Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Subaru Impreza

Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 1992 roku (w Europie od 1994 roku). W ofercie Subaru Impreza zastąpiła model Leone. Swoją popularność samochód zawdzięcza głównie sukcesom w Rajdowych Mistrzostwach Świata, w których zyskał status kultowego. Auto wielokrotnie nagradzane (m. in. tytuł Samochodu Roku 2000 wg. magazynu „Wheels”). Nazwa Impreza wywodzi się od włoskiego słowa „impresa”, który oznacza „osiągnięcie”. Obecnie na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu.

Generacje Subaru Impreza

  • Wybierz generację: Subaru Impreza III (2007 - 2013)
    Subaru Impreza III
    Subaru Impreza 2007 Hatchback - koło Subaru Impreza 2007 Hatchback - prawy tylny reflektor - wyłączony Subaru Impreza 2007 Hatchback - widok z przodu Subaru Impreza 2007 Hatchback - bagażnik Subaru Impreza 2007 Hatchback - panel sterowania lusterkami Subaru Impreza 2007 Hatchback - przycisk do uruchamiania silnika

    Subaru Impreza III

    Trzecia i najnowsza generacja Imprezy (oznaczenie GH) została zaprezentowana w 2007 roku. Ku ogromnemu zaskoczeniu, w Europie model debiutował w wersji hatchback (rozmiary zbliżone do poprzednika w wersji sedan). Tradycyjna odmiana sedan została przeznaczona...

    więcej o Subaru Impreza III

  • Wybierz generację: Subaru Impreza II (2000 - 2008)
    Subaru Impreza II

    Subaru Impreza II

    Druga generacja modelu (oznaczenie GD) debiutowała w 2000 roku. Nadwozie samochodu zostało zaprojektowane od podstaw. Ze względu na charakterystyczne okrągłe reflektory, Imprezę II nazywano „bug-eye” („oczy robaka”). W 2003 roku...

    więcej o Subaru Impreza II

  • Wybierz generację: Subaru Impreza I (1992 - 2000)
    Subaru Impreza I

    Subaru Impreza I

    Pierwsza generacja Imprezy (oznaczenie GC) produkowana w latach 1992-2000 jako następczyni modelu Leone. Według pierwotnych planów, auto miało nazywać się Loyale. Tradycyjnie dla marki Subaru, Impreza została wyposażona w silniki typu bokser. W 1997 roku...

    więcej o Subaru Impreza I

Wprowadzenie na rynek trzeciego wcielenia Imprezy było dla zagorzałych miłośników tego modelu istnym ciosem w serce. Dlaczego? Po pierwsze Subaru postanowiło wzbogacić gamę nadwoziową o pro-rodzinnego hatchbacka, a po drugie zafundowało autu bardzo kontrowersyjną stylistykę. Tą ostatnią cechuje się zwłaszcza pseudo-terenowa wersja XV, której tandetne plastikowe nakładki umieszczone wokół karoserii po dziś dzień są przedmiotem dyskusji. Całe szczęście, że w ramach upodabniania Imprezy do nudnych kompaktów nie zrezygnowano z hardcorowej wersji WRX STi ozdobionej z zewnątrz przeprojektowanymi zderzakami, poszerzonymi nadkolami czy maską z potężnym wlotem powietrza.

Zasilając ofertę Imprezy o 5-drzwiową wersję nadwoziową, Subaru podjęło atak na mocno obsadzony segment kompaktowych hatchbacków. Czy atak ten zakończył się powodzeniem? Zdecydowanie nie. Pod karoserią ukryto bowiem kabinę, której kilka zalet przyćmiewa cała masa wad. Z tych pierwszych wymienić należy wygodną pozycję za kierownicą, doskonałe fotele skutecznie podpierające ciało na zakrętach i zapewniające komfort na dłuższej trasie, a także płaską podłogę powstającą po złożeniu tylnej kanapy. Z tych drugich wskazać trzeba natomiast... Niestety, na opis niedociągnięć potrzeba osobnego akapitu.

