Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Superb

Model klasy średniej (segment D; czasem pozycjonowany na granicy segmentów D i E), produkowany od 2001 roku. Swoją nazwą i specyfiką nawiązuje do przedwojennego modelu 640 Superb (lata 1934-1942), jednego z najbardziej luksusowych limuzyn w historii Skody. Współczesny Superb to również flagowy model w ofercie czeskiej marki. Od początku współczesnego istnienia, oparty konstrukcyjnie na Volkswagenie Passacie. Od 2015 roku dostępna jest jego trzecia generacja tego samochodu. Model okazał się dużym sukcesem rynkowym Skody – sprzedano go już w liczbie ponad 500 tys. egzemplarzy.

Generacje Skoda Superb

  • Wybierz generację: Skoda Superb III (2015 - teraz)
    Skoda Superb III
    Skoda Superb III (2015) - przód - reflektory włączone Skoda Superb III (2015) - przód - reflektory włączone Skoda Superb III (2015) - lewy bok Skoda Superb III (2015) - widok z góry Skoda Superb III (2015) - kokpit Skoda Superb III (2015) - kokpit

    Skoda Superb III

    Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2015 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem Superb III był prototyp o nazwie VisionC zaprezentowany rok wcześniej. Pod względem konstrukcyjnym model jest tradycyjnie spokrewniony...

    więcej o Skoda Superb III

  • Wybierz generację: Skoda Superb II (2008 - teraz)
    Skoda Superb II
    Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - prawy przedni reflektor - włączony Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - prawy tylny reflektor - wyłączony Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - lewy przedni reflektor - włączony Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - kokpit Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - listwa progowa

    Skoda Superb II

    Druga generacja modelu (oznaczenie B6) produkowana w latach 2008-2015. Nowy model odróżniał się od swojego poprzednika nie tylko większymi rozmiarami, ale i elegantszą stylistyką. Superb II zbudowano na platformie podłogowej PQ46 Volkswagena, na której...

    więcej o Skoda Superb II

  • Wybierz generację: Skoda Superb I (2001 - 2008)
    Skoda Superb I

    Skoda Superb I

    Pierwsza generacja Superb (oznaczenie B5) produkowana w latach 2001-2008. Model nawiązywał do przedwojennej, luksusowej limuzyny o tej samej nazwie i wypełnił lukę w segmencie E, nieobsadzonym dotąd przez Skodę. Superb bazuje na prototypie Montreux z...

    więcej o Skoda Superb I

Superb II

Opinie na temat atrakcyjności stylistycznej Superba są podzielone. Jedni mówią, że prezentuje się dostojnie i elegancko niczym limuzyny z najwyższej półki. Drudzy zaś twierdzą, że wygląda ociężale, a w wersji sedan – za sprawą udziwnionej linii okien, szerokich słupków C i nietypowych lamp tylnych – nieco pokracznie. Obie grupy mają trochę racji, jednak ostatecznie wygląd to i tak kwestia indywidualnych upodobań. A o gustach nie zamierzamy dyskutować, zamiast tego zajrzymy pod nadwozie.

Ale również po zaglądnięciu do środka musimy powiedzieć trzy słowa o designie – a powiemy jedynie tyle, że kokpit jest na tyle konserwatywny i pozbawiony jakichkolwiek stylistycznych „smaczków”, że trudno rozpoznać, iż siedzimy w nowoczesnym aucie. Komu to jednak nie przeszkadza, ten zajmując miejsce kierowcy powinien poczuć się wyśmienicie. Projektantom wnętrza do perfekcji udało się dopracować pozycję za „kółkiem”, ergonomię obsługi, czytelność wskaźników, jak też widoczność na zewnątrz. Aby nie zepsuć idealnego obrazu, postarano się jeszcze o wysokogatunkowe tworzywa wykończeniowe oraz solidny montaż poszczególnych detali.

