Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Superb

Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), umiejscawiany również na granicy segmentów D i E. Jego produkcja rozpoczęła się w 2001 roku. Swoją nazwą i specyfiką nawiązuje do przedwojennego modelu 640 Superb (lata 1934-1942), jednego z najbardziej luksusowych limuzyn w historii Skody. Współczesny Superb to również flagowy model w ofercie czeskiej marki. Obecnie na rynku dostępna jest jego druga generacja tego samochodu. Dotychczas Skoda sprzedała ponad 140 tysięcy egzemplarzy Superb.

Generacje Skoda Superb

  • Wybierz generację: Skoda Superb II (2008 - teraz)
    Skoda Superb II
    Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - prawy przedni reflektor - włączony Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - prawy tylny reflektor - wyłączony Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - lewy przedni reflektor - włączony Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - kokpit Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza Skoda Superb II Sedan 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna - listwa progowa

    Skoda Superb II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja Superb (oznaczenie B6) debiutowała na rynku w 2008 roku. Nowy model odróżnia się od swojego poprzednika nie tylko większymi rozmiarami, ale i nową, bardziej wyrazistą, elegancką stylistyką. Superb II zbudowano...

    więcej o Skoda Superb II

  • Wybierz generację: Skoda Superb I (2001 - 2008)
    Skoda Superb I

    Skoda Superb I

    Pierwsza generacja Superb (oznaczenie B5) produkowana w latach 2001-2008. Model nawiązywał do przedwojennej, luksusowej limuzyny o tej samej nazwie i wypełnił lukę w segmencie E, nieobsadzonym dotąd przez Skodę. Superb bazuje na prototypie Montreux z...

    więcej o Skoda Superb I

Superb II

Opinie na temat atrakcyjności stylistycznej Superba są podzielone. Jedni mówią, że prezentuje się dostojnie i elegancko niczym limuzyny z najwyższej półki. Drudzy zaś twierdzą, że wygląda ociężale, a w wersji sedan – za sprawą udziwnionej linii okien, szerokich słupków C i nietypowych lamp tylnych – nieco pokracznie. Obie grupy mają trochę racji, jednak ostatecznie wygląd to i tak kwestia indywidualnych upodobań. A o gustach nie zamierzamy dyskutować, zamiast tego zajrzymy pod nadwozie.

Ale również po zaglądnięciu do środka musimy powiedzieć trzy słowa o designie – a powiemy jedynie tyle, że kokpit jest na tyle konserwatywny i pozbawiony jakichkolwiek stylistycznych „smaczków”, że trudno rozpoznać, iż siedzimy w nowoczesnym aucie. Komu to jednak nie przeszkadza, ten zajmując miejsce kierowcy powinien poczuć się wyśmienicie. Projektantom wnętrza do perfekcji udało się dopracować pozycję za „kółkiem”, ergonomię obsługi, czytelność wskaźników, jak też widoczność na zewnątrz. Aby nie zepsuć idealnego obrazu, postarano się jeszcze o wysokogatunkowe tworzywa wykończeniowe oraz solidny montaż poszczególnych detali.

Jeśli myślicie, że to koniec walorów kabiny pasażerskiej, to znaczy, że jesteście w dużym błędzie. Kolejny z atutów jest jednocześnie jedną z najważniejszych cech całego auta. A mowa o przestronności – podczas, gdy na przednich fotelach miejsca jest po prostu bardzo dużo, tylna kanapa oferuje przestrzeń, o której mogą tylko pomarzyć konkurencyjne modele. Powiemy więcej, w tej kwestii Superb depcze po piętach samemu Mercedesowi klasy S, i to w wersji przedłużonej! Ok, ale czy w takim razie zostało w ogóle miejsce na bagaż? Zdecydowanie tak! Także w kwestii pojemności kufra czeskie auto posyła swoich konkurentów na łopatki. Zresztą nie tylko obszerność jest zaletą bagażnika – jego funkcjonalność podnoszą zarówno regularne kształty, jak i łatwy dostęp (w tym miejscu wspomnieć trzeba, że 4-drzwiowy model może być otwierany dwójnasób – jak klasyczny sedan lub niczym liftback, razem z szybą).