Podstawowym problemem, na jaki zwracamy uwagę, oglądając wnętrze, okazuje się przestrzeń, a konkretnie jej niedostatek. Podczas gdy z przodu miejsca jest jeszcze wystarczająco, w drugim rzędzie wyraźnie czuć ciasnotę, zaś pojemność bagażnika trzeba uznać za co najwyżej przeciętną. To jednak nie koniec mankamentów, bo Impreza III proponuje nam również tworzywa wykończeniowe o nieprzyjemnej w dotyku fakturze i niedokładnym spasowaniu poszczególnych elementów. Do listy minusów trzeba zaliczyć również sam wygląd kokpitu, który wieje nudą i ewidentnie nie sprawia wrażenia nowoczesnego.

Prezencja nadwozia i projekt wnętrza niosą japońskiemu autu sporo niepochlebnych ocen, ale bohater naszego opisu rehabilituje się podczas jazdy. Kto kupuje ten model zachęcony opiniami o jego znakomitych właściwościach trakcyjnych, ten się nie zawiedzie. Dopracowany w najdrobniejszym szczególe stały napęd na cztery koła, precyzyjnie działający układ kierowniczy oraz dobrze zestrojone zawieszenie czynią z kompaktowego Subaru maszynę do dostarczania przyjemności z prowadzenia. Co więcej, w słabszych odmianach także komfort resorowania stoi na odpowiednim poziomie.

Gdyby nie kilka poważnych dolegliwości odmiany wysokoprężnej, lista typowych usterek Subaru Imprezy III. generacji świeciłaby pustkami - wybierając którąś z wersji benzynowych, kupujemy auto wzorcowo niezawodne, które warsztaty powinno odwiedzać tylko przy okazji rutynowych wymian. Wysoki stopień bezawaryjności nie oznacza niestety niskich kosztów eksploatacji - nie dość, że części zamienne są horrendalnie drogie, to jeszcze konstrukcja auta funduje mechanikom utrudniony serwis. Na rynku wtórnym kompakt spod znaku plejad nie kosztuje dużo, ale ofert odsprzedaży jest bardzo niewiele.

Komentarze redakcji

Powagosław: Kultowy samochód z ryczącym bokserem pod maską. Wciąż. Ale Impreza zerwała z wizerunkiem swoich poprzedników i dziś jest nijakim kompaktowym hatchbackiem dla masowego odbiorcy.
Luzacjusz: Colin McRae przewraca się w grobie. A mnie przewraca się w żołądku. Nigdy bym nie pomyślał, że przyjdzie taki dzień, w którym Imprezę pomylę z Lanosem.

Silniki Subaru Impreza

Subaru Impreza III - jaki silnik wybrać?

To klasyka! Ale spokojnie – to, że auto ma sportowe korzenie, to nie znaczy, że w każdej konfiguracji będzie wstrzykiwało wam adrenalinę do krwioobiegu. Najtańsza, choć i tak droga jednostka benzynowa ma 1.5l i 107KM. Impreza, która ma taki motor pod maską jest raczej spokojną „posiadówą” u znajomych, niż wulgarnym party kilka tysięcy kilometrów od domu. Zaczątkiem mocniejszych doznań jest 2-litrowy silnik o mocy 150KM – minimum godne uwagi w tym aucie. Mocniejsze jest już tylko 2.5l 230-300KM. Kosztuje straszne pieniądze, jak na auto kompaktowe, ale dzięki niskiemu środkowi ciężkości i dużej mocy jest po prostu genialne. Z drugiej strony jest też 2-litrowy diesel o mocy 150KM, też w układzie bokser – sławny, mocny i dynamiczny, ale niezbyt opłacalny w przypadku zakupu w salonie.

Publikacje o Subaru Impreza

Czy warto kupić: Subaru Impreza (od 2007 do 2013)

Japoński kompakt nie grzeszy urodą czy pojemnością bagażnika. Rekompensatę stanowi wysoka trwałość, powolna utrata wartości oraz permanentny napęd na cztery koła, który zapewnia perfekcyjną trakcję w każdych warunkach.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Impreza - melanż w wydaniu Subaru
 
Nasz test

Jedne auta kupuje się oczami, inne rozsądkiem, a jeszcze inne - pod presją groźnie spoglądającej żony. Samych kryteriów wyboru jest chyba jeszcze więcej. Marka, cena, silnik, wyposażenie, czy w końcu kolor, który musi się komponować z barwą ulubionych spinek do mankietów. Albo groźnym wzrokiem żony....