Jeśli myślicie, że to koniec walorów kabiny pasażerskiej, to znaczy, że jesteście w dużym błędzie. Kolejny z atutów jest jednocześnie jedną z najważniejszych cech całego auta. A mowa o przestronności – podczas, gdy na przednich fotelach miejsca jest po prostu bardzo dużo, tylna kanapa oferuje przestrzeń, o której mogą tylko pomarzyć konkurencyjne modele. Powiemy więcej, w tej kwestii Superb depcze po piętach samemu Mercedesowi klasy S, i to w wersji przedłużonej! Ok, ale czy w takim razie zostało w ogóle miejsce na bagaż? Zdecydowanie tak! Także w kwestii pojemności kufra czeskie auto posyła swoich konkurentów na łopatki. Zresztą nie tylko obszerność jest zaletą bagażnika – jego funkcjonalność podnoszą zarówno regularne kształty, jak i łatwy dostęp (w tym miejscu wspomnieć trzeba, że 4-drzwiowy model może być otwierany dwójnasób – jak klasyczny sedan lub niczym liftback, razem z szybą).

Flagowa limuzyna Skody swoje waży, ale dzięki staraniom inżynierów nie prowadzi się ociężale. Wręcz przeciwnie – przyczepnością podczas pokonywania zakrętów oraz precyzją przenoszenia ruchów kierownicą na koła auto góruje nad wieloma rywalami. Ustępuje im za to w innej kwestii – aby zagwarantować stabilne zachowanie się na łukach, konstruktorzy opatrzyli zawieszenie w twarde nastawy, co niekorzystnie wpłynęło na skuteczność resorowania. Poprawić przydałoby się ponadto wydajność układu hamulcowego.

Nie da się ukryć – Superbowi brakuje prestiżu. Choć to świetne auto pod wieloma względami, dla niektórych po prostu nie ma racji bytu. Dlaczego? Znaczek Skody widniejący na grillu informuje, że mamy do czynienia z produktem „taniej” marki, co nijak pasuje do wizerunku limuzyny. Ale ma to też swoje zalety – samochód oferowany jest w atrakcyjnych cenach, a na dodatek jest całkiem bogato wyposażony. Co ważne, niezły standard wyposażenia połączono z długą listą dodatków.

Superb I

Jeśli szukasz limuzyny, która nie afiszuje się wśród tłumu, zapewniając maksimum dyskrecji, to znaczy, że Superb jest dla Ciebie. Co najważniejsze, mimo znaczka Skody to najprawdziwsze auto klasy wyższej - z gigantyczną ilością miejsca dla pasażerów (zwłaszcza na tylnej kanapie!), komfortowymi fotelami oraz luksusowym wyposażeniem. Podobnie jak nadwozie, miejsce pracy kierowcy zostało zaprojektowane bardzo zachowawczo. Na szczęście, niedostatki w stylu nadrabia ono czytelnością i ergonomią obsługi. Kokpit został wykonany z niezłych materiałów, ale z przełączników błyskawicznie schodzi farba.

Czeski sedan oparty został na Volkswagenie Passacie B5 i właśnie z niego przejął większość podzespołów. Wśród nich znalazło się zawieszenie, które udanie łączy właściwości trakcyjne z komfortem jazdy, a także silniki, z których odradzić możemy jedynie diesle 2.0 TDI oraz 2.5 V6 TDI, narażające właściciela na drogie w usunięciu awarie. Pozostałe jednostki okazują się mało kłopotliwe, a benzynowa wersja 1.8T i wysokoprężna 1.9 TDI dodatkowo świetnie łączą dynamikę z niewygórowanym spalaniem.

W ślad za swoim niemieckim "dawcą organów", Skoda Superb I. generacji to samochód, który psuje się raczej sporadycznie, a jego naprawy nie należą do kosztownych (prócz wspomnianych usterek większych diesli oraz uszkodzeń skomplikowanego i przeciętnie trwałego zawieszenia przedniego). Czesi nie uniknęli jednak niedociągnięć - karoserie aut sprzed liftingu potrafią korodować, a elektryka miewa swoje "humory". Pomijając elementy blacharskie, części zamienne są tanie i łatwo dostępne, co w połączeniu z niską ceną zakupu samego auta (emblemat na grillu robi swoje) zapewnia niewygórowane koszty.

Komentarze redakcji

Powagosław: Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata.
Luzacjusz: Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład.

Silniki Skoda Superb

Skoda Superb II - jaki silnik wybrać?

W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.

