Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Suzuki Vitara

Lata produkcji: 1988 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy samochód terenowy, a potem kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1988-2005 oraz ponownie od 2015 roku. Początkowo Vitara był samochodem o dużych właściwościach offroadowych. Od 1998 roku jej większą i mocniejszą wersją był model Grand Vitara, który w 2005 roku zastąpił Vitarę w ofercie Suzuki. W 2015 roku Vitara została reaktywowana, ale już jako auto sportowo-użytkowe, z mniejszymi możliwościami terenowymi. Na innych rynkach oferowany pod innymi nazwami i markami, np. Chevrolet i GMC Tracker, Mazda Proceed Levante i Suzuki Escudo.

Komentarze redakcji

Powagosław: Design nie był nigdy mocną stroną Vitary, a z drugiej strony - to, co kiedyś było jej mocną stroną, dziś jest tylko wspomnieniem. Wygląda tylko poprawnie, za to atut ma inny: trudno znaleźć tańsze auto z napędem 4x4.
Luzacjusz: Range Rover Evoque ze sklepu „Wszystko za 4 złote”. A poza tym: nuda. Nic się dzieje. Dłużyzny same.

Nie oszukujmy się - nabywcy crossoverów wybór konkretnego modelu bardzo często uzależniają od jego walorów wizualnych. A Vitara nie ma w tej dyscyplinie zbyt wiele do powiedzenia. Owszem, jej nadwozie ma w zanadrzu zwartą bryłę, garść off-roadowych akcentów oraz parę modnych dodatków, lecz to za mało, by urodą przyćmić wystylizowaną z większym rozmachem konkurencję. Kto jednak ceni sobie prostotę kształtów, ten będzie zadowolony.

Miłośnikom oszczędnych form spodoba się również projekt wnętrza. Zwłaszcza że za jego skromnym wyglądem podążają logicznie rozmieszczone przełączniki i wzorowo czytelne zegary. Kierowca ma ograniczone możliwości zajęcia wygodnej pozycji za kółkiem, ale w zamian dostaje dobrą widoczność na zewnątrz. Kokpit został wykonany z estetycznych i solidnie zmontowanych plastików, które okazują się niestety twarde jak kamień.

Pod względem praktyczności Suzuki Vitara ma się czym pochwalić. W środku udało się wygospodarować bardzo dużo miejsca z przodu, wystarczającą jak na auto tej klasy przestrzeń z tyłu oraz pojemny kufer. Podczas gdy kabina pasażerska punktuje skrytkami na drobiazgi i uchwytami na napoje, bagażnik przekonuje foremnymi kształtami oraz równą podłogą powstającą po złożeniu tylnych siedzeń. Dodatkowym atutem wnętrza są wygodne fotele.

Choć daleko jej do zdolności terenowych poprzedniczki, nowa Vitara zajedzie na wertepach dalej niż bezpośredni rywale. Jednocześnie dotrzyma im kroku na asfalcie, zapewniając stabilne pokonywanie zakrętów, niewielką tendencję do podsterowności oraz precyzyjne działanie układu kierowniczego. Mimo sztywnych nastawów zawieszenie skutecznie pochłania nierówności, pracując przy tym cicho. Komfort obniża natomiast niewystarczające wyciszenie kabiny.

Jeśli szukacie miejskiego crossovera za jak najmniejsze pieniądze, to zajrzyjcie do konkurencji - Suzuki Vitara nie jest niestety cenową okazją. Kiedy jednak weźmiemy pod lupę jej wyposażenie i parametry silnika, to okaże się, że kwota zakupu jest atrakcyjnie skalkulowana. Przystępne cenowo okazują się w szczególności odmiany z napędem 4x4. W ofercie japońskiego auta nie brakuje nowoczesnych systemów elektronicznych, brakuje natomiast bogatszej palety silników i szerszych możliwości konfiguracji wyposażenia.

Dane techniczne Suzuki Vitara

Silniki

Moc silników 68-160 KM

Poj. silników 1 586-2 495 cm3

Prędkość maks. 130-160 km/h

Przyspieszenia 0-100 12,5-17,0 s

zobacz dane techniczne

Oceny Suzuki Vitara

Średnia ocena modelu

na podstawie 130 opinii

4.12

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Widoczność

+ Stosunek jakość/cena

+ Drobne usterki

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (94%)
NIE (6%)

Wybrane oceny kierowców Suzuki Vitara

Najtańszy mały SUV 4x4 z nowoczesnym silnikiem, ale bez turbinki.
dodano 09.04.2015 przez
Rzecz gustu, ale dla mnie ładny. Szczególnie z zewnątrz. Wnętrze skąpe, przeciętnej jakości tapicerka i sztywne "tanie" plastiki. Mimo wielu ... więcejkrytycznych uwag jednak go kupiłem : ) ukryj
dodano 08.04.2015 przez
Auto bardzo ładne wpada w oko nie ma tego jeszcze na ulicach. wygląda na dużo droższy, sylwetka suv-a w nie ... więcejprzesadnych wymiarach nie sprawia problemu z parkowaniem i w mojej wersji ma kamerę cofania. porównując do dacii, yeti, captura i kaktusa o niebo ładniejszy , toyota cena zaporowa mitsubiszi wszedzie sie mówi ,że serwis drogi i kiepski, na bmw i merca nie patrzyłem nie moja liga. Vitara dla mnie wypada najkorzystniej! ukryj
dodano 28.05.2015 przez
Zobacz oceny Suzuki Vitara Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Suzuki Vitara

Pb
5,43 - 14,83
Na podstawie 93 raportów spalania
ON
7,23 - 10,17
Na podstawie 6 raportów spalania
LPG
8,90 - 15,80
Na podstawie 49 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Suzuki Vitara

Uwaga Vitarowcy lub ci co dopiero chcą kupić. Silnik 2.0 16V w Vitarce z 1998 czy 1999 roku jest o ... więcejniebo ekonomiczniejszy od starego 1.6. Spalanie 7.5l na trasie nie jest pobożnym życzeniem tylko faktem potwierdzonym wielokrotnie. Auto Cabrio jest mojej żony. Ja posiadam Vitarke z 1998 blaszaka z identycznym silnikiem. Moj pali na trasie 8.2-8.5, w miescie nigdy nie przekroczyłem 10!!! mowimy o benzynie. Blaszak jest cieższy oraz mam orurowanie, które waży oraz relingi z reflektorami dachowymi, ktore zapewne dają większy opór. Stąd większe spalanie. Ważna jest sonda lambda. Po wymianie spadło mi spalanie o prawie litr. ukryj
dodano 12.02.2009 przez
Uwaga Vitarowcy lub ci co dopiero chcą kupić. Silnik 2.0 16V w Vitarce z 1998 czy 1999 roku jest o ... więcejniebo ekonomiczniejszy od starego 1.6. Spalanie 7.5l na trasie nie jest pobożnym życzeniem tylko faktem potwierdzonym wielokrotnie. Auto Cabrio jest mojej żony. Ja posiadam Vitarke z 1998 blaszaka z identycznym silnikiem. Moj pali na trasie 8.2-8.5, w miescie nigdy nie przekroczyłem 10!!! mowimy o benzynie. Blaszak jest cieższy oraz mam orurowanie, które waży oraz relingi z reflektorami dachowymi, ktore zapewne dają większy opór. Stąd większe spalanie. Ważna jest sonda lambda. Po wymianie spadło mi spalanie o prawie litr. ukryj
dodano 12.02.2009 przez
Skrzynia automatyczna, instalacja LPG z mikserem z silniczkiem krokowym, przełączanie z benzyny na LPG po 10 sekundach pracy. Podane wartości ... więcejspalania to suma LPG i benzyny, zużytych do pokonania 100 km (benzyna stanowi około litra, reszta to LPG). Auto robi 15 tysięcy rocznie, z tego 90% po niemal milionowej aglomeracji, zwykle w odcinkach poniżej 10 km. Minimalne z trasy wysokie, gdyż Vitara goniona w zakresie 130-140 (wolniej w trasie nie potrafię) na oponach 235/60 musi tyle wziąć. Średnie spalanie z ostatniego roku 16.41, w tym luty 18.02 litra (mimo zimowych opon 195/80) i maj 15.51 litra. ukryj
dodano 19.09.2008 przez
Auto z gazem bardzo ekonomiczne. Dojazd z obrzeży Krakowa do centrum (średnio 40km w obie strony, bocznymi drogami, obwodnicą i ... więcejw centrum w korkach) to ok 13 litrów gazu lub 10 litrów benzyny na 100km. Nie da się oszczędnie jechać na autostradach, trzeba mocno kręcić silnik co nie służy ekonomi. Części stosunkowo tanie. Wersja cabrio daje dużo frajdy, w zimie nie jest chłodno dzięki skutecznemu nagrzewaniu, jednak tylna "szyba" szybko paruje. Dobrze się spisuje w lekkim i średnio trudnym terenie. W jeździe miejskiej może denerwować "krótka" jedynka. ukryj
dodano 03.12.2009 przez
Auto całkiem całkiem. Sprawdzam je w każdej kategorii jazdy: dalsze trasy, miasto i teren. Sporo jeżdżę po mieście i tam ... więcejpali 13l ale tu to zaraz po terenie auto czuję się najlepiej , 2 razy/mc robię 400 km na trasie i też daje sobie tam rade (12l). W terenie to już trochę żłopie bo tak z 16 litrów LPG. Dziwi mnie jedynie zasilanie benzyną bo na niej tylko ruszam a jak na to, to i tak muszę dość często dotankowywać. ukryj
dodano 21.11.2008 przez
Zobacz raporty spalania Suzuki Vitara Dodaj raport spalania

Generacje Suzuki Vitara

Nowe Suzuki Vitara

nowe Suzuki Vitara
Suzuki Vitara
ceny od 61 900 zł do 92 900

Suzuki Vitara III SUV 1.6 VVT 120KM od 2015

w pakiecie Comfort

w cenie katalogowej brutto

61 900 zł

Wyposażenie standardowe
Światła do jazdy dziennej
Reflektory halogenowe
Elektryczna regulacja szyb bocznych (przód)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 6 oferty Suzuki Vitara

Dealerzy Suzuki

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 56

Więcej

JM AUTO SP. Z O.O.

JM AUTO SP. Z O.O. Suzuki Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Bałtycka 15

Więcej

A.S. R.BIŃKOWSKI

A.S. R.BIŃKOWSKI Suzuki Radom

mazowieckie, Radom, Chrobrego 22

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Biesiekierz k. Koszalina

pomorskie, Biesiekierz k. Koszalina, Stare Bielice 117D

Więcej

AUTO CLUB SP. Z O.O.

AUTO CLUB Suzuki Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Krakowska 169

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Suzuki Vitara

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

975

Przejechany dystans

74 519 zł

Zatankowanego paliwa

27 088 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

139

Wydanych pieniędzy

41 960 zł

Średnie wydatki na auto

1 824 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

146

Wydanych pieniędzy

52 025 zł

Średnie wydatki na auto

2 262 zł

ZOBACZ 23 dzienniki kosztów Suzuki Vitara Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Suzuki Vitara

Liczba wpisów: 3
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
Zobacz inne typowe słabe punkty Suzuki Vitara dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Suzuki Vitara

Liczba wpisów: 6
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Suzuki Vitara Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Suzuki Vitara

Liczba wpisów: 3
Pon założeniu instalacji silnik szarpie nie do opisania, tylko na gazie. Warsztat twierdzi że jest dobrze (około 10 razy poprawka). ... więcejNa reklamacje zakład twierdzi że już skończył. Czy jest jakiś sposób na przestrogę ewentualnych użytkowników. Adres zakładu Krosno Tysiąclecia 28 - Classicc c+. ukryj
dodano 18.04.2011 przez
Bardzo dobra instalacja,nie ma różnicy między jazdą na gazie,a jazdą na benzynie.Miła i fachowa obsługa.W 100% mogę polecić ten warsztat ... więcejz czystym sumieniem. ukryj
dodano 18.06.2011 przez
Instalacja tania i łatwa w obsłudze. Pasuje do ego samochodu.
dodano 08.06.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Suzuki Vitara

Skarbnica wiedzy o Suzuki Vitara

Ciekawostki
dodano 23.08.2011 przez
Samochód odniósł wielki sukces rynkowy, ponieważ był tani i korzystał z prostych rozwiązań technicznych. Dzięki temu mógł go naprawić każdy mechanik, a koszt naprawy był…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą