Szukaj

Informacje o Volkswagen Jetta VI Sedan

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia

Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (opatrzona przydomkiem NCS – New Compact Sedan) produkowana od 2011 roku. Nowa Jetta została wystylizowana zgodnie z obowiązującą koncepcją VW i szczególnie wyglądem pasa przedniego upodobniła się do innych aut marki. Choć model wciąż dzieli platformę podłogową z VW Golfem (VW A5, symbol PQ35), oba samochody nie są tak blisko spokrewnione ze sobą, jak w przypadku poprzednich generacji. W części krajów Ameryki Płd. Jetta VI oferowana jest pod nazwą Vento.

czytaj więcej
Powagosław
Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, jak trudno jest zrobić zgrabny, proporcjonalny kompaktowy sedan. Ilu to zadanie przerosło, uświadamiamy sobie dopiero, gdy patrzymy na auta, takie jak Jetta. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto zrobione w stylu wyszczuplających majtek dla kobiet. Nie kole w oczy, na zewnątrz wszystko ok, ale w środku rozmiary jakby inne od spodziewanych. Ale nie krytykuję, rozumiem. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,1 m
Długość 4644 mm
Długość z hakiem holowniczym 4739 mm
Szerokość 1778 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2020 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3689 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z tyłu 3573 mm
Wysokość 1482 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1757 mm
Wysokość przy otwartej pokrywie silnika 1763 mm
Rozstaw osi 2651 mm
Rozstaw kół - przód 1535 mm
Rozstaw kół - tył 1532 mm
Prześwit 139 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 1046 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 970 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 968 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 943 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1447 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1434 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 510 l
Wysokość bagażnika 498 mm
Szerokość bagażnika 1008 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1092 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1858 mm
Kąt natarcia 13 stopnie
Kąt rampowy 10 stopnie
Kąt zejścia 11,8 stopnie
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Moras
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.4 TSI 160KM 118kW
Szybki, wygodny i komfortowy samochód. Bardzo dobrze się prowadzi, jest przewidywalny, silnik bardzo przyjemnie rozpędza auto - praktycznie z każdego biegu potrafi wcisnąć w fotel. Jest dość dobrze wyciszony, ma sporo schowków, duże kieszenie w drzwiach z przodu i tyłu, dwa wygodne podłokietniki, duży i pakowny bagażnik - sprawdza się zarówno w mieście jak i w trasie. Z wad - łańcuch rozrządu miał być niewymienny, a trzeba na niego uważać, ulega rozciągnięciu i potrafi przeskoczyć niszcząc motor. Po 100 tys km dla spokoju trzeba zmienić i łańcuch i wariator - dość droga sprawa. Generalnie jestem zadowolony i mogę spokojnie polecić.
4,6
~Norbert
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.4 TSI 160KM 118kW
Już blisko 350 tys przebiegu za nami i dalej trwamy. Jetta bardzo dobrze znosi trudy jazdy i jak na razie nie widać po niej przejechanych km. Wnętrze w bdb stanie, lakier się trzyma no i do tej pory nigdy nie zawiodła. Po około 150 tys km musiałem zmienić rozrząd (drogo bo wyniosło ponad 4 tys zł.) - serwis kazał jako profilaktyka przed poważną awarią. Reszta to tylko koszty eksploatacyjne. Silnik jak do tej pory nie pali oleju i podobno jest w niezłym stanie. Planuję dojeździć do pół miliona km - zobaczymy czy da radę :-)
4,9
~Marek
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.4 TSI 160KM 118kW
To już 3 rok jak zwiedzamy Jettą Europę :-). Rodzina czteroosobowa, 3 rowery na haku i jeden na dachu, do tego box. Nigdy nas nie zwiodła i tak też było w tym roku. Z tym, że teraz odległość była naprawdę spora - blisko 5000 km w niecałe 3 tygodnie. Gaz mam założony od 3 lat, zrobione blisko 80 tys km i zaoszczędzone mnóstwo kasy. Na samych wakacjach tegorocznych w kosztach paliwa zostało ponad 1500 zł :-). Auto bezawaryjne, jeżeli tylko jest na czas serwisowane. Ważne - olej i filtry proponuję zmieniać max co 15 tys km - tak mi poradzili w serwisie po zakupie i do dziś nie mam żadnych problemów z motorem. Idealne do szybkiego przemieszczania się i bardzo wygodne. Duży bagażnik, pełne wyposażenie zarówno z zakresu bezpieczeństwa jak i komfortu czyni to pędzidło przyjacielem rodziny. Jetta jest z jednej strony oszczędna przy wyważonej jeździe i jak chcesz potrafi być zadziorna - możesz wcisnąć pedał w podłogę i większość aut zostanie w tyle ...:-). Jedziesz 130 - 140 km/h spala mało, jedziesz 210 km/h ... co chwila tankujesz :-). Wyciszenie mogłoby być lepsze, ale źle nie jest, szczególnie na tle konkurencji. Dla mnie to niepozorne autko ma swój urok, jest optymalne z punktu widzenia komfortu i oszczędności. Nie żal, że wozisz niepotrzebne powietrze przez 3/4 roku, a latem i zimą zabierze wygodnie 4 pasażerów w długą i bardzo długą podróż.
Średnie spalanie dla Volkswagen Jetta VI Sedan
5,9 – 9,0
l/100 km
5,2 – 6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Baaardzo długie przełożenia (na 5. biegu 2 tys obrotów przy 115 km/h!) skrzyni biegów powodują iż silnik może być bardziej oszczędny. W porównaniu do poprzednika 1.6 TdI czyli 1.9 TdI na pompowtryskiwaczach silnik jest dużo cichszy (na niskich obrotach bardzo dobra kultura pracy, ciężko rozpoznać, że to diesel) i oszczędniejszy o ok. 0,5 litra, natomiast ze względu na DPF często mocniej go cisnę stąd spalanie jest lekko podwyższone. Silnik POLECAM, oszczędny, cichy. Leje zawsze lepsze paliwo, Verva, Ultimate itp. ze względu właśnie na DPF
5,9
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.2 TSI BlueMotion 105KM 77kW
Auto użytkuje od nowości (rocznik 2015) W sześć miesięcy zrobiłem już 24 tysiące i na razie wszystko jest w porządu. Średnie spalanie zależy od tego jak ciężką ma się nogę. W trasie przy spokojnej jeździe potrafi pokazać ok 5-5,2l (raz udało mi się zejść do 4,3 ale była to mocno piknikowa jazda ze stała predkością przez ponad 40 km bez szarpania i przyśpieszeń) Jak się go w trasie troche mocniej ciśnie to nie powinien przekroczyć 6 litrów. Na autostradzie przy 140 na tempomacie spala 6.2, zaś jak się nim pałuje na maxa to pokazał mi 7,6l (predkości 180-190 na odcinku Warszawa - granica niemiecka). W mieście to już inna bajka: w zalezności od tego jak się jeździ spalanie jest mega zróżnicowane Od 7 l przy zachowaniu zasad ecodrivingu do 11l przy dość dynamicznej jeździe. Reasumując: jeśli ktoś robi trasy to polecam bo niewiele pali i do tego jest mega dynamiczny jak na swoją masę i śmieszną na papierze moc. Do miasta zaś poszukałbym sobie czegoś innego, gdyż najzwyczajniej ten silnik się męczy ciągłym przyśpieszaniem Czy kupiłbym drugi raz? raczej tak, choć wybrałbym lepiej wyposażoną wersję
7,0
Volkswagen Jetta VI
Sedan 1.4 TSI 122KM 90kW
Spalanie zaskoczyło mnie pozytywnie jak na auto o takiej masie. Na szóstce, przy 60km/h spala 6,0-6,2. W trasie przy prędkości do 120km/h spala od 5,6 do 6,2 (w zależności czy trasa jest w miarę pozioma czy są delikatne górki i dolinki - ale nie pagórki). Powyżej 130km/h spalanie wzrasta. Przy 150km/h spalanie 8,2-8,5. W mieście póki co nie jest strasznie 8-8,2 w zależności od korków. Auto póki co przejechało 3tys km i styl jazdy jest raczej zrównoważony (nie katuje auta przyśpieszaniem ile fabryka dała przy ruszaniu). Przy wyprzedzaniu ładnie się zbiera i przyśpiesza. Widzę również, iż na jeździe z tempomatem spalanie jest sporo mniejsze. Na chwilę obecną jesteśmy z auta zadowoleni. Ładnie się prezentuje. Niektórzy są zaskoczeni jak widzą, że to Jetta a nie Passat. Minusem są na pewno te zawiasy klapy bagażnika. Auto posiada skrzynię manualną i trochę żałuję, że nie wybraliśmy automatu.
Volkswagen Jetta VI Sedan