Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Skoda Superb

Model klasy średniej (segment D; czasem pozycjonowany na granicy segmentów D i E), produkowany od 2001 roku. Swoją nazwą i specyfiką nawiązuje do przedwojennego modelu 640 Superb (lata 1934-1942), jednego z najbardziej luksusowych limuzyn w historii Skody. Współczesny Superb to również flagowy model w ofercie czeskiej marki. Od początku współczesnego istnienia, oparty konstrukcyjnie na Volkswagenie Passacie. Od 2015 roku dostępna jest jego trzecia generacja tego samochodu. Model okazał się dużym sukcesem rynkowym Skody – sprzedano go już w liczbie ponad 500 tys. egzemplarzy.

Generacje Skoda Superb

  • Wybierz generację: Skoda Superb III (2015 - teraz)
    Skoda Superb III
    Skoda Superb III Sedan - galeria redakcyjna - widok z przodu Skoda Superb III Sedan - galeria redakcyjna - widok z przodu Skoda Superb III Sedan - galeria redakcyjna - widok z przodu Skoda Superb III Sedan - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Skoda Superb III Sedan - galeria redakcyjna - kokpit Skoda Superb III Sedan - galeria redakcyjna - kierownica

    Skoda Superb III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2015 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Superb III był prototyp o nazwie VisionC zaprezentowany rok wcześniej. Pod względem konstrukcyjnym model jest tradycyjnie spokrewniony...

    więcej o Skoda Superb III

  • Wybierz generację: Skoda Superb II (2008 - teraz)
    Skoda Superb II
    Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - prawy przedni reflektor - włączony Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - prawy tylny reflektor - wyłączony Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - lewy przedni reflektor - włączony Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - kokpit Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - listwa progowa

    Skoda Superb II

    Druga generacja modelu (oznaczenie B6) produkowana w latach 2008-2015. Nowy model odróżniał się od swojego poprzednika nie tylko większymi rozmiarami, ale i elegantszą stylistyką. Superb II zbudowano na platformie podłogowej PQ46 Volkswagena, na której...

    więcej o Skoda Superb II

  • Wybierz generację: Skoda Superb I (2001 - 2008)
    Skoda Superb I

    Skoda Superb I

    Pierwsza generacja Superb (oznaczenie B5) produkowana w latach 2001-2008. Model nawiązywał do przedwojennej, luksusowej limuzyny o tej samej nazwie i wypełnił lukę w segmencie E, nieobsadzonym dotąd przez Skodę. Superb bazuje na prototypie Montreux z...

    więcej o Skoda Superb I

Superb II

Opinie na temat atrakcyjności stylistycznej Superba są podzielone. Jedni mówią, że prezentuje się dostojnie i elegancko niczym limuzyny z najwyższej półki. Drudzy zaś twierdzą, że wygląda ociężale, a w wersji sedan – za sprawą udziwnionej linii okien, szerokich słupków C i nietypowych lamp tylnych – nieco pokracznie. Obie grupy mają trochę racji, jednak ostatecznie wygląd to i tak kwestia indywidualnych upodobań. A o gustach nie zamierzamy dyskutować, zamiast tego zajrzymy pod nadwozie.

Ale również po zaglądnięciu do środka musimy powiedzieć trzy słowa o designie – a powiemy jedynie tyle, że kokpit jest na tyle konserwatywny i pozbawiony jakichkolwiek stylistycznych „smaczków”, że trudno rozpoznać, iż siedzimy w nowoczesnym aucie. Komu to jednak nie przeszkadza, ten zajmując miejsce kierowcy powinien poczuć się wyśmienicie. Projektantom wnętrza do perfekcji udało się dopracować pozycję za „kółkiem”, ergonomię obsługi, czytelność wskaźników, jak też widoczność na zewnątrz. Aby nie zepsuć idealnego obrazu, postarano się jeszcze o wysokogatunkowe tworzywa wykończeniowe oraz solidny montaż poszczególnych detali.

