Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Suzuki Swift

Model należący do segmentu B, jeden z najpopularniejszych modeli w historii Suzuki. Produkowany nieprzerwanie od 1983 roku. W ofercie japońskiej marki samochód w tej klasie był nowością. Początkowo sprzedawano go pod nazwami SA-310, SA-413 oraz Cultus. Dopiero w 1986 roku został ochrzczony imieniem Swift (ang. „szybki”). Od 2010 roku na rynku dostępna jest piąta generacja modelu. W innych krajach samochód oferowano również między innymi jako Chevrolet Sprint, Geo Metro, Pontiac Firefly oraz Subaru Justy.

Generacje Suzuki Swift

  • Wybierz generację: Suzuki Swift V (2010 - teraz)
    Suzuki Swift V
    Suzuki Swift V Facelifting 1.2 VVT - galeria redakcyjna - widok z przodu Suzuki Swift V Facelifting 1.2 VVT - galeria redakcyjna - lewy bok Suzuki Swift V Facelifting 1.2 VVT - galeria redakcyjna - widok z tyłu Suzuki Swift V Facelifting 1.2 VVT - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu Suzuki Swift V Facelifting 1.2 VVT - galeria redakcyjna - fotel kierowcy, widok z przodu Suzuki Swift V Facelifting 1.2 VVT - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

    Suzuki Swift V

    Piąta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2010 roku. W porównaniu ze swoim poprzednikiem, Swift V jest nieznacznie większy. Zmiany w wyglądzie nadwozia są niewielkie, wręcz kosmetyczne, oba modele bazują na prototypie...

    więcej o Suzuki Swift V

  • Wybierz generację: Suzuki Swift IV (2004 - teraz)
    Suzuki Swift IV
    Suzuki Swift 1.25 DDiS - maska otwarta Suzuki Swift 1.25 DDiS - widok z przodu Suzuki Swift 1.25 DDiS - koło Suzuki Swift 1.25 DDiS - nawiew Suzuki Swift 1.25 DDiS - kierownica Suzuki Swift 1.25 DDiS - pełny panel przedni

    Suzuki Swift IV

    Czwarta, najnowsza i produkowana obecnie generacja Swifta. Model debiutował w 2005 roku. Został stylistycznie odmieniony, nieco archaiczną sylwetkę, która coraz bardziej raziła u jego poprzedników, poddano gruntownej przemianie. Swift upodobnił się przez...

    więcej o Suzuki Swift IV

  • Wybierz generację: Suzuki Swift III (1996 - 2004)
    Suzuki Swift III

    Suzuki Swift III

    Model debiutował w 2000 roku. Zewnętrzne zmiany, jakim poddano Swifta były niewielkie i obejmowały głównie światła, kształt zderzaków i grilla. Zakrojone na szerszą skale były zabiegi modernizacyjne wewnątrz samochodu (np. nowe silniki). Produkcja modelu...

    więcej o Suzuki Swift III

  • Wybierz generację: Suzuki Swift II (1989 - 1996)
    Suzuki Swift II

    Suzuki Swift II

    Drugi model Swifta ulepszony wspólnie z inżynierami z General Motors pojawił się na rynku w 1989 roku. Auto było większe od swojego poprzednika, było też znacznie nowocześniejsze (m. in. lepsze silniki i niezależne zawieszenie). Na przełomie 1991 i 1992...

    więcej o Suzuki Swift II

  • Wybierz generację: Suzuki Swift I (1983 - 1989)
    Suzuki Swift I

    Suzuki Swift I

    Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1983 roku jako Suzuki SA-310, SA-413 oraz Cultus. Po obiecującym początku na rynku japońskim, samochód doczekał się premiery w Europie i Stanach Zjednoczonych. W 1986 roku auto przeszło gruntowną modernizację, która...

    więcej o Suzuki Swift I

Swift V

Konstruktorzy piątej generacji Swifta w pocie czoła pracowali, aby auto górowało nad swoim poprzednikiem jakością wykonania, skutecznością pochłaniania dziur czy poziomem bezpieczeństwa. Zupełnie inaczej było ze stylistami nadwozia – nie napracowali się zbyt wiele, bo zamiast tworzyć wygląd zewnętrzny od zera, postanowili wziąć na warsztat design poprzednika poddając go jedynie subtelnym poprawkom. Czy była to dobra decyzja? To zależy. Z jednej strony auto nie grzeszy świeżością linii, bowiem wygląda jak poliftingowa wersja poprzednika, ale z drugiej strony stylistyka Swifta IV była na tyle udana, że do dziś prezentuje się bardzo atrakcyjnie.

Więcej zmian odróżniających opisywany model od poprzednika znajdziemy zaglądając do środka. Pojawiła się tam zmieniona kierownica oraz całkowicie nowa tablica rozdzielcza. Ta ostatnia łączy elegancki, ale dość monotonny wygląd z dopracowaną w najdrobniejszym calu ergonomią oraz pierwszorzędną czytelnością wskaźników. Czas spędzony za „kółkiem”, kierowcy umila ponadto doskonała pozycja do jazdy oraz wygodny fotel. Właściwie jedyną poważniejszą wadą kokpitu jest jego wykończenie – zastosowane plastiki są twarde jak kamień, a ich montaż trudno uznać za wzorzec jakości.

W porównaniu do Swifta numer 4, „piątka” wyraźnie urosła, co da się odczuć oceniając przestronność kabiny pasażerskiej. Miejsca przybyło zwłaszcza na tylnej kanapie, dzięki czemu ilością przestrzeni auto już nie musi wstydzić się przed konkurencją. Niezmiennie blado na tle bezpośrednich rywali prezentuje się z kolei pojemność bagażnika – w tej kwestii nawet pozycjonowany oczko niżej Fiat Panda dogania japońskie auto. Na domiar złego, pakowanie walizek utrudnia wysoki próg załadunku oraz masywny „schodek” powstający po opuszczeniu oparć tylnej kanapy.

Pewność prowadzenia była jedną z najmocniejszych stron poprzedniego Swifta. Na szczęście, i nowa generacja prowadzi się bez zarzutu. Podczas pokonywania ostrych zakrętów samochód posłusznie podąża obranym torem jazdy, a dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu dokładnie przekazuje ruchy kierownicą na koła. Zawieszenie całkiem dobrze sprawdza się podczas resorowania dziur, zaś układ hamulcowy wręcz kapitalnie radzi sobie z zatrzymywaniem pojazdu.

Małe Suzuki stanowi jedną z najdroższych propozycji w grupie „mieszczuchów” klasy B. Ze stosunkowo wysoką ceną idzie jednak bogate wyposażenie seryjne – w standardzie znalazł się komplet poduszek powietrznych (z kurtynami, a nawet kolanowym airbagiem dla kierowcy), system ESP, radio z odtwarzaczem MP3, a także klimatyzacja. W ostatecznym rozrachunku oferta rynkowa wygląda więc naprawdę atrakcyjnie.

Swift IV

Niemal identyczny wygląd następcy to doskonały dowód na to, że Suzuki Swift IV udał się stylistom wyjątkowo dobrze i został ciepło przyjęty przez odbiorców. Zwarta, pełna zdecydowanych kształtów karoseria rzeczywiście może się podobać, ale do wnętrza trzeba się już przyzwyczaić. Powodem jest mocno ograniczona ilość przestrzeni na tylnej kanapie oraz w bagażniku, utrudniająca wykorzystanie auta przez rodziny. Single powinni za to docenić wygodną pozycję za "kółkiem", świetną widoczność na zewnątrz, czytelny i prosty w obsłudze kokpit, jak również niezłe jakościowo i solidnie zmontowane elementy wykończenia.

Podstawowy i najczęściej spotykany silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra okazuje się jednocześnie najbardziej udaną jednostką - wystarczająco żwawą, oszczędną i trwałą. Większe "benzyniaki" gwarantują lepsze osiągi, ale zużywają odczuwalnie więcej paliwa. Zwolennicy diesli skazani są na fiatowski motor 1.3 DDiS, który okazuje się mistrzem ekonomicznej jazdy, ale mógłby być dynamiczniejszy i tańszy w serwisowaniu. Podobnie jak wnętrze, układ jezdny Swifta bardziej spodoba się singlom niż rodzinom - kapitalnie radzi sobie na ciasnych łukach, lecz jest mało komfortowy.

W ślad za poprzednikiem, czwarte wcielenie małego Suzuki przekonuje do siebie wysoką niezawodnością mechaniki (czasem niedomagają elementy skrzyni biegów i przedniego zawieszenia), ale jednocześnie odpycha podatnością na korozję (brązowy nalot znajdziemy zarówno na nadwoziu, jak i podwoziu). W kwestii kosztów, japońskie auto wypada niestety przeciętnie - ceny na rynku wtórnym są mało korzystne, a niektóre części dostaniemy tylko w ASO.

Komentarze redakcji

Powagosław: Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.
Luzacjusz: Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

Silniki Suzuki Swift

Suzuki Swift V - jaki silnik wybrać?

Benzynowy motor 1.6 136KM wgniata w fotel, ale to rzadkie znalezisko pod maską tego samochodu. Dlatego lepiej zejść na ziemię. 1.2 94KM to też niezła propozycja w małym aucie, choć brak elastyczności potęguje tutaj wrażenie braku mocy. Wystarczy jednak wkręcić motor na obroty, by ożył – razem z kierowcą. Zabawa zacznie się kończyć dopiero po wjechaniu na autostradę, bo to już jak na wysilone 94KM trochę za dużo, a motor zaczyna się męczyć.

Suzuki Swift IV - jaki silnik wybrać?

Wiele osób pewnie skusi się na podstawowy motor benzynowy 1.3l, z którego producent wycisnął 92KM. I słusznie. Do miasta jest po prostu idealny i pracuje wyjątkowo cicho na wolniejszych obrotach. Na trasie też będzie w porządku, ale pod jednym warunkiem – trzeba go wkręcać na obroty i redukować biegi, bo przyspieszenie na „czwórce” i „piątce” prawie nie istnieje. Trochę szybszy i mocniejszy jest 1.5l 102KM, ale różnica jest na tyle nieduża, że lepiej od razu kupić 1.6l 125KM – w nim dodatkową moc wyraźnie poczujecie, choć też trzeba go trzymać w tej wyższej części obrotomierza. Ponad 70-konny diesel jest trochę słaby, ale za to zrywny. Na trasie będzie mu dość ciężko, choć przyspiesza jak na swoje możliwości nawet na najwyższych biegach. W mieście – bajka. Mało pali i nie męczy.

Publikacje o Suzuki Swift

Czy warto kupić: używane Suzuki Swift (od 1989 do 2003)

Mimo że najlepsze lata ma już za sobą, wciąż jest chodliwym towarem na rynku wtórnym. Za japońskim przedstawicielem segmentu B przemawiają niskie koszty zakupu i eksploatacji, jak również dynamiczne i trwałe silniki. Czy warto kupić używane Suzuki Swift?

Suzuki Swift - japoński styl
 
Nasz test Suzuki Swift – japoński styl

Jednych zadowoli kawałek plaży z zarośniętym stawem obok, a innych wycieczka autostopem do Beirutu - każdy ma inny sposób na spędzanie wolnego czasu. Podobnie, jak do każdego przemawia inny typ miejskiego auta. Jeśli praktyczność jest nieistotna, a styl ma pierwszorzędne znaczenie to można sięgnąć do...

Suzuki Swift - zwinny i oszczędny
 
Nasz test Suzuki Swift 1.2 VVT Premium

Miejskie Suzuki wyróżnia się dobrymi właściwościami jezdnymi, oszczędnym silnikiem oraz przyzwoitym standardem wyposażenia. Atutem Swifta jest też atrakcyjne nadwozie.

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Z Marek do Janek, czyli motocykl kontra samochód
 
Nasz test Suzuki Swift Sport vs Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

Motocykl czy samochód? Który z tych pojazdów lepiej sprawdza się w gęstym ruchu ulicznym? Odpowiedź wydaje się oczywista... Czy na pewno? Postanowiliśmy sprawdzić, jak Suzuki Swift Sport oraz Suzuki GSX1300R Hayabusa poradzą sobie z warszawskimi korkami. Oba modele są flagowymi produktami koncernu z...

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Suzuki Swift

Suzuki Swift na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Suzuki SwiftautoWcentrum - społeczność Suzuki Swift

najwyższe oktanyAuta - Suzuki Swift

Suzuki Swift czerwona strzała 64,89

Suzuki Swift świstak 54,73

Suzuki Swift RAKIETA 50,15

Suzuki Swift 47,34

Suzuki Swift 51,03

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Suzuki Swift

Pawelo27 30,08

TheNaturaT 30,19

suzi7 30,17

Andrej88 30,11

Radziolf 30,11

Dredd-D1 47,94

Fili_P 39,80

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Suzuki Swift

Rozwaliła się skrzynia biegów :(
Rozwaliła się skrzynia biegów :( Wg. mechaników urwała się jakaś śrubka wewnątrz i rozwaliła wiele elementów skrz...
Podsumowanie 5 lat eksploatacji
Podsumowanie 5 lat eksploatacji Z okazji wczorajszego przeglądu rejestracyjnego Swifta, postanowiłem podsumować ...
Łożysko po raz drugi
Łożysko po raz drugi Witam Obecnie wiele mówi się o beznadziejnej jakości produkcji, poczynając od...
Przegląd okresowy, korekta przebiegu i brak...
Przegląd okresowy, korekta przebiegu i brak... ...miejsca w dowodzie rejestracyjnym. Pod koniec lutego Swift musiał przejść obo...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Suzuki Swift

od 38 900 zł do 64 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (94 - 136 KM): 1.2 VVT, 1.6 VVT Sport

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 4-stopniowa
Katalog nowych aut Suzuki Swift
 

Najpopularniejsza wersja Suzuki Swift

Suzuki Swift 1.6 VVT Sport 136KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
alufelgi
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
podgrzewane fotele
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

64 400

Zobacz ofertę Suzuki Swift 1.6 VVT Sport 136KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Suzuki Swift najczęściej porównywane z:

Renault Clio
ENERGY TCe (90 KM)
Volkswagen Polo
1.0 (75 KM)
Renault Clio
1.2 16V (75 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Suzuki Swift 1.2 5dr Comfort FL 94KM Plus oraz Navi Suzuki Swift 1.2 5dr Comfort FL 94KM Plus oraz Navi
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 69KM .
Cena: 53 670 zł 48 670 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM Suzuki Swift Comfort 1,2 94KM
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 500 km. Silnik: 1.2 69KM .
Cena: 51 690 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 6 790 zł Zobacz szczegóły »

Używane Suzuki Swift

Suzuki Swift
1.3 benzyna 92 KM
70 000 km, 2008
20 200 PLN
Suzuki Swift
1.3 benzyna 92 KM
83 200 km, 2007
23 900 PLN
Suzuki Swift
1.5 benzyna 105 KM
55 000 km, 2009
10 600 PLN
Suzuki Swift
1.3 benzyna 95 KM
56 000 km, 2007
20 800 PLN

Ocena auta Suzuki Swift

Wybrane opinie

Suzuki Swift Hatchback 1.0 i (53 KM)

Witam i pozdrawiam wszystkich szczęśliwych właścicieli samochodu suzuki SWIFT 1.0. Moja ocena jest b.dobra. Decydując się na zakup tego autka, zasięgnąłem opinii kolegów w auto centrum i udało się!!! Jestem zadowolony. Po eksploatacji zimowej /mróz, błoto pośniegowe i ta cholerna sól/ auto zostało wymyte, zauważyłem jednak ślady rdzy - gdzie? po podniesieniu maski nad lampami są osłony pomalowane na czarno i właśnie tam już były miejsca rdzy. Ale tylko w tym miejscu. Szukam jakiegoś preparatu w aerozolu /do konserwacji/ myśle, że po zastosowaniu problemu nie będzie. Zużycie paliwa troche większe niż danych technicznych /trasa mieszana po przejechaniu 650 km spaliło mi średnio 5,58 l na 100km, ja uważam że b. ładnie. Kochani wcale nie żałuje /odpukać/ że zdecydowałem się na to właśnie auto. No ja lubie sportowy dżwięk silnika, troche głośne w środku ale już na 4 lub 5 biegu jest oky. Pełna wygoda dla kierowcy i jego pasażera troche mniej dla sąsiadów /których czasami zabieram ale to ich...

dodał: arturmikolajczak@plusnet.pl
Suzuki Swift Hatchback 1.0 i (53 KM)

mam swifta, model gl 1000cm3, trzydrzwiowy, od blisko 4 lat, zakupiony w salonie 2001 roku, montaż węgierski. jestem bardzo zadowolony z tego auta, zapłaciłem 26 000zł i to była według mnie doskonała cena za taki towar. spalanie jest wyśmienite, dobre auto miejskie i dla rodziny: 2+małe dziecko. całkiem spory bagażnik, jak na tę klasę auta. wady? owszem są: skrzypiące plastkiki - ciekawe, że czasami ich w ogóle nie słychać:) i ....... właściwie to wszystko, gdyby niemała niespodzianka, która mnie spotkała ostatnio - sperforowana rura w końcówce wydechu (wymiana tłumika 100zł, część nieorginalna), niestety środkowa część wydechu nie wyglądas najlepiej i czekam kiedy padnie, jak ta końcówka (jestem przekonany, że to wina węgierskiego producenta - liche materiały, jeszcze nigdy nie zdażyło mi się tak szybko wymieniać jakąkolwiek część układu wydechowego tak szybko, a miałem do tej pory w sumie trzy nowe auta). ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego autka i serdecznie polecam. poza powyższym...

dodał: markono@op.pl
Suzuki Swift Hatchback 1.3 i (68 KM)

Mimo krótkiego używania nabieram coraz większego uznania dla "Zuzi". Doskonały, dynamiczny i bardzo ekonomiczny silnik, dobre własności jezdne, poręczność w ruchu miejskim, miejsca aż za dużo dla dwojga, niskie koszty ubezpieczeń, a nawet kilka elektrycznych gadżetów. Model rzadki, nie budzi zainteresowania.. wiadomo kogo! Wobec tych zalet - słabe wyciszenie czy oporny wsteczny po prostu bledną. W swojej klasie, a tym bardziej w swojej cenie to doskonała maszyna! Tajemnicą jest, dlaczego tak mało popularna? Moja rada dla wszystkich posiadaczy Matizów, Uno, Punto, Polo, 206, Clio i pośledniejszego stworzenia - odstawiajcie toto na złom i przesiadajcie się na Swifty, to prawdziwe jeżyki [taki jaskółkopodobny, najszybszy na świecie ptasiek], nie zawiedziecie się! A teraz kamyczek do ogródka SMP. Istnieje wiele wersji Swifta - np. z 1,3DOHC; 1,6; 4x4; automat - ale nie u nas!!! Ja najbardziej byłbym zainteresowany wersją 1,3 HB3d i takie na Węgrzech produkują, ale na nasz rynek nie trafiają....

dodał: CzareK; geo_cezar@poczta.onet.pl
Suzuki Swift Hatchback 1.0 i (53 KM)

Spartańskie toczydełko domowe. Praktyczne, staromodne, w wersji GL gołe jak święty turecki - tylko immobilizer, obrotomierz i elektryczna regulacja ustawienia reflektorów. Nadaje się dobrze na dojazdy do pracy, do wożenia dzieci do szkoły, do roli wózka na zakupy. Na długie trasy jest za głośne w środku i zbyt twardo zawieszone. Lepiej nie spędzać w nim więcej niż 2 godziny dziennie. Niezłe dla początkujących - na grubych czarnych zderzakach nie będzie widać otarć. Poza dychawiczną wentylacją i marnym wyciszeniem, w zasadzie nie ma słabych punktów. Bije na głowę młodsze wozy dużym prześwitem oraz idealnym dostępem do wszystkiego pod maską, włącznie z linką sprzęgła i silnikiem wycieraczek (!). Swifta myje się prędzej niż 126p. [Czerwony] lakier jest delikatny, warto prędko go zabezpieczyć, inaczej pierwsze owady rozbite na masce będą wieczną pamiątką. Plastikowe wnętrze trąci myszką, ale łatwo je wyczyścić.

dodał: 130rapid@wp.pl
Suzuki Swift Sedan 1.3 i (68 KM)

Swift Sedan 1.3 GLX- już niestety chyba nie sprzedawany w starej wersji - to idealne jeździdełko do miasta. Na tyle duże, że cztery dorosłe osoby bez problemu pojadą nim na wakacje. Na tyle mały, że łatwy do parkowania w mieście, choć to nie gabaryt malucha oczywiście. Dobre auto dla młodego człowieka i biedniejszej rodziny - nie ma żadnych powodów do kupowania samochodów włoskich lub francuskich (poza urodą) które mają to do siebie, że psują się tuż po wyjeździe z salonu. :-) Stara konstrukcja ma wady i zalety. Zaletą jest to, że żadnych niespodzianek już nie ma (dopracowane szczegóły techniczne). Wadą jest słabszy silnik (chyba nawet po zmianach na początku XXI wieku) i trzeszczące, słabo zamontowane plastiki (kłania się montaż na Węgrzech).

dodał: Adam

Galerie Suzuki Swift

Suzuki Swift V Sport - wersja 5-drzwiowa Suzuki Swift 1.3 GS - galeria redakcyjna Suzuki Swift 1.25 DDiS - galeria redakcyjna Suzuki Swift IV Hatchback 3d - galeria społeczności Suzuki Swift V Sport - wersja 3-drzwiowa Suzuki Swift 1.0 GL - galeria redakcyjna Suzuki Swift 3D Suzuki Swift Sport Suzuki Swift 2011 - wersja 3-drzwiowa Suzuki Swift 2011
Zobacz inne galerie Suzuki

Opinie o instalacji LPG

Suzuki Swift

  • 1.
  • 3,50 Suzuki Swift III (KM) 1997r.
    dodał: Suzzzzuki, 17.09.2011

    Swift w bardzo dobrym stanie został zagazowany gdy miał 120 000km. Użytkowałem go bez żadnych problemów do przebiegu ok 170 000km. Czyli 50 000 bez problemów. Potem silnik zaczął głośniej chodzić, moc spadła, a gazownik nie potrafił go wyregulować, twierdząc, że auto w benzynie musi coś mieć popsute, może sonda. Jednak na benzynie chodził prawidłowo (tylko dalej głośno dość). Generalnie zaraz po założeniu instalacji nie było czuć spadku mocy ani ogólnie nic się nie zmieniło, aż do ok. 160-170 000km. W zimie zero problemów. Spalanie w mieście 7/100LPG, w trasie długiej 5.2/100 miałem najmniej (chorwacki gaz), normalnie spalał 6/100, to był standard. Na benzynie jezdzilem na poczatku, to spalal w trasie i ciut po miescie 4.2/100 wielokrotnie, takze oszczedne autko i to bardzo. Na butli 27l gazu robił ponad 400km. Sprzedalem, bo zaczal korodowac od spodu no i spadek mocy. Tak czy inaczej, gaz zwrocil mi sie w pol roku uzywania wiec warto bylo :) Jesli mialbym znow kupowac oszczedne auto, kupił bym wersje 1.3 lub 1.6 oba 16V, 4 cylindrowe. Zupełnie inna kultura pracy silnika, 3 cylindry to jednak chodzi jak kosiarka nie jak auto, denerwujące trochę, chociaż w trasie tego nie słychać, no i wibracje są większe. No i przy 4 cylindrowym pełnym strysku zastosował bym instalacje sekwencjną, lepiej by dawkowała gaz. Ogólnie swift mocno czuje polskie drogi, więc więcej tak małego pudełeczka nie kupię, jest bardzo lekki, malo pali ale podskakuje na dziurach i słabo je tłumi. Wg. mnie zrobił co miał zrobić, wysłużył się i był to i tak dobry wybór. Instalacja mnie wyszła do niego 1500zł także było warto.

  • 2.
  • 5,00 Suzuki Swift III (KM) 1997r.
    dodał: GLS, 03.11.2009

    Gaz założylem nie dawno, firmy Elpigaz. Przejechałem jakies 2000km dopiero, ale.. jak narazie jest dobrze. Spalanie przy jezdzie poza miejskiej + troche po miescie 6LPG/100KM. Minimalne jakie mi sie udalo to 5.8/100. Max na autostradzie 120-140km/h 6.8LPG/100KM. Nie ma roznicy w dzwieku jesli chodzi na gazie a benzynie. Od kiedy mam gaz w aucie.. ani razu nie czułem jego zapachu, wiec gadanie o zapachu rosołu w moim przypadku sie nie potwierdzilo. Dynamika... na benzynie i lysych oponach mialem problem zeby ruszyc spod swiatel i nie mieszac na asfalcie. Na gazie i zimowych oponach jest juz inaczej, nie ma tej porywistosci co na benzynie, ale i nie mozna nazekac.. wazne ze autko po naszych drogach malo pali i jezdzi okolo 90-110km/h bez zadnych problemow..

  • 3.
  • 5,00 Suzuki Swift III (KM) 1997r.
    dodał: KrzychU, 07.11.2011

    Prędkość max po założeniu gazu w zasadzie nie różni się, pod górki ma raczej większe problemy ze wspinaniem się niż na paliwie (na wyższym biegu, ale są to problemy mało odczuwalne). Po którejś regulacji jest na prawde ok, spalanie spokojnie zamyka sie (a raczej spada poniżej) 7l gazu na trasie...informacja dla poprzedników: miałem już innego swifta kiedyś (1.3) i problem z falującymi obrotami jest dość częsty przy LPG, u mnie komputer pokładowy wskazywał często błąd sondy lambda (i faktycznie po wymianie było ok) - lambda w swiftach raczej szybko sie psuje, często można z tym żyć, albo wymienić za 50zł/50tys km ;)

  • 4.
  • 4,00 Suzuki Swift III (KM) 1999r.
    dodał: Walgrad, 26.12.2009

    Auto serwisuje regularnie co 15 tyś km i nie z tytułu "bo coś się dzieje" tylko tak jak producent zaleca. Z instalacją nigdy nie miałem żadnych kłopotów. Spadek mocy jest odczuwalny rzędu 15% czyli czuć że idzie gorzej ale tragedii nie ma. Spalanie rewelacja 340-360 km na zbiorniku w który wchodzi niecałe 26l, a nogi lekkiej nie mam. Polecam!!!

  • 5.
  • 4,50 Suzuki Swift V 1.2 VVT (94KM) 2011r.
    dodał: Mapet, 03.02.2012

    Samochód zachowuje się normalnie, mimo że miał bardzo małą kilometrówkę, gdy została założona instalacja gazowa. Mam zaufanie do tego Pana, gdyż nie jest to pierwsza instalacja zakładana przy tak małym przebiegu samochodu. Bardzo polecam ten warsztat, szkoda tylko, że zmienił swoją siedzibę. POLECAM!

  • 6.
  • 4,50 Suzuki Swift III (KM) 2001r.
    dodał: aaaa, 26.01.2009

    spalanie od 6 do 8 litrów na 100 km po 100000 km pojawiły się kłopoty z obrotami na biegu jałowym co wymagało czestszej regulacji

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Suzuki Swift

Suzuki Swift

192 komentarze

152 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Piasek~Piasek

A czy ktoś z szanownych użytkuje model IV (w wyszukiwarkach znany jako Mk6) z automatyczną skrzynią biegów ? Czy to awaryjne ustrojstwo i czy to klasyczny automat czy półautomat jak easytronic w Oplu gdzie jest tylko automat zmieniający biegi ale sama skrzynia jest klasyczną skrzynią biegów z manulala z klasycznym sprzęgłem ?

~marek_swift~marek_swift

Do ~swift:
Mam ten test, czytałem go przed zakupem auta. Trochę go na wyrost interpretujesz, bo wyniki (różnice) byłe bardzo bliskie
i swift wygrał rzeczywiście (o włos) jako kompromis wszystkich pożądanych cech auta. Cytat z tego testu z którym się absolutnie zgadzam (i chyba nie tylko ja to dostrzegam):
"W Suzuki znajdziemy więcej plastiku, który w dodatku trzeszczy na kiepskich drogach. Niby w segmencie B to nic nowego, jednak konkurenci pokazują, że mimo minimalizacji kosztów można zrobić to lepiej. Także drogie, luksusowe auto szybko zatraci wizerunek ekskluzywności i solidności, jeśli we wnętrzu coś zacznie skrzypieć". Co do awaryjności aut koreańskich - każdy patrzy przez pryzmat swego auta - mój swift mimo małego przebiegu nie jest bezawaryjny !!! 3 lata i 35 tys. km: wada fabryczna lakieru - "zmarszczył" się na błotniku tył (to nie jest rysowanie od mycia - źle zrozumiałeś, wada fabryczna), nie zapala czasami od razu na ciepłym, wymiana elementów przekładni kier. - stuki w przekładni, rezonans serwa hamulcowego - ASO nie potrafi naprawić, odklejona okładzina słupka drzwi, hacząca jedynka - to tylko te grubsze rzeczy, o reszcie drobiazgów nie wspominam już, bo pisałem poniżej. Z tego co znam rynek mało firm ogranicza do roku gwarancji na lakier. Dla mnie głównym plusem swifta jest jego bardzo ładna linia nadwozia, fajne deska i niezły silnik, ale w relacji jakości do ceny jest to auto zbyt drogie do tego co oferuje i dlatego się źle sprzedaje. Ponadto siec serwisowa ASO jest stosunkowo droga i kiepska.

~swift~swift

Do ~marek_swift: Witam!...tak, przede wszystkim trzeba się starać, żeby było rzeczowo i kulturalnie ...jeśli chodzi o c3, to w AUTO ŚWIECIE z 15 listopada 2010r było porównanie właśnie c3, swifta i fiesty i wygrał swift przed fiestą, więc widzisz kwestia priorytetów i oceniających ...koreańskie auta podobają mi się i szczerze im kibicuję, jednak w testach bezawaryjności jeszcze słabo w porównaniu choćby do suzuki, myślę, że jeszcze kilka lat i będzie ok. Wymiary yarisa- wnętrze prawie identyczne, mniejszy bagażnik w swifcie, jednak auta generalnie według mnie podobne, często razem oceniane i nie uzasadnia to takiej różnicy
cen, jeśli wziąć pod uwagę nawet ceny niepromocyjne- zgodziłbym się z tobą, gdybyśmy rozmawiali np. o hondzie jazz.W kwestii elastyczności suzuki jesteśmy zgodni- taki mają pomysł,bo chyba tylko w tym problem, choć pozostaje kwestia "ułożenia" silnika i problem w zasadzie znika, pozostaje wyraźnie niższe zużycie paliwa i lepsze hamulce, np. w porównaniu do yarisa oraz wyraźnie lepsze prowadzenie szczególnie przy większych, autostradowych prędkościach. Marku! Wiele firm daje 1 rok gwarancji na lakier i nie znam auta, które nie rysowałoby się przy myciu ...pozdrawiam!

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Suzuki

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
6 716
Przejechany dystans
3 097 119 km
Zatankowanego paliwa
187 975 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
733
Wydanych pieniędzy
282 565 zł
Średnie wydatki na auto
1 149 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 391
Wydanych pieniędzy
519 518 zł
Średnie wydatki na auto
2 112 zł
Zobacz dzienniki kosztów Suzuki (246)

Testy zderzeniowe Suzuki Swift

Najnowsze testy zderzeniowe Suzuki Swift przeprowadzone przez Euro NCAP.

Suzuki Swift 1.2 GL, LHD
2010

Suzuki Swift
Suzuki Swift

Suzuki Swift
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Suzuki

Zużycie paliwa Suzuki Swift

Na podstawie 777 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: sudoshner, dodano: 20.06.2012 18:29

Spalanie to bajka, około 5 litrów benzyny, a "kopa" ma większego niż niejeden 4 cylindrowy, 80 konny silniczek niemieckiego VW. Przegląd 99 zł. Naprawy? Jeszcze nie miałem i po zapiskach z Książki Serwisowej coś czuję, że długo jeszcze nic w niego nie włożę. PS. Jeżdżę na rozrządzie z 2007 roku. Jak byłem na wymianie oleju i filtra oleju i powietrza (150 zł) sprawdzaliśmy pasek rozrządu. Napisy jeszcze się nie starły. Na tym pasku przejechane jest ok. 50 tyś. km. Włożony jest pasek Japoński, który zapewnia przejechanie ok. 100.000 km(!). A Bzyczek ma dopiero 125.500km...

pełny raport Suzuki Hatchback 1.0 i

autor: PIXON, dodano: 30.05.2009 13:56

WITAM WSZYSTKICH JESTEM ŚREDNIO ZADOWOLONY ZE SPALANIA TEGO AUTA MAM GO OD NOWOŚCI CZYLI OD 2008,04, PRZEJECHAŁEM JUŻ 35TYŚ KM I SPALANIE PO MIEŚCI JEST DOŚĆ DUŻE JAK NA TAKIE MAŁE AUTKO Z TAK MAŁYM SILNICZKIEM. WCZEŚNIEJ JEŹDZIŁEM YARISEM Z 2004 TEŻ NOWYM I PALIŁ TROSZKĘ MNIEJ A SILNIK MIAŁ 1,0 (DODAJĘ ŻE NOGĘ MAM CIĘŻKOM :) ) ALE TAK TO AUTKO POLECAM IDEALNE DO MIASTA A TYLKO SERWIS CHOLERNIE DROGI TOYOTA JEST TAŃSZA ZAPEWNIAM POZDRAWIAM

pełny raport Suzuki Hatchback 5d 1.3

autor: luk, dodano: 16.08.2010 13:58

Witam a więc tak spalanie w mieście na poziomie 5l nie realne chyba że mamy super leciutką nogę i nigdy nam się nie spieszy ogólnie przy wyprzedzaniu wszystkich golfów w mieście i sensownej jeździe wyjdzie nam koło 6l co przy tym komforcie i przyczepności jest bardzo sensowne ogólnie diesel zbiera się bardzo ładnie nawet przy dużych prędkościach sprawdzone 150 trzymane na autostradzie to 7l co jest naprawdę super wynikiem. Gorąco polecam

pełny raport Suzuki Hatchback 5d 1.3 DDiS FAP
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Suzuki Swift

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Suzuki Swift

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Suzuki Swift I

Suzuki Swift to malutki samochód koncernu, mniejszy jest tylko model Maruti. Samochód szybko zdobył popularność w naszym kraju. Mimo iż jest niewielki to oferuje sporo miejsca w środku i przyzwoity komfort podróżowania. Można wybierać pomiędzy nadwoziem 3- i 5-drzwiowym. Silniki o małych pojemnościach...

Zobacz dane techniczne Suzuki Swift
Zobacz nasze pomiary przyspieszeń Suzuki Swift V 1.2 VVT 94KM
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Suzuki Swift, oglądali także