Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Toyota Yaris

Lata produkcji: 1999 - teraz
Segment: Auta małe
Jeden z najlepiej sprzedających się w Europie (w tym również w Polsce) samochodów należących do segmentu B. Model produkowany jest od 1999 roku jako następca Toyoty Starlet. Od swojego debiutu znalazł w sumie ok. 3,5 miliona nabywców. Yaris jest pierwszym autem Toyoty, który otrzymał tytuł Samochodu Roku (2000 r.). Od 2011 roku na rynku dostępna jest trzecia generacja modelu. W innych krajach Yaris był i jest sprzedawany również pod nazwami: Echo (tylko pierwsza generacja; m. in. w USA i Kanadzie) oraz Vitz (Japonia).

Komentarze redakcji

Powagosław: Ładne, dynamicznie zaprojektowane miejskie auto. Więcej charakteru i życia niż w Yarisie II. To może nie przełom, ale przyjemnie się patrzy.
Luzacjusz: Poprzedni Yaris nawet nie udawał, że nie jest nudny i brzydki. Ten trochę udaje ciekawszego niż jest. Postęp? O tak. Zachwyt? Innym razem.

Yaris III

Mała Toyota to jeden z tych samochodów, które z racji szerokiego grona odbiorców muszą podobać się wszystkim. Jej wygląd nie może więc ani szokować, ani budzić kontrowersji, musi być poukładany i powściągliwy. Dzięki staraniom projektantów taki jest w istocie. Jednocześnie nie można go nazwać nudnym, bo interesujące detale dodają mu trochę polotu. Najciekawiej prezentuje się wersja po face-liftingu, wyróżniona gruntownie odmienionym pasem przednim.

Stonowane, acz przyjemne dla oka kształty nie opuszczają nas po otwarciu drzwi. Liczyć możemy ponadto na wzorową czytelność zegarów, prostą obsługę elementów sterowania, dobrą jakość materiałów wykończeniowych oraz znakomitą staranność montażu. Godna pochwały jest również widoczność na zewnątrz. Szkoda, że pomimo szerokiej regulacji kierownicy i fotela, wyższe osoby mogą nie znaleźć wygodnej pozycji za kółkiem.

Choć niewielka na zewnątrz, Toyota Yaris III okazuje się całkiem przestronna w środku. Wprawdzie nie jest to najobszerniejsze auto w klasie, jednakże czterem dorosłym osobom oferuje należytą ilość wolnego miejsca. Podobnie prezentuje się pojemność kufra - nie jest rekordowa, ale na co dzień powinna wystarczyć. Komfort podróżowania w kabinie podnoszą wygodne fotele, natomiast funkcjonalność bagażnika usprawnia podwójna podłoga.

Do właściwości jezdnych Yarisa trudno mieć większe zastrzeżenia. Jego zawieszenie stanowi udany kompromis pomiędzy komfortem resorowania nierówności a stabilnością podczas pokonywania łuków, zaś lekko pracujący układ kierowniczy, choć może przeszkadzać w trasie, ułatwia manewrowanie w mieście. Do poprawki kwalifikuje się natomiast średnica zawracania, która jak na tak skromne autko powinna być dużo mniejsza.

Podstawowe odmiany Toyoty Yaris to niezłe propozycje - są niedrogie i mają rozsądny standard wyposażenia. Również ciut bogatsze czy ciut mocniejsze warianty proponują korzystny stosunek ceny do oferowanych możliwości. Sytuacja komplikuje się w przypadku topowych wersji, które choć mają na pokładzie to i owo, kosztami zakupu doganiają porządne kompakty. Najdroższa jest odmiana hybrydowa, ale akurat ona jest na rynku bezkonkurencyjną ofertą.

