Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Volkswagen Polo

Czołowy pod względem popularności model segmentu B. Jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w historii Volkswagena. Od rozpoczęcia produkcji w roku 1975 Polo znalazł ponad 9 milionów nabywców i wielokrotnie był laureatem prestiżowych plebiscytów (trzykrotnie na podium Europejskiego Samochodu Roku – 1982, 1995 i 2010) Nazwa Polo pochodzi od nazwy elitarnej dyscypliny sportu. Polo pierwszej generacji w wersji sedan oferowano również jako Volkswagena Derby (później Polo Classic). Od 2009 roku na rynku dostępna jest piąta generacja modelu.

Generacje Volkswagen Polo

  • Wybierz generację: Volkswagen Polo V (2009 - teraz)
    Volkswagen Polo V
    Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.4 TSI 180KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.4 TSI 180KM - galeria redakcyjna - widok z przodu Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.4 TSI 180KM - galeria redakcyjna - prawy bok Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.4 TSI 180KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.4 TSI 180KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu Volkswagen Polo V Hatchback 3d 1.4 TSI 180KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

    Volkswagen Polo V

    Piąta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, którą wprowadzono na rynek w 2009 roku. Polo V powstał na płycie podłogowej Volkswagen PQ25, którą wcześniej wykorzystano w najnowszym Seacie Ibiza. Samochód jest nieco większy, ale też znacznie...

    więcej o Volkswagen Polo V

  • Wybierz generację: Volkswagen Polo IV (1999 - 2009)
    Volkswagen Polo IV

    Volkswagen Polo IV

    Czwarta generacja modelu trafiła do sprzedaży w 2001 roku. Płytę podłogową samochód dzielił z Seatem Ibiza i Skodą Fabią, zaś wygląd nadwozia nawiązywał Lupo, najmniejszego auta w ofercie Volkswagena. W 2005 roku, na trzydzieste urodziny, Polo poddano...

    więcej o Volkswagen Polo IV

  • Wybierz generację: Volkswagen Polo III (1994 - 2001)
    Volkswagen Polo III

    Volkswagen Polo III

    Trzecia generacja Polo debiutowała w 1994 roku. Stylistycznie i technologicznie model został całkowicie odmieniony. Opływowy, zgrabny samochód zbudowano na płycie podłogowej Seata Ibiza. W 1995 roku Polo III zajął drugie miejsce w konkursie na Europejski...

    więcej o Volkswagen Polo III

  • Wybierz generację: Volkswagen Polo II (1981 - 1994)
    Volkswagen Polo II

    Volkswagen Polo II

    Druga generacja modelu pojawiła się na rynku w 1981 roku. Pod względem stylistycznym, Polo II nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Choć minimalnie powiększyły się również jego rozmiary, Volkswagen nadal sprzedawał auto jako model segmentu A....

    więcej o Volkswagen Polo II

  • Wybierz generację: Volkswagen Polo I (1975 - 1981)
    Volkswagen Polo I

VW Polo V

Ford Fiesta, Mazda 2, Seat Ibiza – oto przykłady samochodów miejskich, które przyciągają uwagę swoją stylistyką. Na przeciwnym biegunie znajduje się bohater naszego opisu, Volkswagen Polo. Nie znajdziemy w nim ni krzty designerskiej ekstrawagancji, a zamiast tego ujrzymy prostą sylwetkę i równie prosto wystylizowane detale. Trochę sportowych „smaczków”, takich jak ospojlerowanie nadwozia czy dwie końcówki wydechu, zaznamy w sportowej odmianie GTI.

Równie nudny jak nadwozie jest kokpit miejskiego Volkswagena. Ale poza niewyszukaną stylizacją trudno mu cokolwiek zarzucić – wszelkie przyciski pokładowe obsługuje się intuicyjnie, zegary okazują się bardzo czytelne, a jakość wykończenia jest wyższa niż w niektórych kompaktach. Prowadzenie samochodu umila kierowcy także wygodna pozycja za kierownicą, umieszczony pod ręką drążek skrzyni biegów oraz perfekcyjna widoczność we wszystkich kierunkach.

To jednak nie koniec zalet wnętrza. Kolejne ujawniają się, gdy przyjrzymy się wymiarom kabiny pasażerskiej. Podczas, gdy ilość miejsca wygospodarowanego z tyłu można uznać za normę w klasie, z przodu przygotowano przestrzeń, której nie powstydziłby się model segmentu C. Nie zapomniano ponadto o fotelach, które odpowiednio trzymają ciało na zakrętach i nie męczą przy pokonywaniu dłuższych tras. Niespecjalnie pojemny jest natomiast bagażnik, choć trzeba go pochwalić za foremność kształtów oraz wykończenie.

