98 pb.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Superb I 2.0 (115KM) 2007r.
    dodał: Barti, 18.03.2013

    Bardzo porządny montaż.Mechanicy w serwisie skody powiedzieli ,ze wygląda jak fabryczny

  • 5.
  • 5,00 Skoda Superb II 1.8 TSI (160KM) 2008r.
    dodał: skub, 12.06.2009
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Superb

Skoda Superb

110 komentarzy

90 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Adamek~Adamek

Kolego, pierwszą rzeczą jaką zrobiłem po zakupie Skody, to wymieniłem kierownicę na skórzaną koszt 180 zł

~buggys~buggys

Witam
mam Superba po lifcie 2008r, 1,8tsi 213 tys. km
Spalanie do 8L/ jazda mieszana
Wymieniłem łańcuch rozrządu bo tak się naciągnął że uderzał o obudowę (okazało się że o 1,5cm)
ostatnio przy 185 tys (wymiana tylnego wahacza w prawym kole)
przy 190 tys (malowanie maski- lakier złuszczył się z przodu maski)
przy 210 tys (wymiana amortyzatorów z tyłu)
I na razie tyle.
Z auta jestem zadowolony niesamowicie
Problem jest tylko w zimie, nawet przy -2'C zamarza klamka drzwi od strony kierowcy i trzeba otwierać przez pasażera lub z kluczyka;/-- zdarzyło się wam coś takiego??
PS. Właśnie mam zamówionego Superba KOMBI 2,0 TSI DSG Elegance- dobry wybór??

~loko~loko

Zróbcie sobie u dermatologa testy naskórkowe wykrywające uczulenie kontaktowe na akrylany.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
35 445
Przejechany dystans
22 404 566 km
Zatankowanego paliwa
1 160 038 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 672
Wydanych pieniędzy
1 313 983 zł
Średnie wydatki na auto
1 159 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 077
Wydanych pieniędzy
2 318 010 zł
Średnie wydatki na auto
2 044 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 134)

Testy zderzeniowe Skoda Superb

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Superb przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Superb 2.0TDI 'Ambition', LHD
2009

Skoda Superb
Skoda Superb 2.0TDI ´Ambition´

Skoda Superb
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Superb Sedan 1.8 T

Na podstawie 23 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kosmokrator, dodano: 28.09.2009 20:27

Hmmmm, wiedziałem co biorę, a jak ktoś się decyduje na benzynę V6 2.8 literka i liczy, że pooszczędza na paliwie to chyba jest jakis dziwny. W mieście około 14 litrów na 100km, na trasie mniej - jak w miarę spokojnie i płynnie jadę to nawet spadnie do 10l/100km, a że rzadko tak jeżdże to i rzadko do tylu spada. Dla mnie przyjemność z prawie 200KM rekompensuje rachunki na stacji benzynowej. Jak mnie nie będzie stać na wahę to przesiądę się na kolejkę;)

pełny raport Skoda Sedan 2.8

autor: Nikolajew, dodano: 24.03.2010 19:28

Wersja combi z DSG. Pali od 6 litrów przy spokojnej jeździe poza miastem. W mieście różnie, wszystko zalezy od korków, jeśli duże to 14-15 litrów, jesli małe to 10-11 litrów spokojnie wystarczy. Skrzynia DSG ma duzy plus bo jesli delikatnie deptasz sama wybiera ekonomiczną jazde i zmienia biegi ponizej 2400 obr/min wtedy pali jak diesel, jak zaczniesz deptać mocniej skrzynia robi redukcje i trzyman na obrotach. DSG to jest to czego szukałem od dawna , polecam wszystkim

pełny raport Skoda Sedan 1.8 TSI

autor: mcyl1@wp.pl, dodano: 25.06.2012 13:15

Autem jeżdżę od lutego tego roku. W tej chwili przejechane 8 tys. km. Zacznę od początku czyli dlaczego wziąłem akurat benzynę. Po pierwsze ceny ropy i benzynki w momencie zakupu były bardzo zbliżone, po drugie na forach straszyli filtrami cząstek stałych, że niedopracowane i się psują (może akurat nie w skodzie ale dmuchałem na zimne)poza tym ropniak był droższy o 10 tys, co również istotne na dłuższych trasach benzynka jest doskonale wyciszona także komfort super. Trochę poczytałem o docieraniu silnika w necie i zastosowałem te sugestie w moim przypadku. Powiem tylko tyle, że były one zupełnie inne niż sugeruje producent czyli delikatnie do 2 tys km). U mnie sprawdziło się to, że najważniejsze jest pierwsze przejechane 30 km. W skrócie jak już silnik osiągnie temperaturę pracy dajemy w palnik po obrotach oraz hamujemy biegiem, 10% takiej jazdy z całości. Po 2 tys. przejechanych średnio palił mi 7,4l a minimalne przy spokojnej jeździe do 90km - 6,3l. Oczywiście jest to silnik turbodoładowany i jak się zastrzega producent poziom oleju trzeba sprawdzać - u mnie wyjdzie około jednego litra dolewki na 10 tys. Wczoraj wracałem z Radziejowa w sumie Włocławek i Lipno po drodze, do domu 100km. Z ciekawości chciałem sprawdzić jak zmieniło się spalanie minimalne po dotarciu ( po tym jak pojawiła się news o fordzie mondeo w dieslu, który spalił poniżej 3l). Dodam tylko, że jechaliśmy w komplecie czyli dwie dorosłe i dwójka dzieci plus bagaże. Opon nie chciałem większych tzn. szerszych niż standard czyli 205mm ze względu na opory toczenia ( ciśnienie na poziomie 2,5 atmosfery czyli ciutke większe a i same opony CONTINENTAL SPORT CONTACT polecam. No więc uwaga średnia prędkość wyszła 65km/h, kilka razy mocniejsze wyprzedzanie, generalnie na budziku 90-95km/h trzymałem, odstępy od pojazdów przede mną i przede wszystkim hamowanie biegami, czasami luz, KOMPUTER POKAZAŁ 5,6L.Jak przyjechałem do domu sprawdziłem ile podaje producent i byłem w szoku. Także myślę, że technika jazdy, parametry silnika i opory toczenia są tutaj najistotniejsze. Jak widać można jeździć ekonomicznie a jednocześnie niekoniecznie jak emeryt.

pełny raport Skoda Kombi 1.8 TSI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Skoda Superb Sedan 1.8 T

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Superb Sedan 1.8 T

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Superb I Sedan 1.8 T 150KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Superb, oglądali także