Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Suzuki Swift

Lata produkcji: 1983 - teraz
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B, jeden z najpopularniejszych modeli w historii Suzuki. Produkowany nieprzerwanie od 1983 roku. W ofercie japońskiej marki samochód w tej klasie był nowością. Początkowo sprzedawano go pod nazwami SA-310, SA-413 oraz Cultus. Dopiero w 1986 roku został ochrzczony imieniem Swift (ang. „szybki”). Od 2010 roku na rynku dostępna jest piąta generacja modelu. W innych krajach samochód oferowano również między innymi jako Chevrolet Sprint, Geo Metro, Pontiac Firefly oraz Subaru Justy.

Komentarze redakcji

Powagosław: Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.
Luzacjusz: Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

Dane techniczne Suzuki Swift

Silniki

Moc silników 50-136 KM

Poj. silników 993-1 590 cm3

Prędkość maks. 145-200 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,6-16,0 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Suzuki Swift

Średnia ocena modelu

na podstawie 818 opinii

4.16

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Stosunek jakość/cena

+ Silnik

+ Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie

- Ergonomia

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Suzuki Swift

Jak dla mnie poza tymi drobnymi "wadami" jest idealnie. Świetnie się prowadzi, zmiana biegów to sama przyjemność, cichutki, ładny a ... więcejprzy tym nie pije zbyt wiele, mam nadzieję że jeszcze będzie niezawodny:)tak więc cieszę się że wybrałem swifta a nie polo nad którymi długo się zastanawiałem. Polecam Mam nadzieję że dla niezdecydowanych moja ocena tego autka choć trochę była użyteczna, jeśli ktoś mimo wszystko boi się drobnych detali które mi przeszkadzają w tym aucie, zapewniam że cała reszta tak bardzo cieszy że przymkniemy na to oko:) ukryj
dodano 08.05.2011 przez
Do pełni szczęścia brakuje oferowanego w Australii do tego auta silnika 1.4 tej samej konstrukcji. Ma on dokładnie tą samą ... więcejmoc, ale wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach i spala tylko 0,5 litra więcej. Ale na dzień dzisiejszy w Europie go nie odnalazłem... ukryj
dodano 23.08.2011 przez
Auto dość wygodne. Udany kompromis pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia. Jednakże kilka elementów przemawia za tym, że jest to raczej ... więcejdość udany samochód miejski do sprawnego poruszania się w korkach i na krótszych dystansach niż rasowy hot hatch. Jednym słowem napis "Sport" na tylnej klapie i fotelach jest raczej na wyrost (no ale np. szachy to też sport) ukryj
dodano 07.01.2014 przez
Jak dla mnie Swift jest jednym z najładniejszych i najoryginalniejszych w swojej klasie - obejrzy się za nim prawie każda ... więcejkobieta a jak mamy ponad 4 tysiące na obrotomierzu to i z zainteresowaniem każdy facet... Co najbardziej zaskakuje, to że jak na codzień jeżdżę raczej autami klasy D i do tej pory nie lubiłem i niepewnie się czułem w maluchach, tak w Swifcie żony nie czuję się jak w małym aucie - ani pod względem wystroju wnętrza (zwykle mocno budżetowego - czytaj badziewnego, tutaj bardzo dojrzałego i przytulnego), ani silnika (niejeden gość siedzący za kierownicą takiego np. Mondeo już się zdziwił co potrafi), a przede wszystkim zawieszenia, które sprawia że... będę podkradał żonie Swifta możliwie często - przyjemność z jazdy, szczególnie kręcenie po mieście i szybkie ciasne drogi to po prostu rewelacja. Mądrze użytkowany nie pali też dużo. Trzeba sobie zdawać sprawę jedynie że to auto dla samotnika, pary, lub jak u mnie - drugiego auta w rodzinie - zrozumie to każdy kto zajrzy do bagażnika. Liczę na japońską niezawodność - jeśli to się jeszcze sprawdzi (poprzedni Swift niestety nie wypadał rewelacyjnie w raportach...) - to na ten typ dla mnie nie ma mocnych. ukryj
dodano 30.01.2009 przez
Zobacz oceny Suzuki Swift Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Suzuki Swift

Pb
4,00 - 10,67
Na podstawie 698 raportów spalania
ON
4,07 - 7,00
Na podstawie 13 raportów spalania
LPG
5,03 - 10,40
Na podstawie 83 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Suzuki Swift

Po 5 latach obserwacji, 2 Swiftach, 3 silnikach 1.0 53 bhp mogę w końcu wydać rzeczową opinię na temat spalania ... więcejtego ustrojstwa :). Tak jak podałem, latem mamy 5.5 średniego w mieście bez szaleństw, ale również bez totalnego i denerwującego innych kierowców mulenia. 4.7 które podałem na trasę wcale nie pochodzi z trasy, jest to wynik z 500 kilometrowego testu z miasta, konkretnie z trójmiasta. Zastosowałem niemal wszystkie możliwe techniki ekodrivingu, unikanie korków poprzez stosowanie dłuższych objazdów, hamowanie silnikiem i ruszanie w stylu moherowego beretu, jedyne co pominałem to to że miałem nawiew włączony oraz radio. Tak więc niezły wynik. Na trasie nie udało mi się zejść poniżej 5.1 litra. Polska trasa waha się tak od 5.1-5.6 przy jeździe 90-105 z wyprzedzaniem wolnych tirów. Zachodnia trasa 6.5-7.5 prędkości 130-150. Wschodnia trasa (Rosja, Litwa, Łotwa) 5.1-7 litrów przez wzgląd na to że u naszych wschodnich sąsiadów jest na czym się rozpędzić. Skandynawia 5.5-7.5 w zależności czy jedziemy autostradami czy kryjówkami. 8.6 litra to mój obecny rekord na jazdy na jak największe spalanie. Osiągnąłem go w tą zimę, lecz niestety wynik nie jest wiarygodny. Miałem spalone kable wysokiego napięcia i stare świece, zwykle z trudem przekracza się 7.5. W ogóle to chyba przekroczenie 7.5 jest niemożliwe przy 100% sprawnym silniku... No chyba że jeździ się z otwartymi szybami. Kiedyś na innym 100% sprawnym silniku sprawdzałem maksymalne spalanie stosując proste zasady nie ekodrivingu... Wtedy po mieście jeździłem tylko na 2jce a na drogach ekspresowych maksymalnie na 3jce, silniczek wył cały czas, zabawy w sprinty od 0-100 i takie tam. Ciekawostka: Czy wiedzieliście że na 2jce da się rozpędzić do 100 km/h? Tak czy inaczej, nie udało mi się przekroczyć 7.5, za to udało mi się rozszczelnić silnik który miał 250 tyś przebiegu. Wtedy też odkryłem że ta jednostka napędowa nie potrzebuje oleju, przejechałem 2 tyś kilometrów nim się zorientowałem że podczas testu wydmuchało mi połowę uszczelek (poza ta pod głowica, tej o dziwo nic nie było) i olej mi gdzieś uciekł. No ok, może jakiś tam olej gdzieś jeszcze był, ale nie było go na bagnecie... Bagnet był suchy! Po tym rozszczelnieniu wymieniłem silnik na taki z przebiegiem 100 tyś kilometrów i jeżdżę na nim do dziś. To nie mit, tą jednostkę ciężko zarżnąć, trzeba być naprawdę brutalnym i wytrwałym, a i tak prawdopodobni prędzej podłoga zgnije, albo zderzak odpadnie niż silnik podziękuje za współpracę. Gdyby tylko Swift był zrobiony z nierdzewki to, to auto jeździłoby co najmniej 50 lat robiąc na 1 silniku po 1-2 miliony kilometrów. Swiftem przejeździłem niemal 200 tyś kilometrów i nigdy mnie nie zawiódł na trasie. Oczywiście parę rzeczy się zepsuło. Podłoga się zarwała, wahacze popękały, rozrusznik padł, i takie tam... Ale przecież rozrusznik ma prawo wysiąść po 19 latach, czy silnik od wycieraczek ma prawo się spalić po 16. Podłoga ma prawo się zapaść w podwójnym topielcu, wahacz może się złamać jak ktoś głupieje w lesie. Awarie tego auta wynikają tylko ze złego użytkowania (a i tak Swift ma wysoką tolerancję na głupotę właściciela) bądź upływu czasu... Szkoda ze takich aut już się nie produkuje :(. Z chęcią bym kupił nie używanego Swifta MKIII w topowej wersji GTi. Niestety piszę ten raport u schyłku mojej historii z tym samochodem :(((. Najnowsze MKIII z Japonii jakie można kupić ma już 16 lat, przyszedł czas na zmiany, na jakiegoś skomplikowanego diesela, koniec z wariowaniem po mieście, koniec z ręcznymi i jazdą przy odcięciu, MKIII umierają do tego urodziło się dziecko, trzeba kupić coś dużego, coś drogiego. Ehhh, już nigdy nie będę miał samochodu tak wytrzymałego i tak wiernego jak Suzuki Swift trzeciej generacji. Jeśli zdecydujesz się na Swifta, nawet takiego za 1000 zł to nie pożałujesz (mój pierwszy Swift kosztował 2700 i zginął na drzewie po 4 miesiącach od zakupu, a drugi 2200 i przez 5 lat przeszedł wiele napraw konserwujących na łączną kwote około 8 tyś zł, mimo tego nie żałuje). Jeśli zobaczysz w trójmieście zardzewiałego czerwonego Swifta z szarymi drzwiami, szarą tylną klapą i klapką wlewu paliwa to znaczy że oglądasz auto którego wyniki są podane w tym raporcie. Widzisz stary, dziadowski, sypiący się szrot, który w dalszym ciągu ma tak świetne wyniki i idzie jak burza ;). ukryj
dodano 10.02.2011 przez
Zdecydowanie brakuje mu 6 biegu na trasę gdyż w przypadku prędkości powyżej 120 nie wygląda to już tak wesoło a ... więcej120km/h = 4k obrotów co daje niestety już wysokie spalanie. Średnie spalanie 6,5-7 litrów jest jak najbardziej możliwym wynikiem do uzyskania i nie jest to żadne wleczenie się ale: -Na trasie wiadomo prędkości 100-120 max. -Przyspieszając wciskamy gaz na 3/4 bieg zmieniamy przeważnie przy 2-3k obrotów w zależności od sytuacji (przyśpieszamy jak 90% samochodów na drogach) -Omijamy drogi z dużą ilością świateł gdzie czekają nas częste postoje -Omijamy korki Podczas jazdy na trasie przy prędkościach 80-90 spalanie jest na bardzo niskim poziomie bo 5 litrów. Mi osobiście spalanie średnio wychodzi na poziomie 7,5-8 litrów gdyż co jakiś czas lubię przycisnąć do odcięcia a na trasie jak wracam z uczelni i jest pusto to na liczniku widzę 140-180 no ale wiadomo nie za każdym razem bo to bardzo paliwożerne... Polecam 2 bardzo dobre triki na znaczne zmniejszenie spalania acz są one bardzo oczywiste choć może nie dla wszystkich. -Hamowanie Silnikiem Wykorzystywać hamowanie silnikiem jak się da!!! Przykładowo widzimy w oddali że światło zapala się na czerwone to po prostu puszczamy gaz (oczywiście musi być wrzucony bieg) a wtedy samochód nie spala nic zanim obroty nie spadną poniżej 1,5k (zależy od samochodu) i powoli dojeżdżamy a często zdarza się wtedy że zanim do nich dojedziemy zapala się zielone i wtedy nie marnujemy paliwa na ruszaniu gdzie w takim momencie spalanie jest najwyższe. Hamowanie silnikiem pozwala zaoszczędzić bardzo duże ilości paliwa. -Uczepić się dupy Bardzo dobry pomysł na zmniejszenie zużycia paliwa głównie na trasie. Im większa prędkość tym większy opór powietrza a im większy opór powietrza tym większe spalanie. Np. Jedziemy na trasie i szukamy kogoś kto jedzie z prędkością nas satysfakcjonującą i wtedy "chowamy" się za niego co skutkuje że opór powietrza staje się znacznie mniejszy a spalanie spada. Im bliżej będziemy jechać tym lepiej dla spalania choć dla bezpieczeństwa nie radzę trzymać się zbyt blisko. Komputer w moim modelu zaniża o jakieś 0-0,2 litra co sprawdzałem zalewając pełen bak do pierwszego odcięcia dystrybutora zerując licznik km oraz średniego spalania. Gdy zapalała się rezerwa tankowałem na tej samej stacji przy tym samym dystrybutorze także do pierwszego odcięcia. Test wykonywałem na bodajże 6 tankowaniach. ukryj
dodano 13.01.2012 przez
Autko kasuje wszystkich superniskim spalaniem wśród małych benzynowych. Skąd się biorą niektórym te kuriozalne wyniki 8-9 l/100 km? Chyba od ... więcejgrzania silnika na postoju i jeżdżenia 300 metrów do pracy. ;) Opisywany egzemplarz jeździ w trybie mieszanym, sporo na krótkich odcinkach (3-10 km), ale też ze sporym udziałem tras 80-150 km. I najwyższe notowane średnie spalanie wyniosło 6,2 l/100 km, podczas wściekłej zimy, wskutek przebijania się przez zaspy na 2. biegu. Co pożyteczne, zerwanie paska rozrządu ponoć nie grozi istotnymi konsekwencjami - rozrząd jest bezkolizyjny. Ceny części w ASO są wyśrubowane niewspółmiernie do klasy autka. Na szczęście istnieje spory wybór zamienników. Sporo do życzenia pozostawia jakość pracy autoryzowanych serwisów. Suzuki Motor Poland w ostatnich 2 latach zrobiło wielką czystkę wśród ASO - i teraz forma przerasta treść. Roszady kosztowały mnie przedwczesną utratę gwarancji (jeden z salonów zrobił przegląd nie przyznając się, że nie ma już autoryzacji). Teraz serwisy Suzuki są piękne, ale staranność przeglądów mierna, z nielicznymi chlubnymi wyjątkami. Godne polecenia są niezależne serwisy, od lat wyspecjalizowane w Suzuki, często byłe ASO, których nie było stać na wielkie inwestycje. ukryj
dodano 31.10.2007 przez
Suzuki Swift Sedan średnio obciążony zużycie paliwa rewelacja, jeśli nie wciskamy pedału gazu do bólu, ile wciśniesz na maksa gaz ... więcej- to logiczne tym wiecej musisz spalic paliwa, (choc jakosc paliwa, Jeet, Orlen, Shell,BP, to wielka mix -bajura, choc cena jak w Niemczech - na niemieckim paliwie te auto było jeszcze bardziej ekonomiczne, oraz dynamiczne - nie da się porównac do polskiego paliwa !!!) Kupiłem to auto z bakiem do połowy zalanym niemieckim paliwem. Ludzie dlaczego takie paliwo nie można kupic w Polsce na każdej Stacji, Każdy kto szybko jeździ na polskim paliwie - zażyna swój silnik z pełną świadomością - aż w końcu z jego rury wydechowej pojawi się czrny dym lub silnie zakopcona czarna rura wydechowa - to jest objaw że nasz silnik jest już w stanie bardzo kiepskim. Rura wydechowa powinna byc czysta lekko szara - silnik benzyna nie LPG. Informuje także że LPG skraca żywotnośc każdego silnika !!! Nie wyprodukowano jeszcze takiego silnika który przez producenta został - konstrukcyjnie dostosowany do LPG i dał na niego gwarancje !!! Sknerus25@o2.pl ukryj
dodano 14.10.2007 przez
Jak na razie jedyny koszt to zakup dodatkowego kompletu opon i kół, co w przypadku tego modelu jest niezbędne. Samochód ... więcejstandardowo wychodzi na letnim ogumieniu o rozmiarze 195/45/R17. W tym rozmiarze żaden producent nie oferuje opon zimowych (bardzo nietypowy rozmiar). Zamiennikiem opon w tym rozmiarze są (zgodnie z instrukcją samochodu) opony o rozmiarze 195/55/R16. Okazuje się też, że poszukiwanie stalowych felg dla tego auta jest również bezskuteczne. Zatem na zimę musiałem nabyć 4 felgi aluminiowe (nie oryginalne) w cenie 375 za sztukę, 4 czujniki ciśnienia za 175 za sztukę, oraz 4 opony Kleber (jedne z tańszych w tym rozmiarze) za 330 zł za sztukę. Do tego wizyta u wulkanizatora dysponującego odpowiednim komputerem (bo samochód z czujnikami powietrza) 200 zł. Łączny koszt wymiany opon (a Klebery to jedne z tańszych opon, którym można zaufać) to: 3720 zł. Przy założeniu, że nie szukasz jakiś ekstra felg aluminiowych, kupujesz opony ze średniej półki, a czujniki kupujesz oryginalne po znajomości... ukryj
dodano 05.11.2015 przez
Zobacz raporty spalania Suzuki Swift Dodaj raport spalania

Publikacje o Suzuki Swift

Przeczytaj pozostałe 22 publikacje o Suzuki Swift

Newsy o Suzuki Swift

Przeczytaj pozostałe 36 newsów o Suzuki Swift

Generacje Suzuki Swift

Auta Nowe: Suzuki Swift

nowe Suzuki Swift
Suzuki Swift
ceny od 46 900 zł do 68 900

Suzuki Swift V Hatchback 5d Facelifting 1.2 VVT 94KM od 2013

w pakiecie Club

w cenie katalogowej brutto

46 900 zł

Wyposażenie standardowe
Klimatyzacja manualna
Komputer pokładowy
Radioodtwarzacz RDS, CD z czytnikiem MP3
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Intergra (4 000 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Intergra (4 000 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 6 oferty Suzuki Swift
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym
Super oferty
Suzuki Swift
Suzuki Swift
cena 36 900 PLN
Suzuki Swift
Suzuki Swift
cena 30 900 PLN
Suzuki Swift
Suzuki Swift
cena 30 900 PLN

Dealerzy Suzuki

JAPAN MOTORS

JAPAN MOTORS Suzuki Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Wyzwolenia 95

Więcej

JAPAN MOTORS

JAPAN MOTORS Suzuki Chorzów

śląskie, Chorzów, Zielony Zaułek 2

Więcej

JAPAN MOTORS

JAPAN MOTORS Suzuki Dąbrowa Górnicza

śląskie, Dąbrowa Górnicza, Sobieskiego 10

Więcej

JAPAN MOTORS

JAPAN MOTORS Suzuki Kraków

małopolskie, Kraków, Powstańców Śląskich 22

Więcej

JAPAN MOTORS

JAPAN MOTORS Suzuki Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 60

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Suzuki Swift

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

2 644

Przejechany dystans

337 289 zł

Zatankowanego paliwa

71 650 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

245

Wydanych pieniędzy

69 287 zł

Średnie wydatki na auto

673 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

521

Wydanych pieniędzy

218 718 zł

Średnie wydatki na auto

2 123 zł

ZOBACZ 103 dzienniki kosztów Suzuki Swift Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Suzuki Swift

Liczba wpisów: 23
komentarzy(1)
komentarzy(8)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(3)
komentarzy(4)
Zobacz inne typowe słabe punkty Suzuki Swift dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Suzuki Swift

Liczba wpisów: 14
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Suzuki Swift Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Suzuki Swift

Liczba wpisów: 9
Samochód zachowuje się normalnie, mimo że miał bardzo małą kilometrówkę, gdy została założona instalacja gazowa. Mam zaufanie do tego Pana, ... więcejgdyż nie jest to pierwsza instalacja zakładana przy tak małym przebiegu samochodu. Bardzo polecam ten warsztat, szkoda tylko, że zmienił swoją siedzibę. POLECAM! ukryj
dodano 03.02.2012 przez
Samochód na nauce jazdy , rewelacja . Montaz przy 0 km , przejechałem już ponad 40 tys. nic się nie dzieje. Polecam
dodano 25.06.2012 przez
Samochód na nauce jazdy od lipca ubiegłego roku przejechane ponad 20 tys km , bez żadnych problemów. Polecam
dodano 25.03.2012 przez
konsilio wszystkim vialle co prawda kosztuje ale sie oplaca i niedaje zadnych problemow
dodano 13.03.2010 przez
samochód na nauce jazdy , przejechałem już 40 tys bez problemów .
dodano 16.03.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Suzuki Swift

Skarbnica wiedzy o Suzuki Swift

Ciekawostki
dodano 23.08.2011 przez
Swift III jest pierwszym Swiftem, którego skonstruowano z myślą o Europie.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą