Szukaj

Informacje o Volkswagen Bora Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy Å›redniej (segment C) produkowany w latach 1998-2005. Bora zadebiutowaÅ‚ w Europie de facto jako czwarta generacja VW Jetta (w USA sprzedawany byÅ‚ pod starÄ… nazwÄ…). Nazwa modelu jest zgodna z „atmosferycznÄ…” nomenklaturÄ… marki i oznacza chÅ‚odny wiatr znad Adriatyku. Pod wzglÄ™dem technicznym i stylistycznym samochód byÅ‚ spokrewniony z Passatem i Golfem. Choć z europejskiego rynku zniknÄ…Å‚ w 2005 roku, do dziÅ›, po modernizacji sprzedawany jest m. in. w obu Amerykach, a także w Chinach, pod nazwÄ… City Jetta lub Bora Classic.
czytaj więcej
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Piotr z Lublewa
Volkswagen Bora
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Kupiłem w Niemczech z przebiegiem 82.00 km. Obecnie ma 189.000 km. Przez te 6 lat wymieniłem łożysko, końcówki drążka, sworznie wahaczy, listwę zasilającą pompowtryski, czujnik stopu. Nie wliczając zwykłych serwisowych czynności ( olej, rozrząd, filtry, klocki ) samochód zepsuł się za 1500 - 2000 zł. To wszystko. Żadnych problemów z dwumasą, pompowtryskami, turbiną. Narzekania na powyższe elementy to efekt albo braku pojęcia jak użytkować diesla ( chłodzenie turbiny po jeździe na wysokich obrotach, tankowanie dobrego paliwa, odpowiedni olej silnikowy ) albo zakup z przebiegiem 300.000 km. Polecam kupić auto, płacąc za nie trochę więcej, ale z udokumentowanym i pewnym przebiegiem.
4,4
~Tomek
Volkswagen Bora
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
To już mój drugi Wolksvagen (poprzednio golf III) i mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony. Wśród wad mogę wymienić słabe światła mijania, kiepskie ogrzewanie, drobne usterki. Zalety: Bora to samochód bardzo dopracowany, dobre materiały wykończenia, nic nie trzeszczy, nie skrzypi, bardzo dobry, ekonmiczny i stosunkowo dynamiczny silnik (diesel 101KM), niezły moment obrotowy. Bogate wyposażenie seryjne. Duży komfort. Ponieważ wszystko hula jak trzeba, powiem o kilku szczególikach, które mnie pozytwynie zaskoczyły: 1. Sposób aranżacji bagażnika: pod podłogą, świetne schowki i rozplanowanie przestrzeni, zdejmowana, naciągana roleta zakrywająca bagażnik. 2. Otwieranie tylnej klapy- wystarczy dosłownie dotknąć klamkę , by uruchomić elektryczne mechanizm otwierający zamek. 3. Utrzymywanie temperatury silnika- nie wiem jak vw to zrobił, ale silnik jak osiągnie 90 stopni, to wskazówka ani drgnie w żadną stronę, bez względu na to, czy stoimy w korku, czy jedziemy na trasie. A załączenie się wentylatora, to naprawdę żadkość (w przeciwieństwie np. do Forda Mondeo). 4. Podświetlenie deski rozdzielczej i wnętrza- kwestia gustu, ale dla mnie rewelacja! 5. Bardzo duży zasięg na jednym baku (850-950km)
4,3
~fuks
Volkswagen Bora
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
super autko zwlaszcza zaskoczony jestem tym jak sie plynnie i bardzo pewnie prowadzi.polecam w 100% co do spalania to wiekszosc jezdze po miescie wiec kreci sie to cos kolo 9 -10 na 100 ale ja go nie zaluje.

Usterki Volkswagen Bora

Liczba wpisów: 23
gaśnięcie silnika przy zwiększaniu obrotów
  • Volkswagen Bora Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1998-2005
  • silnik
Podczas jazdy na drugim biegu, zwiększenie obrotów spowodowało przyduszanie się silnika w efekcie czego silnik gasł. Po ponownym rozruchu na wolnych obrotach auto chodzi normalnie, podczas próby ruszania ponownie duszenie/dławienie się silnika gdy tylko obroty przekroczą 1200/1400 obr. zacinający się zawór EGR (recyrkulacji spalin) oraz uszkodzony sterownik. Zaślepienie zaworu EGR sprawiało, że silnik pracował poprawnie. Zawór zacinał się. Wymieniono zawór oraz naprawiono uszkodzenia komputera sterującego.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Falowanie na obrotach
  • Volkswagen Bora Sedan 1.6 100KM 74kW 1998-2005
  • lpg
  • 256 tys. km
Rano zimne auto odpalam i nic nie mam problemu nic nie faluje na obrotach wszystko gra , a ciepłe dni odpalam go przejadę kilkanaście kilometrów ( 20 klm z prędkością 100 -120 ) po czym wjeżdzam do miasta jadę w korku powoli i auto faluje na obrotach pomiędzy 10.000 a 12.000 obr/min . . . , kręcąc kierownicą w lewo do końca i w prawo do końca ( stojąc ) obroty spadały przestawały falować .
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Parowanie szyb
  • Volkswagen Bora Sedan 1.6 100KM 74kW 1998-2005
  • wnÄ™trze
  • 24 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 4
Witam ,jestem tu pierwszy raz .Mam Panowie taki problem parujace szyby .Wszystko jest mechanicznie niby dobrze .Wymieniony silniczek ,filtr kabinowy a problem jest nadal .C to moze byc ?Pozdrawiam Aneta
3 komentarze
Volkswagen Bora Kombi