Konstruktorzy Volkswagena postarali się, aby jazda Polo idealnie łączyła wygodę, dynamikę oraz bezpieczeństwo. W efekcie, kategoria „komfort i prowadzenie” jest kolejną już przywołującą na myśl samochody kompaktowe. Zawieszenie niemieckiego „malucha” świetnie sprawdza się na zakrętach, skutecznie resoruje nierówności, a do tego okazuje się bardzo ciche. Odpowiednio zestrojony układ kierowniczy pozwala natomiast łatwo wyczuć, co dzieje się z przednimi kołami. Do tego dochodzą hamulce, które wręcz zachwycają swoją wydajnością.

Po wychwalaniu Polo wzdłuż i wszerz przyszedł czas na łyżkę dziegciu. Dużym minusem małego Volkswagena są jego wysokie ceny. W podstawowych wersjach auto kosztuje wyraźnie więcej od swoich konkurentów, zaś w bogatszych wariantach celuje w rewir cenowy modeli kompaktowych. Pocieszeniem może być fakt, że w ofercie pojawiają się odmiany promocyjne łączące niższe ceny z bogatszym wyposażeniem.

VW Polo IV

Pod względem stylistycznym IV. generacja Volkswagena Polo jest typową "szarą myszką" - próżno w niej szukać jakichkolwiek ekstrawagancji, przez co ginie w tłumie innych aut. Stonowane kształty ujrzymy również w kokpicie, który zachęca do siebie czytelnością i logicznym rozplanowaniem przycisków, odpycha zaś morzem tanich plastików i wszechobecnych zaślepek, które znajdziemy w najczęściej spotykanych, podstawowych wersjach wyposażeniowych. Mocnym punktem wnętrza jest jego obszerność - i dla pasażerów, i dla ich bagaży przygotowano wystarczającą ilość miejsca.

Bazowym silnikiem stosowanym w Polo był 3-cylindrowy motor 1.2 - nie polecamy go, bo jest powolny, niespecjalnie oszczędny, hałaśliwy i nieco awaryjny. Godne uwagi są za to większe jednostki benzynowe 1.4 (z późniejszych lat produkcji, ale bez wtrysku FSI) oraz 1.6, które są udanym kompromisem między osiągami i spalaniem oraz gwarantem taniej eksploatacji. Z diesli najbardziej polecamy sprawdzoną, choć drogą w zakupie wersję 1.9 TDI. Mocnym punktem małego Volkswagena jest jego zachowanie podczas jazdy - okazuje się stabilny, przyjemnie się prowadzi i zapewnia należyty komfort.

Liczba typowych usterek niemieckiego "malucha" może niektórych zaskoczyć, ale faktem jest, że większość z nich to drobiazgi. Nadwozie jest świetnie zabezpieczone przed korozją, ale okazuje się nieszczelne (woda dostaje się do kabiny), elementy wyposażenia wnętrza lubią strajkować, a w przednim zawieszeniu dość często trzeba wymieniać drobne podzespoły. Jeśli ominiemy wersje 1.2, wczesne 1.4, 1.4 FSI oraz wysłużone TDI, układ napędowy powinien pracować bezawaryjnie. Do zakupu Polo zachęcają tanie części zamienne, zniechęcają zaś przesadnie wysokie ceny samych aut.

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.
Luzacjusz: Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

Silniki Volkswagen Polo

Volkswagen Polo V - jaki silnik wybrać?

Oszczędni i niewymagający zadowolą się podstawowym motorem benzynowym 1.2l o mocy 60 lub 70KM. O ile ten pierwszy wariant sprawdzi się tylko podczas manewrowania na parkingu, to ten drugi również w mieście. Jednak jeśli silnik benzynowy, to najlepiej 1.4l o mocy 85KM. Pozwala osiągnąć 100km/h nieco poniżej 12s, pracuje cicho, mniej więcej do 80km/h i na niższych biegach radzi sobie z autem świetnie, ale traci zapał na ostatnim przełożeniu. Tak czy inaczej – w razie czego na trasie da sobie radę, jeśli nie przesadzicie z ilością pasażerów na pokładzie. Diesel jest jeden – ma 1.6l, czyli niedużo i trzy warianty mocy: 75KM, 90KM i 105KM. Z tym najsłabszym da się wytrzymać, ale trzeba umieć dogadywać się z lewarkiem skrzyni biegów. Bezpieczniejszy wybór to dwie mocniejsze wersje, bo łatwiej się nimi jeździ, spalanie nie jest duże, a do tego pracują jak na diesla całkiem cicho.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo - zmiany na lepsze
 