Flagowa limuzyna Skody swoje waży, ale dzięki staraniom inżynierów nie prowadzi się ociężale. Wręcz przeciwnie – przyczepnością podczas pokonywania zakrętów oraz precyzją przenoszenia ruchów kierownicą na koła auto góruje nad wieloma rywalami. Ustępuje im za to w innej kwestii – aby zagwarantować stabilne zachowanie się na łukach, konstruktorzy opatrzyli zawieszenie w twarde nastawy, co niekorzystnie wpłynęło na skuteczność resorowania. Poprawić przydałoby się ponadto wydajność układu hamulcowego.

Nie da się ukryć – Superbowi brakuje prestiżu. Choć to świetne auto pod wieloma względami, dla niektórych po prostu nie ma racji bytu. Dlaczego? Znaczek Skody widniejący na grillu informuje, że mamy do czynienia z produktem „taniej” marki, co nijak pasuje do wizerunku limuzyny. Ale ma to też swoje zalety – samochód oferowany jest w atrakcyjnych cenach, a na dodatek jest całkiem bogato wyposażony. Co ważne, niezły standard wyposażenia połączono z długą listą dodatków.

Superb I

Jeśli szukasz limuzyny, która nie afiszuje się wśród tłumu, zapewniając maksimum dyskrecji, to znaczy, że Superb jest dla Ciebie. Co najważniejsze, mimo znaczka Skody to najprawdziwsze auto klasy wyższej - z gigantyczną ilością miejsca dla pasażerów (zwłaszcza na tylnej kanapie!), komfortowymi fotelami oraz luksusowym wyposażeniem. Podobnie jak nadwozie, miejsce pracy kierowcy zostało zaprojektowane bardzo zachowawczo. Na szczęście, niedostatki w stylu nadrabia ono czytelnością i ergonomią obsługi. Kokpit został wykonany z niezłych materiałów, ale z przełączników błyskawicznie schodzi farba.

Czeski sedan oparty został na Volkswagenie Passacie B5 i właśnie z niego przejął większość podzespołów. Wśród nich znalazło się zawieszenie, które udanie łączy właściwości trakcyjne z komfortem jazdy, a także silniki, z których odradzić możemy jedynie diesle 2.0 TDI oraz 2.5 V6 TDI, narażające właściciela na drogie w usunięciu awarie. Pozostałe jednostki okazują się mało kłopotliwe, a benzynowa wersja 1.8T i wysokoprężna 1.9 TDI dodatkowo świetnie łączą dynamikę z niewygórowanym spalaniem.

W ślad za swoim niemieckim "dawcą organów", Skoda Superb I. generacji to samochód, który psuje się raczej sporadycznie, a jego naprawy nie należą do kosztownych (prócz wspomnianych usterek większych diesli oraz uszkodzeń skomplikowanego i przeciętnie trwałego zawieszenia przedniego). Czesi nie uniknęli jednak niedociągnięć - karoserie aut sprzed liftingu potrafią korodować, a elektryka miewa swoje "humory". Pomijając elementy blacharskie, części zamienne są tanie i łatwo dostępne, co w połączeniu z niską ceną zakupu samego auta (emblemat na grillu robi swoje) zapewnia niewygórowane koszty.

Komentarze redakcji

Powagosław: Hasło „limuzyna z Czech” dziś brzmi obco, ale Skoda jeszcze długo przed erą pozytywistycznej pracy na rzecz zjednoczonych ludów Europy Wschodniej i jeszcze dłużej przed erą Volkswagena, słynęła z luksusowych aut. Superb to nie Bentley, nawet nie Passat, ale jest zbyt solidny, elegancki i tani zarazem, by go lekceważyć.
Luzacjusz: Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o VW Passacie, a boicie się zapytać lub po prostu was nie stać. Ja doceniam to auto. Tylko czemu nie nazywa się ono Skoda Uslechtila, albo Skoda Vyborna? Znaczy to samo, co Superb, czy jak kto woli: „Znakomity/a”, a brzmi jakoś bardziej swojsko.

Silniki Skoda Superb

Skoda Superb II - jaki silnik wybrać?

W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.

Publikacje o Skoda Superb

Skoda Superb II Combi 2.0 TDI - triumf kompromisów
 
Nasz test Skoda Superb II Combi 2.0 TDI 170 KM

Kupno samochodu, bez znaczenia czy jest to auto nowe, czy też używane, zawsze wiąże się z dość bolesną walką z kompromisami. Bez znaczenia, czy mamy do wydania 10, 50 czy też 200 tysięcy, zawsze musimy zrezygnować z kilku ważnych cech. Jeśli chcemy auta sportowego, zapomnijmy o komforcie i funkcjonalności....

Skoda Superb Kombi 1.8TSI DSG - z delikatnym makijażem
 
Nasz test Skoda Superb Kombi 1.8TSI 160 KM DSG

Mógłbym śmiało uznać się za laika w dziedzinie makijażu - jestem facetem, więc to dość oczywiste. No dobrze, może wiem czym jest puder, albo tusz do rzęs, ale nie wdaję się w żadne dyskusje na ten temat. Co innego, gdy producent przygotuje dla swoich klientów samochód, który wydaje się wersją z przypudrowanym...

Skoda Superb - poprawianie dobrego
 
Nasz test Skoda Superb

W bieżącym roku Skoda ma dużo pracy. Zamierza wprowadzić na rynek aż osiem nowości. Jedną z nich jest odświeżony Superb. Sprawdzamy, co uległo zmianie.

Skoda Superb - stereotyp usunięty
 
Nasz test Skoda Superb – stereotyp usunięty

Jeszcze w latach 90' ubiegłego wieku Skoda miała łatkę taniego auta dla ludu. Ponadto w pokoleniu Favorit - niezbyt trwałego. Małżeństwo z Volkswagenem poprawiło opinię na temat czeskich aut, a producent zaczął mierzyć coraz wyżej i wyżej... aż w końcu uderzył do świata limuzyn. Jaka jest Skoda Superb...

Czeski towar "premium" - Skoda Superb
 
Nasz test Skoda Superb 2.0 TDI, 170 KM

W 2008 roku, gdy Fabia na dobre zadomowiła się na naszych drogach, a Octavia biła rekordy sprzedaży, odświeżono najdroższy model w ofercie czeskiego producenta. Z kraju kojarzącego się z piwem i Vaclavem Havlem przyjechał towar marki Skoda z kategorii "premium eksport". Skoda Superb, bo o...

Przeczytaj pozostałe 9 artykułów o Skoda Superb

Skoda Superb na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda SuperbautoWcentrum - społeczność Skoda Superb

najwyższe oktanyAuta - Skoda Superb

Skoda Superb 63,31

Skoda Superb Igiełka 61,05

Skoda Superb 53,82

Skoda Superb 39,71

Skoda Superb 2.5 TDI V6 Automat 76,17

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Superb

jakub8881 30,17

max164 30,15

karwasz 30,07

Dyplomata1961 30,38

zbyszekruba 30,15

goldkrystian 30,00

aaddaamm86 30,00

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Skoda Superb

Słonce, wosk i polerka
Słonce, wosk i polerka Kozystając z pięknej pogody postanowiłem zafundowac Suśni weekendową kosmetyke w...
Troche zabawy :)
Troche zabawy :) Sprawdzilem sobie jak wyglada moje autko od strony osiagow wykorzystujac iPhone...
Brojler w Szklanej Pułapce
Brojler w Szklanej Pułapce Mały niedzielny wyjazd do Drezna do Gläserne Manufaktur VW (Automobilmanufaktur ...
Poważna usterka po zimie i trochę kosmetyki .
Poważna usterka po zimie i trochę kosmetyki . W bieżącym tygodniu pierwszy raz w tym roku zapragnąłem załączyć klimatyzację j...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Skoda Superb

od 79 700 zł do 189 450

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (125 - 260 KM): 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI, 3.6 FSI, 3.6 FSI 4x4

 

Diesel (105 - 170 KM): 1.6 TDI CR DPF, 2.0 TDI CR DPF, 2.0 TDI CR DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa, 7-stopniowa
Katalog nowych aut Skoda Superb
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Superb

Skoda Superb 1.8 TSI 160KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
klimatyzacja
czujnik parkowania
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet FRESH dla wersji Active - 4 200
Pakiet sportowy - 1 900
Pakiet na bezdroża - 1 200

Cena katalogowa

86 550

Zobacz ofertę Skoda Superb 1.8 TSI 160KM - 4 drzwiowy sedan
 

Skoda Superb najczęściej porównywane z:

Volvo V70
2.4 D5 (215 KM)
Volvo V60
2.4 D5 (215 KM)
Volvo V60
2.4 D5 (215 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Volvo S60 Momentum D3 Volvo S60 Momentum D3
Rocznik: 2011. Przebieg: 117 500 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 59 900 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Volvo V60 Summum Volvo V60 Summum
Rocznik: 2011. Przebieg: 141 224 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 63 900 zł 63 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Superb

Wybrane opinie

Skoda Superb Sedan 1.9 TDI PD (131 KM)

Głośny ale mocny, dynamiczny i oszczędny silnik. Przestronne wnętrze. Rzeczywiście auto nie jest super wyciszone, ale tak jest w bardzo wielu innych markach. Wskazywanie na inne doskonał marki aut wskazuje nie zawsze ale bardzo często na konkurencję dla której każdy chwyt jest dozwolony. Autoryzowany serwis w stosunku do wielu innych aut podobnej klasy jest naprawdę stosunkowo tani. Niestety, jeśli ktoś nie dba o terminowe wykonanie przeglądów a do zbiornika wlewa olej opałowy lub napędowy ,,importowany zza wschodniej granicy", przeglądy i naprawy wykonuje u kolegi w garażu - skutki takie, jak co niektórzy opisują. Precyzyjna skrzynia biegów. Pomimo, że bardzo często ,,brakuje" szóstego biegu, autem jeżdzi się naprawdę wspaniale. Wbrew niektórym bardzo złym opiniom o tym aucie, uważam, że może nie jest doskonałe /proszę o wskazanie takiego za te pieniądze/ ale jest bardzo dobre. Warto, aby opinie o aucie pisał jego posiadacz a nie ktoś, kto być może widział je na ulicy. Kilka z opinii wskazuje...

dodał: Janusz
Skoda Superb Sedan 1.9 TDI PD (131 KM)

Kupiłem "przypadkiem" w 2006 rocznik 2004 tzw testowy (jazda testowa w salonach) z przebiegiem 11000 km. Przesiadłem się z Octavii 1,6 benzyna - bardzo ją lubiłem, była bezawaryjna ale jak chciałem depnąć to musiałem wcześniej zrobić sobie " plan deptania" bo inaczej można było wypchać podłogę pod gazem -straszny był muł (75KM). Wsiadłem do Superba 1,9 TDI (ok 130-140 KM) i aż mi się gęba uśmiechnęła. Po prostu miodzio. Fakt ma turbodziurę do 2000 obr/min, ale powyżej czuć jak wciska. Na początku nie mogłem się przyzwyczaić, gasła mi na skrzyżowaniach - nie słyszałem silnika no i ta turbodziura. Miejsca w środku po pachy - z czego najlepiej chyba tym na tylnym fotelu. Gdybym chciał kupić używkę to za te pieniądze miałbym ekstra furkę. Ale oglądałem i Passata i Mersia i Forda a nawet jkiegoś śmiesznego Ssangyonga - żaden nie miał tyle miejsca w środku, a ksenony, klima i inne tylko w opcji za dopłatą (niemałą). Lubię ten samochód bo ma klasyczną linię, jest w miarę tani w utrzymaniu,...

