Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Toyota Land Cruiser

Lata produkcji: 1981 - teraz
Segment: Duże SUVy
Samochód terenowy (segment I) produkowany od 1954 roku. Jeden z najbardziej znanych modeli Toyoty i duży sukces komercyjny japońskiej marki dla której Land Cruiser był pierwszym autem w segmencie I. Pierwsze modele budowane zaraz po wojnie bazowały na amerykańskim Jeepie. Land Cruiser stał się pierwszym masowo produkowanych samochodem Toyoty, który eksportowano z Japonii. Dotychczas powstało w sumie osiem generacji modelu. Projektantem większości z nich jest Sadayoshi Koyari.

Komentarze redakcji

Powagosław: Motoryzacyjna ikona. Dziś Land Cruiser to bestia w terenie, na której zbudowano luksusową limuzynę. Definitywne tak dla tego dzieła japońskich rąk.
Luzacjusz: Jak to się mówi - „klasyka się nie tyka”. Wszyscy Land Cruisera znamy i lubimy, tylko dlaczego nowy model wygląda jak koreańska pseudoterenówka? Gdyby nie to, można by się zakochać.

Land Cruiser 150

Dynamicznie wystylizowane nadwozia z wąską linią szyb bocznych, opadającym dachem i głębokimi przetłoczeniami nie przystają do rasowych terenówek – w tej kategorii aut liczy się muskularna forma oraz prosto zaprojektowane detale, które razem nadają całości bardzo solidnego charakteru. Według tej właśnie formuły powstał Land Cruiser. Do jego masywności, osiągniętej dzięki potężnym rozmiarom, wysokiemu prześwitowi i wydatnym nadkolom, dodano jeszcze porządną dawkę elegancji adekwatną do ceny pojazdu.

Połączenie masywności z elegancją ujrzymy też zaglądając do środka terenowej Toyoty – w tablicy rozdzielczej trudno szukać opływowych przetoczeń czy efektownych przycisków, a jedyną designerską ekstrawagancją są obudowy zegarów w kształcie tubusów. Stylistyczna prostota może niektórym przeszkadzać, nikt nie powinien narzekać natomiast na ergonomię – dzięki logicznemu rozmieszczeniu wszelkich przyrządów obsługa okazuje się banalnie prosta. Gorzej wypada jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza – przy tak drogiej konstrukcji tworzywa mogłyby być lepsze.

Kabina pasażerska Land Cruisera gwarantuje królewskie wręcz warunki podróżowania. Oprócz bardzo wygodnych siedzeń oferuje bowiem gigantyczną ilość miejsca w dwóch pierwszych rzędach siedzeń oraz wystarczającą przestrzeń na fotelach wygospodarowanych w bagażniku. Gdy te ostatnie są złożone, do dyspozycji jest ogromny kufer, którego pełne wykorzystanie ułatwia wysoka ładowność. Pochwalić trzeba ponadto funkcjonalność bagażnika – znajdziemy w nim szyny do mocowania bagaży czy gniazdko 220V.

Jako, że mamy do czynienia z legendą off-roadu, kategorię „zachowanie podczas jazdy” rozpoczniemy od oceny zdolności terenowych. Te są – zgodnie z tradycją modelu – ponadprzeciętnie wysokie. Wbrew obecnym trendom, samochód zbudowano na solidnej ramie, do której dołożono porządny układ napędowy z reduktorem, liczne osłony elementów podwozia oraz nadwozie o niezłych kątach terenowych. Dzięki temu auto dzielnie brnie przez nawet najtrudniejsze bezdroża, pozostawiając w tyle większość swoich „uszosowionych” rywali. Pod względem prowadzenia na zwykłej drodze japoński model również nie ma się czego wstydzić – karoseria nie wychyla się zanadto podczas pokonywania zakrętów, a nierówności nawierzchni są filtrowane z imponującą skutecznością. Uważać trzeba jedynie na szybkie manewry, ale to chyba nie dziwi przy tak dużej i ciężkiej konstrukcji.