Nasz test Volkswagen Polo 1.2 TSI BlueMotion Technology

Polo przeszło kurację odmładzającą. Z zewnątrz tylko wprawne oko dostrzeże zmiany. Dużo więcej dzieje się pod karoserią, gdzie pojawiły się nowe silniki oraz duża porcja zaawansowanej elektroniki.

Wersja bazowa. Czy jej zakup ma sens?

Klamka zapadła. Kupujesz nowy samochód. Zdecydowałeś się na segment B - auto wystarczająco przestronne, a jednocześnie na tyle małe, by manewrowanie nim nie nastręczało trudności. Silnik podstawowy. Nawet po ostatnich obniżkach ceny paliw do niskich nie należą, a konie pod maską trzeba przecież wykarmić.

Hot or Not? - Volkswagen Polo GTI
 
Nasz test Volkswagen Polo GTI, 1.4 TSI, 180 KM

Większości skrót "GTI" kojarzy tylko z Golfem, co wydaje się zrozumiałe biorąc pod uwagę kultowy status należny temu modelowi. Tymczasem okazuje się, że niewiele krócej trwa historia sportowych wersji Polo. Pierwsza powstała ponad 25 lat temu.

Mniej awaryjny od Golfa - Volkswagen Polo (1994-2001)

Używane egzemplarze nie kosztują wiele i są tanie w utrzymaniu. Cztery wersje nadwoziowe oraz różnorodność wersji silnikowych ułatwia znalezienie optymalnego egzemplarza. Niezbyt skomplikowane Polo zaskakuje również wysoką trwałością.

Widmo oszczędzania - Volkswagen Polo Bluemotion
 
Nasz test

Lejąc paliwo do baku w cenie za litr, która dawno przegoniła już kwotę jaką należy wydać za kilogram cukru, już nie modą lecz koniecznością stają się wszelkie działania mające ograniczyć apetyty naszych aut.

Przeczytaj pozostałe 5 artykułów o Volkswagen Polo

Volkswagen Polo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Volkswagen PoloautoWcentrum - społeczność Volkswagen Polo

najwyższe oktanyAuta - Volkswagen Polo

Volkswagen Polo Poluś 75,58

Volkswagen Polo 6R 79,17

Volkswagen Polo Gienio 81,58

Volkswagen Polo Bączek 82,06

Volkswagen Polo Gucio 87,43

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Volkswagen Polo

mike86 62,65

BMW__MANIA 90,67

wolfv2 68,14

mkzibi 64,03

dzwoneczek 81,94

mlody_296 62,39

Zachar 93,99

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Volkswagen Polo

Pierwszy kontakt
Pierwszy kontakt Po zakupie przejrzałem auto co tam w nim siedzi i muszę stwierdzić, ze praktyczn...
Wymiania kompletu żarówek VW POLO 6R
Wymiania kompletu żarówek VW POLO 6R Cześć! Wpis będzie w miarę krótki ale być może komuś się przyda. Chciałbym wam ...
7 miesięcy razem, tyle wspomnień
7 miesięcy razem, tyle wspomnień Długo mnie tutaj nie było :) Od ostatniego czasu trochę się zmieniło.. Polo zysk...
Diagnostyka i drobne modyfikacje
Diagnostyka i drobne modyfikacje Korzystając z wolnej chwili oraz nowego wyposażenia, które chciałem przetestować...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Volkswagen Polo

od 46 190 zł do 76 720

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (60 - 110 KM): 1.0, 1.2, 1.2 TSI, 1.2 TSI BlueMotion Technology, 1.4

 

Diesel (75 - 105 KM): 1.4 TDI, 1.4 TDI BlueMotion Technology

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 7-stopniowa
Katalog nowych aut Volkswagen Polo
 

Najpopularniejsza wersja Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 1.2 TSI 105KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

wspomaganie kierownicy

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet "Cool&Sound I" - 0
Pakiet "Czujnik deszczu" - 650
Pakiet "Zimowy" - 2 030
Pakiet "Drogowy" - 0

Cena katalogowa

59 150

Zobacz ofertę Volkswagen Polo 1.2 TSI 105KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Volkswagen Polo najczęściej porównywane z:

Seat Ibiza
1.6 TDI CR (105 KM)
Ford Fiesta
1.0 (80 KM)
Nissan Micra
1.2 DIG-S (98 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Volkswagen Polo

Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
50 130 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.4 benzyna 85 KM
5 km, 2013
49 080 PLN
Volkswagen Polo
1.2 benzyna 105 KM
5 km, 2013
57 390 PLN

Ocena auta Volkswagen Polo

Wybrane opinie

Volkswagen Polo Sedan 1.4 i (60 KM)

Srodze się zawiodłem na jakości VW. Może to był tylko taki egzemplarz, ale niesmak pozostanie. Specjalnie szukałem Polówki, choć mogłem wybrać inne auto, bo myślałem, zę kupię najlepsze auto za takie pieniądze. Najlepsze wrażenie pozostawił silnik, choć spalanie było trochę zbyt wysokie (nie mam cięzkiej nogi) oraz układ jezdny. Oczywiście Polówka nie miała wspomagania, wiec kręcenie na ciasnych parkingach to był koszmar. Za taką cenę mogli chociaż dodawać ten element wyposażenia, a nie kazać sobie płacić za dosłownie wszystko duże pieniądze.Ceny części to koszmar, całe szczęście że jest sporo zamienników.Najwieksze zaskoczenie to korozja na zgrzewach drzwi, nadkolach z tyłu i progu. Tego bym się nigdy nie spodziewał po VW. Wszyscy robili wielkie oczy jak im to pokazywałem, mówili, że Golfy II, które mają ponad 10 lat tak nie wyglądają. Reasumując jeśli jeszcze kiedyś VW to tylko taki, który będzie montowany w Niemczech, ale ceny nowych i ich wyposażenie podstawowe stawia VW daleko w tyle....

dodał: d.kunikowski@poczta.fm
Volkswagen Polo Hatchback 1.4 i (60 KM)

Zauważyłem, że szyby są "miękkie". Przy zeskrobywaniu szronu, lodu, zarysowywały się. Mam bardzo dużo rys i to na wszystkich szybach. W poprzednich samochodach czegoś takiego nie miałem. Jeżdziłem również ciężkimi autami i takich zarysowań nie powodowałem. Dotyczy to również lakieru - jest miękki. Ponadto uważam, ż zraszacz tylnej szyby jest nieprecyzyjnie zamontoway. Przy próbie przetarcia tylnej szyby, płyn kieruje się za bardo pionowo, i efekt nawilżenia jest mało skuteczny, nawet przy długim spryskiwaniu. Powoduje to niepotrzebną stratę płynu. Co jeszcze? Może nie takie istotne, ale denerwujące. Pasy bezpieczeństwa po zwolnieniu słabo się zwijają. Trzeba je ręką wyrównywać, aby następnie powoli się zwinęły. Narazie więcej słabszych punktów sobie nie przypominam. Jak na dzień dzisiejszy, gdybym miał kupowac nowy samochód, to prawdopodobnie wybrałbym ten sam model. Chociaż niedawno dowiedziałem się od mojego siastrzeńca, że w jego młodszym modelu, 16V, zatarł się wałek rozrządu,...

dodał: Tadeusz Katolik@widok.ipl.net
Volkswagen Polo Hatchback 1.4 16V (75 KM)

W klasie aut małych ten model VW Polo, po liftingu w 1999, w którym zmieniono go wizualnie i wprowadzono nowe silniki 16V jest udanym samochodem. Wizualnie wygląda jak po fabrycznym tuningu (m.in. szerokie opony i progi, jednobarwne światła, prawie wszystkie elementy lakierowane). Optycznie jest więc atrakcyjny. Silnik 1.4 16V daje mu niezłą dynamikę i osiągi, zwł. już od niskich prędkości obrotowych. Max. moment 126Nm i jego przebieg przy tej wadze auta pozwala pojeździć. Spalanie raczej nie wychodzi oszczędnie, ale głównie zależy od stylu jazdy, bo daje się jeździć od 2000 do 3000 tys. obrotów i wówczas spali względnie niewiele. Wnętrze jest wygodne, dość obszerne z przodu. Za to wyposarzenie standardowe jest ubogie, a opcje dodatkowe drogie. Usterkowość drobiazgów denerwująca, ale brak awarii i usterek poważnych. Za wygląd i osiągi 4, za wyposarzenie i drobne usterki 3.

dodał: gak
Volkswagen Polo Hatchback 1.4 16V (75 KM)

Auto kupiłem używane, akurat takie się trafiło. Volkswagen reprezentuje klasę podobną do konkurencji typu np. Opel. Pozytywie oceniam zawieszenie, niezła jest również pojemnośc bagażnika, Poważnych napraw nie doświadczyłem. Naprawę zawieszenia uznaję za typową przy takim przebiegu i naszych drogach. Miałem dość krytyczne opinie o tym samochodzie bo kupiłem auto uzywane z drobnymi defektami z którymi uporałem się sam. Typowa bolączka to świecąca się lampka EPC. Potwierdzam to co inni piszą serwis autoryzowany bardzo drogi (usługa) nie mówię o cenie części zamiennych która kształtuje się na średnim poziomie. Materiały eksploatacyjne kupuję różnie ale niekoniecznie w serwisie i wychodzi dużo taniej tak samo serwis nie autoryzowany i zaufany będzie duuużo tańszy ale to każdy o tym decyduje sam. Dużo części jest takich samych jak do Skody Fabi.

dodał: Leszek
Volkswagen Polo Kombi 1.4 i (60 KM)

coraz gorzej, duże pieniądze trzeba mieć na takie auto, zaczynam podejrzewać, że ci wszyscy ludzie, którzy piszą o takim g... dobrze, to chyba, Polo jest ich drugim autem po Daci, lub Ładzie (przepraszam użytkowników wcześniej wymienionych marek - to są pogłoski, że te auta awaryjne, chociaź... ale...), i nie widzą albo nie chcą zauważyć, jak to na prawdę jeździ, (do głosu ,że auto jest bez awaryjne, nie powinni dochodzić Ci którzy Polówką przejechali, 12tyś. na przełomie 2 albo 3 lat. Wydaje mi się, że ja przejeżdzając, przez dokładnie 6 misięcy i 17 dni , po przejechaniu 24 564 kilometrów, mogę coś powiedzieć. Szybka i intensywna eksploatacja, i wychodzi szydło z worka. he,he,he;)))))

dodał: Tomek Tomboss@poczta.onet.pl

Galerie Volkswagen Polo

Volkswagen Polo 2005 Volkswagen Polo Sedan Volkswagen Polo III Hatchback - galeria społeczności Volkswagen Polo V BlueMotion Facelifting (2014) Volkswagen Polo 2002 Volkswagen Polo V Facelifting (2014) Volkswagen Polo V GTI 1.4 TSI 180KM - galeria redakcyjna Volkswagen Polo GTI Volkswagen Polo 2009 Volkswagen Polo V BlueGT Facelifting (2014)
Zobacz inne galerie Volkswagen

Opinie o instalacji LPG

Volkswagen Polo

  • 1.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i (60KM) 1996r.
    dodał: Paweł, 11.02.2010

    Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu właścicielowi. Nie widać znacznego ubytku mocy, wymiana oleju co 10 tyś w tym ok 0.5 l dolewki. Świece co ok 30-40 tyś km. Filtry gazu co ok. 30-40 tyś (jak już dostaje czkawki albo sam przerzuca na benzynę)Przewody co ok. 80 tś.Instalacja regulowana jeden raz od założenia.Jedną z wad którą muszę wymienić to jest długie rozgrzewanie silnika w spore mrozy zimą a co za tym idzie długi czas przejazdu na benzynie.Ok 3 km przy temperaturach ok 0d 5 stopni na plus do -10. Przy bardzo niskich poniżej 20 to ok.5 km. w lecie praktycznie po 200 metrach bądź wcześniej.Dlatego przy małych silnikach i tego typu instalacjach gaz przy małych przebiegach w mieści zimą to za bardzo się nie sprawdzi...:)

  • 2.
  • 5,00 Volkswagen Polo IV 1.2 i 12V (64KM) 2005r.
    dodał: Magda, 27.12.2010

    Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W ciągu godziny byli-zholowali i na poczekaniu tę usterkę usunęli.Byłam wtedy mile kolejny raz zaskoczona.Bardzo polecam.Pełen profesjonalizm.

  • 3.
  • 5,00 Volkswagen Polo III 1.4 i 16V (100KM) 1998r.
    dodał: smarek, 16.04.2009

    Instalacja kosztowala mnie ok 2500zl, koszt niemaly, ale przy przebiegu rocznym ok 35tys km widac roznice w kosztach paliwa, poza tym prawie w ogole nie czuc spadku mocy, najwyzej podczas jazdy z wlaczona klimatyzacja gorzej przyspiesza. W zimie ZERO problemow, pali po nocy na mrozie po kilku obrotach, komputer przerzuca na gaz po osiagnieciu w silniku zaprogramowanej temperatury

  • 4.
  • 4,75 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2002r.
    dodał: MAX, 22.10.2013

    Ta firma to fachowcy. Druciarzy omijajcie z daleka. Nie ma z pewnością bardzo "popularnego" problemu wśród posiadaczy aut zasilanych gazem czyli gaśnięcia silnika przy dojeździe do skrzyżowania. Strasznie upierdliwy problem, z którym nie radzi sobie większość gaziarzy, a moje autko nie ma tej dolegliwości.Polecam!

  • 5.
  • 4,25 Volkswagen Polo IV 1.4 16V (75KM) 2003r.
    dodał: Zygmunt, 06.01.2009

    Dobra instalacja do tego samochodu,znacznie obniża koszty eksploatacji.(Niemcy w 2008 zaczeli produkowac seryjne POLO na LPG.) Koszty instalacji wroculi po 14 miesiecy. Oczczedzam okolo 2000-2500 PLN co roku. Nie mialem zadnych problemow przez 88 000 km. Na autostradach zawsze jezdzię na benzynę.

  • 6.
  • 4,00 Volkswagen Polo V 1.2 i (60KM) 2014r.
    dodał: Pośrednictwo Finansowe &#8222;KREDYTY-Chwilówki&#8221; Sp. z o.o., 03.04.2014

    System BRC SEQUENT 24 (który jest rekomendowany przez Volkwagen Group Polska)w naszych autach instalowała nam firma Auto Gaz Aries. Pracownicy tej firmy to profesjonaliści  serdecznie polecamy. Zainteresowanych zapraszamy tu: http://autogazaries.pl/

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

443 komentarze

332 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Ja~Ja

Kupiłem po raz pierwszy diesla 1,6 TDI i na pewno ostatni. Zużycie paliwa, to jakaś porażka. Zanim się rozgrzeje komputer pokazuje średnio 8,5 / 9 l. Ceny części, to kolejny horror. Zawór EGR z chłodnicą (tylko tak występuje) 1500 zł + wymiana 1000 zł. Nie wspomnę o innych elementach elektronicznych. Gwarancja się skończyła, a zaczęły się problemy z autem. Mówią w tv, że ten model jest najmniej awaryjny ze wszystkich, tylko w którym momencie. Nigdy więcej diesla i Volkswagena. Miałem wcześniej Astrę III i nic się nie działo. Wracam do Opla.

~mariusz~mariusz

moja poloweczka1.3normalnie chlala paliwo do momentu awarii skrzyni biegow ktora wymienilem,zamontowalem druga od golfa1.4moze ta skrzynia ma inne przelozenie ale odbilo sie na bardzo niskim spalaniu teraz jestem zadowolony pozdrawiam

tsikrktsikrk

Witam, moje polo 2013 dziwnie sporo pali - nie jeżdżę jakoś wolno ale spalanie średnie w mieście waha się między 8-8,5 litra ( korki, zatłoczone miasto). Zastanawiam się czy jest to kwestia zimówek oraz dotarcia auta czy po prostu tyle to małe autko z silnikiem 1.2 tsi pali- trochę szkoda bo obiecana ekonomiczność tego silnika przekonała mnie do zakupu. Również tak jak w poprzednich komentarzach jest problem z wrzucaniem 1 biegu - raz wchodzi gładko raz w połowie wrzucania jakoś skrzynia stawia opór. Czy komuś też się tak dzieje? Słyszałem, że w ogóle VW ma problem z 1 biegiem i skrzyniami.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Volkswagen

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
50 095
Przejechany dystans
39 211 458 km
Zatankowanego paliwa
1 986 817 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 057
Wydanych pieniędzy
3 024 586 zł
Średnie wydatki na auto
1 243 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 227
Wydanych pieniędzy
3 245 572 zł
Średnie wydatki na auto
1 334 zł
Zobacz dzienniki kosztów Volkswagen (2 433)

Testy zderzeniowe Volkswagen Polo

Najnowsze testy zderzeniowe Volkswagen Polo przeprowadzone przez Euro NCAP.

VW Polo 1.2 Trendline, LHD
2009

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo 2002

Volkswagen Polo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Volkswagen

Zużycie paliwa Volkswagen Polo

Na podstawie 1614 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Manior, dodano: 24.07.2007 00:34

Bardzo dobre autko, świetnie sie prowadzi, co prawda czuć najmniejsze nierówności na jezdni ale prawie wogóle sie nie przechyla na zakrętach, jest zaskakująco dynamiczny jak na disela bez turbo, do setki ok 16s . Jest troche ciasny ale dla dwojga szczupłych osób w sam raz. jest w miare tani w eksploatacji. Silnik jest nie do zdarcia z resztą bywa różnie. Mam go 4 lata no i sporo wymieniłem: hamulce, sprzęgło (kupiłem go od kobiety) i kilka razy linke od sprzęgła, całe zawieszenie nawet z tylną belką i dwa razy amorki (bo jeżdże po polsce), oba przeguby, dwa razy komplet świec żarowych, maglownice i alternator i kilka już razy pękał mi pasrk klinowy. Niewydałem na to fortuny jest sporo tanich zamienników, na szrotach nigdy nic niemieli. wbrew pozorom to całkiem niezawodne auto. większość napraw to była profilaktyka. Poldek psuł mi się bez zadnych ostrzeżeń. Troche zaczyna mi rdzewieć ale jak narazie nic poważnego przynajmniej tak twierdzi mój blacharz. Ciężko pali w duże mrozy (to spalanie 3,6 to było w nocy byłem sam i bez bagażu, z kompletem osób i bagażnikiem na dachu w trasie pali ok 4litrów)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.4 D

autor: Maro, dodano: 24.03.2014 21:56

Cóż w zimę autko pali 7l/100km, teraz około 5.5/100km, natomiast na trasie super, jadąc 70-80km/h na 5 biegu bez deptania zbędnego bierze 3.7-3.9l/100km. Rewelacja. Turbinki nie ma, więc do miasta idealny, a jak wyprzedzić trzeba to też da radę. Mimo pojemności 1.9 pali tyle co 1.0 a nawet mniej i opłaty takie jak za 1.0 ;) Pilnować tylko skrzyni biegów a poza tym ok w 100%. Poza wymianą skrzyni biegów i wymianie zderzaka i lamp po drobnej stłuczce zero awarii, większych kosztów nic. Klocki około 50zł, tuleje itp też tanio, wszystko robię sam, w koszcie utrzymania prawie jak niezniszczalne W124 ;)

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.9 D AEF

autor: rafalogrodzieni, dodano: 12.03.2011 20:59

Spalanie tego małego autka bardzo przyzwoite. W zimę w mieście dochodzi do 7l ale już w cyklu mieszanym waha się w granicach 6,5. Na trasie spokojnie oscyluje w granicach 6 l(obciążony) przy większych obrotach(zima). Latem w trasie schodzi nawet do 5,4 - 5,6l / 100km-120 km/h. Dodam, że nie mam ciężkiej nogi i w cyklu mieszanym przy zmianie biegów przy 2500-2700 obrotów autko spala latem nawet obciążone w granicach 6,3 l/100km. Na co dzień jazda na bardzo krótkich dystansach do 4km oraz czasem dłuższych ok. 130 km z większym obciążeniem średnie spalanie 6,3. Nie jest to sportowa wersja ale bez załadunku oraz dodatkowych pasażerów silnik ma wysoką kulturę pracy i przy 50 KM i pojemności 999cm wystarczające przyśpieszenia. Ogólnie za spalanie 5 i 4 za dynamikę. Praktycznie bezawaryjny przy systematycznym wymianie płynów

pełny raport Volkswagen Hatchback 1.0

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Volkswagen Polo

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Volkswagen Polo

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Volkswagen Polo III

VW polo to jeden z mniejszych samochodów koncernu, mniejszy od niego jest tylko model Lupo. Samochód występuje w wersji classic oraz standard. Pierwsza wersja to sedan z wyraźnie zaznaczoną klapą bagażnika, pozostałe to wersja trzy i pięciodrzwiowa.

Zobacz dane techniczne Volkswagen Polo
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Polo, oglądali także