Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Subaru Impreza

Lata produkcji: 1992 - 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 1992 roku (w Europie od 1994 roku). W ofercie Subaru Impreza zastąpiła model Leone. Swoją popularność samochód zawdzięcza głównie sukcesom w Rajdowych Mistrzostwach Świata, w których zyskał status kultowego. Auto wielokrotnie nagradzane (m. in. tytuł Samochodu Roku 2000 wg. magazynu „Wheels”). Nazwa Impreza wywodzi się od włoskiego słowa „impresa”, który oznacza „osiągnięcie”. Obecnie na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu.

Komentarze redakcji

Powagosław: Kultowy samochód z ryczącym bokserem pod maską. Wciąż. Ale Impreza zerwała z wizerunkiem swoich poprzedników i dziś jest nijakim kompaktowym hatchbackiem dla masowego odbiorcy.
Luzacjusz: Colin McRae przewraca się w grobie. A mnie przewraca się w żołądku. Nigdy bym nie pomyślał, że przyjdzie taki dzień, w którym Imprezę pomylę z Lanosem.

Wprowadzenie na rynek trzeciego wcielenia Imprezy było dla zagorzałych miłośników tego modelu istnym ciosem w serce. Dlaczego? Po pierwsze Subaru postanowiło wzbogacić gamę nadwoziową o pro-rodzinnego hatchbacka, a po drugie zafundowało autu bardzo kontrowersyjną stylistykę. Tą ostatnią cechuje się zwłaszcza pseudo-terenowa wersja XV, której tandetne plastikowe nakładki umieszczone wokół karoserii po dziś dzień są przedmiotem dyskusji. Całe szczęście, że w ramach upodabniania Imprezy do nudnych kompaktów nie zrezygnowano z hardcorowej wersji WRX STi ozdobionej z zewnątrz przeprojektowanymi zderzakami, poszerzonymi nadkolami czy maską z potężnym wlotem powietrza.

Zasilając ofertę Imprezy o 5-drzwiową wersję nadwoziową, Subaru podjęło atak na mocno obsadzony segment kompaktowych hatchbacków. Czy atak ten zakończył się powodzeniem? Zdecydowanie nie. Pod karoserią ukryto bowiem kabinę, której kilka zalet przyćmiewa cała masa wad. Z tych pierwszych wymienić należy wygodną pozycję za kierownicą, doskonałe fotele skutecznie podpierające ciało na zakrętach i zapewniające komfort na dłuższej trasie, a także płaską podłogę powstającą po złożeniu tylnej kanapy. Z tych drugich wskazać trzeba natomiast... Niestety, na opis niedociągnięć potrzeba osobnego akapitu.

Podstawowym problemem, na jaki zwracamy uwagę, oglądając wnętrze, okazuje się przestrzeń, a konkretnie jej niedostatek. Podczas gdy z przodu miejsca jest jeszcze wystarczająco, w drugim rzędzie wyraźnie czuć ciasnotę, zaś pojemność bagażnika trzeba uznać za co najwyżej przeciętną. To jednak nie koniec mankamentów, bo Impreza III proponuje nam również tworzywa wykończeniowe o nieprzyjemnej w dotyku fakturze i niedokładnym spasowaniu poszczególnych elementów. Do listy minusów trzeba zaliczyć również sam wygląd kokpitu, który wieje nudą i ewidentnie nie sprawia wrażenia nowoczesnego.

Prezencja nadwozia i projekt wnętrza niosą japońskiemu autu sporo niepochlebnych ocen, ale bohater naszego opisu rehabilituje się podczas jazdy. Kto kupuje ten model zachęcony opiniami o jego znakomitych właściwościach trakcyjnych, ten się nie zawiedzie. Dopracowany w najdrobniejszym szczególe stały napęd na cztery koła, precyzyjnie działający układ kierowniczy oraz dobrze zestrojone zawieszenie czynią z kompaktowego Subaru maszynę do dostarczania przyjemności z prowadzenia. Co więcej, w słabszych odmianach także komfort resorowania stoi na odpowiednim poziomie.

Gdyby nie kilka poważnych dolegliwości odmiany wysokoprężnej, lista typowych usterek Subaru Imprezy III. generacji świeciłaby pustkami - wybierając którąś z wersji benzynowych, kupujemy auto wzorcowo niezawodne, które warsztaty powinno odwiedzać tylko przy okazji rutynowych wymian. Wysoki stopień bezawaryjności nie oznacza niestety niskich kosztów eksploatacji - nie dość, że części zamienne są horrendalnie drogie, to jeszcze konstrukcja auta funduje mechanikom utrudniony serwis. Na rynku wtórnym kompakt spod znaku plejad nie kosztuje dużo, ale ofert odsprzedaży jest bardzo niewiele.

Dane techniczne Subaru Impreza

Silniki

Moc silników 90-300 KM

Poj. silników 1 493-2 457 cm3

Prędkość maks. 170-255 km/h

Przyspieszenia 0-100 5,2-15,1 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Subaru Impreza

Średnia ocena modelu

na podstawie 192 opinii

4.28

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Układ jezdny

+ Silnik

+ Drobne usterki

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (86%)
NIE (14%)

Wybrane oceny kierowców Subaru Impreza

Decydując sie na ten samochód musisz wiedzieć że bedziesz dużo płacił za paliwo, przeglądy, naprawy i opony. Musisz być ostrożny- ... więcejto jest szybkie auto. Zapomnij o ślicznych przełącznikach, gadźetach itp. To jest super samochód dla takicj jak ja- pasjonatów motoryzacji i jazdy usportowionymi samochodami. Ja jestem głupi na punkcie samochodów, kocham to i dla mnie ten samochód jest rewalacyjny i polecam go takim jak ja. ukryj
dodano 15.04.2008 przez
Jestem zadowolony. Fani subaru narzekają, że to stiuningowany lanos i w ogóle zdrada ideałów, skoro producent odszedł od kultu sedana. ... więcejMi to nie przeszkadza. Może nowa impreza nie jest piękna, ale warto ją zobaczyć na żywca, najlepiej ustawiając koło jakiegoś lanosa. Zresztą, o gustach nie ma co dyskutować. Mnie na przykład nie podobają się złote felgi i wielka płetwa na bagażniku. Ogólnie, zaawansowane technicznie auto, solidnie wykonane i bardzo, bardzo rzadkie na naszych drogach. ukryj
dodano 14.09.2008 przez
Warto sobie zadać pytanie czego oczekujemy od samochodu. Jeśli zwracasz uwagi na takie cechy jak prowadzenie, dynamika, bezpieczeństwo (stały symetryczny ... więcejnapęd 4x4 + wbudowana klatka bezpieczeństwa), wygodę jazdy, dźwięk silnika, nienaganną obsługę przycisków - będziesz bardzo zadowolony. Jeśli natomiast w aucie ważne są dla ciebie: wielkość bagażnika, znikome spalanie, taniutki serwis, jakość wykończenia i wyciszenia jak w Lexusie, wysoka pozycja za kierownicą - musisz poszukać innej fury :) ukryj
dodano 03.07.2013 przez
Jestem z auta bardzo zadowolony. Auto jest nietypowe na naszych drogach i ma trochę fjnych rozwiązań, które nie są spotykane ... więcejczęsto w innych autach tej klasy np.: hillholder, reduktor i przede wszystkim silnik boxer, który pięknie się wkręca na obroty i mruczy jak kotek. Obecnie moje marzenie to LEGACY SPEC B :-)Bardziej rodzinny i też cichociemny z doskonałym napędem. ukryj
dodano 23.04.2009 przez
Zobacz oceny Subaru Impreza Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Subaru Impreza

Pb
5,87 - 17,33
Na podstawie 207 raportów spalania
ON
5,27 - 8,53
Na podstawie 8 raportów spalania
LPG
7,00 - 18,67
Na podstawie 32 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Subaru Impreza