Publikacje o Skoda Superb

Nowa Skoda Superb - czeski kryształ

Kiedy myślę o firmie Skoda, to często jest mi żal. Żal tego, że Czechom się udało, a nam niestety nie. Połączenie wieloletniej tradycji motoryzacyjnej z technologią i udanym designem, owocuje dziś nowoczesnymi i funkcjonalnymi samochodami, takimi jak nowa Skoda Superb.

Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI 140 KM - dla aktywnych?
 
Nasz test Skoda Superb Outdoor 2.0 TDI 140 KM

Uterenowione kombi to wcale nie taki młody segment. Mają kilka dodatkowych plastików, nieco podwyższone zawieszenie, a najlepiej jeśli też napęd na cztery koła. Skoda z modelem Superb również połasiła się na ten segment przygotowując wersję Outdoor. Pytanie tylko, ile jest "outdooru w Outdoorze"?

Skoda Superb II Combi 2.0 TDI - triumf kompromisów
 
Nasz test Skoda Superb II Combi 2.0 TDI 170 KM

Kupno samochodu, bez znaczenia czy jest to auto nowe, czy też używane, zawsze wiąże się z dość bolesną walką z kompromisami. Bez znaczenia, czy mamy do wydania 10, 50 czy też 200 tysięcy, zawsze musimy zrezygnować z kilku ważnych cech. Jeśli chcemy auta sportowego, zapomnijmy o komforcie i funkcjonalności....

Skoda Superb Kombi 1.8TSI DSG - z delikatnym makijażem
 
Nasz test Skoda Superb Kombi 1.8TSI 160 KM DSG

Mógłbym śmiało uznać się za laika w dziedzinie makijażu - jestem facetem, więc to dość oczywiste. No dobrze, może wiem czym jest puder, albo tusz do rzęs, ale nie wdaję się w żadne dyskusje na ten temat. Co innego, gdy producent przygotuje dla swoich klientów samochód, który wydaje się wersją z przypudrowanym...

Skoda Superb - poprawianie dobrego
 
Nasz test Skoda Superb

W bieżącym roku Skoda ma dużo pracy. Zamierza wprowadzić na rynek aż osiem nowości. Jedną z nich jest odświeżony Superb. Sprawdzamy, co uległo zmianie.

Przeczytaj pozostałe 11 artykułów o Skoda Superb

Skoda Superb na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda SuperbautoWcentrum - społeczność Skoda Superb

najwyższe oktanyAuta - Skoda Superb

Skoda Superb 53,82

Skoda Superb 46,77

Skoda Superb 80,54

Skoda Superb 57,52

Skoda Superb 41,36

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Superb

Dyplomata1961 30,16

aaddaamm86 30,00

WIESŁAW 66,49

MyPony 34,02

kstilger 98,47

murphy6 82,58

karwasz 30,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Superb

11111
11111 Szkoda, że termometr w brojlerze pokazuje temperaturę z dokładnością tylko do 0....
Zmiana koł na letnie
Zmiana koł na letnie Trochę pracy i już na letnich. Jak człowiek się dobrze namacha kluczem i lewarki...
Naprawa automatycznej skrzyni biegów
Naprawa automatycznej skrzyni biegów No i kiedyś musiało to nastąpić ! Przy 280 tys. poleciało sprzęgło hydrokinetycz...
Troche zabawy :)
Troche zabawy :) Sprawdzilem sobie jak wyglada moje autko od strony osiagow wykorzystujac iPhone...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Superb

od 79 500 zł do 155 600

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (125 - 220 KM): 1.4 TSI, 2.0 TSI

 

Diesel (120 - 190 KM): 1.6 TDI, 2.0 TDI

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Skoda Superb
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Superb

Skoda Superb 2.0 TDI 190KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

radio / CD
podgrzewane fotele
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

137 600

Zobacz ofertę Skoda Superb 2.0 TDI 190KM - 4 drzwiowy sedan
 

Skoda Superb najczęściej porównywane z:

