Szukaj

Informacje o Subaru Impreza II Kombi 2.0 i 16V 125KM 92kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Zaprezentowana w roku 2000, druga generacja Subaru Imprezy (oznaczonej symbolem GD) zyskała przeprojektowano od podstaw nadwozie auta. Model przezwano „bug-eye” (oczy robaka), za sprawą specyficznych, okrągłych reflektorów. Zmodernizowana w roku 2003 Impreza II, w której zastosowano nowe światła, została nazwana „teardrop” („łza”). W roku 2006 auto przeszło kolejny facelifting, po którym nową wersję nadwozia obdarzono mianem „hawkeye” („oko jastrzębia”). W roku 2007 produkcja Subaru Imprezy drugiej generacji została zakończona.
czytaj więcej
Powagosław
Kultowy samochód z ryczącym bokserem pod maską. Wciąż. Ale Impreza zerwała z wizerunkiem swoich poprzedników i dziś jest nijakim kompaktowym hatchbackiem dla masowego odbiorcy. ~Powagosław
Luzacjusz
Colin McRae przewraca się w grobie. A mnie przewraca się w żołądku. Nigdy bym nie pomyślał, że przyjdzie taki dzień, w którym Imprezę pomylę z Lanosem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Andrzej
Subaru Impreza II
Kombi 2.0 i 16V 125KM 92kW
Silnik bokser 2.0 125 KM radzi sobie nieźle z lekką konstrukcją auta.W niektórych sytuacjach na drodze (wyprzedzanie)przydało by się ze min 30 kucyków więcej, jednak kręcąc wysoko silnik można jeżdzić całkiem dynamicznie.Silnik płynnie i ochoczo wkręca się na obroty przy tym wydaje NAJPIĘKNIEJSZY ODGŁOS na świecie (myślę że każdy gdzieś na ulicy słyszał przemykającą IMPREZĘ :)Dodatkowy atut boksera to niskie położenie środka ciężkości co ma duży wpływ na trakcję. Jeśli chodzi o skrzynię biegów to w IMPREZIE jest średnio.Kiedy olej w skrzyni biegów jest zimny biegi wchodzą ciężko.Przy \"siłowej\" zmianie biegów pojawiają się zgrzyty, trzeba wypracować metodę zmiany biegów na dwa razy najpierw ok 70 proc. siły następnie ok 30 proc.Do płynnej i szybkiej redukcji (przy wysokich obrotach) proponuję zastosować między-gaz (wtedy nie szarpie sprzęgło)a po redukcji mamy wystarczająco mocy do zaplanowanych manewrów. Układ jezdny to najmocniejszy punkt auta. Stały napęd 4X4 w rozkładzie 50/50, który zapewnia doskonałą przyczepność w każdych warunkach.Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny i w każdych warunkach reaguje na najmniejszą korektę kierowcy .Zawieszenie jest sztywne ale dość komfortowe i nie męczy w codziennej eksploatacji ani w trasie Pozycja kierowcy jest nastawiona bardziej na sport niż na komfort ale chyba nikogo to nie dziwi.Fotele głębokie, dobrze trzymające w zakrętach.Jedynie kierownica mogła być mniejszej średnicy.Wszystkie przyrządy w zasięgu ręki. Jak na auto klasy C przestrzeń dla kierowcy i pasażerów jest zadowalająca. Auto na trasie pali ok 9,5 l/100. miasto ok 13 l/100. Ceny przeglądów w normie.Ceny napraw - nie wiem bo jeszcze nie było :)
4,0
~Pawel
Subaru Impreza II
Kombi 2.0 i 16V 125KM 92kW
Zakochałem się w tym samochodzie ze względu na przyczepność i odgłos silnika i zmiany biegów. Bardzo wygodne i dobrze wyciszone autko. Ale korozja dobierajaca się do auta i chociazby brak tylnich nadkoli, a do tego koszty napraw których zrobiłem dość sporo w ciągu ostatnich 2 lat to po prostu katastrofa. Samochód kupiłem w stanie idealnym a dolazylem do niego łącznie ponad 6000 na naprawy.
3,1
~Cezor
Subaru Impreza II
Kombi 2.0 i 16V 125KM 92kW
Jeśli masz w głowie zakup 15 letniego Subaru, przygotuj drugie tyle na serwis pozakupowy. Silnik jest jedną z mniej awaryjnych jednostek, jednak blachą to dramat w tym aucie.
Subaru Impreza II Kombi