Super autko ;-) zajefajnie lata ;-) z tym ze w opisie jest blad bo na tyle zawsze w 2.5RS 4x4 ... więcejsa tarcze a nie bebny ;-) 12 minimalne spalanie to spalanie ktore jezdzac gdziekolwiek procz dlugich tras wystepuje wacha sie miedzy 12 a 13 tu kazali podac minimalne wiec 12... predkosci max do 180 po wislostradzie... 14.5 to max jaki udalo mi sie spalic na pelnym zbiorniku ponad 50l zrobilem 350km opole - wawa pedal caly czas w podlodze jedynie co to hamowania przed budkami i skrzyzowania... (upalanki nie wpisane bo nie litrazowane) 10 to minimum jakie to pije na trasie sopot - opole 500km na pelnym zbiorniku ;-) predkosci mniej wiecej 100 czasem 140 a czasem 80 jak to na trasie bywa... auto US-spec, wiec jak ktos sie przymierza to na poczatek polecam zmiane hamulcow na GT99/00/WRX 4-ro tloczki + przewody w oplocie, bo te amerykanskie hamulce nie hamuja, oraz zawieszenie na KYB AGX, bo zawieszenie buja jak na statku ;-) jak ktos nie lubi kierownicy takiej jak w jelczu to tez proponuje zmienic na eu-spec ;-) reszta ok, fotele w miare trzymaja ale i tak lepsze sa z GT00/99/WRX. Auto ogolnie sluzy do jazdy okolicznosciowej (wieczory, weekendy, upalanki). ukryj
dodano 03.10.2009 przez
Spalanie dość wysokie jak na auto z tą pojemnością. Silnik 1.8l 103KM pali mi średnio 9.6l/100km. Dlaczego tak dużo? Stały, ... więcejpermanenty napęd na 4 koła z podziałem 50/50. Co ciekawe mocniejszy silnik 2.0 pali podobnie. Zauważełem też, że auto zachowuje się tak, jakby brało paliwo na godziny. Średnio 9h na jednym baku. Jadąc trasą 500km z prędkością 180-190km/h spaliło mi 8.8l/100km. Ta sama trasa z prędkością 120-130km/h 9.3l/100km. Poza tym jeżdżąc do pracy (30% poza miastem, 70% w mieście) spala mi 9.6-9.8l/100km bez względu na to czy jadę ostro czy łagodnie. (Dodam że spalanie było mniejsze o 0.5l/100km przed założeniem opon 195/50/R16 zamiast tradycyjnych 175/70/R14) Części kupuję tylko japońskie, nie są tak drogie, ale jednak kosztowne w połączeniu z robocizną. Wymiana kompletnego rozrządu (pasek, 3 rolki, naciąg, pompa wody) to koszt rzędu 800-1000zł. ASO omijam szerokim łukiem, bo przegląd z wymianą wszystkich części eksploatacyjnych przekroczyłby wartość auta. ukryj
dodano 18.05.2008 przez
Powiem wam tam autko rewelacyjne jak dla mnie super się jezdzi posiadam instalacjie gazowa rownież tu moge wiecej cos pow ... więcejwiec tak na 40L gazu taknuje tak za 102zł robie 400 km conajlniej jeszcze przy wlaczonej klimie :) nawet jak jechalem trasa caly czas prawie 110km potem 140km nadal bardzo dobre spalanie + klima przy 380 km gaz sie skonczyl mysle ze dobry wynik jak na taka predkosc :) naprawde autko godne polecenia wszystko elegancko chodzi i jeszcze ten hill holder super sprawa dla tych co maja problem z podjedzaniem pod gorke :) naprawde goroco polecam jak ktos by chcial kupic to autko :) a robiac 400 km na gazie to jezdze dynamicznie moja predkosc stala to 110 km/h mysle ze jakbym wolniej jezdzil gdzies kolo 90 to zrobi sie nawet 440km :) podrawiam wszystkich ktorzy wiedza co to jest Subaru :) ukryj
dodano 06.08.2014 przez
Moje auto to subaru impreza gt my 99 z silnikiem 2.0 turbo 218 km ktorego nie ma na liscie. Jezdzac ... więcejdynamicznie po miescie nie przyciskajac na maxa za czesto co jest bardzo kuszace i ciezko sie powstrzymac, mozna osiagnac spalanie na poziomie 18 do 20 litrow. kiedys probowalem jechac oszczednie czyli na tzw. podcisnieniu obroty silnika max do 3000 delikatnie naciskajac pedal gazu i udalo sie zejsc do okolo 12 do 13 litrow po miescie. ale wytrzymalem tylko 100 km :-). na trasie mozna osiagnac minimalne spalanie 9 do 10 litrow .ale jesli tylko zaczniemy wyprzedzac i szybciej jehc to oczywiscie ta wartosc bedzie rosla. niestety ale przyjemnosci kosztuja i nie ma sie co ludzic ze to auto bedzie palic malo. w koncu nie kupuje sie subaru z takim silnikiem zeby sie toczyc 50 km/h. ukryj
dodano 19.10.2010 przez
Przełożenia w skrzyni są bardzo krótkie, auto daje dużo frajdy z jazdy ale spalanie nie jest niskie, brak 6 biegu ... więcejktóry poprawiłby ekonomie na autostradzie. Może i spalanie jest wysokie ale jak na osiągi i CIĄGŁY napęd na 4 koła to NIE jest wysokie. Miałem okazje pojeździć VW Passatem 1.8T nie wiem co mówią testy ale moje odczucie z jazdy było takie że to nie idzie, oczywiście spalanie było mniejsze dzięki długim przełożeniom skrzyni (turbo włancza się później), w praktyce Focus ST pali podobnie, a jest napędzany na przednią oś tylko. Wersja japońska z 2 litrowym silnikiem jest ekonomiczniejsza posiada inteligętne zarządzanie mocą. Pierwsze przeglądy nie są drogie. Gorzej z oponami które przy ostrej jeździe szybko się zużywają. ukryj
dodano 10.08.2009 przez
Zobacz raporty spalania Subaru Impreza Dodaj raport spalania

Publikacje o Subaru Impreza

Przeczytaj pozostałe 14 publikacje o Subaru Impreza

Newsy o Subaru Impreza

Przeczytaj pozostałe 23 newsy o Subaru Impreza

Generacje Subaru Impreza

Dealerzy Subaru

AGRYKOLEX

AGRYKOLEX Subaru Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, A. Struga 78

Więcej

AUTO AG

SOLIX Subaru Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Lubelska 40

Więcej

DUKIEWICZ SP. J.

STYL SUBARU DUKIEWICZ SP.J. Subaru Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Jubilerska 6

Więcej

EMIL FREY POLSKA S.A

AUTORYZOWANY DEALER EMIL FREY POLSKA S.A. Subaru Kraków

małopolskie, Kraków, J. Conrada 45

Więcej

JM AUTO SP. Z O.O.

JM AUTO SP. Z O.O. Subaru Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Krakowska 1

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Subaru Impreza

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

726

Przejechany dystans

132 227 zł

Zatankowanego paliwa

28 096 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

102

Wydanych pieniędzy

47 882 zł

Średnie wydatki na auto

1 294 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

99

Wydanych pieniędzy

72 224 zł

Średnie wydatki na auto

1 952 zł

ZOBACZ 37 dzienników kosztów Subaru Impreza Załóż dziennik kosztów

Opinie o instalacjach LPG w Subaru Impreza

Liczba wpisów: 7
Subaru jest genialną marką nie ma ku temu wątpliwości, niesamowita moc i przyśpieszenie jednak zmuszony byłem do założenia instalacji gazowej ... więcejz powodów pochłaniania znacznej ilości paliwa przez dynamiczną jazdę , samochód od instalacji bardzo dobrze się spisuje oszczędności ogromne , patrząc jeszcze po aktualnych cenach gazu aż miło się tankuje . ukryj
dodano 27.02.2015 przez
Samochód ma trochę lat , więc na początku była obawa co do instalacji gazowej , jednak bardzo dobrze założona instalacja ... więcejsprawiła że znacznie obniżyłem koszty podróży i jestem bardzo zadowolony . Wiele słyszałem o tym jak gazownik zniszczył komuś samochód , na szczęście obyło się bez złych przygód . ukryj
dodano 19.03.2015 przez
Jan najbardziej wszystko jest ok (jak to z gazem bywa po 130k wyleciała uszczelka pod głowicą). instalacja ma tylko jeden ... więcejmankament -stukot zaworów gazu, ale reszta ok ukryj
dodano 14.01.2011 przez
Wszystko było dobrze dopóki pracował tam "forumowy guru" od Subaru, czyli Robert. Teraz ci co zostali nie potrafią nawet dobrze ... więcejregulacji zrobić. Nie polecam. ukryj
dodano 09.05.2012 przez
Instalowali w Energy Gas Polska. Nazwy nie pamiętam. Nie mam żadnych problemów z Instalacją, samochód zachowuje się poprawnie, nie wiem ... więcejże mam LPG w aucie! ukryj
dodano 26.02.2014 przez
Montaż przebiegł sprawnie, a jazda na gazie niczym nie różni się od jazdy na benzynie. Polecam.
dodano 09.01.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Subaru Impreza

Skarbnica wiedzy o Subaru Impreza

Ciekawostki
dodano 23.08.2011 przez
W czasie, gdy Impreza pierwszej generacji oferowana była na rynku europejskim, pojawiło się kilka wersji specjalnych tego auta. Pierwszą z nich był model McRae Special…
dodano 23.08.2011 przez
W roku modelowym 2006 po raz kolejny zmodyfikowano przód samochodu. Nowe reflektory przednie (nawiązujące stylistycznie do modelu Legacy) wyposażono w soczewkowe światła mijania (ksenonowe od…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą