Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Suzuki Swift Hatchback 1.3 GTi/GXi

Model należący do segmentu B, jeden z najpopularniejszych modeli w historii Suzuki. Produkowany nieprzerwanie od 1983 roku. W ofercie japońskiej marki samochód w tej klasie był nowością. Początkowo sprzedawano go pod nazwami SA-310, SA-413 oraz Cultus. Dopiero w 1986 roku został ochrzczony imieniem Swift (ang. „szybki”). Od 2010 roku na rynku dostępna jest piąta generacja modelu. W innych krajach samochód oferowano również między innymi jako Chevrolet Sprint, Geo Metro, Pontiac Firefly oraz Subaru Justy.

Generacje Suzuki Swift

  • Wybierz generację: Suzuki Swift V (2010 - teraz)
    Suzuki Swift V

    Suzuki Swift V

    Piąta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. W porównaniu ze swoim poprzednikiem, Swift V jest nieznacznie większy. Zmiany w wyglądzie nadwozia są niewielkie, wręcz kosmetyczne, oba modele bazują na prototypie...

    więcej o Suzuki Swift V

  • Wybierz generację: Suzuki Swift IV (2004 - teraz)
    Suzuki Swift IV

    Suzuki Swift IV

    Czwarta, najnowsza i produkowana obecnie generacja Swifta. Model debiutował w 2005 roku. Został stylistycznie odmieniony, nieco archaiczną sylwetkę, która coraz bardziej raziła u jego poprzedników, poddano gruntownej przemianie. Swift upodobnił się przez...

    więcej o Suzuki Swift IV

  • Wybierz generację: Suzuki Swift III (1996 - 2004)
    Suzuki Swift III

    Suzuki Swift III

    Model debiutował w 2000 roku. Zewnętrzne zmiany, jakim poddano Swifta były niewielkie i obejmowały głównie światła, kształt zderzaków i grilla. Zakrojone na szerszą skale były zabiegi modernizacyjne wewnątrz samochodu (np. nowe silniki). Produkcja modelu...

    więcej o Suzuki Swift III

  • Wybierz generację: Suzuki Swift II (1989 - 1996)
    Suzuki Swift II

    Suzuki Swift II

    Drugi model Swifta ulepszony wspólnie z inżynierami z General Motors pojawił się na rynku w 1989 roku. Auto było większe od swojego poprzednika, było też znacznie nowocześniejsze (m. in. lepsze silniki i niezależne zawieszenie). Na przełomie 1991 i 1992...

    więcej o Suzuki Swift II

  • Wybierz generację: Suzuki Swift I (1983 - 1989)
    Suzuki Swift I

    Suzuki Swift I

    Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1983 roku jako Suzuki SA-310, SA-413 oraz Cultus. Po obiecującym początku na rynku japońskim, samochód doczekał się premiery w Europie i Stanach Zjednoczonych. W 1986 roku auto przeszło gruntowną modernizację, która...

    więcej o Suzuki Swift I

Swift V

Konstruktorzy piątej generacji Swifta w pocie czoła pracowali, aby auto górowało nad swoim poprzednikiem jakością wykonania, skutecznością pochłaniania dziur czy poziomem bezpieczeństwa. Zupełnie inaczej było ze stylistami nadwozia – nie napracowali się zbyt wiele, bo zamiast tworzyć wygląd zewnętrzny od zera, postanowili wziąć na warsztat design poprzednika poddając go jedynie subtelnym poprawkom. Czy była to dobra decyzja? To zależy. Z jednej strony auto nie grzeszy świeżością linii, bowiem wygląda jak poliftingowa wersja poprzednika, ale z drugiej strony stylistyka Swifta IV była na tyle udana, że do dziś prezentuje się bardzo atrakcyjnie.

Więcej zmian odróżniających opisywany model od poprzednika znajdziemy zaglądając do środka. Pojawiła się tam zmieniona kierownica oraz całkowicie nowa tablica rozdzielcza. Ta ostatnia łączy elegancki, ale dość monotonny wygląd z dopracowaną w najdrobniejszym calu ergonomią oraz pierwszorzędną czytelnością wskaźników. Czas spędzony za „kółkiem”, kierowcy umila ponadto doskonała pozycja do jazdy oraz wygodny fotel. Właściwie jedyną poważniejszą wadą kokpitu jest jego wykończenie – zastosowane plastiki są twarde jak kamień, a ich montaż trudno uznać za wzorzec jakości.

W porównaniu do Swifta numer 4, „piątka” wyraźnie urosła, co da się odczuć oceniając przestronność kabiny pasażerskiej. Miejsca przybyło zwłaszcza na tylnej kanapie, dzięki czemu ilością przestrzeni auto już nie musi wstydzić się przed konkurencją. Niezmiennie blado na tle bezpośrednich rywali prezentuje się z kolei pojemność bagażnika – w tej kwestii nawet pozycjonowany oczko niżej Fiat Panda dogania japońskie auto. Na domiar złego, pakowanie walizek utrudnia wysoki próg załadunku oraz masywny „schodek” powstający po opuszczeniu oparć tylnej kanapy.

Pewność prowadzenia była jedną z najmocniejszych stron poprzedniego Swifta. Na szczęście, i nowa generacja prowadzi się bez zarzutu. Podczas pokonywania ostrych zakrętów samochód posłusznie podąża obranym torem jazdy, a dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu dokładnie przekazuje ruchy kierownicą na koła. Zawieszenie całkiem dobrze sprawdza się podczas resorowania dziur, zaś układ hamulcowy wręcz kapitalnie radzi sobie z zatrzymywaniem pojazdu.

Małe Suzuki stanowi jedną z najdroższych propozycji w grupie „mieszczuchów” klasy B. Ze stosunkowo wysoką ceną idzie jednak bogate wyposażenie seryjne – w standardzie znalazł się komplet poduszek powietrznych (z kurtynami, a nawet kolanowym airbagiem dla kierowcy), system ESP, radio z odtwarzaczem MP3, a także klimatyzacja. W ostatecznym rozrachunku oferta rynkowa wygląda więc naprawdę atrakcyjnie.

Swift IV

Niemal identyczny wygląd następcy to doskonały dowód na to, że Suzuki Swift IV udał się stylistom wyjątkowo dobrze i został ciepło przyjęty przez odbiorców. Zwarta, pełna zdecydowanych kształtów karoseria rzeczywiście może się podobać, ale do wnętrza trzeba się już przyzwyczaić. Powodem jest mocno ograniczona ilość przestrzeni na tylnej kanapie oraz w bagażniku, utrudniająca wykorzystanie auta przez rodziny. Single powinni za to docenić wygodną pozycję za "kółkiem", świetną widoczność na zewnątrz, czytelny i prosty w obsłudze kokpit, jak również niezłe jakościowo i solidnie zmontowane elementy wykończenia.

Podstawowy i najczęściej spotykany silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra okazuje się jednocześnie najbardziej udaną jednostką - wystarczająco żwawą, oszczędną i trwałą. Większe "benzyniaki" gwarantują lepsze osiągi, ale zużywają odczuwalnie więcej paliwa. Zwolennicy diesli skazani są na fiatowski motor 1.3 DDiS, który okazuje się mistrzem ekonomicznej jazdy, ale mógłby być dynamiczniejszy i tańszy w serwisowaniu. Podobnie jak wnętrze, układ jezdny Swifta bardziej spodoba się singlom niż rodzinom - kapitalnie radzi sobie na ciasnych łukach, lecz jest mało komfortowy.

W ślad za poprzednikiem, czwarte wcielenie małego Suzuki przekonuje do siebie wysoką niezawodnością mechaniki (czasem niedomagają elementy skrzyni biegów i przedniego zawieszenia), ale jednocześnie odpycha podatnością na korozję (brązowy nalot znajdziemy zarówno na nadwoziu, jak i podwoziu). W kwestii kosztów, japońskie auto wypada niestety przeciętnie - ceny na rynku wtórnym są mało korzystne, a niektóre części dostaniemy tylko w ASO.

Komentarze redakcji

Powagosław: Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.
Luzacjusz: Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

Silniki Suzuki Swift

Suzuki Swift V - jaki silnik wybrać?

Benzynowy motor 1.6 136KM wgniata w fotel, ale to rzadkie znalezisko pod maską tego samochodu. Dlatego lepiej zejść na ziemię. 1.2 94KM to też niezła propozycja w małym aucie, choć brak elastyczności potęguje tutaj wrażenie braku mocy. Wystarczy jednak wkręcić motor na obroty, by ożył – razem z kierowcą. Zabawa zacznie się kończyć dopiero po wjechaniu na autostradę, bo to już jak na wysilone 94KM trochę za dużo, a motor zaczyna się męczyć.

Suzuki Swift IV - jaki silnik wybrać?

Wiele osób pewnie skusi się na podstawowy motor benzynowy 1.3l, z którego producent wycisnął 92KM. I słusznie. Do miasta jest po prostu idealny i pracuje wyjątkowo cicho na wolniejszych obrotach. Na trasie też będzie w porządku, ale pod jednym warunkiem – trzeba go wkręcać na obroty i redukować biegi, bo przyspieszenie na „czwórce” i „piątce” prawie nie istnieje. Trochę szybszy i mocniejszy jest 1.5l 102KM, ale różnica jest na tyle nieduża, że lepiej od razu kupić 1.6l 125KM – w nim dodatkową moc wyraźnie poczujecie, choć też trzeba go trzymać w tej wyższej części obrotomierza. Ponad 70-konny diesel jest trochę słaby, ale za to zrywny. Na trasie będzie mu dość ciężko, choć przyspiesza jak na swoje możliwości nawet na najwyższych biegach. W mieście – bajka. Mało pali i nie męczy.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Suzuki Swift

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Z Marek do Janek, czyli motocykl kontra samochód
 
Nasz test Suzuki Swift Sport vs Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

Motocykl czy samochód? Który z tych pojazdów lepiej sprawdza się w gęstym ruchu ulicznym? Odpowiedź wydaje się oczywista... Czy na pewno? Postanowiliśmy sprawdzić, jak Suzuki Swift Sport oraz Suzuki GSX1300R Hayabusa poradzą sobie z warszawskimi korkami. Oba modele są flagowymi produktami koncernu z...

Suzuki Swift Sport - Seria specjalna

Suzuki Swift pojawi się wkrótce w nowej wersji. Sport pojawi się nie tylko w nazwie, ale także w elementach wystroju i wyposażenia, nowym zawieszeniu i znacznie mocniejszym silniku.

Mieszczuch z pazurem - Suzuki Swift (2005-2010)
 
Nasz test

Suzuki Swift to legenda motoryzacji. Trwały, oszczędny i dynamiczny samochód miał tylko jeden mankament. Pierwsze generacje Swifta nie zachwycały wyglądem. Sytuacja uległa zmianie w 2004 roku. Wówczas zadebiutowała czwarta generacja legendarnego samochodu - znacznie ładniejsza od poprzedników. Czy używany...

Mały, ale wariat - Suzuki Swift
 
Nasz test

Swift dojrzał, wyprzystojniał, stał się bardziej komfortowy i nowoczesny. Posiada wszystkie cechy, które gwarantują mu kontynuowanie sukcesu poprzedniej generacji tego znakomitego, małego auta miejskiego.

Przeczytaj pozostałe 2 artykuły o Suzuki Swift

Suzuki Swift na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Suzuki SwiftautoWcentrum - społeczność Suzuki Swift

najwyższe oktanyAuta - Suzuki Swift

Suzuki Swift 51,03

Suzuki Swift 69,63

Suzuki Swift świstak 54,07

Suzuki Swift 1.3 GTi 92,53

Suzuki Swift czerwona strzała 64,89

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Suzuki Swift

cukiernik 45,74

soviku 30,15

less 30,14

msprungk 30,09

tondEK 90,15

Dredd-D1 30,16

Griszad79 80,73

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Suzuki Swift

"Niepohamowany" Swift GTi
Dziś Swift dostał tytuł niepohamowanego. Już wyjaśniam o co chodzi. Jadę sobi...
Korozja niszczy wszechświat!
Korozja niszczy wszechświat! Swifcik ma już 23 lata i niestety nasze hojnie obsypywane solą drogi mu nie służ...
Sterownik centralnego zamka
Sterownik centralnego zamka Po problemach z zamkami w zimie, postanowiłem doposażyć Swifta w sterownik centr...
Uszkodzony stelaż fotela kierowcy :(
Uszkodzony stelaż fotela kierowcy :( W ostatnich dniach jakoś dziwnie krzywo mi się się siedziało gdy po Mitsubishi w...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Suzuki Swift

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Suzuki Swift
 

Najpopularniejsza wersja Suzuki Swift

Suzuki Swift

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Suzuki Swift
 

Suzuki Swift najczęściej porównywane z:

Nissan Micra
1.2 (80 KM)
Citroen C3
1.6 HDI (92 KM)
Renault Twingo
1.2 16V (75 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift 1,2 COMFORT Demonstracyjny Suzuki Swift 1,2 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 358 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 52 600 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 9 700 zł Zobacz szczegóły »
Ford Mondeo Mondeo Titanium - 5dr - 1.6 EcoBoost 160KM M6 2014MY Ford Mondeo Mondeo Titanium - 5dr - 1.6 EcoBoost 160KM M6 2014MY
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 160KM, benzynowy.
Cena: 101 450 zł 88 950 zł
Zyskujesz: 12 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Suzuki Swift

Suzuki Swift
1.3 benzyna 92 KM
70 000 km, 2008
20 200 PLN
Suzuki Swift
1.3 benzyna 92 KM
83 200 km, 2007
23 900 PLN
Suzuki Swift
1.5 benzyna 105 KM
55 000 km, 2009
10 600 PLN
Suzuki Swift
1.3 benzyna 95 KM
56 000 km, 2007
20 800 PLN

Ocena auta Suzuki Swift Hatchback 1.3 GTi/GXi

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 4,08
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Suzuki Swift

Suzuki Swift 1.3 DDiS - galeria redakcyjna Suzuki Swift 1.25 DDiS - galeria redakcyjna Suzuki Swift 2011 - wersja 3-drzwiowa Suzuki Swift Suzuki Swift 1.0 GL - galeria redakcyjna Suzuki Swift Sport Suzuki Swift 1.3 GS - galeria redakcyjna Suzuki Swift 2011 Suzuki Swift IV Hatchback 3d - galeria społeczności Suzuki Swift 3D
Zobacz inne galerie Suzuki

Opinie o instalacji LPG

Suzuki Swift

  • 1.
  • 3,50 Suzuki Swift III 1.0 i (53KM) 1997r.
    dodał: Suzzzzuki, 17.09.2011

    Swift w bardzo dobrym stanie został zagazowany gdy miał 120 000km. Użytkowałem go bez żadnych problemów do przebiegu ok 170 000km. Czyli 50 000 bez problemów. Potem silnik zaczął głośniej chodzić, moc spadła, a gazownik nie potrafił go wyregulować, twierdząc, że auto w benzynie musi coś mieć popsute, może sonda. Jednak na benzynie chodził prawidłowo (tylko dalej głośno dość). Generalnie zaraz po założeniu instalacji nie było czuć spadku mocy ani ogólnie nic się nie zmieniło, aż do ok. 160-170 000km. W zimie zero problemów. Spalanie w mieście 7/100LPG, w trasie długiej 5.2/100 miałem najmniej (chorwacki gaz), normalnie spalał 6/100, to był standard. Na benzynie jezdzilem na poczatku, to spalal w trasie i ciut po miescie 4.2/100 wielokrotnie, takze oszczedne autko i to bardzo. Na butli 27l gazu robił ponad 400km. Sprzedalem, bo zaczal korodowac od spodu no i spadek mocy. Tak czy inaczej, gaz zwrocil mi sie w pol roku uzywania wiec warto bylo :) Jesli mialbym znow kupowac oszczedne auto, kupił bym wersje 1.3 lub 1.6 oba 16V, 4 cylindrowe. Zupełnie inna kultura pracy silnika, 3 cylindry to jednak chodzi jak kosiarka nie jak auto, denerwujące trochę, chociaż w trasie tego nie słychać, no i wibracje są większe. No i przy 4 cylindrowym pełnym strysku zastosował bym instalacje sekwencjną, lepiej by dawkowała gaz. Ogólnie swift mocno czuje polskie drogi, więc więcej tak małego pudełeczka nie kupię, jest bardzo lekki, malo pali ale podskakuje na dziurach i słabo je tłumi. Wg. mnie zrobił co miał zrobić, wysłużył się i był to i tak dobry wybór. Instalacja mnie wyszła do niego 1500zł także było warto.

  • 2.
  • 5,00 Suzuki Swift III 1.0 i (53KM) 1997r.
    dodał: GLS, 03.11.2009

    Gaz założylem nie dawno, firmy Elpigaz. Przejechałem jakies 2000km dopiero, ale.. jak narazie jest dobrze. Spalanie przy jezdzie poza miejskiej + troche po miescie 6LPG/100KM. Minimalne jakie mi sie udalo to 5.8/100. Max na autostradzie 120-140km/h 6.8LPG/100KM. Nie ma roznicy w dzwieku jesli chodzi na gazie a benzynie. Od kiedy mam gaz w aucie.. ani razu nie czułem jego zapachu, wiec gadanie o zapachu rosołu w moim przypadku sie nie potwierdzilo. Dynamika... na benzynie i lysych oponach mialem problem zeby ruszyc spod swiatel i nie mieszac na asfalcie. Na gazie i zimowych oponach jest juz inaczej, nie ma tej porywistosci co na benzynie, ale i nie mozna nazekac.. wazne ze autko po naszych drogach malo pali i jezdzi okolo 90-110km/h bez zadnych problemow..

  • 3.
  • 5,00 Suzuki Swift III 1.0 i (53KM) 1997r.
    dodał: KrzychU, 07.11.2011

    Prędkość max po założeniu gazu w zasadzie nie różni się, pod górki ma raczej większe problemy ze wspinaniem się niż na paliwie (na wyższym biegu, ale są to problemy mało odczuwalne). Po którejś regulacji jest na prawde ok, spalanie spokojnie zamyka sie (a raczej spada poniżej) 7l gazu na trasie...informacja dla poprzedników: miałem już innego swifta kiedyś (1.3) i problem z falującymi obrotami jest dość częsty przy LPG, u mnie komputer pokładowy wskazywał często błąd sondy lambda (i faktycznie po wymianie było ok) - lambda w swiftach raczej szybko sie psuje, często można z tym żyć, albo wymienić za 50zł/50tys km ;)

  • 4.
  • 4,00 Suzuki Swift III 1.0 i (53KM) 1999r.
    dodał: Walgrad, 26.12.2009

    Auto serwisuje regularnie co 15 tyś km i nie z tytułu "bo coś się dzieje" tylko tak jak producent zaleca. Z instalacją nigdy nie miałem żadnych kłopotów. Spadek mocy jest odczuwalny rzędu 15% czyli czuć że idzie gorzej ale tragedii nie ma. Spalanie rewelacja 340-360 km na zbiorniku w który wchodzi niecałe 26l, a nogi lekkiej nie mam. Polecam!!!

  • 5.
  • 4,50 Suzuki Swift V 1.2 VVT (94KM) 2011r.
    dodał: Mapet, 03.02.2012

    Samochód zachowuje się normalnie, mimo że miał bardzo małą kilometrówkę, gdy została założona instalacja gazowa. Mam zaufanie do tego Pana, gdyż nie jest to pierwsza instalacja zakładana przy tak małym przebiegu samochodu. Bardzo polecam ten warsztat, szkoda tylko, że zmienił swoją siedzibę. POLECAM!

  • 6.
  • 4,50 Suzuki Swift III 1.0 i (53KM) 2001r.
    dodał: aaaa, 26.01.2009

    spalanie od 6 do 8 litrów na 100 km po 100000 km pojawiły się kłopoty z obrotami na biegu jałowym co wymagało czestszej regulacji

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Suzuki Swift

Suzuki Swift

191 komentarzy

151 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~marek_swift~marek_swift

Do ~swift:
Mam ten test, czytałem go przed zakupem auta. Trochę go na wyrost interpretujesz, bo wyniki (różnice) byłe bardzo bliskie
i swift wygrał rzeczywiście (o włos) jako kompromis wszystkich pożądanych cech auta. Cytat z tego testu z którym się absolutnie zgadzam (i chyba nie tylko ja to dostrzegam):
"W Suzuki znajdziemy więcej plastiku, który w dodatku trzeszczy na kiepskich drogach. Niby w segmencie B to nic nowego, jednak konkurenci pokazują, że mimo minimalizacji kosztów można zrobić to lepiej. Także drogie, luksusowe auto szybko zatraci wizerunek ekskluzywności i solidności, jeśli we wnętrzu coś zacznie skrzypieć". Co do awaryjności aut koreańskich - każdy patrzy przez pryzmat swego auta - mój swift mimo małego przebiegu nie jest bezawaryjny !!! 3 lata i 35 tys. km: wada fabryczna lakieru - "zmarszczył" się na błotniku tył (to nie jest rysowanie od mycia - źle zrozumiałeś, wada fabryczna), nie zapala czasami od razu na ciepłym, wymiana elementów przekładni kier. - stuki w przekładni, rezonans serwa hamulcowego - ASO nie potrafi naprawić, odklejona okładzina słupka drzwi, hacząca jedynka - to tylko te grubsze rzeczy, o reszcie drobiazgów nie wspominam już, bo pisałem poniżej. Z tego co znam rynek mało firm ogranicza do roku gwarancji na lakier. Dla mnie głównym plusem swifta jest jego bardzo ładna linia nadwozia, fajne deska i niezły silnik, ale w relacji jakości do ceny jest to auto zbyt drogie do tego co oferuje i dlatego się źle sprzedaje. Ponadto siec serwisowa ASO jest stosunkowo droga i kiepska.

~swift~swift

Do ~marek_swift: Witam!...tak, przede wszystkim trzeba się starać, żeby było rzeczowo i kulturalnie ...jeśli chodzi o c3, to w AUTO ŚWIECIE z 15 listopada 2010r było porównanie właśnie c3, swifta i fiesty i wygrał swift przed fiestą, więc widzisz kwestia priorytetów i oceniających ...koreańskie auta podobają mi się i szczerze im kibicuję, jednak w testach bezawaryjności jeszcze słabo w porównaniu choćby do suzuki, myślę, że jeszcze kilka lat i będzie ok. Wymiary yarisa- wnętrze prawie identyczne, mniejszy bagażnik w swifcie, jednak auta generalnie według mnie podobne, często razem oceniane i nie uzasadnia to takiej różnicy
cen, jeśli wziąć pod uwagę nawet ceny niepromocyjne- zgodziłbym się z tobą, gdybyśmy rozmawiali np. o hondzie jazz.W kwestii elastyczności suzuki jesteśmy zgodni- taki mają pomysł,bo chyba tylko w tym problem, choć pozostaje kwestia "ułożenia" silnika i problem w zasadzie znika, pozostaje wyraźnie niższe zużycie paliwa i lepsze hamulce, np. w porównaniu do yarisa oraz wyraźnie lepsze prowadzenie szczególnie przy większych, autostradowych prędkościach. Marku! Wiele firm daje 1 rok gwarancji na lakier i nie znam auta, które nie rysowałoby się przy myciu ...pozdrawiam!

~marek_swift~marek_swift

Do ~swift:
Miło jest podyskutować rzeczowo i "pospierać" się kulturalnie. Ciekawe, że ja też pasjonuje się domowym audio - mam nawet niezły gramofon i kolekcję płyt analogowych. Nie jestem zaś fanem car-audio, pakowanie w to pieniędzy moim zdaniem jest bez sensu - praw fizyki się nie przeskoczy, samochód nie jest miejscem do słuchania muzyki. Nagłośnienie w swifcie jest przyzwoite jak na fabryczne (zmieniałem głośniki przód), brzmi w sam raz do posłuchania w podróży. Wracając do głównego wątku.
1) cena - porównywałeś suzuki z promocji - każda firma daje czasami promocje, ale w różnych okresach , modelach zasadach itd. - toyota też. Porównujmy ceny i wyposażenie katalogowe, a nie promocje w danym momencie. Fakt, że ogólnie suzuki jest tańsze od toyoty (ale yaris jest większym autem). uwaga: toyota daje 3 lata na lakier, suzuki tylko rok - czego się obawia ? - ja musiałem skorzystać - wada wyszła na szczęście w 1 roku - naprawa gwarancyjna (oglądaj dokładnie auto po myciu).
2) z miejscem na nogi z tyłu nie ma szału (u mnie nikt nie chwali , miałem skodę fabie pierwszej generacji - nie ma różnicy (może minimalna), a skoda miała większy bagażnik
3)kategorycznie nie zgadzam się co półki bagażnika - wszędzie jest to krytykowane jako przejaw oszczędności. Zapomnisz opuścić klapy, musisz się bujać z miejsca kierowcy. Lubi też spadać na głowę jak się mocniej "pokręcisz" w okolicy kufra. Księgowi tu cieli bez 2 zdań.
4) micra i fiesta mnie tez nie przekonują w relacji jakość/cena - a oglądałeś może citroena C3 czy hyundai i20/ kia rio ? Jeździłem C3 - świetne auto do miasta, ekstra wykończenie jak na klasę B, bardzo dobre wyciszenie i naprawdę dynamiczny silnik 1.4 (on jest elastyczny w przeciwieństwie do swifta). Jak z awaryjnością to nie wiem, wolę tez swifta jeśli chodzi o prowadzenie na trasie, choć tylko na równej, dobrej drodze - na gorszej komfort jest słaby (cos za cos). Koreańczyki są całkiem fajnymi i dobrze wykończonymi autami w dobrych cenach -trudno wyrokować co do awaryjności w dłuższym czasie.
Ja byłem bliski kupienia C3, ale wyszło zamieszanie z dilerem i kupiłem swifta, czego żałuję. Niech każdy pozostanie przy swoim zdaniu, ja lubię japońskie, auta ale suzuki to dla mnie marka
jednego zakupu i nigdy więcej. Dodam jeszcze że skoda fabia którą miałem z silnikiem 1.4 też była elastycznym autem, bo nie musiałem bujać biegami i kręcić obrotomierza jak w swifcie aby dynamicznie przyspieszać w trasie(wystarczy porównać nawet rozkład momentu obrotowego - taki urok japońskich wiertarek).
pozdrawiam serdecznie

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Suzuki

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
6 050
Przejechany dystans
2 683 968 km
Zatankowanego paliwa
171 293 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
686
Wydanych pieniędzy
247 701 zł
Średnie wydatki na auto
1 106 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 289
Wydanych pieniędzy
480 863 zł
Średnie wydatki na auto
2 147 zł
Zobacz dzienniki kosztów Suzuki (224)

Testy zderzeniowe Suzuki Swift

Najnowsze testy zderzeniowe Suzuki Swift przeprowadzone przez Euro NCAP.

Suzuki Swift 1.2 GL, LHD
2010

Suzuki Swift
Suzuki Swift

Suzuki Swift
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Suzuki

Zużycie paliwa Suzuki Swift Hatchback 1.3 GTi/GXi

Na podstawie 1 raportu spalania

LPG
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: 130rapid, dodano: 31.10.2007 17:16

Autko kasuje wszystkich superniskim spalaniem wśród małych benzynowych. Skąd się biorą niektórym te kuriozalne wyniki 8-9 l/100 km? Chyba od grzania silnika na postoju i jeżdżenia 300 metrów do pracy. ;) Opisywany egzemplarz jeździ w trybie mieszanym, sporo na krótkich odcinkach (3-10 km), ale też ze sporym udziałem tras 80-150 km. I najwyższe notowane średnie spalanie wyniosło 6,2 l/100 km, podczas wściekłej zimy, wskutek przebijania się przez zaspy na 2. biegu. Co pożyteczne, zerwanie paska rozrządu ponoć nie grozi istotnymi konsekwencjami - rozrząd jest bezkolizyjny. Ceny części w ASO są wyśrubowane niewspółmiernie do klasy autka. Na szczęście istnieje spory wybór zamienników. Sporo do życzenia pozostawia jakość pracy autoryzowanych serwisów. Suzuki Motor Poland w ostatnich 2 latach zrobiło wielką czystkę wśród ASO - i teraz forma przerasta treść. Roszady kosztowały mnie przedwczesną utratę gwarancji (jeden z salonów zrobił przegląd nie przyznając się, że nie ma już autoryzacji). Teraz serwisy Suzuki są piękne, ale staranność przeglądów mierna, z nielicznymi chlubnymi wyjątkami. Godne polecenia są niezależne serwisy, od lat wyspecjalizowane w Suzuki, często byłe ASO, których nie było stać na wielkie inwestycje.

pełny raport Suzuki Hatchback 1.0 i

autor: diablo, dodano: 28.11.2010 13:31

Spalanie zależny od stylu jazdy. Przy dynamicznej jeździe nie jest ekonomicznie. Na autostradzie przy prędkościach 140-150 km/h spalanie może podskoczyć do 8-9 l. Przy ekonomicznej jeździe moja żona osiąga wynik 5,3 l poza miastem. Średnia z wakacji po przejechaniu 4 tyś. km po drogach i autostradach południowej Europy to 6,5 l. We wrocławskich korkach do 10 l. Ceny przeglądów serwisowych mogły by być niższe. Cena przeglądu po 30 tyś. z czyszczeniem klimatyzacji wyniosła 1100 zł bez ceny oleju, który dostarczyłem do serwisu.

pełny raport Suzuki Hatchback 5d 1.3

autor: pol, dodano: 05.09.2011 09:50

do pracy mam 7 km w jedną mańkę - więc na zimnym silniku w obie strony- to pali mi od 6,4 do 7,8 , ale na trasie przy utrzymaniu prędkości 100-120 (autostrada) to 5,6 -6,2 , pewnie można zejść do 5 (lub niżej) ale obroty max 3000 i tak 90km/h aż taki cierpliwy nie jestem i nie mam tempomatu w nodze ;o) moje auto;rok prod.2000/wrzesień; jestem 3 właścicielem / zrobiłem 18 000km (2gi 43.000 w ok. rok...,a 1sza kobieta serwisy etc. 80.000 w ok 8 lat)

pełny raport Suzuki Hatchback 1.0 i
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Suzuki Swift Hatchback 1.3 GTi/GXi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Suzuki Swift Hatchback 1.3 GTi/GXi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Suzuki Swift I

Suzuki Swift to malutki samochód koncernu, mniejszy jest tylko model Maruti. Samochód szybko zdobył popularność w naszym kraju. Mimo iż jest niewielki to oferuje sporo miejsca w środku i przyzwoity komfort podróżowania. Można wybierać pomiędzy nadwoziem 3- i 5-drzwiowym. Silniki o małych pojemnościach...

Zobacz dane techniczne Suzuki Swift I Hatchback 1.3 GTi/GXi 101KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Suzuki Swift, oglądali także