Jeśli myślicie, że to koniec walorów kabiny pasażerskiej, to znaczy, że jesteście w dużym błędzie. Kolejny z atutów jest jednocześnie jedną z najważniejszych cech całego auta. A mowa o przestronności – podczas, gdy na przednich fotelach miejsca jest po prostu bardzo dużo, tylna kanapa oferuje przestrzeń, o której mogą tylko pomarzyć konkurencyjne modele. Powiemy więcej, w tej kwestii Superb depcze po piętach samemu Mercedesowi klasy S, i to w wersji przedłużonej! Ok, ale czy w takim razie zostało w ogóle miejsce na bagaż? Zdecydowanie tak! Także w kwestii pojemności kufra czeskie auto posyła swoich konkurentów na łopatki. Zresztą nie tylko obszerność jest zaletą bagażnika – jego funkcjonalność podnoszą zarówno regularne kształty, jak i łatwy dostęp (w tym miejscu wspomnieć trzeba, że 4-drzwiowy model może być otwierany dwójnasób – jak klasyczny sedan lub niczym liftback, razem z szybą).

Flagowa limuzyna Skody swoje waży, ale dzięki staraniom inżynierów nie prowadzi się ociężale. Wręcz przeciwnie – przyczepnością podczas pokonywania zakrętów oraz precyzją przenoszenia ruchów kierownicą na koła auto góruje nad wieloma rywalami. Ustępuje im za to w innej kwestii – aby zagwarantować stabilne zachowanie się na łukach, konstruktorzy opatrzyli zawieszenie w twarde nastawy, co niekorzystnie wpłynęło na skuteczność resorowania. Poprawić przydałoby się ponadto wydajność układu hamulcowego.

Nie da się ukryć – Superbowi brakuje prestiżu. Choć to świetne auto pod wieloma względami, dla niektórych po prostu nie ma racji bytu. Dlaczego? Znaczek Skody widniejący na grillu informuje, że mamy do czynienia z produktem „taniej” marki, co nijak pasuje do wizerunku limuzyny. Ale ma to też swoje zalety – samochód oferowany jest w atrakcyjnych cenach, a na dodatek jest całkiem bogato wyposażony. Co ważne, niezły standard wyposażenia połączono z długą listą dodatków.

Superb I

Jeśli szukasz limuzyny, która nie afiszuje się wśród tłumu, zapewniając maksimum dyskrecji, to znaczy, że Superb jest dla Ciebie. Co najważniejsze, mimo znaczka Skody to najprawdziwsze auto klasy wyższej - z gigantyczną ilością miejsca dla pasażerów (zwłaszcza na tylnej kanapie!), komfortowymi fotelami oraz luksusowym wyposażeniem. Podobnie jak nadwozie, miejsce pracy kierowcy zostało zaprojektowane bardzo zachowawczo. Na szczęście, niedostatki w stylu nadrabia ono czytelnością i ergonomią obsługi. Kokpit został wykonany z niezłych materiałów, ale z przełączników błyskawicznie schodzi farba.

Czeski sedan oparty został na Volkswagenie Passacie B5 i właśnie z niego przejął większość podzespołów. Wśród nich znalazło się zawieszenie, które udanie łączy właściwości trakcyjne z komfortem jazdy, a także silniki, z których odradzić możemy jedynie diesle 2.0 TDI oraz 2.5 V6 TDI, narażające właściciela na drogie w usunięciu awarie. Pozostałe jednostki okazują się mało kłopotliwe, a benzynowa wersja 1.8T i wysokoprężna 1.9 TDI dodatkowo świetnie łączą dynamikę z niewygórowanym spalaniem.

W ślad za swoim niemieckim "dawcą organów", Skoda Superb I. generacji to samochód, który psuje się raczej sporadycznie, a jego naprawy nie należą do kosztownych (prócz wspomnianych usterek większych diesli oraz uszkodzeń skomplikowanego i przeciętnie trwałego zawieszenia przedniego). Czesi nie uniknęli jednak niedociągnięć - karoserie aut sprzed liftingu potrafią korodować, a elektryka miewa swoje "humory". Pomijając elementy blacharskie, części zamienne są tanie i łatwo dostępne, co w połączeniu z niską ceną zakupu samego auta (emblemat na grillu robi swoje) zapewnia niewygórowane koszty.

Komentarze redakcji

Powagosław: Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata.
Luzacjusz: Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład.

Silniki Skoda Superb

Skoda Superb II - jaki silnik wybrać?

W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.

Publikacje o Skoda Superb

Nowa Skoda Superb - czeski kryształ

Kiedy myślę o firmie Skoda, to często jest mi żal. Żal tego, że Czechom się udało, a nam niestety nie. Połączenie wieloletniej tradycji motoryzacyjnej z technologią i udanym designem, owocuje dziś nowoczesnymi i funkcjonalnymi samochodami, takimi jak nowa Skoda Superb.

Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI 140 KM - dla aktywnych?
 
Nasz test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI 140 KM

Uterenowione kombi to wcale nie taki młody segment. Mają kilka dodatkowych plastików, nieco podwyższone zawieszenie, a najlepiej jeśli też napęd na cztery koła. Skoda z modelem Superb również połasiła się na ten segment przygotowując wersję Outdoor. Pytanie tylko, ile jest "outdooru w Outdoorze"?

Skoda Superb II Combi 2.0 TDI - triumf kompromisów
 
Nasz test Skoda Superb II Combi 2.0 TDI 170 KM

Kupno samochodu, bez znaczenia czy jest to auto nowe, czy też używane, zawsze wiąże się z dość bolesną walką z kompromisami. Bez znaczenia, czy mamy do wydania 10, 50 czy też 200 tysięcy, zawsze musimy zrezygnować z kilku ważnych cech. Jeśli chcemy auta sportowego, zapomnijmy o komforcie i funkcjonalności....

Skoda Superb Kombi 1.8TSI DSG - z delikatnym makijażem
 
Nasz test Skoda Superb Kombi 1.8TSI 160 KM DSG

Mógłbym śmiało uznać się za laika w dziedzinie makijażu - jestem facetem, więc to dość oczywiste. No dobrze, może wiem czym jest puder, albo tusz do rzęs, ale nie wdaję się w żadne dyskusje na ten temat. Co innego, gdy producent przygotuje dla swoich klientów samochód, który wydaje się wersją z przypudrowanym...

Skoda Superb - poprawianie dobrego
 
Nasz test Skoda Superb

W bieżącym roku Skoda ma dużo pracy. Zamierza wprowadzić na rynek aż osiem nowości. Jedną z nich jest odświeżony Superb. Sprawdzamy, co uległo zmianie.

Przeczytaj pozostałe 11 artykułów o Skoda Superb

Skoda Superb na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda SuperbautoWcentrum - społeczność Skoda Superb

najwyższe oktanyAuta - Skoda Superb

Skoda Superb 76,03

Skoda Superb 57,10

Skoda Superb 45,70

Skoda Superb 56,01

Skoda Superb 55,33

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Superb

malypb 30,03

Dyplomata1961 30,16

mamut1044 30,02

aaddaamm86 30,00

parovuz 30,19

mikolaj2481 86,06

jakub8881 30,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Superb

33333
33333 Brojler zrobił 33333 kilometrów w 11 miesięcy. Jak dotąd kompletnie żadnych prob...
Do czego to służy??
Do czego to służy?? Wczoraj pierwszy raz od 2 laty czyli od momentu zakupu samochodu zaglądnąłem do...
Po pierwszych 5 tysiącach
Po pierwszych 5 tysiącach 5 tysięcy powinno wystarczyć żeby zacząć myśleć o pierwszej ogólnej ocenie auta....
Ponad 500km w mniej niż 4h przy spalaniu poniżej 7l/100km
Ponad 500km w mniej niż 4h przy spalaniu poniżej 7l/100km Właśnie wrócilem z wyjazdu do Szczecina oddalonego ode mnie o ciut ponad 500 kil...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Superb

od 79 500 zł do 155 600

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (125 - 220 KM): 1.4 TSI, 2.0 TSI

 

Diesel (120 - 190 KM): 1.6 TDI, 2.0 TDI

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Skoda Superb
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Superb

Skoda Superb 2.0 TDI 190KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

radio / CD
podgrzewane fotele
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

155 600

Zobacz ofertę Skoda Superb 2.0 TDI 190KM - 4 drzwiowy sedan
 

Skoda Superb najczęściej porównywane z:

Audi A6
3.0 TDI clean diesel (320 KM)
Mercedes Klasa E
250 BlueTEC (204 KM)
Mercedes Klasa E
200 BlueTEC (136 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Skoda Superb Ambition 170KM Skoda Superb Ambition 170KM
Rocznik: 2012. Przebieg: 99 865 km. Silnik: 2.0 125KM .
Cena: 64 900 zł
Volvo V60 Momentum Volvo V60 Momentum
Rocznik: 2011. Przebieg: 98 829 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 74 900 zł

Ocena auta Skoda Superb

Wybrane opinie

Skoda Superb Sedan 1.9 TDI PD (131 KM)

Głośny ale mocny, dynamiczny i oszczędny silnik. Przestronne wnętrze. Rzeczywiście auto nie jest super wyciszone, ale tak jest w bardzo wielu innych markach. Wskazywanie na inne doskonał marki aut wskazuje nie zawsze ale bardzo często na konkurencję dla której każdy chwyt jest dozwolony. Autoryzowany serwis w stosunku do wielu innych aut podobnej klasy jest naprawdę stosunkowo tani. Niestety, jeśli ktoś nie dba o terminowe wykonanie przeglądów a do zbiornika wlewa olej opałowy lub napędowy ,,importowany zza wschodniej granicy", przeglądy i naprawy wykonuje u kolegi w garażu - skutki takie, jak co niektórzy opisują. Precyzyjna skrzynia biegów. Pomimo, że bardzo często ,,brakuje" szóstego biegu, autem jeżdzi się naprawdę wspaniale. Wbrew niektórym bardzo złym opiniom o tym aucie, uważam, że może nie jest doskonałe /proszę o wskazanie takiego za te pieniądze/ ale jest bardzo dobre. Warto, aby opinie o aucie pisał jego posiadacz a nie ktoś, kto być może widział je na ulicy. Kilka z opinii wskazuje...

dodał: Janusz
Skoda Superb Sedan 1.9 TDI PD (131 KM)

Kupiłem "przypadkiem" w 2006 rocznik 2004 tzw testowy (jazda testowa w salonach) z przebiegiem 11000 km. Przesiadłem się z Octavii 1,6 benzyna - bardzo ją lubiłem, była bezawaryjna ale jak chciałem depnąć to musiałem wcześniej zrobić sobie " plan deptania" bo inaczej można było wypchać podłogę pod gazem -straszny był muł (75KM). Wsiadłem do Superba 1,9 TDI (ok 130-140 KM) i aż mi się gęba uśmiechnęła. Po prostu miodzio. Fakt ma turbodziurę do 2000 obr/min, ale powyżej czuć jak wciska. Na początku nie mogłem się przyzwyczaić, gasła mi na skrzyżowaniach - nie słyszałem silnika no i ta turbodziura. Miejsca w środku po pachy - z czego najlepiej chyba tym na tylnym fotelu. Gdybym chciał kupić używkę to za te pieniądze miałbym ekstra furkę. Ale oglądałem i Passata i Mersia i Forda a nawet jkiegoś śmiesznego Ssangyonga - żaden nie miał tyle miejsca w środku, a ksenony, klima i inne tylko w opcji za dopłatą (niemałą). Lubię ten samochód bo ma klasyczną linię, jest w miarę tani w utrzymaniu,...

dodał: m29
Skoda Superb Sedan 2.8 (193 KM)

Naprawde super(b) autko!!! pokazcie mi samochod za 130tys zl ktory bedzie mial prawie 200KM, automatyczna klime, czujnik cofania,6xairbag, elektryczne szyby, radio z kompaktem(naprawde dobre),podgrzewane fotele + tylnia kanapa tez!!!! klimatyzowany schowek pasazera i podlokietnik kierowcy, parasolke w tylnich drzwiach z odplyawem wody na zewnatrz, system przytlumionego oswietlenia wnetrza, bi-ksenony, podgrzewane dysze spryskiwaczy reflektorow!, oswietlenie przestrzenie wokol drzwi-lampki w lusterkach, elektrycznie rozkladany fotel pasazera z tylniej kanapy(mozna wtedy rozlozyc naogi ), czujnik deszczu i troche jeszcze..... HMMMMM!!!!!!!???? no prosze? takim autkiem bez kompleksow poruszalem sie po brukseli....(choc w maluchu tez bym kompleksow nie mial).... naprawde ekstra samochod, ze swietnymi silnikami, super wyposazeniem i naprawde swietnie skalkuklowana cena!!!! polecam goraco!!!! dodatkowym plusem jest jak narazie niepopularnosc w wsrod zlodzieji!

dodał: pietruszek@yahoo.com
Skoda Superb Sedan 2.5 V6 TDI (155 KM)

Fatalna deska, wiekszego prymitywizmu już chyba nie mozna wymysleć. Tragiczne radio i CD, Od czasów TRAMPA nie miałem gorszego radia w samochodzie, CD nie odgrywa wszystkich płyt (oryginalnych). Spryskiwacze szyby zespolone (bez sensu) ze spryskiwaczami reflektorów. Źle działający czujnik deszczu. Skoda zaproponowała mi nową oponę Bridgestone (którą musiałem wymienić) za... 2500 PLN !!! W porównaniu z innymi producentami, Skoda nie interesuje sie praktycznie posiadaczami ich samochodów. Wiem, bo mam "w rodzinie" Fiata i Mitsubihi. Ostatnio dostałem od Skody piękny (naprawdę) folder, w którym proponują mi kupno nowego Superba. A jeżeli nie kupię, to może przynajmniej przyprowadzę im Klienta na taki samochód. A w nagrode dostanę..UWAGA!!...całe 250 PLN (nic sie z zerami nie pomyliłem) w postaci bonów na paliwo... Wymyślił to chyba taki sam prymityw, co pocił sie nad wygladem deski rozdzielczej..

dodał: wstech@onet.pl
Skoda Superb Sedan 1.9 TDI PD (131 KM)

Świetne auto. Na początku też nie byłem przekonany do znaczka Skody na kierownicy ponieważ miałem styczność tylko z Octavią i Fabią ale to jest auto z całkiem innej półki. Świetnie się nim jeździ i do tego niewiarygodnie komfortowo. Samochód świetnie się prezentuje. Do tego wyposażenie bardzo umila użytkowanie: - automatyczna klimatyzacja - beżowa skórzana tapicerka - wbudowana nawigacja z ekranem 5 cali połączona z systemem audio i zmieniarką płyt - podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele z pamięcią 3 ustawień - czujnik deszczu - pełna elektryka (automatycznie składane lusterka) i wiele wiele innych mniejszych ułatwień. Miałem okazje jeździć Audi A6 i BMW 7 i naprawdę auto robi dużo lepsze wrażenie.

dodał: ptk

Galerie Skoda Superb

Skoda Superb Skoda Superb III Liftback - galeria redakcyjna Skoda Superb II Kombi Facelifting 1.8 TSI 160KM - galeria redakcyjna Skoda Superb III Liftback (2015) Skoda Superb II Combi Facelifting Laurin & Klement (2014) Skoda Superb 2.0 TDI  18.05.2006 - galeria redakcyjna Skoda Superb III Combi (2015) Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM - galeria redakcyjna Skoda Superb II Liftback Facelifting (2013) Skoda Superb 2.0 TDI Elegance  04.2006 - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Superb

  • 1.
  • 4,50 Skoda Superb I 1.8 T (150KM) 2005r.
    dodał: Akluko, 06.05.2010

    1.8T z założenia kupiony do zagazowania. Instalacja dedykowana do samochodów do 200KM i słusznie bo po założeniu chipa ma 180KM i jeździ super. W trasie spalanie przy prędkości 100-110 km/h potrafi spaść do 9litrów, w mieście 12,5 to jest naprawdę standard. Przy tak dużym samochodzie i autentycznie żadnych problemów od roku szczerze polecam.

  • 2.
  • 4,50 Skoda Superb I 2.0 (115KM) 2008r.
    dodał: Stanisław M, 16.10.2014

    Płynna,bezproblemowa jazda,trzecia skoda montowana w tym warsztacie.Spalanie w zależności od stacji,ale najlepsze na Bliskiej,prawie 1 do 1. Polecam

  • 3.
  • 5,00 Skoda Superb II 1.8 TSI (160KM) 2008r.
    dodał: skoda, 21.03.2010

    czekałem prawie półroku na instalację , ale teraz mogę tylko się śmiać z tych , którzy muszą tankować 98 pb.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Superb I 2.0 (115KM) 2007r.
    dodał: Barti, 18.03.2013

    Bardzo porządny montaż.Mechanicy w serwisie skody powiedzieli ,ze wygląda jak fabryczny

  • 5.
  • 5,00 Skoda Superb II 1.8 TSI (160KM) 2008r.
    dodał: skub, 12.06.2009
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Superb

Skoda Superb

110 komentarzy

90 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Adamek~Adamek

Kolego, pierwszą rzeczą jaką zrobiłem po zakupie Skody, to wymieniłem kierownicę na skórzaną koszt 180 zł

~buggys~buggys

Witam
mam Superba po lifcie 2008r, 1,8tsi 213 tys. km
Spalanie do 8L/ jazda mieszana
Wymieniłem łańcuch rozrządu bo tak się naciągnął że uderzał o obudowę (okazało się że o 1,5cm)
ostatnio przy 185 tys (wymiana tylnego wahacza w prawym kole)
przy 190 tys (malowanie maski- lakier złuszczył się z przodu maski)
przy 210 tys (wymiana amortyzatorów z tyłu)
I na razie tyle.
Z auta jestem zadowolony niesamowicie
Problem jest tylko w zimie, nawet przy -2'C zamarza klamka drzwi od strony kierowcy i trzeba otwierać przez pasażera lub z kluczyka;/-- zdarzyło się wam coś takiego??
PS. Właśnie mam zamówionego Superba KOMBI 2,0 TSI DSG Elegance- dobry wybór??

~loko~loko

Zróbcie sobie u dermatologa testy naskórkowe wykrywające uczulenie kontaktowe na akrylany.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
38 998
Przejechany dystans
235 607 377 km
Zatankowanego paliwa
1 272 471 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 976
Wydanych pieniędzy
1 438 522 zł
Średnie wydatki na auto
1 157 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 943
Wydanych pieniędzy
2 591 011 zł
Średnie wydatki na auto
2 084 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 243)

Testy zderzeniowe Skoda Superb

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Superb przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Superb 2.0 TDI 'Ambition', LHD
2015

Skoda Superb
Skoda Superb 2.0TDI 'Ambition', LHD
2009

Skoda Superb
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Superb

Na podstawie 378 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Bobo, dodano: 27.01.2012 16:36

Tankuję Pb 98, bo taką zaleca producent do tego silnika.9 litrów osiągnąłem zimą na trasie 640 km cztery osoby + bagaż, w miarę płynna jazda 100-120km/h z wyprzedzaniem kiedy było konieczne. Pozostałe wyniki 14 litrów - jazda w większości po mieście, płynnie, bez bezsensownych startów spod świateł. 18 lirów to tylko miasto, zima i na krótkich odcinkach. Co by nie pisać o spalaniu, to wydaje mi się, że lepiej wydać parę złotych więcej na paliwo ale za to bezpiecznie wyprzedzać jadąc z rodzina na wakacje niż trzymać pedał w podłodze i wyczekiwać godzinami na odpowiedni moment .Nigdy nie kupie już silnika 4 cylindrowego - kultura pracy v6 nieporównywalna, zapas mocy też. Odradzam też zakładanie LPG to tego silnika - taniej będzie tylko pozornie - koszty serwisu pochłoną pseudo oszczędności. Szwagier zagazował (w dobrym warsztacie, sekwencja z górnej póły, dobrej włoskiej firmy) i po przejechaniu ok. 80 000km zaczęły się problemy, a ja śmigam na Pb taniej niż on na gazie.

pełny raport Skoda Sedan 2.8

autor: marek SQ9NFL, dodano: 19.02.2015 09:20

Przesiadłem się z Audi A4 S-line 1.9TDi 131kM.jest wyraźna różnica w w kulturze pracy silnika (na +), Spalanie w porównaniu do poprzednika wyższe o około 1L/100km (tylko w cyklu mieszanym i mieście).Silnik 2.0 TDi 170kM jest bardzo cichy i na pierwszych biegach w porównaniu do 1.9TDi bardzo szybko nabiera obrotów i "ma buta".opis spalania w sezonie zimowym i na nowych oponach 205/55/16 NOKIAN. Test przeprowadzony "dolewając pod korek" po przejechaniu niecałych 600km, z czego ponad 200km na odcinkach po 10km (dom-praca+powrót) reszta w trasach po 50-70km ( w trasach predkość 110-150km/h ). wyszło 7,5L/100 Jadąc przez Bielsko-B przy małym ruchu ulicznym i nie rozgrzanym silniku trzeba liczyć 8-8,5L/100km Trasa Latem (2 osoby+walizki) np do Budapestu przy powiedzmy przepisowej jeździe 5,8-6L/100km ,śpiesząc się spowrotem:) i przekraczając prędkość zawsze o minimum 20km/h czyli autostradą 150 wychodzi już 6,5-6,7 L/100km tankuje zwykłego Diesla na Schell-u. Każdy pomiar robiłem dolewając pod korek. Komputer zwykle pokazuje spalanie o około 0,3-04L niższe

pełny raport Skoda Kombi 2.0 TDI CR DPF

autor: Właściciel Supe, dodano: 23.02.2012 13:49

Superb! Taak, bałem się spalania przy tej masie ale jestem mile zaskoczony. Mam przejechane 8000 km i zaczyna palić mniej, niż kiedy był na tzw. "dotarciu" (oponentów, sądzących, że czegoś takiego jak docieranie już nie ma, odsyłam do lektury instrukcji obsługi tego auta) ze spalania na wolnych obrotach 0,8 litra/h teraz ciągnie 0,6/ h :-) i to przy mrozach. Na pewno za mały bak - 60 litrów to mało. Wychodzi, że w mieście zrobisz nim 450-500 km i to max. Generalnie ssie paliwko jak trzeba kiedy tylko naciśniesz gaz i turbinka zacznie sączyć, to wtedy 12 spokojnie osiągniesz ale po dłuższym czasie jazdy w tym stylu!!. Podsumowując: kiedy chcesz jechać spokojnie mało spali a satysfakcja z prowadzenia taka sama jak, wtedy kiedy chcesz gwałtownie pokazać innym, że ten wielki samochód to nie ślimak :-) Uwierz mi pooglądasz ich samochody we wstecznym lusterku :-)

pełny raport Skoda Kombi 1.8 TSI

Skarbnica wiedzy o Skoda Superb

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Superb

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Superb
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Superb II 2.0 TDI CR DPF 170KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Superb II 2.0 TDI CR DPF 140KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Superb, oglądali także