Szukaj

Informacje o Suzuki Vitara

Lata produkcji: 1988 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany w latach 1988-2005 oraz ponownie od roku 2015, kompaktowy samochód terenowy, a następnie kompaktowy crossover SUV, zaliczany do segmentu I. Pierwotnie Suzuki Vitara była autem o niezłych własnościach terenowych. Od roku 1998 jego mocniejszą i większą odmianą był model Grand Vitara, który zastąpił Vitarę w katalogu marki w roku 2005. Vitarę wskrzeszono w roku 2015, jednak już jako samochód sportowo-użytkowy, ze zmniejszonymi właściwościami off-roadowymi. Na niektórych rynkach Suzuki Vitara sprzedawany jest pod innymi markami i nazwami – przykładowo Chevrolet i GMX Tracker, Mazda Proceed Levante oraz Suzuki Escudo.
czytaj więcej
Powagosław

Design nie był nigdy mocną stroną Vitary, a z drugiej strony - to, co kiedyś było jej mocną stroną, dziś jest tylko wspomnieniem. Wygląda tylko poprawnie, za to atut ma inny: trudno znaleźć tańsze auto z napędem 4x4.

~Powagosław
Luzacjusz

Range Rover Evoque ze sklepu „Wszystko za 4 złote”. A poza tym: nuda. Nic się dzieje. Dłużyzny same.

~Luzacjusz

Suzuki Vitara – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Suzuki Vitara

Cena od: 64 900 PLN

Oceny Suzuki Vitara

Liczba ocen: 203
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Widoczność + Brak poważnych usterek + Brak drobnych usterek

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~zbyrek
SUV Facelifting 1.4 BoosterJet 140KM 103kW
Suzuki Vitara III
Samochód ładnie się prezentuje. Może na drodze wydawać się małym otępiałym crossoverkiem, ale jego niska waga i mocno uturbiony silnik działają cuda. Przyśpieszenie od 0-100 jak w motocyklu - wbija w fotel. Wyprzedzanie na autostradzie żaden problem, gnam 140km/h na 6 biegu wciskam mocniej gaz i samochód startuje jak rakieta bez żadnej redukcji zostawiając w tyle ospałych kierowców. Bardzo elastyczny silnik. Po mieście spokojnie można jeździć tylko do 4 biegu, bez żęcholącego silnika. Spalanie rewelacyjne, jak gnam 160km/h autostradą przez pół Polski załadowany 4 osobami z bagażami wychodzi mi średnio 7,6l/100. Jak jadę 90km/h po wiejskich drogach to spalania wyszło mi 5,3l/100 na docinku 200km. Bagażnik trochę mały na 2-3 osoby jeśli chodzi o wyjazd na wakacje (bez wózka dziecięcego). Plastiki w środku przy zegarach czasami skrzypią chyba od różnic temperatur. Poza tym w prosty sposób bez ingerencji w komputer można wyłączyć na stałe start&stop co akurat mi odpowiada.
3,5
~Mariusz
SUV Facelifting 1.0 BoosterJet 111KM 82kW
Suzuki Vitara III
To mały i delikatny zamochodzik. Zupełnie inny niż stare Vitary. Lubię go, bo fajnie się jeździ, ale martwi mnie i to bardzu utrata wartości. Auto jest bardzo budżetowe i to widać dosłownie wszędzie. Boję się, że nie wytrzyma długo. Dlatego będę jeździł max 3-4 lata, a potem niech się jakiś Janusz martwi. W mieście jeździ się bardzo dobrze. Pozycja za kierownicą jest wysoka, jak to w suvie, jest bardzo zwrotny. Łatwo się parkuje. W trasie to zupełnie inna bajka. Jest głośno, byle podmuch wiatru zmienia kierunek jazdy. Wspomaganie kierownicy jak w starej Corolli. Kręcimy jednym palcem i uważamy, żeby nie za mocno, bo możemy w coś przydzwonić. Całokształ wypada wg mnie przeciętnie. Gdyby nie spodziewany duży spadek wartości i w zasadzie pewne na 100% kłopoty z korozją powiedziałbym, że to fajny samochód do miasta zamiast nudnego kompakta.
4,4
~mariusz
SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Suzuki Vitara III
Szukałem samochodu za rozsądne pieniądze z dobrym wyposażeniem. Brałem po uwagę Jeepa, dacię, fiata i forda. Suzuki okazało się najlepszym wyborem pod kątem wyposażenia do ceny. Za ok 70 tyś mam suva z automatyczną klimą, alufelgami, podgrzewanymi siedzeniami, przyciemnionymi szybami, nawigacją czujnikami parkowania. Jest to auto proste w budowie, nie ma turbiny, dpf. Na tem samochód trzeba patrzeć przez pryzmat wyposażenia do ceny i porównać do tego co oferuje konkurencja. W podstawowej wersji samochód nie jest atrakcyjny, jeśli wybierzemy środkową wersję zaczyna się robić atrakcyjnie.

Raporty spalania Suzuki Vitara

Liczba raportów: 249
Średnie spalanie dla Suzuki Vitara
6,3 – 12,0
l/100 km
7,2 – 10,2
l/100 km
8,3 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
SUV 1.4 BOOSTERJET 140KM 103kW
Suzuki Vitara III
Chciałbym zapytać się wszystkich piszących raporty o zużyciu paliwa,w jaki sposób obliczają zużycie paliwa.W moim aucie komputer oszukuje o równe 0,5 litra. Wielokrotnie przeliczałem zużycie paliwa podczas tankowania, i zawsze ilość zużytego paliwa na przejechane kilometry była o pół litra wyższa od wskazań komputera.Jeżeli piszący te raporty tego nie uwzględnili,to do tych raportów trzeba podwyższyć spalanie o równe 0,5 litra. Ciekawe jest to, że syn jeżdzi nowym Baleno, i również komputer zaniża mu spalanie o równe 0,5 litra. Wygląda to na wyrafinowane oszustwo producenta, bo dotyczy to akurat dwóch aut , nowych Suzuki w mojej rodzinie.Przez 10 lat jeździłem Grand Vitarą 1,9 ddis , i tam była zgodność wskazań komputera z faktycznym zużyciem. Na tej podstawie oskarżam producenta o celowe zafałszowanie zużycia, bo kierowcy nie obliczają zużycia ręcznie, a wierzą wskazaniom komputera.
7,0
SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Suzuki Vitara III
Faktycznie komputer oszukuje o równe 0.5 litra (Sprawdziłem i na trasie i w mieście). Jadąc 80 km/h można zejść poniżej 5,5 l co dla mnie jest wyśmienitym osiągnięciem. Spalanie znacznie wzrasta po przekorczeniu 120 km/h, wowczas jazda przestaje być aż tak ekonomiczna.
7,4
SUV 1.6 VVT 120KM 88kW
Suzuki Vitara III
Samochód w lato w 4 osoby przy prędkości 140 palił 7.6l. W zimę po mieście 8.1 Autostradami do 120km/H pali 6.8 Średnie spalanie tego samochodu mogę określić na 7.0-7.3. Tankuje paliwo 95 na renomowanych stachach. Przy bardziej ostrej jeździć moze spalić nawet 10l Jesli malo ma palić to zalecamy spokojna jazdę.
Suzuki Vitara