Szukaj

Nierówna praca silnika.
Fiat Punto I Hatchback 1.2 60KM 44kW 1994-1999

  • Autor: ~Daniel
  • Kategoria: układ wtryskowy
auto przerywa ale nie zawsze potrafi przejechać 70 km i nic a juz z powrotem nie da sie dojechać np. jadać 100 3tyś obr. nagle obr. spadaja poniżej 1 tyś i jak dodaje gazu to auto nie reaguje ale silnik nie gaśnie po zatrzymaniu sie auto pochodzi chwile na wolnych obrotach i można ruszać ale nie zawsze obiawy ustępuja, wymienione swiece kable i cewki nie wiem gdzie mam dalej szukać prosze o komentarze
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 6
Nie wystąpiła: 0

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Zgadzam się z tOmem to może byc to.Silnik krokowy biegu jałowego podczs rozruchu wykonuje samokalibrację.Gdy przekrecimy kluczyk ale nie do rozruchu, uruchamia się pompa paliwowa i silnik krokowy.Najpierw palec silnika cofa się do tyłu później do przodu i jeszcze raz do tyłu na ustalona pozycję.Jeżeli go odkręcisz nie przekręcaj kluczyka w stacyjce !!!.Spowoduje to uruchomienie kalibracji a bez oporu palec Ci wyskoczy bo się wykręci z metalowgo nagwintowanego trzpienia.Później można to spróbować trochę na siłę wkręcić gdy będzie wykonywał procedurę samokalibracji ale to może pomóc na krótki okres kilka dni lub tygodni. Miałem taki przypadek, że po kilku tygoniach skręcił się ten palec z tego trzpienia a sprężyna go dopchnęła do wlotu kanału powietrznego skosem i dzięki temu kolega mógł zapalić silnik ale jak się rozgrzał to miał kłopoty to mu gasł to zmieniał obroty ratował się przełączając raz na gaz raz na bęzynę ale nie miał mocy i ciągle kłopoty z orotami i mocą.Dopiero jak odkręciłem silnik krokowy przykleiłem ten palec na stałe jakimś klejem rodzju cyjanopan itp, przeczyściłem kanał wlotowy powietrza dodatkowego,posmarowałem olejem silnikowym syntetycznym prowadniczkę w tym trzpieniu i przykręciłem silniczek ale bez włączania stacyjki, dopiero pomogło.Należy się delikatnie obchodić z tym silniczkiem.Prowadniczka na trzpieniu (rowek o przekroju prostokątnum) jes stalowa ale tuleja która się po niej ślizga plastikowa.Dlatego jeżeli zdarzy się ,że trzeba będzie złożyc ten ten silniczek trzeba to robic z wyczuciem.Można jeszcze sprawdzić czy sprężyna wypychajaca ten palec jest (jej zakończenie )ułożona w takim poprzecznie wykonanym kanałku, zabezpiecza to teoretycznie przed obrotami paleca i przed skręceniem się z trzpienia ale ja wolałem dla pewności go przykleić na stałe.
Odpowiedz
Silniczek krokowy, rozkręcić przeczyścić i dokręcić bo lewe powietrze się dostaje
Odpowiedz
witam mialem to samo i mechanik wyczyscil mi pompke paliwowa i jest ok pompka znajduje sie w zbiorniku poskutkuje to naprawde
Odpowiedz
dodać jeszcze muszę ze podczas gdy ponownie wciskam gaz to obroty ponownie spadają i auto nie ma mocy
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Fiat Punto I Hatchback 1.2 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,4
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Punto I Hatchback