Yaris II

Jednobryłowa sylwetka nawiązująca do minivanów mówi wszystko - nadwozie Yarisa zaprojektowano tak, aby w środku udało się wygospodarować jak największą ilość miejsca. Udało się, bo mimo, że miejska Toyota jest mniejsza od bezpośrednich rywali, w środku zapewnia należytą przestrzeń i dla pasażerów, i na walizki. Podkreślić trzeba też wysoką funkcjonalność wnętrza - do dyspozycji jest zarówno mnóstwo skrytek, jak i przesuwna tylna kanapa. Miejsce kierowcy pochwalimy za niezłą jakość wykończenia, skrytykujemy zaś za wymagającą przyzwyczajenia obsługę.

Podstawowy silnik Toyoty Yaris II - 1-litrowy, 3-cylindrowy "benzyniak" - jest trwały i oszczędny, ale nieprzyjemnie pracuje i sprawdzi się tylko w mieście. Lepszym wyborem będzie wersja 1,3-litrowa, która spala praktycznie tyle samo benzyny, jest niezawodna, a do tego wystarczająco żwawa. Jedyny diesel w gamie - 1.4 D-4D - kapitalnie łączy dynamikę z ekonomią, ale choć jest bezawaryjny, zwykle ma duży przebieg, generujący pierwsze poważniejsze, drogie naprawy. Zawieszenie nie ma problemów z resorowaniem nierówności, jednak powoduje znaczne przechyły karoserii na zakrętach.

Ceny drugiej generacji Yarisa okazują się znacznie wyższe niż w przypadku większości rywali, ale ma to swoje uzasadnienie - bezawaryjność japońskiego "malucha" jest godna pozazdroszczenia. Zwykle użytkownicy narzekają jedynie na drobiazgi - cienką powłokę lakierniczą, przepalające się żarówki, skrzypiące sprzęgło czy problemy z włączeniem niektórych biegów. Ceny części kształtują się na przeciętnym poziomie, ale za niektóre elementy - filtr cząstek stałych w dieslu po liftingu czy elementy zautomatyzowanej przekładni - trzeba słono zapłacić.

Dane techniczne Toyota Yaris

Silniki

Moc silników 68-150 KM

Poj. silników 998-1 798 cm3

Prędkość maks. 155-211 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,8-15,7 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Toyota Yaris

Średnia ocena modelu

na podstawie 1320 opinii

4.11

Średnia dla segmentu: Auta małe 3.96

Zalety

+ Drobne usterki

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Skrzynia biegów

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (76%)
NIE (24%)

Wybrane oceny kierowców Toyota Yaris

Wnętrze samochodu, biorąc funkcjonalność, oceniam na 4 (w skali 1-4). Wykończenie - materiały HM.. (plastiki zbyt miękkie, pozostają rysy), kolorystyka ... więceji faktura tapicerki niezbyt udana i tu plus dla Yaris II. Sylwetka zewnętrzna może budzić kontrowersje I tak jest u mnie. Yaris II był dla mnie samochodem z charakterem. Yaris III przypomina mi z przodu ... sama nie wiem co. ukryj
dodano 23.01.2012 przez
TOytote mam od nowości. Jest to służbowe auto i dlatego moja ocena powinna wydać się bardzo wiarygodna i obiektywna. Z ... więcejauta jestem ogólniie zadowolony. Spalanie jest na przyzwoitym poziomie. Podróżując samemu jest całkowicie wystarczające. Zwinne w manewrowaniu na drodze i poręczne do parkowania w mieście. Niestety rozczarowało mnie dwukrotnie, ale może być to przypadek konkretnego egzemplarza. O tym niżej. ukryj
dodano 19.06.2014 przez
Ogólnie samochód bardzo dobry, dość cichy, zawieszenie przez 58tyś zero problemów, silnik żwawy i energiczny do miasta, powyżej 3 tyś ... więcejobrotów dostaje kopa ( 1,33) Negatywne komentarze piszą chyba ludzie którzy nigdy nim nie jechali a wiem co mówię bo jeździłem 2 lata Yarisem II a teraz kolejne 2 lata od nowości Yaris III ładniejszy większy lepiej wykonany...wszystko na plus. Auto użytkuje na nauce jazdy więc wytrzymuje trudy codziennej pracy. Szczerze polecam ! Minus to trochę za drogie uważam że ceny powinny być od 36tyś do max 42 ...no ale cóż to Toyota :) ukryj
dodano 05.04.2014 przez
Pojazd z tym silnikiem polecany wyłącznie na miasto dla maniaków oszczędzania paliwa i fanatyków marki Toyota (też pod względem niezawodności ... więcejo której trudno mówić z powodu krótkiej bytności na rynku). Patrząc chłodnym okiem samochód niczym się nie wyróżnia od konkurencji, nie zaskakuje, Ma przeciętne parametry, warkotliwy i za słaby silnik i zdecydowanie za bardzo przepłacony. ukryj
dodano 02.12.2012 przez
Zobacz oceny Toyota Yaris Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Toyota Yaris

Pb
3,63 - 10,23
Na podstawie 866 raportów spalania
ON
4,00 - 7,20
Na podstawie 140 raportów spalania
LPG
3,93 - 10,97
Na podstawie 26 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Toyota Yaris

Według mnie samochód jest dość komfortowy, choć plastiki mogliby dać lepsze, niepozornie nawet sporo miejsca w środku jak na swoje ... więcejgabaryty, schowki wszędzie gdzie tylko nie spojrzeć. Zadziwiająco oszczędny, gdyż w mieście spala w granicach 6 - 7,5l/100 w zależności od natężenia ruchu i stylu jazdy (wiadomo, czasem chce się przydusić albo po prostu trafi się na korek). Na dystansie ~200km w 4 osoby na pokładzie i pełnym bagażnikiem różnych pierdół przy prędkości 100 - 120 km/h i włączonej klimie komputer pokazał 5,3 l/100. Ciekawy wynik, ale tankowałem za 50zł i dojechał bez problemu, jeszcze 2 kreski pokazywał :) Co do komputera to jest nieprecyzyjny i denerwujący. Nie pokazuje rzeczywistej ilości paliwa tylko ilość paliwa w baku uzależnia od średniego spalania auta, przykładowo mamy 2 kreski na wyświetlaczu, średnie spalanie to np. 8l/100, tankujemy za 30zł i wyjeżdżamy za miasto w trasę, dopiero po kilku minutach, gdy średnie spalanie spada do 5l/100 to na wyświetlaczu mamy już 3 kreski... Totalnie głupi pomysł Toyoty... W kwestii awaryjności nie mam żadnych zastrzeżeń, nie stwarza problemów, może jedynym minusem jest słaby akumulator, jakoś szybko się rozładowuje (chyba że mi się taki trafił w salonie). Co do osiągów, uwzględniając pojemność, moc, wagę oraz 6-biegową skrzynię max prędkość to ~180km/h jadąc samemu. Myślę, że to całkiem nieźle jak na Yarisa, a spalanie przy takiej prędkości według komputera to 11,5l/100. Aktualnie zastanawiam się nad przesiadką z Yariski na Audi A6 C5 1.9 TDI (130KM), ponieważ A6 jest z wyższej półki niż Yaris, koszty spalania niezbyt się będą różnić, lepsze materiały wykonania, dużo więcej miejsca w środku, większy komfort, bardziej wypasiona, no i oczywiście nie ma to jak Audi :) ukryj
dodano 04.05.2013 przez
Zacznijmy od tego że moja yariska jest z 2005r, ma 200kkm (rzeczywisty przebieg, bo kupiony ze znajomych rąk) więc silnik ... więcejjest w znakomitej kondycjii, zalany 10W-40 ELF evoltion sti, opony continental contipremium (klasa C - spalanie, R14). Jeżdżę samochodzikiem sporo, znam je na wylot. O spalaniu zacznę od minimum: raz udało mi się osiągnąć 4.2l/100km, jechałem sam autostradą za tirem ~90kmh, w ciepły letni dzień. Nigdy więcej nie udało mi się tego wyniku powtórzyć. Jadąc w 4 osoby, z pełnym bagażnikiem w lecie spala ok 5.2l (80%/20% trasa/miasto) z prędkościami dozwolonymi. Na autostradzie rozpędzam się max do ~110kmh. W zimie w tej samej konfiguracji spala 5.8l. W powyższej konfiguracji, jadąc