Volvo V60
2.0 D3 DRIVE-E (150 KM)
Audi A6
3.0 TDI clean diesel (320 KM)
Volvo V70
2.0 T5 DRIVE-E (245 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volvo S60 Momentum Volvo S60 Momentum
Rocznik: 2010. Przebieg: 108 060 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 56 400 zł
Volvo S60 Kinetic Volvo S60 Kinetic
Rocznik: 2011. Przebieg: 96 372 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 69 900 zł

Ocena auta Skoda Superb

Wybrane opinie

Skoda Superb Sedan 1.9 TDI PD (131 KM)

Głośny ale mocny, dynamiczny i oszczędny silnik. Przestronne wnętrze. Rzeczywiście auto nie jest super wyciszone, ale tak jest w bardzo wielu innych markach. Wskazywanie na inne doskonał marki aut wskazuje nie zawsze ale bardzo często na konkurencję dla której każdy chwyt jest dozwolony. Autoryzowany serwis w stosunku do wielu innych aut podobnej klasy jest naprawdę stosunkowo tani. Niestety, jeśli ktoś nie dba o terminowe wykonanie przeglądów a do zbiornika wlewa olej opałowy lub napędowy ,,importowany zza wschodniej granicy", przeglądy i naprawy wykonuje u kolegi w garażu - skutki takie, jak co niektórzy opisują. Precyzyjna skrzynia biegów. Pomimo, że bardzo często ,,brakuje" szóstego biegu, autem jeżdzi się naprawdę wspaniale. Wbrew niektórym bardzo złym opiniom o tym aucie, uważam, że może nie jest doskonałe /proszę o wskazanie takiego za te pieniądze/ ale jest bardzo dobre. Warto, aby opinie o aucie pisał jego posiadacz a nie ktoś, kto być może widział je na ulicy. Kilka z opinii wskazuje...

dodał: Janusz
Skoda Superb Sedan 1.9 TDI PD (131 KM)

Kupiłem "przypadkiem" w 2006 rocznik 2004 tzw testowy (jazda testowa w salonach) z przebiegiem 11000 km. Przesiadłem się z Octavii 1,6 benzyna - bardzo ją lubiłem, była bezawaryjna ale jak chciałem depnąć to musiałem wcześniej zrobić sobie " plan deptania" bo inaczej można było wypchać podłogę pod gazem -straszny był muł (75KM). Wsiadłem do Superba 1,9 TDI (ok 130-140 KM) i aż mi się gęba uśmiechnęła. Po prostu miodzio. Fakt ma turbodziurę do 2000 obr/min, ale powyżej czuć jak wciska. Na początku nie mogłem się przyzwyczaić, gasła mi na skrzyżowaniach - nie słyszałem silnika no i ta turbodziura. Miejsca w środku po pachy - z czego najlepiej chyba tym na tylnym fotelu. Gdybym chciał kupić używkę to za te pieniądze miałbym ekstra furkę. Ale oglądałem i Passata i Mersia i Forda a nawet jkiegoś śmiesznego Ssangyonga - żaden nie miał tyle miejsca w środku, a ksenony, klima i inne tylko w opcji za dopłatą (niemałą). Lubię ten samochód bo ma klasyczną linię, jest w miarę tani w utrzymaniu,...

dodał: m29
Skoda Superb Sedan 2.8 (193 KM)

Naprawde super(b) autko!!! pokazcie mi samochod za 130tys zl ktory bedzie mial prawie 200KM, automatyczna klime, czujnik cofania,6xairbag, elektryczne szyby, radio z kompaktem(naprawde dobre),podgrzewane fotele + tylnia kanapa tez!!!! klimatyzowany schowek pasazera i podlokietnik kierowcy, parasolke w tylnich drzwiach z odplyawem wody na zewnatrz, system przytlumionego oswietlenia wnetrza, bi-ksenony, podgrzewane dysze spryskiwaczy reflektorow!, oswietlenie przestrzenie wokol drzwi-lampki w lusterkach, elektrycznie rozkladany fotel pasazera z tylniej kanapy(mozna wtedy rozlozyc naogi ), czujnik deszczu i troche jeszcze..... HMMMMM!!!!!!!???? no prosze? takim autkiem bez kompleksow poruszalem sie po brukseli....(choc w maluchu tez bym kompleksow nie mial).... naprawde ekstra samochod, ze swietnymi silnikami, super wyposazeniem i naprawde swietnie skalkuklowana cena!!!! polecam goraco!!!! dodatkowym plusem jest jak narazie niepopularnosc w wsrod zlodzieji!