Kompakt z genami rajdówki - Subaru Impreza GC (1992-2000)
 
Nasz test

Fanom motoryzacji Impreza kojarzy się z nieprzeciętną trwałością, doskonałym napędem na cztery koła oraz pięknym pomrukiem silnika w układzie bokser. Nowe Subaru to propozycja dla majętnych, jednak używaną Imprezę można kupić za niecałe 10 tysięcy złotych. Czy warto?

Dziwadełko - Subaru Impreza
 
Nasz test

Koncepcja stworzenia na bazie Imprezy samochodu typu crossover, o lekko uterenowionym image, może i nie była głupia, ale w fazie projektowania coś musiało pójść nie tak. Na szczęście Imprezie XV pozostaje jeszcze kultowy napęd na cztery koła i rewelacyjny boxer pod maską.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Subaru Impreza

Społeczność kierowców Subaru ImprezaautoWcentrum - społeczność Subaru Impreza

najwyższe oktanyAuta - Subaru Impreza

Subaru Impreza Subi 90,14

Subaru Impreza Kochanie 63,00

Subaru Impreza Scoobi 56,65

Subaru Impreza power 69,00

Subaru Impreza Bestia 53,49

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Subaru Impreza

kadacze 48,37

re5pect80 30,07

rcclio 30,17

lolek87 30,04

bubaru 30,00

kryniczan 43,82

Top-Gun 30,02

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Subaru Impreza

wiosna ....wiosna ....wiosna ach to ty!
wiosna ....wiosna ....wiosna ach to ty! W piątek koncert zespołu Plateau z autorskimi aranżacjami Grechuty, między innym...
Autko dostarczone
Autko dostarczone Dziś samochód został dostarczony. Okazało się,że poprzedni właściciel chyba był...
Instalacja LPG
Instalacja LPG Wkraczam w nową rzeczywistość, dzisiaj 8 października a.d. 2012 po długich rozwa...
bydom wydatki
bydom wydatki coś czuję że nadchodzą nowe wydatki. Od kilku dni na zimnym silniku słyszę jakie...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Subaru Impreza

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Subaru Impreza
 

Najpopularniejsza wersja Subaru Impreza

Subaru Impreza

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Subaru Impreza
 

Subaru Impreza najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Hyundai Elantra Comfort Hyundai Elantra Comfort
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 97KM .
Cena: 76 100 zł 73 600 zł
Zyskujesz: 2 500 zł Zobacz szczegóły »
Peugeot 308 sw Peugeot 308 sw
Rocznik: 2010. Przebieg: 129 400 km. Silnik: 1.6 81KM .
Cena: 29 900 zł 29 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Subaru Impreza

Subaru Impreza
2.0 benzyna 150 KM
148 370 km, 2008
27 900 PLN
Subaru Impreza
2.5 benzyna 170 KM
40 000 km, 2011
24 500 PLN
Subaru Impreza
2.5 benzyna 230 KM
93 000 km, 2007
55 500 PLN
Subaru Impreza
benzyna
0
290 PLN

Ocena auta Subaru Impreza

Wybrane opinie

Subaru Impreza Sedan 2.0 i 16V (150 KM)

Czytałm opinie innych kierowców i nierozumiem czego oni oczekują wiekszych lusterek? Żeby zrozumieć ten samochód trzeba mieć charakter i nie każdy akurat taki ma. Ten pojazd stworzony został tylko w jednym celu- żeby dobrze jeździć , więc nie oczekujmy miłego wnętrza bajeranckich świecidełek. Materiałów pierwszej klasy . Ten wóz ma być szybki , przyjemny w prowadzeniu, przyjemny w słuchaniu i bezpieczny i taki jest na 100%. Jeżeli to za mało to kup sobie PORSCHE 911 , trakcja podobna, pięknie wykończony, pali jak smok ale zaraz chyba kosztule 0,5 mil zł no właśnie 3x tyle co SUBARU a więc? A propo PORSCHE to ostatnio miałem okazję poszaleć przepraszam pojeżdzić bo szaleć nie dawało. Miało 355KM (mój 245Km) i nie wiem jak to jest ale nie jechało tak jak moje SUBARU. Przeżyłem szok bo myslałem że będę bał się gazu wcisnąć do końca a tu pedał cały czas w podłodze i bez problemu. Powiem szczeże i obiektywnie jak bym miał dziś wybrać jeszcze raz SUBARU WRX albo PORSCHE 911 to napewno wybrał...