w 2 osoby średnio spala 4.9l w lecie, w zimie 5.6l Jeżdżąc po mieście, z włączoną klimą, najwięcej spalił mi 6.4l Większe spalanie udało mi się osiągnąć jeżdżąc z beskidach, 2/3 osoby w kabinie, i non-stop podjazdy i zjazdy, z włączoną klimą zjadł 7.2l, to był mój "górny" rekord, ale wtedy autko naprawdę dostało w d... Koszty eksploatacji są śmieszne, co 10000km wymieniam: Olej ELF+filtr MAN 75zł (sam sobie zmieniam, wystarczą najazdy z allegro i dobre chęci) co 20000km: Filtr powietrza MAN 40zł (wymiana w 5 min bez narzędzi) w razie potrzeby: Filtr kabinowy MAN 50zł (wymiana w 5 min raz na 2lata) Klocki hamulcowe TRW 150zł Jak widać, koszty eksploatacji są bardzo małe, części staram się kupować najwyższej klasy, oszczędzając przy wymianie. W końcu lepiej samemu założyć sobie np klocki za 150zł które są pewne, niż w warsztacie dać za wymianę 150zł przy czym założą Ci największe chińskie dziadostwo. A poradników do yarisa odnośnie eksploatacji jest wieeele. Pozdrawiam ukryj
dodano 04.04.2015 przez
Polecam autko każdemu. Jest jednym z lepszych w swojej klasie i w tym przedziale cenowym. Na trasie Lublin - Świnoujście ... więcej(ok. 750km w jedną stronę) z włączaną miejscami klimatyzacją, czterema osobami na pokładzie oraz bagażnikiem zapakowanym na równo z zagłówkami, spalił mi średnio 4,5l/100km (Miejscami jazda powyżej 130km/h). Przy bardzo ekonomicznej jeździe udało mi się zejść do 3,8l/100km (jazda do 70km/h, powolne rozpędzanie, zmiana biegu przy 2tys obrotów, wysokie biegi przy jeździe z góry itp.). Warto wspomnieć, że mam felgi 15" z oponami 195/55. To z pewnością stwarza większy opór i zwiększa spalanie. W zimie, tylko w mieście, na odcinkach do 10km (zimny silnik) spala 6.2-6.5l/100km. Oprócz tego, że samochód jest oszczędny, to 90KM przy masie ok. 1000kg powoduje, że auto jest dość dynamiczne. Śmiało może się równać np. nawet z Mercedesem W169, który ma 110KM oraz 2000cm3 (diesel). Toyota rozpędza się do 100km/h w ok. 10,5s, co powoduje, że może zaskoczyć nie jednego kierowcę. Ważne jest również, że maksymalny moment obrotowy uzyskuje już przy 1800 obr./min. więc nie ma efektu "turbodziury". Dzięki temu samochodem możemy przyśpieszać dynamicznie nie redukując biegu, niemalże niezależnie od prędkości (w granicach rozsądku:P). Przy nieekonomicznej jeździe, z klimatyzacją i katowaniu na każdym biegu do 3800 obr./min. potrafi spalić 8,5l/100km. Jednak za przyjemność dynamicznej i szybkiej jazdy trzeba płacić w przypadku każdego samochodu. Wnętrze może troszkę zbyt ubogie ale za te pieniądze Mercedesa nie kupimy... Obrotomierz umiejscowiony na środku i mnóstwo schowków stwarzają raczej wrażenie kobiecego auta. ukryj
dodano 05.01.2014 przez
