Szukaj

Informacje o Toyota Yaris III Hatchback 5d 1.4 D-4D DPF 90KM 66kW 2011-2014

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Auta małe
Toyota Yaris III wprowadzona została na rynek w roku 2011. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony wiosną 2011 roku, prototyp noszący nazwę Yaris HSD Concept. Model zarówno powiększył swoje wymiary względem poprzednika, jak również został odmieniony pod względem stylistycznym, zgodnie z designerskimi rozwiązaniami użytymi uprzednio w modelach Auris oraz iQ. Toyota Yaris trzeciej generacji została zbudowana na zmodyfikowanej platformie podłogowej swojego poprzednika (XP Platform). Samochód oferowany jest w wariantach 3- oraz 5-drzwiowym.
czytaj więcej
Powagosław

Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.

~Powagosław
Luzacjusz

Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1800-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 81,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,8
~Olaf
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.4 D-4D DPF 90KM 66kW
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu dlatego dodaje tą opinię. Autem jeżdżę od nowości. Samochód kupiłem w salonie. Przy zakupie mocno się zastanawiałem czy wybrać diesla czy benzynę głównie ze względu na wysoką różnicę w cenie. Ale jazda próbna dieslem rozwiała moje wątpliwości. Benzyną jeździłem przez 6 lat i zawsze chciałem spróbować diesla. Jazda dieslem jest o wiele bardziej ciekawa niż benzyną. Czuć dużą dynamikę od najniższych obrotów. Prędkość maksymalna to pewnie kolo 190. Ja jechałem najwięcej 180. No i spalanie conajmniej 2 litry mniej niż benzyna.
4,9
~Marta
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.4 D-4D DPF 90KM 66kW
Jestem pierwszą właścicielką Yarisa, kupiłam ją w polskim salonie. Poprzednio jeździłam Yaris w benzynie i chciałam trochę mocniejszy i bardziej dynamiczny silnik, a po jazdach testowych diesel właśnie taki się okazał. Jestem naprawdę bardzo zadowolona z wyboru Toyota spełniła moje wszystkie oczekiwania.
3,7
~yordan
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.4 D-4D DPF 90KM 66kW
TOytote mam od nowości. Jest to służbowe auto i dlatego moja ocena powinna wydać się bardzo wiarygodna i obiektywna. Z auta jestem ogólniie zadowolony. Spalanie jest na przyzwoitym poziomie. Podróżując samemu jest całkowicie wystarczające. Zwinne w manewrowaniu na drodze i poręczne do parkowania w mieście. Niestety rozczarowało mnie dwukrotnie, ale może być to przypadek konkretnego egzemplarza. O tym niżej.
Średnie spalanie dla Toyota Yaris III Hatchback 5d 1.4 D-4D DPF 90KM 66kW 2011-2014
4,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.4 D-4D DPF 90KM 66kW
Dane producenta są po prostu wzięte z kosmosu. 3,4 litra w trasie jest możliwe, ale jechałem 80 km/h na 6 biegu i na dodatek wskaźnik shift pokazywał, żebym zmienił bieg na wyższy. Przy normalnej jeździe auto pali 5 litrów i tyle. Jechałem wcześniej toyotą yaris II generacji i jak brakowało mi paliwa na autostradzie to jechałem a tirem do 1 zjazdu. Wtedy przy jeździe za tirem paliła mi 2,8 litra... W ogóle II była 100 razy lepsza od III, lżejsza, szybsza (ten sam silnik, skrzynia 5 biegów), a reszta podobnie.
4,6
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.4 D-4D DPF 90KM 66kW
Przejechałem tą toyotą już 30 tys. kilometrów. Co tankowanie kasuje licznik i przeważnie średnie spalanie mam równe 5 litrów. Cykl mieszany przy ciężkiej nodze, przy oszczędniej jeździe dałoby radę zejść do 4.5
4,7
Toyota Yaris III
Hatchback 5d 1.4 D-4D DPF 90KM 66kW
Zadziwiająco niskie. Cena auta była dość spora w porównaniu do innych modeli tej klasy jednak przy użytkowaniu rozumiem dlaczego, mianowicie spalanie jest bardzo niskie, oprócz przeglądów i napraw typu zmiana oleju czy klocków nie dołożyłem do auta ani złotówki. wyższa cena uzasadniona, dlatego auto warte swej ceny.

Usterki Toyota Yaris III

Liczba wpisów: 18
Wadliwa poduszka powietrzna
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
W zimie b.r dowiedziałem się że mój yaris(rok 2016) ma wadliwą poduszkę powietrzną kierowcy i w razie wypadku możliwe że nie otworzyłaby się. Ale na szczęście zostałem wezwany na akcję serwisową i mi poduszkę wymienili więc teraz nie powinno już być żadnych problemów z tym. No ale jednak to jest usterka dość poważna. Co by było gdyby był jakiś wypadek i poduszka by się nie otworzyla? Kierowca mógłby się mocno poturbować albo nawet zginąć! Może ja bym w nic nie wjechał(choć nigdy tego nie wiadomo) za to mój Ojciec-owszem. W końcu rozwalił swoją pandę aż 5 razy! Planowałem tą toyotę sprzedać mu w kwietniu 2020 ale dobrze że tego nie zrobiłem. Miejmy nadzieje że w innych egzemplarzach już tą niebezpieczną usterkę naprawiono(myślę że poprawili, w końcu była duża akcja serwisowa). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Zacinające się blendy reflektorów
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Hybrid 100 74KM 54kW 2012-2014
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Problem dotyczy soczewkowych reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, z lat 2012-2014. Zmiana świateł mijania drogowe jest realizowana przez elektromagnetycznie sterowane blendy. Po włączeniu długich blendy podnoszą się odsłaniając cały układ optyczny reflektora. Niestety, po przełączeniu z długich na krótkie blenda nie zawsze opada i pozostajemy z jednym światłem mijania i jednym drogowym, ku zgryzocie jadących z przeciwka. Wada dotyka zwykle prawego reflektora i na razie występuje okazjonalnie. Powiedzmy, że 2-3 razy na 100 przełączeń.
po 3 dniach stania w garażu auto bez ,,odpalenia na kable,,nie ruszy
  • Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Hybrid 100KM 74kW 2017-2020
  • układ napędowy
  • 13 tys. km
Wystarczy,że auto postoi 3 dni i jest nie do ruszenia.Asistans przyjeżdża i odpala na kable.Serwis w Bytomiu twierdzi,że test akumulatora jest super,auto za długo stoi{3 dni !}.Jestem bezradna.Auto ma dwa lata i muszę go sprzedać.Odradzam kupowanie w CzajceBytom ,bo sprzedają dziadostwo,a z klijenta robią idiotę.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Yaris III Hatchback 5d