dodał: m29
Skoda Superb Sedan 2.8 (193 KM)

Naprawde super(b) autko!!! pokazcie mi samochod za 130tys zl ktory bedzie mial prawie 200KM, automatyczna klime, czujnik cofania,6xairbag, elektryczne szyby, radio z kompaktem(naprawde dobre),podgrzewane fotele + tylnia kanapa tez!!!! klimatyzowany schowek pasazera i podlokietnik kierowcy, parasolke w tylnich drzwiach z odplyawem wody na zewnatrz, system przytlumionego oswietlenia wnetrza, bi-ksenony, podgrzewane dysze spryskiwaczy reflektorow!, oswietlenie przestrzenie wokol drzwi-lampki w lusterkach, elektrycznie rozkladany fotel pasazera z tylniej kanapy(mozna wtedy rozlozyc naogi ), czujnik deszczu i troche jeszcze..... HMMMMM!!!!!!!???? no prosze? takim autkiem bez kompleksow poruszalem sie po brukseli....(choc w maluchu tez bym kompleksow nie mial).... naprawde ekstra samochod, ze swietnymi silnikami, super wyposazeniem i naprawde swietnie skalkuklowana cena!!!! polecam goraco!!!! dodatkowym plusem jest jak narazie niepopularnosc w wsrod zlodzieji!

dodał: pietruszek@yahoo.com
Skoda Superb Sedan 2.5 V6 TDI (155 KM)

Fatalna deska, wiekszego prymitywizmu już chyba nie mozna wymysleć. Tragiczne radio i CD, Od czasów TRAMPA nie miałem gorszego radia w samochodzie, CD nie odgrywa wszystkich płyt (oryginalnych). Spryskiwacze szyby zespolone (bez sensu) ze spryskiwaczami reflektorów. Źle działający czujnik deszczu. Skoda zaproponowała mi nową oponę Bridgestone (którą musiałem wymienić) za... 2500 PLN !!! W porównaniu z innymi producentami, Skoda nie interesuje sie praktycznie posiadaczami ich samochodów. Wiem, bo mam "w rodzinie" Fiata i Mitsubihi. Ostatnio dostałem od Skody piękny (naprawdę) folder, w którym proponują mi kupno nowego Superba. A jeżeli nie kupię, to może przynajmniej przyprowadzę im Klienta na taki samochód. A w nagrode dostanę..UWAGA!!...całe 250 PLN (nic sie z zerami nie pomyliłem) w postaci bonów na paliwo... Wymyślił to chyba taki sam prymityw, co pocił sie nad wygladem deski rozdzielczej..

dodał: wstech@onet.pl
Skoda Superb Sedan 1.9 TDI PD (131 KM)

Świetne auto. Na początku też nie byłem przekonany do znaczka Skody na kierownicy ponieważ miałem styczność tylko z Octavią i Fabią ale to jest auto z całkiem innej półki. Świetnie się nim jeździ i do tego niewiarygodnie komfortowo. Samochód świetnie się prezentuje. Do tego wyposażenie bardzo umila użytkowanie: - automatyczna klimatyzacja - beżowa skórzana tapicerka - wbudowana nawigacja z ekranem 5 cali połączona z systemem audio i zmieniarką płyt - podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele z pamięcią 3 ustawień - czujnik deszczu - pełna elektryka (automatycznie składane lusterka) i wiele wiele innych mniejszych ułatwień. Miałem okazje jeździć Audi A6 i BMW 7 i naprawdę auto robi dużo lepsze wrażenie.

dodał: ptk

Galerie Skoda Superb

Skoda Superb Kombi 4x4 Skoda Superb II Kombi Facelifting 1.8 TSI 160KM - galeria redakcyjna Skoda Superb 2.0 TDI  18.05.2006 - galeria redakcyjna Skoda Superb 2.8 V6 Tiptronic - galeria redakcyjna Skoda Superb II Facelifting Laurin & Klement (2014) Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM - galeria redakcyjna Skoda Superb II Sedan Laurin&Klement 2.0 TSI 200KM - galeria redakcyjna Skoda Superb II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 170KM - galeria redakcyjna Skoda Superb 2007 Skoda Superb 2.0 TDI Elegance  04.2006 - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Skoda

Opinie o instalacji LPG

Skoda Superb

  • 1.
  • 4,50 Skoda Superb I 1.8 T (150KM) 2005r.
    dodał: Akluko, 06.05.2010

    1.8T z założenia kupiony do zagazowania. Instalacja dedykowana do samochodów do 200KM i słusznie bo po założeniu chipa ma 180KM i jeździ super. W trasie spalanie przy prędkości 100-110 km/h potrafi spaść do 9litrów, w mieście 12,5 to jest naprawdę standard. Przy tak dużym samochodzie i autentycznie żadnych problemów od roku szczerze polecam.

  • 2.
  • 4,50 Skoda Superb I 2.0 (115KM) 2008r.
    dodał: Stanisław M, 16.10.2014

    Płynna,bezproblemowa jazda,trzecia skoda montowana w tym warsztacie.Spalanie w zależności od stacji,ale najlepsze na Bliskiej,prawie 1 do 1. Polecam

  • 3.
  • 5,00 Skoda Superb II 1.8 TSI (160KM) 2008r.
    dodał: skoda, 21.03.2010

    czekałem prawie półroku na instalację , ale teraz mogę tylko się śmiać z tych , którzy muszą tankować 98 pb.

  • 4.
  • 5,00 Skoda Superb I 2.0 (115KM) 2007r.
    dodał: Barti, 18.03.2013

    Bardzo porządny montaż.Mechanicy w serwisie skody powiedzieli ,ze wygląda jak fabryczny

  • 5.
  • 5,00 Skoda Superb II 1.8 TSI (160KM) 2008r.
    dodał: skub, 12.06.2009
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Skoda Superb

Skoda Superb

110 komentarzy

90 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Adamek~Adamek

Kolego, pierwszą rzeczą jaką zrobiłem po zakupie Skody, to wymieniłem kierownicę na skórzaną koszt 180 zł

~buggys~buggys

Witam
mam Superba po lifcie 2008r, 1,8tsi 213 tys. km
Spalanie do 8L/ jazda mieszana
Wymieniłem łańcuch rozrządu bo tak się naciągnął że uderzał o obudowę (okazało się że o 1,5cm)
ostatnio przy 185 tys (wymiana tylnego wahacza w prawym kole)
przy 190 tys (malowanie maski- lakier złuszczył się z przodu maski)
przy 210 tys (wymiana amortyzatorów z tyłu)
I na razie tyle.
Z auta jestem zadowolony niesamowicie
Problem jest tylko w zimie, nawet przy -2'C zamarza klamka drzwi od strony kierowcy i trzeba otwierać przez pasażera lub z kluczyka;/-- zdarzyło się wam coś takiego??
PS. Właśnie mam zamówionego Superba KOMBI 2,0 TSI DSG Elegance- dobry wybór??

~loko~loko

Zróbcie sobie u dermatologa testy naskórkowe wykrywające uczulenie kontaktowe na akrylany.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
35 403
Przejechany dystans
22 384 621 km
Zatankowanego paliwa
1 158 426 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 670
Wydanych pieniędzy
1 313 765 zł
Średnie wydatki na auto
1 159 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
8 067
Wydanych pieniędzy
2 317 569 zł
Średnie wydatki na auto
2 044 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (1 134)

Testy zderzeniowe Skoda Superb

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Superb przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Superb 2.0TDI 'Ambition', LHD
2009

Skoda Superb
Skoda Superb 2.0TDI ´Ambition´

Skoda Superb
2008

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Superb

Na podstawie 366 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mcyl1@wp.pl, dodano: 25.06.2012 13:15

Autem jeżdżę od lutego tego roku. W tej chwili przejechane 8 tys. km. Zacznę od początku czyli dlaczego wziąłem akurat benzynę. Po pierwsze ceny ropy i benzynki w momencie zakupu były bardzo zbliżone, po drugie na forach straszyli filtrami cząstek stałych, że niedopracowane i się psują (może akurat nie w skodzie ale dmuchałem na zimne)poza tym ropniak był droższy o 10 tys, co również istotne na dłuższych trasach benzynka jest doskonale wyciszona także komfort super. Trochę poczytałem o docieraniu silnika w necie i zastosowałem te sugestie w moim przypadku. Powiem tylko tyle, że były one zupełnie inne niż sugeruje producent czyli delikatnie do 2 tys km). U mnie sprawdziło się to, że najważniejsze jest pierwsze przejechane 30 km. W skrócie jak już silnik osiągnie temperaturę pracy dajemy w palnik po obrotach oraz hamujemy biegiem, 10% takiej jazdy z całości. Po 2 tys. przejechanych średnio palił mi 7,4l a minimalne przy spokojnej jeździe do 90km - 6,3l. Oczywiście jest to silnik turbodoładowany i jak się zastrzega producent poziom oleju trzeba sprawdzać - u mnie wyjdzie około jednego litra dolewki na 10 tys. Wczoraj wracałem z Radziejowa w sumie Włocławek i Lipno po drodze, do domu 100km. Z ciekawości chciałem sprawdzić jak zmieniło się spalanie minimalne po dotarciu ( po tym jak pojawiła się news o fordzie mondeo w dieslu, który spalił poniżej 3l). Dodam tylko, że jechaliśmy w komplecie czyli dwie dorosłe i dwójka dzieci plus bagaże. Opon nie chciałem większych tzn. szerszych niż standard czyli 205mm ze względu na opory toczenia ( ciśnienie na poziomie 2,5 atmosfery czyli ciutke większe a i same opony CONTINENTAL SPORT CONTACT polecam. No więc uwaga średnia prędkość wyszła 65km/h, kilka razy mocniejsze wyprzedzanie, generalnie na budziku 90-95km/h trzymałem, odstępy od pojazdów przede mną i przede wszystkim hamowanie biegami, czasami luz, KOMPUTER POKAZAŁ 5,6L.Jak przyjechałem do domu sprawdziłem ile podaje producent i byłem w szoku. Także myślę, że technika jazdy, parametry silnika i opory toczenia są tutaj najistotniejsze. Jak widać można jeździć ekonomicznie a jednocześnie niekoniecznie jak emeryt.

pełny raport Skoda Kombi 1.8 TSI

autor: Kluko, dodano: 01.04.2009 22:15

No cóż - jak się chce mieć chipa to nie można liczyć na to że się ostro oszczędza. Od samego początku liczyłem się z instalką gazu - BRC zamyka wszystkie wątpliwości - po prostu nie czuć że się ma dodatkowe 42 litry LPG na pokładzie. Samochód cieżki, zwinny i nie można oczekiwać że będzie palił

pełny raport Skoda Sedan 1.8 T

autor: malypb, dodano: 20.08.2009 13:46

Jak na taki silnik i osiagi jest bardzo OK. Przy przebiegu ponizej 1500km srednia z trasy ok. 700km (w miare spokojna i plynna jazda bez przekraczania 140km/h (srednio na autostradach ok. 120km/h)) wyszla ok. 9.7l/100km. Po miescie (tez delikatna jazda) podchodzi do 10.5l/100km. Podejrzewam, ze jak zaczne troche bardziej dynamicznie jezdzic (czasami lubie) to skoczy do 11-12. Czyli nadal OK. W Volvo mam przy przebiegu 50tys srednia w okolicach 10l/100km.

pełny raport Skoda Sedan 3.6 FSI 4x4
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Skoda Superb

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Superb

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Superb
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Skoda Superb II 2.0 TDI CR DPF 170KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Superb, oglądali także