No cóż Yarek jak na tak małe auto i z silnikiem 1.3 pali bardzo mało - chwała mu za to ... więcej:). Leję do baku tylko i wyłącznie 98verve ,chociaż na samym początku jak go kupiłem lałem 95 ... ,ale szybko zmieniłem zdanie co do lepszej jakościowo wachy ... .W trasie ( na prostej i bez wiatru w "dupę" ) pali tylko ... 4.7 litra 98 przy prędkości równej 100 km/h!Jak dla mnie to bardzo mało przy założeniu iż siedzi kierowca i nikt więcej.Przy 120 km/h spalanie wzrasta do 6 litrów ,ale buczy silnik wtedy niemiłosiernie.Tak powyżej 100 km/h zaczyna być w środku głośno - za głośno ( jeden z nielicznych mankamentów jak dla mnie ). Pomiary te są oczywiście dla lata i wczesnej jesieni.Zimą minimalne spalanie przy 100km/h wynosi już tylko 4.9( temp. od 0 do 10 C) do 5.1( temp. poniżej 0 C). Silnik bardzo szybko się nagrzewa już po przejechaniu 2-3 km. z włączonym nawiewem na przednia szybę ( zima ,temp. 0-10C ). Co do spalania z załączoną klimą to w lecie pali więcej o około 0.3 do 0.8 litra.Mój Yarek pali średnio 6.7 litra według komputera.Staram się raczej w trasie nie przekraczać 100 i katować go na wysokich obrotach ,chociaż raz próbowałem zamknąć licznik i się nie udało przy 170 km/h ...- kończyła się droga ( co do spalania to nie sprawdzałem ,ale było na pewno grubo powyżej 10 litrów ). ukryj
dodano 03.03.2014 przez
Spalanie minimalne w granicach 5,2-5,5l/100km trasa, bardzo delikatna jazda w granicach 80-85km/h, jazda szybsza oczywiście powoduje bardzo szybki wzrost spalania. ... więcejJazda ze stałą prędkością w granicach 110km/h powoduje już wzrost spalania do około 6,8l/100km. Spalanie maksymalne 10-11l/100km - zima miasto krótkie odcinki 3-5km. Dla wielu takie spalanie może wydawać się duże ale tak jest nie tylko u mnie. Zachęcam zainteresowanych do zapoznania się z tematem "Nowa Toyota Yaris pali mu 14 litrów na setkę! A serwis umywa ręce" (szukać przez Google). Wiele osób nie zdaje sobie sprawy że jazda na krótkich odcinkach tym samym na niedogrzanym silniku powoduje wzrost zużycia paliwa sięgający nawet 50%. Średnie spalanie to oczywiście wypadkowa wszystkich czynników mających wpływ na wysokość spalania tj. między innymi proporcje miasto/trasa, styl jazdy, pora roku, długość przejeżdżanych odcinków stan techniczny autka itp. W moim przypadku jest to 2 samochód w domu i służy głównie do jazdy po mieści średnie spalanie to 7-8l/100km. Wydaje mi się że w porównaniu z innymi autkami w tej klasie jest to wynik średni. Średnie zużycie podawane przez innych na tej stronie w wysokości około 6l/100km. prawdopodobnie dotyczy przypadków delikatnej jazdy poza miastem. ukryj
dodano 04.01.2014 przez
Zobacz raporty spalania Toyota Yaris Dodaj raport spalania

