Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo III Hatchback 1.6 i 75KM 55kW 1994-1999

Lata produkcji: 1994 – 1999
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1994, trzecia generacja Volkswagena Polo zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym została całkowicie odmieniona. Aerodynamiczny, zwinny model powstał na platformie podłogowej Seata Ibiza. W roku 1995, w plebiscycie na Europejski Samochód roku, model osiągnął drugie miejsce, a był też zdobywcą wielu innych nagród. Volkswagen Polo III przeszedł facelifting pod koniec roku 1999. Dwa lata później doczekał się swojego następcy. W Republice Południowej Afryki Polo trzeciej generacji oferowane było pod nazwą Polo Playa (w latach 1996-2002).
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

1,6
~Mateusz
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Samochód nie nadaje się do normalnego użytkowania, ponieważ stwarza zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi. Miejsce tego pojazdu znajduje się na złomie. Ktoś powinien dostać wyrok w sądzie za zaprojektowanie samochodu w którym półosie same się odkręcają od skrzyni biegów. Mechanizm zmiany biegów również lipny, ciągła regulacja a biegi i tak same wyskakują. Śruby do kół zrobione są z plasteliny bambino i nawet nie wiesz kiedy ci taka zostanie w bębnie hamulcowym. Pomijając już drobne usterki, których jest masa, wnętrze samochodu zrobione ze zużytych chińskich zabawek, wszystko trzeszczy, skrzypi i drga. Komfort jazdy żaden, przez szum niedopasowanego zabudowania. Jak na taki mały samochód, widoczność przez tył również nijaka. Spalanie dość duże w stosunku do możliwości samochodu. Stanowczo nie polecam kupna tej padaczki. Pozdrawiam.
3,6
~Śmieszko I
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Fajne auto jeżeli ktoś potrzebuje niedrogiego auta na pierwszy w życiu samochód - tanie w kupnie i w utrzymaniu, bardzo proste mechanicznie a jednocześnie dość zwinne i żwawe. Opisuję tu egzemplarz z silnikiem 1.6 16V 75km którym jeździłem 5 lat i zrobiłem 60 tysięcy przebiegu (aktualnie 200 tysięcy). Silnik jest P A N C E R N Y - i szczerze to by wystarczyło do opisania tego silnika. Auto naprawdę daje radę nie tylko w mieście ale i poza nim. W czasie mojego użytkowania nie wystąpiła żadna wada związana z silnikiem. Skrzynia z gównolitu - dosłownie. Ludzie nabijają się z nowego Civica że "zgrzyt dwujeczka hehehe" a tutaj na świeżo wymienionym oleju w skrzyni biegi wchodziły tak ciężko że czasami myślałem nad użyciem młotka do tego celu. Zgrzyty ze skrzyni to nieodłączna część jazdy tym autem. Prowadzi się dobrze, plusuje nieduży promień skrętu. Nie wiem na ile zasługą prowadzenia jest niska masa auta a na ile dobrze wykonane zawieszenie, jednakże usterki zawieszenia się nie zdarzyły (oprócz chrupiącej na belkach rudej którą zajmować było się trzeba co roku) Karoseria wygląda w porządku, nic więcej. Za to ruda tańczy jak szalona - progi, podwozie, drzwi, klapa bagażnika, nadkola a nawet dach. Jeśli chodzi o widoczność to jedynym problemem jest gdy na tylnym środkowym miejscu siedzi osoba dorosła - nie widać całkowicie nic w tylnej szybie. Tylne szyby boczne - bajka. Tym autem wjedziesz tym wszędzie - promień skrętu kół jest nieduży, dodatkowo niewielkie rozmiary auta, widoczność w tylnych bocznych szybach oraz bardzo płaska klapa bagażnika (prawie identyczna do modeli Volvo w nadwoziu kombi) umożliwia wjechanie dosłownie wszędzie. Nigdy nie miałem problemu z zastawieniem auta przez innych kierowców czy brakiem miejsca parkingowego - zawsze znalazło się miejsce na manewr. Wyciszenie jest takie jak można się spodziewać po takim aucie. Do ~ 2500 obrotów jest względnie cicho, powyżej - czyli 100km/h na 5-tym biegu - nie ma żadnej możliwości rozmowy z współpasażerami. Jeśli chodzi o miejsce w aucie to mój egzemplarz swoje przewiózł - i pasażerów i w bagaży ale czy było to komfortowe? No nie bardzo. Niska dopuszczalna masa którą mogą przekroczyć już 3 osoby dorosłe z bagażami nie napawa optymizmem. A po za tym? Jazda z przodu jest komfortowa, z tyłu siedząc na środku także jednak siedząc za siedzeniami przednimi człowiek o normalnym wzroście nie ma miejsca na nogi. Koszty utrzymania są śmiesznie niskie - pomimo że auto potrafi stać co miesiąc u mechanika to taki "comiesięczny serwis" kosztuje nie więcej niż 150 złotych - z reguły mówimy o kwotach w okolicy 60 złotych. Jednakże właśnie przez to, że auto potrafi odmówić współpracy zawsze i wszędzie to nie jest to dobry wybór dla jeżdżących w długie trasy. Z poważniejszych - wymiana komputera oraz skrzyni biegów - koszt wymiany komputera 350 złotych, skrzynia 600 złotych. Jeśli miałbym drugi raz kupić to auto to zrobiłbym to - w aucie dość rzadko przewożę więcej niż 3 osoby i nie robię niesamowicie dużych dystansów - wcześniej dom - uczelnia 25km w jedną stronę, teraz dom - praca 5km w jedną stronę, dodatkowo okazyjne wypady nie dłuższe niż 150km w jedną stronę oraz jazda po mieście - a z tego zadania auto wywiązuje się wręcz podręcznikowo.
2,4
~Arek
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Auto kupione jako 10-letnie pełne wyposażenie, wersja Open Air-otwierany dach, bezwypadkowe. Auto absolutnie niewarte swojej ceny(kosztowało 11 tysięcy złotych). Zaraz po zakupie zostały wymienione części eksploatacyjne(rozrząd, olej, filtry) oraz założona instalacja gazowa sekwencyjna. Tydzień później już zaczęły się problemy z autem, które trwały przez kolejne 6 lat. Praktycznie co miesiąc auto stało w warsztacie. Co prawda nie było zbyt oszczędzane-jeździła nim matka-wiadomo sprzęgło wymieniane częściej niż olej itd. Co nie zmienia faktu, że psuło się zdecydowanie zbyt często. Były to raczej wymiany osprzętu silnika itp. Np alternator, moduł zapłonowy, linka gazu. Cały czas się coś psuło. Auto mimo dobrego wyposażenia(Klima, elektryka itd) nie oferuje żadnego komfortu. Fotele bardzo niewygodne, mało miejsca w środku, Brak praktycznych schowków. Osoba o wzroście powyżej 185 centymetrów będzie się w nim czuła jak w gokarcie. Silnik dość trwały, obyło się bez remontu. Jednak nawet do tak małego auta jest on zbyt słaby, mało elastyczny, niemrawo wkręca się na obroty. Boję się nawet pomyśleć jak w tym aucie sprawuje się 1.4 bądź 1.0. Samochód był 100% bezwypadkowy, jednak już po roku od zakupu zaczęły się problemy z korozją(11 letnie auto). Naprawdę absolutnie nie polecam tego pojazdu. O dziwo dobrze trzyma cenę. Obecnie za takie auto z 98 roku z tym silnikiem i wyposażeniem oraz gazem trzeba zapłacić około 3500-4000 zł(za 17 letni samochód!) to jest naprawdę niepojęte. Także jak już powiedziałem, absolutnie odradzam zakup tego auta. Autem jeździ się źle. Niewygodnie, ciasno i nigdy nie wiadomo czy się dojedzie do celu. Jeśli rozważasz zakup tego pojazdu, poszukaj czegoś od konkurencji-Opel, Ford. Będzie wygodniejsze, tańsze w utrzymaniu.
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo III Hatchback 1.6 i 75KM 55kW 1994-1999
7,4
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Samochód jest tani w eksploatacji. Silnik 1.6 75km nie jest "wyżyłowany" dlatego nie ma tam się do czego przyczepić. Jednakże są mankamenty, z którymi borykałem się przez ten rok. Zdążyłem przez ten czas ustawić zbieżność co nie jest tanie, dodatkowo cewka zapłonowa padła mi z 3 razy. Zdarzyło mi się, że samochód nagle przestał odpalać i tracił na obrotach w najmniej oczekiwanych momentach. Były również detale - dziura w tłumiku, dziura w odmie, wymiana przewodów zapłonowych i świec, przednie tuleje wahacza itd. Można by wymieniać takie detale, jednakże grosz do grosza się zbiera.
10,0
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Bardzo drogie w utrzymaniu. Co z tego, że pali 10 litrów gazu w mieście, skoro jest tak awaryjne. Ubezpieczenie przy silniku 1.6 także do najtańszych nie należy. Części niby tanie, jednak nie tak tanie jak do Opla czy Forda.
8,6
Volkswagen Polo III
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Super autko i tanie w eksplatacji.Średnie moje spalanie 8l/100km przy jeździe poniżej 100km/h.Mam w nim sekwencje (7letnią), która spisuje się rewelacyjnie.Mam go od niedawna ale jak na jego wiek jest w bardzo dobrym stanie i ceny gazu są ok!!!
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Polo III Hatchback