Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 12V 64KM 47kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Auta małe
Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 2001-2009. Pod względem stylistycznym auto stało się podobne do mniejszego modelu Lupo. Powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 (PQ24), tak jak m.in. Seat Ibiza trzeciej generacji oraz Skoda Fabia pierwszej i drugiej generacji. Samochód oferowany był w wariantach 3- oraz 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana (Polo Classic). Na 30. urodziny modelu, w roku 2005, został on poddany faceliftingowi, za sprawą którego auto przeprojektowano w stylu większych modeli Volkswagena (np. Passata). W ofercie dostępna była także, w Polsce niedostępna, uterenowiona odmiana modelu Cross Polo.
czytaj więcej
Powagosław

Tak kategoryczne sądy zawsze obarczone są ryzykiem przesady, ale tu przesadzanie zostawmy ogrodnikom. Przed nami najładniejsze Polo w historii tego modelu. Pierwsze stworzone bez kompleksów wobec większego Golfa. I pierwsze, które swoją konkurencyjność na rynku nie będzie zawdzięczać wyłącznie solidności.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, to Scirocco od początku mi się podobało. Ymh… to Polo? W takim razie właśnie wypowiedziałem najlepszy komplement związany z tym (Polo) autem. Swoją drogą, w końcu jest co komplementować, bo Volkswagenowi udało się zrobić coś lepszego od smętnego pudełka dla właścicielki warzywniaka.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 64 KM (47 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~coolprezes
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 12V 64KM 47kW
Autko bardzo fajne, przyjemne i ekonomiczne ,czesci tanie ,spalanie ok 5.3 w trasie przy 100ce w miescie natomiast 6-6.3l/100km i tak bardzo dobrze patrzac na to ze silniczek troche wyrzyłowany bynajmniej moj 12V 64KM mistrz predkosci to nie jest ale 170KM/H jedzie takze jakes strasznej biedy nie ma.Samochodzik bardzo fajny i ładny moj jeszcze na alusach ..;-)... miejsca dośc dla wszytskich oczywiście 4 osoby bo jak ktos chce jezdic full komplet to polecam wieksze furmanki... spalanie realnie to 5,2-6,4 nigdy mi wiecej nie wyszło a jezdże normalnie .generalnie polecam wczesniej miałem tez polówke 6n 96 rok i walnołem nim 50 tys km i nic sie nie psuło centarlnie nic.;-) wiec zdecydowałem sie na nastepne narazie nie zawodzi chcoc zrobilem dopiero 15.ooo .jak ktos chce kupic polecam serdecznie i dziekuje za wasze opinie pomoagaja mi regularnie przy wyborach aut ktore kupuje narazie nie zawodza...oby tak dalej....nikt nie jest tak obiektywny jak sami uzytkownicy.. pozdrawiam wszytskich ktorym chciało sie pisać ku pomocy innym ;-)..
4,7
~Antoś
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 12V 64KM 47kW
Dobry samochód dla początkujących. Polecam na 1 samochód. Niby poszaleć się zbytnio nie da, bo mocy brakuje ale jeśli chodzi o sam samochód to jest świetny. Mało pali, pracuje cicho i równo, nie psuje się specjalnie a jak już to jakieś drobnostki. Tanie w utrzymaniu i świetne do jazdy w mieście. Po roku jazdy stwierdzam że autko jest na prawdę cudowne i godne polecenia.
4,3
~marinn@wp.pl
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 12V 64KM 47kW
Jak na autko tej wielkości jest wygodne, jazda 140-150 km/h na trasie bez żadnych problemów, dobre przyspieszenie podczas wyprzedzania (szczególnie jak się rozpędzi ;)), i bardzo ładne (ach, te reflektory). Z czystym sumieniem polecam.
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo IV Hatchback 1.2 i 12V 64KM 47kW 2002-2005
6,7
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 12V 64KM 47kW
Silniki 1.2 47kW/64KM rewelacyjnie znoszą zagazowanie ale kluczem do bezproblemowego zagazowania jest wybór instalacji sekwencyjnej IV generacji markowego producenta jak np Prins, Landi Renzo, BRC. B.wazne tez sa kwalifikacje zakladu montującego instalacje (polecam uprzednio wyczytac na forach jaki zaklad ma pozytywne opinie). Mam auto juz prawie 14 letnie (przebieg ponad 290 tys km) z czego ostatnie 8 lat jeżdze na LPG i absolutnie zero awarii. Ci ktorzy smieją się że gaz nadaje sie tylko do zapalniczek powinni zobaczyc moje rachunki (przejechanie 100km kosztuje mnie srednio 15zł ! ludzie to nawet bilet PKS jest o wiele droższy. Spalanie na trasie to ok 6l gazu a w miescie przy dynamicznej jezdzie 8l gazu co jest wg mnie sensacyjnie niskim spalaniem. Pomnóżcie to sobie razy 2zł/litr gazu..smieszne pieniądze
6,7
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 12V 64KM 47kW
Jak najbardziej polecam VW Polo z silnikiem 1.2 12v. Nie jest awaryjny. Mam go około 15 miesięcy. Zrobiłem 42 tysiące kilometrów i jestem dumny z auta a przede wszystkim ze spalania. Na rozgrzanym silniku jadąc 90 - 100 autostrada przez kilka godzin spalił 5,5 l na 100. W cyklu mieszanym zawsze pali 6,5. Po częstszych trasach po mieście pali lekko ponad 7 l /100. Bardzo oszczędne auto.
5,7
Volkswagen Polo IV
Hatchback 1.2 i 12V 64KM 47kW
Średnio jadąc po mieście wychodzi wynik blisko 6l Przy dynamicznej czyli rozkręcając go do 3/4 tysięcy na biegach 1,2,3 I potem jazda na czwartym bądź piątym wychodzi 7l Natomiast jadac na trasie z województwa kujawsko pomorskiego - Stolica przez miasta (nie autostrada) z prędkościami od 80-100 (nie licząc miast) to wypada 5l lub mniej

Usterki Volkswagen Polo IV

Liczba wpisów: 37
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Volkswagen Polo IV Hatchback