Szukaj

Informacje o Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 173KM 127kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W 2002 roku przedstawiono Serię 120 Toyoty Land Cruiser. Auto stylistycznie odnowiono, jego sylwetka stała się bardziej nowoczesna i zarazem bardziej dynamiczna i elegancka. Tak jak auto poprzedniej generacji, tak i ta generacja Toyoty Land Cruiser dostępna była w dwóch wariantach nadwozia: długim pięciomiejscowym (J120) i siedmiomiejscowym (J121) oraz krótkim trzydrzwiowym (J125). W Ameryce Północnej samochód sprzedawany był pod marką Lexus GX 470.
Powagosław
Motoryzacyjna ikona. Dziś Land Cruiser to bestia w terenie, na której zbudowano luksusową limuzynę. Definitywne tak dla tego dzieła japońskich rąk. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak to się mówi - „klasyka się nie tyka”. Wszyscy Land Cruisera znamy i lubimy, tylko dlaczego nowy model wygląda jak koreańska pseudoterenówka? Gdyby nie to, można by się zakochać. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2982 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 173 KM (127 kW) przy 3400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 409 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Całokształt - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,6
~darek
Toyota Land Cruiser IV
Terenowy 3.0 D-4D 173KM 127kW
Szkoda ze tego typu samochod nie ma lancucha rozrzadu tylko pasek - to podnosi koszta serwisu. Z jednej strony troche duzy jak na np. parkowanie w miescie, z drugiej - poczucie bezpieczenstwa jest rewelacyjne. Widocznosc na drodze doskonala, tylko trzeba uwazac przy parkowaniu i cofaniu. Stojacego za mna Seicento nie widzialem w zadnym lusterku...gdyby nie czujnik cofania bylbym mu przylozyl. Wbrew pozorom nie pali duzo, dla porownania Honda Civic (rowniez automat) pali mi w miescie 8.5 l benzyny, czyli jest drozsza...
4,8
~Airbind
Toyota Land Cruiser IV
Terenowy 3.0 D-4D 173KM 127kW
Ogolnie samochod i na teren - nawet bardzo trudny gdzie inne samochody nie mysla o pokonaniu takich drog. Nawet sami przedstawiciele Mercedesa, Nissana, Mitsubishi itp. nie chcieli wjechac w taki teren jak zawiezli nas na przetestowanie landa. Gorka okolo 42stopni bylismy pewni ze samochod spadnie do tylu. Ma tyle systemow ze nawet po sniegu - zakrety wszyscy jada 40km/h a tu 120 i zero poslizgu. Polecam szczerze jest to limuzyna i terenowka. Jezeli interesuje Cie bardziej limuzyna na duzych kolach zastanow sie albo nad Land Crusier 100 albo Lexusami jeepami. Sa one w podobnych kastach tyle ze maja bardziej komfortowe wykonczenie tyle ze mniej systemow ktore zawsze pomoga w trudnych warunkach.
4,9
~Grzegorz
Toyota Land Cruiser IV
Terenowy 3.0 D-4D 173KM 127kW
Narazie jestem bardzo zadowolony, limuzyna, terenówka w jednym, Powiem tak- jezeli chesz naprawde szybko jeżdzic, to nie kupuj żadnego SUW-a czy Land Cruisera tylko sprotowa lub osobowa bryczke, a jak lubisz duże wygodne samochody z rozsadnymi parametrami przysieszenia i predkości maks to propomuje Landa,to jest taki " krażownik" na kazda droge. Mi sie szczególnie spodoboło zawieszenie - miekie,regulowane, poprostu bajer,, polecam i zapraszam do klubu Toyot- Land Cruiserów.
W zasadzie wszystko może się popsuć w tak wyeksploatowanym aucie
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 163KM 120kW 2002-2006
  • inne
  • 400 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Ogólnie jest to dobry i poczciwy samochód niemniej przy przebiegach blisko 400 tys km. Będziesz mieć wydatki ! Najczęściej występujące usterki wynikają ze zużycia elementów, które bądź co bądź mają już dobrze ponad 10 lat. Przed zakupem autko koniecznie należy sprawdzić w stacji ASO gdyż spora część usterek może wystąpić nagle i nawet uczciwy sprzedający może nie być świadomy ich występowania. - Wtryskiwacze - tylko diagnostyka komputerowa! - Zawieszenie pneumatyczne - najczęściej zużywają się miechy i w zasadzie podlegają wymianie co 150 - 200 tys. km, usterka często występuje nagle w najmniej odpowiednim momencie nie dając wcześniejszych objawów. - Skrzynia biegów - nawet bardzo zadbane egzemplarze czeka remont przed 400 tys km. - EGR - koniecznie sprawdzić przed zakupem stan zaworu recyrkulacji spalin, - Zaciski hamulcowe - bolączką tych modeli, bardzo często dochodzi do zapieczenia tłoczka, szczególnie przy zmianie stylu eksploatacji samochodu. Ponadto reklamy Toyoty "Milion kilometrów po bezdrożach !" z okresu wprowadzenia modelu do sprzedaży to ściema. Według mnie modele z przebiegiem blisko 400 tys. km to złom i przestrzegam przed zakupem !
Brak reakcji silnika na wciskanie pedału gazu
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 173KM 127kW 2005-2010
  • układ napędowy
Mam Toyotę z automatyczną skrzynią biegów.Najczęściej zdarza mi się to przy ruszaniu - wciskam pedał gazu , a tu żadnej reakcji ze strony silnika (silnik nie zwiększa obrotów,samochód rusza powolutku) ... i po chwili (2-3sek.) raptowny zryw jakby dostał dopalacza.Szczególnie jest to uciążliwe gdy trzeba szybko zjechać ze skrzyżowania lub uciec przed nadjeżdżającym samochodem. Nie znam przyczyny - może ktoś z Kolegów spotkał się z taką dolegliwością i zna przyczyny ?
Problem rozwiązany
3 komentarze
opadanie tylnego pneumatycznego zawieszenia
  • Toyota Land Cruiser IV 3.0 D-4D 163KM 120kW 2002-2006
  • zawieszenie
jest to już trzeci raz.Dwa razy usterkę usunięto w serwisie toyota,podłączając auto pod komputer.Obecnie auto opadło na dół podczas wolnej jazdy pod górę(jazda w korku z częstymi postojami,1 km w czasie 1 godziny z ciężarem 4 osoby dorosłe+ok.150kg bagażu).
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyota Land Cruiser IV