dodał: pietruszek@yahoo.com
Skoda Superb Sedan 2.5 V6 TDI (155 KM)

Fatalna deska, wiekszego prymitywizmu już chyba nie mozna wymysleć. Tragiczne radio i CD, Od czasów TRAMPA nie miałem gorszego radia w samochodzie, CD nie odgrywa wszystkich płyt (oryginalnych). Spryskiwacze szyby zespolone (bez sensu) ze spryskiwaczami reflektorów. Źle działający czujnik deszczu. Skoda zaproponowała mi nową oponę Bridgestone (którą musiałem wymienić) za... 2500 PLN !!! W porównaniu z innymi producentami, Skoda nie interesuje sie praktycznie posiadaczami ich samochodów. Wiem, bo mam "w rodzinie" Fiata i Mitsubihi. Ostatnio dostałem od Skody piękny (naprawdę) folder, w którym proponują mi kupno nowego Superba. A jeżeli nie kupię, to może przynajmniej przyprowadzę im Klienta na taki samochód. A w nagrode dostanę..UWAGA!!...całe 250 PLN (nic sie z zerami nie pomyliłem) w postaci bonów na paliwo... Wymyślił to chyba taki sam prymityw, co pocił sie nad wygladem deski rozdzielczej..

dodał: wstech@onet.pl
Skoda Superb Sedan 1.9 TDI PD (131 KM)

Świetne auto. Na początku też nie byłem przekonany do znaczka Skody na kierownicy ponieważ miałem styczność tylko z Octavią i Fabią ale to jest auto z całkiem innej półki. Świetnie się nim jeździ i do tego niewiarygodnie komfortowo. Samochód świetnie się prezentuje. Do tego wyposażenie bardzo umila użytkowanie: - automatyczna klimatyzacja - beżowa skórzana tapicerka - wbudowana nawigacja z ekranem 5 cali połączona z systemem audio i zmieniarką płyt - podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele z pamięcią 3 ustawień - czujnik deszczu - pełna elektryka (automatycznie składane lusterka) i wiele wiele innych mniejszych ułatwień. Miałem okazje jeździć Audi A6 i BMW 7 i naprawdę auto robi dużo lepsze wrażenie.

dodał: ptk

Galerie Skoda Superb

Skoda Superb II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM - galeria redakcyjna Skoda Superb 2.0 TDI Elegance  04.2006 - galeria redakcyjna Skoda Superb Kombi 4x4 Skoda Superb 2.0 TDI  18.05.2006 - galeria redakcyjna Skoda Superb 2.0 TDI Elegance  06.2006 - galeria redakcyjna Skoda Superb II Combi Facelifting Laurin & Klement (2014) Skoda Superb II Skoda Superb II Facelifting Laurin & Klement (2014) Skoda Superb 2.0 TDI  08.05.2006 - galeria redakcyjna Skoda Superb 2.8 V6 Tiptronic - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Superb

  • 1.
  • 4,50 Skoda Superb I 1.8 T (150KM) 2005r.
    dodał: Akluko, 06.05.2010

    1.8T z założenia kupiony do zagazowania. Instalacja dedykowana do samochodów do 200KM i słusznie bo po założeniu chipa ma 180KM i jeździ super. W trasie spalanie przy prędkości 100-110 km/h potrafi spaść do 9litrów, w mieście 12,5 to jest naprawdę standard. Przy tak dużym samochodzie i autentycznie żadnych problemów od roku szczerze polecam.

  • 2.
  • 4,50 Skoda Superb I 2.0 (115KM) 2008r.
    dodał: Stanisław M, 16.10.2014

    Płynna,bezproblemowa jazda,trzecia skoda montowana w tym warsztacie.Spalanie w zależności od stacji,ale najlepsze na Bliskiej,prawie 1 do 1. Polecam

  • 3.
  • 5,00 Skoda Superb II 1.8 TSI (160KM) 2008r.
    dodał: skoda, 21.03.2010

    czekałem prawie półroku na instalację , ale teraz mogę tylko się śmiać z tych , którzy muszą tankować 98 pb.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Superb I 2.0 (115KM) 2007r.
    dodał: Barti, 18.03.2013

    Bardzo porządny montaż.Mechanicy w serwisie skody powiedzieli ,ze wygląda jak fabryczny

  • 5.
  • 5,00 Skoda Superb II 1.8 TSI (160KM) 2008r.
    dodał: skub, 12.06.2009
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Superb

Skoda Superb

110 komentarzy

90 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Adamek~Adamek

Kolego, pierwszą rzeczą jaką zrobiłem po zakupie Skody, to wymieniłem kierownicę na skórzaną koszt 180 zł

~buggys~buggys

Witam
mam Superba po lifcie 2008r, 1,8tsi 213 tys. km
Spalanie do 8L/ jazda mieszana
Wymieniłem łańcuch rozrządu bo tak się naciągnął że uderzał o obudowę (okazało się że o 1,5cm)
ostatnio przy 185 tys (wymiana tylnego wahacza w prawym kole)
przy 190 tys (malowanie maski- lakier złuszczył się z przodu maski)
przy 210 tys (wymiana amortyzatorów z tyłu)
I na razie tyle.
Z auta jestem zadowolony niesamowicie
Problem jest tylko w zimie, nawet przy -2'C zamarza klamka drzwi od strony kierowcy i trzeba otwierać przez pasażera lub z kluczyka;/-- zdarzyło się wam coś takiego??
PS. Właśnie mam zamówionego Superba KOMBI 2,0 TSI DSG Elegance- dobry wybór??

~loko~loko

Zróbcie sobie u dermatologa testy naskórkowe wykrywające uczulenie kontaktowe na akrylany.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
38 014
Przejechany dystans
234 693 887 km
Zatankowanego paliwa
1 236 102 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 892
Wydanych pieniędzy
1 405 913 zł
Średnie wydatki na auto
1 147 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 742
Wydanych pieniędzy
2 542 999 zł
Średnie wydatki na auto
2 074 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 226)

Testy zderzeniowe Skoda Superb

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Superb przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Superb 2.0TDI 'Ambition', LHD
2009

Skoda Superb
Skoda Superb 2.0TDI ´Ambition´

Skoda Superb
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Superb

Na podstawie 374 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Arturo_25, dodano: 14.02.2012 23:35

W ruchu miejskim, mimo że nie oszczędzam silnika nigdy nie przekracza 9 litrów. Ceny przeglądów oraz dostępność zamienników z grupy samochodów VW czyni te kombi naprawdę optymalnym pod względem kosztów. Jednym słowem dla każdego coś miłego. Serwisujesz w ASO - płacisz sporo ale taniej niż w VW lub masz swój warsztat i korzystając z zamienników oszczędzasz jeszcze bardziej :)

pełny raport Skoda Kombi 1.8 TSI

autor: Rysiek, dodano: 05.03.2010 12:26

Niskie zużycie paliwa średnio 6 litrów na 100 km .Jezdze normalnie w granicach 100 -160 po miescie wiadomo wolniej;)Przy dynamicznej jezdzie na wysokich obrotach komputer pokazuje spalanie nawet i 12 litrow;) Na trasie gdy wbiłem 6 bieg przy 130 potrafił i zejsc na 4.5 litra

pełny raport Skoda Sedan 2.0 TDI CR DPF

autor: Krzysztof, dodano: 08.11.2010 10:06

Duże korki - spalanie 11l (chwilami na krótkich trasach nawet i 15l), pali dużo przy ruszaniu i przyspieszaniu. Bez korków po mieście można zejść nawet do 8l z tempomatem. Minimalnie na trasie Gdynia - Warszawa spalił mi 7.6l (prędkość około 90-110 na GPS + trochę wyprzedzania). Jakby jechać 70-80 to można zejść poniżej 7l. Na autostradzie przy 140 na GPS pali 11l.

pełny raport Skoda Sedan 1.8 T
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Skoda Superb

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Superb

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Superb
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Superb II 2.0 TDI CR DPF 170KM
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Superb II 2.0 TDI CR DPF 140KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Superb, oglądali także