Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Suzuki Vitara

Kompaktowy samochód terenowy, a potem kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany w latach 1988-2005 oraz ponownie od 2015 roku. Początkowo Vitara był samochodem o dużych właściwościach offroadowych. Od 1998 roku jej większą i mocniejszą wersją był model Grand Vitara, który w 2005 roku zastąpił Vitarę w ofercie Suzuki. W 2015 roku Vitara została reaktywowana, ale już jako auto sportowo-użytkowe, z mniejszymi możliwościami terenowymi. Na innych rynkach oferowany pod innymi nazwami i markami, np. Chevrolet i GMC Tracker, Mazda Proceed Levante i Suzuki Escudo.

Generacje Suzuki Vitara

Nie oszukujmy się - nabywcy crossoverów wybór konkretnego modelu bardzo często uzależniają od jego walorów wizualnych. A Vitara nie ma w tej dyscyplinie zbyt wiele do powiedzenia. Owszem, jej nadwozie ma w zanadrzu zwartą bryłę, garść off-roadowych akcentów oraz parę modnych dodatków, lecz to za mało, by urodą przyćmić wystylizowaną z większym rozmachem konkurencję. Kto jednak ceni sobie prostotę kształtów, ten będzie zadowolony.

Miłośnikom oszczędnych form spodoba się również projekt wnętrza. Zwłaszcza że za jego skromnym wyglądem podążają logicznie rozmieszczone przełączniki i wzorowo czytelne zegary. Kierowca ma ograniczone możliwości zajęcia wygodnej pozycji za kółkiem, ale w zamian dostaje dobrą widoczność na zewnątrz. Kokpit został wykonany z estetycznych i solidnie zmontowanych plastików, które okazują się niestety twarde jak kamień.

Pod względem praktyczności Suzuki Vitara ma się czym pochwalić. W środku udało się wygospodarować bardzo dużo miejsca z przodu, wystarczającą jak na auto tej klasy przestrzeń z tyłu oraz pojemny kufer. Podczas gdy kabina pasażerska punktuje skrytkami na drobiazgi i uchwytami na napoje, bagażnik przekonuje foremnymi kształtami oraz równą podłogą powstającą po złożeniu tylnych siedzeń. Dodatkowym atutem wnętrza są wygodne fotele.

Choć daleko jej do zdolności terenowych poprzedniczki, nowa Vitara zajedzie na wertepach dalej niż bezpośredni rywale. Jednocześnie dotrzyma im kroku na asfalcie, zapewniając stabilne pokonywanie zakrętów, niewielką tendencję do podsterowności oraz precyzyjne działanie układu kierowniczego. Mimo sztywnych nastawów zawieszenie skutecznie pochłania nierówności, pracując przy tym cicho. Komfort obniża natomiast niewystarczające wyciszenie kabiny.

Jeśli szukacie miejskiego crossovera za jak najmniejsze pieniądze, to zajrzyjcie do konkurencji - Suzuki Vitara nie jest niestety cenową okazją. Kiedy jednak weźmiemy pod lupę jej wyposażenie i parametry silnika, to okaże się, że kwota zakupu jest atrakcyjnie skalkulowana. Przystępne cenowo okazują się w szczególności odmiany z napędem 4x4. W ofercie japońskiego auta nie brakuje nowoczesnych systemów elektronicznych, brakuje natomiast bogatszej palety silników i szerszych możliwości konfiguracji wyposażenia.

Komentarze redakcji

Powagosław: Design nie był nigdy mocną stroną Vitary, a z drugiej strony - to, co kiedyś było jej mocną stroną, dziś jest tylko wspomnieniem. Wygląda tylko poprawnie, za to atut ma inny: trudno znaleźć tańsze auto z napędem 4x4.
Luzacjusz: Range Rover Evoque ze sklepu „Wszystko za 4 złote”. A poza tym: nuda. Nic się dzieje. Dłużyzny same.

Silniki Suzuki Vitara

Suzuki Vitara II - jaki silnik wybrać?

Silniki nie są wyszukane, ale w końcu to nie auto sportowe. Kompromis ceny i osiągów to 2.0l 140KM, ale nie ma co spodziewać się po nim cudów. Zarówno w trasie jak i w terenie nie jeździ się nim łatwo ze względu na wyjątkowo mułowaty charakter przy wolniejszych obrotach – trzeba go kręcić, żeby chciał jechać, ale tak czy inaczej od biedy wystarczy. Jest nawet jeszcze słabszy motor - 1.6l, no ale bez przesady – jak już, to do miasta. Dla tych, którzy są w stanie wyłożyć trochę więcej gotówki, przeznaczone są dużo lepsze motory. Już mocniejszy 2.4l 169KM lub najlepiej 2.7l 173KM potrafią tchnąć trochę życia w auto. Na szczycie widlasty 3.2l o mocy 233KM, ale tak naprawdę już ten 173KM będzie w porządku. Diesel jest – najlepiej tak o nim powiedzieć. Ma niecałe 130KM, czyli trochę mało. Na początku obrotomierza czuć wyraźnie turbodziurę, a w głowie warkot jego pracy, ale za to te spalanie... po prostu pozwala oszczędzić na paliwie, a to miłe w aucie tego typu.

Publikacje o Suzuki Vitara

Suzuki Vitara - powrót do źródła
 
Nasz test Suzuki Vitara 1.6 VVT AllGrip XLED

Czwarta generacja Vitary nawiązuje do protoplasty z 1988 roku - zwartego i lekkiego samochodu o wszędobylskim charakterze. Nowość ze stajni Suzuki zatraciła część terenowej dzielności na rzecz lepszych właściwości jezdnych oraz niższego zużycia paliwa.

Suzuki Vitara I - gatunek na wymarciu?
 
Nasz test Suzuki Vitara I – gatunek na wymarciu?

Poszukiwania auta to loteria. Zresztą każde zakupy to tak naprawdę hazard, a najwyższą stawką jest w tej zabawie limit karty kredytowej. I choć w poszukiwaniach starszych aut terenowych największym ryzykiem jest ich wyeksploatowanie z powodu brutalnej jazdy po bezdrożach, to może jednak warto wziąć je...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Suzuki Vitara

Suzuki Vitara na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Suzuki VitaraautoWcentrum - społeczność Suzuki Vitara

najwyższe oktanyAuta - Suzuki Vitara

Suzuki Vitara 49,98

Suzuki Vitara 49,43

Suzuki Vitara leśna zabawka :-) 37,49

Suzuki Vitara 67,07

Suzuki Vitara Leśna moc ;) 44,47

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Suzuki Vitara

smadny 30,01

majer-skate 30,16

Maciej_Nissan 30,19

fugas22 30,18

kojak81 72,31

KWAKI 30,00

tatkoch 30,14

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Suzuki Vitara

To był szok w pierwszym momencie...
To był szok w pierwszym momencie... Muszę przyznać że obleciał mnie strach. Dojeżdżałem do skrzyżowania i żeby ustą...
kolejna modyfikacja
kolejna modyfikacja już dawno mnie tutaj nie było bo miałem mało czasu ale... jutro odbieram vitarę ...
Zrobiłem coś przy aucie.
Zrobiłem coś przy aucie. Ostatnio zrobiłem kilka drobiazdów: -załozyłem halogen przydatny przy cofaniu, ...
Zaległości z zeszłego roku.
Zaległości z zeszłego roku. Od jakiegoś czasu zmieniałem coś w Suzolu. Zaczęło się od alufelg. Oczywiście or...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Suzuki Vitara

od 61 900 zł do 92 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (120 KM): 1.6 VVT

 

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa

 

Katalog nowych aut Suzuki Vitara
 

Najpopularniejsza wersja Suzuki Vitara

Suzuki Vitara 1.6 VVT 120KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

klimatyzacja

Dostępne kolory

Cena katalogowa

61 900

Zobacz ofertę Suzuki Vitara 1.6 VVT 120KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Suzuki Vitara najczęściej porównywane z:

Honda CR-V
2.0 i-VTEC (155 KM)
Jeep Wrangler
2.8 DOHC I-4 Turbo CRD (200 KM)
Peugeot 2008
1.2 PureTech (110 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Suzuki Vitara 2WD PREMIUM 1,6 120KM Suzuki Vitara 2WD PREMIUM 1,6 120KM
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 88KM .
Cena: 68 900 zł
Zyskujesz: 2 290 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki Vitara 2WD Comfort 1,6 120KM Suzuki Vitara 2WD Comfort 1,6 120KM
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 88KM .
Cena: 61 900 zł
Zyskujesz: 2 290 zł Zobacz szczegóły »

Używane Suzuki Vitara

Suzuki Vitara
1.6 benzyna 82 KM
82 511 km, 1992
7 500 PLN
Suzuki Vitara
1.6 benzyna 80 KM
1996
10 900 PLN
Suzuki Vitara
1.6 benzyna 59 KM
105 000 km, 2000
14 600 PLN
Suzuki Vitara
1.6 benzyna
1992
6 900 PLN

Ocena auta Suzuki Vitara

Wybrane opinie

Suzuki Vitara Standard 1.6 i 16V (97 KM)

Mam wersje 3drzwiowa i czasami dokucza mi brak miejsca z tylu. Kiedy wizytuja nas rodzice musimy jezdzic z nimi w dwa auta (zona tez ma viertare) :))) Tak wiec nastepna bedzie tez viertara (czy raczej grand vitara) ale na pewno z 4 drzwiami. Silnik miewa zadyszke przy wlaczaniu sie do ruchu autostradowego lub przy wyprzedzaniu pod gorke. Na szczescie Grand Vitara jest dostepna z V6, wiec i ten problem z czasem sam sie wyprostuje. Te dwa drobne mankamenty sa oczywiste juz w momencie zakupu auta, wiec nie bylo to nic w stylu przykrej niespodzianki. Mam krotsza wersje bo lepiej sie spisuje w terenie, nawet tak umiarkowanym jak ten w ktory jezdze. Konsekwencja jest brak miejsca na bagaznik. Niewielki silnik jest ekonomiczny, elastyczny i mily we wspolpracy, ale 1.6 to nie bestia a i Vitara nie jest scigantem. Slowem: bardzo przyjemne autko, krzyzowka terenowki (rama, 4x4, dobry przeswit) z pojazdem miejskim (ekonomiczny, maly, dobra widocznosc).

dodał: Krystian
Suzuki Vitara Standard 1.6 i 16V (97 KM)

Vitara Long ... w odróżnieniu od krótkiej - co ważne, jest komfortowa, jak na swoje wymiary. Pędzić się nią nie da, bo i nie po to jest... no i czuć, że lubi teren :). W długich trasach wygodna ( oczywiście, nie należy porównywać z limuzynami). Takie dobre auto turystyczne. Miejskie też, bo jednak nie tak duże ( jak współcześnie przerośnięte i nadymane SUV´y) a i dobrze w zakrętach i dziury i krawężniki niestraszne :) ... I jeszcze jedno - do 1997 stylistyka była bardzo klasyczna, w najlepszym tego słowa znaczeniu. Modele z tamtego czasu mają swój niepowtarzalny charakter i coś co można by nazwać "kultowym" . Pomiędzy ´97 a 2005, czyli do premiery najnowszej Vitary, był to stylistyczny dramat / po prostu nieładne auto/. Ale widać opamiętali sie w Suzuki / patrz-też-nowy Swift / i najnowszy model Vitary jest znowu OK.

dodał: digresio@o2.pl
Suzuki Vitara Standard 1.6 i (80 KM)

Jestem bardzo zadowolony. Samochod spelnil moje wszystkie wymagania. Jezdzi sie dobrze na trasie a w terenie tez nie ma problemow (chyba ze ktos potrzebuje auta do upalania i przepraw). Taki przyjemny samochodzik ktory jest alternatywa pomiedzy typowo terenowym samochodem a typowym bulwarowcem ktory sie w ogole w teren nie nadaje. Nie bez znaczenie jest tu takze bezpieczenstwo bierne - konstrukcja na ramie i solidne nadwozie jest znacznie bezpieczniejsza w razie jakiegos wypadku niz inne, popularne blaszane puszki.

dodał: sebastianswps.edu.pl
Suzuki Vitara Standard 2.0 i (140 KM)

Doskonale jak na tą wielkość samochodu, przy wyjeździe na narty z całą rodziną w bagażniku było ciasno(butla z gazem), w terenie spisuje się super tak zimą jak i latem. Mieszkam na wsi i tu spisuje się na medal zawsze dojadę do sadu i wrócę niezależnie od wsarunków, super do lasu i na wyjazdy na narty. Mały bagażnik, jazda na gaz nie jest droga śr. 12 l. lpg. W przyszłości będę potrzebował nieco większego auta.

dodał: Michał
Suzuki Vitara Standard 1.6 (82 KM)

Nie zawiodlem sie na tym modelu suzuki.Z jego terenowych walorow kozystam na codzien ,,alejednoczesnie czesto wyjezdzam na dluzsze trasy.wbrew pozorow sadze iz male wymiary tego auta nie stanowia az takiegpo problemu.na wakacje mozna zabrac przyczepe a 4 sporych rozmiarow osoby calkiem dobrze czuja sie nawet w dlozszej jezdzie.jazda tym autem dostarcza zupelnie odmiennych przezyc niz zwykla osobowka

dodał: maximus

Galerie Suzuki Vitara

Suzuki Vitara 2015 Suzuki Vitara 2015 Urban Suzuki Vitara 2015 Standard Suzuki Vitara 2015 Rugged Suzuki Vitara 1.6 VVT 120KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Suzuki

Opinie o instalacji LPG

Suzuki Vitara

  • 1.
  • 2,00 Suzuki Vitara I 2.0 i V6 24V (136KM) 1998r.
    dodał: Maxim, 18.04.2011

    Pon założeniu instalacji silnik szarpie nie do opisania, tylko na gazie. Warsztat twierdzi że jest dobrze (około 10 razy poprawka). Na reklamacje zakład twierdzi że już skończył. Czy jest jakiś sposób na przestrogę ewentualnych użytkowników. Adres zakładu Krosno Tysiąclecia 28 - Classicc c+.

  • 2.
  • 4,00 Suzuki Vitara I 2.0 i 16V (132KM) 1999r.
    dodał: sirek, 18.06.2011

    Bardzo dobra instalacja,nie ma różnicy między jazdą na gazie,a jazdą na benzynie.Miła i fachowa obsługa.W 100% mogę polecić ten warsztat z czystym sumieniem.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

48 komentarzy

47 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bogdan~bogdan

chcę kupić vitare do pracy i na ryby do pracy mam 25 km

~spoko~spoko

...młody-
Faktycznie musisz być młody o czym świadczy twoja wypowiedz.

~spoko~spoko

"automat"
Już 8 lat jeżdzę "automatem': bezawryjne,super wygodne(jeżdziłem ze złamaną Prawą nogą).Automat sam oszczędza " silnik z gazem.A po co "wymyślono" koło?
Chętnie kupiłbym jeszcze jedną (longa) dla wnuczki.-propozycje?

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Suzuki

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
7 552
Przejechany dystans
3 436 021 km
Zatankowanego paliwa
212 807 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
789
Wydanych pieniędzy
317 186 zł
Średnie wydatki na auto
1 197 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 508
Wydanych pieniędzy
562 435 zł
Średnie wydatki na auto
2 122 zł
Zobacz dzienniki kosztów Suzuki (265)

Testy zderzeniowe Suzuki Vitara

Najnowsze testy zderzeniowe Suzuki Vitara przeprowadzone przez Euro NCAP.

Suzuki Vitara 1.6 GL+, LHD
2015

Suzuki Vitara
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Suzuki

Zużycie paliwa Suzuki Vitara

Na podstawie 144 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: lukaszand, dodano: 16.02.2006 15:13

Co do maxymalnego spalania to w zimie w jezdzie typowo terenowej na zalaczonym napedzie vitarka 1.6 8v spalila mi troche ponad 14l na 100 km

pełny raport Suzuki Cabrio 1.6 16V

autor: suszycki@yahoo., dodano: 12.02.2009 17:07

Uwaga Vitarowcy lub ci co dopiero chcą kupić. Silnik 2.0 16V w Vitarce z 1998 czy 1999 roku jest o niebo ekonomiczniejszy od starego 1.6. Spalanie 7.5l na trasie nie jest pobożnym życzeniem tylko faktem potwierdzonym wielokrotnie. Auto Cabrio jest mojej żony. Ja posiadam Vitarke z 1998 blaszaka z identycznym silnikiem. Moj pali na trasie 8.2-8.5, w miescie nigdy nie przekroczyłem 10!!! mowimy o benzynie. Blaszak jest cieższy oraz mam orurowanie, które waży oraz relingi z reflektorami dachowymi, ktore zapewne dają większy opór. Stąd większe spalanie. Ważna jest sonda lambda. Po wymianie spadło mi spalanie o prawie litr.

pełny raport Suzuki Cabrio 2.0 16V

autor: krajech, dodano: 17.08.2005 09:36

Nie potrafi spalić mniej niż 13 l /100 km LPG przy jeździe mieszanej ( przewaga krótkich odcinków) . Trochę dużo jak na tak mały silnik ale na szczęście cena gazu jest jeszcze do zniesienia !

pełny raport Suzuki Standard 1.6 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Suzuki Vitara

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Suzuki Vitara

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Suzuki Vitara

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Suzuki Vitara, oglądali także