Szukaj

Informacje o Toyota Land Cruiser III 3.0 D-4D 163KM 120kW 2000-2002

Lata produkcji: 2000 – 2002
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W roku 1996 debiutuje na rynku seria J90. Samochód powstał na nowej ramie, pojawiło się także niezależne zawieszenie kół przednich. Toyotę Land Cruiser J90 oferowano w wariantach: trzydrzwiowym (J90) oraz pięciodrzwiowym (J95). Mimo że Seria 90 Land Cruisera z większości rynków została wycofana w roku 2002, to do dnia dzisiejszego wytwarzana jest w kolumbijskiej fabryce Toyoty. Oferta modelu w roku 1998 została rozszerzona o bardziej komfortową serię 100 (oferowaną na rynku północnoamerykańskim jako Lexus LX 470), natomiast jej skromniejszą, lecz bardziej przystosowaną do jazdy terenowej wersją była J105.
czytaj więcej
Powagosław
Motoryzacyjna ikona. Dziś Land Cruiser to bestia w terenie, na której zbudowano luksusową limuzynę. Definitywne tak dla tego dzieła japońskich rąk. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak to się mówi - „klasyka się nie tyka”. Wszyscy Land Cruisera znamy i lubimy, tylko dlaczego nowy model wygląda jak koreańska pseudoterenówka? Gdyby nie to, można by się zakochać. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2002 roku
Pojemność skokowa 2982 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 3400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 343 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 96 x 103 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Toyota Land Cruiser III 3.0 D-4D 163KM 120kW 2000-2002
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Toyota Land Cruiser III
Terenowy 3.0 D-4D 163KM 120kW
Spalanie tego samochodu to porażka. Jeżdżę ekonomicznie z głową wręcz eksperymentuje bo nigdy nie miałem automatu . Warszawa spalanie nawet 15.8 litra przy ujemnych temperaturach.Minimalne spalanie w miescie 11.33 .Max jak wyżej.Trasa z tempomatem 8.7 przy prędkości do 110 km.Uważam że bez tempomatu będzie mniej.Zanim przełączysz automat na sport zastanów się trzy razy.Nie wyłączam też nadbiegu.
9,9
Toyota Land Cruiser III
Terenowy 3.0 D-4D 163KM 120kW
Teren to raczej powinienem liczyć na motogodziny i pali jak smok, miasto na maksa 12 l/100, przy spokojnym odjeżdżaniu ze świateł, na autostradach (nie polskich), wyżyłowałem przy pełnej obsadzie i osobowej i bagażowej 7,8l/100. Klima dodaje po litrze do każdego pomiaru. Mało to nie jest, ale frajda i komfort wart kosztów...
11,3
Toyota Land Cruiser III
Terenowy 3.0 D-4D 163KM 120kW
Z racji że nie samochód nie ma komputera pokładowego, wyniki są "na oko" Co można powiedzieć o spalaniu...Jak na samochód ze stałym 4x4, masie prawie 2 ton i aerodynamice szafy pancernej to dobre wyniki. Nie oszukujmy się, wyniki poniżej 10 są mało realne. Najniższe spalania było właśnie na granicy 10 l na trasie z przelotową prędkością 100-120. W codziennym użytkowaniu spalanie wynosi jakieś 11-12, przy krótkich trasach lub bardziej dynamicznej jeździe skacze nawet do 13 litrów
Toyota Land Cruiser III