Publikacje o Toyota Yaris

Przeczytaj pozostałe 25 publikacje o Toyota Yaris

Newsy o Toyota Yaris

Przeczytaj pozostałe 26 newsów o Toyota Yaris

Generacje Toyota Yaris

Nowe Toyota Yaris

nowe Toyota Yaris
Toyota Yaris
ceny od 39 900 zł do 74 900

Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 1.33 Dual VVT-i 99KM od 2014

w pakiecie LIFE

w cenie katalogowej brutto

45 900 zł

Wyposażenie standardowe
Regulacja wysokości fotela kierowcy
Dzielona (60:40) tylna kanapa
ABS + EBD + BA
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 23 oferty Toyota Yaris

Dealerzy Toyota

ANWA

ANWA SP. Z O.O. Toyota Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 57

Więcej

BOŃKOWSCY

BOŃKOWSCY Toyota Poznań

wielkopolskie, Poznań, Polska 112

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Toyota Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 17

Więcej

W & J WIŚNIEWSKI

W & J WIŚNIEWSKI Toyota Izabelin

mazowieckie, Izabelin, 3-go Maja 40

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Toyota Yaris

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

5 351

Przejechany dystans

751 391 zł

Zatankowanego paliwa

151 637 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

454

Wydanych pieniędzy

180 022 zł

Średnie wydatki na auto

882 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 548

Wydanych pieniędzy

358 162 zł

Średnie wydatki na auto

1 756 zł

ZOBACZ 204 dzienniki kosztów Toyota Yaris Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Toyota Yaris

Liczba wpisów: 43
komentarzy(37)
komentarzy(9)
komentarzy(11)
komentarzy(5)
komentarzy(1)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Toyota Yaris dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Toyota Yaris

Liczba wpisów: 25
Po wielu tygodniach sprawdzania opinii, testów na temat instalacji lpg w yarisie, podjąłem decyzję o montażu. Wielu polecało staga bo ... więcejble..ble...ble...itp. Zaczerpnąłem opinii kilku właścicieli nauk jazdy i powiedzieli, jeśli tankuje się dobry gaz i pilnuje przeglądów to najlepiej sprawdzają sie instalacje brc. nie żadne stagi czy inne tam instalki. Oczywiście gwarancja 2lata bez limitu km też byłą brana pod uwagę. W przypadku staga jest to 2 lata ale z ograniczeniem na części mechaniczne do chyba 20 albo 30 tyś. (Bezsens) Założyłem również lubryfikację, ponieważ japońce tego wymagają - informacja z serwisu toyoty(dla porównania skoda i grupa vv, nie wymaga lubryfikacji - inne silniki inne materiały) nie zrobiłęm jeszce dużego przebiegu ale jak minie pare tyś może diodam opinie. Narazie jest tysiąc km i jestem MEGA ZADOWOLONY. Wszystko chodzi jak należy. Spalanie na trasie 5.3l (na dystansie 540km) w mieście ok 8l ( w porównaniu do benzyny ok 0,8l więcej gazu) w jeździe nie czuję żadnej róznicy. Przełącza sie na gaz niezauważalnie po osiągnięciu 35st. w tym samochodzie jet to dość szybko nawet przy zimnym silniku, ponieważ szybko się nagrzewa:) POLECAM INSTALACJE LPG BRC 24.11 W TYCH SAMOCHODACH KONIECZNIE Z LUBRYFIKATOREM ukryj
dodano 13.06.2012 przez
Wszyscy odradzają montaż lpg w Yarisce - TO BŁĄD - to mój 4 samochód na gaz więc wiem co piszę. ... więcej0d 10 lat jeżdżę samochodami na lpg - i kij w oko "baranom" którzy wydaja kasę na benzynę czy ropę. Ja zamontowałem Staga 300+ (koszt 2200) do mojej Yaris 1.3 i sprawdza się rewelacyjnie , w tej 1.0 będzie wam brakować mocy, ale w 1.3 jest super-choć nie ukrywam że w 1.5 było by najlepiej Przejechałem już 30000 km i nic się nie dzieje a mam Yariskę dopiero 7 m-cy i cały czas na gazie,samochód rewelacja pali 7 litrów lpg. Nie wiem skąd się bierze ta głupota ludzi dotycząca krytykowania lpg - ludzie nie słuchajcie tych którzy całe życie jeżdżą na ropie czy benzynie , zakładajcie lpg nie bójcie się , nie dajcie sobą manipulować, wszystko będzie ok- tylko załóżcie instalkę w zakładzie który istnieje już jakiś czas na rynku i ma doświadczenie - nie zakładajcie tego lubryfikatora pieniądze wyrzucone w błoto. Ja osobiście polecam wszystkim instalacje w Yaris 1.3 ukryj
dodano 16.12.2011 przez
Do yarisa można zamontować LPG pod pewnymi warunkami. Co 30.000 obowiązkowo regulacja zaworów , lubryfikacja . Nie trzeba kupować szklanek ... więcejw serwisie za 100 zł szt. jesli po 30 000 bedzie ich do wymiany np. 12 szt to instalacja się nie opłaca. Ja co 30.000 oddaję szklanki do podszlifowania. Są oczywiście przeciwnicy że są utwardzane i nie wolno itp. Oświadczam : Nic się z tym nie dzieje. A całość jaką zapłacicie u mechanika to max 400 zł !!! Jeżdzę dużo i robię to co ok 8 m-cy. przy obecnej cenie gazu oszczędność jest ok 10 zł/100 km porównując do benzyny. na 30.000 oszczędza się zatem ok 3000 zł . wydanie zatem 400 zł opłaca się . jeśli ktoś bedzie miał jakies pytania zapraszam na priv tel1@o2.pl ukryj
dodano 06.01.2012 przez
A mówili żeby nie montować,że się nie sprawdzi,a na forach to samo;nie montować,silnik nie da rady,gniazda zaworowe się wypala i ... więcejtakie tam jeszcze bleble.A tu proszę 20000km na gazie i wszystko ok.Zaznaczam ,że jest to L-ka nauka jazdy,więc kierowców wielu.I proszę, nic złego się nie dzieje a jaka oszczędność.A na gniazda panowie lubryfikator konieczny i nie ma stresu.Aha..i nie czytać forum,bo zgłupiejecie od "dobrych" rad tzw."fachowców".Zaufajcie montażyście,ja zaufałem Market Polowi i jestem w pełni USATYSFAKCJONOWANY. ukryj
dodano 01.08.2011 przez
Początkowo wszystko wydawało się być OK. Niższe koszty paliwa marginalny spadek mocy. W chwili obecnej wiem iż montowanie LPG to ... więcejjest pomyłka. Do wymiany wypalone 4 szklanki zaworowe (popychacze) koszt w nieautoryzowanym serwisie na poziomie 800 złotych a auto unieruchomione na 2 dni i to przy przebiegu auta na gazie 30 tyś. km. To jest TRAGEDIA. Nie bez przyczyny mówi się iż nawet porządne zapalniczki są na benzynę. Nie instalujcie instalacji LPG w samochodach, to jest tylko pozorna oszczędność!!! ukryj
dodano 02.06.2009 przez
Samochód na gazie super,trochę się bałem,bo mówili,że ten silnik na gazie sobie nie radzi,ale za namową montażysty zamontowałem Staga Premium,listwę ... więcejHana 2000 i lubryfikator.Mój samochód to nauka jazdy,ale po przejechaniu ok.20000 km z pełną świadomością stwierdzam,że moja decyzja odnośnie gazu była słuszna.Mam zamontowane w tej firmie jeszcze dwie toyoty,ale jedna ma przejechane 3000 km a druga 6000 więc trudno jeszcze wydać wiarygodną opinię.Póki co sprawują się bez zarzutu. ukryj
dodano 21.01.2013 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Yaris

Skarbnica wiedzy o Toyota Yaris

Ciekawostki
dodano 24.08.2011 przez
Samochód ten jest zdobywcą wielu nagród i tytułów m.in. samochodu roku w 2000 roku.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą