Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf III Hatchback 1.6 75KM 55kW 1992-1997

Lata produkcji: 1992 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1991 ruszyła sprzedaż trzeciej generacji Volkswagena Golfa. Samochód pod względem wizualnym całkowicie odmieniły owalne lampy, oraz nowocześniejsza, opływowa sylwetka. Pierwszy raz model dostępny był także w odmianie kombi (Variant), natomiast odmianie sedan nadano nazwę Vento (w Stanach Zjednoczonych zachowano nazwę Jetta). Względem poprzednich modeli, Volkswagen Golf trzeciej generacji nie cieszył się tak dużą popularnością – do 1997 roku sprzedano „zaledwie” 4,8 miliona aut. W tymże roku samochód został zastąpiony przez model czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~epiq
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.6 75KM 55kW
Auto kupiłem na potrzeby dojazdów do pracy za 1900 zł. Założyłem gaz i wymieniłem wszystkie części które polecił wymienić mi mechanik. Obecnie wsiadam do samochodu i jadę i wiem, że bez względu czy mam do przejechania 5 km czy 500 km, mój Golf zawsze dojedzie. Samochód dosyć wygodny a ceny części i robocizny są po prostu śmieszne, przykładowo za wymianę klocków hamulcowych i tarcz na przedniej osi zapłaciłem 100 zł. – mam na myśli robociznę bez kosztów części, które też są tanie. Generalnie, jeżeli ktoś potrzebuje muła roboczego, taniego w naprawie i eksploatacji i jest w stanie pogodzić się z pewnymi mankamentami, to jest to auto godne polecenia, pod warunkiem trafienia na egzemplarz bez rdzy.
3,6
~epiq
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.6 75KM 55kW
Auto kupiłem na potrzeby dojazdów do pracy za 1900 zł. Założyłem gaz i wymieniłem wszystkie części które polecił wymienić mi mechanik. Obecnie wsiadam do samochodu i jadę i wiem, że bez względu czy mam do przejechania 5 km czy 500 km, mój Golf zawsze dojedzie. Samochód dosyć wygodny a ceny części i robocizny są po prostu śmieszne, przykładowo za wymianę klocków hamulcowych i tarcz na przedniej osi zapłaciłem 100 zł. – mam na myśli robociznę bez kosztów części, które też są tanie. Generalnie, jeżeli ktoś potrzebuje muła roboczego, taniego w naprawie i eksploatacji i jest w stanie pogodzić się z pewnymi mankamentami, to jest to auto godne polecenia, pod warunkiem trafienia na egzemplarz bez rdzy.
3,4
~Karol
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.6 75KM 55kW
W rodzinie od 12 lat. Przez 11 lat nie psuło się nic, bo auto robiło przebiegi rzędu 4.000 km. Od roku auto pokonało około 20.000, bo przejąłem je od ciotki. Psuć zaczęło się wszystko... Dosłownie. Przez rok władowałem w niego 3,500 zł. Rdza z miesiąca na miesiąc była co raz dalej. Silnik w deszczu gasł. Ogólnie rzecz biorąc nie był to najgorszy samochód. Może gdyby by jego początkowe przebiegi były większe... Samochód byłby godny polecenia gdyby nie silnik 1.6 który był łakomy na paliwo i rdza. Lepiej wybrać 1,8, albo TDI z większym przebiegiem w którym wiadome jest, że wszystko wymieniane jest na czas.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf III Hatchback 1.6 75KM 55kW 1992-1997
7,8
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.6 75KM 55kW
kupilem golfa z 5 letnia instalacja sekwencyjna, niestety wtopiłem... samochód robiony pod sprzedaż :/ mimo to nie poddałem się i wymienilem w nim parownik, filtr gazu i uszczelniłem calą instalacje. Do tego sonda lambda, przepustnica regenerowana, kompletny rozrząd, olej, filtr powietrza, tarcze, klocki, łożyska, czujnik absu, żarówki itd. Na trasie na odcinku 200 km głownie drogi krajowe i wojewódzkie spalił 15.00-15.50 litrów gazu czyli około7,5-8 l gazu na 100km, jazda z predkościa 100-120 km/h. W mieście wiadomo spali więcej, gdy jest zimno gaz się załącza po osiągnięciu temp. 30 st. czyli po przejechaniu po mieście około 2 km... nie mam lekkiej nogi, ale cenię sobie ekonomiczność, a jak przy cenie gazu około 2.50 (29.11.2014 tankowałem za 2.37) i przy spalaniu 8 l nawet, wychodzi 20 zł na 100km, mi więcej do szczęścia nie potrzeba, zainwestowałem, teraz tylko lać i jechać.
8,2
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.6 75KM 55kW
Golf dziś ma 20 lat, użytkuję go niespełna 3. Cóż mogę powiedzieć? Jeżeli chodzi o silnik to uważam, że 75 koników to za mało (tymbardziej, że po tylu latach jest ich na pewno ciut mniej) - nie jężdże szybko ale o ile taka moc wystarczy do miasta to na trasie przy wyprzedzaniu należy zredukować bieg do 4 i dać mu trochę obrotów "po garach" i jak już poczujemy moc tego motory to wtedy zmienić na 5 (bez tego zabiegu manewr wyprzedzania trwa niebezpiecznie długo). Jest też u mnie w rodzinie Golf z silinikiem 1.9 tdi gdzie spalanie na trasie wynosi średnio 5 litów - ten silnik bardziej polecam. Mi najmniej udało się osiągnąć coś w okolicach 6 litrów spalania - była to jednak dosyć flegmatyczna jazda. W mieście niestety spala mi 10,5 litra benzynki. Z tego co tu czytam to nie jest to najgorszy wynik :) Jeżeli chodzi ogólnie o samochód to myślę, że mamy tu dobry stosunek jakości co do ceny (chociaż czasem handlarze życzą sobie nie wiadomo ile za 20 letni samochód). Ceny części są całkiem tanie. Samochód zawiódł mnie 2 razy przez te 3 lata - raz awarii uległa pompa paliwowa innym razem należało wymieniśc czujnik Halla (na wolnych obrotach potrafił zgasnąć i nie chciał odpalać). Zauważyłem też, że mój egzemplarz nie przepada za korkami w upały (ma wtedy wyraźnie mniej mocy, ale być może to była kwestia wymiany oleju).Poza tym standardowe wymiany części naturalnie zużywających się. Jeżeli ktoś z jakichś względów wolałby zamiast 1.9 tdi jednostkę benzynową to dziś bym wybierał na Jego miejscu 1.8 z LPG. Sa też podobno silniki 1.6 o mocy 101 km ale nie widziałem ich na żywo.
7,7
Volkswagen Golf III
Hatchback 1.6 75KM 55kW
Golf 3 to bardzo fajne autko(słabo wyposażenie).przechodząc do spalania jechałem do niemiec zalałem do pełna i po 250 km zjechałem zaś zalać(przed granicą) i spalił mi 14 litrów a jechałem pomiędzy 110 a 130 km, tył miałem cały załadowany. Samochód jest ojca i polecam jak ktoś chce go na trasy bo w mieście to zje z 8-9. Sam kupuje jak przyjadę 4 tdi. Jeszcze mogę dodać że samochód mamy z 12 lat i tylko akumulator padł, trochę rdza je boki. Polecam autko.

Usterki Volkswagen Golf III

Liczba wpisów: 154
Przy wysokich temperaturach gaśnie w korku i później nie odpala
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 55KM 40kW 1991-1997
  • instalacja elektryczna
W upalne dni kiedy silnik się już nagrzeje (temperatura odpowiednia 90 stopni i nie rośnie) jeśli stoję w korku auto gaśnie i później nie chce już odpalić. Rozrusznik kręci, ale nie chce odpalić. Jeśli jednak zdarzy mu się odpalić to pochodzi minutę do 2 i znów gaśnie. Również po krótkim postoju np. na parkingu pod sklepem później nie chce odpalić. W trakcie pracy silnika gaśnie tylko w korkach kiedy stoję, nigdy w trakcie jazdy. Po ok 3 godzinach kiedy całkiem ostygnie odpala bez problemu.Wydaje mi się, że coś się przegrzewa, tylko co? Kilka miesięcy temu wymieniana była cewka zapłonowa.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Rano odpala za X razem, gaśnie
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.4 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach, aż w końcu złapie te upragnione 1000. Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania. Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik jest zimny – u mnie poniżej 70stopni. Dodatkowo zwiększyło się spalanie o jakieś 2l na 100km, oraz z wydechu pluł (nie dopalonym)paliwem. Tak więc postanowiłem pojechać na szrot i nabyć PRZEPUSTNICĘ do mojego golfika. Po wymianie pali od strzała i nie ma już większych problemów z obrotami. Tak więc winny był nastawnik przepustnicy (TPS). Zabiegi które nic nie pomogły: Wymiana kopułki z palcem, Adaptacja przepustnicy, Reset ECU, wymiana silnika krokowego; a wystarczyło kupić przepustnicę za 120zł. A i najważniejsze, nie polecam nikomu wymieniać tylko potencjometru (TPS`u), ja tak zrobiłem i bawiłem się z 1,5 roku z obrotami, a trzeba było od razu wymienić cały monowtrysk. Spróbujcie przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymajcie nogę na gazie tak z 10s. Zgaście silnik. Podłączcie wtyczkę od TPS`u i spróbujcie normalnie odpalić. Jeśli zapali za pierwszym razem to na 99% winny jest TPS.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Długosc orginalnych sprezyn
  • Volkswagen Golf III Hatchback 1.8 90KM 66kW 1991-1997
  • zawieszenie
Jaka jest orginalna długosc sprezyn z przodu i tyłu przy golfie 3 rok 1992 bo chce załozyc kółka 195/70/R 14 teraz mam załozone 175/60/R14 i jest prawie równo z błotnikiem wiem ze sprezyny sa siadniete z starosci tylko iz poprzedni własciciel wymienił tylko amortyzatory a sprezyny stare załozył. Dodam tylko ze przewaznie jezdze w 5 dorosłych i auto jest mocno siadniete co skutkuje złym prowadzeniem a nie jezdze po autostradzie tylko wiekszosc na wsi.Dlatego chce załozyc takie sprezyny aby auto stało wyzej przy tych nowych oponach. Co mi poradzicie??? Bardzo prosze o pomoc co mam zrobic ....
Oczekuje na rozwiązanie
Volkswagen Golf III Hatchback