Nie tylko dzięki właściwościom terenowym, ale także za sprawą niezawodności Land Cruiser obrósł legendą. Czy trwałością i bezawaryjnością będzie mógł pochwalić się także nowy model, tego dowiemy się w przyszłości. Atrakcyjne warunki gwarancyjne sugerują jednak, że auto będzie godnie kontynuować tradycję poprzedników. Szkoda tylko, że za tą dopracowaną całość trzeba aż tyle zapłacić.

Land Cruiser 120

Styliści Toyoty bardzo się postarali, żeby Land Cruiser prezentował się atrakcyjnie - dzięki masywnym kształtom i ciekawym detalom, całość jak najbardziej może się podobać. Docenić trzeba też starania projektantów wnętrza, bo w środku udało się wygospodarować ogrom miejsca - zwłaszcza w odmianie 5-drzwiowej mieszczącej nawet 8 osób (niestety, ostatni rząd siedzeń nie chowa się w podłodze). Pasażerowie powinni docenić także nadzwyczaj wygodne siedzenia i staranność montażu, a sam kierowca - ergonomiczny kokpit i czytelne zegary. Do pełni szczęścia brakuje jedynie nieco lepszych tworzyw wykończeniowych.

Toyota Land Cruiser 120 to najprawdziwsza terenówka, z ramą, stałym napędem 4x4 i reduktorem, więc prowadzenia SUV-a nie możemy po niej oczekiwać, ale kapitalnych właściwości terenowych - zdecydowanie tak. Pod maską zdecydowanie najczęściej spotkamy albo 3-litrowego, 4-cylindrowego diesla, albo 4-litrową, 6-cylindrową "benzynę". Pierwszy z silników nie grzeszy kulturą pracy, ale zapewnia wystarczającą dynamikę, niewygórowane zużycie paliwa i długowieczną pracę (pomijając jednostkowe przypadki usterek wtryskiwaczy). Drugi pięknie brzmi, ale "pali" wyraźnie więcej.

Zgodnie z tradycją legendarnego modelu Toyoty, również ten oznaczony symbolem J120 może pochwalić się wysokim poziomem niezawodności. Czasem szwankuje pneumatyczne zawieszenie najbogatszych wersji, psują się "automaty" w egzemplarzach ciągnących przyczepy, a w układzie hamulcowym zapiekają się tłoczki zacisków, jednak ogólna trwałość modelu jest godna najwyższej noty. Szkoda tylko, że serwisowanie "Landa" swoje kosztuje, zaś ceny na rynku wtórnym są przesadzone, nawet biorąc pod uwagę jakość modelu.

Land Cruiser 100

Choć już standardowy Land Cruiser robi wrażenie swoimi gabarytami, prawdziwym kolosem na kołach okazuje się model 100 - przedstawiciel terenówek z absolutnie najwyższej półki. Pod jego monstrualną, budzącą respekt karoserią znajdziemy kabinę pasażerską, w której grzechem byłoby narzekać na ilość miejsca i wygodę siedzeń oraz bagażnik o pojemności niemal jak w "dostawczaku". Jak przystało na limuzynę, wnętrze kusi bogactwem wyposażenia, jubilerską precyzją montażu oraz materiałami, które nie dość, że wyglądają ekskluzywnie, to jeszcze kapitalnie znoszą próbę czasu.

Aby wprawić japońskiego giganta w ruch, potrzebne są ogromne silniki, nic więc dziwnego, że pod maską najczęściej spotkamy albo benzynowy motor 4.7 V8, albo diesla 4.2 TD. Oba sprawnie radzą sobie z terenową Toyotą (przydaje się zwłaszcza gigantyczny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie obrotów), oba nie nastrajają optymizmem przy dystrybutorze. Na szosie "setka" zachwyca komfortem resorowania, zaś w terenie pokazuje, że nie ma sobie równych - gdyby nie rozmiary, auto dojechałoby praktycznie wszędzie.

W kategorii trwałości Toyota Land Cruiser 100 absolutnie nie ma sobie równych - okresowa wymiana elementów typowo eksploatacyjnych wystarczy, żeby przejechać nią setki tysięcy kilometrów bez remontów. Początkowe egzemplarze miały problemy z przednim zawieszeniem i dyferencjałem, a hydropneumatyczny układ jezdny czasem nie wytrzymuje "katowania" auta w terenie, jednak to nie jest w stanie zmienić z faktu, że mamy do czynienia z ponadprzeciętnie solidnie zbudowanym pojazdem. Gdyby tak koszty części zamiennych i ceny na rynku były niższe, byłoby idealnie...

Dane techniczne Toyota Land Cruiser

Silniki

Moc silników 72-381 KM

Poj. silników 2 366-5 633 cm3

Prędkość maks. 130-210 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,4-27,8 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Toyota Land Cruiser

Średnia ocena modelu

na podstawie 159 opinii

4.23

Średnia dla segmentu: Duże SUVy 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Drobne usterki

+ Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Wyciszenie

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (79%)
NIE (21%)

Wybrane oceny kierowców Toyota Land Cruiser

Szkoda ze tego typu samochod nie ma lancucha rozrzadu tylko pasek - to podnosi koszta serwisu. Z jednej strony troche ... więcejduzy jak na np. parkowanie w miescie, z drugiej - poczucie bezpieczenstwa jest rewelacyjne. Widocznosc na drodze doskonala, tylko trzeba uwazac przy parkowaniu i cofaniu. Stojacego za mna Seicento nie widzialem w zadnym lusterku...gdyby nie czujnik cofania bylbym mu przylozyl. Wbrew pozorom nie pali duzo, dla porownania Honda Civic (rowniez automat) pali mi w miescie 8.5 l benzyny, czyli jest drozsza... ukryj
dodano 21.02.2008 przez
bezawaryjnosc toyoty to mit auto kupolem nowe w salonie od samedo poczatku same problemy najwieksze z silnikiem popekane tłoki ... więcejwtryski wymieniane dwa razy pompa wody popekaly poduszki od zawieszenia,przednie zawieszenie wymiana to wszystko przy przebiegu 100000-135000 tys porazka ukryj
dodano 06.08.2011 przez
toyota land cruiser 100 to królowa szos , duże gabaryty , luksusowe wnętrze(jest nawet DVD,webasto ,lodówka itp.), wspaniały mocny i ... więcejsprawdzony silnik oraz układ jezdny będący wzorem dla innych terenówek czyni z tego samochodu moim zdaniem najlepszy samochód terenowy świata i porównanie tego auta do takich samochodów jak BMW X5 , Audi Q7 lub porsche to nieporozumienie , tamte samochody to typowe SUWy niemogące się nawet zbliżyć właściwościami terenowymi do toyoty. Nie zamienię tego modelu na inny , bo nic lepszego nie ma a rynku ukryj
dodano 18.01.2009 przez
Za całkiem spore pieniądze dostajemy auto które pojedzie zawsze i wszędzie, wszystko się do niego zmieści, bezpieczne. Nie jest królem ... więcejautostrad itp. ale napewno jest królem off-roadu. Do dynamicznego wyprzedzania na trasie i jechania 160 po autostradzie wystarczy. W mieście jest raczej utrapieniem, jest szeroki, długi i wysoki. Na parkingach na wysokość się mieści, aczykolwiek na styk. Miłe jest to że się siedzi wysoko i na trasie wszystko widać. Pomimo nowoczesnej etykiety fotele są niewygodne, napakowanie elektroniką odbiera mu charakteru, i wkur... zwłasza dźwięk zapinania pasów itp. . Jest to zaktualizowana starsza wersja o pare nowoczesnych drobiazgów. Gdybym teraz kupował, kupił bym raczej starą wersję, która poza wyglądem niewiele odbiega od tego. Na wyprawy i podróże nie ma lepszego auta, ale do miasta czy na trasy, lepiej wziąść jakiegoś kombiaka. Niczym nie zaskakuje ale jeździ zawsze i wszędzie. Jak już się ktoś zdecyduje na land cruisera to najlepiej z automatem, i nie bierzcie kół 17 weźcie 18, bo do 17 jest tylko 2 producentów, kamera cofania się przyda i skórzana tapicerka. ukryj
dodano 04.01.2013 przez
Zobacz oceny Toyota Land Cruiser Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Toyota Land Cruiser

Pb
10,83 - 19,33
Na podstawie 15 raportów spalania
ON
7,23 - 17,37
Na podstawie 128 raportów spalania
LPG
15,03 - 16,00
Na podstawie 3 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Toyota Land Cruiser

W mojej Toyocie mam silnik 4,5D V8 o mocy 286 KM, ciężko ze spalaniem zejść poniżej 13 litrów ON, chyba ... więcejprzy jeździe max 60-80 km/h, rozpędzając się do tych prędkości chyba z minutę, do tego z wiatrem i najlepiej z górki :-))). Przy takiej pojemności, mocy i momencie obrotowym 650m Nm, to grzech nie wykorzystywać jego pełnych możliwości i liczyć każdą "kroplę' paliwa... Skoro zdecydowałem się na taki samochód, który jak to powiedział mój znajomy po przejażdżce nim - "za****ia" po wszystkim i w każdym terenie oraz po każdej nawierzchni, pod najbardziej dużym, stromym kątem podjazdu, zjazdu i/lub przechyłu bocznego to nie będę sobie psuł przyjemności jazdy tym wygodnym i komfortowym samochodem, z powodu dużego jego apetytu na paliwo. Nawet nie liczę ile km przejeżdżam na pełnym "baku", gdy wskazówka zbliża się do zera, lub zapala się rezerwa, to po prostu jadę na stację paliw i tankuję do pełna :-)). Miałem wiele mnij lub bardziej luksusowych samochodów, ale Land Cruiserem V8 jedzie się jak wielką, prze wygodną i miękką kołyską na wielkich, baloniastych kołach :-). Błyskawiczne przyspieszenie i jazda z prędkością powyżej 200 km/h jest dla tego silnika i tak wielkiego samochodu niesłychanie łatwe i bez wysiłku. Mam również Audi A6 z silnikiem V6 3.0 TDI i nie widzę różnicy w osiągach na autostradzie, tym że Toyotą z autostrady zjadę w najgorsze wertepy i bezdroża, a "Audicę" musiałbym zostawić na poboczu i pomaszerować pieszo :-))). Komfort jazdy po autostradzie, cisza w kabinie jest o wiele lepsza w Toyocie niż w Audi, i to nie o jakiś niuans...Dodatkowo jadą po naszych drogach i ulicach nie muszę już uważać na dziurska i wyrwy w nawierzchni, wysokie krawężniki, wielkie, rozległe i głębokie kałuże (do 70 cm głębokości)Przestałem lubić jazdę Audi i pewnie niedługo pójdzie do sprzedaży. Toyotą LC chciałbym już jeździć do końca życia i jest to realne, bo silnik z powodzeniem, bez napraw wytrzyma milion kilometrów, co przy moich dystansach 20-25 tys. rocznie, daje 40-50 lat jazdy, oby tylko karoseria się nie rozpadła, choć wygląda na solidnie wykonaną i zabezpieczoną. Mimo wielkich rozmiarów, wagi powyżej 3 tony, dużej mocy, to Toyota prowadzi się bardzo leciutko, bez wysiłku i z wielką zwrotnością i precyzją o jaką bym jej nie posądzał z wyglądu, a kamera cofania i czujniki pozwalają wepchnąć się w każdą prawie przestrzeń i to prawie z milimetrową dokładnością. Przesiadłem się z osobówki i nie mam żadnych z tym problemów, aż ciągnie mnie z wielką przyjemnością do jazdy tym wielkim i bezpiecznym "smokiem". ukryj
dodano 04.09.2014 przez
Witam! Jestem właścicielem Landa więc postanowiłem się podzielić przeżyciami, informacjami związanymi z tym autem ponieważ na pewno się komuś przydadzą, ... więceja niemal nie ma informacji o tym aucie. Mam Landa od 4 lat, gaz założyłem zaraz po zakupie. Obecnie mam założone opony z lekką kostką (całoroczne) w rezultacie czego auto pali ok 16,5 l (gazu oczywiście). Na zwykłych szosówkach pali 14-15,5 l. Auto jest wielkie jak i bezpieczne (ponad 2t). To jest naprawdę małe spalanie jak na takie auto. Proszę nie wierzyć ludziom wypisującym, że pali im średnio 17-22 bo jeśli się nie dba o auto, instalacje to tak to się kończy. Wystarczy po przejechaniu 50-60tys km zrobić przegląd, wymianę podzespołów instalacji gazowej (koszt ok 500zł) i jeździć (ja posiadam instalację BRC- 5,5tys). Jest to bardzo rzadko spotykany silnik, a zapewniam, że lepszy od 3.0d (125-168KM). Diesel pali ok 12. Pozdrawiam! ukryj
dodano 08.02.2012 przez
Z racji że nie samochód nie ma komputera pokładowego, wyniki są "na oko" Co można powiedzieć o spalaniu...Jak na samochód ... więcejze stałym 4x4, masie prawie 2 ton i aerodynamice szafy pancernej to dobre wyniki. Nie oszukujmy się, wyniki poniżej 10 są mało realne. Najniższe spalania było właśnie na granicy 10 l na trasie z przelotową prędkością 100-120. W codziennym użytkowaniu spalanie wynosi jakieś 11-12, przy krótkich trasach lub bardziej dynamicznej jeździe skacze nawet do 13 litrów ukryj
dodano 06.12.2010 przez
W porównaniu z kolegami tej klasy - ekonomiczny. Nie cierpi jazdy powyżej 125 km/h! tu zaczyna łykac paliwko haustami ( do ... więcej17,5l/100km). Za to w przedziale do tej prędkości- wszystko mu jedno czy auto jest zapakowane po sufi na zimowy wyjazd narciarski czteroosobowej rodziny z max-kufrem na dachu, czy wiezie mnie jednego do pracy z torebką obciążoną laptopem i majtkami na zmianę (max 12,5l/ 100km). Tu czujemy moc! ukryj
dodano 03.02.2010 przez
Tego typu silnik łakomy jest na paliwo po przekroczeniu 80-90km/h, przy predkości 60-70km/h można nawet uzyskać spalanie w granicach ... więcej7l/100km. Mi się udało chwilowa uzyskać spalanie w 6,8l/100km.Automatyczna skrzynia biegów, paliwo z górnej półki na stacjach sprawdzonych, jazda około 3500km/m-c. zazwyczaj przy każdym aucie jaki miałem spalanie było o 1l/100km mniejsze jak statystycznie. ukryj
dodano 25.04.2009 przez
Zobacz raporty spalania Toyota Land Cruiser Dodaj raport spalania

Publikacje o Toyota Land Cruiser

Przeczytaj pozostałe 9 publikacje o Toyota Land Cruiser

Newsy o Toyota Land Cruiser

Przeczytaj pozostałe 5 newsów o Toyota Land Cruiser

Nowe Toyota Land Cruiser

nowe Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
ceny od 189 000 zł do 309 000

Toyota Land Cruiser VI MPV Faceliting 3.0 D-4D PowerBoost 225KM 2013-2015

w pakiecie EXECUTIVE

w cenie katalogowej brutto

294 000 zł

Wyposażenie standardowe
Tyre Angle Display – monitor pokazujący kąt skrętu kół podczas manewrów
Podgrzewane fotele przednie
Blokada centralnego mechanizmu różnicowego
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet VIP (10 000 zł)
Pakiet Assistance (9 000 zł)
Pakiet Voyage (20 000 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet VIP (10 000 zł)
Pakiet Assistance (9 000 zł)
Pakiet Voyage (20 000 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 20 oferty Toyota Land Cruiser

Dealerzy Toyota

ANWA

ANWA SP. Z O.O. Toyota Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 57

Więcej

BOŃKOWSCY

BOŃKOWSCY Toyota Poznań

wielkopolskie, Poznań, Polska 112

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Toyota Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 17

Więcej

W & J WIŚNIEWSKI

W & J WIŚNIEWSKI Toyota Izabelin

mazowieckie, Izabelin, 3-go Maja 40

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Toyota Land Cruiser

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

118

Przejechany dystans

24 239 zł

Zatankowanego paliwa

5 359 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

21

Wydanych pieniędzy

14 499 zł

Średnie wydatki na auto

1 611 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

22

Wydanych pieniędzy

6 009 zł

Średnie wydatki na auto

668 zł

ZOBACZ 9 dzienników kosztów Toyota Land Cruiser Załóż dziennik kosztów