Szukaj

Informacje o Ssangyong Korando

Lata produkcji: 1988 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany w latach 1983-2006 oraz ponownie od roku 2010 Ssangyong Korando to kompaktowy crossover SUV należący do segmentu I. Pierwotnie samochód wytwarzała firma Geohwa, następnie Dong-A Motor, poprzednik SsangYonga. Generacja pierwsza modelu była mini SUV-em, modyfikacją Jeepa CJ-7. Począwszy od drugiej generacji Korando (rok 1996) auto zmieniło rozmiary na kompaktowe. W Polsce Ssangyong Korando funkcjonował pod marką Daewoo Korando i był w latach 1998-2000 produkowany w Lublinie. Czwarta generacja samochodu zadebiutowała w roku 2017. Nazwa Korando jest skrótem angielskiego zdania „Korea can do”, tj. „Korea potrafi”.
Powagosław

Nissan Qashqai. Sukces tego modelu i idący za tym potencjał rynku kompaktowych crossoverów działają na wyobraźnię. Korando wygląda na tyle poprawnie, że może ludzie nie będą pamiętać, z czym kojarzyły im się auta koreańskiej marki w przeszłości.

~Powagosław
Luzacjusz

Marka SsangYong do charyzmy kierowcy wiele nie dodaje, ale ci, których to nie dotyczy albo po prostu mają to gdzieś, byliby pewnie w stanie spojrzeć na to auto łaskawym okiem. Skoro może Dacia czy Suzuki, to czemu nie może SsangYong.

~Luzacjusz

Ssangyong Korando – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Ssangyong Korando

Liczba ocen: 45
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~Ziutek
SUV 2.0 e-XDi200 175KM 129kW
Ssangyong Korando III
Samochód bezawaryjny. Do tej pory poza normalnymi eksploatacyjnymi rzeczami nic nie trzeba było naprawiać i wymieniać. Raz po zatankowaniu diesla na Orlenie zimą (zawsze tankuję na Auchan i jest o.k.), musiałem wyczyścić filtr paliwa z wody (czynność banalnie prosta). A i ostatnio wymieniłem żarówkę- podświetlenie tablicy z tyłu. Kupiłem go jako nowy w 2013 za 100 tys. Najbogatsza wersja (napęd na 2 osie w automacie) i najlepiej wyposażona- inne suwy przy takim wyposażeniu były o jakieś 60 tys. droższe. W środku mimo lat nic nie trzeszczy i nie puka. Jedynie zawieszenie głośno reaguje na dziury (zawsze tak miał- twardo zestrojone zawieszenie). Jeżdżę często po gorszych drogach (jestem projektantem)- nigdy się nie zakopałem i nigdy mnie nie zawiódł. W zeszłym roku wykonałem mu porządną konserwację antykorozyjną. Muszę go "dojeździć" , bo ze względu na małą popularność i egzotykę marki nie opłaca się go sprzedać. Pali sporo- koło 10 litrów, ale motor jest przemapowany do 210 koni i 400Nm (no i automat oraz napędy). Kompletnie nie żałuję, auto zarobiło na siebie. W porównaniu do KIA Sportage III którą jeździłem i teraz jeżdżę Sportage IV (auta także absolutnie bezawaryjne- wymieniamy się nimi z żoną)- nie jest od nich gorsze. Za tę kasę warto kupić- oczywiście nowy. Lać i jeździć. Różnie o nich mówią- może miałem szczęście. Aha - olej (Motul) i filtry wymieniam co 10 tysięcy.
4,5
~Ryszard - Wrocław
Standard 2.3 i 16V 140KM 103kW
Ssangyong Korando II
Bardzo pozytywne auto. Na początku wahałem się czy kupić, ale ponieważ zawsze podobała mi się jego nietuzinkowość, zdecydowałem o zakupie – z perspektywy czasu to była świetna decyzja i Korando jeszcze trochę w naszym domu zostanie. Zaskakuje przede wszystkim żwawość silnika benzynowego, komfort zawieszenia i całkiem niezła precyzja prowadzenia. Trzeba mieć na uwadze, że to nie SUV a prawdziwe auto terenowe z czasów, gdy rzeczywiście takie auta były terenowe. Co ważne - w tym aspekcie bliżej mu do Land Cruisera niż do Samuraja. Całe auto przerosło nasze oczekiwania. KORANDO pochodzi od „KOrea cAN DO” i… udało im się.
4,4
~pjagod
SUV Facelifting 2.0 D 175KM 129kW
Ssangyong Korando III
Samochód zadziwia mnie do dziś. Kompletnie bezawaryjny i przyjazny dla kierowcy. Jeśli zaakceptujesz markę i nieco staromodny wygląd licznika odwdzięczy się tym co lubimy najbardziej- brakiem kłopotów. Zdecydowana poprawa w stosunku do wersji sprzed 2013- poprawiono wszystkie znane wady. zatem jeśli chcesz kupic nowy NIe czytaj opisów modeli do 2013. Wprowadzą Cie w błąd. Zwróć uwagę na duże różnice pomiędzy modelami. Mój 175KM ma automat i 4x4- on nie będzie ekonomiczny ale bardzo stabilny i mocny. Zresztą opisze różnicę poniżej.

Raporty spalania Ssangyong Korando

Liczba raportów: 55
Średnie spalanie dla Ssangyong Korando
8,7 – 10,3
l/100 km
6,2 – 11,2
l/100 km
9,0 – 15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
SUV Facelifting 2.0 D 175KM 129kW
Ssangyong Korando III
Diesel 175, 4x4 i AT pali sporo ale jest to porównywalnie do Kia i Hyunday 184 KM AT 4x4. Spalanie podobne do deklarowanego a le w optymalnych warunkach. Miasto: 1. Zima minus 20 , fotele podgrzewane włączone, szyby podgrzewane właczone , tryb WINTER. pierwsze kilometry do 13,5/100 2. Zima po rozgrzaniu silnika średnio 11/100 3. Zima jazda rozgrzanym silnikiem dłuższe dystanse- pzrestrzeganie przepisów i jazda ekonomiczna - 9,8l/100 4. Poza zimą - od 7,4 super ekonomicznie nocą do 11 dynamiczna jazda. POza miastem: 90 km/h trasa 2 pasmowa bez obciażenia minimalnie 4,7 średnio 5,3 120 kk/h 8,5 140 km/h 9,3 na autostradzie w 1- 2 osoby plus bagaże. Serwisy ok 1100.
9,0
Crossover 2.0 149KM 110kW
Ssangyong Korando IV
Spalanie na lpg w mieście dokładnie 485 km na 50 l lpg. Silnik z hydraulicznymi popychaczami czyli rewelacja jak na nowe auto. Lpg w salonie 3600 brutto. Dużo miejsca w środku dla wszystkich, bagażnik - da się przeżyć na wakacje latem wszyscy się zmieszczą. Polecam, może są ciekawsze marki w podobnej cenie ale nie znajdzie się tak dużego auta z fabrycznym lpg bez utraty gwarancji na terenie polski sprawdzałem wszędzie. materiały wykończeniowe super nic nie skrzypi .
9,2
Standard 2.3 i 16V 140KM 103kW
Ssangyong Korando II
Tu rewelacja - eksploatacja prosta, bo niewiele się dzieje, a silnik na łańcuchu rozrządu wymaga niewiele uwagi. Klocki hamulcowe, filtry cenowo jak w innych autach. Nie ma problemu z częściami. Co ważne – auto pali od 8-11l/100km – pozytywne zaskoczenie, tym bardziej, że wersje z dieslem nie palą mniej.
Ssangyong Korando