Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Passat B5 Sedan 2.5 TDI

Najbardziej udany i najlepiej sprzedający się samochód w licznej rodzinie Passatów. Piąta generacja modelu (B5) debiutowała w Europie w roku 1996 (dwa lata później w Ameryce Pn.). Passata V zbudowano na tej samej platformie podłogowej, co Audi A4. Pod względem stylistycznym, stanowił on prawdziwy przełom w długiej historii modelu. B5 zdobył mnóstwo nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód wg m. in.: „Auto Express”, „What Car?” i magazynu „Top Gear”; trzeci w wyścigu o Samochód Roku w 1997 r.). W roku 2000 model został poddany modernizacji. W 2005 roku zakończyła się jego produkcja.

Generacje Volkswagen Passat

Komentarze redakcji

Powagosław: Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi.
Luzacjusz: Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele.

Wersje nadwozia Volkswagen Passat B5

Silniki Volkswagen Passat B5 Sedan

Lista silników:

Publikacje o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat - ewolucja zamiast rewolucji

Jeśli ktoś chciałby połączyć słowo "Rewolucja" ze słowem "Volkswagen" musiałby się nieźle namęczyć. O wiele lepiej do tej marki pasuje "Ewolucja". Ba! To chyba ulubione słowo marketingowców, księgowych, projektantów oraz, co ciekawe, końcowych odbiorców, którzy niemal w...

TOP 10 Niezwykłe odmiany zwykłych samochodów

Nie od dziś producenci przygotowują niezwykłe wersje swoich popularnych samochodów. My przedstawiamy te najciekawsze.

TOP 10| Kombi z lat dziewięćdziesiątych

Przyglądamy się najciekawszym samochodom kombi z lat dziewięćdziesiątych. Jedne są szybkie, inne piękne, pakowne czy niezawodne, ale każdy z nich zapisał się w historii motoryzacji, albo chociaż w pamięci kierowców.

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
 
Nasz test Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od...

TOP 10| Samochody z odliczeniem VAT-u

Od 2014 roku powróciła ulga w postaci pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych z homologacją ciężarową. Dla przedsiębiorców to idealna okazja na zakup samochodu nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych taniej.

Przeczytaj pozostałe 17 artykułów o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PassatautoWcentrum - społeczność Volkswagen Passat

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Passat

Volkswagen Passat 2.5 TDI V6 4MOTION 78,27

Volkswagen Passat 1,9 TDI HIGHLINE 79,92

Volkswagen Passat B3 GT VR6 81,19

Volkswagen Passat SEDAN 1.9 TDI 73,36

Volkswagen Passat strata czasu. 91,51

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Passat

Demonus 91,80

ArizonacarWawa 89,15

Sroqraf 94,78

acieply 62,26

dylu89 93,22

baaartez 97,58

Majkel 65,43

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Passat

klamot
klamot wlasciwie ten car ma jedna zalete malo pali i to wszystko napalilem sie zeby go ...
Dawno mnie nie było
Dawno mnie nie było Witam tak dawno mnie tu nie było.Co do mojego samochodu to nadal go posiadam i n...
Wymiana intercoolera
Wymiana intercoolera Intercooler wymieniony, trochę tam mało miejsca ale się udało. Poprzedni chyba ...
układ hamulcowy przód
układ hamulcowy przód Po ponownym wystąpieniu drgań na kierownicy zdecydowałem o wymianie przednich ta...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Passat

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Volkswagen Passat
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Volkswagen Passat
 

Volkswagen Passat najczęściej porównywane z:

Hyundai i40
1.7 CRDi HIGH (136 KM)
Opel Insignia
2.0 Turbo ECOTEC (250 KM)
BMW Seria 3
330d (258 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 267 212 zł 227 000 zł
Zyskujesz: 40 212 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium
Rocznik: 2013. Przebieg: 8 900 km. Silnik: 2.2 170KM, diesel.
Cena: 217 400 zł 169 900 zł
Zyskujesz: 47 500 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
1.9 diesel 105 KM
172 000 km, 2007
26 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
165 000 km, 2006
29 900 PLN
Volkswagen Passat
1.9 diesel 101 KM
169 000 km, 2003
15 900 PLN
Volkswagen Passat
2.0 diesel 140 KM
190 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Volkswagen Passat B5 Sedan 2.5 TDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 2 opinii
  • 4,35
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Volkswagen Passat

Volkswagen Passat B5 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat B7 Alltrack 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM - galeria redakcyjna Volkswagen Passat B7 sedan (2011) Volkswagen Passat B8 GTE sedan (2015) Volkswagen Passat B6 Variant - galeria społeczności Volkswagen Passat B8 sedan 2.0 TDI 240KM 4MOTION (2015) Volkswagen Passat B6 Sedan - galeria społeczności Volkswagen Passat V Kombi Volkswagen Passat R-Line Volkswagen Passat Alltrack
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Passat

  • 1.
  • 2,25 Volkswagen Passat B4 2.0 (107KM) 1996r.
    dodał: passat, 17.03.2010

    montowałem instalację w tej firmie tzn. auto gaz stefanowski, jest fatalnie zrobona, brak profesjonalizmu, po momi dużej reklamy tej firmy. Pracują tam młodzi ludzie,którzy uczą się tam. Ale nie wychodzi im to dobrze.Ceny instalacji w tej firmie są bardzo wygórowane. Odradzam montaż instalacji w tej firmie, a tym bardziej tankowanie się w ich stacji gazowej w ŁODZI przy ul. Srebrzyńskiej, mają bardzo zły gaz a pomimo tego obsługa jest delikatnie mówiąc niegrzeczna. To tak jak oni byli by dla mnie, dla KLIENTA a nie ja dla nich. Jeszcze nie zrozumieli co to praca. Serdecznie pozdrawiam , były klient tej dziwnej firmy.

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.6 (100KM) 2000r.
    dodał: tomaszek123, 13.06.2011

    coz tu duzo gadac jak jest poprawnie zalozona instalacja jest zawsze wszystko ok.spadku mocy nie ma tylko wystarczy sie po bawic dobrze sterownikiem i ustawic mapy.a co do spalania to sie nie wypowiem bo noge mam ciezka i roznie pali ale moze z pol litra wiecej to maks. polecam tę istalację dlatego iż jest bardzo dobrze wykonana i idealnie pracuje ze sterownikiem silnika nie ma zadnych szarpniec przy przelanczaniu sie czy co kolwiek jest ok a serwisuje sobie sam bo nie ma nic w tym trudnego. podstawa jest dobry gaz im lepszy tym rzadziej trzeba serwisowac:D

  • 3.
  • 4,00 Volkswagen Passat B5 1.8 20V (125KM) 1998r.
    dodał: cameleons, 01.04.2012

    Koledzy, na początku byłem przeciwny założeniu instalacji, jednak po kilku miesiącach posiadania Passata zdecydowałem się założyć instalację BRC sq24 u mechanika w Krakowie, ul. Mysliwska. Spisał się świetnie - przejechałem już ok45tys km zaoszczędzone prawie 6tys, koszt instalacji 2,7 tys zl = przyjemny zysk. Przy przebiegu rocznym powyżej 15tys nie ma się co zastanawiać. POlceam gazownika, ja z autem nie miałem i nie mam problemów. WIęcej jeżdzę i cieszę się z tanich podróży, droższych niż 2 lata temu, ale benzyna podrożała duużo więcej! Polecam!

  • 4.
  • 4,50 Volkswagen Passat B3 1.8 (90KM) 1992r.
    dodał: czart78, 21.04.2012

    Silnik passata B3 1,8 90KM jest idealny do zainstalowania "podtlenku LPG" :) Silnik nie jest juz mlody, ma 20lat z czego prawie polowe swojego zywota jezdzi na instalacji jaka mu zamontowano. Do dzis nie ma z nia zadnych problemow.Niedawno regenerowalem reduktor bo zauwazylem delikatny wyciek plynu chlodzacego, kosztowalo mnie to 50zl + wlasna 2h pracy. Powodem wycieku byly sparciale juz uszczelki, po tylu latach pracy to normalne. Teraz znow smiga jak szalony. Jestem bardzo zadowolony z instalacji w tym aucie.

  • 5.
  • 5,00 Volkswagen Passat B5 1.8 T 20V (150KM) 2001r.
    dodał: pasek, 09.02.2011

    Mam w swoim pasku 1.8T kompletna instalacje BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony, mimo tego ze to silnik z turbina to gaz nie jest mu straszny. Pracuje rownie dobrze jak na benzynie. Nie odczulem straty mocy a jedynie to ze zostawiam znacznie mniej pieniedzy na stacjach. Auto nie szarpie, nie przerywa ani wcale nie wybiera sie do serwisu na naprawy:) ta instalacja jest poprostu genialna! Mysle ze za takie pieniadze nie znajdziecie nic lepszego. Wszystko robione w EGP w Warszawie. Polecam

  • 6.
  • 2,00 Volkswagen Passat B5 1.9 TDI (101KM) 2003r.
    dodał: karolina, 31.01.2014

    Od radomszczanina : " Nie polecam, a raczej przestrzegam przed wizytą w (nazwijmy to warsztacie samochodowym) Andrzeja Kotlarka, mieszczącego się w Radomsku przy ul. Wyszyńskiego 173. Ten pan, to naciągacz i partacz. Specjalnie uszkadza auta klientów, aby ich zmusić do powrotu do swojego warsztatu celem wyciągnięcia dodatkowych pieniędzy. Wizyta u tego pana oznacza uszczuplenie zasobów portfela oraz poważne problemy z autem. Omijajcie jego budę szerokim łukiem. "

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

958 komentarzy

635 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~bawaria~bawaria

Do ~Celica: Japonce z lat 90 to sa cacka, ale akurat montazem gazu to sie nie popisałeś

~bawaria~bawaria

VW parch najwieksze niemieckie gowno do tego passat to niby fajne auto ale dla niższej klasy, lepiej odłożyć więcej kasy i kupić porządne AUDI a tego parcha na szrot

~STAGE~STAGE

Gaz krzywdzi auta.... żal to nie te czasy. Jest wiele rodzaju instalacji gazowej. dobra sekwencja i nic samochodu nie zaszkodzi.
To chyba bardziej już diesel się niszczy gdy zalewamy ropę niewiadomego pochodzenia.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
55 567
Przejechany dystans
43 180 643 km
Zatankowanego paliwa
2 182 848 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 782
Wydanych pieniędzy
3 316 167 zł
Średnie wydatki na auto
1 253 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 357
Wydanych pieniędzy
3 551 489 zł
Średnie wydatki na auto
1 342 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 647)

Testy zderzeniowe Volkswagen Passat

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Passat przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Passat 1.9 diesel 'Trendline', LHD
2010

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B5 Sedan 2.5 TDI

Na podstawie 1 raportu spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: hntr123, dodano: 03.06.2012 12:35

w wypadku passata ekonomika tdi to raczej mit, przynajmniej w wersji 115 KM czyli pompowtrysk, owszem dynamika jest super ale spalanie nie bardzo, zrobiłem tym autem w 10 miesięcy 13000 km, średnie spalanie to 7.5 l/100km, z tym że większość przebiegu to trasa poza miastem, najmniej udało mi sie zejść do 6,5 l/100km ale jechałem jak emeryt (bez obrazy) i nie przekraczałem 100 km/h, w mieście w korkach Gdańska spalanie nierzadko zbliżało się do 10 l/100km, normalnie jeżdżąc ciężko zejść niżej niż 8 l/100km, kiedyś miałem Golfa 4 1,9 tdi 90KM, tamtym autem nie dało się przekroczyć 6,5 l/100km w mieście obojętnie jak jeżdżąć, podsumowując jestem z passata średnio zadowolony, oczywiście tdi to tdi i zawsze będzie ekonomiczniejsze niż jakakolwiek benzyna a jeśli chodzi o klase mocy ( 115 KM benzyna ile będzie palić?) i przyjemność z jazdy to niema co porównywać, ale mógłby palić trochę mniej, podobno wersje na pompie (90 i 110KM) są ekonomiczniejsze

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: marek.pl3, dodano: 18.11.2013 08:04

Auto posiadam od ponad 3 lat, średnie spalanie z ostatnich 50 tyś. km wyniosło 6,3 litra/100 km. Najniższe możliwe spalanie 4,9 l/100 km uzyskałem jadąc na trasie ok. 200 km naprawdę bardzo delikatnie, bez wyprzedzania i bez dynamicznego przyspieszania, po prostu jak żółw, drugi raz już mi się nie udało takiego wyniku osiągnąć. Minimalne średnie spalanie 5,6 l/100 km to wyjazd na Węgry w dwie osoby, trochę bagażu, klimatyzacja na full, większość trasa, ale również kręciliśmy się sporo po miastach. Najwyższe zlitrażowane średnie spalanie wyniosło 7,6 l/100 km, zimą przy ujemnych temperaturach i zaśnieżonych drogach. Wyjazd na Chorwację w 4 osoby i z bagażnikiem (kombi) załadowanym na maxa po sam dach, z klimatyzacją włączoną na full, spalanie na trasie 2800 km wyniosło 6,6 l/100 km, z czego 70 % to jazda autostradą z prędkością ok. 140 km/h. Mieszkam w kilkunastotysięcznym miasteczku, więc nie stoję często na światłach jak w większych miastach, do pracy dojeżdżam 20 km i jest to głównie trasa. Styl jazdy jest zróżnicowany, osobiście jeżdżę dynamicznie, natomiast żona bardzo spokojnie i czasem zadziwia mnie jej spalanie. Jak napisałem powyżej średnie spalanie z ostatnich 2 lat, tj. ok. 50 tyś. km wyniosło 6,3 l/100 km.

pełny raport Volkswagen Kombi 1.9 TDI

autor: kris1, dodano: 23.11.2013 19:34

silnik 1.6 AHL - 100KM, przebieg 210 tys, jak dla mnie silnik "kosiarka" na miasto super, na trase no cóż do 120 km/h ujdzie ale powyżej słychać silnik no i nie ma mocy przy wyprzedzaniu (to już diesel 100KM jest bardziej żwawy)! Co ważne wersja AHL ma sprzęgło z kołem dwumasowym (tak więc jak kupujecie to sprawdźcie czy dwumasa jest OK, sama tarcza i docisk nie są aż tak drogie ok 600zł - natomiast kompletne sprzęgło z dwumasą kosztuje ok 1700zł). Założyłem instalację LOVATO która moim zdaniem jest ok do tego auta. Oprócz gazu do komory podawana jest benzyna - nie radzę wyłączać wtrysku paliwa bo jak się popsuje - zapiecze lub cokolwiek złego z nim się stanie to kilkanaście stówek nie wasze. Ogólnie nie piłuje silnika i to mu służy, mi zresztą też bo nie pali jakoś strasznie. Zdecydowanie to tej wielkości auta silnik powinien być min 1.8 - 125KM lub nawet 150KM wtedy jazda byłaby przyjemna. Skrzynia biegów jest super tzn przełożenia z biegu na bieg są perfekcyjne. Ewidentnie brakuje 6-tki, na 5-ce powyżej 120-130km/h silnik zaczyna "wyć". Spalanie benzyny ... no cóż lubi benzynke, oj lubi myślę że 10 l/100km przy jeździe bardziej lokalnej jest bardzo realne!

pełny raport Volkswagen Sedan 1.6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Passat B5 Sedan 2.5 TDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Passat B5 Sedan 2.5 TDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Passat B5

Passat to flagowy po Golfie model Volkswagena, produkowany od bardzo dawna. Za każdym razem modele są ulepszane.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Passat B5 Sedan 2.5 TDI 180KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także