dodał: igorb@satland.com.pl
Subaru Impreza Sedan 2.0 i 16V (125 KM)

Nie wiem czym sie podniecac ,ten samochod ma tyle wspolnego z najmoscniejsza wersja ile Megane z F1 .Samochod przecietny ,kiepsko wykonczony do tego stylistyka to czasy lat 90-tych .To samochod dla pasjonatow ale z tym silnikiem to porazka ,dziwie sie tym co kupuja wersje 1.6 .Ani on ladny ani szybki a dobrze wykonany ,magia nazwy ale ja juz z tego wyrozlem i sie wyleczylem z Subaru .Do normalnej jazdy mozna kupic porzadny samochod 4x4 o porownywalnych osiagach ale znacznie lepszy bo barsdziej uniwersalny.Jesli ktos szuka auta na tor i nie zwraca uwagi na jakosc wnetrza to subaru jest dobrym rozwiazaniem.

dodał: darek306
Subaru Impreza Hatchback 2.0 i (150 KM)

Jestem zadowolony. Fani subaru narzekają, że to stiuningowany lanos i w ogóle zdrada ideałów, skoro producent odszedł od kultu sedana. Mi to nie przeszkadza. Może nowa impreza nie jest piękna, ale warto ją zobaczyć na żywca, najlepiej ustawiając koło jakiegoś lanosa. Zresztą, o gustach nie ma co dyskutować. Mnie na przykład nie podobają się złote felgi i wielka płetwa na bagażniku. Ogólnie, zaawansowane technicznie auto, solidnie wykonane i bardzo, bardzo rzadkie na naszych drogach.

dodał: pushkar@gazeta.pl
Subaru Impreza Sedan 2.0 i 4WD (115 KM)

Auto jest przyjazne kierowcy. Podjeżdżając pod dystrybutor nie przerażam się kosztem paliwa- jest do przyjęcia. Bardzo dobre właściwości jezdne powodują że najbardziej wyczekiwaną porą roku jest zima. Auto jest bezawaryjne co potwierdzają opinie użytkowników a także wyniki badań niezawodności pojazdów. Po kilku latach eksploatacji we wnętrzu nie usłyszymy żadnych zgrzytów czy trzasków. Z czystym sumieniem mogę polecic to auto.

dodał: sooby@op.pl
Subaru Impreza Sedan 2.0 i 16V WRX (225 KM)

Decydując sie na ten samochód musisz wiedzieć że bedziesz dużo płacił za paliwo, przeglądy, naprawy i opony. Musisz być ostrożny- to jest szybkie auto. Zapomnij o ślicznych przełącznikach, gadźetach itp. To jest super samochód dla takicj jak ja- pasjonatów motoryzacji i jazdy usportowionymi samochodami. Ja jestem głupi na punkcie samochodów, kocham to i dla mnie ten samochód jest rewalacyjny i polecam go takim jak ja.

dodał: loopoos9@yahoo.com

Galerie Subaru Impreza

Subaru Impreza Subaru Impreza IV Subaru Impreza WRX Special Edition Subaru Impreza WRX STI tS Subaru Impreza 2007 Hatchback Subaru Impreza I Kombi - galeria społeczności Subaru Impreza WRX STI Special Edition Subaru Impreza WRX STI Spec C Subaru Impreza 2012 Subaru Impreza I Sedan - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Subaru

Opinie o instalacji LPG

Subaru Impreza

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Subaru Impreza

Subaru Impreza

81 komentarzy

71 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

tut3ktut3k

Do ~Kolunio:
Też mam BMW i wstyd mi za takich jak Ty.
E46 zamienię przy najbliższej okazji na pot4ka

