Szukaj

Informacje o Toyota Land Cruiser

Lata produkcji: 1981 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana od roku 1954 Toyota Land Cruiser to przedstawiciel segmentu pojazdów terenowych (segment ). Jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych aut japońskiej marki i zarazem jej dużym sukcesem rynkowym. Był też pierwszym modelem Toyoty w segmencie I. Produkowane niedługo po wojnie, pierwsze samochody bazowały na amerykańskim Jeepie. Land Cruiser był pierwszym produkowanym masowo modelem Toyoty, eksportowanym z Japonii. Do dnia dzisiejszego stworzono w sumie osiem generacji Toyoty Land Cruiser, z których większość zaprojektował Sadayoshi Koyari.
czytaj więcej
Powagosław
Motoryzacyjna ikona. Dziś Land Cruiser to bestia w terenie, na której zbudowano luksusową limuzynę. Definitywne tak dla tego dzieła japońskich rąk. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak to się mówi - „klasyka się nie tyka”. Wszyscy Land Cruisera znamy i lubimy, tylko dlaczego nowy model wygląda jak koreańska pseudoterenówka? Gdyby nie to, można by się zakochać. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Katarzyna
Toyota Land Cruiser IV
Terenowy 4.0 V6 250KM 184kW
Kupiłam już używanego 8-letniego Land Cruisera z przebiegiem 105 tyś. W ciągu 5,5 roku używania dodałam kolejne 100tyś. Nie da się ukryć, z silnikiem benzynowym 4 ltr, to dość paliwożerny samochód, zwłaszcza w mieście, zwłaszcza w korku, zwłaszcza zimą. Ale czuję się bezpiecznie, wszystko widzę, w samochodzie mieści się mąż, troje nastolatków, pies i kot i jeszcze zostaje trochę miejsca na bagaże. Przeważnie jeżdżę z dzieckiem na turnieje sportowe po Europie - samochód sprawdza się na długich trasach. Wygodnie i komfortowo się prowadzi. Na 140 km/h prędkości się nie odczuwa, samochód trzyma się jezdni. W zaspach śnieżnych i na drogach polno-terenowych nigdy nie zawiódł. Zgodzę się z przedmówcami, że spulchniała farba na felgach to jednak jakiś obłęd, ale na razie nie mam czasu oddać do piaskowania i malowania. Wymieniłam 1 raz "poduszki pneumatyczne" tylnego zawieszenia i, w zasadzie, to wszystko z większych wydatków oprócz standardowych (płyny, klocki, żarówki).
4,2
~rMar
Toyota Land Cruiser VI
MPV 3.0 D-4D 201KM 148kW
W terennie - warunki jakie by nie były nie robią na nim wrażenia, bardzo dobrze się sprawdza, przy największych śnieżycach - wiesz że dojedziesz, Napewno, co powoduje błogi spokój u kierowcy i pasażerów. Na asfalcie nie jest źle, 160 pojedzie nie zaprotestuje tylko po co się tak śpieszyć? Z pewnością nie dla tych co chcą ciąć bo autobahnah ile się da. Kompromis między terenówką a osobówką wygląda właśnie tak. Jest trochę taki wołek roboczy. gdyby był bardziej komfortowy w środku byłby ideał. Czujesz się bezpiecznie, inni zachowują respekt jakbyś jechał tirem, ustępują drogi, wpuszczają do ruchu. wady: - beznadziejne wyciszenie wnętrza i przenieśienie drgań na drążek zmiany biegów7 -ciężko wciskalne sprzęgło - boli noga -fotele mogły by być wygodniejsze - jak dla mnie mała przednia szyba - we wszystkich nowych toyotach tak jest -wykończenie wnętrza - to nie range rover zalety: - relatywnie mało pali nawet w mieście ~11l - jak narazie bezawaryjny - to terenówka z krwi i kości, z ramą reduktorem, stałym napędem na obie osie, i bajecznym przeniesieniem napędu na każde koło Brać tylko i wyłącznie z automatem. Kamera cofania też się bardzo przyda. Fotele może w skórze są wydodniejsze, bo przynajmniej te w welurze są takie jak z corrolli. Koła tylko 18'', do 17'' jest tylko 2 producentów opon. Ja wziąłem z chipem do 200KM, ale chyba i tak nie ma sensu tego robić, mocy jest wystarczająco i tak w podstawie. Zawsze jak stwierdzimy że nam za mało dodadzą nam KM w serwisie od ręki za odpowiednią opłatą rzecz jasna. Za całokształt technicznie nie można się przyczepić, ale nie wywołuje uśmiechu rano wsiadając do niego. Nie ma tego czegoś, niestety. Jest jak bardzo dobre narzędzie ale tylko narzędzie - nic więcej. Utrata na wartości mała, jedna z mniejszych, za 200 kawałków dostajemy kawał porządnie złożonej blachy. Może to nie to samo co stary hilux młotkiem naprawialny, ale jest nieźle. W sumie od poprzednich mogeli różni się bardzo niewiele, w zasadzie detale, także może warto rozejrzeć się za ciut starszym a tańszym? Jeżeli w teren się nie wybieracie, a ja w sumie bardzo żadko gdzieś jeżdżę - i to raczej nie z konieczności, to lepszym wyborem będzie kombi. Czuć w nim że niestety to nie lexus i tego mu chyba najbardziej brakuje. Kupić kupił bym jeszcze raz, ale chyba używane, bo w sumie to jedno i to samo, a trochę $ zostaje w portwelu. Wiadomo różnie z używkami bywa...
4,5
~Marek
Toyota Land Cruiser VI
MPV 3.0 D-4D 201KM 148kW
Mam LC 150 od roku. Kupiłem 3latka. To moje pierwsze tego typu auto i jestem w nim zakochany. Ten samochód jest fenomenalny! Jak na swoje wymiary i wagę jest dynamiczny. Jak jeszcze pan Toyota ;) poprawi w nim automatyczną skrzynię biegow, która w mojej opinii jest najsłabszym ogniwem w tym aucie, to LC będzie perfekcyjny. Rozmiarów małego czołgu a w mieście jazda nim to bajka :), na autostradzie też daje radę. Jazda z prędkością rzędu 180 km/h stabilnie, w miarę cicho i ogólnie bezproblemowo. Wiadomo, to nie S class, ale jest komfortowo. Dodatkowo, w terenie wjedzie wszedzie i co ważne zawsze wyjedzie o własnych siłach. Wystarczy nie przeszarżować. W długich trasach sprawdza się bardzo dobrze, pozycja za kierownicą dobra, nie męczę się nawet po całodziennej jeździe. Dobra widoczność, wielki PLUS za kamery i duże lusterka! Przestrzeni we wnętrzu nie brakuje, duży bagażnik to też wielki atut. Generalnie polecam bardzo to auto osobom, które się wahają. To na prawdę doskonały wybór! Kolejnym moim pojazdem będzie także LC, jednak kupię wersję podstawową i dozbroję. Nie jestem fanem skóry w środku, nie spisuje się podczas wyjazdów w ciepłe zakątki naszego globu :). System nawigacji nie jest idealny, w dodatku denerwuje dziwne podejście Toyoty do swoich użytkowników i kasowanie ponad 1200 pln za aktualizację map (na twardym dysku) ... To jest ŻENUJĄCE! Poza tymi drobiazgami, auto zasługuje na ogólna ocenę 'doskonałe'.
Średnie spalanie dla Toyota Land Cruiser
11,7 – 19,3
l/100 km
9,0 – 16,2
l/100 km
15,5 – 16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

19,0
Toyota Land Cruiser V
Terenowy 4.5D V8 235KM 173kW
Witam wszystkich przyszłych właścicieli Toyoty LC200. Posiadałem ten samochód 3 lata, zrobiłem nim kilkanaście tys km. Lecz najbardziej się cieszyłem gdy sprzedałem ten samochód. Ten silnik d4d nie ma nic wspólnego z niezawodniscia Toyoty. Salon Polska niespełna 200tys km, i już silnik zaczął się psuć, pompa wtryski czujniki .... masakra. Za 3 lata użytkowania wydałem na naprawy ponad 30tys zł. Nigdy więcej diesla od Toyoty, jak coś to całkiem nowy. Tych silników nikt nie chce naprawiać. Uwieńczeniem była awaria komputera silnika. Ogromne spalanie duża awaryjność silnika już od 200tys km.
10,3
Toyota Land Cruiser VII
Terenowy 5d 2.8 D-4D 204KM 150kW
Średnie spalanie na dystansie 30.000 km wyniosło 10,8 l/100km. Ten dystans to w 70% autostrady i drogi szybkiego ruchu, pozostałe 30% to zakorkowana Warszawa. Można więc stwierdzić, że auto, jak na swoje gabaryty i stały napęd 4x4, jest dość oszczędne. Spalanie wzrasta znacząco dopiero po przekroczeniu 140 km/h ale i tak, nawet zakładając długie odcinki bez ograniczeń w Niemczech gdzie średnia wynosi około 150-160 km/h spalanie nie przekracza 12,5 l/100 km. Na podmiejskiej trasie z prędkościami 70-90 km/h potrafi zadziwić wartościami na poziomie 7,5 l/100km, ale wymaga to niezwykle płynnej i delikatnej jazdy. Realna średnia jaką można przyjąć na to auto przy dynamicznej jeździe to około 10,8 l/100 km. Minusem jest duże zużycie ad blue, średnio około 2 l na 1000 km.
13,2
Toyota Land Cruiser VI
MPV 3.0 D-4D 190KM 140kW
Lubię bardzo moją toyotę, ale zużycie paliwa po prostu mnie dobija, w mieście 14-15 litrów i mniej nie spali, na trasie jadąc 100 km/h udaje się zejść do 10, średnio komputer pokazuje 13.8 l/100. Mam jeszcze HDJ 80 z silnikiem 4.2 litra rocznik 1998 średnie spalanie z wyjazdu 9000 km z namiotem dachowym na kołach 285x75x16 - 12 l na 100 km a jest to stary, kwadratowy samochód na dużych kołach i z namiotem :), jakoś nie dostrzegam postępu w technologii. A już dane umieszczane na stronie toyoty chyba robione były jak samochód stoi podczas testów :). Podsumowując lubię obydwie LC ale 150 mogłaby jednak zużywać mniej paliwa
W zasadzie wszystko może się popsuć w tak wyeksploatowanym aucie
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 163KM 120kW 2002-2006
  • inne
  • 400 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Ogólnie jest to dobry i poczciwy samochód niemniej przy przebiegach blisko 400 tys km. Będziesz mieć wydatki ! Najczęściej występujące usterki wynikają ze zużycia elementów, które bądź co bądź mają już dobrze ponad 10 lat. Przed zakupem autko koniecznie należy sprawdzić w stacji ASO gdyż spora część usterek może wystąpić nagle i nawet uczciwy sprzedający może nie być świadomy ich występowania. - Wtryskiwacze - tylko diagnostyka komputerowa! - Zawieszenie pneumatyczne - najczęściej zużywają się miechy i w zasadzie podlegają wymianie co 150 - 200 tys. km, usterka często występuje nagle w najmniej odpowiednim momencie nie dając wcześniejszych objawów. - Skrzynia biegów - nawet bardzo zadbane egzemplarze czeka remont przed 400 tys km. - EGR - koniecznie sprawdzić przed zakupem stan zaworu recyrkulacji spalin, - Zaciski hamulcowe - bolączką tych modeli, bardzo często dochodzi do zapieczenia tłoczka, szczególnie przy zmianie stylu eksploatacji samochodu. Ponadto reklamy Toyoty "Milion kilometrów po bezdrożach !" z okresu wprowadzenia modelu do sprzedaży to ściema. Według mnie modele z przebiegiem blisko 400 tys. km to złom i przestrzegam przed zakupem !
Brak reakcji silnika na wciskanie pedału gazu
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 173KM 127kW 2005-2010
  • układ napędowy
Mam Toyotę z automatyczną skrzynią biegów.Najczęściej zdarza mi się to przy ruszaniu - wciskam pedał gazu , a tu żadnej reakcji ze strony silnika (silnik nie zwiększa obrotów,samochód rusza powolutku) ... i po chwili (2-3sek.) raptowny zryw jakby dostał dopalacza.Szczególnie jest to uciążliwe gdy trzeba szybko zjechać ze skrzyżowania lub uciec przed nadjeżdżającym samochodem. Nie znam przyczyny - może ktoś z Kolegów spotkał się z taką dolegliwością i zna przyczyny ?
Problem rozwiązany
3 komentarze
opadanie tylnego pneumatycznego zawieszenia
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 163KM 120kW 2002-2006
  • zawieszenie
jest to już trzeci raz.Dwa razy usterkę usunięto w serwisie toyota,podłączając auto pod komputer.Obecnie auto opadło na dół podczas wolnej jazdy pod górę(jazda w korku z częstymi postojami,1 km w czasie 1 godziny z ciężarem 4 osoby dorosłe+ok.150kg bagażu).
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyota Land Cruiser