Szukaj

Nie pali na "P" atomatu.
Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR 147KM 108kW 2005-2008

  • Autor: SoQ
  • Kategoria: inne
Rzekomo po wymianie akumulatora, następowała coraz częstsza niemożność zapalenia samochodu przez stacyjkę przy położeniu "P" (parkowanie) automatycznej skrzyni biegów. Aktualnie juz nikt z użytkowników nawet nie próbuje odpalić samochodu w tym sugerowanym przez producenta położeniu. Teraz jeszcze wszystko wydaje się w porządku gdy odpala sie z luzu "N".
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 4
Nie wystąpiła: 3

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Padnięty pozycjoner przy skrzyni. Można spróbować wyczyścić, jak nie pomoże to nowy 300 pln
Odpowiedz
U mnie zauważyłem taki sam problem, nawet raz mazda przez to pojechała na lawecie, ale po zepchnięciu z lawety od razu zapaliła. W swoim egzemplarzu metodą prób i błędów stwierdziłem przyczynę i potrafię sobie z nią poradzić. Po przełączeniu drążka w pozycję "P", na wyświetlaczu tablicy również powinno zapalić się "P", natomiast u mnie zdarza się, że żadna kontrolka się nie zapala mimo, że lewarek jest w pozycji "P". Chodzi chyba o to, że mechanicznie skrzynia nie przeskakuje na "P", chociaż sam lewarek w takiej właśnie pozycji się znajduje. Pomaga w tym momencie puszczenie hamulca nożnego (wtedy auto "Stoczy" się delikatnie i skrzynia "przeskoczy" na "P" - usłyszymy charakterystyczne kliknięcie i kontrolka "P" się zapali). Zauważyłem też, że jeśli szybko przesuwam drążek na "P", to najczęściej skrzynia przechodzi w pozycję "P" (zapala się kontrolka), natomiast jeśli drążek przesuwam powoli, to nie zawsze skrzynia załapuje.
Generalnie taka zasada: jeśli dźwignia jest w pozycji "P" i kontrolka "P" się świeci, to wszystko jest OK. Natomiast jeśli dźwignia w pozycji "P", a żadna z kontrolek się nie świeci, to należy albo puścić hamulec, albo lekko cofnąć/podjechać do przodu, albo raz jeszcze szybko przełączyć dźwignię do "D" i z powrotem na "P" tak, żeby zapaliła się kontrolka.
Odpowiedz
Mazda 6 I Kombi