~SANCZO~SANCZO

Moją impreze mam z 93 roku, jeździ już 20 lat i nie było z nią żadnych większych problemów, co najlepsze ma w nim instalacje gazową od 12 lat i silnik żyje, pracuje ładnie, równo, cicho
Te silniki jeżeli się o nie dba to są nie do zajeżdżenia

~sub~sub

G prawda złom to bmw a nie SUBARU z napędkiem na 4 nawet bmw sie nie myje do tego komfortu i bezawaryjności.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Subaru

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
4 701
Przejechany dystans
2 158 858 km
Zatankowanego paliwa
168 666 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
407
Wydanych pieniędzy
207 901 zł
Średnie wydatki na auto
1 718 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
558
Wydanych pieniędzy
406 537 zł
Średnie wydatki na auto
3 360 zł
Zobacz dzienniki kosztów Subaru (121)

Testy zderzeniowe Subaru Impreza

Najnowsze testy zderzeniowe Subaru Impreza przeprowadzone przez Euro NCAP.

Subaru Impreza 2.0R, RHD
2009

Subaru Impreza
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Subaru

Zużycie paliwa Subaru Impreza

Na podstawie 237 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: winduil, dodano: 16.03.2009 09:22

Naprawdę oszczędne auto. Nie dość, że wyposażone w stały napęd na 4 koła to jeszcze silnik, który wkręca się na obroty jak oszalały, a to nie sprzyja ekonomicznej jeździe. Nie wiem jak ciężką nogę trzeba mieć, aby uzyskać spalanie 20+. Ja ustaliłem maksymalne zużycie po mieście na 16,5 l. Średio po mieście spalał 14,5 i taki wynik uzyskiwałem za kazdym razem. W trasie średnio 11,5l dość dynamicznie tzn. lewym pasem :). Minimalne spalanie w trasie to 8,4 l - jazda z zachowaniem wszystkich zasad Eco-Drivingu. To tyle, pozdrawiam wszystkich fanów Subaru!

pełny raport Subaru Sedan 2.0 i 16V WRX

autor: Vivik, dodano: 10.08.2009 02:38

Przełożenia w skrzyni są bardzo krótkie, auto daje dużo frajdy z jazdy ale spalanie nie jest niskie, brak 6 biegu który poprawiłby ekonomie na autostradzie. Może i spalanie jest wysokie ale jak na osiągi i CIĄGŁY napęd na 4 koła to NIE jest wysokie. Miałem okazje pojeździć VW Passatem 1.8T nie wiem co mówią testy ale moje odczucie z jazdy było takie że to nie idzie, oczywiście spalanie było mniejsze dzięki długim przełożeniom skrzyni (turbo włancza się później), w praktyce Focus ST pali podobnie, a jest napędzany na przednią oś tylko. Wersja japońska z 2 litrowym silnikiem jest ekonomiczniejsza posiada inteligętne zarządzanie mocą. Pierwsze przeglądy nie są drogie. Gorzej z oponami które przy ostrej jeździe szybko się zużywają.

pełny raport Subaru Hatchback 2.5 WRX

autor: p1t2r3@interia., dodano: 14.07.2010 09:34

Impreza to samochód z napędem na cztery koła, stałym. Jeśli ktoś hamuje przed zakrętami, hamuje na prostej podczas wymijania, w ogóle wymienia klocki hamulcowe co 10 000km to to nie jest auto dla was. Szukacie ekonomicznego auta którego spalanie nie przekroczy 7l/100km to nie pchajcie się na Imprezę której nie zrobiono jej dla was. Jeśli jednak cenisz bezpieczeństwo jazdy, pełna kontrolę w każdej sytuacji i niezawodność a do tego lubisz uczucie jakie towarzyszy przeciętnemu śmiertelnikowi podczas urzywania przedmiotów tak bardzo zbliżonych do doskonałości jak to tylko możliwe to spalanie wyższe o 2l/100km powyżej przeciętnej w klasie nie będzie dla was problemem. Pozdrawiam.

pełny raport Subaru Kombi 2.0 4WD
Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Subaru Impreza

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Subaru Impreza

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Subaru Impreza
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Subaru Impreza, oglądali także