Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1997-2002, ósma generacja modelu. Toyota Corolla VIII zapisała się na kartach historii jako niezawodne, aczkolwiek kontrowersyjne auto ze względu na swój niespotykany design. Krytyce poddawano przede wszystkim przednią część samochodu i owalne, duże lampy. Japoński koncern podjął decyzję o kompletnym przebudowaniu przodu modelu po ledwie 30 miesiącach. Pomimo niedoskonałości stylistycznych Toyota Corolla cały czas bardzo dobrze się sprzedawała. To podczas produkcji tej generacji modelu przekroczono próg 25 milionów wyprodukowanych egzemplarzy Corolli. Właśnie w tym czasie Toyota Corolla została najchętniej kupowanym samochodem w dziejach motoryzacji.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 86 KM (63 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Całokształt

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Jakub
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Auto tłukę już od ponad 10 lat. Samochód nie do zajechania. Olej pełny syntetyk - nie bierze ani grama. Przebieg oryginalny - 277k. Usterkowość praktycznie zerowa. Auta nie da się zajechać. W miarę dynamiczny jak na te lata i na ten silnik. Dobra przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Byłem nim w UK - nic się nie działo. Auto na zasadzie lać benzynę i jechać. Oprócz wymiany klocków i gumek na stabilizatorze za 8 zł - wszystko gra. No i jeszcze wymiana oleju. Największa inwestycja to zakup radia z MP3 za 200 zł.
4,7
~Kamil J.
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Corolla G6 - 1997 Jeżdżę tym samochodem już 13 lat. Ma 22. Do tej pory poza czynnościami serwisowymi jak wymiana klocków, elementów zawieszenia, oleju i filtrów, auto nie zepsuło się nigdy. Nie potrafię znaleźć lepszej rekomendacji dla samochodu niż ta... Z inwestycji - w 2011 roku czyli 8 lat temu jak pisze te opinię wymieniłem zawieszenie praktycznie w całości, gdyż te auta średnio lubią polskie ulice. Poza tym silnik i osprzęt pracuje od nowości bez żadnej ingerencji poza wymianą oleju, raz wymieniłem też świece mimo że stare działały ok mając 20 lat.
4,1
~Yendrek
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Trudno narzekać na to autko- silnik jest ekonomiczny, ale i dynamiczny; w ciągu roku żadnej awarii oprócz normalnych czynności wynikłych z exploatacji. Drobne mankamenty to dość spory hałas przy obrotach +3 tys/min, maksimum mocy dopiero przy ponad 5 tys.obr. Bagażnik- otwierany wyłącznie kluczykiem, przy dużych dziurach/wybojach w mieście amortyzacja słabo wyrabia. Ale ze względu na stosunek ceny do jakości, to są drobiazgi. Auto jak znalazł, na niewielkie odległości w zróżnicowanej jeździe: miasto i trasa, dla 1-2 osób, raczej nie dla rodziny.
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1997-2002
6,9
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Jak samochód jest serwisowany i wymienia się standardowe rzeczy eksploatacyjne to nie ma żadnych niespodziewanych usterek, zawieszenie trwałe, hamulce też nie zużywają się nadmiernie. Części w normalnych cenach, są zamienniki, dużo części używanych. Spalanie bardzo niskie, tym bardzie na LPG koszty są bardzo niskie. Dlatego kupiłem ten samochód :) Jeżdżę głównie w trasy i spalanie średnie gazu mam 7,5l na dystansie 15tys km (każde tankowanie notuję w aplikacji na tel). Najniższe spalanie miałem na baku 6,7l/100 gazu.
8,5
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Samochód posiadam od 3 lat i użytkowałem go w przeróżnych sytuacjach. Gdy rozwoziłem pizzę swoją Corollką, spalanie potrafiło nawet dojść do 12 litrów gazu :) Na co dzień jednak w cyklu mieszanym spalanie oscyluje wokół 10 litrów, przy dynamicznej jeździe (zawsze pierwszy spod świateł i zmiana biegów przy 4000 RPM). Gdy robię trasę Olsztyn - Trójmiasto, spalanie spada do około 8 litrów. Raz udało mi się w dalekiej trasie zejść do 6.5 litrów przy średniej prędkości 80-90 km/h. Jeżeli tak jak ja, chcecie jeździć na gazie oszczędnie, a przy tym nie mieć problemów z awariami to koniecznie co jakieś 2 lata (jak nie częściej) wybierajcie się na regulację zaworów. Przegląd instalacji gazowej oczywiście minimum raz na rok. Koszty przeglądów nie są duże, a na sprawnym silniku nie ma co cebulić...
7,8
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Jeśli wymienia się wszystko na czas to auto odwdzięczy się bezproblemową eksploatacją i nie będzie generować żadnych kosztów ponad standardowe części eksploatacyjne. Trzeba przy tym pamiętać, żeby nie oszczędzać na tanich zamiennikach - nie warto! Oryginalne tarcze hamulcowe zmieniłem dopiero przy przebiegu 170 tyś, a klocki po 60 tyś. Warto też pamiętać o stosowanie dobrego oleju. Wiem, że silnik 1,3 86 KM ma tendencję do spalania oleju po przebiegu 150 tyś i jest to coś normalnego. Od czasu zakupu stosuję olej Castrol EDGE 10W60 i do tej pory od wymiany do wymiany (co 12 tyś km) nie dolewam ani grama oleju.

Usterki Toyota Corolla VIII

Liczba wpisów: 28
Wysokie spalanie.
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW 2000-2002
  • silnik
Od jakiegoś czasu mam nieodparte wrażenie, że moja Toyota zaczeła dużo palić. Po tankowaniu wychodzi lekko ponad 10l/100 km. Mam tu na myśli benzynę, gdyż LPG nie posiadam. Najpierw zapaliła mi się lampka check engine. Diagnosta odczytał 2 błędy, niestety nie pamiętam numerów. Usunął je. Więcej się nie pojawiają. Jednocześnie mam problem ze wskaźnikiem ilości paliwa. Po nalaniu pod korek, pokazuje 3/4 baku. Ale nie zawsze. Dziś już pokazuje lekko ponad full. W każdym razie z licznika wychodzi, że przejechałem 406 km od ostatniego tankowania, a bak przyjął prawie 41 litrów. Wszystkie km zrobiłem w mieście na krótkich odcinkach, ale prawie zawsze tak jeżdżę i nigdy tak nie palił. Zastanawiam się czy coś może być nie tak? Może ktoś miał taki problem? Podobne spalanie miałem w zimę przy trzaskających mrozach.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
Zamek bagażnika
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 1997-2002
  • części blacharskie
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Po 3 latach i przebiegu 278 000 km wyrobił się bębenek zamka w bagażniku, przez co otwieranie stało się bardziej uciążliwe. Poza tym auto super, przejechałem w 1999-2003 298 000km bez NAJMNIEJSZEJ usterki. Wspominam z sentymentem; można jeździć aż się znudzi, bo nic się nie zepsuje. Produkcja - Anglik.
Stukanie w górnej części silnika
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1997-2002
  • silnik
Witam. W silniku po odpaleniu lekko falują obroty,później jest ok ale w górnej części silnika słychać stukanie, częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika. Auto nie gaśnie. Przebieg tylko na benzynie 146tyś. Rozrząd robiony w serwisie przy 120tyś. Uruchomiłem silnik bez pasków napędzających alternator i pompę wody oraz wspomagania kier. by wykluczyć te rzeczy i dalej to samo. Co to może być? Nieznana
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
3,5
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Niestety nie polecam !!! Panowie kompletnie nie znają się na instalacji gazowej do japońskich samochodów. Miałem problem z silnikiem wpadającym w obroty, jak był zimny silnik. Oni na to, że przepustnica do czyszczenia. Ja tłumaczę, że na benzynie jest wszystko ok, to dlaczego przepustnica? Byłem 5 razy i za każdym razem to samo. Przejechał się, ustawił w komputerze wyższe...
4,3
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
instalacja: OMVL DREAM XXI
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Czasem są kłopoty z trzymaniem obrotów, czasem reakcji na gaz, czy dostępnością mocy. Zazwyczaj zależnie od warunków pogodowych tj. temperatury oraz wilgotności powietrza. W normalnych warunkach, raczej nie ma powodów do zmartwień. Regularna wymiana filtrów, dobre paliwo i regulacja w razie potrzeby, nie częściej niż raz w roku, załatwia sprawę. Ogólnie mogę polecić.
4,5
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Polecam tego typu rozwiązanie. Problem miałem przy II generacji na której zrobilem 60 tyś km (nieregularne wolne obroty, strzały) , od 50 tys jeżdze na sekwencji i różnica jest ogromna. Autko straciło minimalnie moc, wolne obroty na stałym poziomie, brak strzałów gazu i spalanie niewiele większe niż na benzynie. Sam koszt instalacji to niecałe 3000 zł. Ale po przejechaniu 25...
Toyota Corolla VIII Hatchback